Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ptr078
3
Prijemny povoz na dlhe trasy, skoda dojazdu na dialnici 😂
Arese
Výsledek tohoto testu je tak absurdní, že nevým, jestli je k smíchu, nebo k pláči. Prostě skvělý dálniční dostavník, jenom (bez zdlouhavého dobíjení) skoro nikam nedojedete. A co teprve v typickém dálničním provozu s neomezenou rychlostí na německých autobahnech. Taková jízda z Mnichova do Hamburku a zpět, to musí být s touhle absurdní elektrozkratovou verzí opravdové pošušňáníčko! Zvláště pak pro nějakého hodně vytíženého a věčně spěchajícího managera, který potřebuje být rychlý, a přitom maximálně flexibilní! :))))))
@Arese Reknu ti tajemstvi: ale ani v tom Nemecku nelita kazdy pravidelne Mnichov - Hamburg a zpet. Taky nevim jestli ma uplne smysl resit typicky nemecky dalnicni provoz, kdyz ten je typicky... pauza pro efekt, pauza pro efekt.... jen v tom Nemecku. ;)
Abych tu nebyl za nekoho kdo to tu slepe obhajuje. Ani pro me to neni, taky mi vadi kratky dojezd, ale uz se tam pomalu posouvame. Dojet to bez nejakeho omezovani se 600km jako kazda jina benzinova verze, nemel bych s tim autem problem i kdyz by me na konci cekalo 8h dobijeni.
Abych tu nebyl za nekoho kdo to tu slepe obhajuje. Ani pro me to neni, taky mi vadi kratky dojezd, ale uz se tam pomalu posouvame. Dojet to bez nejakeho omezovani se 600km jako kazda jina benzinova verze, nemel bych s tim autem problem i kdyz by me na konci cekalo 8h dobijeni.
Roman Michálek
auto za 2,5 mio co musí každé 2 hodiny stát dlouho na nabíječce...to chceš :-)
Robert Hlavaty
Zcela subjektivně, BMW nové řady 5 se designově nepovedlo, ztratilo agresivitu, kterou si s BMW spojuji.. I5 verze je fajn doplněk v nabídce, pár lidem bude dávat smysl a BMVW bude rádo za každý prodaný BEV co jím pozitivně zprůměruje emise....
@Robert Hlavaty Naprostý souhlas, každá další generace skoro každé modelové řady BMW je ošklivější, než odcházející předchůdce. A v případě nové pětky to platí dvojnásob! :(((
@Robert Hlavaty
To jste vyjádřil ještě velmi kulantně. Říci o tomto, že se to "designově nepovedlo", je asi jako říct o té australské náně, co tancovala breakdance na Olympiádě, že "nepodala zcela přesvědčivý výkon". Jste holt diplomat.
Za mě je to naprosto hnusný a ten mamlas, kdo to navrhoval, by zasloužil spráskat.
To jste vyjádřil ještě velmi kulantně. Říci o tomto, že se to "designově nepovedlo", je asi jako říct o té australské náně, co tancovala breakdance na Olympiádě, že "nepodala zcela přesvědčivý výkon". Jste holt diplomat.
Za mě je to naprosto hnusný a ten mamlas, kdo to navrhoval, by zasloužil spráskat.
Barry Lyndon
Aby byl elektromobil relativně použitelný i na dálnici, potřebuje Cd kolem 0,2 (a ideálně ještě nižší). i5 Touring má 0,24-0,25 a to je prostě špatné. Tady BMW doplácí na jednotnou platformu se spalováky. Tipuju, že A6 liftback (Cd = 0,21 + větší baterie) bude lepší dálniční cruiser.
@Barry Lyndon i5 doplácí nejen na Cd, ale i na to, že technika je na poměry současných EV spíše mainstreamová než prémiová. Malá baterka, pomalé nabíjení, zastaralá 400V architektura, to může dnes obstát v mainstreamu, v prémii notabene ve vyšší střední je to střelba mimo terč.
@Ham.
To by bola dobrá téma na bližšie rozobratie: čo je na i5 prémiové. A teraz to nemyslím nijak provokačne, ale čisto vecne z pohľadu potenciálneho záujemcu.
V minulosti som presne vedel, za čo si pri 5er priplácam: bola tam prémiová technika, motory, prevodovky, výbava (z hľadiska jej modernosti aj individualizácie), kvalita spracovania, špičkový podvozok (pričom pre mňa ako petrolheada boli na prvom mieste motory, aj preto som bavorák kúpil).
Pri elektre ten argument motorickej výhody odpadá: už tu nie je počet valcov, ktorý oddeľoval mainstream od prémie (R6, V8...). Obdobne výkonová nadradenosť padá, keď v eletrike aj Hyundai dnes ponúka kedysi nepredstaviteľných 650 koní. Prémiovosť pri EV by sa dala posudzovať z hľadiska architektúry, rýchlosti nabíjania, efektivity pohonu, spotreby a pod., ale tu je BMW v strede poľa a rozhodne nie medzi prvými. Prevodovky pri EV tiež padajú. Kvalita materiálov a spracovania tiež išla dolu, ergonómia tiež. Stále je tu možnosť drahých príplatkov typu merino koža, ale ani tá neprekryje čierno lakovaný plast a displeje ako v každom inom novom aute. Výbavy a asistenčných systémov ponúkne dnes hocijaký Kórejec viac, možno aj sofistikovanejšej, ako BMW. Individualizovateľnosť prémie je už len mýtus a spomienka na minulosť, dnes je všetko v previazaných balíkoch a silne obmedzené. Zostáva len tá kvalita jazdy a podvozok, tam stále BMW ukazuje, že vie (aj keď v priamom porovnaní s predchodcom je tam posun od športovosti k limuzínovosti, ale to nie je vada, ale vlastnosť). Ale je ten podvozok a kvalita jazdy dostatočné na definovanie ako prémia? Neviem.
To by bola dobrá téma na bližšie rozobratie: čo je na i5 prémiové. A teraz to nemyslím nijak provokačne, ale čisto vecne z pohľadu potenciálneho záujemcu.
V minulosti som presne vedel, za čo si pri 5er priplácam: bola tam prémiová technika, motory, prevodovky, výbava (z hľadiska jej modernosti aj individualizácie), kvalita spracovania, špičkový podvozok (pričom pre mňa ako petrolheada boli na prvom mieste motory, aj preto som bavorák kúpil).
Pri elektre ten argument motorickej výhody odpadá: už tu nie je počet valcov, ktorý oddeľoval mainstream od prémie (R6, V8...). Obdobne výkonová nadradenosť padá, keď v eletrike aj Hyundai dnes ponúka kedysi nepredstaviteľných 650 koní. Prémiovosť pri EV by sa dala posudzovať z hľadiska architektúry, rýchlosti nabíjania, efektivity pohonu, spotreby a pod., ale tu je BMW v strede poľa a rozhodne nie medzi prvými. Prevodovky pri EV tiež padajú. Kvalita materiálov a spracovania tiež išla dolu, ergonómia tiež. Stále je tu možnosť drahých príplatkov typu merino koža, ale ani tá neprekryje čierno lakovaný plast a displeje ako v každom inom novom aute. Výbavy a asistenčných systémov ponúkne dnes hocijaký Kórejec viac, možno aj sofistikovanejšej, ako BMW. Individualizovateľnosť prémie je už len mýtus a spomienka na minulosť, dnes je všetko v previazaných balíkoch a silne obmedzené. Zostáva len tá kvalita jazdy a podvozok, tam stále BMW ukazuje, že vie (aj keď v priamom porovnaní s predchodcom je tam posun od športovosti k limuzínovosti, ale to nie je vada, ale vlastnosť). Ale je ten podvozok a kvalita jazdy dostatočné na definovanie ako prémia? Neviem.
@iudex Je to znacka, lepsie sa vystupuje z BMW, ako z nejakeho Hyundaia :-) Hyundai moze mat 650 koni, ale ked sa zotmie, su nanic, ked nema laserove svetla.
@iudex Myslím, že i dnes je u EV možné rozeznat prémiovou techniku pohonu. Třeba 800V vs 400V je něco jako V8 vs R4. R4 sice můžeš vyhnat na výkony někdejších V8 stejně jako z 400V architektury můžeš papírově dostat výkon jako z 800V, ale celkový balíček vlastností bude vždy u 800V lepší než u 400V (rychlost dobíjení, dosažitelný trvalý výkon, nikoliv ten jednorázový na pár minut, ztráty a s tím spojená efektivita etc.). Samozřejmě pohon nemůže být jediné hledisko (spíše je to podmínka nutná), ruku v ruce musí prémiovost tvořit podvozek, použité materiály v interiéru, světelná technika, brzdy etc. Takže i dnes lze u EV prémiovost poměrně lehce rozeznat.
@iudex poslední dobou se to tu s názory na 5er G60 trochu přehání...já sám to auto kritizuju, ale v zásadě jde o detaily, které zamrzí v dané kategorii a spíš o tu jak píšeš "vlastnost", že se to auto posunulo někam jinam. V případě spalováků ještě jejich nabídka. Ale jako celek je to auto stále jiný vesmír než neprémiové značky.
Ano, vadí mi dotyková lišta zmíněná v článku. Místo ní bych tam viděl tlačítka ideálně s ovladačem klimatizace. Ano vadí mi nové ovladače na volantu. Ale třeba ten displej a infotainment jinak patří k tomu nejlepšímu. Kritizoval bych třeba jeho menu, ale když už se dostaneš na jeho funkce, tak tam posun je velký a člověk zjistí že je to i promyšlenější než by čekal. Ale chybí mi jednoduchost systému, ten ikonový styl je nepřehledný a těžko použitelný s kolečkem, které si to zachovalo. Třeba ty displeje v Kia/Hyundai co vypadají že se tím dost inspirovali opravdu působí jako laciná asijská kopie když to porovnáš vedle sebe v realu. Asistenční systémy rozhodně taky patří k tomu lepšímu.
Jako celek převážně v odhlučnění a podvozku, ale i třeba řízení (kde je nově potřeba zohlednit 5.1m délky), tam člověk pochopí za co platí. A to odhlučnění není jen o tlumících materiálech ale celkově kvalitě všeho, takže ono kdyby ten interiér byl tak nekvalitní jak se v diskusích přehání, tak by to tak tiché nebylo. A taky je potřeba říct, že ten interiér se dá konfigurovat.
Zrovna jsem viděl několik videií z USA porovnávající podrobně Teslu S a i5. Tesla lepší elektro pohon, ale jinak i oproti tomu má i5 prémiový odskok jaký by člověk od BMW očekával...
Ano, vadí mi dotyková lišta zmíněná v článku. Místo ní bych tam viděl tlačítka ideálně s ovladačem klimatizace. Ano vadí mi nové ovladače na volantu. Ale třeba ten displej a infotainment jinak patří k tomu nejlepšímu. Kritizoval bych třeba jeho menu, ale když už se dostaneš na jeho funkce, tak tam posun je velký a člověk zjistí že je to i promyšlenější než by čekal. Ale chybí mi jednoduchost systému, ten ikonový styl je nepřehledný a těžko použitelný s kolečkem, které si to zachovalo. Třeba ty displeje v Kia/Hyundai co vypadají že se tím dost inspirovali opravdu působí jako laciná asijská kopie když to porovnáš vedle sebe v realu. Asistenční systémy rozhodně taky patří k tomu lepšímu.
Jako celek převážně v odhlučnění a podvozku, ale i třeba řízení (kde je nově potřeba zohlednit 5.1m délky), tam člověk pochopí za co platí. A to odhlučnění není jen o tlumících materiálech ale celkově kvalitě všeho, takže ono kdyby ten interiér byl tak nekvalitní jak se v diskusích přehání, tak by to tak tiché nebylo. A taky je potřeba říct, že ten interiér se dá konfigurovat.
Zrovna jsem viděl několik videií z USA porovnávající podrobně Teslu S a i5. Tesla lepší elektro pohon, ale jinak i oproti tomu má i5 prémiový odskok jaký by člověk od BMW očekával...
@ham
No práve, tá 400V architektúra je ten R4 mainstream a je chyba, že ho má prémiové BMW, ktoré malo mať ten V8 v podobe 800V architektúry.
@adamzprahy
Samozrejme z tej kritiky môže mať Topper a iní nezainteresovaní dojem, že G60 je priemer niekde na úrovni Octavie. Nie je to samozrejme tak. Ale my nehodnotíme G60 v kontexte Octavie, ale je potrebné ju hodnotiť v kontexte prémiovej vyššej strednej za 2,4 milióna korún a porovnať, v čom sa posunula oproti G30. No a tu je kameň úrazu, že fakticky nie veľa. V podstate jediné zlepšenia sú vo vnútornom priestore, najmä vzadu (bodaj by nie, s dĺžkou 5,1m prevyšuje 7er nedávnej minulosti) a tiež vyšší komfort jazdy, ktorý je tiež na úrovni 7er (to je ale otázka, či toto ľudia chcú od stredného bavorského sedanu). Vo väčšine ostatných faktorov tam posun nie je buď žiadny, alebo je to dokonca zhoršenie (ergonómia, kvalita materiálov a celkový dojem z interiéru, dizajn exteriéru, agilita a obratnosť...).
Tým nechcem povedať, že ak by som mal dostať služobnú 5er (hoc aj základnú 520d), tak ju odmietnem, ale za vlastné peniaze by som si ju dnes - poznajúc kvality predchodcu - rozhodne nekúpil, proste pre mňa nemá tie kvality, ktoré od BMW radu 5 (dakedy športovo ladeného cestovného sedanu) očakávam.
No práve, tá 400V architektúra je ten R4 mainstream a je chyba, že ho má prémiové BMW, ktoré malo mať ten V8 v podobe 800V architektúry.
@adamzprahy
Samozrejme z tej kritiky môže mať Topper a iní nezainteresovaní dojem, že G60 je priemer niekde na úrovni Octavie. Nie je to samozrejme tak. Ale my nehodnotíme G60 v kontexte Octavie, ale je potrebné ju hodnotiť v kontexte prémiovej vyššej strednej za 2,4 milióna korún a porovnať, v čom sa posunula oproti G30. No a tu je kameň úrazu, že fakticky nie veľa. V podstate jediné zlepšenia sú vo vnútornom priestore, najmä vzadu (bodaj by nie, s dĺžkou 5,1m prevyšuje 7er nedávnej minulosti) a tiež vyšší komfort jazdy, ktorý je tiež na úrovni 7er (to je ale otázka, či toto ľudia chcú od stredného bavorského sedanu). Vo väčšine ostatných faktorov tam posun nie je buď žiadny, alebo je to dokonca zhoršenie (ergonómia, kvalita materiálov a celkový dojem z interiéru, dizajn exteriéru, agilita a obratnosť...).
Tým nechcem povedať, že ak by som mal dostať služobnú 5er (hoc aj základnú 520d), tak ju odmietnem, ale za vlastné peniaze by som si ju dnes - poznajúc kvality predchodcu - rozhodne nekúpil, proste pre mňa nemá tie kvality, ktoré od BMW radu 5 (dakedy športovo ladeného cestovného sedanu) očakávam.
@iudex Pokud pominu ty nešťastné EV modely 5er, které technikou v akt. konkurenci jako premie neobstojí, tak ice verze umí svou premiovost obhájit tím podstatným, jak dobrý je pohon a jaké má to auto jízdní vlastnosti. V tomto je 5er pořád špičková, jezdí krásně, mezigen. pokrok např. v komfortu jízdy a odhlučnění je tu taky, ale bohužel kvůli variantě společné platformy s EV přišla o design exteriéru, kvůli tlaku na šetření přišla o design interiéru, kvalitní materiály a dosud dokonalou bmw ergonomii. Co ještě zůstává prémiové, je kvalita zpracování, tam v posl. letech bmw obecně svého největšího MB rivala doslova válcuje a 5er vs E v akt. generaci to jen potvrzuje.
@iudex jako celkově chápu a souhlasím, jen on ten problém je taky v tom, že G30 byla prostě tak povedené auto, že ono už nebylo moc kam to posunout dál. Tehdy když jsem to měl jsem si říkal, že je to s R6 benzínem fakt asi nejlepší auto na světe. A teda s odstupem času si to dokonce myslím ještě víc. A to je pak těžký soupeř pro novou generaci. Tím chci říct, že právě některé ty detaily nebo rozhodnutí o dotykových lištách atd. to auto pokazili, ale zase není to tak, že by to auto vybočilo z třídy a degradovalo se na mainstream.
Sám jsi vznesl otázku co je na i5 prémiového a sám naznačuješ určité porovnávání s Hyundaiem. A na to jsem reagoval, že prostě to auto se změnilo, ten kdo měl 540i jako já, tak si teď nekupuje novější model, ale spíš jinou koncepci auta - to vidím jako problém. Ale prémie to je bez debat.
Myslim si, že pro ty co měli 520d je nové 520d naopak krok vpřed, protože tam stejně nešli využít všechny přednosti, takže tam už je to jedno.
A budu se opakovat, souhlasím že některé ty zhoršené detaily jsou pak v top verzích v cenách přes 2.5m za hranou.
Sám jsi vznesl otázku co je na i5 prémiového a sám naznačuješ určité porovnávání s Hyundaiem. A na to jsem reagoval, že prostě to auto se změnilo, ten kdo měl 540i jako já, tak si teď nekupuje novější model, ale spíš jinou koncepci auta - to vidím jako problém. Ale prémie to je bez debat.
Myslim si, že pro ty co měli 520d je nové 520d naopak krok vpřed, protože tam stejně nešli využít všechny přednosti, takže tam už je to jedno.
A budu se opakovat, souhlasím že některé ty zhoršené detaily jsou pak v top verzích v cenách přes 2.5m za hranou.
@iudex
i5 ma na pohone celkom vela premiovych veci:
- Motory su synchronne elektricky budene, vykonom a ucinnostou su velmi blizko Tesle
- Bateria ma jeden z najlepsich termomanagementov
- Manualny predohrev cez menu v aute a aj na dialku
- Nabijacie vykony partia k spicke medzi 400V technologiami
- Navigacia z online statusom nabijaciek a planovanim medzizastavok je po Tesle to najlepsie co som zatial v EV videl
- Pravidelne aktualizacie "over the air" z pridavanim novych funkcii su po Tesle takisto nieco co sa v inych EV nevidi. Toto sice deklaruje uz viac vyrobcov, ale v realite to zatial funguje iba v Tesle a BMW
- fungujuci plug&charge
- adaptivna rekuperacia takisto patri k spicke
- B mode (one pedal driving) funguje vynikajuco, D mod z adaptivnou rekuperaciou je jeden z najlepsich
- jazdni asistenti L2/L3 je to najlepsie co sa da momentalne kupit, L3 uz je aktivne v niektorych krajinach EU, nie je tu plne autonomne riadenie ako v i7, ale zapchovy asistant je velmi pouzitelny
Toto vsetko su veci ktore su extremne dolezite pre EV, alw 90% ludi co nejazdi v elektromobiloch ich zatial nevnima a nepozaduje.
i5 ma na pohone celkom vela premiovych veci:
- Motory su synchronne elektricky budene, vykonom a ucinnostou su velmi blizko Tesle
- Bateria ma jeden z najlepsich termomanagementov
- Manualny predohrev cez menu v aute a aj na dialku
- Nabijacie vykony partia k spicke medzi 400V technologiami
- Navigacia z online statusom nabijaciek a planovanim medzizastavok je po Tesle to najlepsie co som zatial v EV videl
- Pravidelne aktualizacie "over the air" z pridavanim novych funkcii su po Tesle takisto nieco co sa v inych EV nevidi. Toto sice deklaruje uz viac vyrobcov, ale v realite to zatial funguje iba v Tesle a BMW
- fungujuci plug&charge
- adaptivna rekuperacia takisto patri k spicke
- B mode (one pedal driving) funguje vynikajuco, D mod z adaptivnou rekuperaciou je jeden z najlepsich
- jazdni asistenti L2/L3 je to najlepsie co sa da momentalne kupit, L3 uz je aktivne v niektorych krajinach EU, nie je tu plne autonomne riadenie ako v i7, ale zapchovy asistant je velmi pouzitelny
Toto vsetko su veci ktore su extremne dolezite pre EV, alw 90% ludi co nejazdi v elektromobiloch ich zatial nevnima a nepozaduje.
GeekStar
Výborně, takže asi každý takyelektromobil už máte otestovaný.
Test Model 3 Highland kdě?
Test Model 3 Highland kdě?
Elsin_p
Jako fanoušek a majitel několika 5er BMW po přečtení říkám, že asi zbytek života opravdu strávím ve své M550i z roku 2022... Pokud to teda životnost motoru dovolí 😅 Protože i s 530 koňmi umím bez brzdění provozu najet 700 km a i s nohou na podlaze (a to je opravdu hukot) 400. A ergonomie, palubní systém, přehlednost... to se fakt nedá srovnat. Bmw jsem si kupoval právě proto, že MB a Audi šly v tomto ohledu do sr..ek a mně bylo jasné, že bavoráky budou asi následovat.... Stejně tomu ale nemůžu uvěřit.
@Elsin_p
Jo, 550i G30, to si opatruj a nechaj čo najdlhšie (myslím, že 50i v r. 22 žiadne vady nemal). Po takom aute Ťa nová G60 nemá absolútne čím osloviť.
Jo, 550i G30, to si opatruj a nechaj čo najdlhšie (myslím, že 50i v r. 22 žiadne vady nemal). Po takom aute Ťa nová G60 nemá absolútne čím osloviť.
@Elsin_p bohužel za mě BMW 540i a víc prostě skončilo bez náhrady. Není adekvátní motorizace, která by to nahrazovala a když dejme tomu vezmu 50e, tak je to auto vlastnostmi spíš taková spartánštější 7er G11 nebo prostě ta dravost (vlastnostmi) je pryč.
BEV verze jsem nejel, protože mi parametrově nedávají vůbec smysl. Ta testovaná verze má výkon jako měla 40i, ale je překvapivě o dost pomalejší, o maximálce nemluvim vůbec, dojezd vzhledem ke spotřebě nízký. Za mě se i5 úplně míjí s tím proč bych to kupoval.
Na druhou stranu tím že je to auto víc do komfortu, tak jako paradoxně i5 Touring pro manželku bych si do města namísto X5 / X7 dokázal představit. Ale nevěřím, že by se trh tak změnil aby tohle byla nová primární cílovka 5er, to mi přijde jako nesmysl. Myslím si, že BMW víc ztrátí než získá, ale uvidíme. U nás jsou poměrně cenově agresivní.
BEV verze jsem nejel, protože mi parametrově nedávají vůbec smysl. Ta testovaná verze má výkon jako měla 40i, ale je překvapivě o dost pomalejší, o maximálce nemluvim vůbec, dojezd vzhledem ke spotřebě nízký. Za mě se i5 úplně míjí s tím proč bych to kupoval.
Na druhou stranu tím že je to auto víc do komfortu, tak jako paradoxně i5 Touring pro manželku bych si do města namísto X5 / X7 dokázal představit. Ale nevěřím, že by se trh tak změnil aby tohle byla nová primární cílovka 5er, to mi přijde jako nesmysl. Myslím si, že BMW víc ztrátí než získá, ale uvidíme. U nás jsou poměrně cenově agresivní.
kesumb
premie..
premii nedela 800V ani rychlost nabijeni. Premii delaj sedadla, akustika, hudba, podvozek, pocit z interieru jako celku. Otestovanou i5 ale
nemam, tak nevim jak obstoji.
K dojezdu, tohle
je auto jako naprosta vetsina dnesnich EV na 500-600km za den. Nabijes na 100% rano doma a po 300-400km das do nabijecky na 15-25 minut. Jestli to je v pohode nebo ne si musi kazdej zvazit. Ja nez abych jezdil zminovanou 550i tak radsi elektro. Pokud nekdo jezdi Barcelonu na otocku stejne si vezme 40d. Ja u sebe bych jezdil s x5 50i za 6kc na km bez dph, elektro jezdi za necelou 1. Pri mejch 50tkm rocne je to 1/4 milionu kazdej rok, za 4 roky milion. To
je i v kategorii aut 3+ proste uz hodne. Plus se to ev chova lip jak ta v8. Ale dneska sem
tahal 400km 3t vlek a taky sem jel spalovakem. Kazdy ma neco…
premii nedela 800V ani rychlost nabijeni. Premii delaj sedadla, akustika, hudba, podvozek, pocit z interieru jako celku. Otestovanou i5 ale
nemam, tak nevim jak obstoji.
K dojezdu, tohle
je auto jako naprosta vetsina dnesnich EV na 500-600km za den. Nabijes na 100% rano doma a po 300-400km das do nabijecky na 15-25 minut. Jestli to je v pohode nebo ne si musi kazdej zvazit. Ja nez abych jezdil zminovanou 550i tak radsi elektro. Pokud nekdo jezdi Barcelonu na otocku stejne si vezme 40d. Ja u sebe bych jezdil s x5 50i za 6kc na km bez dph, elektro jezdi za necelou 1. Pri mejch 50tkm rocne je to 1/4 milionu kazdej rok, za 4 roky milion. To
je i v kategorii aut 3+ proste uz hodne. Plus se to ev chova lip jak ta v8. Ale dneska sem
tahal 400km 3t vlek a taky sem jel spalovakem. Kazdy ma neco…
Jak daleko to muze dojet pri 180km/h tempomat?
@H357
nemam tuseni, nikdy sem
zadnej ev sedan/kombi neridil.
Etron, TMX i iX zere max 35-40kwh (mysleno 160-200kmh). Baterku ma ix 108kWh takze realne 300km na prvni nabiti.
nemam tuseni, nikdy sem
zadnej ev sedan/kombi neridil.
Etron, TMX i iX zere max 35-40kwh (mysleno 160-200kmh). Baterku ma ix 108kWh takze realne 300km na prvni nabiti.
Ale to je pri vyuziti cele kapacity baterky. Takze real 80% z toho to je max 240km v tomto trochu sviznejsim rezimu
@kesumb s tou prémií souhlas. Obstojí v tom smyslu, že je to stále jiný vesmír než klasický mainstream. U 5er G60 je to přesně jak píšeš, "jen" nějaké detaily zlaciněli a v něčem je prostě úplně jiná než dřív. Ale že by se tomu nějak přibližoval mainstream - kromě nabídky spalováků v EU - to si nemyslím.
@adamzprahy
je to jak pises vejs, Tesla dojede trochu dal ale je to podstatne horsi auto (opet v mym porovnani X vs IX)..
A posledni dinarovo tvrzeni, no jeho nazor respektuju ale nesouhlasim s nim ani v zakladu a to sem v novy 5 alorat sedel..
je to jak pises vejs, Tesla dojede trochu dal ale je to podstatne horsi auto (opet v mym porovnani X vs IX)..
A posledni dinarovo tvrzeni, no jeho nazor respektuju ale nesouhlasim s nim ani v zakladu a to sem v novy 5 alorat sedel..
@kesumb Sice nevím, s čím nesouhlasíš, ale docela mě překvapuje, že jsi v nové 5er akorát seděl, když jsi mi tu přesvědčivě vyprávěl, jak v ní bylo defaultně vypnuté rychlostní varování a lane assist, když jsi ji projížděl. :))
@adamzprahy
A čo je vlastne klasický mainstream ako konkurencia 5er? Takto z hlavy si neviem spomenúť na žiadne mainstreamové auto vyššej strednej. Možno pri prižmúrení oka iD7, ktoré dĺžkou atakuje 5 metrov, ale to by som stále radil skôr do strednej triedy (ako elektrický nástupca Passatu či Arteonu).
A čo je vlastne klasický mainstream ako konkurencia 5er? Takto z hlavy si neviem spomenúť na žiadne mainstreamové auto vyššej strednej. Možno pri prižmúrení oka iD7, ktoré dĺžkou atakuje 5 metrov, ale to by som stále radil skôr do strednej triedy (ako elektrický nástupca Passatu či Arteonu).
@dinar
jaka mimonska argumentace.. Ja nemuzu za to zes mel 5er v socu. Vem si to v merinu a mas kuzi. bW v 5er je sice HK z x5 ale porad je to audio. Oblozeni si vyber jak chces a za kozenou palubku si zaplat. Jestli mechapes, ze 5er v zakladu za cenu superbu v zakladu neni nicmoc tak to je fakt. Ostatne minula generace v zakladu kombi jezdila taky na 5er pekne blbe. Tvuj dojem ja proste nesdilim. Jestli todle nechapes a neumis se s tim smirit tak je mi te lito
jaka mimonska argumentace.. Ja nemuzu za to zes mel 5er v socu. Vem si to v merinu a mas kuzi. bW v 5er je sice HK z x5 ale porad je to audio. Oblozeni si vyber jak chces a za kozenou palubku si zaplat. Jestli mechapes, ze 5er v zakladu za cenu superbu v zakladu neni nicmoc tak to je fakt. Ostatne minula generace v zakladu kombi jezdila taky na 5er pekne blbe. Tvuj dojem ja proste nesdilim. Jestli todle nechapes a neumis se s tim smirit tak je mi te lito
@iudex víckrát tu v posledních týdnech padlo různé srovnávání s Passatem, Superbem, v elektru s Hyundaiem, ID7 apod.
Já chápu, že top verze Superbu vypadá asi lépe než 5er v základu. Ale tohle podle mě platilo vždycky. Určitě se Sup v interiéru zlepšil. Ale prostě v tomhle souhlasím s kesumbem, do té 5er si můžeš dát kůži, dřevo, audio a věci, které ty značky jako Škoda, Hyundai atd. neměli a nemají. A že to stojí o milion víc, to jo. Ale dneska ti ten naložený Superb stojí kolik, 1.5m? Jako jo, to že máš v 5er stejně laciné ovladače oken i když to naložíš milionem navíc, to je ostuda. Ale kvůli tomu bych neřekl, že si koupím radši Superba, jen už o tom nebudu říkat, že je to nejlepší auto na světě jako jsem říkal o G30 :)
Já chápu, že top verze Superbu vypadá asi lépe než 5er v základu. Ale tohle podle mě platilo vždycky. Určitě se Sup v interiéru zlepšil. Ale prostě v tomhle souhlasím s kesumbem, do té 5er si můžeš dát kůži, dřevo, audio a věci, které ty značky jako Škoda, Hyundai atd. neměli a nemají. A že to stojí o milion víc, to jo. Ale dneska ti ten naložený Superb stojí kolik, 1.5m? Jako jo, to že máš v 5er stejně laciné ovladače oken i když to naložíš milionem navíc, to je ostuda. Ale kvůli tomu bych neřekl, že si koupím radši Superba, jen už o tom nebudu říkat, že je to nejlepší auto na světě jako jsem říkal o G30 :)
@adamzprahy
dinar:
jo mel sem to nez mi vymenily vzadu kotouce a desky, to fakt nepovazuju za test nebo za vic jak sezeni. Vzhledem k tomu, ze s 50e x5 jsem jezdil vic dni a sedan/kombi me vubec nezajima tak jsem s tim jel do mcdonalnu na roh.
Po stovkach tis km v superbu proste ale s tvym hodnocenim siperb vic premie jak 5er absolutne nesouhlasim. To je vsecko
dinar:
jo mel sem to nez mi vymenily vzadu kotouce a desky, to fakt nepovazuju za test nebo za vic jak sezeni. Vzhledem k tomu, ze s 50e x5 jsem jezdil vic dni a sedan/kombi me vubec nezajima tak jsem s tim jel do mcdonalnu na roh.
Po stovkach tis km v superbu proste ale s tvym hodnocenim siperb vic premie jak 5er absolutne nesouhlasim. To je vsecko
@kesumb Hodnotil jsem jen dojem z interieru při přesednutí z G60 do nového superbu, nic víc. Že neumíš chápat psaný text, za to nemůžu. Už stovky tis. km v novém superbu? Jsi superman... :))
@dinar:
nivej superb ma stejnej zaklad jako starej, stejnej haldex, stejny dsg, stejny motory. Stejne jsou boky lk sedacek kozenka, stejne kdyz vezmes za kuzi podle drzaku isofixu rukou tak ji vytahnes a vidis do sedacky. Stejne kdyz zaboris koleno do stredovyho tunelu vrze. Cist umim na rozdil od tebe, tvrdim, ze s tebou nesouhlasim. Ja v novym superbu premiovost nevidim byt je to lepsi nez minulej
nivej superb ma stejnej zaklad jako starej, stejnej haldex, stejny dsg, stejny motory. Stejne jsou boky lk sedacek kozenka, stejne kdyz vezmes za kuzi podle drzaku isofixu rukou tak ji vytahnes a vidis do sedacky. Stejne kdyz zaboris koleno do stredovyho tunelu vrze. Cist umim na rozdil od tebe, tvrdim, ze s tebou nesouhlasim. Ja v novym superbu premiovost nevidim byt je to lepsi nez minulej
@kesumb V G60 je podobná koženka jako v superbu, a když píšeš o haldexu, zjevně číst neumíš.
Co říkám je, že když přesednu z G60 do nového superbu, ptám se, kdo je tu premie? Tím neříkám, že superb je prémie, spíš, že g60 v interieru jako prémie nevypadá, to je sešup u bmw, naopak u škodovky zlepšení. Nesouhlas si s čím chceš, ale nezkoušej na mě tuhle mimoňskou argumentaci.
Co říkám je, že když přesednu z G60 do nového superbu, ptám se, kdo je tu premie? Tím neříkám, že superb je prémie, spíš, že g60 v interieru jako prémie nevypadá, to je sešup u bmw, naopak u škodovky zlepšení. Nesouhlas si s čím chceš, ale nezkoušej na mě tuhle mimoňskou argumentaci.
@kesumb Premii dělal hlavně pohon a podvozek, to byl vždy ten podstatný rozdíl mezi prémií a mainstreamem, motory podél s víceválci pro lepší rozdělení hmotnosti a tím lepší jízdní vlastnosti, v kombinaci s podvozky s víceprvkovým zavěšením, sofistikovanějším odpružením, stabilizátory, vzduch atp. Díky těmto podstatným věcem byl pocit, zážitek z jízdy jinde než u maistreamu. To je podstata. Samozřejmě, že doplněno o lepší interiér, propracovanější sedačky, dokonalá ergonomie, lepší materiály a lepší zpracování, jenže v tomhle se mnohý mainstream během let přiblížil a někdy i prémii vyrovnal, v tom podstatném, o čem píšu výše, ale nikdy. A o to teď s BEV premie částečně přichází, a pokud jsou mezi technologiemi v EV rozdíly, efektivita el. pohonu, typ baterií, voltáž, rychlost dobíjení, pak premie musí mít to lepší, protože je to jedna z těch podstatných věcí, pohon. Pokud je i5 svou el. technikou průměrné, pak v kombinaci s tím, že mu chybí ta interierová nadstavba, je klidně možné jeho premiovost zpochybňovat, nevidím důvod, proč ne.
@Dinar
presne toto som sa pokúšal napísať vyššie, kým pri spaľovákoch rozdiely boli jasné (R6 uložený pozdĺžne poháňajúci primárne zadné kolesá cez 8° ZF bola jasná výhoda oproti R4 uloženému priečne s pripojiteľnou zadnou nápravou), pri EV sa to stiera a aj tie nadštandardy, ktoré tu sú (800V vs 400V) už BMW neponúka. Takže celá jedna zložka prémiovosti, t.j. pohon tu odpadá. Zostáva interiér a vypracovanie, podvozok a kvalita jazdy, ale tu je namieste sa pýtať, nakoľko veľký rozdiel tu je a či je to dostatočné.
presne toto som sa pokúšal napísať vyššie, kým pri spaľovákoch rozdiely boli jasné (R6 uložený pozdĺžne poháňajúci primárne zadné kolesá cez 8° ZF bola jasná výhoda oproti R4 uloženému priečne s pripojiteľnou zadnou nápravou), pri EV sa to stiera a aj tie nadštandardy, ktoré tu sú (800V vs 400V) už BMW neponúka. Takže celá jedna zložka prémiovosti, t.j. pohon tu odpadá. Zostáva interiér a vypracovanie, podvozok a kvalita jazdy, ale tu je namieste sa pýtať, nakoľko veľký rozdiel tu je a či je to dostatočné.
@iudex BMW to samozřejmě ví, současnou generací jen drží ev stopu, plnotučná premie to bude zase až s neue klasse. ;)
@Dinar
premiovej pohon je s ev definitivne pryc. E tron je nejlip jezdici audi v ramci kategorie a nebojim se rict ze jezdi lip jak a6. A to prave proto, ze mu neprekazi tezkej motor mimo rozvor. Ale kdyz si pustis hudbu v BW audiu a uvelebis se v komfort sedackach tak vis, za co oproti superbu platis.
Rychlejsi nabijeni nebo efektivnejsi pohon pro me premiovost neni. Pokud nemas kde nabijet ev neni pro tebe a pokud mas, tak jestli nabijis jednou za mesic misto 25 minut 20 je mi uplne jedno. Ja to za 5tkm nabijel jednou na verejny abych to zkusil a taktez moje zena. A jestli to zere 22 nebo 24kwh je mi uplne jedno, mam dum od cervna pouze z fve.
premiovej pohon je s ev definitivne pryc. E tron je nejlip jezdici audi v ramci kategorie a nebojim se rict ze jezdi lip jak a6. A to prave proto, ze mu neprekazi tezkej motor mimo rozvor. Ale kdyz si pustis hudbu v BW audiu a uvelebis se v komfort sedackach tak vis, za co oproti superbu platis.
Rychlejsi nabijeni nebo efektivnejsi pohon pro me premiovost neni. Pokud nemas kde nabijet ev neni pro tebe a pokud mas, tak jestli nabijis jednou za mesic misto 25 minut 20 je mi uplne jedno. Ja to za 5tkm nabijel jednou na verejny abych to zkusil a taktez moje zena. A jestli to zere 22 nebo 24kwh je mi uplne jedno, mam dum od cervna pouze z fve.
@kesumb To, že lepší pohon, rychlejší nabíjení s lepší spotřebou pro tebe osobně není důležité, je tvoje preference, to že kvality pohonu jsou, a vždy byly, jedním z podstaných kriterií premiovosti, je prostě fakt. Ta zdůvodnění, já mám dům s fve, a proto... to je vždycky komické, jiný říká, já bydlím vedle jzd s levnou naftou, takže jedině dýzl, protože jezdím za pusu a nějaký rádio pro mně v autě není podstatné...
Kvality auta se nedají posuzovat podle toho, jestli ho má člověk s domem, bez domu, s garáží, fve nebo levnou naftou v místním družstvu.
Kvality auta se nedají posuzovat podle toho, jestli ho má člověk s domem, bez domu, s garáží, fve nebo levnou naftou v místním družstvu.
@Dinar
jzd ne jzd, cisla hovorej jasne, nejprodavanejsi ev je v nemecku za cervenec bmw, pred vw a teslou. BMW je jedina premiova znacka v situaci, kdy kdyz proda o 2% ev v pristim roce vic neplati pokuty za co2 flotilu. To je realita, lidem je uplne jedno, jestli je to 400 nebo 800V a je jim jedno, jestli se to nabiji 20 nebo 25 minut, bmw to prodava a prodava to proto co pisu ja vejs.
jzd ne jzd, cisla hovorej jasne, nejprodavanejsi ev je v nemecku za cervenec bmw, pred vw a teslou. BMW je jedina premiova znacka v situaci, kdy kdyz proda o 2% ev v pristim roce vic neplati pokuty za co2 flotilu. To je realita, lidem je uplne jedno, jestli je to 400 nebo 800V a je jim jedno, jestli se to nabiji 20 nebo 25 minut, bmw to prodava a prodava to proto co pisu ja vejs.
vecernicek2
BMW řady 5 byly někdy nádherné, jindy jen koukatelné, ale zatím to vždy vypadalo aspoň trochu k světu, mělo to ladné tvary, vyvážené proporce, nějakou eleganci.
Tohle je ovšem hnus fialovej, naprostá designová tragédie. Někdy se říká, že vkus je věcí osobní, subjektivní. Ano, ale vocamcaď pocamcaď.
Jestli se vám tohle líbí, tak prostě vkus nemáte. Po revoluci jste si kupovali blikající hi-fi věže od ťamanů, koncem devadesátek stavěli hnusné podnikatelské baroko, a teď drandíte v téhle odpornosti.
Fuj tajxl. Ani to zvedací okno vzadu to nemá.
Tohle je ovšem hnus fialovej, naprostá designová tragédie. Někdy se říká, že vkus je věcí osobní, subjektivní. Ano, ale vocamcaď pocamcaď.
Jestli se vám tohle líbí, tak prostě vkus nemáte. Po revoluci jste si kupovali blikající hi-fi věže od ťamanů, koncem devadesátek stavěli hnusné podnikatelské baroko, a teď drandíte v téhle odpornosti.
Fuj tajxl. Ani to zvedací okno vzadu to nemá.
Netliachaj. Dizajn zapada do linie ostatnych BMW z poslednych rokov, niekomu sa pozdava, niekomu nie. Problemom tohoto auta nie je dizajn, ale tragicky pohon vs cena.
×
Sdílení komentáře
×