Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nechal jet teslu v husté mlze samotnou, málem skončil pod vlakem

Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
40 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (114)

Američan zkoušel, jestli jeho tesla v mlze zastaví před projíždějícím vlakem. Na poslední chvíli strhl řízení a „jen“ porazil sloup s výstražníkem.

Případů, kdy lidé uvěří zavádějícímu marketingu Tesly a považují systém „Autopilot“ s nadstavbou „Plně samočinné řízení“ (Full Self-Driving) za autopilota, resp. plně samočinné řízení, je medializována řada. Většinou ovšem proto, že řidič spektakulárně havaruje a přitom zemře. Tentokrát však řidiče na poslední chvíli přemohl pud sebezáchovy a vážné nehodě předešel.

„Vážné“ proto, že přeci jen boural – ale méně, než kdyby nezasáhl. Totiž, ve svém voze jel hustou mlhou údajně se zapnutým autopilotem a vůz se blížil k železničnímu přejezdu, přes který zrovna jel vlak. Střídavě blikající červená světla byla vidět mnohem dřív než vlak samotný, auto přesto nezpomalovalo.

Video placeholder
Nehoda tesly na železničním přejezdu • Zdroj: Tesla Motors Club

Až pár metrů před závorou řidič strhnul volant doprava, aby se vyhnul nárazu do vlaku. To se mu povedlo, ale porazil přitom sloup s výstražníkem, čímž vylomil kolo. Celý incident je zachycen na videu z palubní kamery a fotografii poškozeného auta.

Tato média řidič, vystupující pod přezdívkou cdotyii, sdílel na fóru Tesla Motors Clubu. „Mám svou teslu necelý rok a během posledních šesti měsíců měla dvakrát nabourat do projíždějícího vlaku, zatímco byla v režimu FSD. Naposledy se to stalo 8. května 2024 a mám o tom záznam,“ uvádí řidič.

Ve svém příspěvku prosí ostatní majitele tesel o informace a data k podobným případům a naznačuje, že chce hnát automobilku k soudu. „Bohužel jsem nedokázal najít právníka, který by se chopil mého případu, protože nedošlo k významným zraněním,“ píše.

Reakce na příspěvek se různí. Uživatel willow_hiller píše o svých zkušenostech: „FSD Supervised (Full Self-Driving s dohledem řidiče – pozn. aut.) v mém autě ani nepřejede koleje, když jsou za nimi stojící auta. Počká na bezpečném místě, než se doprava uvolní.“ V tom ale může být rozdíl – tesla může poznat stojící auta i koleje bez vlaku, ale vlak už nikoliv. I tak by však měla zaregistrovat překážku a minimálně zobrazit varování.

Vstoupit do diskuze (114)