Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nechal jet teslu v husté mlze samotnou, málem skončil pod vlakem

Američan zkoušel, jestli jeho tesla v mlze zastaví před projíždějícím vlakem. Na poslední chvíli strhl řízení a „jen“ porazil sloup s výstražníkem.
Zpět na článek
27. 5. 2024 06:57
27. 5. 2024 07:13
27. 5. 2024 07:30
27. 5. 2024 09:33
27. 5. 2024 07:41
27. 5. 2024 07:58
27. 5. 2024 08:08
27. 5. 2024 08:19
27. 5. 2024 08:29
27. 5. 2024 08:47
27. 5. 2024 09:23
27. 5. 2024 09:46
27. 5. 2024 12:27
27. 5. 2024 13:11
27. 5. 2024 22:07
28. 5. 2024 08:31
28. 5. 2024 09:05
28. 5. 2024 09:47
28. 5. 2024 10:28
28. 5. 2024 12:13
27. 5. 2024 20:06
27. 5. 2024 08:29
27. 5. 2024 09:48
27. 5. 2024 12:15
27. 5. 2024 12:24
27. 5. 2024 12:26
27. 5. 2024 18:44
27. 5. 2024 20:36
27. 5. 2024 09:32
27. 5. 2024 11:55
27. 5. 2024 12:10
27. 5. 2024 12:16
27. 5. 2024 12:19
27. 5. 2024 12:51
27. 5. 2024 13:03
27. 5. 2024 13:06
27. 5. 2024 13:09
27. 5. 2024 13:38
27. 5. 2024 13:43
27. 5. 2024 20:32
27. 5. 2024 13:12
27. 5. 2024 13:37
27. 5. 2024 13:08
27. 5. 2024 13:11
27. 5. 2024 18:52
27. 5. 2024 20:18
27. 5. 2024 16:10
28. 5. 2024 19:47
29. 5. 2024 01:52
27. 5. 2024 06:57
Magor
Normálneho človeka by niečo také nenapadlo. Keby mal aspoň kúsok rozumu, dupol by na brzdu v momente ako uvidel červené svetlá a Tesla nespomalila. To sú fakt tí Amíci takí zdegenerovaní, alebo je to výnimočný cvok?
Rozbalit vlákno
27
Avatar - del42sa
27. 5. 2024 07:13
Re: Magor
naopak, měl co nejsilnějí šlápnout na plyn :-[]
Avatar - Seeloewe
27. 5. 2024 07:30
Re: Magor
Já myslím, že podobných "blbečků", kteří i přes zjevné nedostatky neochvějně sami sebe přesvědčují, že Tesly umí jezdit samy a jsou ve vývoji autonomního řízení "o světelné roky" před ostatnimi, protože to přece říkal Elon Musk, by se našlo dost po celém světě, ne jen v USA.
27. 5. 2024 09:33
Re: Magor
Já myslím, že on si naopak těch nedostatků byl dobře vědom a tuto nehodu naplánoval s vidinou toho, že vysoudí miliony a do konce života nebude muset pracovat. Proto ta okamžitá medializace.
27. 5. 2024 07:41
Re: Magor
Nevím, nevím, ale normální člověk by asi od verze Autopilot- plně samočniné řízení očekával opravdu jistotu. Tak, jako například v letadle. Tady jde ovšem vidět fatální selhání, pokud nerozporná červenou na semaforu, byť v mlze.
A ten Amík chtěl jen vědět, co ten autopilot umí.
Avatar - sargis
27. 5. 2024 07:58
Re: Magor
Ibaze autopilot v liedatle ma trosku inu historiu a technologiu vyvoja ako software v Tesle spojeny s kamerami a GPS :-)
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 08:08
Re: Magor
"A ten Amík chtěl jen vědět, co ten autopilot umí."

Ten amík musel postrádat pud sebezáchovy
Avatar - Dinar
27. 5. 2024 08:19
Re: Magor
Přesně tak, pokud to má být autopilot, musí fungovat za každého počasí nebo nahlásit problém, tj. že v daném počasí fungovat nemůže, a vypnout se. Tak, jak to udělá každý normální asistenční systém u jiných značek, tahle story je pouze důkazem velkého sebevědomí tesly, které bohužel nemá reálný základ.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 08:29
Re: Magor
Ono to nesignalizuje zhoršené podmínky ? Tak to beru zpět, čekal bych, že se na to řidič jen vykašlal
27. 5. 2024 08:47
Re: Magor
Normalni clovek chape ze marketingovy blabol "autopilot" je nesmysl. Stejne jako neverim jinym asistentum v aute, tak bych neveril ani tomuto. Ani ABS a ESP nefunguje idealne a clovek musi pocitat s jeho nedostatkama a byt pripraven ze to zareaguje chybne.
27. 5. 2024 09:23
Re: Magor
pockej az prijede tesla fans to schytas… Ja jim neverim ani dobrej den, tmx se me snazila aktivne zabit a tam kde normalni auto rizeni davno vypne a pipa at ridis ty tesla drzi kurz primo do stromu a musis to rizeni preprat abys to udrzel na silnici
27. 5. 2024 09:46
Re: Magor
Tak to není obecně nic proti Tesle. Chápu, že to takhle honosně nazývají, ale pořád jsme daleko od doby, kdy auto umí jezdit samo. Zákazníci si musejí uvědomit, že to co má Tesla je prostě jen asistent, který dokáže pomoci, ale není to automatický šofér. Osobně bych takový online auto se vším by wire nechtěl. Jsem rád za své auto z normální doby, kdy má přiměřeně elektroniky, ale já jsem ten kdo řídí.
27. 5. 2024 12:27
Re: Magor
Jedna vec je obchodný názov, druhá zas funkčnosť systému, a hlavne popis v manuáli, čo ten systém zvládne a nezvládne. Žiaľ, takých umelcov, čo si ten manuál ani neprelistujú a idú rovno na vec, však keď je to autopilot, tak to musí fungovať, je stále asi dosť.
Avatar - Dinar
27. 5. 2024 13:11
Re: Magor
Pokud mají být ospravedlněním nefuknčnosti klimatické podmínky, pak musí umět ten systém vyhodnoti, jestli je nebo není v akt. klimatických podmínkách schopen fungovat, pokud ne, má to signalizovat řidiči a vypnout se. Tak, jak to běžně dělají všechny asistenční systémy jiných značek. Výmluva na manuál je jen výmluva, ale rád si přečtu tu tebou zmiňovanou pasáž, dáš odkaz?
27. 5. 2024 22:07
Re: Magor
https://www.tesla.com/…C1E9AEB17B7.html#…

Vpodstate ten takzvaný autopilot môže zvládať všetko, ale zároveň nemusí zvládať nič. Ja osobne by som mu neveril aj bez manuálu a mať tú moc, akúkoľvek autonómnu jazdu na verejných komunikáciách by som mu nepovolil.
Avatar - Dinar
28. 5. 2024 08:31
Re: Magor
No, to je paráda. :-[] :-[] PR tesly křičí, máme autopilota, už nemusíte řídit, ale manuál je napsaný formou "nestrkejte kočku do mikrovlnky", tj. systém nemusí fungovat, když... a následuje výčet snad všech naprosto standardních situací, které jsou běžné v denním provozu, vč. toho, že prší nebo je mlha. A nic takového, jako u jiných značek, v jejichž manuálech se říká něco v tom smyslu, že když je snížená viditelnost, systém nemusí fungovat správně, tudíž se vypne a vyzve řidiče, aby převzal řízení. Nic o samovypnutí se systému, Tesla prostě říká zapni si to, ale my za nic neručíme. Výborný. :-[] :no:
Avatar - Mikesus
28. 5. 2024 09:05
Re: Magor
Tomu se ruka marketing. A pokud jim to tam dovolí, tak co. Proto to u nás nemůže mít, byla by to klamavá reklama. Pořád nechápu, proč se resi kdo co povídá v zahraničí. Je to snad jejich věc ne?
Avatar - Dinar
28. 5. 2024 09:47
Re: Magor
Je to fail jako prase, můžete to okecávat, jak chcete, popravdě, že to má tesla upraveno takto, jsem netušil, je to na úrovni těch mikrovlnek, akorát, že má jít údajně o auto. Jestli s ohledem na tento přístup někdo věří PR tesly o xté generaci autopilota, světový leader v autonomním řízení atp., pak je těžký naiva.
Avatar - Mikesus
28. 5. 2024 10:28
Re: Magor
Ja mu nevěřím, ale taky nevěřím PR Tesly, abych všude křičel, že to nakonec realne nefunguje že je to zavádějící. To pozná každý trochu inteligentní člověk hned. Papír snese vsechno
Avatar - Dinar
28. 5. 2024 12:13
Re: Magor
Pořád mimo, podstatou je, že ten systém nevaruje ani se nevypne ve chvíli, kdy nemá pro své fungování ideální podmínky. V tom je pointa... a průser tesly.
27. 5. 2024 08:29
Re: Magor
Tak normálního člověka by hlavně nenapadlo si koupit Teslu! :-[] :no:
27. 5. 2024 09:48
Re: Magor
Ale tak zase proč ne. Je to sice pozérství, ale kamarád ji má a jede se v tom příjemně. Ten příšernej displej uprostřed palubky by mě teda ale neskutečně štval. Strašně to odvádí pozornost.
Avatar - Barry Lyndon
27. 5. 2024 12:15
Re: Magor
Tak Elon říká, že lidar není potřeba a oblbuje investory autonomními taxíky za pár měsíců. Investoři sázejí své peníze, tento Svědek Elonův málem vsadil vlastní život :D :yes: :yes:
27. 5. 2024 12:24
Re: Magor
Hovorí sa, že aj blbosť je cnosť...Ale vsadiť na to život, na to je už "blbosť" slabý výraz.
On ten život vsadil, ale podarilo sa mu vykĺznuť.
27. 5. 2024 12:26
Re: Magor
diagnóza "born in USA". Já se vůbec divím v zemi, kde musí být všechno právně ošetřeno vůbec můžou prodávat něco pod názvem "Autopilot" nebo "Full self driving".
27. 5. 2024 18:44
Re: Magor
Ach jo, ta AI to měla tak krásně předpočítané - trefí se mezi vagóny a jede se dal - a ten magor- řidič ji to zamezil a ještě zničil káru.
Avatar - sargis
27. 5. 2024 07:30
iny kraj iny mrav
Keby to skusil u nas (tusim v EU FSD nefunguje ale keby ano) tak si par rokov nepojazdi. A jeho mrzi, ze nemal uraz,a by z toho nieco vytlkol.
Len magor necha v tamkomto pocasi na precesti vsetko na asistentovi (opakujem, asistentovi, nie nahrade vodica).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
27. 5. 2024 07:38
Já ho trochu chápu
Mám v autě adaptivní tempomat a nějak si taky začínám zvykat, že samočinně brzdí před překážkou a kolikrát zkouším, jestli opravdu bude sám zpomalovat tam, kde bych normálně už dávno brzdil, pokud bych ten systém neměl. Tyhle asistenty jsou natolik návykové, že jsou podle mě nebezpečné.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 08:06
Re: Já ho trochu chápu
Mám necelé 2 měsíce také auto, první s adaptivem, které vlastně dokáže samo jezdít v pruzích za auty, zastavit i se rozjet (nečte ale křižovatky a tyhle věci, jako autopiloti), dokonce i když není aktivní, tak je zapnuté dobrždování za auty (jde vše povypínat pro rýpaly) a vše to tak nějak vlastně příjemě funguje (konečně i to hlídání v pruhu :D).... no a když jedu pak v druhém autě, kde to nemám, tak už se mi párkrát stalo, že letím 140-150 na dálnici, dojíždím auto předemnou a mé auto nic :D :D

Je to určitě návykové, nicméně já i přesto všechno zaplé jezdím s nohou nad brzdou, protože tomu prostě stoprocentě nevěřím.

To, co je ve videu není chyba Tesly (naopak klobouk dolu, jak zachránila situaci), ale jen a jen člověka, který má vymyty mozek a stoprocentně se na to spolehl. Myslím, že tenhle nezdravý kult zrovna kolem Tesly se buduje i tady, tak doufám, že až si jednou někteří diskutéři konečně koupí tu Teslu, nebudou tak zaslepeni tou "vorsprung durch technik" a nebudou na ten autopilot jezdit i v takových situacích.
Avatar - Stejsn
27. 5. 2024 08:51
Re: Já ho trochu chápu
Necelé 2 měsíce... já 2 týdny a už mě to pohlcuje :) Říkám to už dlouho - všechny ty asistenty, co mají sloužit k pohodlí a bezpečnosti, dělají z řidičů akorát zaostalé blby. Strašně se těším, až zas na léto vytáhnu svojeho 40letého fiata. Zpátky do řidičského auta, aspoň na chvíli.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 09:12
Re: Já ho trochu chápu
Na druhou stranu, jde to přeci vypnout ne ? :D Já ti trochu rozumím, jenže takhle se lze dívat na další a další vynálezy. Mne to příjde prostě jako další komfortní prvek, nic víc :)
27. 5. 2024 09:26
Re: Já ho trochu chápu
mam to v aute dlouhy roky a dlouhy roky to nepouzivam krom prazdny dalnice vubec. Pockej az si s tim pohrajes a prestane te to bavit..
Cela funkce je pouze pr tesly a je to cely naprosto ale naprosto k nicemu
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 09:43
Re: Já ho trochu chápu
Ja jsme šel postupně. Nejdřív jen pipani na přiblížení k care s hloupym tempomatem, poté navrácení do pruhu s adaptivem bez stop&go, nakonec adaptiv splynutí rozsahem, popojizdenim v kolonach a udržování v pruhu. Přesto mi to trvalo cca 20tis km, než jsem si osahal a otestoval, kdy to funguje stoprocentně a v jakých situacích naopak ne. Ted podle situace jsem schopen tomu důvěřovat, ale také dokazu dohadnout, kdy to fungovat nemusí.
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 10:21
Re: Já ho trochu chápu
Dýl jak 2 tejdny mě nebavilo to ani zkoušet a ukazovat blízkým v okolí.
A to mám to nejvyspělejší řešení od koncernu.
Vytvářet si na tom návyk a používat to denně považuju za cestu do pekel.
Je to samozřejmě každého věc, ale já radši řídím sám a mám tak 100% kontrolu nad vším.
Spoléhat se na systémy nelze a ani zákon to nepřipouští.
A pro mne je mnohem příjemnější řídit sám a reagovat sám včas na všechny situace, než sedět s nohou i rukou v křeči připravenými zasáhnout, až to systém podělá.
Výjimečně to zapnu na dálnici, když chci chvilku protáhnout nohu, nebo někde na IGL v AT, abych se nezapomněl a nepřekročil o moc. Ale jinak mě to irituje a považuju to za víc nebezpečné, než bezpečné.
Plus to ničí brzdy a zvedá spotřebu, dokud nemáš EV, nebo aspoň hybrida.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 11:49
Re: Já ho trochu chápu
Tak na dálnici taky zapínám, pokud není moc hustej provoz typu v pravo 110 a v levo 160, to mne nebaví a nebo pak v Praze a okolí, kdy se jede v kolonách, tam je to docela cenný kámoš. Jinak to taky nepoužívám už.
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 10:32
Re: Já ho trochu chápu
Promiň, jak ta Tesla ve videu zachránila situaci? Koukal jsem na to 4x, ale možná jsem se jen blbě vyspal.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 11:47
Re: Já ho trochu chápu
No, kdyby to byl Ford, vletí pod vlak za pípání asistentu, Tesla alespoň zatočila a nezabila majitele :D
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 11:55
Re: Já ho trochu chápu
To ale nezatočila Tesla. Na poslední chvíli strhnul volant řidič.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 11:57
Re: Já ho trochu chápu
"Přístě si přečti článek Ozzmane, než něco napíšeš"

Sorry , moje chyba :D
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 12:22
Re: Já ho trochu chápu
Stane se.

Jsem rád, že nemáš tendenci jako jiní zde, tvrdit, že špatně vidím, protože jsem otrávenej vlastním výfukem a že 100% zatočila Tesla a tím pádem jsem opět usvědčený ze lži.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 12:35
Re: Já ho trochu chápu
To je mezi vámi a s dovolením se toho nechci účastnit. Díky za pochopení.

Já jsem viděl jen video už na sítích, článek jsem tu nečetl, protože jak jistě víš, tady ta kvalita článků je pofidérní, ale otevřel jsem to a je tam napsáno to, co píšeš :) No, tak to jsem Teslu přechválil, chtěl jsem si srovnat karmu, když už tady vztekhle dva oblíbení EV fanatici překrucují má slova a mají mne za dieseldezoláta :D

p.s. soused si ji právě pořizuje, TM3 Performance myslím, takže to budu mít z první ruky + i vlastní zkušenost. Jsem zvědavej, snad nám neshoří na nabíječce a nechytne nám bytovka :D
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 12:44
Re: Já ho trochu chápu
Naopak. Jsem velmi rád, že jsi se do toho přestal montovat a po čase zase můžeme občas normálně komunikovat. S většinou to jde. S někým bohužel ne.
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 12:48
Re: Já ho trochu chápu
Tak to je pravda. Proto těm, se kterými se nedá normalne diskutovat mazou příspěvky. Tobě třeba za dnešek už minimálně 15.
Je rozdíl diskuze a chyba, kterou je snad každý schopný uznat a neustále opakování vymyslů a polopravd. A když to někdo prokáže,že to jsou nepravdy, tak ho vulgarne napadat.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 13:03
Re: Já ho trochu chápu
Když vy (vlastně mnohem více, než jen vy )se tady dohadujete o věcech, které mají né zcela dogmatické vyústění. Já sám se proto do těch exhalací nepouštím, protože je to vše tak strašně složité a interpretovatelné řadou způsobů, že jedna pravda asi neexistuje a i kdyby ano, nebude existovat jedna interpretace. Určitě je něco škodlivějšího, než něco jiného, něco ekologicky horšího, ale ta míra odpovídá ruzným studiím a jejich interpretacím a na tom se točit jsem vzdal už dávno s Hamunou a poté s dalšími, kteří nejsou schopni pochopit širší kontext problematik, protože si myslí, že když znají jen úzce specifikovaný obor, znají tím i celý sektor .

Každý na to má svuj pohled a často (ted nemyslim vás dva) tu někdo jen jede to své a neposlouchá diskuzi. Proto se do tohoto nepletu. A i kdy vy si to o sobě nemyslíte, vy dva alespoń čtete i když se nesnášíte, co píše ten druhý či třetí, s kým diskutujete. To je docela vzácnost :D

Mne dokáže vytočit to alibistické ,že jen jedna věc je dobře a s takovým diskutérem se pak pustím do křížku :D

p.s. já věřím jen statistice, kteoru jsem si sám našvindloval :D a tak to prostě je...
27. 5. 2024 07:59
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
Měl bys co nejdříve navštívit psychiatra, je to s tebou fakt vážné! :-O :-O :-O :no:
Avatar - Roman Horký
27. 5. 2024 08:02
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
Ty jsi tak hloupý člověk, že mi je naprosto jedno, co píšeš. Již dlouho mi tě je upřímně líto chudáku inteligencí neobdařený.
27. 5. 2024 08:31
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
Podle sebe soudím tebe, takové myšlenkové pochody na tebe padnou jak ulité! :-) Já samozřejmě chválím tvůj antiruSSácký postoj, ale mohl bys ho tady prezentovat trošičku inteligentnějším způsobem... :-O
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 09:45
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
Co to tu řešíte? Zbytečně handrkovani.
Avatar - Trofim Lysenko
27. 5. 2024 08:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 08:01
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
Ty chceš, aby tobě zablokovali účet ?
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 08:07
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
Pak se nabízí asi nejlogičtější otázka - proč si to nesmažeš ?
27. 5. 2024 09:19
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
S logikou na něj nechoď - očividně neví, co to je (a možná ho to i uráží).
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 09:46
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
Nebo můžeš jen prostě odejít ne? Však je to stejné. Tak jako odešel jednoho dne hamuna a další, tak taky můžeš odejít.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 09:56
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
Teď nastává ta vytoužená chvíle - přemlouvání. A já mu to dopřeju, i když občas píše blbosit, tak je to reálný diskutér - Romane, zůstaň, prosím prosím :)
Avatar - Barrichello
27. 5. 2024 10:29
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
hahahahahha - LZES

1) hamnula neodešel, ten nick byl zablokován když byl denně nahllašován desítkami lidí
2) reálně neodešel nikdy, je tu stále. Ted působní pod nickem Trofim Lysenko
Avatar - Trofim Lysenko
27. 5. 2024 10:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
27. 5. 2024 11:19
Re: Proruskym pulmozkum z redakce
To jsi, to víme :-) A po večerech šnupeš marxismus, spolu s "Michalkou"
Avatar - Trofim Lysenko
27. 5. 2024 11:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 5. 2024 09:17
Tak já nevím...
Asi budu moc velkej konzerva, nicméně pořád se nemohu zbavit dojmu, že inteligentní řidič a "hloupé" auto je lepší kombinace, než když je tomu naopak.
Rozbalit vlákno
1
27. 5. 2024 09:32
Ja myslim
Ja myslim, ze je asi tak 5% sance, ze to tesla nepoznala a 95% sance, ze to borec nejak trikuje a fejkuje a jen se snazi z Tesly dostat prachy a ani ti pravnici tomu neveri a kaslou na nej
Rozbalit vlákno
0
27. 5. 2024 10:50
Kluk se vzdává příliš brzy...
...měl by jí dát ještě šanci, jednou se to musí podařit. :D

(Jak se píše: „Mám svou teslu necelý rok a během posledních šesti měsíců měla dvakrát nabourat do projíždějícího vlaku, zatímco byla v režimu FSD.")

Pětkrát jsem dal mokrou kočku usušit do mikrovlnky... ještě to párkrát zkusím a pak to dám k soudu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jean Reno
27. 5. 2024 11:55
BEV
Takže výsledkem toho všeho vlastně je, že elektromobily jako auta jsou naprosto perfektním počinem. Vše záleží na tom, kolik je do toho člověk ochoten a schopen dát peněz, o tom žádná.
Zajímalo by mě, kolik cévek v mozcích zatvrzelých závodníčků, kteří nedají dopustit na své TDI, teď popraskalo
Pokud zvážíme i ekologickou stránku, tak TDÍčkáři si budou zase prosazovat svou, že je elektromobil horší, ale bohužel pro ně je dle kalkulací a studií nepatrně lepší BEV, za ním PHEV a jemu podobné hybridy a na chvostu ekologie jsou ICE auta v průběhu celkové životnosti vozu. Tak to prostě je.
A ne, ani životnost baterie není argumentem - ukazuje se, že životnost baterie je i dnes naprosto dostačující a to ani nemluvím o faktu, že se bude díky vývoji neustále prodlužovat.
Někdo bude samozřejmě argumentovat dojezdem.
Opět špatně - jednak nikdo z nás (alespoň z těch, které znám) nepojede 800 km v kuse na jeden zátah bez zastávky a pokud ano, tak je sebevrah nebo blázen a dále i dojezd BEV se bude postupně prodlužovat. Auta se spalovacím motorem na počátku své éry nedojely ani do vedlejší vesnice a je potřeba si uvědomit, že jsme na počátku éry nové - bateriové - řekněme 10-15 let a už i dnes se bavíme o dojezdu třeba 50 - 70% standardních ICE aut. Já osobně mám zřejmě oproti ostatním tak trochu posunuté hranice chápání dojezdu, protože ani se svým autem nedojedu kvůli objemu motoru a spotřebě více jak 600 km. To, že si lidstvo zvyklo "ubírat" na objemu a maloobjemové motory jsou dnes standardem ještě neznamená, že to tak mají všichni...
Zatímco teď je trendy chlubení nízkou spotřebou, tak já si velice dobře pamatuji na dobu, kdy se začal prosazovat downsizing a všichni "pindali" úplně stejně, jenže si neuvědomovali, že tím pádem ušetří na palivu nemalé peníze. A kde jsou dnes ti mudrlanti, hm?
Chce si to prostě jen trochu zvyknout, nebýt natvrdlý, změnit přístup a vše jde úplně krásně.
Já například zjistil, že mě obtěžuje jezdit tankovat palivo. Proč bych se měl zbytečně zdržovat extra zajížďkou na čerpací stanici, když se mohu každé ráno probudit s plnou "nádrží"? Kolik petrolheadů má do garáže zavedený ropovod?
A ne, nenabíjíme v garáži, jak tu budou hned druzí argumentovat. Stačí trochu přemýšlet a hledat cesty místo výmluv. Přijedu k nákupnímu centru a místo toho, aby auto jen tak zbytečně stálo na parkovišti, tak než nakoupím, nabiju. Nic nemusím řešit...
Rozbalit vlákno
16
27. 5. 2024 12:10
Re: BEV
Neberu ti právo napsat v diskuzi prakticky cokoliv, ať jsi kdo jsi, Jeane Reno.

Jen mi uniká důvod, proč to píšeš zrovna sem, jako prvotní příspěvek, zcela mimo téma článku, když problém s elektrickým pohonem evidentně vůbec nesouvisí.

Máš pro ten výlev zde nějaké vysvětlení?

A technická....jakým autem tedy jezdíš? Nebo máš dvě, ICE a EV?
Cituji: ...."protože ani se svým autem nedojedu kvůli objemu motoru a spotřebě více jak 600 km..." a "Přijedu k nákupnímu centru... tak než nakoupím, nabiju. Nic nemusím řešit..."

Nebo jsi jenom nadějný spisovatel?
Avatar - Barrichello
27. 5. 2024 12:16
Re: BEV
Downsizingem nikdo neuštří vůbec nic, protože V8 jezdí za náklady R4.
to kouzlo se jemnuje jednoduchý servis + LPG :-)
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 12:19
Re: BEV
A jak moc je ekologické EV, které ve městě najede za 12 let 75 tisíc km a pak mu klekne baterie?
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 12:51
Re: BEV
Skvěl napsané, uplně mne dojalo, jak ti vadilo tankovat, ale na nabíjení se vlastně těšíš i když tedy tam trochu pleteš dohromady provoz EV a provoz něčeho, co žralo i trávu kolem cesty a dojede to 600 km, tak jak to tedy je ? Pak chválíš, že EV mužeš nabíjet v garáži, ale vlastně s tím někam zajíždíš na nabíjení :D

Když opomenu fakt, že píšeš uplně mimo téma (řeší se autopilot, ne výhodnost BEV) a trochu si protiřečíš, je to tvuj názor, ale s tím downsizingem a velkým šetřením paliva je to trochu kec. Né každý downsizovany motor má nižší spotřebu při zachování výkonu.
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 13:03
Re: BEV
Navzdory předchozímu příspěvku, nemohl bys svému postiženému příteli vysvětlit, že když je na HL, tak ty jeho stupidní pláče už číst nebudu. On to nechápe, protože je v Praze asi moc NOxu a už mu to poškodilo mozek, jak ru sám denně píše a tak stále a znova píše i mě. Prostě ani 10.000x mu to nestačí říct. Ale je možné, že jen neumí číst moje texty a tvým by třeba rozuměl. Já nejsem z Prahy, tak to nemůžu znát. :-!
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 13:06
Re: BEV
Myslím, že to čte, že tě na HL nemá ;)

p.s roky tu říkám, že nejvíc dehtu v Praze lítá z dodávek a užitkáčů... to už vadí i mne
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 13:09
Re: BEV
Špatně jsi mne pochopil. Já ho mám na HL. Už se to prostě nedalo. Ale on si jede dál.

A i já chápu, že smrad ze starých dehtů v centrech je špatná věc. To vadí i mě.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 13:38
Re: BEV
Tady ale pojdme hejtovat STK, že to pustí...at je to TDI, či starej Tranzit, či cokoliv.
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 13:43
Re: BEV
Souhlas, že chyba je u STK. Ale výsledek je to, ze s tim jezdi někdo, kdo tvrdí že to je v pořádku i když je jasné že není. A STK to nepustí jen tak bez vědomí majitele
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 20:32
Re: BEV
Aha. Tak mu ostatní sdělte, jak to mám vědět, když mu mažou příspěvky jak na běžícím páse.
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 13:12
Re: BEV
Akorát ten smrad jde občas i z nových dieselů. Potkavam ( ne úplně denně) O3, sup3, který hulí a smrdí, dokonce už jsem potkal i O4, která hulila sedomodre.
Je to jen o tom, ze město pro diesel neni vhodné, akdyz po tom městě jezdi, tak se prostě mnohem dříve něco takového stane.
Třeba dnes jsem jel za avensis T27 predfl, d4d. To byl taky zážitek.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 13:37
Re: BEV
Tak O3/S3 už jsem viděl v inzerci kolem 400 tisíc najezdu a zlomku ceny pořizovací, takže si asi umíš odvodit, jak taková auta budou vypadat v rukou třetích majtitelů :D
27. 5. 2024 13:08
Re: BEV
:D :D :D ...a nevopisuj... :-)
Avatar - Ozzman
27. 5. 2024 13:11
Re: BEV
:-[] :-[] :-[] Přišlo mi duležity na to upozornit taky :D
27. 5. 2024 18:52
Re: BEV
Ok,ok, jen žert. :-)

Nakonec když máš evidentně praxi s právama z Plzně, tak můžeš rovnou do sněmovny nebo klidně Europarlamentu. :D :D :D Ideálně by to chtělo před tím ještě rozchodit nějakou firmičku, co by ochránila zdraví seniorů zázračnou iontovou čističkou vzduchu a případně i zhodnotila jejich zbylé úspory. :-)
Avatar - rohYpnol
27. 5. 2024 20:18
Re: BEV
Sedni na svoji šlapací tříkolku a nasměřuj to k nejbližší prolejzačce. Tam se budeš cítit dobře :yes:
27. 5. 2024 16:10
Divné
Kdyby škoda udělala autopilota, hned by dostala pokutu, ale když je to Tesla, nic se neřeší.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
27. 5. 2024 20:12
Problém těchto systémů
Problém těchto systému je, že pokud je aktivní a z nějakého důvodu selže tak než člověk pochopí a vyhodnotí že systém nereaguje adekvátně situaci, tak může být pozdě.

Koneckonců hendíček, deníček, mikesus a další eurohujeri nejsou ani po několika LETECH schopni pochopit nesmyslnost EV diktatury. A po řidiči by někdo chtěl, aby v řádu sekund pochopil že AP nefunguje?!? :-[]
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Mokrous
27. 5. 2024 20:38
Re: Problém těchto systémů
Dobrej příměr. :D
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 22:31
Re: Problém těchto systémů
No já ti nevím. Průměrná reakční doba je kolem vteřiny. At je jakýkoliv asistent aktivní, máš dávat pozor. Takze máš vterinu na reakci, a to je dost. Tady těch vteřin bylo ažaž.
A jelikož vteřina je asi málo, je dobré že se ty asistenty zavádějí, kdyz ridici nejsou schopni se věnovat řízení. A pokud chceš argumentovat tímto, víš o tom že to je USA?
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2024 10:29
Re: Problém těchto systémů
A co má být že to je USA jako??? Já se bavím o reakční době a o tom jak na to je schopný řidič reagovat.

A to je právě ono. Reakční doba když řídíš a plne se věnuješ řízení je 1s, reálně spíš 2s. Jenže při AP ty reaguješ až na to že systém adekvátně nereaguje. Je to opět tak složité pochopit tak jednoduchou věc?!?
Avatar - Mikesus
28. 5. 2024 10:31
Re: Problém těchto systémů
Kdyz se plně venujes řízení, je pod 1s, ne 2. To se spíš nevenujes řízení.
https://cs.m.wikipedia.org/…4%8Dn%C3%AD_doba
https://www.autolexicon.net/cs/articles/reakcni-doba-ridice/
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2024 10:33
Re: Problém těchto systémů
Opět reaguješ úplně mimo podstatu věci :no:
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 06:55
Re: Problém těchto systémů
A ty zas nejsi schipny pochopit, že ti nikdo nic nediktuje, dovez si osmiválcovej sedan z USA a nebreč.... jo, aha, že i tam je přestávaj dělat? Blbej Brusel! :D A taky už to s tebou zkoušim řadu let... reakční doba jednoho rohypnola = reakční době DonVita a Hendleyho.
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 09:47
Re: Problém těchto systémů
Bolešvici krom Bruselu jsou i v USA, překvápko vid

A taky se tam platí emisní pokuty když se překročí povolený limit na výrobní portoflio, což byl pro Chrysler a Dodge docela problém, když nic jiného krom V6 a V8 nevyráběli a neprodávali, že

:-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
28. 5. 2024 10:32
Re: Problém těchto systémů
Takze za omezení v USA může úředník z Bruselu :-[]
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 13:44
Re: Problém těchto systémů
za omezení v USA můžou stejný zelený bolečvici jako sou v EU.
Jak prosté.

Oni zelení bolševici se krom EU objevují zcea nepřekvapivě i jinde, ale co se týče počtu vede jednoznačně EU :-)
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 11:14
Re: Problém těchto systémů
Chápu, USA je pod diktátem z Bruselu :D Made my day
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 13:47
Re: Problém těchto systémů
v usa stále zájem o ta auta byl, Stellantis to ukončil protože nechtěl solit pokuty, nechtěl investovat do vývoje, neměl to čím vyrovnat protože od dob kdy koupil Fiat Chrysler Group tam nic nevyvinuli a jeli z toho co se vyrábělo před neákupem.
A když by veškeré náklady za pokuty přenesli na zákazníka, asi už by je to neuživilo

Jak prosté že.

takže za to můžou emisní pokuty a neschopnost fiatu resp. stellantisu. Nic jiného. A za emisní pokuty může americký zelený bolševik :-)
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 13:51
Re: Problém těchto systémů
Jinými slovy, US trh je tím diktátem taky postižen a nevyplatí se jim taková auta vyrábět, protože by je nikdo nechtěl za ty prachy. Díky, to je přesně to, co jsem napsal i já :)
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 14:09
Re: Problém těchto systémů
nastěstí v USA si V8 stále koupíš, akorát si musíš koupit SUV, pikapy, dodávky, Mustanga, Corvette nebo Cadillac CT5-V a :-)

Nebo si koupit jenom motor a ten si zastavět do něčeho svého, což se naštěstí v USA - narozdíl od Evropy - dá legálně přihlásit a provozovat
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 15:01
Re: Problém těchto systémů
Zatím....
Avatar - Barrichello
29. 5. 2024 12:14
Re: Problém těchto systémů
ano bohužel zatím, musíme doufat že nezvítězí zelený utopisti ve větší míře
Avatar - Mikesus
28. 5. 2024 14:10
Re: Problém těchto systémů
Rakze automobilky jako stellantis to ukončuje, proroze nemá dostatečný počet zájemců, aby to bylo rentabilni. Nikdy nebude vyrábět věci o které není dostatecny zájem. Díky, že jsi to objasnil, proč to automobilky ukončují. Není o to na trhu větší zájem.
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 14:13
Re: Problém těchto systémů
není o to zájem, když by to místo 25 000 usd stálo 30 000 usd, aby zákazník zaplatil emisní povolenku, protože Dodge nikde neprodá 6 milionů R4 nebo hybridů, kterýma by to kompenzovalo, neb FCA/Stellantis nic takového za 15 let nevyvinul :-) :-) :-) :-)

Jestli tomu nerozumíš, zkus znovu první třídu :-)

A když si Stellantis sebere marži co má na autě a zaplatí povolenky ze svého, skončí tím že budou mít na jednom Cahllengeru 40 usd, to se jim asi nevyplatí vyrábět vid :-)
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 14:21
Re: Problém těchto systémů
vono by to chtělo, kdyby nešlo od investorů a vlád ani jeden dolar na vývoj a prodej a infrasktrukturu k Ev vid, to by byly ceny a prodeje. Auto velikosti Tesla S dle výkonu a luxusní výbavy 3,5-9 mega, RR Spectre 17-45 mega, supersport Pagani 75-350 mega, a neco hyper utlra luxus aluxus 250-700 milionů kč za kus

to budou prodeje vid LOJZIKU

když tohoho govermenty narvaly STOVKY MILIARD? tak se dobře křiví ceny.....

Ale vono vlastně spalováky škodí, tak se musí zdanit. Já zapoměl Trofime.

Hele, pěstování bavlny taky škodí přírodě, Díky aralu škodí ledovcům, lidem, přírodě atd
Lov ryb škodí mořím a oceánům atd atd

Takže tričko v primarku 500-7 000 , zančková trika třeb hugo Boss 5500-70 000 a takové dámské plesové šatičky 250 litrů až 4 mega ne
1 plechovka Rio Mare se fazolema - 300 kč

Nemáte na to?

Zdechněte hlady a ZKRACHUJTE!!!!

Když bolševické utopie, tak na všechno.

Všechno zdanit!!!!

nabíječka z číny na mobil vyrobená z ruské ropy, ruského uhlí poháněné uhelky, s jedem z odopadů vypuštěným do řeky 1500-7 000 dle zančky a typu, takže nejelvnějšímobil 45 000 kč, nedražší tak 900 000 litrlů

Nemáš na to? Volej z vokna :-) :-) :-)

A halvně emisní povoenky na letenky, 3x ročně Praha - Dubaj + 1x Brazílie - ceny letenk dohromady 400 000 Kč :-) :-) :-)

je třeba, aby průměrné nákldy rodiny v eu činily 300-700 000 měsíčně při výplate 80-150 tis kč

pak se konečně začne něco dít!!!

VOLTE VOLY, VOLTE BYKY JEN NEVOLTE EUROUNIJNI BOLSEVIKY!!!!
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2024 10:32
Re: Problém těchto systémů
Ne? Nediktuje??? Tak proč sám dokonale vyvracíš svoji myšlenku??? Ano PRÁVĚ PROTO ŽE NIKDO NIC NEDIKTUJE TAK PROTO TO MUSÍM DOVEZT Z AMERIKY?!?!?!?!? OMG, takovou pi*ovinu opravdu může obhajovat jedině... :no:
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 11:13
Re: Problém těchto systémů
Tím ti chci říct, že když něco automobilky přestávají vyrábět, tak to neznamená, že jim to někdo nadiktoval. Kdyby si měl zákaz tím jezdit, nemužeš to dovézt. Už chápeš? Začíná se ta rovnice měnit na Rohypnol = 2x Donvito a 1 Hendley
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2024 12:41
Re: Problém těchto systémů
Jen dokazuješ svoji hloupost. :no:

Ano a KTERÉ automobilky to přestávají vyrábět?!? Ty, pro které je primární trh EU co??? A proč? Protože EU zakazuje, omezuje výrobu spalováků a diktuje EV!!!

Lidově řečeno právě si se*eš do vlastního hnízda :-! :no:
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 13:50
Re: Problém těchto systémů
Třeba ty americké... Třeba Ford, Challenger bude EV... a tak :D Jojo.. EU
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 14:11
Re: Problém těchto systémů
Challenger bude mít i R6 benzín
Mustang má V8
SUV a trucky Fordu maj V8 a V6
SUV a trucky GM + Vette, CT5-V maj taky stále V8 + V6
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2024 16:48
Re: Problém těchto systémů
Bude EV. JENŽE BUDE I ICE!!! Chápeš ten rozdíl??? Stále nic???
Avatar - Ozzman
29. 5. 2024 00:33
Re: Problém těchto systémů
Jak dlouho ? Hele, víš moc dobře, že já kopu za ICE/hybridy, ale realitu nebudu popírat...
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2024 10:41
Re: Problém těchto systémů
Realita je, že výrobci mimo EU stále nabízí rozumné motory.
Koneckonců třeba Hyundai je stále s 2.2 crdi, jen ne v EU...
Jeep taky je v US s velkoobjemovými motory...
Avatar - Barrichello
29. 5. 2024 12:16
Re: Problém těchto systémů
GM i chrysler vynaložili ted dost penez na vývoj nových spalováků, určitě je nebudou za 3 roky rušit, ve světle toho že to nikdo moc nekupuje a ještě je to nespolehlivé a neustále jsou na to svolávačky na ty jejich EV :-)
28. 5. 2024 19:47
Lol
Jelikoz jsem videl ty varovani i primo v tesle, ktere je nutne odsouhlasit pri pouziti autopilota, tak nechapu, za co chce teslu zalovat. Na tomhle celym je jediny fail, ze se autopilot nedeaktovoval mlhou, protoze v tom pripade proste nema fungovat. Kdo vi jestli uz nejel na manual resp jen tempomat😀😀
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Fickroc
29. 5. 2024 01:52
Divný
Všem ostatním už při malé mlze, ten afd vypne, jen jistému mrdloňovi ne . Tak to bych považoval za veliké téma našich anti EV webů, které se tím hejtováním živí. Samosebou mají příznivců dost a dost, xenofobní davy snadno uvěří čemukoli....hlavně pokud je to tesla, a nejlépe nehoda či hoření, popř stačí vozík s generátorem.
Rozbalit vlákno
0