Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q5
Audi Q5
Audi Q5
Audi Q5
109
Fotogalerie

Nové Audi Q5 a SQ5 oficiálně: Pořád má spalováky, včetně šestiválce

Nová třetí generace populárního Audi Q5 se oficiálně představuje. Stále má spalovací motory, které jsou zatím dostupné pouze s mild-hybridní technologií. Plug-in hybrid dorazí v budoucnu.

Audi Q5 je už přes 15 let jedním z nejoblíbenějších prémiových kompaktních SUV v Evropě a právě teď přijíždí v nové generaci. Nejnovější pokračovatel populárního modelu nepochybně zaujme všechny odpůrce elektrických aut, protože ctí novou logiku pojmenovávání modelů značky a s lichým číslem v názvu si ponechává spalovací motory, stejně jako tomu je u nejmodernějšího Audi A5.

A pojďme rovnou k tomu nejdůležitějšímu. Nové Audi Q5 zakládá na moderní koncernové modulární platformě PPC (Premium Platform Combustion, jež automobilce umožňuje uvádět na trh širokou škálu modelů v různých segmentech. Stejná architektura je také základem už uvedené nejnovější „A-pětky“ a automobilka ji vybavuje hybridními motorizacemi s mild-hybridní nebo plug-in hybridní elektrifikací.

Silný turbodiesel i benzinový šestiválec

Dokonce i v nejnovější evoluci populárního SUV si tak zákazníci mohou vybrat mezi tradičními benzinovými a naftovými jednotkami. Automobilka bude novou „Q-pětku“ už od začátku prodávat se základními motorizacemi přesahujícími dvě stě koní a k dispozici bude i šestiválec. Všechny modely přitom budou využívat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Video placeholder
Audi Q5 a Audi SQ5 • Audi

Úplně základním motorem nového Audi Q5 bude zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o 150 kW (204 koních) a 340 newtonmetrech se standardním pohonem předních kol a volitelným pohonem všech kol quattro. Alternativou bude vznětový čtyřválec 2.0 TDI generace EA288 evo o 150 kW (204 koních) a 400 newtonmetrech, jež bude dostupný výhradně s čtyřkolkou quattro.

To nejlepší pak dostanou zákazníci sportovně laděného modelu Audi SQ5. Ten bude při oficiálním zahájení prodeje vrcholnou variantou novinky a bude se prodávat s přeplňovaným třílitrovým vidlicovým šestiválcem TFSI o 270 kW (367 koních) a 550 newtonmetry. Standardem modelu SQ5 bude pohon všech kol.

Nový mild-hybrid, později i plug-in hybrid

Všechny spalovací motorizace jsou dostupné s novou 48voltovou mild-hybridní technikou MHEV plus, která umožňuje manévrování a parkování čistě na elektřinu i pohon kompresoru klimatizace pro zachování maximálního komfortu v kabině.

Nový mild-hybrid je vybaven novým elektromotorem o maximálním výkonu 18 kW (24 koní) a točivém momentu 230 newtonmetrů. Elektrickou energii čerpá z lithium-železo-fosfátového akumulátoru s kapacitou 1,7 kWh. Audi pak uvádí, že v průběhu životního cyklu se nová generace Q5 představí i s větším akumulátorem a externím nabíjením, tedy také jako plug-in hybrid.

Vzduchový podvozek za příplatek

Nové Audi Q5 se bude standardně vyrábět s podvozkem s ocelovými pružinami a pasivním systémem tlumení FSD (Frequency Selective Damping) regulujícím tlumící síly podle povrchu vozovky. Sílu tlumičů snižuje zejména při vysokých frekvencích, třeba na dlažebních kostkách, a naopak jí zvyšuje při nízkých frekvencích, například při změně jízdního pruhu nebo zatáčení, aby vozu dodal stabilitu.

Volitelnou výbavou normálních modelů bude sportovní podvozek, který je standardem u sportovnějšího modelu SQ5, a adaptivní ovládání tlumičů bude k dispozici až se vzduchovým odpružením. Audi říká, že oproti předchůdci je mnohem znatelnější nastavení rozsahu tvrdosti podvozku mezi komfortním a sportovním režimem. V základní výbavě všech Q5 pak nebude chybět vylepšené progresivní řízení.

Jedenáct barev a tři displeje

Nové Audi Q5 se odhaluje s nejmodernějším stylingem značky a automobilka uvádí, že bude k dispozici v jedenácti barvách ve třech specifikacích – basic, advanced a S line. Zákazníci si mohou vybrat ze široké nabídky kol o rozměrech od 17 do 21 palců. Standardem sportovního modelu SQ5 pak budou devatenáctipalcová kola.

Základem interiéru je architektura s 11,9“ digitálním přístrojovým štítem Audi virtual cockpit v kombinaci s 14,5“ dotykovým displejem infotainmentu MMI. Volitelnou výbavou bude i 10,9“ obrazovka před spolujezdcem. A co praktičnost? Pětimístný interiér bude disponovat zavazadlovým prostorem o maximálním objemu 1473 litrů při sklopených zadních sedadlech. Základní objem při zachování všech sedadel však tisková zpráva neuvádí.

A kolik novinka bude stát? Audi v oficiálním tiskovém oznámení odhaluje, na domácím trhu bude nová generace SUV Q5 začínat od 54.650 eur (cca 1,37 milionu korun) s motorem 2.0 TFSI, od 57.100 eur (cca 1,43 milionu korun) s motorem 2.0 TDI a za vrcholnou šestiválcovou SQ5 zákazníci zaplatí minimálně 82.900 eur (cca 2,08 milionu korun).

Video placeholder
Audi Q5 2.0 TFSi s technologií MHEV plus • Audi