Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Markus1
Srdce kazdeho majitela uz teraz byvalej M5 zajasalo, tato nova 5 ka je nielenze dizajnovo hrozna ale sa im podarilo dokurvit aj tak ikonicke a epicke auto ako M5.
O viac ako pol tony tazsie a pomalsie auto, u BMW je to momentalne tak, ze cim starsie auto tym lepsie.
O viac ako pol tony tazsie a pomalsie auto, u BMW je to momentalne tak, ze cim starsie auto tym lepsie.
KANKUNEN
Majitel M5 s tím bude jezdit stejně pilu jako majitel Géčka pojede do těžkého terénu. Kromě toho tě fízli měří pistolkou i zezadu.
Nabízí se otázka, proč by si tohle potenciální majitel vůbec koupil. Smyslem eMka je nabídnou hravost při zachování praktické použitelnosti dané modelové řady. Tahle M5 nemá pro hravost žádný potenciál a ve všech ohledech je horší, než předchozí generace.
Znám 2 majitele, ta auta nikdy rychle nejela.
Jeden je argumentačně slabý, tak znáš rovnou dva. 😄 Tyhle pohádky ovčí babičky, jak si M5 kupují neználci pro znáček na kapotě, to je už nuda. Za 4 mega je pro člověka, který chce ohromovat, mnohem více zajímavějších možností, než se naklepávat v napružené M5, tohle auto si kupují lidé, kteří vědí, co chtějí, tedy s výjimkou těch tvých dvou známých.
G30 540i vs G60 550e vs G60 520d poznáš prakticky hned na výjezdu z parkoviště, ono kvůli té váze je to docela jinak nastavené. Zrovna u M5 to bude poznat ještě víc, protože v G30/F90 byla M5 hodně odlehčená. Když k tomu přidáme změnu rozměrů G60, tak se dá říct, že M5 končí bez náhrady, protože ta nová je v podstatě jiná kategorie (větší, těžší, pomalejší).
Pepa_007
Takže je horší než předchozí generace?
Plný vykon elektromotoru lze využít jak dlouho z aku 18,6 kWh? 5 minut? 3 minuty? Trochu by to na Severní smyčce pomohlo. Ale ta váha....... 🙄 Tahá to 500kg úplně zbytečně
1000Nm ale se slovem AŽ. Spíše bych napsal někdy. Možná. Snad...... když je nabitý aku.
Plný vykon elektromotoru lze využít jak dlouho z aku 18,6 kWh? 5 minut? 3 minuty? Trochu by to na Severní smyčce pomohlo. Ale ta váha....... 🙄 Tahá to 500kg úplně zbytečně
1000Nm ale se slovem AŽ. Spíše bych napsal někdy. Možná. Snad...... když je nabitý aku.
kari.laz
Vědí to všichni, kdo nemají elektrické zatmění.PHEV do takových aut nepatří. Nic to nepřinese, jen je z toho obézní nesmysl. A V8 a onpul tuny menší hmotností by to bylo ve všech směrech lepší auto. PHEV vnímám obecně jako to nejhorší z možností s omezenou zákaznickou základnou. Buď spaloval, max HEV a nebo čisté elektro. Ale kočkopsa, co musím tankovat a imrvére nabíjet, protože na baterku stejně ujede prd.
Teraz nejdem obhajovať novú M5, je to zlé a hotovo, aby bola nová generácia Mka pomalšia ako predchodca, to je neobhájiteľný prús_r.
Ale v kontexte aktuálnej situácie na trhu, emisných pokút a registračných poplatkov v západnej Európe to zmysel dáva. Hotsedan s dynamikou predchodcu (+/-), ale emisie papierovo minimálne, takže jednak BMW nebude platiť pokuty, jednak sa vo väčšine krajín nebudú platiť brutálne pálky pri registrácii, dane, poistné atď., ktoré by auto dramaticky predražili Čiže vlk sa nažral aj ovca zostala celá. Ekonomicky to teda zmysel dáva. Akurát petrolhead zaplače. :-(
Ale v kontexte aktuálnej situácie na trhu, emisných pokút a registračných poplatkov v západnej Európe to zmysel dáva. Hotsedan s dynamikou predchodcu (+/-), ale emisie papierovo minimálne, takže jednak BMW nebude platiť pokuty, jednak sa vo väčšine krajín nebudú platiť brutálne pálky pri registrácii, dane, poistné atď., ktoré by auto dramaticky predražili Čiže vlk sa nažral aj ovca zostala celá. Ekonomicky to teda zmysel dáva. Akurát petrolhead zaplače. :-(
Podepisuju, žádný nadšenec si nekoupí M5, ale M2. M5 je soukromodoktorské auto.
Od toho dosud byla M5, M5 Competition a M5 CS. Že si M5 C a M5 CS nekupovali nadšenci bych rozhodně netvrdil. Že tam jsou zákazníci co to berou jen protože na to mají určitě platí, ale to je stejné jako u P911.
Barrichello
668 HP, 6st manuál nebo 10. st automat, karbon-kreamické brzdy Brembo, 0-100 km/h za 3,6 s, maximálka 336 km/h, váha 1870 kg. Podvozek laděný na Nurburgringu
Bawo se může jít zahrabat :-) , je těžší o 640 kg :-)
A má i horší maximálku. Prakticky stejné zrychlení :-)
https://www.caranddriver.com/…/ct5-v-blackwing
Bawo se může jít zahrabat :-) , je těžší o 640 kg :-)
A má i horší maximálku. Prakticky stejné zrychlení :-)
https://www.caranddriver.com/…/ct5-v-blackwing
Cadilac je dizajno môjmu oku lahodneší ako nové táto nová M5.
Manuál je u takého auta fakt okrajová záležitosť ale dajú ju ako možnosť výberu čo je úžasne!!!
Váha o niečo väčšia ako ako o 2 triedy menšia športová M2 ?
No neviem.
Manuál je u takého auta fakt okrajová záležitosť ale dajú ju ako možnosť výberu čo je úžasne!!!
Váha o niečo väčšia ako ako o 2 triedy menšia športová M2 ?
No neviem.
a to ještě existuje paket co uspoří asi 20-30 kg :-)
O manuál je prý údajně velký zájem, volila ho polovina zákazníků .
Já osobně bych ho v takovém autě nechtěl, ale klobouk dolů že daj možnost volby. A cena taky není úplně špatná.
O manuál je prý údajně velký zájem, volila ho polovina zákazníků .
Já osobně bych ho v takovém autě nechtěl, ale klobouk dolů že daj možnost volby. A cena taky není úplně špatná.
Nebo Nebo
Zbytečná váha ten plug in hybrid, u sportovního auta nikdo nechce hybrid, chápe to i Toyota (GR86)
twistedTSD
Exteriér velmi koukatelný, ale tvl... 2,5 tuny?! Dynamika srovnatelná s předchůdcem jen s nabitou baterií (kterou budou majitelé beztak dobíjet spalovákem)? :no:
Asi dává smysl, co píše iudex, a zákazníci z pokrokových západních trhů budou rádi, že to pořád "nějak" funguje. Většina ostatních si ale asi bude říkat, jak by to fungovat mohlo, kdyby byla vůle.
Asi dává smysl, co píše iudex, a zákazníci z pokrokových západních trhů budou rádi, že to pořád "nějak" funguje. Většina ostatních si ale asi bude říkat, jak by to fungovat mohlo, kdyby byla vůle.
Armin Tamzarian
Celkový výkon "sestavy" 535 kW (727 koní), z toho 430 kW (585 koní) dává 4,4 vé-osmička, a na autě budou EL-značky...tomu říkám bizár jako prase 8-s
gil54
Dříve "motorsport", dnes "mastodont". ( Mamut už je zabranej Mercedesem W140 z devadesátek, který ač o kategorii větší kára a "nesportovní" byl proti této M5 lehkonohá baletka do dvou tun.)
Časy, kdy se sportovním variantám, kromě zvyšování výkonu, také snižovala hmotnost někdy i na úkor komfortu nebo výbavy, jsou pryč. Dnes je hlavní uhlíková stopa, ekologie a ekologické pokuty a nějaká hmotnost? Koho to zajímá. Hlavně, že to má 1000 koní, vzadu domácí kino a autonomní řízení a jmenuje se to M. Nebo Mustang, Mini, AMG.... to už ani nové jméno nebo alespoň novou divizi neumějí vymyslet?
Chapmanové už jsou asi všichni mrtví a podstata slov, tradice nebo významu označení už nikoho nezajímá. Klidně ať takové auto vyrábějí a prodávají, ale asi by tomu měli vymyslet nové označení.
Časy, kdy se sportovním variantám, kromě zvyšování výkonu, také snižovala hmotnost někdy i na úkor komfortu nebo výbavy, jsou pryč. Dnes je hlavní uhlíková stopa, ekologie a ekologické pokuty a nějaká hmotnost? Koho to zajímá. Hlavně, že to má 1000 koní, vzadu domácí kino a autonomní řízení a jmenuje se to M. Nebo Mustang, Mini, AMG.... to už ani nové jméno nebo alespoň novou divizi neumějí vymyslet?
Chapmanové už jsou asi všichni mrtví a podstata slov, tradice nebo významu označení už nikoho nezajímá. Klidně ať takové auto vyrábějí a prodávají, ale asi by tomu měli vymyslet nové označení.
Můj Jaguar XJ má 1700 kg a to byla kategorie luxusní vozy :-)
800 kg navíc je totální hardcore, to dřív vážilo menší auto, tj kdybych vzal platák a dal si za Jaga klasický Mini ze 60 let, co mělo 600 kg, tak nejsem i s tím přívěsem o moc těžší jak tohle BMW.
MASAKR.
Tohle váží dokonce i víc jak můj Rolls, to už je fakt hodně k smíchu (nebo spíš k pláči) že "sportovní auto z roku 2024" váží víc jak předimenzovaná limuzína s 80tek co má pod kapotou ignot 6,75 V8 s dvěma karburátory.
Vidět to Chapman, dobrovolně by spáchal harakiri nebo tu fabriku BMW podpálil :-):-):-):-)
800 kg navíc je totální hardcore, to dřív vážilo menší auto, tj kdybych vzal platák a dal si za Jaga klasický Mini ze 60 let, co mělo 600 kg, tak nejsem i s tím přívěsem o moc těžší jak tohle BMW.
MASAKR.
Tohle váží dokonce i víc jak můj Rolls, to už je fakt hodně k smíchu (nebo spíš k pláči) že "sportovní auto z roku 2024" váží víc jak předimenzovaná limuzína s 80tek co má pod kapotou ignot 6,75 V8 s dvěma karburátory.
Vidět to Chapman, dobrovolně by spáchal harakiri nebo tu fabriku BMW podpálil :-):-):-):-)
Ok, já ani nechci být až tak nekompromisní, i když v jistém ohledu máš pravdu. No, ale taková je doba, kdoví kde to skončí.
Jinak kára na voko pohledná, asi i nějak pohodlná a vybavená, výkonu dostatek, techniky až nad hlavu, akorát to písmenko "M" mi tam jaksi nepasuje, vzhledem k té obezitě. :-|
Jinak kára na voko pohledná, asi i nějak pohodlná a vybavená, výkonu dostatek, techniky až nad hlavu, akorát to písmenko "M" mi tam jaksi nepasuje, vzhledem k té obezitě. :-|
proto je dneska paradoxně Cadillac, kterým byl do 80. let autem pro důchodce bez špetky sportovních ambicí víc sportovní auto, jak tohle M.
Rozhodně za volantem vykouzlí víc úsměvu z radosti z jízdy.Paradox, že :-)
Holt časy se mění
Rozhodně za volantem vykouzlí víc úsměvu z radosti z jízdy.Paradox, že :-)
Holt časy se mění
To vyplývá z výpočtu flotilových emisí CO2, za které automobilkám hrozí pokuty. Čím těžší auto, tím vyšší limit CO2. Takže kdo prodá co nejvíce co nejtěžších BEV a Plug-Inů, je vítěz. Za malá lehká auta se spalovacím motorem je nejvyšší penalizace. Proto třeba Suzuki Jimny musel z kola ven (prodává se jen dvoumístný nákladní mrzák), zatímco těžká mastodontní SUV mají zelenou.
Napsal jsi to správně, ale to já vím, proto jsem psal o pokutách...Mně to vysvětlovat nemusíš, ale ok, osvěty není nikdy dost. :-)
Už před lety, kdy flotilové emise začaly být vázané na hmotnost, jsem psal, že to skončí vyléváním prahů olovem. No a je to vlastně tady. A osobně si pořád myslím, že je to špatný koncept.
Už před lety, kdy flotilové emise začaly být vázané na hmotnost, jsem psal, že to skončí vyléváním prahů olovem. No a je to vlastně tady. A osobně si pořád myslím, že je to špatný koncept.
Tak to se omlouvám.
Osvětu by potrebovali ti, co tuto legislativu navrhli a schválili, tzn. evropští úředníci a politici. A pak i zelení šílenci, kteří tu a tam vypustí ventilek nějakému SUV, ale princip je netrápí.
BTW Olovo je dobré :-) Navíc se dá očekávat, že zatímco třeba olověná závažíčka na kola jsou zakázána, regulace nebo zákaz na lití olova do prahů neexistuje :D
Osvětu by potrebovali ti, co tuto legislativu navrhli a schválili, tzn. evropští úředníci a politici. A pak i zelení šílenci, kteří tu a tam vypustí ventilek nějakému SUV, ale princip je netrápí.
BTW Olovo je dobré :-) Navíc se dá očekávat, že zatímco třeba olověná závažíčka na kola jsou zakázána, regulace nebo zákaz na lití olova do prahů neexistuje :D
Tomys69
Jaká ostuda, proboha nebylo by lepsi to ukončit tou předchozí, která dle mého a nejen mého názoru jak dynamicky, tak jízdními vlastnostmi předběhla domu? Bylo to auto plné testosteronu a BMW na nej bylo patřičně hrde!… tak proc vzniklo neco co ma 2500kg, ja bych ji bral i bez baterii i s cca 150kg nadváhou vůči ty předchozí, ale toto je za me totální znehodnocení a svatokradez ikony M5!!!
fOE
Ja si myslim, ze si musime priznat, ze tu hmotnost nemame takovou jak jsme si slibovali, ale ja bych to nevidel tak cerne.Ten celkovy obraz neni samozrejme nijak ruzovy, ovsem, a to nesmime prehlizet, a tady bych s vama nesouhlasil, ze jsou tu uz zarodky toho pozitivniho. Mam na mysli tech peknych 100kg rozdilu o kterych je tahle nova M5 lehci nez BMW X7M, nebo to pruzne zrychleni ze, to jsou dve prvni vlastovky. :-)
To si zabil, padám smíchy pod stůl :-):-):-):-)
To řekni buchtě na třetím randě - "Ja si myslim, ze si musime priznat, ze tu hmotnost nemame takovou jak jsme si slibovali, ale ja bych to nevidel tak cerne.Ten celkovy obraz neni samozrejme nijak ruzovy, ovsem, a to nesmime prehlizet - ty plochá prsa po tatínkovi a ploché nohy po babičce jsou už zárodky toho pozitivního.
Když to přežijš, máš u mě flašku, když ne, dej vědět kde si pochován :-):-):-)
To řekni buchtě na třetím randě - "Ja si myslim, ze si musime priznat, ze tu hmotnost nemame takovou jak jsme si slibovali, ale ja bych to nevidel tak cerne.Ten celkovy obraz neni samozrejme nijak ruzovy, ovsem, a to nesmime prehlizet - ty plochá prsa po tatínkovi a ploché nohy po babičce jsou už zárodky toho pozitivního.
Když to přežijš, máš u mě flašku, když ne, dej vědět kde si pochován :-):-):-)
Arese
...které u auta obludně zvyšuje jeho hmotnost, zásadně zvyšuje jeho technickou složitost a do budoucna přináší naprosto šílené servisní náklady! :-O :-O :-O :no:
https://www.autoforum.cz/…stiha-opravovat/
P.S. Nová M5 je odstrašující příklad, kam se vývoj sportovních sedanů nesmí ubírat!!! :-O :no Jenom když vidím ten zlověstný dekl na levém předním blatníku, chce se mi zvracet! :-O :-O :-O :no:
Aby sportovní auto přinášelo správný požitek z jízdy, musí být v prvé řadě co nejlehčí, výkon je až druhořadý!
https://www.autoforum.cz/…stiha-opravovat/
P.S. Nová M5 je odstrašující příklad, kam se vývoj sportovních sedanů nesmí ubírat!!! :-O :no Jenom když vidím ten zlověstný dekl na levém předním blatníku, chce se mi zvracet! :-O :-O :-O :no:
Aby sportovní auto přinášelo správný požitek z jízdy, musí být v prvé řadě co nejlehčí, výkon je až druhořadý!
adamzprahy
Druhým pohledem jsem si všiml spotřeby. V článku se udává spotřeba s vybitou baterií (fajn že konečně víme) a to mě zaujalo. Protože G90 PHEV 10.2 - 10.3l WLTP, F90 V8 10.5l WLTP ! https://www.cartecgroup.com/…jizdni-dynamika/
×
Sdílení komentáře
×
V interiéru to nenadchne, ale asi ani neurazí, ale na finální verdikt si počkám naživo ve světlé celokůži a alcantarové stropnici, abych mohl porovnat s mojí F90.
Jestli to design nepokazil, tak zbytek ano. 2510 kilo živé váhy? To je skoro o 600 kilo víc než F90 (ta moje má v TP údaj 1930 kg). To je prostě strašný. Tohle je snad první Mko, které je mezigeneračně pomalejší než předchozí. To jen ukazuje, jak je BMW v řiti a jak aktuální vývoj nikam nesměřuje. Až tomu ty baterky dojdou, tak to auto bude jen tahat x metráků zbytečné zátěže. To chceš, když tahle zátěž ani v nabitém stavu nezlepšuje dynamiku auta.
Ad vzhled, tohle je prvni aktualni petka, ktera se mi vylozene libi. Skoda ze na to bylo potreba vystrilet "M5 material".
A ta váha, viděl jsem na YT první dojmy z jízdy na Salzburgringu, Achilles to chválil, jak úžasně maskuje váhu, že to SKORO není poznat. Jenže on chválil i to XM. Aktivní podvozky umí už lecos, takže na silnici se to udrží, ale 600 kilo navíc prostě musí poznat každý, pamatuju si na Salzburgringu ježdění s X5M dvě gen zpět, to mělo nějakých 2,2 tuny, na tu váhu impresivní, ale stejně to bylo jako slon, slon jedoucí po kolejích, ale pořád slon. M5 není primárně auto na okruh, ale pustit 700k s tou váhou někde na zatočené silnici bych se prostě bál. Na srovnávání v drag race s kde čím to bude jistě dobrý nástroj, ale z kategorie tesla apod., tj. ty vole, to jede... Je to jak říkáš, jen to ukazuje na aktuální zoufalství o nesměřování nikam, prostě vždycky jsme dělali M5, tak teď musíme zas nějakou zbastlit, ale co z toho, proč si tu M5 koupit, je lepší než ty předchozí? V čem? Nějak nevím, co bych na tohle odpověděl.
Ad ten tvuj dovetek, uprimne se divim ze BMW pos3re M5 pro celej svet jen protoze my jsme se v EU zblaznili. O kolik to auto mohlo byt lepsi nebyt delane i pro nas? Na druhou stranu platforma petky je dana, tak uz z toho bludneho kruhu asi nesla cesta ven. A nakonec, v tom ekosilenstvi nejsou v USA nebo v Cine o nic pozadu.