Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Tycoon
Ve skutečnosti je to trochu jinak.
Evropský soudní dvůr v předchozím sporu (německý majitel ojetého Mercedesu vs. Mercedes) formuloval stanovisko, že auta, která získala schválení (homologaci) podvodem, a o toto schválení dodatečně přijdou, nemohou být v EU prodávána.
Současný následný spor se týká toho, zda by v případě, kdy starším autům budou odebrány homologace a jeho aktuálnímu majiteli kvůli nemožnosti jej prodat vnikne ztráta, měl Mercedes tuto finanční ztrátu současným majitelům ojetin kompenzovat.
Jinými slovy, velký humbuk se z toho stal až poté, co hrozí, že za podvod zaplatí nikoliv současní majitelé ojetin, ale automobilky.
Evropský soudní dvůr v předchozím sporu (německý majitel ojetého Mercedesu vs. Mercedes) formuloval stanovisko, že auta, která získala schválení (homologaci) podvodem, a o toto schválení dodatečně přijdou, nemohou být v EU prodávána.
Současný následný spor se týká toho, zda by v případě, kdy starším autům budou odebrány homologace a jeho aktuálnímu majiteli kvůli nemožnosti jej prodat vnikne ztráta, měl Mercedes tuto finanční ztrátu současným majitelům ojetin kompenzovat.
Jinými slovy, velký humbuk se z toho stal až poté, co hrozí, že za podvod zaplatí nikoliv současní majitelé ojetin, ale automobilky.
@Tycoon
a to je správně, že to má platit automobilka. Jen tu kompenzaci bych poměrově přesunul na majitele, který koupil dané auto po roce 2015, protože už se vědělo, že auta homologaci nesplňují, jen se jim neodebrala.
a to je správně, že to má platit automobilka. Jen tu kompenzaci bych poměrově přesunul na majitele, který koupil dané auto po roce 2015, protože už se vědělo, že auta homologaci nesplňují, jen se jim neodebrala.
@Mikesus
Chápu, že se řídíš heslem "Přísnost na chudý lidi musí bejt, kdyby na sůl nebylo.".
Ale v jednom z projednávaných případů bylo vozidlo prodáno jako nové v roce 2016. Dle tebe měl majitel jet do zkušebny a emise si ověřit, protože je jeho chyba, že věřil oficiálnímu schválení (homologaci), které to auto mělo?
Chápu, že se řídíš heslem "Přísnost na chudý lidi musí bejt, kdyby na sůl nebylo.".
Ale v jednom z projednávaných případů bylo vozidlo prodáno jako nové v roce 2016. Dle tebe měl majitel jet do zkušebny a emise si ověřit, protože je jeho chyba, že věřil oficiálnímu schválení (homologaci), které to auto mělo?
@Tycoon ale 2016 dieselgate ještě odjíždělo. Odstartovalo na podzim 2015. Máš snad pocit, že za půl roku při stejných homologaci to bude jinak? Jak píšu, primárně to má jít k tíží automobilky, obzvlášť pokud je to pro majitel. Pokud ne, určitě ho nekupoval ještě 2016, ale o dost později.
@Tycoon já navrhuju aby automobilky zažalovazly EU o odškodné ve výši 700-970 BILIONU EURO a podáno byxlo najednou 70 000 žalob. Pak se neobolševickej moloch konečně zahltí a KRACHNE
@Tycoon Já napíšu asi nepopulární názor, protože si málokdo uvědomuje důsledky. Osobně bych je nechal dojezdit, možná bych třeba nakázal automobilkám poskytnout velmi levně díly, které jsou potřebné pro správnou funkčnost takového motoru, aby se to neobcházelo. Nicméně pokutu platit uživatel je nesmysl, on si vůz koupil legálně. A automobilka ? No, zaplatí to, ale ve výsledku to zaplatíme zase my, ať už ošidí nová auta (třeba jako po dieselgate), nebo si sáhne na nějaké pobídky z veřejných peněz (to platíme taky my žejo) a ve výsledku se může stát, že takové automobilky si prolobbují uplné nesmysly v legislativě, jako to bylo třeba s totální elektromobilitou (ano i za tu kopaly automobilky i tady v EU), popřípadě něco, co jim uměle zdraží produkt a zaplatí to zákazník. Je tu tolik ekologicky horších problémů, které by bylo vhodnější řešit a měly by větší efekt na dopady do zdraví a přírody (třeba zbylých 90 % green dealu). Pokud na to automobilky přistoupí, ať majitele odškodní za to, že auto nebudou už moct prodat, nejsem proti, ale buďte si jisti, že dopady to mít bude. Pak si tu třeba nakonec koupí auto jen horních pár tisíc lidí a tomu já osobně taky nefandním.
@Ozzman ano rozumny pragmaticky nazor 👍 Nechat byt a neresit. Za par let se problem vyresi sam. Neni zase tak palcivy, aby se to muselo hrotit.
@ryccardo Uplně neřešit neříkám, rozhodně si ale myslím, že je i střední cesta, třeba v té nutnosti poskytnou velmi levně filtry, vstřiky a další "blbosti", které při nesprávné údržbě dost zhorší výsledky emisí... já vím, je tu ještě NOx, ale i tak by toto mohla být cesta. Osobně potkávám poslední dobou více a více velmi nechutně čoudících dieslů typu O2fl, Passat B6/7 a to co z nich leze není černá dýmovnice typu 1.9TDI, ale když za tím jedu na motorce, zvedá se mi z toho čoudu žaludek, staré TDI voní :D Tak na tato auta bych cílil
@ryccardo
čteš něco, co nepíše. XD
navíc filtry atd neřeší ten problém, který jen slaboduší bagatelizují. Můj děda neměl žádné vzdělání a tvrdil, že když se věci spálí, zmizí a neexistují a nic z nich kromě popelu nezbyde.
Přesně tohle jsou lidi, kteří bagatelizují problém těchto podvodných motorů a ignorují statistiku nárůstu onemocnění. Ano není to jediná příčina, ale je to jedna z hlavních.
čteš něco, co nepíše. XD
navíc filtry atd neřeší ten problém, který jen slaboduší bagatelizují. Můj děda neměl žádné vzdělání a tvrdil, že když se věci spálí, zmizí a neexistují a nic z nich kromě popelu nezbyde.
Přesně tohle jsou lidi, kteří bagatelizují problém těchto podvodných motorů a ignorují statistiku nárůstu onemocnění. Ano není to jediná příčina, ale je to jedna z hlavních.
Proč se tu do p.r.d.e.l.e. nedá už komentovat pod některými subvlákny?!!!! To je totálně naprd tahle platforma, kdo to proboha vymýšlel ? K čemu je tu tedy diskuze ?! Zavřel bych autora do místnosti s tím turbodieslem, třeba by se mu pak rozsvítilo.. probhoa proč?!!!! Dal jsem tomu šanci a zase jdu do pryč.... tohle je fakt epic fail redakce
@Ozzman
klid ozzy. Omezili to na max 3 reakce, protože pak už se jim to příliž zužovalo. XD
Hele, já bych řekl, že tim TDI už jezdil, když vyplodil něco takového XD
klid ozzy. Omezili to na max 3 reakce, protože pak už se jim to příliž zužovalo. XD
Hele, já bych řekl, že tim TDI už jezdil, když vyplodil něco takového XD
@Ozzman
ale oni je nechají dojezdit. Nikdo nebude platit pokutu, jen to nemůžeš prodat dál. Kompenzace je na automobilkách.
a nový filtr ti nevyřeší emise, které obcházejí. Ta auta ty emise neplní jako nová, jak to zajistí nové vstřiky a filtry, když se testovaly s novými?
ale oni je nechají dojezdit. Nikdo nebude platit pokutu, jen to nemůžeš prodat dál. Kompenzace je na automobilkách.
a nový filtr ti nevyřeší emise, které obcházejí. Ta auta ty emise neplní jako nová, jak to zajistí nové vstřiky a filtry, když se testovaly s novými?
Ano, Nox ano, ale ta auta dnes už neplní ani tu kouřivost, která taky není zrovna ideální a uplně zdravá, žejo :) Euro 6 auta už mají dnes i 10 let a mohou mít klidně 300-400 tisíc najeto a ten servis né vždy dostanou.... tohle je jak říkám jen částečná snaha o nápravu @Mikesus
@Ozzman
Ano, ale tady je to o podvodné euro5 a euro6a, kde je již DPF a kouřivost problém není. Problém je právě s NOx a to ti žádný nový díl nevyřeší. Leda celý nový motor za jiný.
Ano, ale tady je to o podvodné euro5 a euro6a, kde je již DPF a kouřivost problém není. Problém je právě s NOx a to ti žádný nový díl nevyřeší. Leda celý nový motor za jiný.
Ozzy, nějak nemohu na tebe reagovat. Souhlas s tebou. Jen nechápu, že je možné, že TDI v Česku nemuselo na přehrání SW, ten půllitr navíc ve spotřebě by nikoho nezabil. Diesel s močkou je fajň, jen proč když se to sypne to stojí takový ranec?
@KANKUNEN
to je jen dáno tím, že můžeš ve stromu reagovat jen 3x. Jak jinak vyřešit, že měli příliž úzké textové pole? XD
to je jen dáno tím, že můžeš ve stromu reagovat jen 3x. Jak jinak vyřešit, že měli příliž úzké textové pole? XD
@Ozzman
Na jednu stranu máš pravdu. Automobilky mají tak silnou lobby a postavení na trhu, že si určitou část těch pokut vezmou zase z našich kapes, nebo si za to vylobují jiné výhody, které nás budou poškozovat. A EU trápí spousta důležitějších věcí než tohle.
Na druhou stranu jde o výchovný efekt. Pokud se to nechá "vyhnít", bude to znamenat povzbuzení pro to, že podvádět se vyplatí, pokud jsi velký a máš silnou lobby.
Mně se líbí, jak to dělají v USA. Podváděl si zákon? Zaplatíš to do posledního dolaru. Zkrachovala tvoje banka nebo automobilka? Zapomeň na dotování ztrát z peněz daňových poplatníků, jdeš do bankrotu, a pokud je firma důležitá, tak její provoz převezme stát, ale ty jako akcionář nedostaneš v bankrotovém řízení jako poslední věřitel v řadě ani dolar, máš si hlídat, jak tvá firma hospodaří. Stát pak firmu ozdraví, akcie prodá a ty si je můžeš znova koupit.
Na jednu stranu máš pravdu. Automobilky mají tak silnou lobby a postavení na trhu, že si určitou část těch pokut vezmou zase z našich kapes, nebo si za to vylobují jiné výhody, které nás budou poškozovat. A EU trápí spousta důležitějších věcí než tohle.
Na druhou stranu jde o výchovný efekt. Pokud se to nechá "vyhnít", bude to znamenat povzbuzení pro to, že podvádět se vyplatí, pokud jsi velký a máš silnou lobby.
Mně se líbí, jak to dělají v USA. Podváděl si zákon? Zaplatíš to do posledního dolaru. Zkrachovala tvoje banka nebo automobilka? Zapomeň na dotování ztrát z peněz daňových poplatníků, jdeš do bankrotu, a pokud je firma důležitá, tak její provoz převezme stát, ale ty jako akcionář nedostaneš v bankrotovém řízení jako poslední věřitel v řadě ani dolar, máš si hlídat, jak tvá firma hospodaří. Stát pak firmu ozdraví, akcie prodá a ty si je můžeš znova koupit.
Jenže v USA si toto dovolí na zahraniční automobilky, ty své si chrání trochu lépe... a když je VW největší automobilku v EU, pak tu máš stellantis, Renault... a všichni jely diesly :) Víš jak to myslím... Ale souhlasím, já bych je taky ideálně potrestal, jen uvádím i tu stranu B a když budou pokuty mastné, zaplatíme to my.... kdyby to byly cizí automobilky mimo EU, pak je to jednodušší @Tycoon
@Tycoon
Přesně tak. Bohužel se to mělo udělat hned v roce 2015, ale těch dieseldezolátů tu bylo ještě moc. Naštěstí už spousta lidí pochopilo, nebo uznalo fakta a od roku 2015 klesl podíl dieselů ze skoro 50% v EU na cca 13% v 2023. Protože některé automobilky to zase obcházejí a dávají diesel do hybridu, někteří řeknou že jsou tam.
no a hybridu bylo cca 5%, v 2023 cca 23%. I kdyby to byly jen diesely, je propad o 19%. Ale reálně diesely v hybridech jsou spíš tak kolem 20% max, takže je ten jejich podíl 5%. Většina lidí neni hloupá.
https://www.lidovky.cz/…ln_ekonomika_rkj
Ukazuje to i bazarová statistika, kdy v roce 2015 bylo 61% dieselů, v roce 2023 21%.
Přesně tak. Bohužel se to mělo udělat hned v roce 2015, ale těch dieseldezolátů tu bylo ještě moc. Naštěstí už spousta lidí pochopilo, nebo uznalo fakta a od roku 2015 klesl podíl dieselů ze skoro 50% v EU na cca 13% v 2023. Protože některé automobilky to zase obcházejí a dávají diesel do hybridu, někteří řeknou že jsou tam.
no a hybridu bylo cca 5%, v 2023 cca 23%. I kdyby to byly jen diesely, je propad o 19%. Ale reálně diesely v hybridech jsou spíš tak kolem 20% max, takže je ten jejich podíl 5%. Většina lidí neni hloupá.
https://www.lidovky.cz/…ln_ekonomika_rkj
Ukazuje to i bazarová statistika, kdy v roce 2015 bylo 61% dieselů, v roce 2023 21%.
@ Mikesus - dovol abych trochu poupravil tvou cílenou dezinterpretaci reality :D Trhu - lidem jsou emise z dieslu převážně (až na tebe) fuk, jenže nárust hybridu je tu hlavně proto, že se ukázalo, že fungují, zvýšila se nabídka takových aut a taky se zlepšují :) Jsem si jistý, že by stejná transformace proběhla i v případě, že by se žádné emise v médiích nepřetřásaly. Lidem se nabídla dobrá alternativa, není pro každého, ale 23 % trhu je sakra dost. Já si nekoupil hybrid pro jeho čistotu, ale protože funguje :D
A ty bazary.. slušný větší auto z roku 2010 - 2015, kde se nemusíš bát větších servisních nákladů v nízkých KM je spíše dieslové, byla to éra přímovstřikových benzinu a už v 2015 se vědělo , že to je mnohem dražší sranda, než občas vypálit filtr na dálnici u dieslu
A ty bazary.. slušný větší auto z roku 2010 - 2015, kde se nemusíš bát větších servisních nákladů v nízkých KM je spíše dieslové, byla to éra přímovstřikových benzinu a už v 2015 se vědělo , že to je mnohem dražší sranda, než občas vypálit filtr na dálnici u dieslu
@Ozzman
já si myslím, že to urychlilo nejen přechod, ale i vývoj nejen HEV, ale i PHEV a BEV.
Naštěstí kvalita ovzduší už roste jak tyhle vraky mizí. A to i přes to, že je tu víc aut. Přeci jen passat TDI byl horší než 10 autobusů a to se musí projevit.
Ohledně té statistiky, ono je dnes strašně těžké říct, co je a co není hybrid. Tady je zase neskutečná zaostalost úředníka, aby prostě řekl, že hybrid bude jen to a to, nebo že budou kategorie diesel-hybrid, benzin-hybrid a pak se to může snadno sečíst.
já si myslím, že to urychlilo nejen přechod, ale i vývoj nejen HEV, ale i PHEV a BEV.
Naštěstí kvalita ovzduší už roste jak tyhle vraky mizí. A to i přes to, že je tu víc aut. Přeci jen passat TDI byl horší než 10 autobusů a to se musí projevit.
Ohledně té statistiky, ono je dnes strašně těžké říct, co je a co není hybrid. Tady je zase neskutečná zaostalost úředníka, aby prostě řekl, že hybrid bude jen to a to, nebo že budou kategorie diesel-hybrid, benzin-hybrid a pak se to může snadno sečíst.
@Mikesus - ano, ovzduší se lepší a opět, tohle je jen malá část, protože souběžně s tím běží jiné ekologicky zaměřené činnosti :D Jak říkám, toto je trochu cílená dezinterpretace dat :) To právě ten zpropadenej Green Deal v sobě skýtá i ty pozitivní věci a nejen co do automobilismu.
@Ozzman
A co General Motors a Chrysler v roce 2009? Žádná dotace krachujícím kolosům. Musely vyhlásit bankrot. Nynější General Motors a Chrysler jsou nové společnosti, které v roce 2009 založila federální vláda, koupila do nich aktiva z krachujících kolosů, investovala do nich a pak je v letech 2011 (Chrysler) a 2013 (General Motors) je prodala. Původní akcionáři přišli prakticky o vše. Federální vláda měla přímou ztrátu z těchto operací zhruba 10 mld. USD, avšak nepřímo zachránila automobilový průmysl a tím i mnohonásobně vyšší daně z příjmů.
A co General Motors a Chrysler v roce 2009? Žádná dotace krachujícím kolosům. Musely vyhlásit bankrot. Nynější General Motors a Chrysler jsou nové společnosti, které v roce 2009 založila federální vláda, koupila do nich aktiva z krachujících kolosů, investovala do nich a pak je v letech 2011 (Chrysler) a 2013 (General Motors) je prodala. Původní akcionáři přišli prakticky o vše. Federální vláda měla přímou ztrátu z těchto operací zhruba 10 mld. USD, avšak nepřímo zachránila automobilový průmysl a tím i mnohonásobně vyšší daně z příjmů.
@Tycoon Len hlupák si myslí že zaplatí automobilky. Vždy zaplatí konečný spotrebiteľ !
Pepa_007
To se nestane. Starší naftová auta budou jezdit dál.
@Pepa_007 taky verim ze rozum zvitezi a EU nebude dalsim nesmyslem prispivat k protiunijnim naladam ve spolecnosti.
@ryccardo
však je nikdo nezakazuje. Kdo měl rozum, už se těhle aut zbavil. To bylo jasné od začátku, že to bude časovaná bomba.
však je nikdo nezakazuje. Kdo měl rozum, už se těhle aut zbavil. To bylo jasné od začátku, že to bude časovaná bomba.
ryccardo
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Mikesus Souhlas s ryccardem, jsi úplně vedle. Normálního člověka nezajímá podle čeho bylo auto homologováno. Je legálně v prodeji, tj splnilo předpisy, můžu si jej koupit. Tečka.
Fernando Martínez
Příspěvek podléhá schvalování.
@ryccardo
Ano a které euro6? euro6b, která přišla v roce 2015, před dieselgate. Takže ne, vědělo se, že to je i tahle. Proto velice rychle přišly s Euro6c v 2018 a 6d ve 2019.
A ano četl jsem to, dokonce to sleduju delší dobu, takže vím, že primárně se jedná o Mercedes. Nicméně právě u dieselgate ( kde i renault a mercedes měly dost problémů ) se to provalilo a od té doby to musí být každému jasné. Já doufám že to projde, už je chyba, že se to neudělalo v tom roce 2015/2016. Byl by to pro ty podvodníky větší trest.
Ano a které euro6? euro6b, která přišla v roce 2015, před dieselgate. Takže ne, vědělo se, že to je i tahle. Proto velice rychle přišly s Euro6c v 2018 a 6d ve 2019.
A ano četl jsem to, dokonce to sleduju delší dobu, takže vím, že primárně se jedná o Mercedes. Nicméně právě u dieselgate ( kde i renault a mercedes měly dost problémů ) se to provalilo a od té doby to musí být každému jasné. Já doufám že to projde, už je chyba, že se to neudělalo v tom roce 2015/2016. Byl by to pro ty podvodníky větší trest.
@ericn
naopak, normálního člověka zajímá, jestli je daná věc bezpečná a způsobilá. Předpokládám tedy, že si taky koupíš dům/byt a budeš v něm bez úprav bydlet, který je zkolaudovaný, ale předchozí majitel/stavební firma po kolaudaci odstranila několik nosných zdí, které tam byly jen naoko, aby prošly kolaudací. To je úplně to samé. A sám to taky dál neprodáš, nikdo to chtít nebude.
naopak, normálního člověka zajímá, jestli je daná věc bezpečná a způsobilá. Předpokládám tedy, že si taky koupíš dům/byt a budeš v něm bez úprav bydlet, který je zkolaudovaný, ale předchozí majitel/stavební firma po kolaudaci odstranila několik nosných zdí, které tam byly jen naoko, aby prošly kolaudací. To je úplně to samé. A sám to taky dál neprodáš, nikdo to chtít nebude.
Roman Horký
Nalejme si čistého vína.
(1) I ty dnešní homologace se švindlují, jenom se to dozvíme až za pár let.
(2) Diesel do osobních aut nepatří. Kdo ho tam montuje je črák a kdo si to koupí je ulín.
(1) I ty dnešní homologace se švindlují, jenom se to dozvíme až za pár let.
(2) Diesel do osobních aut nepatří. Kdo ho tam montuje je črák a kdo si to koupí je ulín.
@Roman Horký Smrťáku, svez se 320d a pak začni šetřit.
@KANKUNEN
zrovna 320d není žádná sláva. co je na tom tak úžasného? než 320d, to radši 330i.
zrovna 320d není žádná sláva. co je na tom tak úžasného? než 320d, to radši 330i.
@Mikesus Už jen nabídka na trhu 320d vs. 330i dělá z koupě 330i problém, jen na mobile.de je jich z daného období sotva desetina. Sám jsem kvůli tomu před lety zakotvil u 320d.
@lyon667
To ale nemění nic na faktu, že 320d v porovnani s benzinovou je o dost horší i jízdně. Že nejsou dostupné? Objednat lze, dobrých ojetin nebo skladovek není mnoho. Tak tam visí ty 320d no.
To ale nemění nic na faktu, že 320d v porovnani s benzinovou je o dost horší i jízdně. Že nejsou dostupné? Objednat lze, dobrých ojetin nebo skladovek není mnoho. Tak tam visí ty 320d no.
@KANKUNEN Jo, to jede hezky, jezdil jsem s tím tedy v jiném BMW, ale ten motor na diesel R4 je fajn (byla to 110kw verze). Horší je, že starší 20d prostě vždy doplatí na toho čtvrtého majitele a jeho údržbu :D
@Roman Horký presne tak. Ale co chces od lidi, kteri si mysli ze jejich PHEV je z pohledu emisi v poradku a deklarovana spotreba z niz se vychazi, je 1 litr na 100 km. Je to ocividny podvod a zkreslena cisla a tim padem neplatna homologace. To se bude ale resit az za par let, az ta auta budou starsi. Stejne jako dieselgate.
@ryccardo Ano, jednou by se měly dostat na přetřes i podvodné normy (přímo ty normy) na měření emisí PHEV. Nebyla by od věci trestní odpovědnost jejich autorů. Retroaktivně!!
Ale mnohem lepší by bylo zavřít všechny zeleno***níky i s jejich pošahaným náboženstvím Satana CO2 a začít zase myslel a dělat racionálně.
Ale mnohem lepší by bylo zavřít všechny zeleno***níky i s jejich pošahaným náboženstvím Satana CO2 a začít zase myslel a dělat racionálně.
@Roman Horký
a včem se podvádí? zatím jsem slyšel o podvodech s diesely, tam to je potřeba aby prošly. U benzinu zatím nic. Máš nějaké info?
a včem se podvádí? zatím jsem slyšel o podvodech s diesely, tam to je potřeba aby prošly. U benzinu zatím nic. Máš nějaké info?
@Mikesus Už sám fakt, že homologace počítá s plným využitím elektrického dojezdu, je podvod. V praxi se ukazuje, že to funguje jinak a nelze "správné" použití vynutit.
@Roman Horký
Takze máš na mysli konkrétně jenom phev?
Víceméně souhlasím, že by se mělo provést RDE měření s plně nabitou baterkou, celych 100km, žádné dopocitacani, to je nesmysl. A pak udělat ten samý test s prázdnou a udávat obě hodnoty.
Takze máš na mysli konkrétně jenom phev?
Víceméně souhlasím, že by se mělo provést RDE měření s plně nabitou baterkou, celych 100km, žádné dopocitacani, to je nesmysl. A pak udělat ten samý test s prázdnou a udávat obě hodnoty.
Mikesus
žádný podraz to není. Nikdo jim je nebere, nezakazuje. Pořád můžou jezdit dál. Že je neprodají? měli na to spoustu času od roku 2015. Což tedy mnoho prvomajitelů udělalo a vychcánci si nakupili levně, protože normální člověk to nechtěl. A teď ti samí brečí, jak se toho pak nezbaví. Hloupost je bohužel nekonečná a když kupuji něco, co nesplňuje legislativu, nemůžu se divit, že se může stát, že se toho pak nezbavím.
@Mikesus To je zase logika. Prvomajitelé měli prodat, ale druhomajitelé neměli koupit? Achjo...
@lyon667
věděli, co kupují. Žádný zajíc v pytli to nebyl. Ale jak píšu od začátku, kompenzace měly dávat automobilky, teď už je pozdě. Každý věděl, co kupuje po roce 2015
věděli, co kupují. Žádný zajíc v pytli to nebyl. Ale jak píšu od začátku, kompenzace měly dávat automobilky, teď už je pozdě. Každý věděl, co kupuje po roce 2015
@Mikesus co když někdo nečte zprávy? Ona je povinnost číst média? Odkdy? řada lidí vůbec zprávy nečte a televizi nevlastní
@Barrichello
Přesně takový argument jsem čekal. Určitě se najde jeden člověk, co od roku 2015 nečetl noviny, nekoukal na zprávy, neposlouchal rádio, žádné debaty, diskuze s ostatními. Ukaž mi ho prosím. Věřil bych před 100 lety a víc, dnes takový člověk, pokud skutečně je, nebude mít ani to auto.
Přesně takový argument je hodný zaostalého člověka. Svět se vyvíjí a obecné povědomí je též část inteligence.
Přesně takový argument jsem čekal. Určitě se najde jeden člověk, co od roku 2015 nečetl noviny, nekoukal na zprávy, neposlouchal rádio, žádné debaty, diskuze s ostatními. Ukaž mi ho prosím. Věřil bych před 100 lety a víc, dnes takový člověk, pokud skutečně je, nebude mít ani to auto.
Přesně takový argument je hodný zaostalého člověka. Svět se vyvíjí a obecné povědomí je též část inteligence.
@Mikesus některým lidem je politika u zádele a zprávy nečtou protože sou tam samé negativní věci. Už sem to slyšel od několika lidí, že maj tak lepší život a nestresují se. Tak se jich optej proč to dělaj.
@Barrichello
Taky nečtu politiku. Ale vidíš, diskutovali jste o tom, takže povědomí, i když nečtou, mají. Že je to nezajímá, neznamená že o tom neví. Zase si pleteš 2 různé věci, zajímání se a obecné povědomí.
Taky nečtu politiku. Ale vidíš, diskutovali jste o tom, takže povědomí, i když nečtou, mají. Že je to nezajímá, neznamená že o tom neví. Zase si pleteš 2 různé věci, zajímání se a obecné povědomí.
Nakoupili levně, protože v době začínající konjunktury rostly prodeje nových aut do firem (nedávno jsem dával tabulku prodeju aut celkem a tyhle roky byly vyšší, než průměr) a pak se větším množstvím aut zahltil trh (taky to byly levné operáky dost často) a proto ta auta byla levná. Tady nehraje roli vychcánkovství, ale trh (a taky fakt, že většina benzinových motorů z této doby karbonovalo a proto to nikdo nechtěl) ;) Navíc dieselgate ukázala především na koncernové vozy, že neplní další vylézalo až tak porůznu další roky. Na to taky nezapomeń @Mikesus
Vychcánkovství to je, pokud někdo chce nízkou spotřebu za každou cenu. Nesmí se ovšem potom divit, že to může mít následky.
@Mikesus
Jeden z těch žalujících pánů si koupil Mercedes až v roce 2016 a to úplně nový. A platné schválení (homologaci) to tehdy mělo. Proč chceš pořád trestat ty, kteří si to v dobré víře koupili, a ne ty, kteří podváděli?
Jeden z těch žalujících pánů si koupil Mercedes až v roce 2016 a to úplně nový. A platné schválení (homologaci) to tehdy mělo. Proč chceš pořád trestat ty, kteří si to v dobré víře koupili, a ne ty, kteří podváděli?
@Tycoon
Čteš to vůbec co čtu?
Jak jsem psal, už asi po 5. Kompenzace má zaplatit automobilka, jelikož je prvomajitel, tak téměř úplně. Mohl to prodat loni, předloni. Moc dobře se po dieselgate vědělo, že to je i euro6b. Jako prvomajitel to má 8 let, mohl se toho dávno zbavit než čekat, až konečně se bude dodržovat zákon a omezí se něco, co nesplňuje legislativu. Nikdo mu nezakazuje to provozovat dal, koupil v dobré víře, ale v té špatné si to nechával několik let s tím, že bude čerpat výhody podvodného produktu.
Čteš to vůbec co čtu?
Jak jsem psal, už asi po 5. Kompenzace má zaplatit automobilka, jelikož je prvomajitel, tak téměř úplně. Mohl to prodat loni, předloni. Moc dobře se po dieselgate vědělo, že to je i euro6b. Jako prvomajitel to má 8 let, mohl se toho dávno zbavit než čekat, až konečně se bude dodržovat zákon a omezí se něco, co nesplňuje legislativu. Nikdo mu nezakazuje to provozovat dal, koupil v dobré víře, ale v té špatné si to nechával několik let s tím, že bude čerpat výhody podvodného produktu.
@Mikesus
Čtu.
A znovu opakuju. Mělo to platné schválení (homologaci)? Mělo. Co je tedy na chování kupujících a majitelů špatného, kde vidíš ten špatný úmysl?
Když by to ten prvomajitel prodal před 5 lety, tak aby to mohl prodat, jiný majitel by to musel koupit. Tvá logika ve všech případech označí jednoho z těch zákazníků, že má špatný úmysl.
Já však vidím jediný špatný úmysl na straně automobilek (a případně těch, kteří s těmi podvody pomáhali, napr. zkušebny, úředníci atd).
Čtu.
A znovu opakuju. Mělo to platné schválení (homologaci)? Mělo. Co je tedy na chování kupujících a majitelů špatného, kde vidíš ten špatný úmysl?
Když by to ten prvomajitel prodal před 5 lety, tak aby to mohl prodat, jiný majitel by to musel koupit. Tvá logika ve všech případech označí jednoho z těch zákazníků, že má špatný úmysl.
Já však vidím jediný špatný úmysl na straně automobilek (a případně těch, kteří s těmi podvody pomáhali, napr. zkušebny, úředníci atd).
@Tycoon
Od roku 2015 se vědělo, že je sice schválené, ale nesplňující. A každý výrobek, který byl odhalen, že nesplňuje legislativu, je omezován. Mohl se toho zbavit, nebo nést riziko, že to přijde. A právě to měl chtít prodat, pokud by to nikdo nechtěl koupit, domáhat se kompenzací od automobilky. Ale to nechtěl, chtěl využívat vlastnosti produktu, které získal díky podvodu a neplnění legislativy a teď, když už by to chtěl prodat, najednou mu to vadí?
Od roku 2015 se vědělo, že je sice schválené, ale nesplňující. A každý výrobek, který byl odhalen, že nesplňuje legislativu, je omezován. Mohl se toho zbavit, nebo nést riziko, že to přijde. A právě to měl chtít prodat, pokud by to nikdo nechtěl koupit, domáhat se kompenzací od automobilky. Ale to nechtěl, chtěl využívat vlastnosti produktu, které získal díky podvodu a neplnění legislativy a teď, když už by to chtěl prodat, najednou mu to vadí?
@Mikesus jednou platná legislativa se nedá měnit. To bych se mohli zítra oznámit, že jídlo prodávané v hospodě musí mít od září jiné složení a že tudiýž nově bude svíčková místo 175-230 Kč stát 350-900 kč
Pak bych ale být resturací požadal odkšokdné od státu ve výši 300-700 milionů Kč nebo prostě vyjít na ulice a zcela zablokovat dopravu na 14 dní, pak bude totální koaps a bude muset padnout vláda
Pak bych ale být resturací požadal odkšokdné od státu ve výši 300-700 milionů Kč nebo prostě vyjít na ulice a zcela zablokovat dopravu na 14 dní, pak bude totální koaps a bude muset padnout vláda
@Barrichello
Ty si pořád pleteš složení a cenu. Cenu určit nemůžeš, složení ano. A pokud naridis, že má mít jiné složení, již zakoupenou můžeš spotřebovat, to ti nikdo nezakazuje ( stejne jako jezdit v tomhle ), ale novou nekoupís ani neprodas na zpracování jinému.
Žádná retroaktivita to není, pořád se může v tom jezdit
Ty si pořád pleteš složení a cenu. Cenu určit nemůžeš, složení ano. A pokud naridis, že má mít jiné složení, již zakoupenou můžeš spotřebovat, to ti nikdo nezakazuje ( stejne jako jezdit v tomhle ), ale novou nekoupís ani neprodas na zpracování jinému.
Žádná retroaktivita to není, pořád se může v tom jezdit
@Mikesus jiné složení = vyšší cena = nikdo tam nebude chodit = KRACH zařízení.
A to musí zaplatit ten kdo chce změny a tvrddě, prostě miliardy žalob a soudit se o BILIONY EUR
Ono to bolševiky přejde až zkrachují a zahltí se soudní systém. :)
Auto které bylo scháleno do provozu v roce 1930 pokud splní podmínky platné pro rok 1930 má právo jezdit KDEKOLIV na světě i v roce 2150, pokud toho bude schopné. Nikdo nikomu v roce 1930 neoznámil, že s tím nepůjde za 100-200 let jezdit. TECKA!!!
A to musí zaplatit ten kdo chce změny a tvrddě, prostě miliardy žalob a soudit se o BILIONY EUR
Ono to bolševiky přejde až zkrachují a zahltí se soudní systém. :)
Auto které bylo scháleno do provozu v roce 1930 pokud splní podmínky platné pro rok 1930 má právo jezdit KDEKOLIV na světě i v roce 2150, pokud toho bude schopné. Nikdo nikomu v roce 1930 neoznámil, že s tím nepůjde za 100-200 let jezdit. TECKA!!!
@Barrichello
ale to bude i v jiných hospodách, stejné složení stejný nárůst ceny. Pokud prodával jen tohle jedno a neměl jiný sortiment a neumí se přízpůsobit trhu, jeho problém.
Ale to už se bavíme o tom, že evropa vsadila na slepou uličku, na diesely, a aby nemuseli utrácet za investice, podváděli.Takže motáš jablka a hrušky.
Já jsem pro, ať to všichni žalujou, už měli dávno. Předtím to dolehlo na naivní lidi, teď konečně na dieseldezoláty. Snad to soud nesmete ze stolu.
ale to bude i v jiných hospodách, stejné složení stejný nárůst ceny. Pokud prodával jen tohle jedno a neměl jiný sortiment a neumí se přízpůsobit trhu, jeho problém.
Ale to už se bavíme o tom, že evropa vsadila na slepou uličku, na diesely, a aby nemuseli utrácet za investice, podváděli.Takže motáš jablka a hrušky.
Já jsem pro, ať to všichni žalujou, už měli dávno. Předtím to dolehlo na naivní lidi, teď konečně na dieseldezoláty. Snad to soud nesmete ze stolu.
Roman Horký
A chápu správně, že obrovské prodejní plochy AAAAAAAA AAAAUTO PRAAAHAAAA budou pak prázdné a jejich zisk se zobrazí červeně?
Srat_na_prezdivku
Nějak jsem se nedočetl, kdo to k tomu evropskému soudnímu dvoru dostal, kdo je dalším původcem všech těchto dohadů. Prvotním původcem, jsou ti, co schválili nejednoznačná homologační pravidla a tím umožnili jejich různý výklad.
PowerHouse
Proč jsou lidi proti EV? I díky auto...cz
Na auto...cz přeloží starý článek, který jsem četl před 2 roky, kde je, že ceny baterek jsou 137€/kWh.
Ale ve skutečnosti baterky klesají pod 50€/kWh.
Viz ten Bloomberg.
Na auto...cz přeloží starý článek, který jsem četl před 2 roky, kde je, že ceny baterek jsou 137€/kWh.
Ale ve skutečnosti baterky klesají pod 50€/kWh.
Viz ten Bloomberg.
@PowerHouse Milý PowerHousi, mně je úplně jedno, jestli baterky poklesly cenově o 7000 procent. Zatím ceny nových ani ojetých BEV neumožňují, aby mi jedno takové stálo před barákem. A o tom to prostě je.
@PowerHouse Proč jsou lidi pro EV? To je jako ptát se, proč jsou lidi proti BDSM. Někoho to baví, ale většina se má dostatečně ráda na to, aby s díky odmítla.
@lyon667
BDSM je spis diesel. Je to takové si dobrovolně ubližovat, ale jen trochu, aby to člověk přežil a důsledky bude mít až v pozdějším věku.
Takze přirovnání ti kulhá.
Naopak v tomto přirovnání je EV právě spíš o tom neublizovani si.
BDSM je spis diesel. Je to takové si dobrovolně ubližovat, ale jen trochu, aby to člověk přežil a důsledky bude mít až v pozdějším věku.
Takze přirovnání ti kulhá.
Naopak v tomto přirovnání je EV právě spíš o tom neublizovani si.
Roman Horký
@Mikesus:
"Můj děda neměl žádné vzdělání a tvrdil, že když se věci spálí, zmizí a neexistují a nic z nich kromě popelu nezbyde."
A tvrdil to naprosto správně a přesně. Po spálení benzínu je CO2 ten popel. Při spálení H2 je voda ten popel.
ANO, "nic z nich kromě popelu nezbyde".
"Můj děda neměl žádné vzdělání a tvrdil, že když se věci spálí, zmizí a neexistují a nic z nich kromě popelu nezbyde."
A tvrdil to naprosto správně a přesně. Po spálení benzínu je CO2 ten popel. Při spálení H2 je voda ten popel.
ANO, "nic z nich kromě popelu nezbyde".
@Roman Horký
A co po spálení nafty, pet lahve atd? Nechceš tvrdit, že po spálení benzinu je jen CO2 že ne? Proč jsou tedy další látky v emisni normě, kdyz nevznikají?
A co po spálení nafty, pet lahve atd? Nechceš tvrdit, že po spálení benzinu je jen CO2 že ne? Proč jsou tedy další látky v emisni normě, kdyz nevznikají?
@Mikesus všechno moderní je vždy lepší jak starý, co na to nás marxistický utopista? HAHAHAHA
https://ct24.ceskatelevize.cz/…la-studie-351869
https://ct24.ceskatelevize.cz/…la-studie-351869
@Barrichello
hezký whataboutismus. Co tam máš dál. Přidej ještě lodě, helikoptéry, rakteoplány, ponorky, tanky atd. Vše tohle zajisté parkuje na sídlišti pod okny lidí a vypouští tam své emise.
Tím neříkám, že se to nemá řešit. Ale je to méně důležité na to, čeho se chce dosáhnout. Lepší ovzduší a životního prostředí pro lidi v obydlených oblastech.
hezký whataboutismus. Co tam máš dál. Přidej ještě lodě, helikoptéry, rakteoplány, ponorky, tanky atd. Vše tohle zajisté parkuje na sídlišti pod okny lidí a vypouští tam své emise.
Tím neříkám, že se to nemá řešit. Ale je to méně důležité na to, čeho se chce dosáhnout. Lepší ovzduší a životního prostředí pro lidi v obydlených oblastech.
@Mikesus nebydli v obydlených oblastech, bydli na samotě. Když ti vadí vzoušek. Nám nevadí. Všechno se dá řešit, třeba nebydlet tam kde mi to nevyhovuje.
@Barrichello
neočekávám vzduch jako na Modravě a sám bych tam klidně bydlel, ale taky nejsem sobecký, abych tam nutil bydlet rodinu ( tohle lidi bez rodiny, co bydlí sami nepochopí ). Takže nejlepší je, domáhat se svých práv z listiny základních práv a svobod na čistý vzduch všude. Nechci úplně ten stejný, ale aby tu nebyly dementi, kteří ho záměrně a nadměrně ničí.
neočekávám vzduch jako na Modravě a sám bych tam klidně bydlel, ale taky nejsem sobecký, abych tam nutil bydlet rodinu ( tohle lidi bez rodiny, co bydlí sami nepochopí ). Takže nejlepší je, domáhat se svých práv z listiny základních práv a svobod na čistý vzduch všude. Nechci úplně ten stejný, ale aby tu nebyly dementi, kteří ho záměrně a nadměrně ničí.
@Barrichello estli to nebude tím, že na to lidi nemaj
https://www.seznamzpravy.cz/…-co-proto-257325
https://www.seznamzpravy.cz/…-co-proto-257325
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elekrodebility
Konečně to pochopil!
https://www.autoforum.cz/…el-ze-ho-vyrabi/
...a že mu to trvalo!
https://www.autoforum.cz/…aterky-nepadnou/
Mercedesovy hnusné elektrické mýdelničky netáhnou. Vůbec.
https://www.autoforum.cz/…maji-budoucnost/
A to se "vyplatí"!
https://www.autoforum.cz/…pomijeny-faktor/
Už ani firmy to nekupují...
https://www.autoforum.cz/…rodal-0-22-auta/
Nevyhnutelný vývoj
https://www.autoforum.cz/…emu-dvojnasobny/
Aspoň k něčemu jsou dobré!
https://www.autoforum.cz/…ebniho-prumyslu/
Konečně to pochopil!
https://www.autoforum.cz/…el-ze-ho-vyrabi/
...a že mu to trvalo!
https://www.autoforum.cz/…aterky-nepadnou/
Mercedesovy hnusné elektrické mýdelničky netáhnou. Vůbec.
https://www.autoforum.cz/…maji-budoucnost/
A to se "vyplatí"!
https://www.autoforum.cz/…pomijeny-faktor/
Už ani firmy to nekupují...
https://www.autoforum.cz/…rodal-0-22-auta/
Nevyhnutelný vývoj
https://www.autoforum.cz/…emu-dvojnasobny/
Aspoň k něčemu jsou dobré!
https://www.autoforum.cz/…ebniho-prumyslu/
@Arese
na slovensku už je autoforum označeno za dezinformační webhttps://konspiratori.sk/zoznam-stranok…
Naivní lidi jim to pořád baští.
https://www.novinky.cz/…obry-11-40479098
Kolik tu bylo lidí, jak hlásali blbost o těch trajektech s Ev a prázdnými bateriemi? Proč ti samí nepsali, že nesmí mít ani naplněnou nádrž plynem nad 50%?
Moc vtipné, jak je tam autoforu prokázáno, jak záměrně lže. čas 2:54.
Hloupý kdo to píše, hloupější kdo to posílá dál.
na slovensku už je autoforum označeno za dezinformační webhttps://konspiratori.sk/zoznam-stranok…
Naivní lidi jim to pořád baští.
https://www.novinky.cz/…obry-11-40479098
Kolik tu bylo lidí, jak hlásali blbost o těch trajektech s Ev a prázdnými bateriemi? Proč ti samí nepsali, že nesmí mít ani naplněnou nádrž plynem nad 50%?
Moc vtipné, jak je tam autoforu prokázáno, jak záměrně lže. čas 2:54.
Hloupý kdo to píše, hloupější kdo to posílá dál.
@Mikesus
No, realita je taká, že web konspiratori.sk sám patrí medzi najväčších dezinformátorov.
No, realita je taká, že web konspiratori.sk sám patrí medzi najväčších dezinformátorov.
@traveldrive
Nějaký odkaz? I u nás je důkaz, že autoforum.cz je dezinfofmacni web
https://www.novinky.cz/…obry-11-40479098
Nějaký odkaz? I u nás je důkaz, že autoforum.cz je dezinfofmacni web
https://www.novinky.cz/…obry-11-40479098
@Mikesus Tak na Slovensku označili AF za dezinformační web!? Proboha!!! No, to je tedy síla, to zcela mění situaci!! Od teď už se na ty "lživé" stránky ani nepodívám! :))))))))))
P.S. A neoznačila takto AF současná slovenská, polofašistická vláda? :)))
P.S. A neoznačila takto AF současná slovenská, polofašistická vláda? :)))
@Arese, nechal sis vypláchnout hlavu. Vážím si tě za jasný názor směrem k rusácku. Všimni si ale, že ti autoforoví jsou rudí i s botama. Tak blbě zas není, jak se píše.
@Arese Hele, většina těch článků je poctivě ozdrojovaná. A i kdyby toho, co tam píšou, byla pravda jen polovina (a to je víc), je to pro Evropu naprostá katastrofa!!!
P.S. Smrt odpornému rudozelnému eurobolševismu!!!
P.S. Smrt odpornému rudozelnému eurobolševismu!!!
@Arese
I u nás se ví, že píšou záměrně lži
https://www.novinky.cz/…obry-11-40479098
Stačí se podívat na web manipulatori.cz a přesně je tam popsáno, jak záměrně lžou a mluví polopravdy.
I u nás se ví, že píšou záměrně lži
https://www.novinky.cz/…obry-11-40479098
Stačí se podívat na web manipulatori.cz a přesně je tam popsáno, jak záměrně lžou a mluví polopravdy.
@Mikesus
Odvolávať sa na pseudoweb konspiratori .... Najprv si o tej web stránke treba zistiť čo to a potom sa na to odvolávať. To je web ktorý založili ľudia napojený na politické a mediálne pozadie aby mohli ničiť konkurenciu. V podstate sa jedná o nekalé obchodné praktiky. A už prehrali niekoľko súdov ktoré dali za pravdu práve tým ktorých tam tak vehementne zverejňujú. Posledný súd im priznal aj pokutu 30 000 € + zjednanie nápravy.
Odvolávať sa na pseudoweb konspiratori .... Najprv si o tej web stránke treba zistiť čo to a potom sa na to odvolávať. To je web ktorý založili ľudia napojený na politické a mediálne pozadie aby mohli ničiť konkurenciu. V podstate sa jedná o nekalé obchodné praktiky. A už prehrali niekoľko súdov ktoré dali za pravdu práve tým ktorých tam tak vehementne zverejňujú. Posledný súd im priznal aj pokutu 30 000 € + zjednanie nápravy.
@Prezivkynetreba
Proto je těch odkazů víc. Měl by ses podívat i na další, které jsou v daném prispevku. A jestli někdo dostal pokutu, v pořádku a zjednal nápravu. Znamená to, ze ta náprava byla zjednana a sedí to ne?
Proto nedávám jediný odkaz, ale více zdrojů, stačí si je prokliknout.
Proto je těch odkazů víc. Měl by ses podívat i na další, které jsou v daném prispevku. A jestli někdo dostal pokutu, v pořádku a zjednal nápravu. Znamená to, ze ta náprava byla zjednana a sedí to ne?
Proto nedávám jediný odkaz, ale více zdrojů, stačí si je prokliknout.
ericn
@Mikesus Jak říkám, jsi mimo, srovnávat auto a dům je hloupost. Auto je nějak legálně homologováno a prochází pravidelnou kontrolou na STK, tj pokud vyhovuje předpisům z roku výroby, je legálně v pořádku, tj nevidím důvod, proč by s ním nemohl někdo obchodovat a provozovat ho. Normální člověk se nad tím ani nepozastaví, ty zajímá design, výbava, motor, spotřeba, stav auta a finální cena, kterou za to zaplatí. Nic víc :-)
@ericn
a ano, pokud vyhovuje. Ale ono nevyhovuje. Ale protože tu jsou velké lobby, tak se to nezakázalo, aby to automobilka nemusela platit. Mimo jsi ty, úplně.
https://theicct.org/…Europe-mar23.pdf
a ano, pokud vyhovuje. Ale ono nevyhovuje. Ale protože tu jsou velké lobby, tak se to nezakázalo, aby to automobilka nemusela platit. Mimo jsi ty, úplně.
https://theicct.org/…Europe-mar23.pdf
@Mikesus No to je ale to, co mě jako spotřebitele nezajímá. Já koupil homologované auto, co prochází na STK podle předpisů a je tedy způsobilé k provozu. Tj cokoliv dalšího mě nezajímá, tj pokud někdo falšoval výsledky, rozuměj automobilka, tak ať postihnutá ona a ne já jako spotřebitel, tím že mi zakážou jej používat :-)
@ericn
Kdyz tě to nezajímá tak v pořádku, nemusíš nic řešit, ten vrak od tebe nikdo nekoupí, kdyz ho ani prodavat nehcceš. Zajiste tě ani nezajímá, kam vyhodis svůj odpad.
Kdyz tě to nezajímá tak v pořádku, nemusíš nic řešit, ten vrak od tebe nikdo nekoupí, kdyz ho ani prodavat nehcceš. Zajiste tě ani nezajímá, kam vyhodis svůj odpad.
@Mikesus Mikeši, ale já žádný Diesel nemám, poslední jsem dal pryč už v roce 2011 soukromý a 2015 služební :-) Od té doby samý benzin a CNG... Takže jsem v pohodě a ty nafťáky se budou prodávat dál, ať se ti to líbí nebo ne...
Tycoon
Pro zajímavost některé detaily z případu C-308/23 pro jednávaného u Evropského soudního dvora.
Žalobce: Majitel Mercedesu E 220 BlueTec, r.v. 2016, koupen jako nový.
Žalovaný: Mercedes Group AG
Předkládající soud: Landgericht Duisburg
Žalobce: "Dále se žaluzie chladiče u vozidel, v nichž je instalován tentýž motor, za běžného provozu otevírá až od teploty chladicí kapaliny vyšší než 105 °C, při zkušebních testech ale již při teplotě chladicí kapaliny vyšší než 69 °C.
Žalovaný: "Žaluzie chladiče, kterou je sporné vozidlo vybaveno, není součástí systému regulace emisí."
https://curia.europa.eu/juris/showPdf.jsf?text=&docid=275343&pageIndex=0&doclang=CS&mode=req&dir=&occ=first&part=1&cid=162081
Žalobce: Majitel Mercedesu E 220 BlueTec, r.v. 2016, koupen jako nový.
Žalovaný: Mercedes Group AG
Předkládající soud: Landgericht Duisburg
Žalobce: "Dále se žaluzie chladiče u vozidel, v nichž je instalován tentýž motor, za běžného provozu otevírá až od teploty chladicí kapaliny vyšší než 105 °C, při zkušebních testech ale již při teplotě chladicí kapaliny vyšší než 69 °C.
Žalovaný: "Žaluzie chladiče, kterou je sporné vozidlo vybaveno, není součástí systému regulace emisí."
https://curia.europa.eu/juris/showPdf.jsf?text=&docid=275343&pageIndex=0&doclang=CS&mode=req&dir=&occ=first&part=1&cid=162081
Barrichello
Mikesus . "Naštěstí kvalita ovzduší už roste"
Neroste a neproste, každoročně Vám stoupá unilý metan do odvduší a ten je 300x horší jak CO2.
Máte to blbý, oceány sou dál plné plastů, ledovce v Himalájích dál tají kvůli solím z Aralu a indové dál pálí pneumatiky a jeden T-55 na Ukrajině má emise jako 600 litrových tříválců a jeden ukrajinský ZIL má emise jako 1700 benzínových oktávek atd atd
Další mnaky jdou z hořících rafinerií, z hořících starých barabizen plných azbestu a jedoavatých látek, zamořené sou vodní toky, půda , moře všechno a každým dnem toho přibejvá.
A tady zelenej bolševik řeší diesly, K SMICHU!
Neroste a neproste, každoročně Vám stoupá unilý metan do odvduší a ten je 300x horší jak CO2.
Máte to blbý, oceány sou dál plné plastů, ledovce v Himalájích dál tají kvůli solím z Aralu a indové dál pálí pneumatiky a jeden T-55 na Ukrajině má emise jako 600 litrových tříválců a jeden ukrajinský ZIL má emise jako 1700 benzínových oktávek atd atd
Další mnaky jdou z hořících rafinerií, z hořících starých barabizen plných azbestu a jedoavatých látek, zamořené sou vodní toky, půda , moře všechno a každým dnem toho přibejvá.
A tady zelenej bolševik řeší diesly, K SMICHU!
@Barrichello
fakt? A kde ten metan je, při zemi do mm výšky? Těžko. Blbý co?
Co tam máš dál. Chápu, že ty si pleteš lokální a globální emise. Lidi, co se zasekli před více než 100 lety rozdíl nepochopí.
fakt? A kde ten metan je, při zemi do mm výšky? Těžko. Blbý co?
Co tam máš dál. Chápu, že ty si pleteš lokální a globální emise. Lidi, co se zasekli před více než 100 lety rozdíl nepochopí.
@Mikesus
Pokud si někdo něco plete, jsi to ty. Metan je typická globální emise.
Plus minus stejná koncentrace je v Praze, na Šalamounových ostrovech i v Burkině Faso. Plus minus stejná koncentrace je 1 mm nad zemí, 100 m nad zemí i 10 km nad zemí.
Pokud si někdo něco plete, jsi to ty. Metan je typická globální emise.
Plus minus stejná koncentrace je v Praze, na Šalamounových ostrovech i v Burkině Faso. Plus minus stejná koncentrace je 1 mm nad zemí, 100 m nad zemí i 10 km nad zemí.
@Mikesus lokální emise zajímaj akorát línýho českýho Pepíka, co je línej zvedlnout kramle a vyfičet někam na samotu, když mu vadí město. Holt tam není kavárnička se sojovým latte vid
Všechny ostatní zajímaj globální emise, které ovlivnují celosvětové počasí, jak tvrdí vaši akamademici.
Všechny ostatní zajímaj globální emise, které ovlivnují celosvětové počasí, jak tvrdí vaši akamademici.
@Barrichello
Co bych dělal s latte, natož sojovym? Ne potkávali bych tam vidlaky s ještě horšíma vrakama a horsim smradem. V civilizovaných oblastech se to naštěstí zlepšuje.
Co bych dělal s latte, natož sojovym? Ne potkávali bych tam vidlaky s ještě horšíma vrakama a horsim smradem. V civilizovaných oblastech se to naštěstí zlepšuje.
@Mikesus metan se uvolnuje např. při tání permafrostu nebo při těžbě zemeního plynu, kterým zelenej bolšvik v Hellmutlandu musí v zimě vykrývat nestabilní utopistický šméčko z číny - OZE, po té co si geniálně vypnul JE.
rohYpnol
Už jen tahle debata svědčí o jediném - EU je eurohujerský ekofašistický spolek, který je třeba v současné podobě zrušit a zabránit ekonomickým a ekologickým zvěrstvům, které páchá, za každou cenu!!!
Už jen existence tohoto řízení u soudního dvora a tyto snahy EU jsou důkazem, že snahou je jen zakázat lidem možnost individuální dopravy za každou cenu. Ne, auta nemají plnit emisní normy ANI V PRŮMĚRU. Emisní norma je o laboratorních podmínkách s přesně danými pravidly.
Elektromobily taky neplní emise ani spotřebu v reálném provozu!!! Mimochodem, není to až absurdní, že u spoalovacích aut je podmínka na emise, zatímco u EV nikdo emise neřeší??? Takže úplně stejně je bráno EV, které jezdí na elektřinu z uhlí stejně jako EV, které jezdí na FVE??? To je EU jedno??? Dvojí metr?? Nebo trojí??? Co, eurohujeři???
Už jen existence tohoto řízení u soudního dvora a tyto snahy EU jsou důkazem, že snahou je jen zakázat lidem možnost individuální dopravy za každou cenu. Ne, auta nemají plnit emisní normy ANI V PRŮMĚRU. Emisní norma je o laboratorních podmínkách s přesně danými pravidly.
Elektromobily taky neplní emise ani spotřebu v reálném provozu!!! Mimochodem, není to až absurdní, že u spoalovacích aut je podmínka na emise, zatímco u EV nikdo emise neřeší??? Takže úplně stejně je bráno EV, které jezdí na elektřinu z uhlí stejně jako EV, které jezdí na FVE??? To je EU jedno??? Dvojí metr?? Nebo trojí??? Co, eurohujeři???
@rohYpnol
souhlasím, že už ta debata svědčí o tom. Mělo se tomu udělat přítrž už v roce 2015, ale to dezoláti křičeli ještě víc, teď už je tu jen pár, kteří svojí neschopnost přemýšlení hází na EU.
Emise se u EV řeší, proto přichází euro7, i když ořezaná.
A jak chceš emise u EV měřit? nasadím palubní měřidlo a změřím. Vyjde nula. A jak víš, že má vyšší spotřebu v reálném provozu? s nějakým jsi jel? a kolik? pochybuju. Ani já s EV moc nenajel, jen kolem 5000km, ale i tolik bylo dost pod normovanou spotřebu. Ona totiž rekuperace doplňuje do baterky, kdybys to nevěděl.
Přesně jak to popsal tento intstruktor
https://www.idnes.cz/…506_automoto_isv
"Kdo má naftové auto, neumí řídit elektromobil"
"Nafťáky odnaučily lidi řídit"
"Nemají vůz v ruce, neumí cítit auto"
souhlasím, že už ta debata svědčí o tom. Mělo se tomu udělat přítrž už v roce 2015, ale to dezoláti křičeli ještě víc, teď už je tu jen pár, kteří svojí neschopnost přemýšlení hází na EU.
Emise se u EV řeší, proto přichází euro7, i když ořezaná.
A jak chceš emise u EV měřit? nasadím palubní měřidlo a změřím. Vyjde nula. A jak víš, že má vyšší spotřebu v reálném provozu? s nějakým jsi jel? a kolik? pochybuju. Ani já s EV moc nenajel, jen kolem 5000km, ale i tolik bylo dost pod normovanou spotřebu. Ona totiž rekuperace doplňuje do baterky, kdybys to nevěděl.
Přesně jak to popsal tento intstruktor
https://www.idnes.cz/…506_automoto_isv
"Kdo má naftové auto, neumí řídit elektromobil"
"Nafťáky odnaučily lidi řídit"
"Nemají vůz v ruce, neumí cítit auto"
@Mikesus
Opět nelži. Jak EU rozlišuje, jestli jede EV na elektřinu z uhlí nebo na FVE??? Jak řeší tytot emise?? Nijak!!! Lživě má zato, že emise EV=0.
Ad naftové auto - absolutní nesmysl. Zcela naopak odnaučuje řídit EV. A to z jednoho velmi prostého a nezpochybnitelného důvodu - mevyšší účinnost je VŽDY plynulá jízda a využívání kinetické energie již existující, tj. plachtění. Jenže přesně to je věc, která v EV v podstatě nejde. Protože EV v podstatě buď zrychluje, nebo rekuperuje.
Opět nelži. Jak EU rozlišuje, jestli jede EV na elektřinu z uhlí nebo na FVE??? Jak řeší tytot emise?? Nijak!!! Lživě má zato, že emise EV=0.
Ad naftové auto - absolutní nesmysl. Zcela naopak odnaučuje řídit EV. A to z jednoho velmi prostého a nezpochybnitelného důvodu - mevyšší účinnost je VŽDY plynulá jízda a využívání kinetické energie již existující, tj. plachtění. Jenže přesně to je věc, která v EV v podstatě nejde. Protože EV v podstatě buď zrychluje, nebo rekuperuje.
@rohYpnol
A můžeš mne citovat, kde rozporuju, že tyhle emise neresi? Navíc pokud vím řeší, a sám si to tu tak moc rozšiřoval, že EK navrhuje co2 na celý cyklus auta, včetně ev. Akorát sis vůbec neuvědomil, že by to mělo platit i pro ICE a pro ně to bude obrovský hřebíček do rakve. No, ale nesleduju to dal, mne stačí, že EV nepdovadi s emisemi, které by vypoustely uprostřed měst.
A můžeš mne citovat, kde rozporuju, že tyhle emise neresi? Navíc pokud vím řeší, a sám si to tu tak moc rozšiřoval, že EK navrhuje co2 na celý cyklus auta, včetně ev. Akorát sis vůbec neuvědomil, že by to mělo platit i pro ICE a pro ně to bude obrovský hřebíček do rakve. No, ale nesleduju to dal, mne stačí, že EV nepdovadi s emisemi, které by vypoustely uprostřed měst.
@Mikesus
Reagoval jsi na mě, já napsal "Takže úplně stejně je bráno EV, které jezdí na elektřinu z uhlí stejně jako EV, které jezdí na FVE"
Tvoje reakce: "Emise se u EV řeší"
TCO emise u EV logicky EU neřeší a řešit nemůže. U ICE chce aby normu plnily i v běžném provozu. Zatímco u EV nebude EU vadit, že jedno EV bude jezdit na uhlí, zatímco jiné na slunce?!? Ne. Jak jsem psal, dvojí metr? Trojí metr???
Reagoval jsi na mě, já napsal "Takže úplně stejně je bráno EV, které jezdí na elektřinu z uhlí stejně jako EV, které jezdí na FVE"
Tvoje reakce: "Emise se u EV řeší"
TCO emise u EV logicky EU neřeší a řešit nemůže. U ICE chce aby normu plnily i v běžném provozu. Zatímco u EV nebude EU vadit, že jedno EV bude jezdit na uhlí, zatímco jiné na slunce?!? Ne. Jak jsem psal, dvojí metr? Trojí metr???
@rohYpnol
Blahopreju, timto si prekonal NeboNebo! Ses kral a nejhloupejsi prispevek je tvuj!
Kazdy normalni ev plachti po sundani nohy z plynu! Pouzij mozek a zkus si to, v menu to najdes
Blahopreju, timto si prekonal NeboNebo! Ses kral a nejhloupejsi prispevek je tvuj!
Kazdy normalni ev plachti po sundani nohy z plynu! Pouzij mozek a zkus si to, v menu to najdes
@rohYpnol
Salámovou metódou sa blížime k niečomu ešte k horšiemu ako bol socializmus. Lebo niektoré praktiky čo sa robia dnes by si ani v tej dobre nedovolili ani tí najkovanejší komouši.
Salámovou metódou sa blížime k niečomu ešte k horšiemu ako bol socializmus. Lebo niektoré praktiky čo sa robia dnes by si ani v tej dobre nedovolili ani tí najkovanejší komouši.
@Prezivkynetreba Naprostý souhlas! Zelený bolševik je horší jak normalizační komunista.
ericn
@Ozzman
"nemám slov... to je opravdu skvělý systém..." - ano, je úplně na ho*no, musím říct, že tohle vymyslel někdo, kdo nediskutuje nebo chce aktuální uživatele vyštvat...
"nemám slov... to je opravdu skvělý systém..." - ano, je úplně na ho*no, musím říct, že tohle vymyslel někdo, kdo nediskutuje nebo chce aktuální uživatele vyštvat...
Arese
@Arese
https://konspiratori.sk/zoznam-stranok
Přemýšlím jak zoufalí lidé musí být, aby jejich minoritní názor museli tlačit přes lži a výmysly
https://www.novinky.cz/…obry-11-40479098
https://konspiratori.sk/zoznam-stranok
Přemýšlím jak zoufalí lidé musí být, aby jejich minoritní názor museli tlačit přes lži a výmysly
https://www.novinky.cz/…obry-11-40479098
@Mikesus Zoufalá je hlavně současná situace zelených eurohujerů, protože se jim celá ta obludná elektrodebilní lež hroutí před očima! :)))
JirkaVejrazka
Chtel bych se jen rozloucit se vsemi, se kterymi se tu dobre diskutovalo. I s temi, se kterymi jsem se sice malokdy shodnul, ale diskutovali slusne.
Uz me to tu nebavi - disuse je totalne znicena jak IT/designery, kteri dokonale nici system, ktery drive fungoval, tak dlouhodobou neschopnosti provozovatele resit trolly a nenavistne prispevky (kvuli poctu zobrazeni?)
Do toho jsou jako TEST oznacovany clanky, ktere by drive byly snad "prvni dojmy" a clovek se z tech testu dozvi mozna nazor autora na EU ci EV, ale uz dost malo o testovanem aute. Maximalne jedno cislo spotreby za blize nespecifikovanych podminek a par vagnich formulaci "jede obstojne" nebo "docela svizne". O vyhledu z auta pres A-sloupky nic, o pouzitelnosti kufru nic, atd. atp. Posledni kapkou u byl vcerejsi test e-3008.
Davno jsem vzdal nadeji, ze by redakce snad mela nejaky standardizovany okruh, ktery by s kazdym autem projela pro nejake porovnavatelne udaje (se zohlednenim pocasi, podminek a tak). Takhle to vypada, ze si autor vezme na tyden auto, jezdi s nim jak a kam potrebuje a na konci z toho sepise nejake dojmy.
Redakce nereaguje skoro na nic, zmeny jsou prakticky vzdy k horsimu (kdo vymyslel novou podobu hlavni stranky?), automaticky prehravana videa jsou absolutni mor (casto pracuju s notebookem v kavarne mimo nabijecku a pokud si chci precist clanek, zacne mi hucet vetrak a hrat video na celou mistnost).
O tom, ze diskuse jsou uz prakticky jen platformou k sireni nenavisti asi tak nejak vime vsichni.
Mejte se tu hezky, snad se to tu casem obrati k lepsimu. Ja rusim Premium a pokud se budu neco chtit dozvedet o autech, navstivim konkurenci nebo slovenske YouTubery.
Uz me to tu nebavi - disuse je totalne znicena jak IT/designery, kteri dokonale nici system, ktery drive fungoval, tak dlouhodobou neschopnosti provozovatele resit trolly a nenavistne prispevky (kvuli poctu zobrazeni?)
Do toho jsou jako TEST oznacovany clanky, ktere by drive byly snad "prvni dojmy" a clovek se z tech testu dozvi mozna nazor autora na EU ci EV, ale uz dost malo o testovanem aute. Maximalne jedno cislo spotreby za blize nespecifikovanych podminek a par vagnich formulaci "jede obstojne" nebo "docela svizne". O vyhledu z auta pres A-sloupky nic, o pouzitelnosti kufru nic, atd. atp. Posledni kapkou u byl vcerejsi test e-3008.
Davno jsem vzdal nadeji, ze by redakce snad mela nejaky standardizovany okruh, ktery by s kazdym autem projela pro nejake porovnavatelne udaje (se zohlednenim pocasi, podminek a tak). Takhle to vypada, ze si autor vezme na tyden auto, jezdi s nim jak a kam potrebuje a na konci z toho sepise nejake dojmy.
Redakce nereaguje skoro na nic, zmeny jsou prakticky vzdy k horsimu (kdo vymyslel novou podobu hlavni stranky?), automaticky prehravana videa jsou absolutni mor (casto pracuju s notebookem v kavarne mimo nabijecku a pokud si chci precist clanek, zacne mi hucet vetrak a hrat video na celou mistnost).
O tom, ze diskuse jsou uz prakticky jen platformou k sireni nenavisti asi tak nejak vime vsichni.
Mejte se tu hezky, snad se to tu casem obrati k lepsimu. Ja rusim Premium a pokud se budu neco chtit dozvedet o autech, navstivim konkurenci nebo slovenske YouTubery.
Hezke - chtel jsem jeste naposledy navstivit MACZ a pridat tam jednu novinku k autu. Ale server nefunguje, provozovatel nad nim uz zrejme davno zlomil hul, protoze to neni zdaleka poprve.
Zapomnel jsem napsat jeste jednu vec - primarnim duvodem odchodu je retorika redakce, ktera uz naprosto zjevne zene tento web smerem k bulvaru a hnusu na urovni Autofora.
Titulky a perexy clanku z posledni doby jsou odporne kontroverzni a cilene vykopavaji prikopy mezi jednotlivymi skupinami lidi, kteri se zajimaji o automobilismus. Odborny nebo popularne naucny web by podle me tohle delat nemel a svym predplatnym se na tom nehodlam podilet.
Titulky a perexy clanku z posledni doby jsou odporne kontroverzni a cilene vykopavaji prikopy mezi jednotlivymi skupinami lidi, kteri se zajimaji o automobilismus. Odborny nebo popularne naucny web by podle me tohle delat nemel a svym predplatnym se na tom nehodlam podilet.
@JirkaVejrazka
Budeš mi chybět, Jirko.
O jednoho solidního diskutéra je miň, zbývají ještě Mikesus, Ozzy, DonVito, Handly, dodo24, eLzyx, kuk a Stenly.
Konec ACZ a MACZ už je tady.
Budeš mi chybět, Jirko.
O jednoho solidního diskutéra je miň, zbývají ještě Mikesus, Ozzy, DonVito, Handly, dodo24, eLzyx, kuk a Stenly.
Konec ACZ a MACZ už je tady.
@Horký Rom
jj, až tu v diskuzích zůstaneš jen ty s Handym, DonVitem a Lenkou Čížkovou , tak to bude dokonalé .-)
jj, až tu v diskuzích zůstaneš jen ty s Handym, DonVitem a Lenkou Čížkovou , tak to bude dokonalé .-)
Barry Lyndon
Kompromisní řešení by byly nízkoemisní zóny. Nezakazovat plošně, ale ponechat chráněné rezervace, kde by se dieseldezoláti mohli vyřádit. Nechal bych jim Most, Bruntál a Karvinou. Do zbytku Evropy by mohli jen s Euro 6 (a čerstvým protokolem z TÜV)
69martx
Zdá se, že to je opět bouře ve sklenici vody, kdy média účelově vytahují jen střípky informací za účelem většího impactu. Někdo by to mohl dokonce nazvat bulvarizací. Autor článku tedy správně v nadpisu použil otazník a v perexu shrnul možné hrozby.
Z věcného hlediska zástupce právní služby EK během projednávání jen formuloval právní názor, zde z greendealově aktivistického úhlu pohledu. Což by se Eurokomisariátu nicméně velice hodilo, pokud by za ně v takové citlivé věci rozhodl někdo jiný.
Právní spor se ve své podstatě týká dovozovaných odpovědností okolo kauzy Dieselgate, a to na základě případného prokázání účelového jednání nebo vědomého či nevědomého zanedbání.
Je však potřeba zmínit, že ten poslední, k jehož tíži by případné následky a omezení šla, by byl v omyl uvedený, či klamaný zákazník. Na prvním místě by to tedy byli výrobcí vozidel (avšak daňoví živitelé států a zaměstnavatelé voličů), a v druhé řadě Evropská komise, potažmo EP, neboť prosadily defektní legislativu - nedostatečně průkaznou metodiku měření, která nebyla ve skutečnosti zaměřena na ochranu životního prostředí, nýbrž proti němu.
S takto pojatým výkladem by si Evropský soudní dvůr svůj verdikt hodně rozmyslel, pokud by měl být charakteristický právě účelově pojatou rektroaktivitou.
Z věcného hlediska zástupce právní služby EK během projednávání jen formuloval právní názor, zde z greendealově aktivistického úhlu pohledu. Což by se Eurokomisariátu nicméně velice hodilo, pokud by za ně v takové citlivé věci rozhodl někdo jiný.
Právní spor se ve své podstatě týká dovozovaných odpovědností okolo kauzy Dieselgate, a to na základě případného prokázání účelového jednání nebo vědomého či nevědomého zanedbání.
Je však potřeba zmínit, že ten poslední, k jehož tíži by případné následky a omezení šla, by byl v omyl uvedený, či klamaný zákazník. Na prvním místě by to tedy byli výrobcí vozidel (avšak daňoví živitelé států a zaměstnavatelé voličů), a v druhé řadě Evropská komise, potažmo EP, neboť prosadily defektní legislativu - nedostatečně průkaznou metodiku měření, která nebyla ve skutečnosti zaměřena na ochranu životního prostředí, nýbrž proti němu.
S takto pojatým výkladem by si Evropský soudní dvůr svůj verdikt hodně rozmyslel, pokud by měl být charakteristický právě účelově pojatou rektroaktivitou.
×
Sdílení komentáře
×
Zákaz provozu nehrozí, ale zákaz registrace/prodeje ano.
Navíc nejde o retroaktivitu, ale "jen" o to, že by se odebralo schválení (homologace) těm dieselům, kde automobilka s emisemi podváděla tehdejší emisní pravidla.
a to je v pořádku. Když není možné je zakázat úplně, protože už jsou, zruší se možnost s nimi obchodovat. Jako vše, co nesplňuje legislativu.
Ano, ale mělo se to udělat hned, jak se dieselgate provalil. Tak jak to bylo v USA. Zbytečně se tím dávaly homologace dalším a dalším emisně nevyhovujícím dieselům, které tady dodnes čicháme.
Když to púůjde, mohl by pronájem 3+1 v Praze v novostavbě být mezi 95-700 tis Kč měsíčně dle lokality a velikosti kvartýru
Pak bude legitimní i požadavek aby kuchařka ve školní jídelně měla výplatu 170-240 tis čistého
BOSEVICKEJ UTOPISTO!!!
Dům neprodukuje přímé emise a nepoškozuje zdraví sousedů. Dost velký rozdíl. Pokud ty sám si tam ničíš zdraví, je to tvoje volba a nikdo tě omezovat nebude.
Souhlasím, bylo by to úplně nejlepší. No ale lepší pozdě než nikdy. takhle by to jen ukázalo, že podvádět se vyplácí i tomu, kdo s tím souhlasí a využívá toho.
Od roku 2016 nikdo nemůže být v dobré víře, že ta auta to splňují. To je nereálné. Leda někdo, kdo byl 8 let v kómatu.
V dobré víře koupili, ale již neprovozovali, ale moc dobře věděli.
Měli to řešit hned a ne za 8 let.
ubožáci pořád používají whataboustimus?
Takže rozhodování, rozkazy a příkazy šly z Kyjeva, ne z Moskvy? Víc ztrapnit už ses nemohl. Byl to sovětský svaz řízen Ruskem a jeho podržtaškami, ostatní museli poslouchat, takže ano bylo to Rusko
Co tam máš dál?
Slovensko Maďarsku? Česko Nemecku? Si zdravý?