Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi A7 Sportback 50 TDI quattro – Krásné auto, které vás dokáže naštvat

68 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Zvláště pokud si ji jistá část zdejšího diskutérstva přečte, bude tu solidní flamewar 😁 Ale v podstatě souhlasím s autorem.

Auto krásné - prodleva, já s 3.0TDI jezdil sporadicky, prodleva mne nepřišla (silnější verze 55TDI), ale je fakt, že u řady nových aut (podotýkám čistě spalovacích), bez ohledu na použitou převodovku či benzín/naftu pod kapotou, jsem se u nejnovějších verzí doškal jisté prodlevy reakce, či nutností dát více plynu (podotýkám, že ty rozjezdy jsou často horší i u manuálu). Bude za tím zcela jistě snaha plnit emisní limity. Divím se však, že tím trpí i mildhybrid, kde bych tuto prodlevu považoval právě za příležitost pro těch pár KW z elektrogenerátoru.

p.s. do tohoto patří TFSI ! 😁
sir
Tak já to rovnou rozvířím 😊 Zorvna ta prodleva...by se u elektromobilu nestala 😁 😒] 😒] :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš samozřejmě pravdu, obecně by neměla být ani u hybridů, ale u pár jsem to zažil taktéž, dokoce i u PHEV 😁
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To vis, kdyz nekdo udela hybrid, ktery ma mezi elektromotorem a koly hydromenic...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle byl Outlander PHEV, tam je snad variátor/nepamatuji si přesně, jestli mluvíš o tom K/H, tak tam mne to nepřišlo nikterak strašné, já vím, že jsi zvyklý na eCVT, kde je reakce rychlejší, ale pro nás, kteří jezdí i jinými auty, to bylo naprosto v pořádku 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nene. Tam je staly převod. Jako to má honda u hybridů
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale jistě si pamatuješ, jak to stále stálo v křižovatce a nic se nedělo 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. To mělo děsné rozjezdy. Něco jako klasické spalovak. Reakce nula. Ale nebylo to pokaždé, jestli si pamatuji.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No promin, ale s každym spalovákem s manualem se rozjedu 2x rychleji, než když to mělo ten lag 😁 Jo, to bylo ještě horší, že to nefungovalo vždy stejně.
webpaja
Naštěstí...byla by škoda to nahradit vysavačem jako má Lexus (vyjma RX500h). 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zrovna včera jsem jel zase minulou ravkou a připomnělo mi to, jak to byl I z Toyotich hybridu nejhorší pohon. Prodleva děsná a hlučnost se nedá srovnat ani s absolutne neodhlucenou GR sport corollou, natož pak s normálními vybavami.
kesumb
pockej nekdo takovej je?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hyundai Tucson HEV/PHEV, předokládám, že to maj všechny tyto pohony u K/H s 1.6Tgdi a Elektrem stejné, pak ten LexusRX500h (tam to bylo super), myslím, že i PHEV od PSA, ale tam převodovka docela zmatkovala, nechtěla odřadit i při kickdownu a točila jen spalovák (P400😄, na to jsem výše zapoměl 😁
kesumb
to teda cumim, bezny reseni se vyndat prave hdm a nahradit elektromotorem a spojkou oddelit spalovak
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jasne, treba Huyndai / Kia to tak ma, jestli se moc nepletu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemáš náhodou ten pohon ve svém autě? 😁 Tak kdo jiný by o tom měl vědět víc. Tucson má určitě HDM, předpokládám, že Kia taky.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mam, ale nerozebiral jsem ho. A radsi napisu ze to tak asi je, kdyz si nejsem naprosto jisty. Problem je v tom, ze detailni technickou rozborku clovek tezko najde (resp. ja ji nenasel), zatimco Toyoty prof. Kelly rozebral nekolikrat do sroubku a popsal fungovani do posledniho detialu i pro nas, co jsme nikdy nemeli motor vlastnima rukama vyndany z auta 😊
Avatar - idam.i
idam.i
Hyundai/Kia používa dsg,či?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nemuzu mluvit za vsechny modely, ale u Sorenta je DSG u nafty a hydromenic u HEV a PHEV
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, záleží u jakého motoru. Dvouspojky jsou u těch menších motorů, DCT, ale u HEV maj hydroměnič a myslím, že u 2.2 u aut typu Santafe je taky měnič, nebo býval.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kdysi dávno býval, pak už přišla 8st. dvojspojka vlastní konstrukce i u 2.2 dieselu.
Avatar - idam.i
idam.i
Tucson v nafte 7°dct
Santík hybrid automat v nafte ho už neponúkajú.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.6 atmo HEV/PHEV měl podle mě taky DCT.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
...........
Avatar - praptak
praptak
Komentáři k motoru se nedivím, znám ho z Audi Q8 v rodině, nepříjemný zvuk a projev.
webpaja
Budu ti oponovat... Jakkoliv sladění s 8st ZF Audi nemá na úrovni jiných, tak je to pořád spolu s TDI lepší volba než TFSI. Už kvůli klasickému Quattru oproti Haldexu u benzínu a pak právě klasický automat ve srovnání s DSG, která je spřažena s benzínovým V6.
admin badge
Ondřej Šámal
Souhlasím. Normálně bych také preferoval benzin, ale jak píšete, kombinace haldexu s DSG mi k takovému autu moc nesedí. Navíc vidlicový šestiválec 3.0 TFSI je na můj vkus trochu bezkrevný a nudný. Řadové šestiválce od BMW a Mercedesu jsou rozhodně lepší :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
3.0 benzin nudný, a proto zvolím radši naftu 😒]
Avatar - lamal
lamal
Vorsprung durch Technik
Avatar - fOE
fOE
Mno, zni to paradoxne, ale muze to tak vyjit. Pokud je nudny benzin, proc mam akceptovat vyssi provozni naklady (a treba i nizsi zustatkovou hodnotu)? To muzu rovnou radeji vzit diesel.
Avatar - praptak
praptak
A proč mám akceptovat otravný zvuk nafty?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, 3.0TFSI neznám, ale znám některé menší moderní TSI a takovej 1.5TSI je docela nudnej (já vím, že jede) a s TDI zažiješ aspon ten zátah do sedačky a to mne příjde pořád víc zábavné, než to TSI... 😁
Avatar - idam.i
idam.i
Á milovník 1,9TDI 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdepak ty loňské sněhy jsou 😁 Já už naftu nemám a TDI jsem nikdy nemiloval, já jel TDCi 😒] 😒]
Avatar - idam.i
idam.i
Viem,no nedalo mi to.
Poriadny kopanec do chrbta je to pravé. :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak určitě, máš pak pocit, že žiješ 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Věř mi, že ten 3.0 TFSI, co má o "pouhých" 190 koní víc než 1.5 TSI jede jako z praku. Nikdo soudný nemůže v daily potřebovat víc koní.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mluvil o charakteru, výkonu má dostatek... v autech, kde je ta patnáctka to taky dynamicky stačí 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Záleží čemu říkáš charakter a po čem toužíš. Mě stačí, že to auto jede kopec nekopec a nemusím ho k tomu točit do bezvědomí. Naopak, čím níž při tom točí, tím líp. Teda když to není 1.200 otáček v R4 do kopce.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U turbobenzínu/benzínu mám rád gradaci výkonu, aby mne to trochu bavilo točit. Ta 1.5 TSI je taková nijaká, třeba v porovnání s 1.4TSI, která jede pocitově mnohem lépe. Jinak pak za mne v této kategorii jsou velmi povedené charakterově 1,33Tce, nebo 1.6Ecoboost (ten byl skvělej, ale zase nebyl spolehlivej), popřípadě i ten malej 1.0 92kw Ecoboost.

Jak říkám, větší zábava mne příjde s 2.0 TDI než s 1.5 TSI 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
No tak to mám teda zábavný auto. Protože já si pro těch 200 koní musím jít až někam k 3.600 ot./min. což jsou u nafty už divoký otáčky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Určitě zábavnější, než 1.5 TSI :-! To zas chytnu...
Avatar - praptak
praptak
Ta 1,5 TSI potřebuje větší otáčky.
Freddka
1.6 ecoboost 180k ve Focusu byl rozhodne jeden z nejlepsich motoru, co jsem kdy jezdil. Myslim, ze ten motor byl Yamaha pokud se nepletu. Kdo nezna, asi tezko muze pochopit.

Nejaky 1.5 tsi je oproti tomu jen blby vtip. Zrovna v nem obcas jezdim v Karoqu - motor dobry, tichy, i slusne jede, nezere … ale je to uplne o nicem, nejvetsi nuda pod sluncem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
My měli 110kw verzi ( Focus a Kuga měly 110 a 134 kw) a Mondeo MK4 118kw. Myslím, že Yamaha byly určitě ty 16tky atmosféry v prvních Fokusech, ty jezdily na tu dobu dobře (i když já z něj tak unešený nebyl). Jo a dle wiki je to evoluce, a je to i 1.5 EB R4 (ale ten už není takovej i když ten charakter taky nezapře). Škoda jen té nehezké věci s karbonem...

Mám stejnou zkušenost s 1.5 TSI v Karoqu i O4 předface. Dynamické parametry jsou naprosto ukázkové, ale nějak to je o ničem ho točit. Naopak já jsem jezdil až po zkušenosti s patnáctkou starší 1.4TSI 110kw a ten byl mnohem lepší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chvíli po tom, co jsem to napsal jsem se šel podívat do konfigurátoru A7 a zjistil to, co píšeš, že už tam TFSI je jen jako 2.0, nebo 2.0 + elektro a s tím se pojí DSG a Haldex (tzn ultra quattro). Jediný větší TFSI má až RS7. No, doba se mění 😐
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kam se koukáš prosímtě?
Teď jsem vlezl do konfigurátoru Audi a jak A6, tak i A7 běžně nabízí 3.0 jako verzi 55TFSI.
A samozřejmě mají DSG jakožto S-Tronic a Quattro Ultra - což je poněkud sofistikovanější věc, než Haldex.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak moje chyba, ja to přehlédl, koukal jsem na e55 a to je 2.0 + elektro.
Avatar - praptak
praptak
Tato kombinace (TFSI) už není dostupná a u modelů, kde se tato kombinace vyskytuje, je klasické quattro a osmistupňový hydroměnič. :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ne. Viz já výše v 21:23.
Freddka
By me zajimalo, jaky je technicky duvod te prodlevy. Nejspis to nema moc spolecneho s emisemi, jinak by na tom ostatni byli zrovna tak.

To mi spis pripada jako zalepeni nejakeho technickeho nedostatku. Na techto autech je odvedeno prilis mnoho prace na to, aby to takhle naladit chteli.

Jinak ty dieselove trilitry VW Audi maji hromadu problemu se zivotnosti, co jsem tak zjistoval. Mercedes a BMW maji tyhle dieselove trilitry tak trochu nesmrtelne, 250 tis km neni co resit (kdyz pekne menis okej) a s klidnym zachazenim a poctivym servisem pul milionu bezne. Audi / Tuareg 80-120tis km a uz v tom litas, s*r* se tam vsechno, servisaci ti reknou presne jak jdou revize motoru ze za poslednich 15 let pulku problemu VW ani nikdy nevyresili a tu druhou pulku co vyresi, tak tam zase neco jinyho rozdrbou. A jestli to jezdi za 8-9 na sto, no to si muzes rovnou vzit benzin a jezdit za 10-11 a mas klid (dokud se nepototo neco elektrickyho na mild hybridu, protoze to je taky libovka na opravovani).
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já tu pořád opakuji, že jsem v oboru konstrukce automobilů nevzdělaný a muj obor není ani příbuzný, takže se nerad pouštím do diskuze o technice tam, kde jsou potřeba hlubší znalosti 😁

Při lehkém stlačení plynu auto drží nějaké nízké otáčky, protože otáčky = emise, takže aby to tak nějak jelo na skoro volnoběh a při rozjezdu když chceš dynamiku, musíš na tom stát jak na rýči = hodně emisí = mimo měřící cyklus tento styl jízdy 😁 Ale budu rád, když to tady někdo znalý vysvětlí.

No tak s tím 3.0V6 jsem to netušil, já jsem vždy slýchával, že právě tahle motorizace je u Audi taková volba na jistotu.
Lubo
Tiež som počúval pred pár rokmi, že 3.0 TDI je stávka na istotu. Videá na volant.tv s detailným rozobratím motora tvrdia niečo iné..
kozakm
"Nejspis to nema moc spolecneho s emisemi, jinak by na tom ostatni byli zrovna tak."
No v recenzích koncernových aut s DSG se tady píše velmi často, že snaha o rychlý odpich z křižovatky je marná, protože rozjezd má prodlevu třeba sekundu.
Avatar - lamal
lamal
"Přiznávám, přes týden jsem ho trápil pražskými kolonami a o víkendu zase rychlými přelety po dálnici D1" Priznavam sa aj ja, ze nerozumiem tej nevoli urobit testovaci okruh spotreby (mesto, okreska, dialnica) v testoch na Auto.cz. Vzdy to konci vetou, ze to zralo vela, lebo... (som auto pouzival na osobne ucely a nejaky test mi je ukradnuty, nebudem sa snad obmedzovat).

Nevadi to ani novemu panovi Sefredaktorovi ? Hodnota testov tym trpi... mohli by sa o to zaujimat aj dealeri, ktori poziciavaju auta na test.
adamzprahy
Přesně, hodně kanálů na Youtube co sleduji mají nějaké normované trasy, často i víc druhů aby ukázali rozdíly v pohonech a spotřebách. Ale tyhle - často vysoké - spotřeby typu jezdil jsem jen do práce v koloně a pak jsem zkoušel dynamiku na dálnici a za týden tam svítilo XY litrů, to nemá žádnou vypovídající hodnotu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
On po těch letech ještě někdo očekává od autocézet nějakou profesionální úroveň?

Musí nám stačit, že před pár dny tu 3.0 TDI v Audi S6 jelo jako z praku, ale 21" kola na vzduchu mlátily a auto bylo nepohodlné a dnes nám 3.0 TDI jede jako lemra, ale vzduchový podvozek na 21" kolech je balzám. Takže to je vše jasné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Buď rád, že tam napsali správně, že ten motor je V6 TDI a že to má hydroměnič, to je docela úspěch, nemužeš chtít vše 😁
Freddka
Zajimavost - soused ma predchozi A6 Allroad (kupoval novy tesne nez prisla nova generace) a koupil ten slabsi dieselovej trilitr a tam davali DSG. Problemy od 40 tis km, nekolikrat v servisu, nikdy to nevyresili. Proste nekdy radi nesmysl, jindy preradit nechce ani manualne padlem ho nepremluvis, jeden z 10 rozjezdu to cuka jako splaseny. Znamy problem, reseni neexistuje.
Rikal mi jak je nastvany ze nepridal par penez a mohl mit silnejsi trilitr s hydromenicem. Ze nemel problem s penezma, to uz je maly cenovy rozdil, jen si proste rikal, ze ten silnejsi nepotrebuje. Chyba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tak Audi nemám nastudované a v posledních letech v tom udělali hokej (motorizace, pohony, převodovky), ale měl jsem za to, že právě V6 TDI je vždy s HDM... no tak asi ne. Soused měl pech, a automobilka se k tomu postavila jak ?
Avatar - fOE
fOE
😒]
Avatar - fOE
fOE
I ty jeden, to skoro zni jakobys naznacoval, ze kdejakej youtubackej selfpromoter, resp. dvojice "moderator+kameram" s par GoProckama zvladnou delat lepsi praci nez mistni redakce?! Takova nehorazna pomluva... 😒]
adamzprahy
No právě, je to taková blbost co si v podstatě člověk udělá i sám s testovacím autem za odpoledne. Já když v danou dobu porovnávám nějaká auta tak se taky snažím jezdit stejné trasy, na kterých vynuluju palubní počítač. Ne že bych spotřebu nějak řešil, ale když už zkouším, tak držet se jedné trasy a vynulovat palubák je fakt to nejmenší.
Lubo
Tiež si myslím, že by to recenziám prospelo. A ak by pridali niečo navyše (fotka kufra s rozmermi, hluk vnútri, koment servisáka na predchádzajúcu/príbuznú generáciu, presnosť spotreby dotankovaním), tak top a bez veľkej námahy.

PS: minule ma zaujalo, že pri X7 40d vyšla Marošovi Čabákovi trimix spotreba 7,9l (pri porovnávacom teste s EV9) a potom 9,6l (pri porovnávaní s GLS). Tak buď je pod videom preklep, alebo neviem kde je problém. Moja jazda X7 40d po okreskách (kopčeky a zákruty) a dedinách, 150 km, priemer 57 km/h asi nebude reprezentatívna, ale 6,4 l/100 km ma fakt prekvapilo.
Avatar - Dinar
Dinar
To je ten pořad s jedním malým plešatým a druhým mladým chytrolínem? Viděl jsem kus testu GLS vs X7 a ten mladý tam sypal soudy o autech z doby, kdy chodil max. do školky, tvářil se, že jezdil prakticky vším, co se za posledních min. pětadvacet let vyrobilo a měl vždy na vše jasný názor. Chvíli jsem to sledoval, ale když říkal, že ty šestiválcové dýzly bmw měly vždycky problém se spotřebou, příliš vysoká, tak jsem to vypnul. 😁
Lubo
Jj, nebojí sa vyjadriť mladý
AXLCOM
Dobry den!
Koliesko
Ahoj. V6 mám. 😄