Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové BMW M5 je tady. Posílilo, ale ztěžklo a je pomalejší

66 komentářů

MrBeranek
Jako majitel dnes už předchozí generace musím říct, že jsem to čekal horší. Nová pětka (G60) se mi nelíbí, ale tady se neduhy jejího exteriéru díky lakování a velkým kolům podařilo potlačit. Isle of Man Green jí sluší. Ani ten předek a zadek nejsou tak přestylizované a "závoďácké" jako např. u M2.

V interiéru to nenadchne, ale asi ani neurazí, ale na finální verdikt si počkám naživo ve světlé celokůži a alcantarové stropnici, abych mohl porovnat s mojí F90.

Jestli to design nepokazil, tak zbytek ano. 2510 kilo živé váhy? To je skoro o 600 kilo víc než F90 (ta moje má v TP údaj 1930 kg). To je prostě strašný. Tohle je snad první Mko, které je mezigeneračně pomalejší než předchozí. To jen ukazuje, jak je BMW v řiti a jak aktuální vývoj nikam nesměřuje. Až tomu ty baterky dojdou, tak to auto bude jen tahat x metráků zbytečné zátěže. To chceš, když tahle zátěž ani v nabitém stavu nezlepšuje dynamiku auta.
Avatar - fOE
fOE
Pri predstaveni rikali, ze je sice pomalejsi na stovce, ale v pruznem zrychleni je rychlejsi nez predesla zakladni M5, takze o pomalosti bych nemluvil. Ze je ale pultuna navic pru@er se samozrejme shodnem.

Ad vzhled, tohle je prvni aktualni petka, ktera se mi vylozene libi. Skoda ze na to bylo potreba vystrilet "M5 material".
adamzprahy
Exteriéru rozhodně prospělo rozšíření zadních blatníků plus jak píšeš všechny ty další prvky a vizuálně konečně mohu říct, že se to povedlo...na rozdíl od techniky, tam to bohužel vidím úplně jinak :(
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, designově to rozšíření pomohlo, plus prahy v laku, ale stejně to auto působí ne jako našlápnutý sedan, ale jako zašklebený tank. Vnitřek ani nemá cenu komentovat, od příchodu XM je to už jen utrpení.
A ta váha, viděl jsem na YT první dojmy z jízdy na Salzburgringu, Achilles to chválil, jak úžasně maskuje váhu, že to SKORO není poznat. Jenže on chválil i to XM. Aktivní podvozky umí už lecos, takže na silnici se to udrží, ale 600 kilo navíc prostě musí poznat každý, pamatuju si na Salzburgringu ježdění s X5M dvě gen zpět, to mělo nějakých 2,2 tuny, na tu váhu impresivní, ale stejně to bylo jako slon, slon jedoucí po kolejích, ale pořád slon. M5 není primárně auto na okruh, ale pustit 700k s tou váhou někde na zatočené silnici bych se prostě bál. Na srovnávání v drag race s kde čím to bude jistě dobrý nástroj, ale z kategorie tesla apod., tj. ty vole, to jede... Je to jak říkáš, jen to ukazuje na aktuální zoufalství o nesměřování nikam, prostě vždycky jsme dělali M5, tak teď musíme zas nějakou zbastlit, ale co z toho, proč si tu M5 koupit, je lepší než ty předchozí? V čem? Nějak nevím, co bych na tohle odpověděl.
Avatar - iudex
iudex
Odpovede sú jasné, nekúpiť, nie je lepšia ako predchodca, v ničom (okrem papierového výkonu, ktorý je v reále nanič). Ja to vnímam tak, ako som písal nižšie, že buď bude hybridná M5, alebo by M5 nevznikla (v čisto spaľovacej verzii) vôbec. Takže takto aspoň nejaká M5 je. BMW si asi povedalo, že keď môže Mercedes (viď C63 AMG, naviac len so štvorvalcom), môžeme aj my (na rozdiel od Mercedesu V8 ponechali). Otázka znie, či by pre image BMW a zachovanie reputácie M5 nebolo lepšie M5 odpískať a žiaden hybrid nerobiť.
adamzprahy
Jako souhlas, že G90 M5 je prostě jen kompromis legislativně možného. Osobně jsem čekal, že se budou chtít blýsknout a aspoň papírově se někam posunout. Něco jako má GT63s e performance - tam dokázali spojit V8 s PHEV k posunu v dynamice. M5 tak za mě poprvé není nějaký image maker nebo trend setter, naopak jen follower.
ptr078
Tak vyznam novej m5 je v tom, ze tie stare su zase trochu lacnejsie a nam smrtelnikom dostupnejsie
Avatar - fOE
fOE
Maskovani vahy je jen eufemizmus pro XY ruznych dilcich opatreni, ktere kazde stalo penize vymyslet, kazde stalo penize vyrobit a kazde bude stat penize i v provozu aby se to stejne nezamaskovalo na 100%. Uz jsem na tyhle fraze docela alergicky, protoze dat na auto, ktere to v minulosti nepotrebovalo, 30cm siroke gumy na obe napravy, brzdy o prumeru vetsim nez meli o 2 generace zpet kola na tom samem modelu atd. neni zadny Kunst. Fyziku neoj3bes ty, ja, a ani ty nejchytrejsi hlavy z NDR, pardon NSR.

Ad ten tvuj dovetek, uprimne se divim ze BMW pos3re M5 pro celej svet jen protoze my jsme se v EU zblaznili. O kolik to auto mohlo byt lepsi nebyt delane i pro nas? Na druhou stranu platforma petky je dana, tak uz z toho bludneho kruhu asi nesla cesta ven. A nakonec, v tom ekosilenstvi nejsou v USA nebo v Cine o nic pozadu.
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně, spousta dodatečných technologických řešení, aktivní podvozky, stabilizace, super chytré diferenciály atp., všechno drahé a komplikované, jen proto, že je třeba nějak eliminovat šílenou váhu. Stejně to ale není stoprocentní, a nejvíc je to asi vidět na brzdách, kotouče přes celé dvacítky, karbonkeramika za šílené love je v podstatě nutnost tam, kde dřív stačila ocel. Samo, nevím, jak ta nová M5 brzdí, ale na 550e jsou pod dvacítkami obrovské kotouče a stejně jsou brzdy průser, jakmile ty 2,2 tuny potřebuješ párkrát za sebou ubrzdit, tak se po pár pokusech začneš bát, protože to vadnutí je strašlivé.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jo kamaráde, ale komu se líbí a kdo hodně krouží po městě, má fotovoltaiku na střeše a úložiště v garáži to určitě smysl dává.... :-!
ryccardo
To je zářný příklad toho kdy je starší produkt lepší než ten nový. Co se dá dělat. Krásy to taky moc nepobralo.
Avatar - Markus1
Markus1
Srdce kazdeho majitela uz teraz byvalej M5 zajasalo, tato nova 5 ka je nielenze dizajnovo hrozna ale sa im podarilo dokurvit aj tak ikonicke a epicke auto ako M5.
O viac ako pol tony tazsie a pomalsie auto, u BMW je to momentalne tak, ze cim starsie auto tym lepsie.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Majitel M5 s tím bude jezdit stejně pilu jako majitel Géčka pojede do těžkého terénu. Kromě toho tě fízli měří pistolkou i zezadu.
Avatar - lyon667
lyon667
Nabízí se otázka, proč by si tohle potenciální majitel vůbec koupil. Smyslem eMka je nabídnou hravost při zachování praktické použitelnosti dané modelové řady. Tahle M5 nemá pro hravost žádný potenciál a ve všech ohledech je horší, než předchozí generace.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Znám 2 majitele, ta auta nikdy rychle nejela.
Avatar - Dinar
Dinar
Jeden je argumentačně slabý, tak znáš rovnou dva. 😄 Tyhle pohádky ovčí babičky, jak si M5 kupují neználci pro znáček na kapotě, to je už nuda. Za 4 mega je pro člověka, který chce ohromovat, mnohem více zajímavějších možností, než se naklepávat v napružené M5, tohle auto si kupují lidé, kteří vědí, co chtějí, tedy s výjimkou těch tvých dvou známých.
Avatar - Markus1
Markus1
Amen!!!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ani náhodou, kupují to ti, co neví co by.
Avatar - del42sa
del42sa
to jsou ti co se pak nechávají každý rok přešít na jiné pohlaví ? :D
Avatar - Machýrek
Machýrek
Aby machrovali ne?!
adamzprahy
G30 540i vs G60 550e vs G60 520d poznáš prakticky hned na výjezdu z parkoviště, ono kvůli té váze je to docela jinak nastavené. Zrovna u M5 to bude poznat ještě víc, protože v G30/F90 byla M5 hodně odlehčená. Když k tomu přidáme změnu rozměrů G60, tak se dá říct, že M5 končí bez náhrady, protože ta nová je v podstatě jiná kategorie (větší, těžší, pomalejší).
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Takže je horší než předchozí generace?

Plný vykon elektromotoru lze využít jak dlouho z aku 18,6 kWh? 5 minut? 3 minuty? Trochu by to na Severní smyčce pomohlo. Ale ta váha....... 🙄 Tahá to 500kg úplně zbytečně

1000Nm ale se slovem AŽ. Spíše bych napsal někdy. Možná. Snad...... když je nabitý aku.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Vědí to všichni, kdo nemají elektrické zatmění.PHEV do takových aut nepatří. Nic to nepřinese, jen je z toho obézní nesmysl. A V8 a onpul tuny menší hmotností by to bylo ve všech směrech lepší auto. PHEV vnímám obecně jako to nejhorší z možností s omezenou zákaznickou základnou. Buď spaloval, max HEV a nebo čisté elektro. Ale kočkopsa, co musím tankovat a imrvére nabíjet, protože na baterku stejně ujede prd.
Avatar - iudex
iudex
Teraz nejdem obhajovať novú M5, je to zlé a hotovo, aby bola nová generácia Mka pomalšia ako predchodca, to je neobhájiteľný prús_r.
Ale v kontexte aktuálnej situácie na trhu, emisných pokút a registračných poplatkov v západnej Európe to zmysel dáva. Hotsedan s dynamikou predchodcu (+/-), ale emisie papierovo minimálne, takže jednak BMW nebude platiť pokuty, jednak sa vo väčšine krajín nebudú platiť brutálne pálky pri registrácii, dane, poistné atď., ktoré by auto dramaticky predražili Čiže vlk sa nažral aj ovca zostala celá. Ekonomicky to teda zmysel dáva. Akurát petrolhead zaplače. :-(
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Podepisuju, žádný nadšenec si nekoupí M5, ale M2. M5 je soukromodoktorské auto.
adamzprahy
Od toho dosud byla M5, M5 Competition a M5 CS. Že si M5 C a M5 CS nekupovali nadšenci bych rozhodně netvrdil. Že tam jsou zákazníci co to berou jen protože na to mají určitě platí, ale to je stejné jako u P911.
Avatar - Dinar
Dinar
U 911 to bude výrazně více, je to porsche, je to vidět na první pohled, je to status, M5 většina lidí od obyč pětky ani nerozezná.
Avatar - fOE
fOE
To pozor, v clanku vedle se vede vesela debata o tom jak RS6 kupuji honici ega hlavne na to aby ukazali ze na to maji.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano, musíte se na to dívat politicky Kefalín, dovolte mě odejít.... :-!
Robert Hlavaty
to můžu podepsat ;-)
Tomáš Ruml
Děkuji
Avatar - Barrichello
Barrichello
668 HP, 6st manuál nebo 10. st automat, karbon-kreamické brzdy Brembo, 0-100 km/h za 3,6 s, maximálka 336 km/h, váha 1870 kg. Podvozek laděný na Nurburgringu

Bawo se může jít zahrabat :-) , je těžší o 640 kg :-)
A má i horší maximálku. Prakticky stejné zrychlení :-)
https://www.caranddriver.com/…/ct5-v-blackwing
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A stejně to nikdo nechce.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Perfektní kočár :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Cadilac je dizajno môjmu oku lahodneší ako nové táto nová M5.
Manuál je u takého auta fakt okrajová záležitosť ale dajú ju ako možnosť výberu čo je úžasne!!!
Váha o niečo väčšia ako ako o 2 triedy menšia športová M2 ?
No neviem.
Avatar - Barrichello
Barrichello
a to ještě existuje paket co uspoří asi 20-30 kg :-)

O manuál je prý údajně velký zájem, volila ho polovina zákazníků .
Já osobně bych ho v takovém autě nechtěl, ale klobouk dolů že daj možnost volby. A cena taky není úplně špatná.
Avatar - speedfred
speedfred
Pozeral som ceny a nie sú nízke ale stále dobré v rámci konkurencie.
Myslím že aj klasický servis nebude tak drahý ako u D3.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Na mobile.de je jeden kus dokonce na prodej, takže jich asi i pár v Evropě bude.
Avatar - Stejsn
Stejsn
půl tuny! Hej, PŮL TUNY!!!!! :no:
Nebo Nebo
Zbytečná váha ten plug in hybrid, u sportovního auta nikdo nechce hybrid, chápe to i Toyota (GR86)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Exteriér velmi koukatelný, ale tvl... 2,5 tuny?! Dynamika srovnatelná s předchůdcem jen s nabitou baterií (kterou budou majitelé beztak dobíjet spalovákem)? :no:

Asi dává smysl, co píše iudex, a zákazníci z pokrokových západních trhů budou rádi, že to pořád "nějak" funguje. Většina ostatních si ale asi bude říkat, jak by to fungovat mohlo, kdyby byla vůle.
Avatar - Armin Tamzarian
Armin Tamzarian
Celkový výkon "sestavy" 535 kW (727 koní), z toho 430 kW (585 koní) dává 4,4 vé-osmička, a na autě budou EL-značky...tomu říkám bizár jako prase 8-s
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A spotřeba mezigeneračně nižší o 9 litrů. Zázrak.
Avatar - speedfred
speedfred
🤣😆😆😆
gil54
Dříve "motorsport", dnes "mastodont". ( Mamut už je zabranej Mercedesem W140 z devadesátek, který ač o kategorii větší kára a "nesportovní" byl proti této M5 lehkonohá baletka do dvou tun.)

Časy, kdy se sportovním variantám, kromě zvyšování výkonu, také snižovala hmotnost někdy i na úkor komfortu nebo výbavy, jsou pryč. Dnes je hlavní uhlíková stopa, ekologie a ekologické pokuty a nějaká hmotnost? Koho to zajímá. Hlavně, že to má 1000 koní, vzadu domácí kino a autonomní řízení a jmenuje se to M. Nebo Mustang, Mini, AMG.... to už ani nové jméno nebo alespoň novou divizi neumějí vymyslet?

Chapmanové už jsou asi všichni mrtví a podstata slov, tradice nebo významu označení už nikoho nezajímá. Klidně ať takové auto vyrábějí a prodávají, ale asi by tomu měli vymyslet nové označení.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Můj Jaguar XJ má 1700 kg a to byla kategorie luxusní vozy :-)
800 kg navíc je totální hardcore, to dřív vážilo menší auto, tj kdybych vzal platák a dal si za Jaga klasický Mini ze 60 let, co mělo 600 kg, tak nejsem i s tím přívěsem o moc těžší jak tohle BMW.
MASAKR.
Tohle váží dokonce i víc jak můj Rolls, to už je fakt hodně k smíchu (nebo spíš k pláči) že "sportovní auto z roku 2024" váží víc jak předimenzovaná limuzína s 80tek co má pod kapotou ignot 6,75 V8 s dvěma karburátory.

Vidět to Chapman, dobrovolně by spáchal harakiri nebo tu fabriku BMW podpálil :-):-):-):-)
gil54
Ok, já ani nechci být až tak nekompromisní, i když v jistém ohledu máš pravdu. No, ale taková je doba, kdoví kde to skončí.

Jinak kára na voko pohledná, asi i nějak pohodlná a vybavená, výkonu dostatek, techniky až nad hlavu, akorát to písmenko "M" mi tam jaksi nepasuje, vzhledem k té obezitě. :-|
Avatar - Barrichello
Barrichello
proto je dneska paradoxně Cadillac, kterým byl do 80. let autem pro důchodce bez špetky sportovních ambicí víc sportovní auto, jak tohle M.

Rozhodně za volantem vykouzlí víc úsměvu z radosti z jízdy.Paradox, že :-)
Holt časy se mění
Tycoon
To vyplývá z výpočtu flotilových emisí CO2, za které automobilkám hrozí pokuty. Čím těžší auto, tím vyšší limit CO2. Takže kdo prodá co nejvíce co nejtěžších BEV a Plug-Inů, je vítěz. Za malá lehká auta se spalovacím motorem je nejvyšší penalizace. Proto třeba Suzuki Jimny musel z kola ven (prodává se jen dvoumístný nákladní mrzák), zatímco těžká mastodontní SUV mají zelenou.
gil54
Napsal jsi to správně, ale to já vím, proto jsem psal o pokutách...Mně to vysvětlovat nemusíš, ale ok, osvěty není nikdy dost. :-)

Už před lety, kdy flotilové emise začaly být vázané na hmotnost, jsem psal, že to skončí vyléváním prahů olovem. No a je to vlastně tady. A osobně si pořád myslím, že je to špatný koncept.
Tycoon
Tak to se omlouvám.
Osvětu by potrebovali ti, co tuto legislativu navrhli a schválili, tzn. evropští úředníci a politici. A pak i zelení šílenci, kteří tu a tam vypustí ventilek nějakému SUV, ale princip je netrápí.
BTW Olovo je dobré :-) Navíc se dá očekávat, že zatímco třeba olověná závažíčka na kola jsou zakázána, regulace nebo zákaz na lití olova do prahů neexistuje :D
Tomys69
Jaká ostuda, proboha nebylo by lepsi to ukončit tou předchozí, která dle mého a nejen mého názoru jak dynamicky, tak jízdními vlastnostmi předběhla domu? Bylo to auto plné testosteronu a BMW na nej bylo patřičně hrde!… tak proc vzniklo neco co ma 2500kg, ja bych ji bral i bez baterii i s cca 150kg nadváhou vůči ty předchozí, ale toto je za me totální znehodnocení a svatokradez ikony M5!!!
Avatar - fOE
fOE
Ja si myslim, ze si musime priznat, ze tu hmotnost nemame takovou jak jsme si slibovali, ale ja bych to nevidel tak cerne.Ten celkovy obraz neni samozrejme nijak ruzovy, ovsem, a to nesmime prehlizet, a tady bych s vama nesouhlasil, ze jsou tu uz zarodky toho pozitivniho. Mam na mysli tech peknych 100kg rozdilu o kterych je tahle nova M5 lehci nez BMW X7M, nebo to pruzne zrychleni ze, to jsou dve prvni vlastovky. :-)
Avatar - Dinar
Dinar
😄😄👍
Avatar - Barrichello
Barrichello
To si zabil, padám smíchy pod stůl :-):-):-):-)

To řekni buchtě na třetím randě - "Ja si myslim, ze si musime priznat, ze tu hmotnost nemame takovou jak jsme si slibovali, ale ja bych to nevidel tak cerne.Ten celkovy obraz neni samozrejme nijak ruzovy, ovsem, a to nesmime prehlizet - ty plochá prsa po tatínkovi a ploché nohy po babičce jsou už zárodky toho pozitivního.

Když to přežijš, máš u mě flašku, když ne, dej vědět kde si pochován :-):-):-)
Arese
Avatar - lyon667
lyon667
:D
Arese
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :yes:
Arese
...které u auta obludně zvyšuje jeho hmotnost, zásadně zvyšuje jeho technickou složitost a do budoucna přináší naprosto šílené servisní náklady! :-O :-O :-O :no:
https://www.autoforum.cz/…stiha-opravovat/
P.S. Nová M5 je odstrašující příklad, kam se vývoj sportovních sedanů nesmí ubírat!!! :-O :no Jenom když vidím ten zlověstný dekl na levém předním blatníku, chce se mi zvracet! :-O :-O :-O :no:
Aby sportovní auto přinášelo správný požitek z jízdy, musí být v prvé řadě co nejlehčí, výkon je až druhořadý!
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jak jako, požitek s jízdy ti zprostředkují repráky a simulátor vibrací, ne?
Arese
Ne. :no:
Avatar - Barrichello
Barrichello
to si můžeš zajezdit rovnou na Playstation a ušetříš :-)
adamzprahy
Druhým pohledem jsem si všiml spotřeby. V článku se udává spotřeba s vybitou baterií (fajn že konečně víme) a to mě zaujalo. Protože G90 PHEV 10.2 - 10.3l WLTP, F90 V8 10.5l WLTP ! https://www.cartecgroup.com/…jizdni-dynamika/
Tycoon
Dobrý postřeh.
Ta neefektivnost německých plug-in hybridů je do očí bijící.
Arese
Tak tomu říkám "pokrok"! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Za 10,5 mimo město to umí i 5,7 HEMI v Chargeru s 8st ZF :-)

A to je proti M5 muzeum :-)