Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZákaz předjíždění náklaďákům na téměř celé D1. Začala druhá etapa osazování značek
92 komentářů
KANKUNEN
7
kamionů s neznatelně rozdílnou rychlostí. A co tak zrušit 80 v našich tunelech?!. Klimkovice jsou jak přechod pro zvířata a přesto člověk musí u čáry zabrzdit na 80 a pak 200 m před koncem zas na to může šlápnout.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
rohYpnol
Tyhle cedule jsou jen důkazem totálního zoufalství a selhání české vlády 5demolice.
D1 je jeden obrovský průšvih a opravdu nepochopím, proč na celé D1 dávno není dynamické řízení!!! Postavit další pruh je opravdu náročné a běh na dlouhou trať. A je to selhání Babišovy vlády a ministra všeho pana Havlíčka že modernizace D1 nebyla spojená s rozšířením.
Nicméně dnes je situace jaká je a jediné, co může pomoct, je dynamické řízení. Doprava doslova kolabuje!!! Průjezd kolem Brna pro kamion rovná se minimálně 4h!!!
A dále - proč spustili úpravu křížení D1 X D2 v době, kdy není hotová alternativa D35?!??? To peklo se nedá objet!!!
A eurohujeři řeší nesmysly typu EV mobilita.... zatímco kolony a stojící doprava vytváří mnohem více emisí!!! Hlavně že tupani v Nizozemí nesmí hnojit krajským hnojem!!! Ano, tímhle opravdu zachráníme Evropu, protože se vrátíme na stromy za opicema!!!
D1 je jeden obrovský průšvih a opravdu nepochopím, proč na celé D1 dávno není dynamické řízení!!! Postavit další pruh je opravdu náročné a běh na dlouhou trať. A je to selhání Babišovy vlády a ministra všeho pana Havlíčka že modernizace D1 nebyla spojená s rozšířením.
Nicméně dnes je situace jaká je a jediné, co může pomoct, je dynamické řízení. Doprava doslova kolabuje!!! Průjezd kolem Brna pro kamion rovná se minimálně 4h!!!
A dále - proč spustili úpravu křížení D1 X D2 v době, kdy není hotová alternativa D35?!??? To peklo se nedá objet!!!
A eurohujeři řeší nesmysly typu EV mobilita.... zatímco kolony a stojící doprava vytváří mnohem více emisí!!! Hlavně že tupani v Nizozemí nesmí hnojit krajským hnojem!!! Ano, tímhle opravdu zachráníme Evropu, protože se vrátíme na stromy za opicema!!!
a jak by dynamicke rizeni resilo treba to Brno?
Brno to samozřejmě v současném stavu už nevyřeší. Ale kolem Brna by to hodně pomohlo.
Nižší maximalni rychlost rovná se vyšší kapacita dálnice rovná se vyšší plynulost a zamezení vzniku kolon.
Mnoho z kolon zde vzniká "z ničeho", kdy silnice není zneprújezdněná. Kolona se takzvaně z ničeho rozjede.
A další věci je že pokud máš v pravém pruhu 30 km stojící kolonu kamionů, zatímco levý pruh místy jede naopak až 130 kmh vytváří hodně nebezpečnou situaci, kdy je otázkou času než se něco semele. Přes pravé kamiony nevidíš do pravých zatáček s malými poloměry. A navrch zde máš rozdíl v rychlostech mezi pruhy 130 kmh (levý jede až 130, pravý stojí).
Nižší maximalni rychlost rovná se vyšší kapacita dálnice rovná se vyšší plynulost a zamezení vzniku kolon.
Mnoho z kolon zde vzniká "z ničeho", kdy silnice není zneprújezdněná. Kolona se takzvaně z ničeho rozjede.
A další věci je že pokud máš v pravém pruhu 30 km stojící kolonu kamionů, zatímco levý pruh místy jede naopak až 130 kmh vytváří hodně nebezpečnou situaci, kdy je otázkou času než se něco semele. Přes pravé kamiony nevidíš do pravých zatáček s malými poloměry. A navrch zde máš rozdíl v rychlostech mezi pruhy 130 kmh (levý jede až 130, pravý stojí).
Jal by EU nebo Eurohujer mohl mít vliv na naší D1? To je režii naší vlády a začalo to už dříve, nebyl to Ťok ?
EU s tímto nemá nic společného, ale těžko to někomu vysvětlovat. Jak jsme si volili, tak to máme.
Přijede starosta New Yorku do Moskvy a tamní starosta mu ukazuje svoji rezidenci. Američan se diví, jak může mít tak obrovskou luxusní vilu. Ruzzák ukáže z okna a řekne. Vidíš tam tu dálnici? Američan: Nevidím. Ruzzák: No tak vidíš. Další rok přijede Ruzzák do New Yorku a tamní starosta mu ukazuje svoji rezidenci. Ruzzák se nepřestává divit, kde na něco takového vzal. Američan ho vezme k oknu a povídá: Vidíš tam tu 4 proudou dálnici? Tak ta měla být původně šestiproudá.
Přijede starosta New Yorku do Moskvy a tamní starosta mu ukazuje svoji rezidenci. Američan se diví, jak může mít tak obrovskou luxusní vilu. Ruzzák ukáže z okna a řekne. Vidíš tam tu dálnici? Američan: Nevidím. Ruzzák: No tak vidíš. Další rok přijede Ruzzák do New Yorku a tamní starosta mu ukazuje svoji rezidenci. Ruzzák se nepřestává divit, kde na něco takového vzal. Američan ho vezme k oknu a povídá: Vidíš tam tu 4 proudou dálnici? Tak ta měla být původně šestiproudá.
Čteš vůbec co píšu? Já nenapsal že za D1 můžou eurohujeři. Jen jsem poukázal na to, že zatímco eurohujeři řeší nesmysly v podobě diktátu EV, tak reálně jsou problémy a řešení úplně jinde.
Takze prostý whataboutismus. A vis proc to nikdo neresi? Nikomu není co do Brna a všichni ostatní jim do toho nekecej jak a co si tam chtějí dělat. A když to chtějí takhle. Většina politiků je právě z Moravy, kteří o tom rozhodují. Takze Brňáci to takhle chtěj.
Jenže blb může být i z Brna.
Tak se nediv, že to tam tak vypadá.
Já se nedivím.
Ok. V tom případě jsem špatně pochopil tvůj první příspěvek. Ok, omlouvám se za nedorozumění a jsme vlastně ve shodě, že si za to tam můžou z velké části sami.
O to horší mi to přijde. Kdyby byli ve vládě z Prahy nebo severních Čech nebo ... tak si třeba řeknu ok, Brno je nezajímá. Ale takhle.... Smutné. Smutné.
Brnaci byli vždy "jiní". Například všude používají nesmysl "šalina", ale všude na silnicích i značkách mají napsáno "pozor tramvaj". Nejsou schopni si to ani ujasnit, co vlastně chtějí.
Ten příklad je hodně trapný a hodně mimo. Říká se tomu nářečí :-!
Navíc pokud bych chtěl pokračovat v téhle tvojí úvaze o brňácích, tak ti napíšu, že pražští pepíci jsou ještě větší polena, protože si do svého čela volí pražské náplavy hrůzného formátu jako Krnáčová, Hřib atp.
Zlatá Vaňková, která jen jede na koksu 😒]
Navíc pokud bych chtěl pokračovat v téhle tvojí úvaze o brňácích, tak ti napíšu, že pražští pepíci jsou ještě větší polena, protože si do svého čela volí pražské náplavy hrůzného formátu jako Krnáčová, Hřib atp.
Zlatá Vaňková, která jen jede na koksu 😒]
pětikoalice to samozřejmě řeší špatně, ale klíčové problémy jsou dva - že rekonstrukce D1 ji nerozšířila na 3+3 pruhy v celé délce a že D35 pořád není hotová. Ani za jeden z nich nemůže pětikoalice.
Nepochybně a naprosto souhlasím.
Jenže za to, že tu není dynamické řízení a že započali rekonstrukci křížení D1 X D2 v době kdy není D35, za to může jen a pouze tahle vláda.
Jenže za to, že tu není dynamické řízení a že započali rekonstrukci křížení D1 X D2 v době kdy není D35, za to může jen a pouze tahle vláda.
D35 bude. Tedy výhledově celá od HK do Moh.
Máme v ČR složitou stavební legislativu, kdy postavit malý dům nebo dálnici trvá, aniž by k tomu byl nějaký zásadní důvod.
Máme v ČR složitou stavební legislativu, kdy postavit malý dům nebo dálnici trvá, aniž by k tomu byl nějaký zásadní důvod.
Mr.Murphy
... co maji ti chudaci delat kdyz dojedou nejakou ludru co jede treba 75? asi teda jen cekat na stoupaci pruhy....
Zavolat policii. (1). Auto s konstrukční rychlostí pod 80kmh na dálnici nepatří (2). Řidič nesmí bezdůvodně brzdit provoz pomalou jízdou. Nebo to už v demogracyjy neplatí?
Auto s konstrukční rychlosti 80 kmh nemůže jet 75 kmh??? Asi nějaký podivný zákon... :-! :no:
Pokud vím Avia 60 měla konstrukční rychlost možná i100 kmh, ale do kopce jela tak 35 😒] 8-s
Pokud vím Avia 60 měla konstrukční rychlost možná i100 kmh, ale do kopce jela tak 35 😒] 8-s
Kolik dnes jezdí vozidel, která neudrží do kopce na dálnici 80?
Bohužel díky eurohujerům čím dál víc :-!
A dokonce i těch, co 80 ani nedosáhnou.
A dokonce i těch, co 80 ani nedosáhnou.
Díky eurohujerum jsou motory slabší a slabší? Nevšiml jsem si.
Tak vystrč tu hlavu ze zadnice :-!
Citroen Ami, Opel Rocks, Dacia Spring, Renault Twizy, ...
Fabia v základu 1.0 mpi 59 kW... (vzhledem k tomu jak narostla...)
Citroen Ami, Opel Rocks, Dacia Spring, Renault Twizy, ...
Fabia v základu 1.0 mpi 59 kW... (vzhledem k tomu jak narostla...)
...ty jo, ...hlava v zadnici... , to bude pan přecitlivělý brát jako osobní útok. 😁
Já už jsem to dneska od něj jednou schytal... 😁 😁 😁
(https😐/www.auto.cz/diskuse/93235/1?…)
Já už jsem to dneska od něj jednou schytal... 😁 😁 😁
(https😐/www.auto.cz/diskuse/93235/1?…)
ami a rocks mají konstrukční rychlost myslím 45 km/h, ty na dálnici nesmí, a spring 80-90 udrží v pohodě.
Že tyhle auta potkavam na dalnici v jednom kuse. Hlavně ty s tou konstrukční rychlosti 45km/h.
A třeba taková octavia 1.4mpi 44kw, 1.9 sdi 50kw. To byli trhači asfaltu oproti fabi 51kw co? Ale nemyslím si, ze by některé z aut neudržela 80.
Co to proboha meleš ? Motory jsou slabší a slabší ? Vybral sis nějaké ekosrandy, co jsou okrajové, ale běžná auta posílila.
Základní Oktávka má 1.5turbo a 85kw, to byla skoro nejsilnější motorizace (2.0 85kw) O1 vyjma 1.8T... jinak až od 110kw +
Fabie mívala 44kw HTP, dnes má 59kw a ta auta skoro nejezdí, spíš až 70kw TSI a více.
Dneska není problém jezdit průměrným kompaktem, co má +/- 200 koní, to byvala meta hothatchu, to měl ještě Golf 5 GTI
Základní Oktávka má 1.5turbo a 85kw, to byla skoro nejsilnější motorizace (2.0 85kw) O1 vyjma 1.8T... jinak až od 110kw +
Fabie mívala 44kw HTP, dnes má 59kw a ta auta skoro nejezdí, spíš až 70kw TSI a více.
Dneska není problém jezdit průměrným kompaktem, co má +/- 200 koní, to byvala meta hothatchu, to měl ještě Golf 5 GTI
Nevím co zase rohypnolovi preletlo přes nos. Ale takový nesmysl snad musel vyplodit jen aby se rozjela diskuze, jinak nevím. Tohle nikdo nemůže myslet vážně, kdyz se na to zpětně podívám.
Uznávám že jsem to napsal zavádějící způsobem. Ale za tím co jsem napsal si stojím.
Takže😒br /> 1) Díky eurihujerúm se nám tu objevují a množí nesmysly jako ami a další, co z jsou "auta" motorický velmi slabá a slabší než byl přijatelný a akceptovatelný standard a než byly. I Fabie junior 1.0 mpi je proti ami raketa.
2) Motory jsou díky eurohujerům slabší a slabší. Na to jsem reagoval. Ale bylo myšleno že jsou slabší a slabší než by mohly být. Nebýt nesmyslných podob euronorem, tak ta základní litrová Fabie bude mít třeba 80 kW a úplně jiné křivky.
Počkej si na FL i30 u Hyundaie, tam je to krásné vidět jak motory výkonové spadnou :-!
Zavádějící byl totiž už tvůj příspěvek 18:49, kd, jsi debatu posunul do roviny, že motory jsou slabší.
Takže😒br /> 1) Díky eurihujerúm se nám tu objevují a množí nesmysly jako ami a další, co z jsou "auta" motorický velmi slabá a slabší než byl přijatelný a akceptovatelný standard a než byly. I Fabie junior 1.0 mpi je proti ami raketa.
2) Motory jsou díky eurohujerům slabší a slabší. Na to jsem reagoval. Ale bylo myšleno že jsou slabší a slabší než by mohly být. Nebýt nesmyslných podob euronorem, tak ta základní litrová Fabie bude mít třeba 80 kW a úplně jiné křivky.
Počkej si na FL i30 u Hyundaie, tam je to krásné vidět jak motory výkonové spadnou :-!
Zavádějící byl totiž už tvůj příspěvek 18:49, kd, jsi debatu posunul do roviny, že motory jsou slabší.
Ten ami je pro náctileté. To je stejne jako aixam. Takze ani to auto vlastně není, je to kapotovaný moped.
Konstrukční rychlost 45, 6kw, řidičák AM. Takze ne, tohle není ukázka slabších motoru.
Koukneme se tedy dal.
Fabia: byvala 44kw, teď je 59kw
Octavia: drive 44kw, dnes 85kw
Superb: drive 74kw, dnes 110kw
Yeti/karoq: 77kw vs 81kw
Yaris: 50kw vs 92kw
Corolla: 71kw vs 104kw
Avensis/camry: 94kw vs 160kw
Rav4: 110kw vs 160kw
Civic: 61kw vs 135kw
A že jsou slabší než by mohli být? No vždy můžou být výkonnější, ale trh rozhoduje. Nikdo by to nekupoval a nezaplatil investice do vývoje.
Třeba škodovka, kdy měla 250kw motor? To neměl ani superb 3.6 V6
Konstrukční rychlost 45, 6kw, řidičák AM. Takze ne, tohle není ukázka slabších motoru.
Koukneme se tedy dal.
Fabia: byvala 44kw, teď je 59kw
Octavia: drive 44kw, dnes 85kw
Superb: drive 74kw, dnes 110kw
Yeti/karoq: 77kw vs 81kw
Yaris: 50kw vs 92kw
Corolla: 71kw vs 104kw
Avensis/camry: 94kw vs 160kw
Rav4: 110kw vs 160kw
Civic: 61kw vs 135kw
A že jsou slabší než by mohli být? No vždy můžou být výkonnější, ale trh rozhoduje. Nikdo by to nekupoval a nezaplatil investice do vývoje.
Třeba škodovka, kdy měla 250kw motor? To neměl ani superb 3.6 V6
Ne.
Teď bude FL u Hyundaie a to je naprostý příklad toho o čem jsem psal.
A mmj. ty příklady co jsi uvedl - opět je nutné to vnimat v souvislostech (nárůst rozměrů, váhy...).
Teď bude FL u Hyundaie a to je naprostý příklad toho o čem jsem psal.
A mmj. ty příklady co jsi uvedl - opět je nutné to vnimat v souvislostech (nárůst rozměrů, váhy...).
Vůbec netušíte, jak Fabia s motorem 1.0 MPI 59 kW jezdí. Viz. i zdejší test.
Vzhledem k pouhým 93 Nm jsem zcela přesvědčený, že se zatížením vozu nebo s kopcovitostí trasy půjde dynamika dolů mnohem rychleji jak u Fabie HTP, která měla 106 Nm a byla celkově lehčí :-!
Bohužel, reálné srovnání asi nikdo neudělá 😢
Bohužel, reálné srovnání asi nikdo neudělá 😢
Plně naložený kamion do kopců tu 80 neudrží úplně běžně, vídám i takové, které jedou do prudších kopců ve stoupacím pruhu 40.
Podívej se na co jsem reagoval :-!
Nápověda: Díky eurohujerum jsou motory slabší a slabší...
Nápověda: Díky eurohujerum jsou motory slabší a slabší...
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
reagoval jsem na Romana Horkého, ovšem nemyslím si, že by byly motory slabší a slabší, eurovýmysly mají nevýhody jinde. Ostatně, Volvo a Scania se předhánějí ve výkonech, napřed mělo Volvo 750 koní, pak Scania 770, teď Volvo 780... samozřejmě, tyhle verze se nepoužívají na tahání běžných návěsů, ale teda, s tou 780 jsem jel a ta věc s +-40 t okamžité hmotnosti kopce zcela ignoruje, prostě jede
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Toto nám radili aj svojho času keď zaviedli plošný zákaz predbiehania nákladných áut nad 7,5 tony na Slovensku. Vieš aký bol výsledok keď si zavolal na dispečing a oznámil takého trumtuľa? Absolútne nijaký. Zvysoka na to kašľali a stále kašlú. To máš to samé ako s meraním rýchlosti tzv. pascami na vodičov. Je to jednoduché, vyberieš ľahko pokuty, ľahko zadokumentuješ a vykážeš činnosť.
Pokiaľ to taký "trumtuľo" preženie a zablokuje cestu viacerým autám, často sa stane. že to niekoho naserie viac, zaradí sa pred tie kamióny a zbrzdí ich aj na 40 km/h...
Žiadny extrém nie je dobrý, aj pri celoplošnom zákaze predbiehania aby mali byť úseky, kde sa predbiehať môže. Inak sa zákaz proste porušovať bude.
Žiadny extrém nie je dobrý, aj pri celoplošnom zákaze predbiehania aby mali byť úseky, kde sa predbiehať môže. Inak sa zákaz proste porušovať bude.
Ako už odznelo vyššie, je hanbou že stále na našich diaľniciach nemáme premenlivé dopravné značenie a nedokážeme ním regulovať jak rýchlosť tak predbiehanie. Dupľom je ten zákaz nezmyselný po tzv. peakoch kedy je ľavý pruh prázdny a v pravom ide vláčik kamiónov.
V Bratislave na krátkom úseku to premenlivé značenie je. Konkrétne na obchvate od Trnavy smerom do Rákúska a na Brno. Ale nič moc nerieši. Svieti na ňom šesťdesiatka s poznámou "kolóna" aj dávno po rozpustení kolóny, na jednom úseku je docela nezmyselne stále stovka a naviac sú tie tabule dosť nelogicky umiestnené - ty ideš napríklad v smere do trnavy, ideš podľa svietiacej značky stovkou, ale tí, čo sa pripájajú od vrakune idú 130, lebo o tej stovke nevedia - je pol kilometra pred nájazdom z Vrakune a ďalšia je až pred odbočkou na letisko. nemyslím si, že tak skoro niekto u nás zafinancuje poriadne dopravné značenie. Čo namontovali, šlo na už existujúce stožiare, a nie tam, kde to bolo treba dať.
U nás v CR křižovatka ruší omezení, a mimourovnova křižovatka je taky křižovatkou. Tedy najezd/sjezd ruší omezení. Pokud není omezení hned za najezdem, žádné tam neplatí
No ale to by musel na tom ich dispečingu niekto sedieť, sledovať a riadiť, aby to dávalo zmysel. Takto sa urobil projekt, vybudovalo sa niečo, niekto pekne zarobil a správca toho pomaly nevie čo s tým.
eLzyx
Silnice jsou pro všechny a když potřebuje předjet, tak ať předjíždí. Že musí osobák zpomalit? A to je problém? Lítám i po českých dálnicích 180 a nikdy jsem s kamioňáky neměl problém. Vždycky jsem dopředu věděl, že mi tam vjede, takže jsem včas sundal nohu z plynu. Že mě na 2 minuty zablokoval? Kolik mi to reálně vzalo času? Minutu? No bóže.
Ostudou je ale počet pruhů na naší páteřní dopravní tepně. Dávno tam měly být 3+3 a kolem Prahy a Brna klidně 4+4.
Ostudou je ale počet pruhů na naší páteřní dopravní tepně. Dávno tam měly být 3+3 a kolem Prahy a Brna klidně 4+4.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jenže problém D1 je v tom, že když tam ten kamion začne předjíždět a předjíždí třeba 3 minuty, tak hustota provozu je taková, že to vyvolá vznik stojících kolon. Proč k tomu přistoupili je svým způsobem pochopitelné. Ale je to nesmysl co nic neřeší a nikam nevede.
Je to jako kdybys na plachetnici, která je uprostřed pouště, napinal plachty a točil kormidlem po větru....
Je to jako kdybys na plachetnici, která je uprostřed pouště, napinal plachty a točil kormidlem po větru....
ja taky nemam s predjizdejicimi kamiony problem. Pockam a jedu dal.
“ že to vyvolá vznik stojících kolon” je velka myslenka, podobne jako plachetnice na pousti :-!
Doufam, ze jim na to budou * a predjizdet se normalne dal, vsak je celej ten napad uplna blbost. Na ty protikovidovy nesmysly jim za chvili lidi taky zacali *
Ale aby nebyla nuda, pripomenme si https😐/x.com/schovanec/status/1316794203381342208?s=46&t=IVxBNa3HcQR3CjNgY6K8Ag
“ že to vyvolá vznik stojících kolon” je velka myslenka, podobne jako plachetnice na pousti :-!
Doufam, ze jim na to budou * a predjizdet se normalne dal, vsak je celej ten napad uplna blbost. Na ty protikovidovy nesmysly jim za chvili lidi taky zacali *
Ale aby nebyla nuda, pripomenme si https😐/x.com/schovanec/status/1316794203381342208?s=46&t=IVxBNa3HcQR3CjNgY6K8Ag
At na to kašlou, aspon se bude plnit statni kasa a tranzitní doprava bude více přispívat na naše cesty. Zrovna na D1 to dokážou dobře hlídat. Teď už ani nemusí dokazovat pomalé předjíždění, stačí že bude vlevo a hotovo.
Ok. Ale ostuda je, že polovina zboží, které ty kamiony přepravují není přepravována po železnici. Vsadím se, že kdyby nákladní dopravu na železnici měl na starosti soukromník, tak by se tak už dělo a polovina kamionů by z dálnic zmizela. Ano, já vím, v kamionové dopravě je spousta peněz a spousta vlivných lidí napojených na politiky.....takže zase nic.... 😒
Co to meleš za kraviny??? ČD Cargo dávno nemá žádný monopol!!!
ČD Cargo sice oficiálně monopol nemá, ale v praxi ten monopol má a také se tak s tržním podílem 55% chová. Samozřejmě by pomohlo, kdyby se této problematice víc věnovala i EÚ.
Problémem je vhodná nádražní infrastruktura, do které by bylo potřeba investovat a k tomu je naopak potřeba nutná legislativa, aby se přilákali investoři.
Problémem je vhodná nádražní infrastruktura, do které by bylo potřeba investovat a k tomu je naopak potřeba nutná legislativa, aby se přilákali investoři.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ale houby. ČD cargo nemá žádný monopol. Kdo chce může přijít a přepravovat. S legislativou to nemá společného už vůbec nic. Ta ničemu nebrání.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
České dráhy v osobní přepravě taky nemají monopol. A to je podil výrazně vyšší než u ČD cargo v dopravě.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ty nikoho nezajímáš.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Uživatel_5828159
Příspěvek podléhá schvalování.
Lubo
Rozdiel je rovnaký ako medzi vy*rať sa a po*rať sa.
Do veľkej miery podobný proces, často s podobnou motiváciou, ale výsledok je dosť iný.
Odkedy som strávil v rámci školenia jeden pracovný deň v ťahači s 20t cisternou pri rozvoze LPG, a ďalší v náklaďáku, mám pre jazdu kamiónov viac pochopenia. Ale doprava ako celok sa absolútne nerieši komplexne (teda okrem vlhkého sna, že budú jazdiť s 5t baterkou z Číny, na každom parkovisku bude 10-100MW nabíjacieho výkonu a všetko bude úžasné).
K zákazu, som len zvedavý ako sa bude vymáhať. Znova preletom vrtuľníka raz za mesiac ako z Miami Vice aj s peknou reportážou v telke, alebo budú reálne denné kontroly, kamery, apod? Šanca na to, že ho prichytia je ako to, že dostane 15. výplatu (ale tú 13. a 14. dostane len keď bude chodiť načas).
Novootvorené stanovištia na meranie váhy a technického stavu už vôbec. Podľa mňa dostávať systematicky z ciest nevyhovujúce kamióny je dôležité pre riešenie.
Asi to tu nevyriešime, ale keď EU vynakladá toľké úsilie na ekologizáciu dopravy, zdá sa mi, že sme nejako zaspali v role železníc. Žiadne moderné terminály, high tech riešenia, rozširovanie kapacít, aby bolo reálne a výhodné prepraviť tovar po železnici.
Predsa je jednoduchšie vydávať zákazy ako realizovať riešenia. Stávame sa mega super tigrom, ale žiaľ len čo sa týka papierovania a zákazov.
Do veľkej miery podobný proces, často s podobnou motiváciou, ale výsledok je dosť iný.
Odkedy som strávil v rámci školenia jeden pracovný deň v ťahači s 20t cisternou pri rozvoze LPG, a ďalší v náklaďáku, mám pre jazdu kamiónov viac pochopenia. Ale doprava ako celok sa absolútne nerieši komplexne (teda okrem vlhkého sna, že budú jazdiť s 5t baterkou z Číny, na každom parkovisku bude 10-100MW nabíjacieho výkonu a všetko bude úžasné).
K zákazu, som len zvedavý ako sa bude vymáhať. Znova preletom vrtuľníka raz za mesiac ako z Miami Vice aj s peknou reportážou v telke, alebo budú reálne denné kontroly, kamery, apod? Šanca na to, že ho prichytia je ako to, že dostane 15. výplatu (ale tú 13. a 14. dostane len keď bude chodiť načas).
Novootvorené stanovištia na meranie váhy a technického stavu už vôbec. Podľa mňa dostávať systematicky z ciest nevyhovujúce kamióny je dôležité pre riešenie.
Asi to tu nevyriešime, ale keď EU vynakladá toľké úsilie na ekologizáciu dopravy, zdá sa mi, že sme nejako zaspali v role železníc. Žiadne moderné terminály, high tech riešenia, rozširovanie kapacít, aby bolo reálne a výhodné prepraviť tovar po železnici.
Predsa je jednoduchšie vydávať zákazy ako realizovať riešenia. Stávame sa mega super tigrom, ale žiaľ len čo sa týka papierovania a zákazov.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ok. Píšu o tom "nahoře". Naneštěstí kamionové firmy má velmi silné lobby....takže nic... 😒
Do železnice teď jdou neuvěřitelné peníze naopak. Jenže se opět řeší nesmysly. Třeba VRT, která jsou jen vyhozené peníze a je v čase úplně k ničemu.
Mimochodem, ta železnice je na suroviny a krajinu tak extrémně náročná, že o celkové ekologičnosti naprosto pochybuji.
Problém je za mě zcela jinde a ten nikdo neřeší. A to je - proč vlastně doprava roste s potřebujeme takový růst dopravy vůbec?!? Proč musíme vizit jabka ze Španělska sem s ty co jsou tady vyhazovat?!? Proč musí milion Poláků jezdit každý pátek a pondělí do a z práce do Rakouska?!? ... Proč musí evropani lítat na jednodenní eurovíkendy?!? Proč musíme ostravské kaly vozit přes celou republiku?!? Tohle vše je úplně zbytečná doprava, kterou nevyřeší ani přechod na auta které budou vyrábět lední medvědy a pandy :-!
Mimochodem, ta železnice je na suroviny a krajinu tak extrémně náročná, že o celkové ekologičnosti naprosto pochybuji.
Problém je za mě zcela jinde a ten nikdo neřeší. A to je - proč vlastně doprava roste s potřebujeme takový růst dopravy vůbec?!? Proč musíme vizit jabka ze Španělska sem s ty co jsou tady vyhazovat?!? Proč musí milion Poláků jezdit každý pátek a pondělí do a z práce do Rakouska?!? ... Proč musí evropani lítat na jednodenní eurovíkendy?!? Proč musíme ostravské kaly vozit přes celou republiku?!? Tohle vše je úplně zbytečná doprava, kterou nevyřeší ani přechod na auta které budou vyrábět lední medvědy a pandy :-!
Preprava tovaru po železnici je náročná disciplína, organizačne aj časovo. A nezlepšuje sa to systémovo.
Zhodneme sa asi na tom, že kľúč k akej takej ekológii je niekde inde ako v 1 tone bateriek do každej rodiny a párty Semitruckov na diaľničnom odpočívadle
Rovnako ako zákazy pre kamióny na diaľniciach bez dynamického riadenia, možnosti predbehnúť v 3 pruhu, kontrol a eliminácie nevyhovujúcich z dopravy.
Zhodneme sa asi na tom, že kľúč k akej takej ekológii je niekde inde ako v 1 tone bateriek do každej rodiny a párty Semitruckov na diaľničnom odpočívadle
Rovnako ako zákazy pre kamióny na diaľniciach bez dynamického riadenia, možnosti predbehnúť v 3 pruhu, kontrol a eliminácie nevyhovujúcich z dopravy.
Anonym
už ted sou kolony kamionů v pravém pruhu, ted to bude doslova parkoviště. Kamiony nedojedou nikam včas, firmy budou stát, budou si stěžovat a za půl roku se to zruší.
Komedie 😄 😄 😄
Komedie 😄 😄 😄
Jo to se říkalo pořád, že kamiony nikam nedovedou. Uvidíme, jak nikam nedojedou.
jelikož mam 4 kamrády co jezdí kamionem, tak mam myslím informace z první ruky.
Už ted říkaj že maj problém zaparkovat na povinné pauzy, že není kde. Po tomhle zákazu nebude už vůbec a ty klony v pravém prhu co se budou sunout do kopce 40 za někým komu to nejede budou daleko delší.
Metoda just in time je věc, ale musí ti fungovat logistika na chlup.
Pokud nefunguje, musíš se vrátit do socialismus a mít za fabrikou složeno 25 000 tun oceli 😄 😄 😄 Pak je ti šumák jestli kaion dojede 4.5. v 17:00 nebo 28.5. ve 23:57 😄 😄
Už ted říkaj že maj problém zaparkovat na povinné pauzy, že není kde. Po tomhle zákazu nebude už vůbec a ty klony v pravém prhu co se budou sunout do kopce 40 za někým komu to nejede budou daleko delší.
Metoda just in time je věc, ale musí ti fungovat logistika na chlup.
Pokud nefunguje, musíš se vrátit do socialismus a mít za fabrikou složeno 25 000 tun oceli 😄 😄 😄 Pak je ti šumák jestli kaion dojede 4.5. v 17:00 nebo 28.5. ve 23:57 😄 😄