Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové Suzuki Swift vstupuje na český trh. Překvapí nejen prostorností

36 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a ta maloatmo se už pro dnešní svět nehodí. Po projetí 208 s atmo a Polem se základním TSI jsem nečekal tak šílený rozdíl.
traveldrive
Noo, je to trošku divočinka, ale aspoň to nie je SUV. Dizajn trochu vybočuje z radu, ale nie je vyslovene odpudivý, agresívny a ***ý ako u väčšiny áut. Je odlišný, trochu zvláštny a nepomýliš si ho. Zase interiér je príjemný, možno až trošku tuctový, ale rozhodne neurazí a v porovnaní s tým, čo poslednou dobou produkuje napr. Stellantis, tak pokojne môžem tvrdiť, že je aj pekný.
Každopádne je takéto autíčko príjemným spestrením, a aj keď vyzerá trochu zvláštne, je neporovnateľne sympatickejšie ako nový C3.
Avatar - del42sa
del42sa
aspoň je to furt normální auto :yes:
Avatar - lamal
lamal
pod 400tis kč so spolahlivou technikou, kam vojdu 4 dospely... dik Suzuki, ze sa na to este nevykaslali
Avatar - Jenik3
Jenik3
4 dospělí?
Avatar - lamal
lamal
cital si text tohto clanku ?
wings
Z mojho pohladu to nie je vybocenie, ale smutna lekla ryba.
Nebo Nebo
100 lidí, 100 chutí. Mě se tento Swift líbí, ale bohužel na ty původní Swifty to nemá, a tím myslím ty, které byly vyrobeny v letech 1983-2003, všechny tři generace.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Atmo je atmo ... turbo je turbo.... znamy ma polo 1,4 63 kw atmo ( r. 2010 ) ... taka generacia ako moje ale este pred faceliftom a s atmo... a ked som si ho skusil... ono to ani moc neslo..... to tsi ide hned... rozdiel 2 svetelne roky voci nejakej malej plazivej atmo kde tlacis na plyn ... cvicis s radickou a cakas zazraky ... ale na dobre sa rychlo zvyka ... dnes by som uz nemenil naspat ... v malom aute je turbo uplne ok... lebo male auto ma byt zive obratne hrave .... taka fabia s 1,5tsi to uz musi byt hotove delo... co viac tu treba v B segmente...
Avatar - HEMI
HEMI
😉 Spomínaš si ešte, ako odlišne si písal pred tými rokmi o atmosfére v porovnaní s prepĺňaným motorom? Btw., mal si s Polom a jeho vstrekmi/turbom nejaký problém za tie roky?
MisoU
Ak môžem napísať za svoje 10 ročné TSI 77kw (ea211) so 170 tis.km, tak klop klop nemal som problémy ani s turbom ani so vstrekmi a ani olej nežerie. Ale používam do benzínu od nova VIF a long life olej v motore si sám mením raz za rok. A motor keď bol nový som si prvých 2tis. km poctivo zajazdil.
Avatar - HEMI
HEMI
Pekne :yes: Aditívum dávaš k N95ke alebo aj N98?
MisoU
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - lamal
lamal
Vypadol si z toho ako sa s 1.4 jazdi, zrychlenim 0-100 su rovnake obe verzie.
Kvalitar
Ten Swift v minulej generaci jazdi vyborne s kovosrotom zo Stellantisu 208 by som ho vobec neporovnaval. Pozri len na pohotovostne hmotnosti. Ta 208 ka musi mat v kufri hromadu olovenych prutov. A TSI akekolvek je spolahlivostou naozaj daleko za takymto jednoduchym japoncom. Aj ked vyrobenym v Madarsku. Tie auta su lepsie nez tuna miestnre komentare. Zajazdi si na Swifte a potom tu mudruj. Mozno ho hned kupis, nedivil by som sa. Ja som tak kupil Vitaru S 1.4 Boosterjet novu. Odviezol som sa a nadseny som ju kupil novu. Jazdi skvelo aj ked dizajn aj interier je svojsky, to je pravda. Ale mechanicky ani Stellantis ani VW skupina na tie auta nema. A cenovo uz vobec nie. Tak veru tak. Jedno z poslednych normalnych aut pre normalnych ludi na benzin, ktore je aj radost soferovat. Treba kupit este kym sa vyrabaju😂
Avatar - xxc
xxc
Žena by nesúhlasila, mala swift, potom so jej kúpil 208 a Peugeot považovala za lepšie auto. Platí pre staršie verzie.
Avatar - praptak
praptak
Pro jaký svět, ten uspěchaný? Vzhled je zvláštní.
RaSuSK73
Chcem vidiet, ako by motor s maximom krutiaku 118 Nm az v 4500 otackach tahal 1000 kg prives. Tipujem, ze po odtiahnuti toho privesu bude treba menit spojku. Takisto by ma zaujimalo, ako by to s tym privesom slo do nejakeho tiahleho stupania. Auta s tymito pidi motormi by mali mat zakazane tahat cokolvek, aj vlastny tien za sebou 😊
traveldrive
Zase jeden "odborník", čo z dvoch čísiel vyčíta všetko. Bež im povedať, že píšu blbosti a určite to auto nebude zvládať, čakajú na teba...
Asi keď také info dávajú, tak to majú otestované, že to ide, nie? Škoda 120 mala len o málo vyšší výkon ako polovičný voči tomuto, a nedá sa povedať, že by nezvykla ťahať prívesy.
Avatar - lamal
lamal
Múdra odbornikov z poza stola, kolorit dnesnej sahlej doby.

Realny zakaznik😒br /> - auti utiahne prives tazsi nez je pohotovostna hmotnost tj. konstrukcia podvozku, brzd, karoserie a pohonnej sustavy je skutocne robustna a pripravena na vysoku zataz, to je snad + pre zakaznika ?
- motor so 118nm v okoli 3500ot sa rovna Fabii 1.4 MPI, ktora mala este vyssiu hmotnost a 5kvalt, nevidim dovod preco by swift neutiahol takyto naves... pretekat s tym nebudes, ale dokaze to ked to potrebujes je podstatne
- "Tipujem, ze po odtiahnuti toho privesu bude treba menit spojku." ano nejake tupe vemeno ju isto vymeni... 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mna predajca este pri kupe pola vystrihal aby som nikdy nic za autom netahal ked nemusim .. ( trpi spojka ) a to mam 160 kroutak... vie asi preco... na tahanie zataze male auta fakt nie su vhodne ...
Avatar - lamal
lamal
Dva dovody😒br />
1. nechce riesit ziadne reklamacie, takze ti to neodporucil co je ubohy tah predajcu
2. je si vedomy, ze spojky su poddimenzovane, prevencia pre bod c.1.

Vyber si 😄
Avatar - HEMI
HEMI
Holt, je to win win situace, ale pre predajcu 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tahali jsme přívěs s Felicií MPI a Cordobou HTP, myslím, že tohle to zvládne taky 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Pozitívna vec je že to má aspoň ťažné. Taká hybridná Camry ho údajne nemá vôbec čo sa divím keď RAV aj HL ho môžu mať.
Avatar - HEMI
HEMI
To platí i pre Lexus ES, ani ťažné, ani sklápateľné sedačky, a predajca tvrdil, že ani strešný nosič (aj keď od externého dodávateľa sa mi to nevidí/nekontroloval som)… dosť fail
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Budes sokovan, odstehoval jsem syna podobne velkym autem, co melo jen 44 kW, s tunovym privesem.
A spojkujsem nemenil dodnes.
Uz je to par let.

😄
PowerHouse
Ten mildhybrid ta malá auta prodražuje o 50 000.
Jak to tedy bude konkurenceschopné s auty bez MH?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aj ked novy swift uz nema velmi cim prekvapit ... vzhladom ale na coraz mensi pocet ponukanych aut v B segmente ( uz aj fiesta je out ) cakam ze bude aj tento novy swift nadalej uspesny a bude tazit z filozofie ze medzi slepymi je aj jednooky kralom... a vystaci si tym padom aj s jedinym ( nie prilis silnym ) motorom ... vzdy som mal swift rad... ale v pripade najnovsej generacie uz to vidim u zakaznikov skor na "svadbu z rozumu" ako zo skutocnej "lasky" ... voci novemu swiftu inak nic nemam... a svoje miesto na trhu si opat zasluzi ... a diky bohu za neho ( hoc uz je iny ako by som chcel ) ... kedze malych aut je coraz menej... tak drzim palce 😄
Avatar - Lackey
Lackey
Už som mal možnosť sedieť v novom Swifte a bol som ním nadšený. Po dlhej dobe je to model auta o ktorom som konečne mohol povedať, že nový model je lepší na prvý posed, ako tie predošlé modely. Predajca sa ma snažil presvedčiť, aby som ho kúpil, lebo je to "pekné, malé autíčko" 😊 V reálnych testoch, ktoré som už videl, mest👋 diaľnica/ okresky jazdilo za 4,15 litrov benzínu na 100km . Ešte aj trojvalec motor je pekne uložený, vycentrovaný v priestore vpredu, dizajn motoru, za 1. A áno, aj dozadu sa nasadá výborne. Tojota by sa to mohla konečne naučiť od Suzuki.
Avatar - lamal
lamal
Suzuki ma velmi rozumny inziniering, je pozoruhodne ako posuvaju Swifta aj ked sa nejedna o premiove vozitko. Uvidime ako bezpecnost, tie narazy na tyč nikdy nevypadali dobre ani na Vitare/S-Crosse...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Z venku vypadá jak auto pro panenky. Jako hračka. Je to ošklivé. Minulá generace byla hezčí. Interiér je pěkný až na ten nevkusně roubovany tablet uprostřed.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Na jezdeni bude asi v pohode. Na pohled nic moc, ale zase uplne neurazi.

Na rozdil treba od male Toyoty.
Avatar - miromen
miromen
Tohle je docela fajn autičko. Libi se mi kompaktnost s delkou dost pod 4m byť šiřkou mohla byt ještě o chlup lepši tedy o něco užši. Motor v poho stači na městsky provoz s občastnym mimo městskym vyletem, ale něco silnějšiho v nabidce by jistě neuškodilo.
Takhle od stolu mam jedinou vyčitku a to krkolomne vypinani asistentu, předevšim upozorněni na překročeni rychlosti, ktere bude nebo muže byt při městskem popojižděni akorat tak ke vzteku.
Arese
....např. krásné klasické "budíky" na přístrojové desce či pořádná ručka. Ale chybí mu nabídka silnějšího nehybridizovaného motoru a hlavně mu chybí koukatelný "ksichtík" Tento předek se ti fakt nepovedl, Suzuki 😲 😒 :no: Tak snad co nejdříve přijde pořádný facelift!
Avatar - skejpa
skejpa
To je tak pomalé, že z toho bolí oči.