Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi A7 Sportback 50 TDI quattro – Krásné auto, které vás dokáže naštvat

Loni omlazený liftback s obligátním vznětovým šestiválcem je ideálním společníkem nejen na dlouhé cesty. Jenže právě projev pohonného ústrojí vás občas pěkně namíchne.
Zpět na článek
5. 6. 2024 16:40
6. 6. 2024 08:10
6. 6. 2024 10:14
6. 6. 2024 08:07
7. 6. 2024 15:24
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 13:23
Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Zvláště pokud si ji jistá část zdejšího diskutérstva přečte, bude tu solidní flamewar :D Ale v podstatě souhlasím s autorem.

Auto krásné - prodleva, já s 3.0TDI jezdil sporadicky, prodleva mne nepřišla (silnější verze 55TDI), ale je fakt, že u řady nových aut (podotýkám čistě spalovacích), bez ohledu na použitou převodovku či benzín/naftu pod kapotou, jsem se u nejnovějších verzí doškal jisté prodlevy reakce, či nutností dát více plynu (podotýkám, že ty rozjezdy jsou často horší i u manuálu). Bude za tím zcela jistě snaha plnit emisní limity. Divím se však, že tím trpí i mildhybrid, kde bych tuto prodlevu považoval právě za příležitost pro těch pár KW z elektrogenerátoru.

p.s. do tohoto patří TFSI ! :D
Rozbalit vlákno
51
5. 6. 2024 13:36
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Tak já to rovnou rozvířím :) Zorvna ta prodleva...by se u elektromobilu nestala :D :-[] :-[] :-!
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 13:39
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
To máš samozřejmě pravdu, obecně by neměla být ani u hybridů, ale u pár jsem to zažil taktéž, dokoce i u PHEV :D
Avatar - JirkaVejrazka
5. 6. 2024 14:36
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
To vis, kdyz nekdo udela hybrid, ktery ma mezi elektromotorem a koly hydromenic...
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 14:40
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Tohle byl Outlander PHEV, tam je snad variátor/nepamatuji si přesně, jestli mluvíš o tom K/H, tak tam mne to nepřišlo nikterak strašné, já vím, že jsi zvyklý na eCVT, kde je reakce rychlejší, ale pro nás, kteří jezdí i jinými auty, to bylo naprosto v pořádku :)
Avatar - Mikesus
5. 6. 2024 16:00
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Nene. Tam je staly převod. Jako to má honda u hybridů
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 19:46
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Ale jistě si pamatuješ, jak to stále stálo v křižovatce a nic se nedělo :D
Avatar - Mikesus
6. 6. 2024 00:23
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Jo. To mělo děsné rozjezdy. Něco jako klasické spalovak. Reakce nula. Ale nebylo to pokaždé, jestli si pamatuji.
Avatar - Ozzman
6. 6. 2024 06:58
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
No promin, ale s každym spalovákem s manualem se rozjedu 2x rychleji, než když to mělo ten lag :D Jo, to bylo ještě horší, že to nefungovalo vždy stejně.
5. 6. 2024 15:15
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Naštěstí...byla by škoda to nahradit vysavačem jako má Lexus (vyjma RX500h). ;-)
Avatar - Mikesus
5. 6. 2024 16:06
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Zrovna včera jsem jel zase minulou ravkou a připomnělo mi to, jak to byl I z Toyotich hybridu nejhorší pohon. Prodleva děsná a hlučnost se nedá srovnat ani s absolutne neodhlucenou GR sport corollou, natož pak s normálními vybavami.
5. 6. 2024 19:18
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
pockej nekdo takovej je?
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 19:39
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Hyundai Tucson HEV/PHEV, předokládám, že to maj všechny tyto pohony u K/H s 1.6Tgdi a Elektrem stejné, pak ten LexusRX500h (tam to bylo super), myslím, že i PHEV od PSA, ale tam převodovka docela zmatkovala, nechtěla odřadit i při kickdownu a točila jen spalovák (P4008), na to jsem výše zapoměl :D
5. 6. 2024 20:22
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
to teda cumim, bezny reseni se vyndat prave hdm a nahradit elektromotorem a spojkou oddelit spalovak
Avatar - JirkaVejrazka
5. 6. 2024 19:41
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Jasne, treba Huyndai / Kia to tak ma, jestli se moc nepletu.
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 19:45
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Nemáš náhodou ten pohon ve svém autě? :D Tak kdo jiný by o tom měl vědět víc. Tucson má určitě HDM, předpokládám, že Kia taky.
Avatar - JirkaVejrazka
5. 6. 2024 19:49
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Mam, ale nerozebiral jsem ho. A radsi napisu ze to tak asi je, kdyz si nejsem naprosto jisty. Problem je v tom, ze detailni technickou rozborku clovek tezko najde (resp. ja ji nenasel), zatimco Toyoty prof. Kelly rozebral nekolikrat do sroubku a popsal fungovani do posledniho detialu i pro nas, co jsme nikdy nemeli motor vlastnima rukama vyndany z auta :)
Avatar - idam.i
5. 6. 2024 19:57
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Hyundai/Kia používa dsg,či?
Avatar - JirkaVejrazka
5. 6. 2024 20:01
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Nemuzu mluvit za vsechny modely, ale u Sorenta je DSG u nafty a hydromenic u HEV a PHEV
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 20:41
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Jo, záleží u jakého motoru. Dvouspojky jsou u těch menších motorů, DCT, ale u HEV maj hydroměnič a myslím, že u 2.2 u aut typu Santafe je taky měnič, nebo býval.
Avatar - Mokrous
5. 6. 2024 21:14
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Kdysi dávno býval, pak už přišla 8st. dvojspojka vlastní konstrukce i u 2.2 dieselu.
Avatar - idam.i
5. 6. 2024 21:14
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Tucson v nafte 7°dct
Santík hybrid automat v nafte ho už neponúkajú.
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2024 09:18
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
1.6 atmo HEV/PHEV měl podle mě taky DCT.
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2024 09:18
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
...........
5. 6. 2024 13:47
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Komentáři k motoru se nedivím, znám ho z Audi Q8 v rodině, nepříjemný zvuk a projev.
5. 6. 2024 15:14
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Budu ti oponovat... Jakkoliv sladění s 8st ZF Audi nemá na úrovni jiných, tak je to pořád spolu s TDI lepší volba než TFSI. Už kvůli klasickému Quattru oproti Haldexu u benzínu a pak právě klasický automat ve srovnání s DSG, která je spřažena s benzínovým V6.
5. 6. 2024 15:52
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Souhlasím. Normálně bych také preferoval benzin, ale jak píšete, kombinace haldexu s DSG mi k takovému autu moc nesedí. Navíc vidlicový šestiválec 3.0 TFSI je na můj vkus trochu bezkrevný a nudný. Řadové šestiválce od BMW a Mercedesu jsou rozhodně lepší :yes:
Avatar - Mikesus
5. 6. 2024 16:13
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
3.0 benzin nudný, a proto zvolím radši naftu :-[]
Avatar - lamal
5. 6. 2024 16:42
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Vorsprung durch Technik
Avatar - fOE
5. 6. 2024 16:47
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Mno, zni to paradoxne, ale muze to tak vyjit. Pokud je nudny benzin, proc mam akceptovat vyssi provozni naklady (a treba i nizsi zustatkovou hodnotu)? To muzu rovnou radeji vzit diesel.
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 19:44
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Hele, 3.0TFSI neznám, ale znám některé menší moderní TSI a takovej 1.5TSI je docela nudnej (já vím, že jede) a s TDI zažiješ aspon ten zátah do sedačky a to mne příjde pořád víc zábavné, než to TSI... :D
Avatar - idam.i
5. 6. 2024 19:54
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Á milovník 1,9TDI ;-)
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 20:42
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Kdepak ty loňské sněhy jsou :D Já už naftu nemám a TDI jsem nikdy nemiloval, já jel TDCi :-[] :-[]
Avatar - idam.i
5. 6. 2024 21:08
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Viem,no nedalo mi to.
Poriadny kopanec do chrbta je to pravé. :-!
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 21:28
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Tak určitě, máš pak pocit, že žiješ :D
Avatar - Mokrous
5. 6. 2024 21:18
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Věř mi, že ten 3.0 TFSI, co má o "pouhých" 190 koní víc než 1.5 TSI jede jako z praku. Nikdo soudný nemůže v daily potřebovat víc koní.
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 21:26
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Já mluvil o charakteru, výkonu má dostatek... v autech, kde je ta patnáctka to taky dynamicky stačí :)
Avatar - Mokrous
5. 6. 2024 21:38
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Záleží čemu říkáš charakter a po čem toužíš. Mě stačí, že to auto jede kopec nekopec a nemusím ho k tomu točit do bezvědomí. Naopak, čím níž při tom točí, tím líp. Teda když to není 1.200 otáček v R4 do kopce.
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 21:50
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
U turbobenzínu/benzínu mám rád gradaci výkonu, aby mne to trochu bavilo točit. Ta 1.5 TSI je taková nijaká, třeba v porovnání s 1.4TSI, která jede pocitově mnohem lépe. Jinak pak za mne v této kategorii jsou velmi povedené charakterově 1,33Tce, nebo 1.6Ecoboost (ten byl skvělej, ale zase nebyl spolehlivej), popřípadě i ten malej 1.0 92kw Ecoboost.

Jak říkám, větší zábava mne příjde s 2.0 TDI než s 1.5 TSI :D
Avatar - Mokrous
5. 6. 2024 22:14
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
No tak to mám teda zábavný auto. Protože já si pro těch 200 koní musím jít až někam k 3.600 ot./min. což jsou u nafty už divoký otáčky.
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 22:34
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Určitě zábavnější, než 1.5 TSI :-! To zas chytnu...
6. 6. 2024 02:04
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
1.6 ecoboost 180k ve Focusu byl rozhodne jeden z nejlepsich motoru, co jsem kdy jezdil. Myslim, ze ten motor byl Yamaha pokud se nepletu. Kdo nezna, asi tezko muze pochopit.

Nejaky 1.5 tsi je oproti tomu jen blby vtip. Zrovna v nem obcas jezdim v Karoqu - motor dobry, tichy, i slusne jede, nezere … ale je to uplne o nicem, nejvetsi nuda pod sluncem.
Avatar - Ozzman
6. 6. 2024 07:04
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
My měli 110kw verzi ( Focus a Kuga měly 110 a 134 kw) a Mondeo MK4 118kw. Myslím, že Yamaha byly určitě ty 16tky atmosféry v prvních Fokusech, ty jezdily na tu dobu dobře (i když já z něj tak unešený nebyl). Jo a dle wiki je to evoluce, a je to i 1.5 EB R4 (ale ten už není takovej i když ten charakter taky nezapře). Škoda jen té nehezké věci s karbonem...

Mám stejnou zkušenost s 1.5 TSI v Karoqu i O4 předface. Dynamické parametry jsou naprosto ukázkové, ale nějak to je o ničem ho točit. Naopak já jsem jezdil až po zkušenosti s patnáctkou starší 1.4TSI 110kw a ten byl mnohem lepší.
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 19:41
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Chvíli po tom, co jsem to napsal jsem se šel podívat do konfigurátoru A7 a zjistil to, co píšeš, že už tam TFSI je jen jako 2.0, nebo 2.0 + elektro a s tím se pojí DSG a Haldex (tzn ultra quattro). Jediný větší TFSI má až RS7. No, doba se mění :/
Avatar - Mokrous
5. 6. 2024 21:23
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Kam se koukáš prosímtě?
Teď jsem vlezl do konfigurátoru Audi a jak A6, tak i A7 běžně nabízí 3.0 jako verzi 55TFSI.
A samozřejmě mají DSG jakožto S-Tronic a Quattro Ultra - což je poněkud sofistikovanější věc, než Haldex.
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 21:28
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Tak moje chyba, ja to přehlédl, koukal jsem na e55 a to je 2.0 + elektro.
5. 6. 2024 20:09
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Tato kombinace (TFSI) už není dostupná a u modelů, kde se tato kombinace vyskytuje, je klasické quattro a osmistupňový hydroměnič. :yes:
Avatar - Mokrous
5. 6. 2024 21:23
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Ne. Viz já výše v 21:23.
6. 6. 2024 01:48
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
By me zajimalo, jaky je technicky duvod te prodlevy. Nejspis to nema moc spolecneho s emisemi, jinak by na tom ostatni byli zrovna tak.

To mi spis pripada jako zalepeni nejakeho technickeho nedostatku. Na techto autech je odvedeno prilis mnoho prace na to, aby to takhle naladit chteli.

Jinak ty dieselove trilitry VW Audi maji hromadu problemu se zivotnosti, co jsem tak zjistoval. Mercedes a BMW maji tyhle dieselove trilitry tak trochu nesmrtelne, 250 tis km neni co resit (kdyz pekne menis okej) a s klidnym zachazenim a poctivym servisem pul milionu bezne. Audi / Tuareg 80-120tis km a uz v tom litas, s*r* se tam vsechno, servisaci ti reknou presne jak jdou revize motoru ze za poslednich 15 let pulku problemu VW ani nikdy nevyresili a tu druhou pulku co vyresi, tak tam zase neco jinyho rozdrbou. A jestli to jezdi za 8-9 na sto, no to si muzes rovnou vzit benzin a jezdit za 10-11 a mas klid (dokud se nepototo neco elektrickyho na mild hybridu, protoze to je taky libovka na opravovani).
Avatar - Ozzman
6. 6. 2024 07:11
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
No, já tu pořád opakuji, že jsem v oboru konstrukce automobilů nevzdělaný a muj obor není ani příbuzný, takže se nerad pouštím do diskuze o technice tam, kde jsou potřeba hlubší znalosti :D

Při lehkém stlačení plynu auto drží nějaké nízké otáčky, protože otáčky = emise, takže aby to tak nějak jelo na skoro volnoběh a při rozjezdu když chceš dynamiku, musíš na tom stát jak na rýči = hodně emisí = mimo měřící cyklus tento styl jízdy :D Ale budu rád, když to tady někdo znalý vysvětlí.

No tak s tím 3.0V6 jsem to netušil, já jsem vždy slýchával, že právě tahle motorizace je u Audi taková volba na jistotu.
7. 6. 2024 06:45
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
Tiež som počúval pred pár rokmi, že 3.0 TDI je stávka na istotu. Videá na volant.tv s detailným rozobratím motora tvrdia niečo iné..
6. 6. 2024 08:49
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
"Nejspis to nema moc spolecneho s emisemi, jinak by na tom ostatni byli zrovna tak."
No v recenzích koncernových aut s DSG se tady píše velmi často, že snaha o rychlý odpich z křižovatky je marná, protože rozjezd má prodlevu třeba sekundu.
Avatar - lamal
5. 6. 2024 16:40
Spotreby 4eva
"Přiznávám, přes týden jsem ho trápil pražskými kolonami a o víkendu zase rychlými přelety po dálnici D1" Priznavam sa aj ja, ze nerozumiem tej nevoli urobit testovaci okruh spotreby (mesto, okreska, dialnica) v testoch na Auto.cz. Vzdy to konci vetou, ze to zralo vela, lebo... (som auto pouzival na osobne ucely a nejaky test mi je ukradnuty, nebudem sa snad obmedzovat).

Nevadi to ani novemu panovi Sefredaktorovi ? Hodnota testov tym trpi... mohli by sa o to zaujimat aj dealeri, ktori poziciavaju auta na test.
Rozbalit vlákno
11
5. 6. 2024 17:04
Re: Spotreby 4eva
Přesně, hodně kanálů na Youtube co sleduji mají nějaké normované trasy, často i víc druhů aby ukázali rozdíly v pohonech a spotřebách. Ale tyhle - často vysoké - spotřeby typu jezdil jsem jen do práce v koloně a pak jsem zkoušel dynamiku na dálnici a za týden tam svítilo XY litrů, to nemá žádnou vypovídající hodnotu.
Avatar - Mokrous
5. 6. 2024 18:48
Re: Spotreby 4eva
On po těch letech ještě někdo očekává od autocézet nějakou profesionální úroveň?

Musí nám stačit, že před pár dny tu 3.0 TDI v Audi S6 jelo jako z praku, ale 21" kola na vzduchu mlátily a auto bylo nepohodlné a dnes nám 3.0 TDI jede jako lemra, ale vzduchový podvozek na 21" kolech je balzám. Takže to je vše jasné.
Avatar - Ozzman
5. 6. 2024 19:42
Re: Spotreby 4eva
Buď rád, že tam napsali správně, že ten motor je V6 TDI a že to má hydroměnič, to je docela úspěch, nemužeš chtít vše :D
6. 6. 2024 01:58
Re: Spotreby 4eva
Zajimavost - soused ma predchozi A6 Allroad (kupoval novy tesne nez prisla nova generace) a koupil ten slabsi dieselovej trilitr a tam davali DSG. Problemy od 40 tis km, nekolikrat v servisu, nikdy to nevyresili. Proste nekdy radi nesmysl, jindy preradit nechce ani manualne padlem ho nepremluvis, jeden z 10 rozjezdu to cuka jako splaseny. Znamy problem, reseni neexistuje.
Rikal mi jak je nastvany ze nepridal par penez a mohl mit silnejsi trilitr s hydromenicem. Ze nemel problem s penezma, to uz je maly cenovy rozdil, jen si proste rikal, ze ten silnejsi nepotrebuje. Chyba.
Avatar - Ozzman
6. 6. 2024 07:13
Re: Spotreby 4eva
Já tak Audi nemám nastudované a v posledních letech v tom udělali hokej (motorizace, pohony, převodovky), ale měl jsem za to, že právě V6 TDI je vždy s HDM... no tak asi ne. Soused měl pech, a automobilka se k tomu postavila jak ?
Avatar - fOE
6. 6. 2024 10:14
Re: Spotreby 4eva
I ty jeden, to skoro zni jakobys naznacoval, ze kdejakej youtubackej selfpromoter, resp. dvojice "moderator+kameram" s par GoProckama zvladnou delat lepsi praci nez mistni redakce?! Takova nehorazna pomluva... :-[]
6. 6. 2024 11:49
Re: Spotreby 4eva
No právě, je to taková blbost co si v podstatě člověk udělá i sám s testovacím autem za odpoledne. Já když v danou dobu porovnávám nějaká auta tak se taky snažím jezdit stejné trasy, na kterých vynuluju palubní počítač. Ne že bych spotřebu nějak řešil, ale když už zkouším, tak držet se jedné trasy a vynulovat palubák je fakt to nejmenší.
7. 6. 2024 07:17
Re: Spotreby 4eva
Tiež si myslím, že by to recenziám prospelo. A ak by pridali niečo navyše (fotka kufra s rozmermi, hluk vnútri, koment servisáka na predchádzajúcu/príbuznú generáciu, presnosť spotreby dotankovaním), tak top a bez veľkej námahy.

PS: minule ma zaujalo, že pri X7 40d vyšla Marošovi Čabákovi trimix spotreba 7,9l (pri porovnávacom teste s EV9) a potom 9,6l (pri porovnávaní s GLS). Tak buď je pod videom preklep, alebo neviem kde je problém. Moja jazda X7 40d po okreskách (kopčeky a zákruty) a dedinách, 150 km, priemer 57 km/h asi nebude reprezentatívna, ale 6,4 l/100 km ma fakt prekvapilo.
Avatar - Dinar
7. 6. 2024 08:02
Re: Spotreby 4eva
To je ten pořad s jedním malým plešatým a druhým mladým chytrolínem? Viděl jsem kus testu GLS vs X7 a ten mladý tam sypal soudy o autech z doby, kdy chodil max. do školky, tvářil se, že jezdil prakticky vším, co se za posledních min. pětadvacet let vyrobilo a měl vždy na vše jasný názor. Chvíli jsem to sledoval, ale když říkal, že ty šestiválcové dýzly bmw měly vždycky problém se spotřebou, příliš vysoká, tak jsem to vypnul. :D
7. 6. 2024 19:26
Re: Spotreby 4eva
Jj, nebojí sa vyjadriť mladý
6. 6. 2024 08:07
V6.
Dobry den!
Rozbalit vlákno
1