Technika
Proč jsou značky a modely aut psané malým písmenem? Nevidím to tady poprvé.
Dobrý den, proč, to nevím, ale několik editorů v různých médiích mi to vtlouklo do hlavy takhle: když se píše "jedu chryslerem" nebo "jedu neonem", tak patří malá písmena, ale kdybych napsal "jedu Chryslerem Neon", tak už patří velká. A obdobně v dalších případech: "škodovka prodává fabii" vs. "automobilka Škoda prodává model Fabia".
https😐/www.seznamzpravy.cz/…-ekonomka-254250
Drahá energie, šílená byrokracie , nekonurencescjhopné ceny ve srovnání s USA, Asiií, Jižní amerikou a dokonce i Ruskem (viz hnojiva)
K tomu předlužená a rozkradená země https😐/www.reflex.cz/…tatni-dluhy.html
Totálně nedostupné bydlení
https😐/echo24.cz/…v-cr-dostupnejsi
A světvové emise jenom rostou a Asie a Afrika staví jednu novou uhelku za druhou
https😐/www.hrot24.cz/…lnych-elektraren
nějak Vám to nešlape, zelený utopisti 😄
Drahá energie, šílená byrokracie , nekonurencescjhopné ceny ve srovnání s USA, Asiií, Jižní amerikou a dokonce i Ruskem (viz hnojiva)
K tomu předlužená a rozkradená země https😐/www.reflex.cz/…tatni-dluhy.html
Totálně nedostupné bydlení
https😐/echo24.cz/…v-cr-dostupnejsi
A světvové emise jenom rostou a Asie a Afrika staví jednu novou uhelku za druhou
https😐/www.hrot24.cz/…lnych-elektraren
nějak Vám to nešlape, zelený utopisti 😄
Proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě?
Auto: Typ konektoru a požadované napětí pro AC a DC
Nabíjecí stanice: Typ konektoru a rozsah napětí pro AC a DC
vs.
Nic neříkající písmenná a grafická označení, kterým nerozumí ani automobilky, takže shoda či neshoda označení na autě a stojanu neznamená vůbec nic.
Auto: Typ konektoru a požadované napětí pro AC a DC
Nabíjecí stanice: Typ konektoru a rozsah napětí pro AC a DC
vs.
Nic neříkající písmenná a grafická označení, kterým nerozumí ani automobilky, takže shoda či neshoda označení na autě a stojanu neznamená vůbec nic.
Jaroslav Titan
Příspěvek podléhá schvalování.
Jaroslav Titan
Příspěvek podléhá schvalování.
1. Nižší provozní náklady
———————————-
Doplňování elektrické energie je mnohem levnější, než tankování benzínu nebo nafty. Průměrná cena elektřiny se pohybuje kolem 5,80 Kč/kWh bez využití speciálních tarifů. Nejoblíbenější modely elektromobilů mají spotřebu kolem 15 kWh/100 km, to znamená náklady ve výši 87 Kč na 100 km. Největší poskytovatelé elektrické energie však nabízejí svým zákazníkům speciální tarify pro nabíjení elektromobilů, u kterých platí nízká sazba po dobu alespoň 8 hodin v časovém rozmezí 18:00 až 8:00 ráno. Díky nim se sníží náklady na nabíjení asi o polovinu, a navíc nižší cenu můžete využít pro celou domácnost.
2. Nižší servisní náklady
———————————
Elektromobily mají méně součástek a jsou tak méně náchylné k poruchám. Je u nich menší riziko drahých závad. Zmínit můžeme například filtry pevných částic, vstřikovače, rozvody a další motorové díly, které podléhají častému opotřebení. Z nákladů na servis navíc odpadají výměny oleje, olejového filtru a svíček, ušetříte i za měření emisí. Při servisu elektromobilu tak budete řešit jen brzdy, které jsou však díky rekuperaci zatěžovány méně než u vozů se spalovacími motory, výměny brzdové kapaliny a pneumatiky.
3. Pojištění a další poplatky
————————————-
Další prostor pro úspory nabízí povinné ručení. Na vozy s elektrickým pohonem se vztahuje nejnižší možná sazba, tedy cena pro vozidla s objemem menším než 1000 ccm. Vlastníci elektromobilů jsou také osvobozeni od plateb silniční daně vozidel určených k podnikatelské činnosti a od 1.1.2020 i od dálničních poplatků.
4. Jednodušší „tankování“
————————————
S pořízením domácí nabíječky máte „čerpací stanici“ neustále dostupnou ve vlastní garáži. Odpadnou vám cesty k benzínce a plánování, kdy už musíte dojet natankovat, abyste druhý den mohli v klidu vyrazit do práce. Jednoduše nabíjíte tam, kde parkujete, a doplnění energie pro Váš automobil Vás tak nestojí žádný čas navíc.
5. Komfort
—————
Zapomeňte na zalepené ruce od oleje a benzínu, či ušpiněné koberečky v kufru od doplňování AdBlue. Doplňování elektrické energie je výrazně čistší a komfortnější.
6. Minimální hluk
————————
Elektromobily jsou tak tiché, že musí z důvodů zvýšení bezpečnosti zejména pro chodce a cyklisty vytvářet zvuk nezávisle na pohonu. Oceníte to, když si budete chtít v autě v klidu povídat, a ani po delší cestě vás nebude z neustálého hučení auta bolet hlava. Navíc přispějete ke snížení celkové hladiny hluku ve městech.
7. Ekologie
—————
Doprava je v současné době jedním z hlavních činitelů snižujícím kvalitu životního prostředí. Mezi nejvýznamnější negativní dopady dopravy patří vypouštění škodlivých látek do ovzduší a hluk. Podle odhadů pochází z dopravy přibližně 15 % znečištění ovzduší v ČR, ve velkých městech je to dokonce více než 50 %. Silniční doprava se vyznačuje mimořádně vysokým podílem tzv. externích nákladů, jako jsou náklady na budování protihlukových bariér, léčení neuróz z hluku, alergií ze znečištěného ovzduší apod. Zároveň je velmi náročná na spotřebu energetických surovin, zejména ropy. Přechod na elektromobilitu je dnes jedinou efektivní cestou pro zmírnění a zpomalení dopadů dopravy na prostředí, ve kterém žijeme.
8. Nové chytré technologie
————————————
K elektromobilu si můžete do svého smartphonu stáhnout speciální aplikace, které Vám umožní naplánovat nabíjení v rámci nízkého tarifu, ukážou aktuální stav baterie a očekávanou dojezdovou vzdálenost a pomohou naplánovat delší cestu, pokud během ní budete potřebovat auto dobíjet.
😄 😄 😄
https😐/www.seznamzpravy.cz/…-ekonomka-254250
😄 😄 😄 😄 😄
nekoupim. Nikdy sem nemel auto který mi organizuje zivot, limituje kam a kdy muzu a kam ne. Auto ve kterym v ramci dojezdu mrznou nohy, auto ktery mi neskutecne keca do rizeni. Auto ktery zablokuje platební kartu stovky km od baraku, bez ktery nejde dobít protoze za hotový to nejde. Auto který zaseka mobil bezpoctem aplikaci, protoze jednotný system nabijeni neni, auto ktery jde na cestach nabit na hrstce nabijecek.
Jak můžu tak to vsem rozmlouvam, sam jezdim jen na dosah kaoacity baterky
Další lež jak někoho bolí hlava ze zvuku auta se splovákem, kdo byl na srazu RR v Dubči mohl na vlastní uši slyšet, že ta V12 není vůbec slyšet. Takže jenom prázdné kecy , navíc sposuta lidí zvuk motoru doslova miluje.
Elektromobilem bez funkčního mobilu, internetu a kreditky nikam nedojetete, protože bez těch 3 věcí si to auto nikde mimo domov nenabijete. Tak se modlete at nemá váš operaátor 5 hodinový výpadek internetu, at není výpadek proudu vinou nějaké vichřice a bouřky a at Vám nedojde z zablokování karty.
Naftu, benzín, LPG i CNG lez pořád na většině míst zaplatit cash, takže mobil a data ani kreditka netřeba.
1 Kouzelně proměnily každého petrolheada v pravého odborníka na emise životního cyklu. Kdo by dříve tušil, že fanoušky řvoucích V8 bude najednou tolik zajímat uhlíková stopa od kolébky až po hrob? Je to jako sledovat skupinu masožravců debatujících o výhodách veganské stravy. 😁
2 A nezapomínejme, že díky elektromobilům jsme si všichni velmi dobře vědomi obsahu uhlíku v naší elektřině. Nyní, pokaždé, když nabíjím, prakticky v hlavě vypočítávám i uhlíkovovou stopu solárů.
opet ti musim zopakovat, ze za spoustu veci ktere uvadis muze konkretni ne prilis povedeny prvni EV jedne znacky.
Je to jako by clovek zanevrel na spalovaky, protoze si koupil jedno auto s nepovedenym spalovacim motorem...
Chtel jsem se te zeptat konkretne na ten servis. Jake mas servisni vydaje?
Co se tyce nabijeni, tak existujou jednotne zpusoby...
Asi to nebudes chtit slyset a chapu, ze se ti bZ asi libila. Ale kdybys zvolil Teslu, tak bychom tu o vetsine problemu (vcetne nabijeni...) od tebe urcite necetli.
😉
Tve pausalizovani zkusenosti s jedinym nepovedenym modelem EV (podobne chybne jako pausalizovani zivotnosti baterky na zaklade zkusenosti s prvnim Leafem - tim nemyslim od tebe) je velmi zavadejici.
Chapu tve rozhorceni nad ztratou hodnoty atp. Nicmene sel jsi do rizika early adopteru. Tak proc ty nářky? Treba o nabijeni jsi se mohl informovat predem. Ja myslim, ze nemusi byt tak zle.
Co vim, tak nejvetsi problem tvyho auta byl s managementem 12V baterky a verim, ze uz je to updatem SW vyreseno. Blby na tvym aute je pomaly AC, vyreseno po FL...
Cena? Skladovky poslednich pred FL byly pod milion.
A tak bych mohl pokracovat.
Tvuj predchozi PHEV byl prukopnicky a byl jsi hrdym early adopterem. :yes: Ted jsi udelal dalsi krok. Tak bud chlap. 😁 😉