Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi Q5 a SQ5 oficiálně: Pořád má spalováky, včetně šestiválce

Audi Q5
Audi Q5
Audi Q5
Audi Q5
109 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Nová třetí generace populárního Audi Q5 se oficiálně představuje. Stále má spalovací motory, které jsou zatím dostupné pouze s mild-hybridní technologií. Plug-in hybrid dorazí v budoucnu.

Audi Q5 je už přes 15 let jedním z nejoblíbenějších prémiových kompaktních SUV v Evropě a právě teď přijíždí v nové generaci. Nejnovější pokračovatel populárního modelu nepochybně zaujme všechny odpůrce elektrických aut, protože ctí novou logiku pojmenovávání modelů značky a s lichým číslem v názvu si ponechává spalovací motory, stejně jako tomu je u nejmodernějšího Audi A5.

A pojďme rovnou k tomu nejdůležitějšímu. Nové Audi Q5 zakládá na moderní koncernové modulární platformě PPC (Premium Platform Combustion, jež automobilce umožňuje uvádět na trh širokou škálu modelů v různých segmentech. Stejná architektura je také základem už uvedené nejnovější „A-pětky“ a automobilka ji vybavuje hybridními motorizacemi s mild-hybridní nebo plug-in hybridní elektrifikací.

Silný turbodiesel i benzinový šestiválec

Dokonce i v nejnovější evoluci populárního SUV si tak zákazníci mohou vybrat mezi tradičními benzinovými a naftovými jednotkami. Automobilka bude novou „Q-pětku“ už od začátku prodávat se základními motorizacemi přesahujícími dvě stě koní a k dispozici bude i šestiválec. Všechny modely přitom budou využívat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Video placeholder
Audi Q5 a Audi SQ5 • Zdroj: Audi

Úplně základním motorem nového Audi Q5 bude zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o 150 kW (204 koních) a 340 newtonmetrech se standardním pohonem předních kol a volitelným pohonem všech kol quattro. Alternativou bude vznětový čtyřválec 2.0 TDI generace EA288 evo o 150 kW (204 koních) a 400 newtonmetrech, jež bude dostupný výhradně s čtyřkolkou quattro.

To nejlepší pak dostanou zákazníci sportovně laděného modelu Audi SQ5. Ten bude při oficiálním zahájení prodeje vrcholnou variantou novinky a bude se prodávat s přeplňovaným třílitrovým vidlicovým šestiválcem TFSI o 270 kW (367 koních) a 550 newtonmetry. Standardem modelu SQ5 bude pohon všech kol.

Nový mild-hybrid, později i plug-in hybrid

Všechny spalovací motorizace jsou dostupné s novou 48voltovou mild-hybridní technikou MHEV plus, která umožňuje manévrování a parkování čistě na elektřinu i pohon kompresoru klimatizace pro zachování maximálního komfortu v kabině.

Nový mild-hybrid je vybaven novým elektromotorem o maximálním výkonu 18 kW (24 koní) a točivém momentu 230 newtonmetrů. Elektrickou energii čerpá z lithium-železo-fosfátového akumulátoru s kapacitou 1,7 kWh. Audi pak uvádí, že v průběhu životního cyklu se nová generace Q5 představí i s větším akumulátorem a externím nabíjením, tedy také jako plug-in hybrid.

Vzduchový podvozek za příplatek

Nové Audi Q5 se bude standardně vyrábět s podvozkem s ocelovými pružinami a pasivním systémem tlumení FSD (Frequency Selective Damping) regulujícím tlumící síly podle povrchu vozovky. Sílu tlumičů snižuje zejména při vysokých frekvencích, třeba na dlažebních kostkách, a naopak jí zvyšuje při nízkých frekvencích, například při změně jízdního pruhu nebo zatáčení, aby vozu dodal stabilitu.

Volitelnou výbavou normálních modelů bude sportovní podvozek, který je standardem u sportovnějšího modelu SQ5, a adaptivní ovládání tlumičů bude k dispozici až se vzduchovým odpružením. Audi říká, že oproti předchůdci je mnohem znatelnější nastavení rozsahu tvrdosti podvozku mezi komfortním a sportovním režimem. V základní výbavě všech Q5 pak nebude chybět vylepšené progresivní řízení.

Jedenáct barev a tři displeje

Nové Audi Q5 se odhaluje s nejmodernějším stylingem značky a automobilka uvádí, že bude k dispozici v jedenácti barvách ve třech specifikacích – basic, advanced a S line. Zákazníci si mohou vybrat ze široké nabídky kol o rozměrech od 17 do 21 palců. Standardem sportovního modelu SQ5 pak budou devatenáctipalcová kola.

Základem interiéru je architektura s 11,9“ digitálním přístrojovým štítem Audi virtual cockpit v kombinaci s 14,5“ dotykovým displejem infotainmentu MMI. Volitelnou výbavou bude i 10,9“ obrazovka před spolujezdcem. A co praktičnost? Pětimístný interiér bude disponovat zavazadlovým prostorem o maximálním objemu 1473 litrů při sklopených zadních sedadlech. Základní objem při zachování všech sedadel však tisková zpráva neuvádí.

A kolik novinka bude stát? Audi v oficiálním tiskovém oznámení odhaluje, na domácím trhu bude nová generace SUV Q5 začínat od 54.650 eur (cca 1,37 milionu korun) s motorem 2.0 TFSI, od 57.100 eur (cca 1,43 milionu korun) s motorem 2.0 TDI a za vrcholnou šestiválcovou SQ5 zákazníci zaplatí minimálně 82.900 eur (cca 2,08 milionu korun).

Video placeholder
Audi Q5 2.0 TFSi s technologií MHEV plus • Zdroj: Audi

Vstoupit do diskuze (18)