Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Výměna oleje s Martinem Vaculíkem: Když to zvládne on, dokážete to i vy

14 komentářů

Avatar - Jenik3
Jenik3
Zrovna vymena oleje se dela v domacich podminkach dost blbe. Odmontovat kryt spodni kryt motoru je fujtajbl prace. Povolit a utahnout olejovy filtr je o poznani snazsi, ale je potreba mit auto zvednute tak, aby se pod nim dalo stat.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono je to vždycky individuální, podle toho, co jde o auto, jaký má motor a jak je tam vše přístupné.
Existují auta, kde není potřeba kryt odmontovávat a nebo tam vůbec není. Existují auta, kde jde olej vyměnit bez toho, aby se auto muselo jakkoliv zvedat. Existují auta, kde je povolení olejového filtru složité.
Avatar - xxc
xxc
Dokonca existuju aj auta, kde vraj olej vydrzi celu zivotnost auta, tak uvidime 😄
Commpact
Aby se pod ním dalo stát? Proč proboha? 🤣
Měním oleje a filtry (v domácích podmínkách) jak na běžícím páse. Rodině, přátelům a kolegům z práce.
Ke garáži to mám ze svahu a kousem za ním dám najezdy, auto mám v rovine a světe div se ve vzduchu, kam si se 100kily úplně krásně vejdu.
Co se týká krytu motoru, tak například Hyundai, tam má servisní otvor. Ale že by byl fujtajbl vyšroubovat pár torxu? 🤦 Raději zustaňte u pěstování okurek.
berka
Protože jak už se zde píše, ne vždy je tam dobrý přístup a např. demontáž a montáž spodního krytu motoru u poslední generace Renaultu Clio, je očistec. Nejen že ho drží zbytečná spousta šroubků, ale ještě má tak složitě profilovaný tvar, že jeho vrácení do všech držáků a záhybů se dělá dost obtížně pokud si pod auto nestoupnete a nemůžete se otáčet podle potřeby.
U Subaru Outback není demontáž krytu vůbec potřeba, je tam otvor u výpustního šroubu a filtr je na horní části motoru. Takže záleží auto od auta.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co ale olej v převodovce.
Avatar - Anonym
Anonym
V mém autě po 250 tisících km a klidně před barákem. Ve druhém autě společně s výměnou spojky, to přiznávám bych se před barákem trošku bál. Ale asi bych to nakonec zkusil. Horší než hřeben řízení to nebude.
Nevimanevim
Tohle si na vesnici delame bezne ne?
Protoze znackovej servis za to chce nesmysl. A nic na tom neni. A v prevodovce po 150tis taky. Je to jeste jednodusi nez v motoru (manual prevodovka).
Do toho nejaky ty vzduch a kabin filtry a je klid.
Marekx
Ono není nic složitého si vyměnit náplň i v automatické převodovce, pokud je na toto uzpůsobena. Jenom je potřeba se tady řídit servisním manuálem a to dolévání přesné hladiny nové náplně je lepší dělat na vícekrát, protože i správné měření hladiny má tady svá specifika. Nejsnadnější způsob je si změřit množství vylitého oleje a přesně stejné množství tam nalít zpět, protože u AT převodovek nelze nikdy bez průplachu vypustit všechen olej. Velmi důležité je dodržet přesnou specifikaci náplně výrobce vozu a někteří výrobci náplní tady mají dosti solidní chaos. Měnit olej v obou difech u 4x4 je už pak stejně jednoduchá záležitost jako u motoru.
Avatar - Anonym
Anonym
na všech 3 autech 😄
Anonym
Já bych vždycky doporučoval vypustit všechen olej...😁
xmickey
Výpušťák je vzadu, na nájezdech vyteče vše.
Anonym
Tady asi ano, vzdy to tak není.
Marekx
Ten olejový filtr provařené šunt značky Starline pobavil 😁 To fakt stále někdo kupuje a dokonce i používá? Přitom je za podobnou cenou hromada jiných kvalitních značek, kde člověk nemůže udělat chybu. Ono i u těch filtr olejových vložek je trochu rozdíl i ve velikost a to by měly být stejné. Skoro jako originál je má třeba Bosch. Ve videu není ani zmínka o vyčištění vnitřku krytu olej. filtr. vložky a nutné výměně těsnění, což autoservisy běžně nedělají. Pokud už se olej mění, tak vždy všechen starý nejdříve vypustit, což u nájezdů a vytvoření šikmé plochy není dost dobře možné, takže hever, dvě kozy a klíny. Pak spustit auto do roviny, nechat vše vytéci a poté opět zvednout a zajistit. Koukám simply clever a ekologie u Škodovky v praxi, viz. ten plast. kryt bez servisního otvoru a nutná výměna celého výpušťáku, kvůli nové těsnící podložce 😁 Jinak u těch měděných výměnných profilovaných podložek u výpuštáku je dobré po vyjetí cca. jedné nádrže, zkontrolovat dotažení výpušťáku momenťákem a většinou jde ještě dotáhnout, aby nezačal prokapávat.