Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazdě MX-5 bude muset stačit 132 koní. Výhody ale převažují

Silnější motorizace Mazdy MX-5, dvoulitrový čtyřválec o 184 koních, mizí z nabídky. Patnáctistovka je lehčí, ale taky citelně slabší a nemá samosvor.
Zpět na článek
8. 7. 2024 15:28
8. 7. 2024 16:51
8. 7. 2024 22:22
8. 7. 2024 22:26
8. 7. 2024 22:34
8. 7. 2024 22:47
8. 7. 2024 22:59
9. 7. 2024 10:33
9. 7. 2024 06:33
9. 7. 2024 07:13
9. 7. 2024 08:03
8. 7. 2024 17:36
8. 7. 2024 22:24
9. 7. 2024 12:23
Avatar - lamal
8. 7. 2024 15:28
škoda
184k skyactif bol pre to auto perfektny o samosvore nehovoriac... nechce sa mi verit, ze tam uz samosvor nevratia, asi budu zmeny a dvojliter caka na emisne preladenie
Rozbalit vlákno
12
Avatar - speedfred
8. 7. 2024 16:51
Re: škoda
Auto má stále krásnu váhu a na roadster zvlášť, prevodovka je parádna ale….
Samosvor KO, lepší motor KO no neviem, neviem zvlášť keď emisiami škrtené N/A motory už dávno nie sú čo bývali.
Avatar - lamal
8. 7. 2024 22:22
Re: škoda
Nejazdil som v mx5 so skyactiv 2.0, nemuseli by byt tak uskrtene ani dnes ked je tak lahka a nizka, ma nizke emisie a da sa mu nechat trochu napiť.
Je vobec zazrak, ze to auto stale predavaju.
Avatar - speedfred
8. 7. 2024 22:26
Re: škoda
Zázraky sa už moc nedejú keď ostala len 1,5 a bez špéry.
Ja som pre istotu na dôchod radšej lovil inde, nech to aspoň trochu ide keď už.
Avatar - lamal
8. 7. 2024 22:34
Re: škoda
No stastlivec, musel by som si mx5 vyskusat aby som za nu vysolil, na okreskach moc vykonu nepotrebujem. Dvojliter s takou vahou a 184k je asi rychlejsi nez GR86.
Avatar - speedfred
8. 7. 2024 22:47
Re: škoda
Kamoš má NB ale to jazdi nádherne a tak nejako poľahky.
Je pravda že synovec má Mazdu 3, nejaký priškrtený 2L a neni to zlé ale jazdí to už tak trocha ťažšie a motoru chýba tá chuť k red line.
Avatar - lamal
8. 7. 2024 22:59
Re: škoda
M3 so sky g122 by som nezrovnaval…co si si kupil ?
https://youtu.be/3jfEpaxBfes?feature=shared
Avatar - Ozzman
9. 7. 2024 06:33
Re: škoda
Který motor? Já zkoušel 2.0 90kw v poslední trojce, to auto je především pocitově dost těžké, motor by jel hezky, mít to o pár set kilo méně, což by třeba v takové MX5 bylo asi super, ale na trojku je to spíše jen na pohodu - je to více komfortní cesťák s jistým podvozkem, než autíčko do zatáček. Auto je to příjemné, jen jsem tak nějak nabit dojmů z diskuzí zde čekal asi ještě trochu jiný zážitek z Mazdy :) Prodejce mne tehdy řekl, že pokud chci agilní hatchback, mam si jít do druhé části prodejny pro Fokuse :D
Avatar - speedfred
9. 7. 2024 07:13
Re: škoda
Tak isto 90kW , ide to pekne len tam cítiť že je ten vrch orezaný.Keby to bolo otvorené tak to môže byť zaujímavé aj tej ľahučkej MX5.
Iný známy má ten Sky X ale to som ešte neskúšal.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2024 08:03
Re: škoda
Skyx v MA3 sedan jsem měl v širším výběru auta taky, ale recenze mne odradily a nejel jsem to ani zkusit, výkon vypadá dobře, ale prej to zas tak nejede a docela to žere. A trochu mne i odrazovalo stáří MA3, je to auto na konci životního cyklu.

Mne by i ta 90kw verze v lehké MX5 přišla asi fajn, kdyby tomu byla uzpusobena cena, asi lepší, než 1.5, ale trojka už není tím lehoučkým hatchem na okresky, spíš komfortním a jistým autem na cestování, což je vlastně super.
8. 7. 2024 17:36
Re: škoda
1.5 samosvor neměla ani předtím
Avatar - lamal
8. 7. 2024 22:24
Re: škoda
Hej to viem, myslel som, ze vratia preladeny 2.0 a s nim aj samosvor.
8. 7. 2024 15:32
Tak to je hodně smutné
132k z 1,5l atmo se 152Nm za krásných 884tis Kč = to si snad nikdo ani nekoupí ;-) Chápu, že na cruising to stačí, ale cena by tomu měla odpovídat :no:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - kari.laz
8. 7. 2024 15:52
Re: Tak to je hodně smutné
Jako proč ne. V nabídce pro někoho, kdo chtěl jen víkendovky se střechou dole na kochačku. Ale je to vyloženě základ, ten dvoulitr byl ideálním společníkem. S omezením na 1,5 mi to moc smysl nedává.
Avatar - Emel
8. 7. 2024 16:51
Re: Tak to je hodně smutné
Četl jsem hodně nadšených ohlasů na tu 1.5... že je s tím fakt sranda.
Krom toho netrpí na žádné problémy.
Ale jasně, já taky čekám od sportovního auta výkon a dvoulitr se samosvorem by byl jasná volba.
8. 7. 2024 21:25
Re: Tak to je hodně smutné
No odpověděl sis sám, možná je s tou 1,5 sranda, ale objem nenahradíš a než se trápit s malou atmosférou (navíc za ty prachy), tak raději nic... Jo leda, že by razantně zlevnila ;-)
9. 7. 2024 23:13
Re: Re: Tak to je hodně smutné
A dvoulitr není malá atmosféra?
10. 7. 2024 13:29
Re: Re: Tak to je hodně smutné
Na Evropu ne ;-)
Avatar - kari.laz
8. 7. 2024 22:22
Re: Tak to je hodně smutné
Věřím, že to zase nebude taková tragédie. Na okrreskách se zatáčkami i vytočená 1,5 bude zábavná. Ale bude více míst a situaci, kde narazíš na výkonnostní limit.
9. 7. 2024 17:05
Re: Tak to je hodně smutné
Ona je to trochu jiná sranda. Měl jsem NC dvoulitr a jezdil i 1.8, která je současné 1.5 výkonově dost podobná. Rozdíl byl hlavně v tom, že se tomu dalo stát na krku pořád. Na krátkých rovinkách, kde se dvoulitr dostal na rychlosti, u kterých jsem už neměl úplně odvahu tomu šlapat dál, se slabší 1.8 dala ještě ždímat a byla to fakt sranda, v dnešní oturbené době o to vzácnější.

Ale jo, člověk prostě chce toho výkonu víc a nakonec by mě asi štvalo, že mi na rovince neujede skoro každý výkonnější diesel, ale každý výkonnější diesel :-)
9. 7. 2024 23:20
Re: Re: Tak to je hodně smutné
A to je přesně ono, zábava je výkon si trochu zasloužit, než auto, které prostě jen jede rychle.
Avatar - iudex
10. 7. 2024 13:52
Re: Tak to je hodně smutné
Na krátkých rovinkách, kde se dvoulitr dostal na rychlosti, u kterých jsem už neměl úplně odvahu tomu šlapat dál... no keby toto napísal majiteľ Giulie QV s 510 koňmi, beriem, to je fakt desivo výkonné a rýchle auto. Ale ešte som nejazdil atmosférický dvojliter, ktorému by sa nedalo šlapať na krk, lebo je príliš rýchly/výkonný. ;-)
12. 7. 2024 12:21
Re: Tak to je hodně smutné
Asi jsem to nenapsal nejlíp. Na ten dvoulitr musí být rovinky trochu delší, výrazně delší než třeba u té Giulie :-) . Šlo mi ale hlavně o ten rozdíl, kde u slabší Miaty, je sranda právě to dolování výkonu.
Avatar - iudex
9. 7. 2024 09:45
Re: Tak to je hodně smutné
Presne, točivý atmosférický motor je len jedna časť skladačka (točivá bola aj jednotková Fabia 1,4 16v 74 kW a zábava to nebola), druhou je aj dostatočný výkon a krútiak. Jasné, že pri hmotnosti MX-5 auto nemusí mať 200+ koní, tých 184 koní dvojlitra bolo akurát. Ale proste atmo 1,5ka je málo aj na malý roadster.
A kto by vedome rezignoval na dynamiku s argumentom, že to chce len na kochačku raz za mesiac v nedeľu, tak to furt stojí 37000 eur a to je sakra veľa. ;-\ Za tie prachy je Focus ST a to je dynamikou (2,3turbo 280k) niekde úplne inde (a zábavnosť Focusu ST s manuálom asi nebudeme spochybňovať).
9. 7. 2024 12:23
223 koní
....přesně tyhle "news" jsem tak nějak v dnešní době čekal. Mám ten 2litr Skyactiv s jinými svody, výfukem, ostřejšíma vačkami a odpovidajícím naladěním ECU = 223koní. To jede tak akorát.
Nabízet to jen s 1.5 a 132 koni je chyba. :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 7. 2024 17:46
130 joni a zabava ?
Mam auto 1.4 turbo 95 kW /235 Nm s manualom. Je to leniva mrcha, dobre ide iba tak do 90 a to pri vahe okolo 1300 kg. Zabavu si predstavujem inak, to aj chronicky tazke Mondeo 2.5T s220 konmi bolo zabavnejsie.
Rozbalit vlákno
2
9. 7. 2024 23:17
Re: 130 joni a zabava ?
Nejste ze staré školy, divil byste se, jak zábavná byla auta s daleko menšími výkony.
Avatar - iudex
10. 7. 2024 12:58
Re: 130 joni a zabava ?
Boli... to je to kľúčové slovo. Zábavný bol aj jednotkový Focus so smiešnymi 74 kW, ale ten motor nebol v podstate ničím obmedzený (emisná norme tuším Euro II?), točil sa ľahko, voľne dýchal, nič ho neškrtilo. Plus auto vážilo tuším 1,2 tony.
Dnešný emisne uškrtený motor so 97 kW - napriek nominálne vyššiemu výkonu - je subjektívne lenivší a tupší.