Novinky
J J
0
Mna zaujima, ze kedy spustia konfigurator ORS...uz su to 3 mesiace...
Co ma teraz v koncerne multilink? Okta, leon vsetko nad 150k? Golf vratane 150k?
Co mě má zajímat 😒]
Změn jako šafránu, nic podstatného krom nabídky motorů se neděje. Podstatné věci se ukážou až časem.
Ale ano zajímalo by mě dynamické srovnání 1.5 TSI vs. 2.0 TDI ve srovnatelné výkonové variantě. Stejně jako v Superbu. Ale to se samozřejmě z prvních jízd nedozvíme.
ACT pokud se nemýlím vypadlo úplně?
Jak vypadají základní světla?
Drží ještě možnost rezervy?
Už vyřešili průšvih e-call?
Infotainment už běží aspoň na úrovni 386?
Tloušťka laku na jednotlivých částech - drží stále aspoň 100 mikronů?
Změn jako šafránu, nic podstatného krom nabídky motorů se neděje. Podstatné věci se ukážou až časem.
Ale ano zajímalo by mě dynamické srovnání 1.5 TSI vs. 2.0 TDI ve srovnatelné výkonové variantě. Stejně jako v Superbu. Ale to se samozřejmě z prvních jízd nedozvíme.
ACT pokud se nemýlím vypadlo úplně?
Jak vypadají základní světla?
Drží ještě možnost rezervy?
Už vyřešili průšvih e-call?
Infotainment už běží aspoň na úrovni 386?
Tloušťka laku na jednotlivých částech - drží stále aspoň 100 mikronů?
Změn je tam naopak velké množství, nové motory, nová el. architektura, infotainment...
ACT nevypadlo, je u 1.5 TSI 85 i 110 kW
Základní světla jsou vidět v konfigurátoru...
Rezerva? Jako rezervní kolo? Proč by nemělo být?
Infotainment je nový, stejný jako v Kodiaqu/Superbu
ACT nevypadlo, je u 1.5 TSI 85 i 110 kW
Základní světla jsou vidět v konfigurátoru...
Rezerva? Jako rezervní kolo? Proč by nemělo být?
Infotainment je nový, stejný jako v Kodiaqu/Superbu
Nové motory? Uživatelsky pořád to stejné. A technika a její změny ukáže až čas, jestli to bude ok.
El. architektura a nfotaniment? Vždyť nemá ani smart dials... takže jaképak copak... uživatelsky opet bohužel vše při starém jen už to zřejmě bude fungovat tak jak mělo od počátku.
ACT vyvolává zmatky jestli je nebo není a u čeho.
V konfigurátoru vidíš všechno jak z rychlíku.
Proč by rezerva (náhradní kolo) nemělo být? No protože na ně všichni konkurenti čím dál víc kašlou. Protože třeba dají pneu s contiseal vrstcou... Sice pak koupíš jiné pneu nebo zimní a jsi v háji, ale to nikoho nezajímá.
El. architektura a nfotaniment? Vždyť nemá ani smart dials... takže jaképak copak... uživatelsky opet bohužel vše při starém jen už to zřejmě bude fungovat tak jak mělo od počátku.
ACT vyvolává zmatky jestli je nebo není a u čeho.
V konfigurátoru vidíš všechno jak z rychlíku.
Proč by rezerva (náhradní kolo) nemělo být? No protože na ně všichni konkurenti čím dál víc kašlou. Protože třeba dají pneu s contiseal vrstcou... Sice pak koupíš jiné pneu nebo zimní a jsi v háji, ale to nikoho nezajímá.
No vidiš, mne zase příjde, že doba, kdy se nedávaly rezervy už odezněla a jediná auta, které jsem měl a neměla/nemají rezervy, ale z výroby kompresor bylo Mondeo MK4 (kamrád má doteď s příplatkovou rezervou a díky tomu má podlážku o trochu výše) a Megane 2 kombi (ten by tedy uvezl i rezervu), auta r.v. 2008-2011. Naopak u většiny novějších aut už alespoň dojezdovka byla v základu zas.
Co to ? Změn a velike množstvi ?
Vždyť tohle je vyloženě nuceny FL a nic zasadniho se nezměnilo.
O jakych novych motorech hovořiš a jaka nova archtektura ?
A infotainment, že je nový tak to určitě neni. Nejen, že neni novy, ale ono nejde ani o žadnou revoluci. Je to vyloženě evoluce stavajiciho MIB3. A ty změny tam jsou jak pozitivni tak negativni.
Vždyť tohle je vyloženě nuceny FL a nic zasadniho se nezměnilo.
O jakych novych motorech hovořiš a jaka nova archtektura ?
A infotainment, že je nový tak to určitě neni. Nejen, že neni novy, ale ono nejde ani o žadnou revoluci. Je to vyloženě evoluce stavajiciho MIB3. A ty změny tam jsou jak pozitivni tak negativni.
na 2 válce?
Myslím že do 0 mm, protože ACT tam není.
je ACT pouze u 110kW. U 85kW tam není uvedeno. Tak nevím.
Ta rychlost, dle Škodárny, má být nyní na 2 válce vyšší. Nevím jaká.
Ta rychlost, dle Škodárny, má být nyní na 2 válce vyšší. Nevím jaká.
Já jsem byl v konfigurátoru a ten je plný chyb, navic tam je jen 2.0 tdi... jinak 110 kW i 85 kW snad mají být mechanicky totožné, ne?
Já jsem si prošel kvůli chybám i konfigurátor v Německu. Ale jak jsem napsal, i Němci mohou mít chyby.
Mechanicky totožné, to uvádělo www. a u t o.cz, ale proč mají Němci ACT pouze u 110kW?
Mechanicky totožné, to uvádělo www. a u t o.cz, ale proč mají Němci ACT pouze u 110kW?
ACT+ je u všech motorizací 85, 110 kW v manuálu i v automatu
ACT+ není u motorizací 110 a 130 kW použitých v PHEV
Ustálená rychlost na 2 válce je u octavie v kombajnu u motoru 110 kW evo 2 s DSG cca 100 km/h, je to plus mínus, protože stačí aby fouklo proti a je to méně, stačí aby fouklo do zadku a je to více. ACT+ se obecně spíná kdykoliv, když se motor nachází v otáčkovém spektru 1250-4500 ot. a zároveň požadavek na točivý moment (to je dáno polohou akcelerátoru a sklonem silnice) není vyšší než 100 Nm, takže 2 cyl režim lze klidně vidět ve 130, stejně jako ve 30 ve městě.
ACT+ není u motorizací 110 a 130 kW použitých v PHEV
Ustálená rychlost na 2 válce je u octavie v kombajnu u motoru 110 kW evo 2 s DSG cca 100 km/h, je to plus mínus, protože stačí aby fouklo proti a je to méně, stačí aby fouklo do zadku a je to více. ACT+ se obecně spíná kdykoliv, když se motor nachází v otáčkovém spektru 1250-4500 ot. a zároveň požadavek na točivý moment (to je dáno polohou akcelerátoru a sklonem silnice) není vyšší než 100 Nm, takže 2 cyl režim lze klidně vidět ve 130, stejně jako ve 30 ve městě.
K ACT a maximalnej rychlosti len tolko, ze uz pri 1.4 TSI auto vedelo ist na dva valce do rychlosti cca 130. Pri ceste z kopca aj povedzme 135. Od rychlosti ~137 a vyssie som 2valcovy rezim nikdy nevidel. Po novom ma EVO2 vediet zvladat este viac casu jazdit na 2 valce, k tomu ma pomoct aj vyssi krutak ako aj vacsi rozptyl, pri ktorom ten motor vie jazdit na 2 valce.
Hurá všichni se můžeme zeptat co nás zajímá o nové Octávii. Tak třeba mě zajímá kolik otázek s této diskuze bude zodpovězeno. No jelikož to nikdo z auto.cz číst nebude a nedej bože odpovídat už vůbec ne, tak si můžeme udělat takovou malou anketu mezi námi (tím myslím ty dva co bojují o nejvíc komentářů na auto.cz za rok a pár ostatních co to ještě nevzdali a myslí si, že jim někdo odpoví 😁 😁 😁). A otázka teda zní 😁 - "počet dotazů v této diskuzi bude v následujícím článku zodpovězeno:" a) nebudou zodpovězeny, protože i když je z auto.cz čtou tak článek je již dávno napsán a dán ke schválení a nebude do něj zasahováno 😁 b) nebudou zodpovězeny, protože to tady nikdo nečte a ti dva mají dokola stejné pindy 😁 c) nebude zodpovězený žádný dotaz protože my všichni co se účastníme těchto diskuzí jsme hlupáci a ubožáci na které není důvod reagovat 😁. Samozřejmě, že hlasování je jen pro každého z nás, protože to tady s auto.cz stejně nikdo nečte a nedej bože aby musel reagovat. Ale rád udělám znova za pomoci AI (protože ten jejich článek bude stejně výcuc s letáků a nikdo ho číst nebude) porovnání kolik dotazů bylo zodpovězeno 😁 😁 😁
1) Kdy bude možno opět mít v sedanu střešní okno? (Mám ho v OCTu 3 facelift již 5 let a nikdy jsem neměl problém s jeho spolehlivostí či tuhostí karoserie)
2) Kdy budou v OCTu multifunkční otočné ovladače a volič DSG pod volantem jako u jiných modelů, aby bylo více odkládacího prostoru mezi řidičem a spolujezdcem?
3) Bude mít někdy nějaký Škoda model (ideálně OCT) PHEV v kombinaci se 4x4 pohonem? Je to záměr, který chce "odlišit" Škoda značku směrem dolů?
4) (Kdy) bude LK edice/výbava OCTu?
Děkuji
2) Kdy budou v OCTu multifunkční otočné ovladače a volič DSG pod volantem jako u jiných modelů, aby bylo více odkládacího prostoru mezi řidičem a spolujezdcem?
3) Bude mít někdy nějaký Škoda model (ideálně OCT) PHEV v kombinaci se 4x4 pohonem? Je to záměr, který chce "odlišit" Škoda značku směrem dolů?
4) (Kdy) bude LK edice/výbava OCTu?
Děkuji
1) se střešním oknem u liftbacku se u současné generace nepočítá. Není ani lisovací nářadí pro otvor ve střeše.
Volič DSG pod volantem ? No fuj ! 😁 Tohle bych tedy nechtěl, není nad klasicky volič ve tvaru páky na středovém tunelu. Zatím jsem vyzkoušel hodně věcí a voličů a tohle je za mne nejintuitivnější a nejvíce po ruce.
Ja ked som to prvy krat videl niekde, som si povedal ze im musi dobre j*bat a ono sa to ako or rozsiruje dalej. Inac celkom nerozumiem naco nahradzovat paku, ktora je idealne po ruke, nejakymi imbecilnymi rieseniami. Ved v aute je kopec odkladacich priestorov. Mam tam miesto pod laktovou opierkou, otvory na kavu, na indukcne nabijanie (ok, nie uplne v kazdom aute mozno, ale uz sa stava standardom), priehradky vo dverach a kaslik na mieste spolujazdca. Co niekto dojde do auta s plnou taskou haraburdia a zacne ho vsade ukladat po aute ze potrebuje aj priestor navysenamiesto paky?
...do verze RS manuální převodovku?! 😲 😲 😲 😲 😲
A mrkvickovou zmrzlinu mate?
Jo
Ta je hnusna co :-!
Jo
Ta je hnusna co :-!
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kéž by toma tak bylo. Tento vrcholně osvědčený přístup se ale u evropských automobilek bohužel už léta nenosí... 😲 :no: :no: :no: :no: :no:
Právě naopak. Vedou ho k dokonalosti. Nabízejí jen to nejžádanější a to co skoro nikdo nechce, ruší. Optimalizace na prvním místě. Proč utrácet za pár procent, které jim vydaje nezaplatí?
Pokud by šli cestou jakou chceš ty, dávno zkrachují. Takze jestli chceš, aby VAG zbankrotoval, měl bys jim jít radit co mají nabízet.
Pokud by šli cestou jakou chceš ty, dávno zkrachují. Takze jestli chceš, aby VAG zbankrotoval, měl bys jim jít radit co mají nabízet.
Během jízdy v dešti se voda od stěračů dostává na boční okénko u řidiče po kterém pak tato špinavá voda stéká na gumové těsnění okénka řidiče. Je už toto vyřešeno? Vím, že Golf toto nedělá, protože má jiný typ gumy podél čelního skla.
Četl jsem info, že bude ještě jeden významný FL, který by měl hrábnout na smart dials, a předpokládám i volič DSG a páčky atp.
Je to pravda?
Je to pravda?
Má kompresor klimy poháněný elektricky?
Proč se neumíš zeptat do jednoho příspěvku ? Stačí dát editovat
Dobrý den,
zajímá mě zda brzdové kotouče a to na obou nápravách budou rozměrově shodné u variant TDI 85 kW 6MT a TDI 110kW 7DSG..
Děkuji za odpověď Martin
zajímá mě zda brzdové kotouče a to na obou nápravách budou rozměrově shodné u variant TDI 85 kW 6MT a TDI 110kW 7DSG..
Děkuji za odpověď Martin
Brzy jsou u těchto variant stejné 15", tajný tip je zvolit DCC, které automaticky dostane větší přední kotouče 16" s lepším brzdným výkonem. Tak jsem to udělal já...
1) jak snadno se vypíná startstop
2) jak snadno se vypíná ISA?
3) funguje travel asist v asistovanou jízdě 1.5 stejně jako predfacelift?
2) jak snadno se vypíná ISA?
3) funguje travel asist v asistovanou jízdě 1.5 stejně jako predfacelift?
Je to celkom dobre vidiet v tomto videu k novemu Tiguanu -> clovek si prida najpouzivanejsie polozky na hornu/dolnu listu ako rychlu volbu -> vo finale je to potom na 2-3 kliky. A podla zatial dostupnych recenzii je nova MIB4 jednotka niekde uplne inde, ako MIB3.
https😐/youtu.be/GTHZ3vM4IS4?si=5SCUv5snRm_wLhkz&t=370
https😐/youtu.be/GTHZ3vM4IS4?si=5SCUv5snRm_wLhkz&t=370
Umí MHEV energií z baterky dálkově vyhřát auto, nebo je třeba dokupovat nezávislé topení ?
Musím se omluvit, ale tyto diskuze asi opravdu někdo čte. A to navzdory tomu, že to vypadá tak jako to vypadá (ta diskuze) a někteří tady píší opravdu jen proto aby něco napsali a kvalita informace je v jejich reakcích je nulová. Nicméně pár otázek padlo a tady je vyhodnocení dotazů vs. odpovědí auto.cz.
Zodpovězené otázky
1) Více prvková zadní náprava😒br /> Dostupná pro motory 2.0 TSI (150 kW) a RS (195 kW). Motory 1.5 TSI a 2.0 TDI s 85 a 110 kW mají vzadu klikovou nápravu s vlečenými rameny.
Vypínání poloviny válců (ACT)😒br /> 2) Dostupné u obou motorizací 1.5 TSI (85 a 110 kW).
Základní přední světlomety😒br /> 3) Základní diodové světlomety mají výraznou světelnou linku protaženou směrem k dolní části masky chladiče.
4) Infotainment😒br /> Nový systém s 13palcovým displejem má rychlejší odezvu a citlivější pokyny. Konfigurovatelné piktogramy umožňují rychlý přístup k deaktivaci stop-start a dalších funkcí.
5) Smart Dials a volič převodovky😒br /> Otočné ovladače Smart Dials se v Octavii neobjeví a volič převodovky zůstane na středovém tunelu.
RS a manuální převodovka😒br /> Manuální převodovka nebude v nabídce pro Octavii RS kvůli emisím a nízkému zájmu zákazníků.
Nezodpovězené otázky
1) Dynamické srovnání motorů 1.5 TSI vs. 2.0 TDI😒br /> Jak se liší dynamické vlastnosti těchto motorů ve srovnatelných výkonových variantách?
2)Vyřešení problému s e-call😒br /> Byly vyřešeny problémy s e-call systémem?
3) Tloušťka laku na jednotlivých částech😒br /> Jaká je tloušťka laku na jednotlivých částech vozu?
4) Rezervní kolo😒br /> Drží se stále možnost mít rezervní kolo?
5) Komprese klimatizace😒br /> Má klimatizace elektricky poháněný kompresor?
6) Vypínání start-stop a ISA😒br /> Jak snadno se vypíná start-stop a ISA?
7) Travel Assist😒br /> Funguje Travel Assist stejně jako před faceliftem?
😄 MHEV a vyhřívání auta😒br /> Umí MHEV energií z baterky dálkově vyhřát auto, nebo je třeba dokupovat nezávislé topení?
9) Střešní okno😒br /> Kdy bude možno opět mít v sedanu střešní okno?
10) Edice Laurin & Klement (LK)😒br /> Kdy bude LK edice/výbava OCTu?
Hodnocení článku
Kvalita odpovědí: Článek odpověděl na některé klíčové otázky, zejména technické detaily ohledně více prvkové zadní nápravy, technologie ACT, základních světlometů, infotainmentu a absence manuální převodovky u verze RS. To je pozitivní, protože poskytuje konkrétní informace o technických specifikacích a dostupnosti funkcí.
Nedostatky: Mnoho otázek zůstalo nezodpovězených, včetně důležitých dotazů na dynamické srovnání motorů, problémy s e-call systémem, tloušťku laku, dostupnost rezervního kola, úroveň infotainmentu, detaily ohledně klimatizace, vypínání start-stop a ISA, Travel Assist, MHEV a vyhřívání auta, střešní okno, PHEV v kombinaci se 4x4 pohonem a edici Laurin & Klement.
Celkové hodnocení: Článek pokryl základní technické otázky, ale mnoho detailních dotazů zůstalo nezodpovězeno. Pro čtenáře, kteří hledají specifické informace o novinkách a zlepšeních, by bylo vhodné více podrobných odpovědí. Hodnotil bych článek jako průměrný, s možností zlepšení v poskytování detailních informací. 😁 - ChatGPT 4o
Zodpovězené otázky
1) Více prvková zadní náprava😒br /> Dostupná pro motory 2.0 TSI (150 kW) a RS (195 kW). Motory 1.5 TSI a 2.0 TDI s 85 a 110 kW mají vzadu klikovou nápravu s vlečenými rameny.
Vypínání poloviny válců (ACT)😒br /> 2) Dostupné u obou motorizací 1.5 TSI (85 a 110 kW).
Základní přední světlomety😒br /> 3) Základní diodové světlomety mají výraznou světelnou linku protaženou směrem k dolní části masky chladiče.
4) Infotainment😒br /> Nový systém s 13palcovým displejem má rychlejší odezvu a citlivější pokyny. Konfigurovatelné piktogramy umožňují rychlý přístup k deaktivaci stop-start a dalších funkcí.
5) Smart Dials a volič převodovky😒br /> Otočné ovladače Smart Dials se v Octavii neobjeví a volič převodovky zůstane na středovém tunelu.
RS a manuální převodovka😒br /> Manuální převodovka nebude v nabídce pro Octavii RS kvůli emisím a nízkému zájmu zákazníků.
Nezodpovězené otázky
1) Dynamické srovnání motorů 1.5 TSI vs. 2.0 TDI😒br /> Jak se liší dynamické vlastnosti těchto motorů ve srovnatelných výkonových variantách?
2)Vyřešení problému s e-call😒br /> Byly vyřešeny problémy s e-call systémem?
3) Tloušťka laku na jednotlivých částech😒br /> Jaká je tloušťka laku na jednotlivých částech vozu?
4) Rezervní kolo😒br /> Drží se stále možnost mít rezervní kolo?
5) Komprese klimatizace😒br /> Má klimatizace elektricky poháněný kompresor?
6) Vypínání start-stop a ISA😒br /> Jak snadno se vypíná start-stop a ISA?
7) Travel Assist😒br /> Funguje Travel Assist stejně jako před faceliftem?
😄 MHEV a vyhřívání auta😒br /> Umí MHEV energií z baterky dálkově vyhřát auto, nebo je třeba dokupovat nezávislé topení?
9) Střešní okno😒br /> Kdy bude možno opět mít v sedanu střešní okno?
10) Edice Laurin & Klement (LK)😒br /> Kdy bude LK edice/výbava OCTu?
Hodnocení článku
Kvalita odpovědí: Článek odpověděl na některé klíčové otázky, zejména technické detaily ohledně více prvkové zadní nápravy, technologie ACT, základních světlometů, infotainmentu a absence manuální převodovky u verze RS. To je pozitivní, protože poskytuje konkrétní informace o technických specifikacích a dostupnosti funkcí.
Nedostatky: Mnoho otázek zůstalo nezodpovězených, včetně důležitých dotazů na dynamické srovnání motorů, problémy s e-call systémem, tloušťku laku, dostupnost rezervního kola, úroveň infotainmentu, detaily ohledně klimatizace, vypínání start-stop a ISA, Travel Assist, MHEV a vyhřívání auta, střešní okno, PHEV v kombinaci se 4x4 pohonem a edici Laurin & Klement.
Celkové hodnocení: Článek pokryl základní technické otázky, ale mnoho detailních dotazů zůstalo nezodpovězeno. Pro čtenáře, kteří hledají specifické informace o novinkách a zlepšeních, by bylo vhodné více podrobných odpovědí. Hodnotil bych článek jako průměrný, s možností zlepšení v poskytování detailních informací. 😁 - ChatGPT 4o