Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Jak se u auta počítá totální škoda? Někdy stačí i malý ťukanec

5 komentářů

Jiří Němčanský
Děkuji za správné formulovaný a pravdivý článek. Avšak bych si dovolil doplnit, že jako majitel vozu označeného pojišťovnou jako totální škoda nemusíme souhlasit natož auto prodat v aukci. Můžeme uzavřít dohodu s pojišťovnou o náhradě nikoliv rozpočtem a můžeme si tak vozidlo opravit samí v námi spřáteleném servisu s díly druhou výroby nebo dovolujeli to bezpečnost , tak i použitými. Ty použité jsou zpravidla karosářské díly.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Staci aj nestastny naraz zboku do predneho kolesa ... a ked dojde k poskodeniu skeletu... plus vsetko sa tam "poposuva" ... tak je zle... a u povedzme 5 rocneho auta v hodnote 10 000 je hned 8000 eur skoda... a pritom navonok sa moze zdat ze sa nic strasneho nestalo... a takychto prikladov je viac
_Teddy_
Koli tomu sa v konstrukcii aut uz dost dlho pouzivaju navrhy ktore pocitaju s "progresivnym poskodenim". Nema zmysel ist velmi do detaiov, zjednodusim to takto: su tam casti, ktore su navrhnute tak, aby pri naraze zlyhali prve, a zabranili vacsiemu poskodeniu auta. U tebou spomenuteho prikladu by mali povolit capy/silentbloky ulozenia napravy skor, nez pride k poskodeniu skeletu.

To je ale mozne len u niektorych casti. Ak napriklad naraz smeruje na stlpik, tam nikde nemoze nic "programove povolit", pretoze ide o ochranu posadky. A zohnuty stlpik (prvy alebo druhy) znamena prakticky vzdy totalku. Aj keby sa to opravovalo presne podla navodu od vyrobcu (co je dost komplikovane, a rozhodne sa to neda urobit v beznej "garazi"), aj tak uz skelet nebude nikdy mat tu tuhost, ako pred poskodenim...
jam2015
výrazne narástli 😉
Avatar - lordlord
lordlord
moje 15leté auto dostalo lehkou ránu na zadek, totálka - pojišťovna vyplatila cca 2x tolik než za kolik bych ho před bouračkou prodal