Videa
Co ale olej v převodovce.
Tohle si na vesnici delame bezne ne?
Protoze znackovej servis za to chce nesmysl. A nic na tom neni. A v prevodovce po 150tis taky. Je to jeste jednodusi nez v motoru (manual prevodovka).
Do toho nejaky ty vzduch a kabin filtry a je klid.
Protoze znackovej servis za to chce nesmysl. A nic na tom neni. A v prevodovce po 150tis taky. Je to jeste jednodusi nez v motoru (manual prevodovka).
Do toho nejaky ty vzduch a kabin filtry a je klid.
Ono není nic složitého si vyměnit náplň i v automatické převodovce, pokud je na toto uzpůsobena. Jenom je potřeba se tady řídit servisním manuálem a to dolévání přesné hladiny nové náplně je lepší dělat na vícekrát, protože i správné měření hladiny má tady svá specifika. Nejsnadnější způsob je si změřit množství vylitého oleje a přesně stejné množství tam nalít zpět, protože u AT převodovek nelze nikdy bez průplachu vypustit všechen olej. Velmi důležité je dodržet přesnou specifikaci náplně výrobce vozu a někteří výrobci náplní tady mají dosti solidní chaos. Měnit olej v obou difech u 4x4 je už pak stejně jednoduchá záležitost jako u motoru.
Já bych vždycky doporučoval vypustit všechen olej...😁
Ten olejový filtr provařené šunt značky Starline pobavil 😁 To fakt stále někdo kupuje a dokonce i používá? Přitom je za podobnou cenou hromada jiných kvalitních značek, kde člověk nemůže udělat chybu. Ono i u těch filtr olejových vložek je trochu rozdíl i ve velikost a to by měly být stejné. Skoro jako originál je má třeba Bosch. Ve videu není ani zmínka o vyčištění vnitřku krytu olej. filtr. vložky a nutné výměně těsnění, což autoservisy běžně nedělají. Pokud už se olej mění, tak vždy všechen starý nejdříve vypustit, což u nájezdů a vytvoření šikmé plochy není dost dobře možné, takže hever, dvě kozy a klíny. Pak spustit auto do roviny, nechat vše vytéci a poté opět zvednout a zajistit. Koukám simply clever a ekologie u Škodovky v praxi, viz. ten plast. kryt bez servisního otvoru a nutná výměna celého výpušťáku, kvůli nové těsnící podložce 😁 Jinak u těch měděných výměnných profilovaných podložek u výpuštáku je dobré po vyjetí cca. jedné nádrže, zkontrolovat dotažení výpušťáku momenťákem a většinou jde ještě dotáhnout, aby nezačal prokapávat.
Existují auta, kde není potřeba kryt odmontovávat a nebo tam vůbec není. Existují auta, kde jde olej vyměnit bez toho, aby se auto muselo jakkoliv zvedat. Existují auta, kde je povolení olejového filtru složité.
Měním oleje a filtry (v domácích podmínkách) jak na běžícím páse. Rodině, přátelům a kolegům z práce.
Ke garáži to mám ze svahu a kousem za ním dám najezdy, auto mám v rovine a světe div se ve vzduchu, kam si se 100kily úplně krásně vejdu.
Co se týká krytu motoru, tak například Hyundai, tam má servisní otvor. Ale že by byl fujtajbl vyšroubovat pár torxu? 🤦 Raději zustaňte u pěstování okurek.
U Subaru Outback není demontáž krytu vůbec potřeba, je tam otvor u výpustního šroubu a filtr je na horní části motoru. Takže záleží auto od auta.