Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift BMW řady 2: M2 je o 20 koní silnější a novinkou je i lepší infotainment

Lukáš Volšický
Diskuze (41)

Základní kupé mnichovské značky BMW má po faceliftu. Novinky jsou standardního modelu jsou spíše decentní, ale sportovní verze M2 má vyšší výkon.

V Mnichově právě mají období faceliftů a po debutu vylepšených populárních modelů 3 a 4, včetně sportovních variant od BMW M, představují také facelift svého základního kupé. Malá „dvojka“ s tradiční koncepcí s podélně uloženými čtyřválci a šestiválcem tak přijíždí s decentním faceliftem s novou výbavou i modernějším interiérem. Exteriérové změny jsou však pouze minimální.

Oficiální tisková zpráva uvádí, že jednou z nejvýraznějších změn standardního kupé řady 2 jsou charakteristické ledvinky na masce chladiče s matně chromovanou úpravou. Boční prahy a spodní část zadního nárazníku už nejsou lakovány v černé barvě, ale v barvě vozu. Sportovnější varianta M240i se pak i nadále pyšní specifickými M designovými prvky, které současně vylepšují aerodynamiku i přívod chladicího vzduchu.

Uživatelsky významnější novinkou je nejnovější evoluce širokoúhlého prohnutého displeje spojujícího 12,3“ digitální přístrojový štít s 14,9“ dotykovým infotainmentem. V Mnichově vylepšenou novinku vybavili nejmodernějším operačním systémem BMW iDrive 8.5. Větší digitalizace vede k menšímu počtu klasických ovládacích prvků a třeba nastavení klimatizace můžete ovládat na dotykové obrazovce nebo hlasovými povely.

Video se připravuje ...

Novinkou facelitovaných dvojkových kupé je také nový standardní M kožený volant se zploštělou spodní částí a upravenými paprsky. Sportovní atmosféru v interiéru má podtrhovat i červený středící proužek na dvanácté hodině a kontrastní prošívání v typických barvách divize BMW M.

Standardní kupé BMW řady 2 se bude prodávat s celkem pěti motorizacemi – čtyřmi zážehovými a jednou vznětovou. Jediným turbodieselem v nabídce je mild-hybridní verze 220d (140 kW/190 koní). Čtyřválcovými benzinovými verzemi pak jsou 218i (115 kW/156 koní), 220i (135 kW/184 koní) a 230i (180 kW/245 koní). Všechny tyto varianty jsou výhradně s pohonem zadních kol.

Jediná čtyřkolka v nejnovější nabídce je současně jediný šestiválec. Vrcholnou motorizací standardního modelu je verze M240i xDrive s benzinovým šestiválcem o 275 kW (374 koních), která však při faceliftu přišla o svou řidičtější alternativu s pohonem zadních kol. Tu jsme pro vás otestovali relativně nedávno, když jsme si ji vypůjčili z mnichovské centrály BMW. Všech pět motorizací pak má pouze osmistupňový automat od ZF.

Facelift také pro BMW M2

Spolu s faceliftem standardního dvojkového kupé se představuje i modernizace pro vrcholnou sportovní variantu od BMW M. Nové BMW M2 je nově silnější o 15 kW (20 koní) a vyvine výsledných maximálních 353 kW (480 koní). I s vylepšeným motorem se nová „M-dvojka“ i nadále prodává s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým automatem M Steptronic od ZF.

BMW uvádí, že verze s automatem pak umí krátkodobě zvýšit maximální točivý moment ze standardních 550 na 600 newtonmetrů. S novou silou je BMW M2 po faceliftu o malinko rychlejší zrychlí z 0 na 100 km/h o jednu desetinu sekundy rychleji – s automatem to umí za 4 sekundy, s manuálem pak za 4,2 sekundy.

BMW současně v tiskové zprávě uvádí, že model M2 prošel stejnými vylepšeními jako standardní kupé, a dokonce má i nové laky. Výrazně rozšířená nabídka barevných možností zahrnuje novou nemetalickou žlutou barvu Sao Paulo Yellow, červený metalický lak Fire Red, modrý metalický lak Portimao Blue a šedý metalický lak Skyscraper Grey. Nově jsou pro nové BMW M2 připraveny laky BMW Individual, a to v podobě zelené Java Green, modré Voodoo Blue, šedé Grigio Telesto a fialové Twilight Purple.

BMW 2 Coupé
Motor 218i 220i 230i M240i xDrive 220d M2
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998 1995 2993
Největší výkon [kW/min] 115/4500-6500 135/5000-6500 180/4500-6500 275/5500-6500 140/4000 353/6250
Točivý moment [N.m/min]  250/1300-4300 300/1350-4000 400/1600-4000 500/1900-5000 400/1750-2500 600/2650-6130
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 6*4
Vrtání x zdvih [mm] 82 x 94,6 84 x 90 84 x 90
Kompresní poměr 11 10,2 16,5 9,3
Převodovka 8st. Steptronic 8st. M Steptronic
Max. rychlost [km/h] 224 236 250 250 237 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 7,5 5,9 4,3 6,9 4
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5-7,1 6,4-6,9 6,6-7,1 8,1-8,8 4,9-5,4 9,6-9,8
Emise CO2 [g/km] 147-160 145-158 150-162 185-200 129-141 218-223
Objem palivové nádrže [l]  52 51 52
Provozní hmotnost [kg] 1560 1565 1600 1765 1655 1805
Celková hmotnost [kg] 1960 1965 2000 2165 2055 2155
Objem zavazadlového prostoru [l] 390
Rozměry d x š x v [mm] 4537 x 1838 x 1390 4548 x 1838 x 1404 4537 x 1838 x 1390 4580 x 1887 x 1403
Rozvor [mm] 2741 2747
Lukáš Volšický
Diskuze (41)

Doporučujeme

14. 6. 2024 22:54
...
Tento týden už druhý článek, kde píšou že novinkou je lepší infotainment. Já k řízení žádný infotentopotento... nepotřebuji. Spousta nesmyslů, které řidič nepotřebuje, auta jsou jen těžší. Zaparkuju i bez kamer, značky číst umím, atd atd...
Avatar - Jenik3
14. 6. 2024 20:48
218 jede
To jako jooo. Základní motor a frčí s ním přes 220kmh a stovku dá pod 9s.
Za mých mladých let, kdy Corolla měla atmo 1.6 9x kW, frcela 200kmh a kilco dala za 10s. A to byla jízda...
14. 6. 2024 15:10
Re: xDrive
Popravdě zajímalo by mě jak to s tím zájmem reálně je. Protože moje zkušenost v jednání se třemi dealery za posledních X let je vždy stejná "zajímám se o ten a ten model, stačí zadokolka" a následuje přednáška a přesvědčování jak je RWD nebezpečné, v zimě nevyjedeš z parkoviště a až to budeš chtít prodat, tak to nikdo nebude chtít, takže to ani neprodáš. Je to něco jako když ti u benzínky pokaždé vnucují jestli nechceš sbírat body a i když řekneš 3x ne nebo že je sbíráš jenom ne dneska, tak ti tu kartičku stejně daj do ruky s účtenkou. Masáž za každou cenu. Je mi jasné, že pak drtivá většina neznalých zákazníků podlehne.

Souhlas, že třeba do 540i/640i to chceš respektive na pohodlné daily při ceně 2+ miliony už je to takové proč ne a hodí se to víc. U základnějších motorizací je rwd cesta k lepší value/money, ušetříš i nějaké kg směrem k dynamice nebo spotřebě. Ta zůstatková hodnota je blbost, respektive leasingy to nikdy neprotěžovali na rozdíl třeba od Passata Variant, který měl nižší splátky než v nákupu levnější sedan.
14. 6. 2024 14:17
Re: tak hura zvracet
Mňa nejak tie staršie verzie neberú a podľa predajov ani majiteľov BMW. V EU po Toyote z hlavných značiek rastie najviac (1-4 2024 vs rok predtým je +20,2%, na rozdiel od klesajúcich -8% Audi a -2,2% Mercedes).

Ja si myslím, že je svet inými tvarmi a riešeniami zaujímavejší. Tiež nie som zo všetkých dizajnov uletený, ale tá odvaha mi imponuje viac ako napr. uniformné Mercedes a Audi.
- 7er sa mi naživo pri premiére v dobrej kombinácii páčila a chápem logiku značky - treba si pozrieť test na carvow a potom si odpovedať čo by si si vybral v danej kategórii (7er porovnávací test vyhralo ako kopec iných aktuálnych BMW) https://youtu.be/JULhU1ZktFo?feature=shared
- V novej 5ke som sa viezol len raz a veľmi sa mi v interiéri páčila. Exteriér je podľa mňa nevyvážený. 540xd je dostupná, škoda chýbajúcej 540i.

Myslím, že do recenzií patrí aj osobná skúsenosť (iný model, nie 2er) a čo sa podarilo:
- Po 2 týždňovej skúsenosti s novým infotainmentom iDrive 8.5 s ním nemám najmenší problém. A to som si myslel, že to bude bez tlačítok u mňa u značky stopka.
- Kvalita materiálov super, interiér vyzerá skvelo (až na nápis pred spolujazdcom a po novom viditeľné usadenie Head Up displeja),
- Nové funkcie s rozšírenou realitou paráda. Otváranie hodinkami, Drive Recorder, atď.
- Asistenti veľmi v pohode (nepípli ani raz na rozdiel napr. od ukričaného Lexusu, ktorý často pri nastavenom tempomate ide z vastnej vôle o 1 km viac a terorizuje upozorneniami, alebo keď rodina napočíta 3 km cestou do Tesca a späť 17 upozornení :D ).
- A hlavne jazdí skvele.
14. 6. 2024 14:01
Re: tak hura zvracet
ix mam objednany a 7er se mi zacina vazne libit, zadek je vylozene dobrej :yes: