Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové Porsche 911 oficiálně: Hybrid v zájmu rychlosti, analogu odzvonilo

22 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
Takže je to v podstatě boxer V6 s mild hybridním pohodnem zabudovaným do převodovky a k tomu ještě elektromotor v turbodmychadlu může sloužit jako dodatečný generátor elektrické energie ? A tohle všechno i s bateriíí je jen o 50kg težší ? pozoruhodné 😁
Avatar - iudex
iudex
Drobný problémik je, že už súčasná generácia 992 je ťažšia ako tá predošlá a 50 kíl navyše je v kompaktnom športiaku dosť. Aj keď je vlastne otázka, či súčasnú 911ku možno nazývať kompaktným športiakom, už je to skôr stredne veľké GT.
A ono 1670 kg pohotovostná hmotnosť nie je zrovna ľahké auto, podobne vážila moja 340i s xdrive.
Každopádne chápem, doba a emisné predpisy nepustia. Zrejme tých 61 koní naviac vyváži 50 kíl nadváhy, len tých 61 koní by ľahko dosiahli tým prevŕtaním motora z 3,0 na 3,6 l a bez pol metráku navyše (otázka je, načo tak zväčšili objem motora, keď takmer celý výkonový prínos zabezpečil elektromotor).
adamzprahy
Mě v článku zaujala informace na konci, a to že vlastně ta verze má spoustu dalších úprav na podvozku: natáčení zadní nápravy, aktivní stabilizátory, nižší podvozek a širší kola... Nejsem odborník na P911 ale tam bych hledal důvod 7 vteřin na NS. Na druhou stranu pokud je tohle cesta jak to udržet na trhu, tak proti tomu asi nic nemám 😊 Ale nejsem uživatel P911, tak nevím co na to současní majitelé...
Avatar - iudex
iudex
Tak pri cene od 170t eur je málokto z nás cieľová skupina, tak ja len tak pindám. 😁
Je mi jasné, že ak niekto vymaká ten hybrid, bude to Porsche, ale celkovo ten prínos mi príde nevýznamný v porovnaní s negatívami. Baterka s 1,9 kWh je malá, prínos ku spotrebe bude zanedbateľný. Zrovna Porsche ako výrobcu ultradrahých áut nič netlačí do toho, aby spravila z 911ky hybrid, mohli by ju robiť naďalej čisto spaľovaciu a holt emisné pokuty by preniesli do ceny a zrejme by to nebolo drahšie ako tento hybrid (ono napokon aj tá extra zložitá technika hybridu sa do ceny preniesla výrazne, viď tých 170t eur).
Avatar - lamal
lamal
Bateria je velka ako v RAV4, tj. uplne dostatocna na znizenie spotreby. Pre majetnych to sluzi casto ako daily, kochacka, auto na cesty a tam bude uspora slusna podla mna.
Pozdava sa mi este EV turbo, okrem reakcii by mohlo mat vyhodu v zivotnosti a odpadne jeho dochladzovanie.
Avatar - Ham.
Ham.
EV turbo je normální turbo, kde hlavní hnací síla jsou rozpálené výfukové plyny na primárním lopatkovém kole, kde je navíc vložený elektromotor aby roztáčel kompresorovou část v době, kdy tlak plynů je malý nebo nedostatečný (okamžitá reakce na plynový pedál). A vzhledem k tomu, že je to benzínové turbo, tak pracuje s extrémními teplotami a tudíž problematika s dochlazováním je úplně stejná jako u normálního turba a řeší se stejným způsobem (při náhlém vypnutí motoru ve velké zátěží se po určitou dobu nechá zapnuté olejové čerpadlo nebo nějaké pomocné olejové čerpadlo aby prohánělo olej turbem a ten se "nepřipekl" a zároveň umožnil řízené ochlazení kritických součástí turba - ložisek, lopatek etc. nebo nověji se dochlazuje přes vodní okruh, kdy se nechá běžet elektrická vodní pumpa). Takže i životnost bude plus mínus autobus podobná.
Avatar - lamal
lamal
Zaujimave, dik za doplnenie... asi som si nepozrel poriadne ten obrazok EV turba 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Kdyby bylo EV turbo poháněné výlučně elektromotorem, tak bys měl pravdu, ale pak by to nebylo EV turbo, ale EV kompresor a spotřeba by šla do háje, což je hlavní důvod, proč v EU nemají motory s kompresorem (ať už mechanickým nebo elektrickým) šanci.
Avatar - lamal
lamal
Ma to hybrid a rekuperuje, takze nejaka elektrika by asi na pohon turba/kompresora bola. Netvrdim, ze by to davalo zmysel, hybridne turbo je asi lepsie riesenie z pohladu celkovej efektivity - inzinieri Porsche vedia najlepsie.
webpaja
Zrovna u GTS je toho škoda a samozřejmě se tím zrušila volba MT. Škoda, že hybrid nešel jen do základní verze nebo S. 😉
Alena Balazova
Ty digibudíky působí strašně lacině. Dneska to má každé auto a tudíž se vytrácí jakákoli vyjímečnost auta za €130.000+
Avatar - speedfred
speedfred
Za 130t€ tam hľadaj iné benefity ale digi pristrojovka není ani mne moc po chuti.
Avatar - iudex
iudex
Je to tak, displej zjednocuje autá naprieč značkami a potom Porsche 911 pôsobí (v tomto ohľade) rovnako ako Ford Focus. Ten otáčkomer tam zachovať mohli. 😒
Ale aby som len nekritizoval, aspoň nechali dizajn klasického okrúhleho otáčkomeru, to BMW v digiprístrojovke nedokáže dodnes.
webpaja
Přesně tak, má to design normálních budíků, víc bych v tom nerýpal. Facelift obecně decentní, ty žaluzie asi budou o zvyk.
Robert Hlavaty
by bylo potřeba zmínit též (Carrera přes 2000 EUR, GTS přes 11 000 EUR!) Marketingově GTS prezentují jako zlepšení, ale hybridizace byla provedena hlavně s cílem snížit emise a ne jízdní zážitky. S mild hybridem nemám problém, ale čekal bych tak nárůst hmotnosti do 20-30 kg, na Porsche je 50 kg dost... A cenová politika 911 je slušně řečeno velmi odvážná a dle mého přehnaná..
Dle mého obecně se Porsche nebude v moc dařit, pokud nedojde ke změně strategie/pohonů. Řada 718 končí (ICE), tedy velmi prodávávané a nejdostupnější " pravé " Porsche, o BEV verzi bude asi minimální zájem. Macan- jeho BEV only varianta rovněž, bude prodejně zaostávat za dosavadní ICE verzi, Cayenne- koncepčně staré auto, nová Panamera- slabé V6 a stejně jako u Cayenne plug-in hybridizace V8, která je u zákazníků neoblíbená... Nebo to vidíte jinak?
Avatar - iudex
iudex
Jo, Caymany boli mimoriadne obľúbené a bol problém ho kúpiť, boli poradovníky. 911ka je cenovo iná liga a teraz toto GTS je už cenovo brutal, s nejakou výbavou atakuje 200t eur a za to už by som chcel Ferrari.
Avatar - speedfred
speedfred
Osobne si myslím že koniec 718 je veľká škoda. Entry model nebol až tak drahý a na pomery Porsche už vôbec nie na to čo jazdne ponúka.
911 992 mi opticky príde už celkom veľké auto aj keď dizajnom sa im to darí ešte slušne maskovať. Tú veľkosť vidno hlavne zozadu.
Taká 991 GT3 či Touring by bol ideál. 😍
Avatar - kari.laz
kari.laz
Více mě zajímá, kolik by to vážilo bez těch elektrických blbostí. "Jen" kilo není úplně jen. Pořád je to nárůst hmotnosti. Dost možná to mohlo mít o 50kg méně, než předchozí generace a přesto vyšší výkon díky novému motoru. A to by bylo zaručeně lepší řešení pro tento model.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Docela by mne zajímalo, čeho tím dosáhli. Předpokládám, že účelem bylo snížit spotřebu (produkci CO2), tak o kolik …
Avatar - Ham.
Ham.
Z technických údajů plyne, že snížení spotřeby cílem nebylo, nová Carrera GTS má psanou spotřebu dle WLTP na německém webu Porsche 10,5-11,0 l, 239-251 gCO2/km, stávající Carrera GTS má psanou spotřebu 10,4-11,4 l, 236-258 gCO2/km, takže na spotřebu je to šul nul.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Pak nechápu tu potřebu přetechnizovanosti. Tohle udržet dlouhodobě v provozuschopném stavu bude dost oříšek. Už teď jsou obyčejné díly od Porsche za ledvinu a turbo s integrovaným 11kW generátorem? To je tak se upsat dealerovi na roční otrockou práci bez mzdy.
Avatar - Ham.
Ham.
No jednak Porsche jsou docela spolehlivá (na poměry výrobců sporťáků)
https😐/cars.usnews.com/…able-luxury-cars?…
a druhak si je nekupují lidé co musí prodávat ledviny aby si něco koupili.