Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
5
eště někdo kupuje? 😲
Nebo Nebo
2
Jo, ti, co chcou dotace 😄 a chtějí zkusit, jak lidé žili v 19. století.
Mikesus
7
Jako za všudypřítomného smradu z uhlí a hnoje?
traveldrive
0
Ty si vtedy žil, keď to tak dobre vieš?
.StenLi.
1
A ty si este nepocul o pisomnych historickych zaznamoch? 😄
traveldrive
1
Akože smrdeli tie záznamy...?
.StenLi.
2
Oh honey, na takto infantilnu dezolatsku diskusiu ja nemam cas, to rob so spoluziakmi.
Anonym
0
hele zelenej utopistickej dezolát se čílí 😄 😄 😄
.StenLi.
3
Sekol si sa o jedno storocie 😉 Najvacsi rozmach a dominanciu na trhu aut dosiahli EV v 20. storoci. Ale v roku 2024 stale nechapat dotovanie odstranenia karcinogennych a sklenikovych plynov z ovzdusia je ale vacsia hanba ;-\
.StenLi.
2
Stale viac a viac ludi, celosvetovo uz kazde 5te auto je nabijacie a na najvacsom automobilovom trhu sveta, v Cine dokonca 44% a tento rok sa ocakava predbehnutie spalovakov v predajoch, v EU v roku 2028. Vy EV hejteri to budete mat stale tazsie, na case zmierit sa s pokrokom 😉
Anonym
0
tak určitě Borisove, pozdravuj zelený Mičurince 😄
vondry87
Neměla dnes Tesla zdražit model 3? Ještě včera měli na webu vyvěšenou výhružnou zprávu, že od 1.7. bude TM3 dražší o clo, ale dnes tato zpráva zmizela a cena zůstala stejná, opravdu jen blafovali? :-!
rohYpnol
Tak jen podporuje Rusko, Čínu a ohrožuje bezpečnost a zvyšuje závislost na politicky:nespolehlivých zemich -!
😒] 😒] Ty si dobrej mamlas, je to právě naopak, jen to nechce kupovat auta made in china..
Polovina baterií ve VAG je CATL Čína... :-! Ty mamlasi....
Stačí si koupit Rencka - baterie vyrobená v EU, motory vyrobené v EU a ještě k tomu bez magnetu, který vyžaduje kovy z ruska. Hodně materiálů v těch auťácích je recyklovaných a auto připravené pro následnou recyklaci. Takže EV od Rencka zásadně zvyšuje soběstačnost. Nějak podobně na tom bude BMW se stejnými motory, ale nejsem si jistý, zda nepoužívá i dvoumotorovou kombinaci s permanentními magnety.
Většina evropské produkce je na tom o něco hůře - motory s permanentními magnety, ale pořád to je lepší, než EV z Číny a nebo auto s ICE. Ano, nákup EV skutečně může zásadně vytvářet závislost na Číně, pokud je to čínský křáp a nebo je v Číně vyroben (že ano Teslo...).
Většina evropské produkce je na tom o něco hůře - motory s permanentními magnety, ale pořád to je lepší, než EV z Číny a nebo auto s ICE. Ano, nákup EV skutečně může zásadně vytvářet závislost na Číně, pokud je to čínský křáp a nebo je v Číně vyroben (že ano Teslo...).
myslíš tuhle nezávislost na Číně???
Francouzská automobilka Renault uzavřela partnerství s čínskou firmou Envision AESC a s francouzským start-upem Verkor. Na severu Francie budou vyrábět baterie do elektromobilů, informovala dnes agentura Reuters. Envision do výstavby továrny investuje až dvě miliardy eur (zhruba 51 miliard Kč) a závod by měl do roku 2030 zaměstnat zhruba 2500 lidí.
😒] 😒] 😒] 😒] 😒] Jo, tak to pak jo 😒] 😒] 😒]
Francouzská automobilka Renault uzavřela partnerství s čínskou firmou Envision AESC a s francouzským start-upem Verkor. Na severu Francie budou vyrábět baterie do elektromobilů, informovala dnes agentura Reuters. Envision do výstavby továrny investuje až dvě miliardy eur (zhruba 51 miliard Kč) a závod by měl do roku 2030 zaměstnat zhruba 2500 lidí.
😒] 😒] 😒] 😒] 😒] Jo, tak to pak jo 😒] 😒] 😒]
Budou vyrábět baterie v EU a nebudou se vozit z Číny. Čili hezky odvedou daně zde a zaměstnají naše lidi. Navíc nebude to pouze čínská firma, ale společná s francouzským startupem a co víc v něm bude držet podíl i Rencek. Envision do firmy přenes know how výroby na lince. Samotná baterie bude řešení Verkoru. Čili Envision vnáší "dělnické" know how. Spolupráce pro masovou výrobu s LG tu bude nadále. Paradoxně to sníží spolupráci s čínskými společnostmi, protože nyní spolupracuje s CATL Hungary (pro Twingo), kde baterie jednoduše nakoupí bez nějaké spolupráce a nebo nedej bože podílu ve firmě. Naštěstí pro nás je CATL, zdá se, jen dočasné řešení jejich problému s nedostatkem baterií, protože LG Chem se dohodla s Renckem, že bude do dvou let dodávat LFP baterie s továrnou v Polsku.
Tento příklad pěkně vystihnul to, kam to všechno směřuje. Ano, výroba baterie bude v Evropě, ale všechny komponenty a know-how bude čínské. Kdyby před 10 lety někdo řekl, že největší evropské automobilky budou závislé na čínských technologiích, klepal bych si na čelo. Ale to jsem nevěděl, zelení džihádisté jako Frans Timmermans budou určovat osud Evropy.
A co s tim teď chceš dělat, vyrábět dál spalováky? To je asi jako když Nokie z posledních sil kopala ve 2010 za to, že tlačítkový mobily nejsou tak špatný a pro zbytek má Symbian.. Prostě pokud se nebudeme snažit na ten vlak naskočit, tak naše automotive skončí v propadlišti dějin.. Hlavní trh už se odehrává bohužel v číně, čínani si ho obsluhují víceméně sami..
😁 Ty si komediant, neexistuje vacsi bojkot ropu produkujuceho Ruska ako kupa EV, spotreba ropy kleasa vdaka EV uz od 2019, v US dosiahla nafta 26 rocne minimum, Rusko neprodukuje ziadne EV a ani materialy do nich 😁 EU si svoju zavislost na Cine sposobila technologickou zaostalostou, ak proti tomu chces bojovt, kup si rusky PC a mobil, ako si dovolujes podporovat Cinu pouzivanim ich vyrobkov?
Máte nějaká špatná data.
Světová težba ropy poklesla v roce 2020 kvůli covidu a následné ekonomické krizi. V roce 2023 byla težba ropy už opět vyšší než v roce 2019.
Těžba ropy v USA dosáhla v dubnu 2024 výše 13248 barelů denně, což je nejvyšší hodnota v historii amerických statistik. Konkrétně to o 9 % to překonává těžbu z dubna 2019 a vzhledem k tzv. peak oilu v 70. letech je těžba už dokonce o 30 % vyšší.
Světová težba ropy poklesla v roce 2020 kvůli covidu a následné ekonomické krizi. V roce 2023 byla težba ropy už opět vyšší než v roce 2019.
Těžba ropy v USA dosáhla v dubnu 2024 výše 13248 barelů denně, což je nejvyšší hodnota v historii amerických statistik. Konkrétně to o 9 % to překonává těžbu z dubna 2019 a vzhledem k tzv. peak oilu v 70. letech je těžba už dokonce o 30 % vyšší.
Sice pisem o spotrebne, nie o tazbe, ale situacia na zaklade dat IEA je rovnaka😒br />
Podľa údajov IEA dosiahla globálna spotreba ropy v roku 2019 v priemere 99,3 Mb/d, zatiaľ čo v roku 2023 to bolo 96,1 Mb/d.
Podľa údajov Medzinárodnej agentúry pre energiu (IEA) dosiahla globálna ťažba ropy v roku 2019 v priemere 99,7 milióna barelov denne (Mb/d), zatiaľ čo v roku 2023 to bolo 96,4 Mb/d.
Dnes usetria EV asi 2 miliony barelov denne.
Pointa je v tom, ze kupa EV jednoznacne nijak nepodporuje Rusko, prave naopak.
Podľa údajov Medzinárodnej agentúry pre energiu (IEA) dosiahla globálna ťažba ropy v roku 2019 v priemere 99,7 milióna barelov denne (Mb/d), zatiaľ čo v roku 2023 to bolo 96,4 Mb/d.
Dnes usetria EV asi 2 miliony barelov denne.
Pointa je v tom, ze kupa EV jednoznacne nijak nepodporuje Rusko, prave naopak.
Težba a spotřeba jsou stejné. Nejde spotřebovat více než vytěžit 😁 A střednědobě a dlouhodobě ani nejde více těžit než spotřebovávat. Kam by tu přebytečnou ropu dávali? Vtlačovali zpět do ložisek? 😁
Já jsem našel údaje IEA, že už je to nad 100 Mb/d, pro letošek IEA predikuje 102 až 103 Mb/d.
Ano, koupě BEV nepodporuje Rusko, ale Čínu. To je pravda.
BTW BEV na celém světě ušetří 2 miliony barelů ropy denně? Auta na bioethanol z cukrové třtiny v Brazílii ušetří cca 0,5 milionu barelů denně. Ano, Brazílie ušetří bioethanolem čtvrtinu toho, co celý zbytek světa pomocí BEV. Pro samotnou Brazílii je tato úspora tak obrovská, že díky tomu ušetří polovinu benzínu.
Já jsem našel údaje IEA, že už je to nad 100 Mb/d, pro letošek IEA predikuje 102 až 103 Mb/d.
Ano, koupě BEV nepodporuje Rusko, ale Čínu. To je pravda.
BTW BEV na celém světě ušetří 2 miliony barelů ropy denně? Auta na bioethanol z cukrové třtiny v Brazílii ušetří cca 0,5 milionu barelů denně. Ano, Brazílie ušetří bioethanolem čtvrtinu toho, co celý zbytek světa pomocí BEV. Pro samotnou Brazílii je tato úspora tak obrovská, že díky tomu ušetří polovinu benzínu.
Kazda vacsia krajina ma strategicke zasobniky ropy stoviek az tisicov mil. barelov. takze tam su rozdiely medzi tazbou a spotrbou.
Nechapem ten whataboutizmus o Brazilii, take USA produkuje 2x viacej bioetanolu ako Brazilia. Bioetanol ma stale mensinovy podiel v benzine a jeho produkcia stale vytvara 40-55% emisii benzinu, neriesiac polnohospodarsku zataz na krajinu a biotopy a zataz v podobe stale prebiehajucej tazby ropy na vyrobu vacsinoveho benzinu. Kedze v Brazilii je asi tolko aut ako celosvetovy pocet PEV, tak vzhladom na vyssie uvedene cisla je jasne, ze PEV usetria niekolko nasobne viacej ropy 😉
BEV su jasnym riesenim ci pre US, Braziliu, alebo akukolvek krajinu, ktorej dnesna doprava je majoritne benzinova. Norsko sa koncom roka stane prvou krajinou s dominujcimi BEV.
Nechapem ten whataboutizmus o Brazilii, take USA produkuje 2x viacej bioetanolu ako Brazilia. Bioetanol ma stale mensinovy podiel v benzine a jeho produkcia stale vytvara 40-55% emisii benzinu, neriesiac polnohospodarsku zataz na krajinu a biotopy a zataz v podobe stale prebiehajucej tazby ropy na vyrobu vacsinoveho benzinu. Kedze v Brazilii je asi tolko aut ako celosvetovy pocet PEV, tak vzhladom na vyssie uvedene cisla je jasne, ze PEV usetria niekolko nasobne viacej ropy 😉
BEV su jasnym riesenim ci pre US, Braziliu, alebo akukolvek krajinu, ktorej dnesna doprava je majoritne benzinova. Norsko sa koncom roka stane prvou krajinou s dominujcimi BEV.
Protože brazilský bioethanol z cukrové třtiny má lepší emisní bilanci než americký z kukuřice. Ušetří 60 procent CO2 oproti benzínu a to je v tom započten celý životní cyklus výroby a spalování bioethanolu včetně znehodnocení půdy apod. Kolik se ušetří za celý životní cyklus BEV třeba v Německu nebo u nás? Bude to méně než těch 60 procent. Navíc BEV nijak neřeší emise už existujících spalovacích aut. Univerzální řešení pro svět neexistuje.
Vsak presne to som napisal, 40-55% emisii benzinu, takze usetri 45-60% emisii. Su tam zapocitane emisie z vyrobneho procesu bioetanolu, hnojiv a mechanizmov na obrabanie pody a zber, ale nie ekologicky dopad na podu a biotopy. Hlavny problem bioetanolu ale je, ze tvori iba 25-27% paliva pouzivaneho v Brazilii, takze benzin s bioetanolom ma stale 85% emisii cisteho benzinu, takze realna uspora je iba 15%. Ak si do ChatGPT hodis energy mix Nemecka a CR, lifecycle 14rokov (priemerny vek aut v oboch krajinach) a emisie vyroby a prevadzky BEV a ICE, tak vyjde uspora 38% pre Nemecko a 30,5% pre CR, pricom emisie Nemecka dosiahli rekordny 60% podiel OZE posledny rok a bude sa to vyrazne zlepsovat dalsie roky, snad aj v CR sa to pohne spravnym smerom, avsak cela EU je na tom vyrazne lepsie . Riesenim pre emisie uz existujucich spalovakov je dnes bioetanol, ale hlavne cas, ktory za tych 14 rokov vycisti svet od ICE a vobec nevadi, ze to bude trvat dlhsie, kedze dnesne vyrobne kapacity BEV nestacia pokryt dopyt po novych autach a v ramci transformacie pridu krajiny ako Brazilia na masovy prechod az vtedy, ked budu na trhu lacne auta so super lacnymi LFP bateriami, resp. US a Mexiko budu produkovat miliony jazdeniek pre latinsku ameriku. Univerzalne riesenie existuje, je to najefektivnejsi typ cestneho dopravneho prostriedku BEV a samozrejme, ze nova technologia potrebuje cas na vybudovanie fabrik, ICE ho potrebovali nasobne viacej, staci len pockat 😉
vtip roku, rusko neprodukuje žádné materiály do EV, jasně jenom měd, nikl a prodává číně uhlí, plyn a ropu, který pálí ve svých fabrikách a elektrárenách, které pohání ty fabriky kde z afrických surovin vyrábí ty nabíječky a baterky, KOMIKU
A ještě produkuje titan, kterej je v tom Boeingu co ti to doveze 😄
A ještě produkuje titan, kterej je v tom Boeingu co ti to doveze 😄
Renoo
a u nás grýnplán zadotuje. Bravo...
Čo dnes nie je z Číny? Na autá prskáme, ale drvivú väčšinu spotrebných vecí pritom máme z Číny
Aha jo vlastně. Na tričko z Číny taky dostanu dotace, co? Btw Čína automobilky dotuje s cílem zničit západní konkurenci. To fakt ale fakt není standardní. To je porušování hospodářské soutěže se zásadními ekonomickými následky v naší společnosti.
Čína si před lety zavedla na auta cla. Normálně 100 % a nikdo se neptal a nic nenamítal. Teď je postupně snižuje, ale pořád je má vyšší než my. To taky není normální. A tady ti chudáci v Bruselu řeší jestli bude clo o půl procenta vyšší nebo nižší.
Čína si před lety zavedla na auta cla. Normálně 100 % a nikdo se neptal a nic nenamítal. Teď je postupně snižuje, ale pořád je má vyšší než my. To taky není normální. A tady ti chudáci v Bruselu řeší jestli bude clo o půl procenta vyšší nebo nižší.
Nie, tričko z Číny dostaneš lacnejšie aj bez dotácie. Podobne elektroniky, komponenty aj základné materiály. Aj kus každého európskeho auta je čínsky.
Pre Európu je už neskoro. Spackali to už vtedy, keď začali bezhlavo vyvážať zdarma know-how do Číny v presvedčení, že tí čínski chudáci sú tupí a na viac ako makať pri výrobnom páse nemajú.
Pre Európu je už neskoro. Spackali to už vtedy, keď začali bezhlavo vyvážať zdarma know-how do Číny v presvedčení, že tí čínski chudáci sú tupí a na viac ako makať pri výrobnom páse nemajú.
Co to meleš, četl sis to vůbec? Jasně že jsou levnější, ale Čína jejich výrobu nedotuje. Pokud by to ale bylo třeba, tak se na ně uvalí cla. Jenže to nikdo nedělá, protože trička v EU stejně nikdo vyrábět nechce a konkurence tu není.
Čína automotive zcela prokazatelně dotuje a porušuje hospodářskou soutěž. Je zcela normální reakcí, že se zavede clo, pokud to má zásadní dopad. A dopad to má a automobilky nemají šanci vyrobit za stejné prachy. Dělňasi tu nemakaj jak v Číně, energie jsou dražší, suroviny se tu nezpracovávají kvůli politickému tlaku, takže ať se snaží sebevíc, tak krok udržet nemohou. Ani ta super skvělá Tesla ho v Berlíně neudrží. Cla zavedla dávno Čína a mnohem tvrdší a na základě reciprocity mělo být zavedeno clo dávno vyšší.
Nemluvě pak o jejich chování, když se stěžují u WTO, že USA zavedly dotace v podobě IRA. Přitom mají stejné podmínky a mohou si tam klíďo postavit továrnu. Až se "zvýší" clo u v EU, tak budou kňourat u WTO taky.
Ale to zdejší čínské filcky a morální odpad nechápe. Že díky devastaci výroby aut v Evropě může dojít i na jejich blahobyt, to jejich hloupé kebule nepochopí.
Čína automotive zcela prokazatelně dotuje a porušuje hospodářskou soutěž. Je zcela normální reakcí, že se zavede clo, pokud to má zásadní dopad. A dopad to má a automobilky nemají šanci vyrobit za stejné prachy. Dělňasi tu nemakaj jak v Číně, energie jsou dražší, suroviny se tu nezpracovávají kvůli politickému tlaku, takže ať se snaží sebevíc, tak krok udržet nemohou. Ani ta super skvělá Tesla ho v Berlíně neudrží. Cla zavedla dávno Čína a mnohem tvrdší a na základě reciprocity mělo být zavedeno clo dávno vyšší.
Nemluvě pak o jejich chování, když se stěžují u WTO, že USA zavedly dotace v podobě IRA. Přitom mají stejné podmínky a mohou si tam klíďo postavit továrnu. Až se "zvýší" clo u v EU, tak budou kňourat u WTO taky.
Ale to zdejší čínské filcky a morální odpad nechápe. Že díky devastaci výroby aut v Evropě může dojít i na jejich blahobyt, to jejich hloupé kebule nepochopí.