Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nechal jet teslu v husté mlze samotnou, málem skončil pod vlakem

Marek Bednář
Diskuze (114)

Američan zkoušel, jestli jeho tesla v mlze zastaví před projíždějícím vlakem. Na poslední chvíli strhl řízení a „jen“ porazil sloup s výstražníkem.

Případů, kdy lidé uvěří zavádějícímu marketingu Tesly a považují systém „Autopilot“ s nadstavbou „Plně samočinné řízení“ (Full Self-Driving) za autopilota, resp. plně samočinné řízení, je medializována řada. Většinou ovšem proto, že řidič spektakulárně havaruje a přitom zemře. Tentokrát však řidiče na poslední chvíli přemohl pud sebezáchovy a vážné nehodě předešel.

„Vážné“ proto, že přeci jen boural – ale méně, než kdyby nezasáhl. Totiž, ve svém voze jel hustou mlhou údajně se zapnutým autopilotem a vůz se blížil k železničnímu přejezdu, přes který zrovna jel vlak. Střídavě blikající červená světla byla vidět mnohem dřív než vlak samotný, auto přesto nezpomalovalo.

Video se připravuje ...

Až pár metrů před závorou řidič strhnul volant doprava, aby se vyhnul nárazu do vlaku. To se mu povedlo, ale porazil přitom sloup s výstražníkem, čímž vylomil kolo. Celý incident je zachycen na videu z palubní kamery a fotografii poškozeného auta.

Tato média řidič, vystupující pod přezdívkou cdotyii, sdílel na fóru Tesla Motors Clubu. „Mám svou teslu necelý rok a během posledních šesti měsíců měla dvakrát nabourat do projíždějícího vlaku, zatímco byla v režimu FSD. Naposledy se to stalo 8. května 2024 a mám o tom záznam,“ uvádí řidič.

Ve svém příspěvku prosí ostatní majitele tesel o informace a data k podobným případům a naznačuje, že chce hnát automobilku k soudu. „Bohužel jsem nedokázal najít právníka, který by se chopil mého případu, protože nedošlo k významným zraněním,“ píše.

Reakce na příspěvek se různí. Uživatel willow_hiller píše o svých zkušenostech: „FSD Supervised (Full Self-Driving s dohledem řidiče – pozn. aut.) v mém autě ani nepřejede koleje, když jsou za nimi stojící auta. Počká na bezpečném místě, než se doprava uvolní.“ V tom ale může být rozdíl – tesla může poznat stojící auta i koleje bez vlaku, ale vlak už nikoliv. I tak by však měla zaregistrovat překážku a minimálně zobrazit varování.

Marek Bednář
Diskuze (114)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
29. 5. 2024 12:16
Re: Problém těchto systémů
GM i chrysler vynaložili ted dost penez na vývoj nových spalováků, určitě je nebudou za 3 roky rušit, ve světle toho že to nikdo moc nekupuje a ještě je to nespolehlivé a neustále jsou na to svolávačky na ty jejich EV :-)
Avatar - Barrichello
29. 5. 2024 12:14
Re: Problém těchto systémů
ano bohužel zatím, musíme doufat že nezvítězí zelený utopisti ve větší míře
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2024 10:41
Re: Problém těchto systémů
Realita je, že výrobci mimo EU stále nabízí rozumné motory.
Koneckonců třeba Hyundai je stále s 2.2 crdi, jen ne v EU...
Jeep taky je v US s velkoobjemovými motory...
Avatar - Fickroc
29. 5. 2024 01:52
Divný
Všem ostatním už při malé mlze, ten afd vypne, jen jistému mrdloňovi ne . Tak to bych považoval za veliké téma našich anti EV webů, které se tím hejtováním živí. Samosebou mají příznivců dost a dost, xenofobní davy snadno uvěří čemukoli....hlavně pokud je to tesla, a nejlépe nehoda či hoření, popř stačí vozík s generátorem.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2024 00:33
Re: Problém těchto systémů
Jak dlouho ? Hele, víš moc dobře, že já kopu za ICE/hybridy, ale realitu nebudu popírat...