Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Tycoon
BTW2. Pokud to takhle budou řešit i další, v roce 2030 si budeme kupovat desetileté a starší spalovací modely, vedle toho budou naopak každých pár let nové generace elektromobilů.
Bude se kupovat to, co bude lepší.
Dost záleží na úhlu pohledu. Poslední dobou se značně rozevírají nůžky představ o tom, co je lepší z pohledu zákazníka a co je lepší z pohledu výrobce.
Ano, to je bohužel ta druhá věc. Co výrobce uzná za vhodné (mylně či nemylně ve výsledku v nějakém procentu) a co výrobce musí uznat za vhodné z politického směru.
Ne výrobce, ale co je lepší z pohledu soudruhů z Bruselu. Výrobce se v tom EU socialismu snaží jen nějak přežít a vyrábět to co trh chce.
Je to komické. Místo aby automobilky především reagovaly na zákaznické preference, tak jsou jejich managementy plné fanatiků, kteří mají jasno, co budeš kupovat za 5 let. Když se ukáže, že zákazník má svoji hlavu, tak najednou všichni překvapeně vyhodnocují, přehodnocují, protahují modelové cykly a odvolávají, co odvolali.
Ale ty pitomce z manažerských pozic, kteří svými zelenými fantasmagoriemi jen vyhazují miliardy EUR do luftu asi nikdo nevyhodí.
To je ale jen idiocie těch automobilek, dávno měly mít vyvinutou novou generaci žádaných spalovacích modelů! :-O :no:
EU jim v tom ale jaksi hází klacky pod nohy stanovující nesplnitelná a nesmyslně přísná pravidla.
Tohle slyším tak od roku 2004 a od euro4. Že už to nejde lépe, že fyzikálně je to na hranici a vic nemůžou. A hle, euro5 šlo, euro6a šlo, euro6d šlo, i euro7 jde a šlo by i v původním návrhu, však limity u euro6 spousta splňuje s velkou rezervou.
Jsou to jen výmysly, ze to nejde. Jde, jen se nechce. A pořád se jen točí už spoustu let, že prý nejde.
Jsou to jen výmysly, ze to nejde. Jde, jen se nechce. A pořád se jen točí už spoustu let, že prý nejde.
Jistě a pak se dočítáš jak auta neprocházejí na emisích nebo se podvádí při homologačních testech. Proč asi? Protože jsou požadavky už moc přísné až nesplnitelné.
Nebo protože lidi auta špatně používají a chtějí je používat podle svých domněnky a ne podle toho k čemu je daný motor určen? A u homologace podvádí všichni, nebo musí jen někdo?
Lidi auta špatně používají? Jako že s nima jezdí? Motor i celé auto musí vydržet celou paletu způsobů používání. V rámci celého automotive byznysu se kvůli nesmyslně nastavený pravidlům "podvádí" nejen co se týče emisí motorů. Jen k tomu každý přistupuje po svém jak ten nesmyslný požadavek řešit. Některé podvody vlastně ani nikomu nevadí a tak nepřijde nikomu ani divné, že u pluginů je běžně udávaná spotřeba kolem 1 litru na 100 km ačkoliv realita je úplně jiná. To je přeci taky podvod, protože jsou úplně jiné emise CO2 než na papíře.
Ano a pak mají problém s emisemi. Kdyz vezmu extrém, s dieselem budu skákat jen 1km denně. Bude rozhodně víc opotřeben, poruchový a problémový emisne než ten, který bude jezdit konstatne 130 po dalnici.
Auto je o ježdění, ale je rozdílné ježdění a to právě někteří jedinci nejsou schopni pochopit. U baterií se řeší, že se uživatel musí přizpůsobit, jinak zkracují zivotnost, ale když to nedělají u ICE, nemůže za to uživatel, ale politik.
Auto je o ježdění, ale je rozdílné ježdění a to právě někteří jedinci nejsou schopni pochopit. U baterií se řeší, že se uživatel musí přizpůsobit, jinak zkracují zivotnost, ale když to nedělají u ICE, nemůže za to uživatel, ale politik.
A kdo se ničemu přizpůsobovat nechce, koupí si benzín v atmosféře a může jet 3 km nebo třeba 1000 km za den :-):-):-)
To je pravda, ale ten diesel má být udělaný tak, aby zvládal i takový profil používání. Ostatně nemusí to být diesel "moderní" přímovstřikové benzíny mají ten samý problém. Tj. asi se musí najít balanc mezi funkčností a snižováním emisí. Není možný jít jen po emisích. Prostě přidat i nepřímý vstřik a smířit se s tím, že emise budou holt o pár procent vyšší. A jistě, že za to může politik, protože jiné než politické překážky v tom vyrobit spolehlivý motor nejsou. Narozdíl od baterií, kde je ta překážka, jak nezkracovat zbytečně životnost baterie, technického rázu.
když tohle řeknete o euru 7, tak musíte být blázen
Však euro7 neposouva limity emisi nijak oproti euro6. Jen se řeší navíc brzdy a pneu. To je na delší diskuzi, ale limity jsou identické na výfukové plyny
Řešení emisí brzd a pneu je jen další důvod k podvádění. Takový nesmysl se v té normě vůbec neměl objevit.
S tím souhlasím. Mělo se spíš zaměřit má snížení NOx, CO a dalších, kdyz to bez problémů lze. Omezit výjimky, kdy to plnit nemusí a naresit takový nesmysl, obzvlášť když ještě pořádně neměli rozmyšlenou ani metodiku.
Mělo se spíš zaměřit na rozvoj hybridů. Spalovací motory v zásadě není potřeba dál vyvíjet a jejich emise dál řešit. I 20 let staré HTP by mohlo být v kombinaci s hybridním pohonem dostatečnou motorizací.
Tak tak....a to vše jen proto, aby se mohli úředníci v Bruselu seberealizovat. Jako na příklad ty "samodržící" víčka na petkách.....ach jo.... :-[]
Ty mám nejradši. Teď už jen nařízení, aby ti přidělali petku k zápěstí rovnou v krámě a zámek pustil až u kontejneru s tříděným odpadem, kdybys tu láhev náhodou chtěl zahodit, tak jako jsme všichni stále zahazovali víčka různě po přírodě a pak rozlévali po zemi, po autě, po batohu, po sobě to pití, které jsme si za draho koupili... Tvl.
Koukam, ze to, ze se vsude nebudou valet vicka od petek je pro nekoho hrozny problem.
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Když zahodíš PET lahev. Tak celou. Rozhodně ne víčko zvlášť a lahev zvlášť. Tím, že přiděláš pofidérním spojem víčko k lahvi nezajistíš, aby ji někdo nevyhodil tam kam nepatří a aby si neměl válet bordel po pangejtech, takže nevím co řešíš?
Ano, já u malého auta NECHCI povinně platit hybridní pohon a další technologie, u kterých kvůli jiné regulaci nebude možnost rozložit náklady na vývoj do milionů kusů.
Dokázal bych to v rozumné formě skousnout, kdybychom si nehráli na to, že do 11 let bude trh povinně plně elektrický. Za těchto podmínek nas*at, obojí zároveň nedává smysl.
Dokázal bych to v rozumné formě skousnout, kdybychom si nehráli na to, že do 11 let bude trh povinně plně elektrický. Za těchto podmínek nas*at, obojí zároveň nedává smysl.
I když mne to tady řada lidí nevěřila, tak sázka na EV nebyla tak uplně v rukou politiků, ale byla to i snaha automobilek, kterému šla legislativa naproti (kdo si myslí, že lobbisté největších automobilek a politici nenajdou shodu a jdou proti sobě, ten věří i na pohádky), ve snaze dohnat čínu a Teslu v elektrotechnoligí a být konkurenceschopný = musí se to lidem nacpat, aby si to koupili a poplatili vývoj. Bohužel/dík lidi ukazují, že o klasická auta mají i tak stále zájem a i přesto celý tenhle "rush" na EV přinesl své ovoce - lepší technologie, baterie, motory. Nyní se otevře éra široké paletě hybridní elektromobility různých rázů a všechny pohony budou moci fungovat vedle sebe, jen to nyní bude muset překlenout plonkové období, kdy nejsou nové modely/pohony.
Ano, manažeři automobilek se zhlédli v mýtu o levném vývoji, tudíž vysokých maržích a do toho podpora z veřejných peněz. Na papíře to vypadalo skvěle, jen kdyby do toho nepřišla ta zpropadená srážka s realitou. Tak do dopadá vždycky, když se nějaká ideologie utrhne ze řetězu.
Ale tak na druhou stranou, tohle je vlastně klasický vývojový cyklus, který v historii najdeš u mnoho věcí, kdy vývoj díky určité stimulaci poskočí vpřed a i když vize nedopadne, postranním a žádoucím efektem je právě zrychlení vývoje technologií. EV to nezastaví, ale nebude to ještě chvíli jediná možnost, jen se z toho všeho stanou rovnocenné alternativy, je to přesně, jak jsem předpokládal.
Problém některých "určitých stimulací" je, že neberou v úvahu náklady. Druhá světová válka otevřela dveře neskutečnému technickému pokroku, ale za jakou cenu? Právě v následcích je zásadní rozdíl mezi přirozeným proudem evoluce a násilným tlakem ideologie.
To jsme u cost benefit analýzy :D Možná zpětně, kdybychom ocenily všechny pro a proti
i dlouhodobého hlediska, tak by i ta válka byla v plusu za ty roky, které ten technologický boost třeba ušetřil... mimochodem to by byla fakt zajímavá studie :D
i dlouhodobého hlediska, tak by i ta válka byla v plusu za ty roky, které ten technologický boost třeba ušetřil... mimochodem to by byla fakt zajímavá studie :D
Samozřejmě. Lobbisté a politici jsou na jedné lodi. Nařízení a regulace automobilkám umožňují potlačit vstup nové konkurence a mít vyšší marže. Jenže u elektromobilů se přepočítali, jelikož Čína je v bateriích prostě mnohem dál.
Lepší baterie a motory ale vyvíjí Čína, Korea a Japonsko, takže i bez tlačení v EU a stanovování nesmyslných deadlines by ten vývoj probíhal sám od sebe.
U VW ano, tam Diess vsadil vše na BEV a od té doby koncern tvrdě lobbuje za zákaz ICE. Další automobilky se IMHO spíš přizpůsobily termínům, o kterých měly zákulisní info a věděly, že budou muset zákazníkům BEV vnutit.
Bylo by hezké, kdyby přišla racionálnější fáze, ale kdoví. Obávám se, že EK na to teď půjde přes povolenky.
Bylo by hezké, kdyby přišla racionálnější fáze, ale kdoví. Obávám se, že EK na to teď půjde přes povolenky.
však se tu taky dost lidí odvolává, že chce archaickou techniku a nová auto jsou k ničemu.
Přesně, proč mít jako nádrž u auta plechovej kastrol za pár korun, když to může být půltunovej ingot složenej z nelevných surovin.
A v tom kastrolu necháme vzduch, nebo to budeme plnit taky něčím? Třeba nerecyklovatelnou surovinou?
Klidně, proč ne? Technologie výroby benzínu/nafty je dávno zvládnutá, proces palování v motoru dotažený k dokonalosti a k tomu spaliny čistící technologie taky, takže proč to nedělat? ;-)
Proces spalování v motoru běží v ideálním případě někde kolem 40% účinnosti, v průměru to ale nebude ani 20%...
Tak třeba 20-30% je dokonalost a vic to nepůjde.
To je pravda, to bude pro některé zákazníky výhoda. Ale model bude zvenčí vypadat jako starý, nebo ho automobilka oživí nějakým nevkusným faceliftem ala Octavia II.
Protože ta "archaická technika" jim totiž dá spolehlivost a šanci, že ekonomicky provoz takového auta utáhnou.
Ta spolehlivost je mýtus, archaická technika muže být stejně nespolehlivá, jako ta moderní a naopak. Pochopím, že se někdo novinky bojí, ale měřit spolehlivost u nové technologie nejde.
Archaická technika může být nespolehlivá. To je pravda. Staré TDI mě dvakrát nechalo stát na silnici s fatální závadou navzdory pověrám o své nesmrtelnosti. Nicméně čím víc komponent použiješ tím větší pravděpodobnost poruchy máš. Takže současná auta procpaná elektronikou mají velký potenciál, že tě něco překvapí poruchou.
Jenže to už nemluvíme jen o pohonu a těmito modernami jsou vybavena i ta nejjednoduší auta, co se tu prodávají, třeba nějaký atmo benzín s manualem. A i ta jednoduchá technika se muže rozbít, třeba když poddimenzují spojku žejo :D
Máte zajímavý zkušenosti, já sem za 20 let ježdění vždycky dojel kam sem potřeboval - s jedinou vyjimkou, praskla mi hadice s kolínkem vedoucí k topení.
Což je klasická únava materiálu způsobená věkem a šetřením výrobce, kterej všude rve plast.
Náhrada už je naštěstí v duralu.
Což je klasická únava materiálu způsobená věkem a šetřením výrobce, kterej všude rve plast.
Náhrada už je naštěstí v duralu.
Jakmile jsme dali škodovky pryč, taky jsem dojel vždy. Jednou jsem nevyjel hned kvůli vadné 12V baterce, ale to se vyřešilo boosterem
Blbá závada. taky mě to málem potkalo, ale prasklo to u baráku. Prča je že až ti takový nátrubek prdne v rámci chlazení baterie, tak to bude asi docela fičák. Plastové nátrubky jsou nesrovnatelně levnější a jednodušeji vyrobitelné, než tlakově litý hliník. A hydrolyticky odolně PA, který se na to používají vydrží fakt hodně. Většinou 15 let není problém. Pak to chce holt vyměnit.
A přesně tohle člověk chce. Aby ho nejakej starej vrak nechal stát někde na dalnici. Ideálně v dešti, noci a s dětmi v autě
Úplně stejně můžeš zůstat stát s novým vrakem, který nemá najeto ani pár tisíc km. Naopak ten starý vrak spíš dojede. Nová auta se tahají na podvalech ne staré pekáče.
Zatím jsem u krajnice viděl stát jen staré vraky, a nová auta francouzu, škodovky, volkswageny, fordy a pár MB. Jestli to nebude tím, že to není o novém aute, ale o kvalitě výrobků?
Kdyz si koupím šmejd, tak musím pocitat, že prostě statistika funguje a je rozdil mít 99% vs 80%
Kdyz si koupím šmejd, tak musím pocitat, že prostě statistika funguje a je rozdil mít 99% vs 80%
No to si tak nějak vyjmenoval to co se po našich silnicích běžně pohybuje, takže si těch nových vraků viděl zdechlých po pangejtech docela pestrou škálu. s tím MB souhlas. Čím vyšší řada tím spíš nedojedeš. Paradoxně Dacie fungují ;-)
Znam tři pány, jednom BMW 7xx- 4 roky staré najeto 75, zadřený motor, druhej ve své době 3 roky stará Oktávka 1,8T, najeto 37 - turbo v haj*lu, měněno na záruku a třebí Ford, najeto 150 tis km, motor totálně KO, sháněl se jinej motor.
Já bych přidal ještě VW passat 147kw TDI, během 150tis 2x zadřený motor.
Otázka je jestli někdo měnil olej. Víme jak funguje autorizák ;-) Já mám 390 tis a motor jezdí naprosto spolehlivě a to mám tu nejhorší motorizaci jakou VW za posledních 15 let vyrobilo, takže podstatný je taky servis.
Tak třeba Tesla zatím prodává všechny své modely v první generaci... včetně S, které je na trhu 12 let. Běžný životní cyklus u spalováku byl 7 let, +-.
Pokud by třeba VW chtěl 2030 představit nového Golfa, tak už by na něm musel začít dělat. Ale pokud jen inovuje motory a infotainment, tak to může klidně udělat rychleji.
Teď se asi uvidí, jestli se nějak zásadně pootočí politické kormidlo... posun o pár let asi nehraje takovou roli, původní plán byl zaříznout to 26-27 a jestli se to posouvá na 30, tak je to jen "úprava parametrů".
Pokud by třeba VW chtěl 2030 představit nového Golfa, tak už by na něm musel začít dělat. Ale pokud jen inovuje motory a infotainment, tak to může klidně udělat rychleji.
Teď se asi uvidí, jestli se nějak zásadně pootočí politické kormidlo... posun o pár let asi nehraje takovou roli, původní plán byl zaříznout to 26-27 a jestli se to posouvá na 30, tak je to jen "úprava parametrů".
Tak ale pri tesle mas updaty skoro kazdy pol rok a pod karoseriou to uz budu uplne ine auta 😂
Hendly
Budeme dal prodavat stare modely, protoze se podarilo prolobovat zruseni EURO7 a na Cinu je hozeno clo.
Zaroven nemame cim konkurovat v oblasti elektro, protoze tam mame ztratu na konkurenci min 4 roky.
Nokia tuky tuk
Zaroven nemame cim konkurovat v oblasti elektro, protoze tam mame ztratu na konkurenci min 4 roky.
Nokia tuky tuk
Ano, jistě, Hyundai nebo MG nic jiného než elektromobily neprodává, to jen hloupý koncern elektromobily neumí.
Muzes svou myslenku nejak rozepsat?
Co se za posledni roky stalo? Automobilkam klesaji prodejena stoupa zisk.
Produkce EV byla od evropy zrejme jen k vytezeni statnich dotaci. Pri ukonceni dotaci se hodi clo na konkurenci a zacne se znova propagovat spalovak…
Co se za posledni roky stalo? Automobilkam klesaji prodejena stoupa zisk.
Produkce EV byla od evropy zrejme jen k vytezeni statnich dotaci. Pri ukonceni dotaci se hodi clo na konkurenci a zacne se znova propagovat spalovak…
3_diamanty
Tieto vsetky kusky vydrzia vo vyrobe aj dalsich 5 rokov v uplnej pohode... a snad casom pridu aj nastupcovia ... neverim totiz ze povedzme fabia len tak casom skonci bez nastupcu ... jedine zeby sa skoda vydala cestou fordu a fiatu... ale ako sami vidime... nie je to ziadna dialnica... ale skor polnacka... tak ci onak verim ze skoda si to postrazi... o nu fakt nemam strach ... skoda :yes:
PowerHouse
Moje stanovisko je originální,
myslím si, že rozhodne španělská továrna na 3 000 000 ID.2 sourozenců.
Dále rozhodne továrna Tesly v Mexiku na 5 000 000.
Takže dnešní Vaše informace jsou bezcenné.
myslím si, že rozhodne španělská továrna na 3 000 000 ID.2 sourozenců.
Dále rozhodne továrna Tesly v Mexiku na 5 000 000.
Takže dnešní Vaše informace jsou bezcenné.
×
Sdílení komentáře
×
U Škodovky tohle neví? Nebo má Putin své agenty i v Mladé Boleslavi?
BTW Rozhodnutí nevyrábět Fabii Combi se dnes jeví jako ještě větší chyba než v tom roce 2021.
Samotní výrobci těchto paliv samozřejmě vnímají i cenovou politiku a troufají si již nyní tvrdit, že budou schopni dodávat toto palivo na spotřebitelský trh za 1 euro až 80 centů za litr
Syntetickou naftu už na některých pumpách najdeš i u nás v ČR nebo v Německu
Energeticka narocnost je dana.
Vyrábí se z rostlinych a zivocisnych tuku.