Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

První jízda ve Volkswagenech ID.7 GTX a Pro S: Větší baterie, více výkonu

35 komentářů

Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Každý tady ví, že mám Prius. Takže co vlastně chcete?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
@redakcia
Toto vám príde normálne? Že tu jeden schizofrenik diskutuje sám zo sebou, alebo dvaja psychopati majú rovnaké účty a spamujú tu všetky diskusie? Fakt toto chcete, takto vám to vyhovuje, keď s tým nič nerobíte?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@iudex Čo vy si Kefalín predstavujete pod takým "rovnaké účty"?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@iudex a k tomu jim stále nefunguje moje auto a redakce ani majitel webu s tím nic nedělá
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Barrichello Moje auto s kámošem Romákem vypnuli natrvalo.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@iudex Hamuna a Čížek Hunter to tady úplně rozložili.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@KANKUNEN jo bizár a redakce Auto.cz vyrobila tak skvělé diskuzní fórum, že si v něm můžete hacknout kohokoli a vydávat se za něj ... A nebo můžete zasírat diskuze tunami blábolů. To už je snad lepší diskuzní fórum nemít, stejně ho Auto.cz jen trpí.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Roman Horký Aby si uz prestal zasierat diskusie. Tiez som mal Prius a nemam tuto uchylku, takze Priusom to nebude.
PowerHouse
70 na okreskách?
To tam nezařadí ani tu 6ku.
Avatar - iudex
iudex
@PowerHouse
Jj, je to na nervy, plus všade úsekové radary, takže fakt nemá zmysel robiť machra. A na diaľniciach väčšinou 110 khm, keď je občas 120, pripadáš si skoro ako v Nemecku.
Ja som s benzínovou Astrou vo Švédsku jazdil za 4,3-4,6 litra.
Je ale zaujímavé, že ani takýto režim ideálny na čo najnižšiu spotrebu neumožní iD7 jazdiť za menej než 15 kWh. Fakt neexistuje miesto na svete, kde sa dá jazdiť úspornejšie, než juhošvédske absolútne roviny s brutálnymi rýchlostnými limitmi. Ozaj by ma zaujímalo, v akom virtuálnom režime Volkswagen dospel k priemerke 12 kWh a dojazdu 709 km. Pri tých minimálnych 15 kWh na okreskách je dojazd 573 km a pri spomínaných 18 kWh vrátane diaľnice je to len 477 km. Proste tých 12 kWh ja úplne drzo vymyslené hausnumero, ktoré sa nedá dosiahnuť ani vo vákuu.
Dalibor Zacios
@iudex Na konkurenčním serveru FDrive uvádí, že koncová spotřeba byla 11,7kWh/100km, tzn. že by měli v daných (pro spotřebu naprosto ideálních) podmínkách dojezd dokonce lehce nad hodnotu WLTP.

Dle mých ročních zkušeností s Teslou 3 bych na takové trati měl taky zcela luxusní spotřebu, z druhé strany tady by luxusní spotřeby dosahovalo asi každé auto, pokud by nemělo za volantem naprosté kopyto.
Avatar - iudex
iudex
@Dalibor Zacios
Tak o webe FDrive počujem prvý raz a to som myslel, že poznám asi všetky autoweby na Slovensku a v Čechách. Tak som to pozrel a vidím, že je to web nazvaný "Elektromobily, autonomní řízení a doprava budoucnosti", teda asi to bude objektivitou niečo ako Autoforum, len v presne opačnom garde.
Preto budem nateraz vychádzať zo zistení ACZ, že spotreba na okreskách je 15 kWh/100 km.
EDIT: tak som pozrel ofiko materiály VW a to píše pri základnej ID7 spotrebu 14 kWh/100 km, pri Pro S 13,6 kWh a pri GTX 16,2 kWh. Tak mi nejak tie počty nesedia. Ako pri ofiko spotrebe 13,6 kWh a baterke s 86 kWh dostali dojazd 709 km? Mne to vychádza na 632 km. Ak by som aj zobral plnú teoretickú kapacitu baterky 91 kWh (čo je blbosť, ale pre tú srandu), furt som na 669 km. Ako dospeli k 709 km?
Avatar - iudex
iudex
@Dalibor Zacios
Tak som v rýchlosti prebehol prvé jazdy ID7 na iných weboch a cifry boli cca. 15, 16 kWh. Najnižšie číslo som videl 13,7 kWh pri rýchlosti 90 km/h (ale už 19,1 kWh pri 120 kmh).
Dalibor Zacios
@iudex Najdeš tam mj. i test Dacie Duster :)
Avatar - xxc
xxc
@iudex Treba si pozriet wltp cyklus, priemerna rychlost je 46,5 km/h a pri tej rychlosti sa ta spotreba da teoreticky dosiahnut. Je to take podstatne, ci to teoreticky jazdi za 12, alebo 15 kwh?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Připadá mi, že VW na českém trhu cenově ztratil smysl. Zatímco dřív to bylo "trochu Audi za cenu Škodovky", tak teď je to "Trochu Škodovky za cenu Audi". Než ID.7 za 2 mega, tak radši A6 (nemyslím, že bude s ohledem na konkurenční BMW dramaticky dražší).
Avatar - iudex
iudex
@Barry Lyndon
Jo, cena je hodne sebavedomá. ID7 GTX stojí 63890 eur, aktuálne je ale uvádzacia zľava 3000, takže 60890 eur. To je stále viac, ako konkurenčné BMW i4 s rovnakým výkonom 250 kW, ktoré je od 59800 eur. To je ale zadokolka, takže pre férovosť musíme pridať 4WD, to potom stojí 63050 eur. ALE to zase má až 295 kW. Teda rovnako výkonné BMW sa dá o tisícku lacnejšie a necelé 3 tisícky viac dostanem o hodne výkonnejšie BMW.
Avatar - xxc
xxc
@iudex Ano, ale VW ma skoro plnu vybavu, do BMW treba nieco priplatit
ptr078
Tak to nemozes brat vazne, o chvilku tu budu 10k zlavy, tak ako pri enyaku atd... tie ceny su zart. Kamos to mal pozicane na vikend, ak vravel pravdu davali mu to za 54.
Avatar - iudex
iudex
@ptr078
Zrejme máš pravdu, za plnú cenu to nikto nekúpi, možno prví nadšení early adopters a tým to hasne.
Aktuálne dáva brutálne zľavy na elektro Kia, na EV6ku je až 9000 eur dole, takže základ je za 39t eur a 325k štvorkolka za 49t: file:///C:/Users/Admin/Downloads/Kia_Cennik_EV6_MY23_3Q2024.pdf
A to už sú zaujímavejšie ceny.
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Na řecké trajekty smí zkratowozy jen vybité!
https://www.autoforum.cz/…razdnou-baterii/
Rychlá degradace
https://www.autoforum.cz/…-velkem-odchazi/
Fiat konečně dostal rozum
https://www.autoforum.cz/…spalovaci-motor/
Trpké prozření
https://www.autoforum.cz/…alovacimu-kombi/
Horký Tesla kamion!
https://www.autoforum.cz/…hodinach-vzdali/
Toyota má rozum
https://www.autoforum.cz/…libenemu-pohonu/
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
ID.7. Špičkové auto. Výkon 300HP. Krásné zrychlení. Proč top speed jen 180km/h?? Proč, proč, proč??


Ho předjede i Fabie s TŘÍVÁLCEM . 🤣🤣🤣🤣
Arese
@Pepa_007 Protože elektroplečka. :)) Navíc vypadá a váží jako otylý vorvaň a stojí nesmysl. Tak proto. :)
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Pepa_007 Takové věci se v reálné světě nedějí, leda v tvé dětské mysli ;-)
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Barry Lyndon co se neděje v reálném světě? Ze auta jezdí po silnicích? Treba i vic jak 180? Legálně. 😁😁😁
Avatar - xxc
xxc
@Pepa_007 Proste clovek, co niekedy v tom jazdil 180 by take hluposti nepisal. Toto je z tych mensich problemov.
ericn
@ xxc jako že si v autě nikdy nejel 180kmh nebo se toho bojíš? 😋 V F3 nebo F4 180kmh se silnějším litrovým 3hrnkem není problém, stejně jako to nebyl problém s F1 1.4 16V 100k 😋
Avatar - xxc
xxc
@ericn Dalsi mudry, praveze to problem je, lebo kym slaby motor na tu 180ku dostane, tak aj skoncia podmienky pre bezpecnu jazdu 180kou. Pricom ID7 ide sice len 180, ale moze to vyuzivat aj v kratsich mestskych usekoch a na bezpecnych cestach, kde to podmienky umoznia :-)
ericn
@xxc “ ale moze to vyuzivat aj v kratsich mestskych usekoch” - tohle nemyslíš vážně, že ne? 🤢
Petr_Basa
@Pepa_007 Ono těch proč je víc. Protože nad 180km/h je zbytečně velká spotřeba. Protože jen málokde je možné jet legálně rychleji. Protože většina uživatelů jezdí průměrnou rychlostí 110km/h, takže ani maximálka 150km/h je defakto neomezuje. Protože zrychlení je užitečnější než maximální rychlost. To jen tak co mě z hlavy napadlo. A pokud jde o tu Fabii, kdybych si měl vybrat, jakým autem se svezu rychlostí 180km/h raději, Fabie s tříválcem by to určitě nebyla. Pocit kolem žaludku, bude v této rychlosti, v těchto autech, nesrovnatelný.