Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Facelift BMW řady 2: M2 je o 20 koní silnější a novinkou je i lepší infotainment

Základní kupé mnichovské značky BMW má po faceliftu. Novinky jsou standardního modelu jsou spíše decentní, ale sportovní verze M2 má vyšší výkon.
Zpět na článek
13. 6. 2024 22:31
14. 6. 2024 08:16
14. 6. 2024 08:24
14. 6. 2024 08:40
14. 6. 2024 08:53
14. 6. 2024 09:17
14. 6. 2024 09:33
14. 6. 2024 12:23
14. 6. 2024 15:10
14. 6. 2024 12:22
14. 6. 2024 20:48
14. 6. 2024 22:54
Avatar - apoho
13. 6. 2024 20:30
elektromobilita jede :)
myslím si, že tomuto bavoráku toho nejde moc vytknout :yes: Konečně BMW se jako první vrací k normálním autům
Akorát elektrohujeři nenajdou své uspokojení ;-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - speedfred
13. 6. 2024 20:58
Re: elektromobilita jede :)
Ja mu vytýkam ten dizajn. Exteriér/interier 0 bodov. F22/87 bola na tom ďaleko, ďaleko lepšie.
Avatar - fOE
13. 6. 2024 21:38
Re: elektromobilita jede :)
Ma pravdu ten chlapec.
A ja dodam ze hmotnost 1,8t na male coupe... Uff, clovek se musi sam sebe ptat o kolik lip by to jezdilo byt to o 200-300kg lehci.
Avatar - apoho
13. 6. 2024 21:56
Re: elektromobilita jede :)
není to žádný velký designový zázrak ale po tom, co se tady všechno za poslední měsíce a léta předvádí, tak to snese celkem kritéria "koukatelnosti" vzheledem k tomu, k čemu a pro koho to je určené.
Důchodci,tátové s rodinama ani mamči jako mama mobil si to kupovat zřejmě nebudou a tak je to fajn
Avatar - lyon667
13. 6. 2024 22:12
Re: elektromobilita jede :)
Sice to trošičku zahladili, ale ty nádory ve všech rozích M2 jsou neodpustitelné (M240i vypadá o dost líp) a infotainment jakbysmet, absence ovládání klimy je neodpustitelné. Kamarád má předfacelift M2, technicky vynikající auto, ale za dokonalé prostě označit nelze.
14. 6. 2024 01:05
Re: elektromobilita jede :)
BMW si jde svou cestou (ikdyz v designu je to ted trochu ujety).

Kdyz nekde vidi moznost zpevnit strukturu, tak si daji tu praci a udelaj to. Ta auta maji ramy a zpevneni tam, kam je nikdo jiny nedava. Nejen M, ale i bezne verze. Beze srandy, ostatni v branzi to ani nezvazuji, jsou to penize i kila navic, ktere zakazniky ostatnich znacek nezajimaji. Nikdy to neni jen pro paradu, naopak je videt, ze kdyz tam nejaka kila pridaji, je to kvuli necemu. Je to integralni soucast celeho baleni.

Lide, kteri se jen podivaji na papir a konstatuji “je tam o 100 kilo vic” vetsinou vubec netusi, ze to auto je oproti predchozi generaci vetsi, ma nize posazene teziste, jezdi lepe, jezdi agilneji, je proste lepsi.

Ale neni pro kazdeho. Cilovka nejsou lidi, co chteji Catrham, Ariel, GT86 nebo GTI clubsport. Dostanes proste neco jineho, neco, co ostatni nedelaji. V tom je to kouzlo.
14. 6. 2024 05:18
Re: elektromobilita jede :)
Trochu mi to připomíná marketingový optimismus nebo věty, které se musel naučit prodejce. ;-)

Reálně je 2er tlustá Berta a M2 přímo Otylka.
Avatar - lyon667
14. 6. 2024 07:17
Re: elektromobilita jede :)
Zpevnění struktury nemusí vůbec znamenat stovky kilogramů navíc. Viz extra pevnostní sváry na GR Yarisu.
Avatar - fOE
14. 6. 2024 08:45
Re: elektromobilita jede :)
Kdyz kouknu na E92 M3 (1580kg, a to byla povazovana ve sve dobe za tlustou bertu), ktera nebyla mensi, vlastne byla na milimetr stejne velka jako tahle M2, ale taky mela V8, taky nebyla z blata... Vedle toho je 1700-1800kg proste moc.
Pises o zpevnovani skeletu, tady bych ja naopak cekal, ze modernejsi materialy a lepsi modelovani namahanych mist umozni konstrukterum hmotnost spis snizovat a ne tam navalit 200kg zeleza probuh. Pokud bych dal na tuhle tvou premisu tak na tom coupe nekde musi byt vyztuzi jak pro cabrio stredni tridy. Jestli to spis nebude o tom, ze M2 je z pohledu BMW "eMko s cenou od", takze zadne masove nasazeni pokrocilych materialu, zadna urputna snaha o kila dolu. Nakonec BMW v tom ma historii, uz prvni 1M coupe vazila skoro stejne jako soudoba M3. Hlinik a carbon jsou holt drahe a nejmensimu eMku, tomu musi stacit i ocel. Takovej pocit z toho mam ja.

PS: tim autem jsem nejel, a jsem si jistej ze je to auto X krat rychlejsi nez ja, dle testu jezdi jak se na eM od BMW slusi a patri, ale...
... ale porad musim premyslet jak by jezdilo dostat peci ala drazsi eMka, dostat takovou hezkou 200kg dietku, a asi se shodneme, ze hur by to nebylo.
Avatar - iudex
14. 6. 2024 09:08
Re: elektromobilita jede :)
Máš pravdu v oboch uhloch pohľadu. Je nesporné, že ľahšie Mko by jazdilo lepšie, lepšie by zrýchľovalo, brzdilo, bolo by agilnejšie. Otázka je, či by to použitie drahých materiálov typu karbón umožnilo súčasnú, relatívne priaznivú cenu a čo by ľudia hovorili, keby auto síce vážilo o metrák menej, ale stálo o 10000 eur viac.
A stále platí, že podľa všetkých testov jazdí to auto tak, ako Mko má a tá hmotnosť tam údajne nie je cítiť. Súčasne podotýkam, že auto má "pravý" M motor, t.j. S58; spomeň si na shitstorm pri minulej generácii M2, ktorá mala plebejský N55 (moderjenší B58 z bežnej M240i mu dynamicky v podstate stíhal). A aktuálne je výkonovo M2 identická s M3. Takže má to motor ako M3, prevodovku ako M3, podvozok/platformu M3, tak to aj váži podobne, ako M3.
Takže za mňa zostáva hlavnou výhradou voči M2 vzhľad, ktorého krabicovitosť a vizuálnu nedorobenosť neviem prekúsnuť (to fakt asi znesiem skôr bobra na M3).
Avatar - white label
14. 6. 2024 13:51
Re: elektromobilita jede :)
Z těch nárazníků na M2 musí mít radost v Legu, ty půjdou udělat i z běžných kostek Lega... ;-)
Avatar - pradeda777
14. 6. 2024 08:08
Re: elektromobilita jede :)
Ano, F22 byla vzhledově lepší....až na ten vysoký ponton.... ;-\
13. 6. 2024 20:58
Re: elektromobilita jede :)
najdou, bmw ma ev z premie nejlip prodejny
Avatar - Ja Prvni 123
13. 6. 2024 20:35
Tohle se mi vlastne porad libi.
Starnu, tak uz bych ho nechtel, ale je to docela pekne BMW.
Rozbalit vlákno
1
13. 6. 2024 23:18
Re: Tohle se mi vlastne porad libi.
Ale jen docela… Spíš bych napsal, že to mohlo být pěkné BMW, kdyby ho ten jugoslávec nezprasil, stejně jako většinu posledních modelů :no:
13. 6. 2024 20:59
tak hura zvracet
na infotaiment, na design a na mildhybrid. A pro vas pro vsechny je tu lehoucka z4 v manualu se starym infotaimentem. Doufam, ze kazdej kdo tu vypravi o starejch baworakach uz ma tu z4 v garazi
Rozbalit vlákno
5
14. 6. 2024 08:01
Re: tak hura zvracet
Jj, podľa niektorých diskutujúcich by malo byť bežne v autosalónoch BMW vidno skupiny zvracajúcich ľudí. :D
14. 6. 2024 08:22
Re: tak hura zvracet
diskutujicich, co nikdy zadokolku nemeli…
Avatar - iudex
14. 6. 2024 12:42
Re: tak hura zvracet
Tak treba odlišovať klasické diskusné výkriky obvyklé pri každom novom bavoráku v štýle "je to otras, dizajn BMW ide dole vodou, moje staré Exx bolo oveľa krajšie..." od normálnych reakcií majiteľov či reálnych kupujúcich, ktoré triezvo zhodnotia, že "tá súčasná 5er išla kvalitatívne a dizajnovo dolu oproti predchodcovi, nemá R6 a nemám si čo kúpiť" a idú ku konkurencii. Plus ak kritizujem dizajn novej 7er či iX, neznamená to, že si nemôžem kúpiť 3er, ktorá sa mi veľmi páči.
14. 6. 2024 14:01
Re: tak hura zvracet
ix mam objednany a 7er se mi zacina vazne libit, zadek je vylozene dobrej :yes:
14. 6. 2024 14:17
Re: tak hura zvracet
Mňa nejak tie staršie verzie neberú a podľa predajov ani majiteľov BMW. V EU po Toyote z hlavných značiek rastie najviac (1-4 2024 vs rok predtým je +20,2%, na rozdiel od klesajúcich -8% Audi a -2,2% Mercedes).

Ja si myslím, že je svet inými tvarmi a riešeniami zaujímavejší. Tiež nie som zo všetkých dizajnov uletený, ale tá odvaha mi imponuje viac ako napr. uniformné Mercedes a Audi.
- 7er sa mi naživo pri premiére v dobrej kombinácii páčila a chápem logiku značky - treba si pozrieť test na carvow a potom si odpovedať čo by si si vybral v danej kategórii (7er porovnávací test vyhralo ako kopec iných aktuálnych BMW) https://youtu.be/JULhU1ZktFo?feature=shared
- V novej 5ke som sa viezol len raz a veľmi sa mi v interiéri páčila. Exteriér je podľa mňa nevyvážený. 540xd je dostupná, škoda chýbajúcej 540i.

Myslím, že do recenzií patrí aj osobná skúsenosť (iný model, nie 2er) a čo sa podarilo:
- Po 2 týždňovej skúsenosti s novým infotainmentom iDrive 8.5 s ním nemám najmenší problém. A to som si myslel, že to bude bez tlačítok u mňa u značky stopka.
- Kvalita materiálov super, interiér vyzerá skvelo (až na nápis pred spolujazdcom a po novom viditeľné usadenie Head Up displeja),
- Nové funkcie s rozšírenou realitou paráda. Otváranie hodinkami, Drive Recorder, atď.
- Asistenti veľmi v pohode (nepípli ani raz na rozdiel napr. od ukričaného Lexusu, ktorý často pri nastavenom tempomate ide z vastnej vôle o 1 km viac a terorizuje upozorneniami, alebo keď rodina napočíta 3 km cestou do Tesca a späť 17 upozornení :D ).
- A hlavne jazdí skvele.
Avatar - lyon667
13. 6. 2024 22:31
xDrive
Hmm, US market má podle všeho i 230i se čtyřkolkou a M240i bez. Tak co je to zase za móresy v evropském lineupu?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - speedfred
14. 6. 2024 08:16
Re: xDrive
Tak to je tiež dobré, nechápem takúto obchodnú politiku, to isté ako u 5-er.
14. 6. 2024 08:24
Re: xDrive
protoze zadokolky nikdo nechce!!!!

kamarad ma zadokolkovou 330e a ptali se ho nekolikrat proc to nema v xdrivu. Je tu manual m3 a v zadokolce se to temer neprodava, tak proc se s tim zabejvat u 2er
Avatar - speedfred
14. 6. 2024 08:40
Re: xDrive
Možnosť výberu.
Ja mám 3 rwd autá a dokonca sú všetky tri s manuálnom. A na AWD aute väčšinu času aj tak jazdím na zadok a 4x4 zapinam keď je to len treba.
Na druhej strane chápem že ľudia chcú istotu awd aj keď to využijú 5x v roku.
14. 6. 2024 08:53
Re: xDrive
G 5 byla v sedanu v zadokolce v 30d a i 40i a nemyslim si ze tu vubec nejakou invelt prodal. Ja bych si 5er sedan v zadokolce klidne koupil, bydlet u silnice. Ale totez 3er, po zadokolce nestekne pes. Cela ta z4 s 15xx kg v 40i sotva plni prodejni kvoty, protoze o ni nikdo zajem
nema. A to nema ten pos*anej mhev..

ja tu z4 poptaval dokud sem nepochopil, ze to do lesa proste neni. A vis co mi vzkazali z importu? At se na z4 vykaslu a udelam si radost 440i kabrio automat 4x4, ze to prej pak aspon prodam..
Avatar - iudex
14. 6. 2024 09:17
Re: xDrive
U M3 je predpokladám prístup zákazníkov v štýle: chcem to najlepšie. No a zadokolka má 480 koní, kým štvorkolka 530 koní. Kombík je tiež výlučne len v štvorkolke. Takže mnohí tú štvorkolku berú preto, že to proste je v balíku tých vyšších verzií.
Ja osobne som rád, že stále je zadokolka a manuál. Plus ako bonus je takáto M3 o hodne lacnejšia. Ale rozumiem, že väčšina to vníma inak a berú ten top, t.j. automat a štvorkolku. Ostatne ja sám som skončil - v rozpore so svojím presvedčením - v automate a štvorkolke (avšak pri mojom modeli na výber nebolo).
Avatar - speedfred
14. 6. 2024 09:33
Re: xDrive
4x4 u kabria celkom nechápem ale keď to niekto chce tak má možnosť.
Z4 vs 440 tam by to bolo u mňa bez debaty. Bobra nebrať !
14. 6. 2024 12:23
Re: xDrive
440 mi smysl nedava zadnej, kdyz velkej kram vytahl bych z mobile de 840 zadokolku, pokud zabavu rozhodne z4
14. 6. 2024 15:10
Re: xDrive
Popravdě zajímalo by mě jak to s tím zájmem reálně je. Protože moje zkušenost v jednání se třemi dealery za posledních X let je vždy stejná "zajímám se o ten a ten model, stačí zadokolka" a následuje přednáška a přesvědčování jak je RWD nebezpečné, v zimě nevyjedeš z parkoviště a až to budeš chtít prodat, tak to nikdo nebude chtít, takže to ani neprodáš. Je to něco jako když ti u benzínky pokaždé vnucují jestli nechceš sbírat body a i když řekneš 3x ne nebo že je sbíráš jenom ne dneska, tak ti tu kartičku stejně daj do ruky s účtenkou. Masáž za každou cenu. Je mi jasné, že pak drtivá většina neznalých zákazníků podlehne.

Souhlas, že třeba do 540i/640i to chceš respektive na pohodlné daily při ceně 2+ miliony už je to takové proč ne a hodí se to víc. U základnějších motorizací je rwd cesta k lepší value/money, ušetříš i nějaké kg směrem k dynamice nebo spotřebě. Ta zůstatková hodnota je blbost, respektive leasingy to nikdy neprotěžovali na rozdíl třeba od Passata Variant, který měl nižší splátky než v nákupu levnější sedan.
Avatar - HEMI
14. 6. 2024 12:22
Re: xDrive
Klasika… pritom nové RWD M240i sú na mobile.de v hojnom počte (ale už nie v konfigurátore v DE, ani SK), ceny neskutočné viď napr.: http://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…

http://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…

http://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Avatar - pradeda777
14. 6. 2024 08:03
Propásli šanci...
...k zcivilizování toho "znásilněného" předku na M2...škoda..... :-( :-[]
Rozbalit vlákno
6
14. 6. 2024 08:06
Re: Propásli šanci...
Dokud tam bude ten bláznivý jugoš, design BMW se nezmění...
Avatar - pradeda777
14. 6. 2024 08:13
Re: Propásli šanci...
Někde jsem četl, že do BMW přišel nový šéf designu, tak snad se to změní....doufejme, že k lepšímu a ne k horšímu.... :-(
14. 6. 2024 08:21
Re: Propásli šanci...
Tak snad, jelikož se na ty nové modely nedá koukat...
Avatar - speedfred
14. 6. 2024 08:11
Re: Propásli šanci...
Z časti sa to dá zachrániť čierno-čiernym autom ale tiež to nemusí každému vyhovovať. Interiér ten je na komplet nový facelift.
Avatar - pradeda777
14. 6. 2024 08:20
Re: Propásli šanci...
Ano, tmavá barva ten "předový p.r.ů.s.e.r" pomůže zamaskovat, ale ne odstranit.... :-(
Avatar - iudex
14. 6. 2024 09:21
Re: Propásli šanci...
Na bavoráckych fórach som čítal, že toto ani nemal byť facelift, iba "modelová péče" a facelift (LCI) má prísť v MY 2026. Ono vlastne ide pri normálnej 2er iba o nové farbičky, iba M2 má technické zmeny (aj to je vlastne len už vyrábaný motor z M3, takže žiaden veľký vývoj).
Ale inak máš samozrejme pravdu, tá M2 potrebuje facelift ako soľ, na toto sa dá pozerať iba vo veľmi tmavých farbách, kde to vlastne nevidieť.
Avatar - 3_diamanty
14. 6. 2024 10:49
Najkrajsie bmw sucasnosti
2 :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
14. 6. 2024 20:48
218 jede
To jako jooo. Základní motor a frčí s ním přes 220kmh a stovku dá pod 9s.
Za mých mladých let, kdy Corolla měla atmo 1.6 9x kW, frcela 200kmh a kilco dala za 10s. A to byla jízda...
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2024 22:54
...
Tento týden už druhý článek, kde píšou že novinkou je lepší infotainment. Já k řízení žádný infotentopotento... nepotřebuji. Spousta nesmyslů, které řidič nepotřebuje, auta jsou jen těžší. Zaparkuju i bez kamer, značky číst umím, atd atd...
Rozbalit vlákno
0