Novinky
Jak může vylepšená baterie se stejnou kapacitou zvýšit dojezd o 30%?
Zase tříválec..... 😠 Koncern od něj ustupuje. Frantíci jej dávají i do sekaček na trávu.
Zase tříválec..... 😠 Koncern od něj ustupuje. Frantíci jej dávají i do sekaček na trávu.
Čo robí koncern, nie je nijak smerodatné. Malé trojvalce sú vpohode motory. Problém je, že už skoro nič iného nerobia.
Výkonovo sú tie trojvalce v pohode, ale spoľahlivosťou na tom ten PureTech žiaľ nie je dobre a skôr tam vidím problém. Postaviť ponuku na konštrukčne nepodarenom motore chce veľkú odvahu alebo naivitu. Narážam najmä na ten rozvodový remeň v oleji, ktorý sa kontaminuje benzínom a predčasne rozpadne. Po novom tam už dali reťaz, tak uvidíme.
Včera jsem zkoušel nejnovější francouzsky tříválec s elektrikou, ale tedy od té druhé automobilky (Renault) a byl jsem velmi mile překvapen. Asi bych se s tím naučil žít.
Věřím, že ve Fronteře se s ním žít dá. Jel jsem starší 1.2 PT 130 v 2008 a byl to velmi fajn motor, a to se tehdy ještě nabízel 1.2 PT 155. Problém je, že nic lepšího kromě EV nedostaneš ani v 5008.
No to je právě na tom ta blbá věc. Včera jsem s otcem procházel pár autosalonu, uvažuje o výměně a v Peugeotu jsme byli taky, na nové 3008, za 800 136k PT 1.2 a ještě nově prý s dvouspojkou 😁 Vedle v Renaultu nabídka za 850 ten Etech 200k Austral ve střední výbavě... mimo toho, že PSA má některá hezky vypadající auta (ta 3008 je fakt zajímavá a docela narostla), tak to value x money tam naprosto nechápu. Frontera je 2008, tam ještě dejme tomu, ale výš už nic...
Mám vyskúšané tie hybridné trojvalce v Espace a najnovšie aj v ešte starej 5008 a neviem, či by som si na to trúfol. Máme tu relatívne zložitú techniku od Francúzov, ktorá za sebou ešte nemá dlhú kariéru, aby sa dala nazvať spoľahlivou.
Musím povedať, že po Arkane s E-Tech atmo 1,6-kou ma toto trojvalcové 1,2 turbo trochu sklamalo. Espace jazdí nádherne, to zas ako klobúk dole, ale sú tam také cuknutia, na ktoré by som si fakt musel zvykať.
Väčším prekvapením bolo, ako efektívne dokáže fungovať tá mild-hybridná 1,2-ka turbo v 5008. Akože ten kopec zvukov čo to robí, to je priam desivé ale tie prechody pohonov sú plynulejšie ako v Renaulte, jedine v kolóne mi vadilo to správanie dvojspojky. Ale teda palubný počítač tvrdil, že v meste som 46 percent času jazdil na elektrinu, čo je veľmi slušné na mild-hybrid.
No ale v oboch prípadoch by som dal tomu čas, že či sa osvedčí tá multimódová a pri druhom dvojspojková prevodovka. Ďalšia vec je, že mať v takýchto veľkých autách trojvalček, je tiež na hlavu.
Musím povedať, že po Arkane s E-Tech atmo 1,6-kou ma toto trojvalcové 1,2 turbo trochu sklamalo. Espace jazdí nádherne, to zas ako klobúk dole, ale sú tam také cuknutia, na ktoré by som si fakt musel zvykať.
Väčším prekvapením bolo, ako efektívne dokáže fungovať tá mild-hybridná 1,2-ka turbo v 5008. Akože ten kopec zvukov čo to robí, to je priam desivé ale tie prechody pohonov sú plynulejšie ako v Renaulte, jedine v kolóne mi vadilo to správanie dvojspojky. Ale teda palubný počítač tvrdil, že v meste som 46 percent času jazdil na elektrinu, čo je veľmi slušné na mild-hybrid.
No ale v oboch prípadoch by som dal tomu čas, že či sa osvedčí tá multimódová a pri druhom dvojspojková prevodovka. Ďalšia vec je, že mať v takýchto veľkých autách trojvalček, je tiež na hlavu.
Tak Espace musí jet o poznání lépe, nez 5008 , vždyť má velký výkonový náskok díky EV. V tom Australu mne to přišlo v pohodě, jako nebudu lhát, aktuální generace HEV Toyoty je prostě za ty roky ještě o kousek lepší, sám ho mám, tak mám přímé srovnání, ale jinak proti té Arkaně Etech (taky sem ji jezdil) to bylo mnohem lepší, plynulejší a díky většímu EV byly pokryta ta hluchá místa.... životnost je věc druhá, ale pořád je ten Renault za ty peníze zajímavější volba, protože k té 1.2 má ještě porci EV výkonu navíc. Super bylo třeba, že si mužeš rekuperovat pádly pod volantem, to bych vyměnil za virtuální stupně a sekvenci ve svém autě hned 😁
Premaľovaný Citroen. ten hnusný hranatý predok sa dizajnovo bije so zbytkom guľatého francúzskeho auta. A sorry, krajší interiér by navrhol aj školák.
Ale keď premaľovali isuzu, tak z toho bola kedysi legenda. Teraz je to premaľovanie zlé 😁
Aneb každý zboží má svýho kupce. Čili pro 2 50+, pro které je nejdelší akceptovatelná trasa z metropole Skezska někam na Jižní Moravu do sklépka (do Práglu jedině šnelcukem). 100kW, AGR zicle a slušný nastupování, tablety docela solidně zapracovaný do palubky, automat, neb už jsem se nakvedlal dost. Je to hranatá krabica, ale co, furt lepší než ocumlaný bonbón. Tož nazdraví.
Takže další prodejní propadák?
Nicméně stejně tu elektro verzi koupi opravdový fanda Opelu, protože za milion jsou lepší nabídky než Opel, který se rozjíždí z 0 na 100 12s...