Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A7 Sportback 50 TDI quattro – Krásné auto, které vás dokáže naštvat

Ondřej Šámal
Diskuze (66)

Loni omlazený liftback s obligátním vznětovým šestiválcem je ideálním společníkem nejen na dlouhé cesty. Jenže právě projev pohonného ústrojí vás občas pěkně namíchne.

Design, interiér


Současná generace Audi A7 se nesmírně povedla. Ačkoliv se jedná o liftback s velkými pátými dveřmi, na první pohled vůz připomíná spíše populární čtyřdveřové kupé. Pochválit musím také příď se světly, která dostalo také sesterské ostré kombi RS 6 Avant. Díky skvěle přístupnému zavazadelníku o objemu 525 až 1380 litru představuje kompromis mezi modely A6 sedan a A6 Avant.

Cenově se ovšem A7 Sportback od svých výše zmíněných sourozenců podstatně liší. Jestliže testovaná varianta 50 TDI s motorem 3.0 TDI s 210 kilowatty začíná na 1.978.900 Kč, za A6 s tříprostorovou karoserií dáte o 160 tisíc méně. Avant pak vyjde na 1.885.900 korun. Na druhou stranu v kategorii okolo dvou milionů je zejména rozdíl mezi kombíkem a liftbackem A7 s výrazně větším charismatem docela snesitelný.

Zobrazit celý článek
Ondřej Šámal
Diskuze (66)

Doporučujeme

Audi A7 Sportback 50 TDI quattro
Cena základní sestavy 1 978 900 Kč
Výbava základní sestavy mimo jiné Audi connect navigace & infotainment, asistent rozpoznání dopravních značek, Audi pre sense basic, Audi drive select s režimem efficiency, Audi pre sense front, virtuální palubní přístroje, DAB, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, automatická dvouzónová klimatizace, LED zadní světla se statickými LED směrovými světly, MMI navigace plus s MMI touch response, parkovací systém plus s 360° displejem, pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, tempomat včetně omezovače rychlosti či vyhřívání předních sedadel Kč
Cena testované sestavy 2 989 600 Kč
Výbava testované sestavy šedý metalický lak Chronos (39.900 Kč), 21” kola Audi Sport (93.200 Kč), S line exteriérový paket v kombinaci s S line sportovním paketem (35.700 Kč), zatmavená skla v kombinaci s dvojitými akustickými skly (6100 Kč), adaptivní pneumatický podvozek (60.400 Kč), tažné zařízení (29.900 Kč), náhradní dojezdové kolo (6200 Kč), multifunkční vyhřívaný sportovní volant s pádly (12.900 Kč), kryt airbagu na volantu v kůži (7600 Kč), klimakomfortní/akustické čelní sklo bezdrátově vyhřívané (17.800 Kč), boční airbagy vzadu a osvětlené spony bezpečnostních pásů (13.300 Kč), paket černé optiky plus (24.200 Kč), dekorace z matného kartáčovaného hliníku (13.300 Kč), variabilní hlavové opěrky pro přední (4600 Kč), kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě (3200 Kč), vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná, oboustranně stmívatelná, s paměťovou funkcí, včetně automatického naklopení při parkování pro vnější zpětné zrcátko spolujezdce (10.600 Kč), prvky interiérové výbavy vrchní a spodní v kůži (42.000 Kč), nezávislé topení/ventilace s dálkovým ovládáním (51.300 Kč), adaptivní stěrače s integrovaným ostřikem skel (10.900 Kč), Bang & Olufsen Premium Sound System s 3D ozvučením (23.300 Kč), servomechanické dovírání dveří (19.300 Kč), head-up displej (42.300 Kč), asistenční paket Plus (87.400 Kč), dynamické řízení všech kol (57.300 Kč), světlomety HD Matrix LED s Audi laserovým světlem (87.500 Kč), S line sportovní paket (69.100 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.5
Emise CO2: 171
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 525 / 1380
Objem nádrže (l): 73
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1880 / 655
Rozměr pneu: 255/35 R21
Audi A7 Sportback 50 TDI quattro
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4969
b) šířka (mm): 1908
c) výška (mm): 1422
d) rozvor (mm): 2926
e) rozchod vpředu (mm): 1651
f) rozchod vzadu (mm): 1637
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1026
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 949
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 450
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
7. 6. 2024 19:26
Re: Spotreby 4eva
Jj, nebojí sa vyjadriť mladý
7. 6. 2024 15:24
Re: V6.
Ahoj. V6 mám. :-)
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2024 09:18
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
...........
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2024 09:18
Re: Beru popcorn a počkám si na diskuzi
1.6 atmo HEV/PHEV měl podle mě taky DCT.
Avatar - Dinar
7. 6. 2024 08:02
Re: Spotreby 4eva
To je ten pořad s jedním malým plešatým a druhým mladým chytrolínem? Viděl jsem kus testu GLS vs X7 a ten mladý tam sypal soudy o autech z doby, kdy chodil max. do školky, tvářil se, že jezdil prakticky vším, co se za posledních min. pětadvacet let vyrobilo a měl vždy na vše jasný názor. Chvíli jsem to sledoval, ale když říkal, že ty šestiválcové dýzly bmw měly vždycky problém se spotřebou, příliš vysoká, tak jsem to vypnul. :D