Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Subaru Forester 2.0 e-Boxer – Kliďas pro staromilce

26 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
No Foresteru jsem nikdy nechápal tu bizarně vysokou budku. Viz týpek na úvodní fotce, sedačku má nastavenou tak, že by mohl mít na hlavě cylindr a ještě by měl 10 cm rezervu :-D
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Barry Lyndon Ten týpek se jmenuje Lukáš Volšický.
Tycoon
@Jean Reno

Děkujeme za informaci, Jeane.
Avšak jako obvykle nám předkládáš nepravdivé informace.
Ten týpek je Eda ze Světa motorů.
Avatar - iudex
iudex
Forrester je asi dokonalou ukážkou, prečo je Subaru v Európe v stave klinickej smrti a je len otázkou času, kedy skončí definitívne. Označiť ho za auto starej školy je eufemizmus zakrývajúci skutočnosť, že je to hodne zastaralé auto, ktoré vie ponúknuť dnes len málo. Priechodnosť terénom je fajn, ale to dokázala aj Lada Niva za tretinu ceny a to je na prežitie málo.
Najhoršie je na tom motoricky, ak už Subaru (dakedy synonymum ostrých rallye áut) úplne rezignovalo na dynamiku, rovnako na praktické využitie: nedá sa s tým ťahať normálny príves (čo by človek od SUV čakal), tak nech to je aspoň v duchu doby ekologické a úsporné. Ale Forester napriek hybridizácii ofiko emituje 185 g CO2/km a v reále žerie 9 - 10 litrov. Teda síce je to slabé a nič to nejde, ale zato to veľa žerie.
A predajné výsledky tomu nasvedčujú. Na Slovensku je Subaru v predajoch na chvoste, na 25. mieste, pričom nad hladinou ho drží iba Outback (tvorí 75% predajov), Forester sa fakticky nepredáva, ledva predbieha dopredávané BRZ.
vecernicek2
@iudex Bohužel, je to přesně tak. Subaru trpí naprostou impotencí přinést na trh fungující produkt. Když už to auto nejede, tak má být úsporné, když už žere, tak má jet.

Nejhorší nesmysl byl svého času Levorg, auto, které mělo snad nejlepší podvozek na trhu, určitě v segmentu, s brilantními jízdními vlastnostmi. To ale zkombinovali s chcíplými motory (hlavně 2.0) a CVT. Výsledek bylo auto, které nebylo ani sportovní, ani praktické, ani úsporné, ani levné. Přitom by stačilo dát tam manuál, motor z Outbacku a dávalo by to smysl..
Koliesko
Minulý rok v apríli som riešil dilemu výmeny auta. Vo finále som vyberal medzi Subaru Outback - nové alebo v podobnej cene - 43000 Eur, 3 ročný LEXUS RX450h s nájazdom 47000km. Napriek tomu, že Outback sa mi veľmi páčil a aj páči, s ohľadom na môj jazdný profil - 50% mesto, 30% medzimesto a 20% diaľnice ale aj predchádzajúcu skúsenosť s Lexusom, spoľahlivosť jeho pohonu ale aj spotrebu, som zvolil Lexus. Pri Outbacku ma odrádzala práve vyššia spotreba a priamovstrekový motor. Pri mojom ročnom nájazde okolo 35000 km je podstatný rozdiel, či jazdím za 7 alebo za 10.
kyklop
@iudex zhrnutie je kruté ale pravdivé. Cena taká aká je, ok , dobre už bolo. Kombinácia dynamika vs spotreba čisté peklo. Ak by to žralo o 2-3 menej, tak si povieš že ok, je to pomalé ale úsporné
Renoo
@iudex
Pro Subaru byly vždy prodeje v EU jen vopruz. Nemá tu ani výrobu a víceméně levné auta se prodávají za vysoké ceny kvůli clům a dovozu. Mimo Japonsko vyrábí pouze v USA, což asi dává jasně najevo, kdo je pro ni zajímavý.
Avatar - lamal
lamal
@iudex
"Priechodnosť terénom je fajn, ale to dokázala aj Lada Niva za tretinu ceny a to je na prežitie málo." - Forester ma toho trochu viac ako len priechodnost terenom, v skutocnosti ma vsetko az na aspon priemernu dynamiku... ta je dnes ocividne velmi dolezita a podrthuje kolko ludi potrebuje skutocnu priechodnost terenom. Prevlada SUV štýl a z toho vyplyvajuca potreba dynamiky na cestach.
Avatar - hugino
hugino
amerlock
@hugino
a není co řešit 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hugino
Docela pěkný auto, kdyby to nemělo kadla kadla pod kapotou. Hodně velká degradace takového auta.
ptr078
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
Zase bez argumentu, jen pokus o urážky za jiný názor. Jak typické pro zoufalce. Takoví lidé bývají odpad společnosti. Zkus nějakou step, tam civilizované chování ještě nedorazilo.
Avatar - hugino
hugino
@Mikesus Inú fotku som nenašiel a jasne že ja by som volil benzín .
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hugino
Jo v pohodě. Do tak malého auta, natož prémiového, je diesel fakt ostuda.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Bohuzial kusky ako forester uz dnes nefrcia.. ludia uz coraz menej potrebuju skutocne auta aj do terenu... miesto toho chcu nieco uz viac stylove... nieco ako sportage ci tucson... tigi a pod... chcu nieco aj vykonnejsie... nieco co ich bude aj reprezentovat... no a aj tu konzervativny a docela nenapadny forester uz tiez nemoze superit s podstatne atraktivnejsimi a vykonnejsimi konkurentami ... forester mi prisiel najatraktivnejsi prave este v prvej generacii... kedy este nebol v eu boom stylovych SUVecok a zaroven svojim kombikovskym aj zvysenym lookom posobil svojho casu jedinecne ... a mal tusim aj nejaku silnu turbo verziu... vtedy ok... bol vtedy fakt zaujimavou volbou ... dnes ale v zaplave stylovych suv posobi ako taky kusok nudny dostavnik... aneb akysi nicim nevycnievakyci kusok .. az pomaly stroj casu...
vecernicek2
Kliďas pro staromilce = Zastaralé auto s nepřijatelnou dynamikou

Možná by se Volšický měl zamyslet nad svou kariérou, jestli se chce ještě pokoušet o kariéru novináře nebo už dělat naplno reklamního copywritera. Prací novináře není skrývat realitu za eufemismy.
Avatar - Dinar
Dinar
@vecernicek2 Přesně, jakmile je v titulku testu acz kliďas, klidný společník atp., znamená to, že auto nemá motor, resp. důstojný pohon.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Dinar popravdě ani by mi nevadilo přirovnání "stará skola" , nebo pro staromilce. Například klasické budíky, ač na display je jde zobrazit taky, mají esteticky něco do sebe, fyzická tlačítka ovládání, přiměřeně obrazovek, ideálně jeden display a přiměřeně asistentů. To vše by bylo jen k dobru, pokud by tomu odpovídal komfort, zpracování, pohodlí, jízdní vlastnosti.
jenže například u Subaru člověk dostane robustní auto, ale pohon naprosto neodpovídá. Převodovka CVT, mdlý pažravý motor. Mít k tomu normální převodovku, at už automat, nebo manuál a odpovídající motor, nebylo by to vůbec špatné auto, pokud by byla přiměřená i cena.
wings
Hlavne by mal technicke udaje uvadzat na zaciatku, nikoho nebavi skrolovat clankom plnym chujovin, aby sa pri konci dozvedel, ze to ma mizerny motor, dynamiku a zere to ako prekopnute. V poslednej dobe to robi pravidelne, az by som povedal, ze jeho clanky nema zmysel citat.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
I ve Švýcarsku bych řekl, že Subaru prodá míň než Škodovka.
Tycoon
@KANKUNEN

Správně, kankunen. Ty by mohl dělat experta v televizi.

Za rok 2023:
Subaru 1 843 ks
Skoda 21 627 ks
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Tycoon Oooo, tak to je brutal.
Meky
Fascinujúce je, že toto neuveriteľne zastaralé auto ešte stále ľudia kupujú.