Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové Audi Q5 a SQ5 oficiálně: Pořád má spalováky, včetně šestiválce

18 komentářů

kesumb
DSG, ultra haldex…

Bude to stacit?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@kesumb Do roku 2030 ano a potom to zavřou. Ty pokuty za nadměrné emise prevysi jejich zisk. Už pristi rok jim EU řádně hrabne do zisku. Následovat bude nucena správa a rozprodej.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Ta kombinace skutečných (konečně!) výfuků úplně dole a podivné fejkové dekorace nad nimi vypadá docela divně. Divné je to už na A5/S5, ale tady nataženo do výšky je to ještě o řád divnější... Jakoby celé úsilí o vymýcení fejkových výfuků přišlo z poloviny vniveč :-D
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V textu chybí ten silný diesel.
Tycoon
@KANKUNEN
Asi jak jel z nadpisu odstavce do textu, tak do toho musel dát všechnu sílu a ze silného dieselu je rázem jen diesel.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle už je cesta over designu, podobně jako u bmw, takové to, co bychom ještě vymysleli za extra hranu, extra rámeček, mřížku do nárazníku atp., prostě přeplácané x motivy, audi její designová zdrženlivost vždy zdobila, na samoúčelné designové pitchovinky bývali Francouzi. Vnitřek jede na vlně současného displej zoufalství a čtvercových volantů, když se podívám na vnitřky kodiaqu a Q5, tak bych se dohadoval, kdo je tu vlastně prémie. Tak aspoň, že technika zůstane premiová, šestiválec chválím.
Avatar - fOE
fOE
@Dinar Design se me osobne libi. Zvenku je toho mozna moc, slozitosti a kudrlinkt pro kudrlinky, ale celkove to chvalim. Paradoxne se mi nezdaji predni svetla, nejak na me nepusobi dost Audi. Uvnitr, typicka silna stranka Audi, je to ale ergonomicky /materialove ustup z pozic. Na prvni dobrou to nevypada zle, kdo v tom sedel kritizuje materialy, to nepotesi. Displaye jsou ale nejvetsi peklo a sam jsem zvedav jestli se tomu vubec bude dat vyhnout. Co kdo postnul na YT z pozice spolujezdce, tak ten kdyz pred sebou nema ten svuj display, tak na tom zahnutem hlavnim toho neuvidi moc. To, i kdyz clovek skousne, ze pred spolujezdcem bude mit nejakou trapnou zaslepku, proste omezuje funkcnost = to je spatne. Aporpo funkcnost, to jak se da schovat roletka pod podlahu v kufru musel vymyslet nejakej saboter, kteremu uz bezela vypoved, jinak si to nedovedu predstavit.

Technika premiova? Ma to poctive quatro nebo tu ultraverzi? Sestivalec fajn, ale ten ma v tehle tride z premie kazdy a jen o tom to u Audi nebylo a neni.

Btw. tech problemu tam je vic, viz ta videa z predstaveni, ktera ukazuji ze mista uvnitr (vzadu) je snad min nez v minule generaci. Kufrt 520l je v tehle tride dnes taky spis podmerecny... Tohle ma byt nejprodavanejsi Audi, "mainstream" jejich portfolia, rodinny ideal? Chapu, ze novou A5 avant udelali taky s rel. malym kufrem, ale tohle vs. 600L v GLC je proste rozdil.
Avatar - Dinar
Dinar
@fOE Tak glc třeba benzinový šestiválec nemá, popravdě moc nevím, čím moc jiným dnes tu premii od mainstreamu oddělit, motor, uspořádání pohonu, protože v ergonomii, materiálech a zpracování už to zjevně není.
Avatar - fOE
fOE
@Dinar Mas pravdu, ze tech veci je s kazdou dalsi novinkou min a min. GLC ma sice vicevalec jen v dieslu, ale zase poradny (audi zase jen benzin?), ale absolutni hodnoty vykonu jsou u GLC porad nadmainstreamove, i kdyz jen z r4.
BMW ma (bude mit) tu technickou cast nejpoctivejsi, jen trosku nechapu tu nucenou snahu o absolutni minimalizmus uvnitr a to vsudepritomne setreni. Pokud takto na dren nemusi setrit mainstream, proc musi premiant? :(
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Dinar Problém je, že to odpovídá většinovému vkusu... :-)

Pokud jde o interiér, tak taky není display jako display, tady jsou alespoň OLED. Kůže na sedačkách tu pak bude za příplatek možná i skutečná, ne? Na rozdíl od příplatkové koženky ve škodovce. Uvažuju o S5, tak se snažím najít nějaký pozitiva, čím si obhájit tu šílenou cenovku :-D.
stormrider
@Barry Lyndon
Nová ofenziva od Audi je mi sympatická, velká část jejich portfolia už přesluhovala a heslo "Náskok díky technice" zbylo jen na papíře.
Nicméně minulý týden jsem měl půjčenou SQ6 e-tron a bohužel musím potvrdit, že kvalita/hodnota interiéru šla dolů. Dveřní výplně připomínají Hyundai, kapsy jsou zcela bez tlumení, kožená sedadla bez ventilace žádný zázrak (jde koupit i s ventilací, takže tohle je asi řešitelné). Když jsem se pak vrátil do služebního Superba 4 L&K , a to nejsem zrovna fanoušek jeho interiéru, cítil jsem se tam více prémiově. Kůže na sedadlech je v místě sedáku i opěry pravá, koženka je na bocích a vzadu.

PS: Novou S5 bych vyměnil za Superba obratem, ale kvůli V6 s novým mHEVem a designu exteriéru. Interiér včetně infotainmentu je spíš remíza.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@stormrider Jj, Superb 4 L&K 195 kW je na dnešní dobu vybavený a naceněný docela sympaticky a bude na zvážení, zda si tolik připlatit za V6 a víc cool podvozek a exteriér... (mimochodem BMW už odvětrávaný sedačky ve střední třídě zřejmě úplně odpískalo, jak nebyly v trojce, tak už nejsou ani ve čtyřce...)
Kvalitar
@Dinar suhlas, ten exterierovy dizajn Audi ma o nieco viac estetiky ako sucasna konkurencia BMW a Mercedes.
Avatar - fOE
fOE
GLC vs. X3 vs. Q5.
Jak mi je srdcem nejbliz X3, rozum jako druhou volbu vzdy videl Q5 a MB s GLC stal jako auto pro duchodce nekde opodal, tak musim rict, ze ted bych mel hodne tezkou hlavu nevzit GLC.
Zvenku je uhlazene, neprehnane, bez zbytecnosti... nese si noblesu vetsiho GLE. Uvnitr se setrilo, ale tak nejak je to tam min videt nez v BMW (zatim jen z fotek) a ergonomicky tam toho neni zas tak moc spatne. Ma nejsirsi paletu nabizenych motorizaci, jak benzin, tak nafta. Ma pluginy se slusnym dojezdem, silny diesel... Krom designu tak i materialy, technika, vybava... vse v ramci doby v poradku. Jen ta cena, jen ta cena.

PS: tohle plati minimalne do prichodu 30d do X3, precijen 450d u MB uz je za nesmysl a pokud 30d v X3 bude za rozumne penize, bude to ten spravny pomer cena/technika.
Avatar - Dinar
Dinar
@fOE Na b58 nemáš v glc odpověď, tam je ve 43 a 63 amg "technologie formule 1" se čtyřhrnkem. ;)
Jinak, předchozí glc jsem považoval za nejlepší auto v portfoliu MB, taky ve vztahu ke konkurenci, verze se šestiválcem byla perfektní auto, plnotučné amg brutál. Každopádně výborně jezdící, dobře vypadající a prostorné auto, jediný problém, kvalita výroby MB v posl. pěti sedmi letech, ale to je obecný problém, ne jen glc.
Avatar - fOE
fOE
@Dinar Otazka je kolik lidi do auta tohoto typu preferuje benzinovy vicevalec a kolik spis oceni vicevalec dieslovy. Tim neobhajuju "formulove GLC" :) jen ze zrovna do SUV mi diesel, i na tahani tech 2,5t, dava vetsi smysl. Ideal je samozrejme mit moznost si vybrat.
Tou kvalitou vyroby myslis vnitrky, pazvuky, materialy nebo neco mechanicke? A prijde ti soucasne GLC na tom hur nez GLC minule?
Avatar - del42sa
del42sa
další mild-hybrid který umí pohánět auto jako ten u Peugeotu/Citroenu ... :-D
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Hmm.. současná Q5 vypadá lépe. Design předku je horší, zadek divný. Co to tam je nad výfuky za hnus?😂🤦 Interiér je komedie. Tlačítka nikde, řadící páka taky fuč.👎🫤No ty 3 tablety to nevytrhly..A u spolujezdce to se záslepkou bude děs.Mista vzadu je snad ještě méně?🫣..Tam to chtělo přidat cca 5 cm na kolena. A zavazadelník bych zvětšil minimálně na 650 L..
Takhle je stávající Q5 VÝHRA..za ty slevy co se nyní nabízí. Fajn jsou jen ponechaný motory.