Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Wankel: Jak pracuje motor s rotačními písty… (VIDEO)

…aneb všechno, co jste kdy chtěli vědět o motoru Wankel, ale báli jste se zeptat.
Zpět na článek
27. 6. 2007 10:30
neregistrovaný "F12"
27. 6. 2007 12:09
neregistrovaný "Bbleach"
27. 6. 2007 12:24
neregistrovaný "hrnec"
27. 6. 2007 15:30
neregistrovaný "nastran"
27. 6. 2007 17:53
neregistrovaný "yaroukh"
27. 6. 2007 20:48
neregistrovaný "esgdfsgsd"
28. 6. 2007 10:41
neregistrovaný "..."
27. 6. 2007 13:22
neregistrovaný "VanHoesel"
27. 6. 2007 14:57
27. 6. 2007 14:33
27. 6. 2007 14:55
27. 6. 2007 15:05
neregistrovaný "LS"
27. 6. 2007 17:55
neregistrovaný "yaroukh"
27. 6. 2007 14:51
neregistrovaný "já George XVII"
27. 6. 2007 15:29
neregistrovaný "FX"
27. 6. 2007 16:27
neregistrovaný "Adam"
27. 6. 2007 17:28
neregistrovaný "mju"
27. 6. 2007 16:11
neregistrovaný "DanielDesign"
27. 6. 2007 17:50
neregistrovaný "Juan Pervez"
27. 6. 2007 22:31
neregistrovaný "Adam"
27. 6. 2007 18:00
neregistrovaný "SpeedyRam"
28. 6. 2007 17:41
neregistrovaný "Joe_ST"
neregistrovaný "F12"
27. 6. 2007 10:30
Wankel
JO motor je to zajímavej..ale prej bejval dost poruchovej a dost žral
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Bbleach"
27. 6. 2007 12:09
Re: Wankel
prej ne
neregistrovaný "hrnec"
27. 6. 2007 12:24
Re: Wankel
jojo... zere strasne moc, jak paliva tak i oleje, protoze jeste porad nejsou 100% vyreseny tesnici lamely, ktere jsou na hranach pistu, ktere maji funkci pistnich krouzku... proto se od wankelu upustilo, az Mazda udelala renesis, ktery uz je na tom lepe.. souvisi to s technikou a pouzitymi materialy.. jinak jsem jezdil v RX-8 a je to fakt "zabava"... wankel nesnasi nizke otacky pri kterych se klepe cele auto, ale ve vysokych otackach je to prasecinka... i pro penezenku...
neregistrovaný "nastran"
27. 6. 2007 15:30
Re: Wankel
ono jde hlavně o tepelný oběh a jeho účinnost, která není nijak výrazně vyšší než u klasických motorů, proto je spotřeba paliva při stejném výkonu přibližně stejná, i když u Vankelu z nižších objemů dostanete větší výkon, na druhou stranu musíte zase do vyšších otáček.
neregistrovaný "yaroukh"
27. 6. 2007 17:53
Re: Wankel
> az Mazda udelala renesis

Mazda dělala Wankely "odjakživa": [odkaz]
neregistrovaný "esgdfsgsd"
27. 6. 2007 20:48
Re: Wankel
no jako smekam pred panek wankelem protoze ten celej rotacni system je dost slozitej....opravdu to musela bejtr kapacita a hlavne teda kutil >:D >:D
neregistrovaný "..."
28. 6. 2007 10:41
Re: Wankel
ma pravdu... renesis... pletes si pojmy... renesis neni odjakziva... wankel jo... chytraku...
neregistrovaný "VanHoesel"
27. 6. 2007 13:22
Krása
Musím příznat, že tento druh rotačního motoru miluju. Obzvlášť jeho startování je úplně jiný pocit, než u Hubkolbenmotoru (zdvihového). Na druhou stranu dřívější varianty měly problém, že žraly litr oleje na 1000 km, což se naštěstí o něco zlepšilo v případě Renesisu. Co však zůstalo je velmi nízký kroutící moment motoru, jež řidiče nutí vůz opravdu vytáčet aby mohl bezpěčně předjet. Ale stejně je to krása. Viva RX-8 :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
27. 6. 2007 14:57
Re: Krása
Nízký točivý moment se týkal pouze variant bez turba, turbo to velmi efektivně řeší. RX-8 samozřejmě nutí k vytáčení, redline je 9500o... to ale neznamená, že by se kolem 3000 nedalo předjíždět, jen to holt jede jako Octavka ;-).

Litr oleje na 1000km není snad až tak zásadní problém, ne?
Avatar - Pekelná Micinka
27. 6. 2007 14:01
Van Kel
No... No možná to má míň pohyblivých částí, ale co s tím, když výkon je na úrovni průměrných motorů, spotřeba taky není nízká. Snad jedině, kdyby dělali průhledný i blok motoru, že by to hezky blikalo při provozu tak by se to více rozšířilo. Třeba u Civicu by tou skleněnou výplní mohl tuner těšit své diodové oči koukáním do motoru. >:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dinar
27. 6. 2007 14:33
Re: Van Kel
>:D :yes: a občas by to po něm šplíchlo trochou oleje.
Avatar - Emel
27. 6. 2007 14:55
Re: Van Kel
Co s tím... motor je velmi kompaktní, 170kW z 1,3 litru bez turba není u běžných motorů zrovna standardní údaj. Dále je to hodně jednoduché, nemusí se řešit speciální rozvody ventilů kvůli vyšším otáčkám. A v neposlední řadě, je to něco co nikdo jiný nemá, skutečná individualita...
neregistrovaný "LS"
27. 6. 2007 15:05
Re: Van Kel
Průměr u motorů 1,3 l je myslím někde jinde než se ukazuje zde :-!
neregistrovaný "yaroukh"
27. 6. 2007 17:55
Re: Van Kel
> výkon je na úrovni průměrných motorů

8-s
neregistrovaný "já George XVII"
27. 6. 2007 14:51
DeLorean v laku?
DeLorean v laku?
Já myslel, že je z nerez plechu a vždy bez laku ;-\
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "FX"
27. 6. 2007 15:29
Re: DeLorean v laku?
Já naopak myslel, že je z hliníku ;-)
neregistrovaný "Adam"
27. 6. 2007 16:27
Re: DeLorean v laku?
puvodni DeLorean je samozrejme bez laku a z nerez plechu. Lak ma jen tahle verze s wankelem :-)
neregistrovaný "mju"
27. 6. 2007 17:28
Re: DeLorean v laku?
DeLorean mal vzdy karoseriu s nehrdzavejuceho plechu!!! jedine kusy ktore boli po nehode a podobne mali lakovane karoserie pretoze kusova oprava by vysla viac ako auto, preto je aj ich hodnota na trhu s jazdenymi vozidlami neporovnatelne nizsia ako pri modeloch s original antikor karoseriou.
a to auto bola prerabka s Wankelom a Porsche prevodovkou
neregistrovaný "DanielDesign"
27. 6. 2007 16:11
Ten chlap musel bzť génius!
Áno aj mňa tu máte! ALE NEBOJTE SA, NIČ ODBORNÉ NEBUDE!

Úžasný vynález!!! Nemal by som to hovoriť já. Ale odvážim si malú kritiku! Mal vysokú spotrebu a ani ho vtedy nevedeli poriadne urobiť-kvalita NSU. Tak prečo konvečný motor nazvaľ , že je "trasľavec" alebo tak niečo. Keď videl, že to nevedia ani Nemci urobiť!
Že to mala vtedy Mazda? Ale tam bola aj iná kvalita!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Juan Pervez"
27. 6. 2007 17:50
nevim nevim....
uz podle vsech jeho vyhod by se dalo usoudit ze je to motor ktery patri spis do motorek a ne do aut(mala velikost, mala hmotnost, nizke vibrace) a ty nevyhody jsou pro motorkare taky lip stravitelne(zere olej...). akorat si dost dobre nedikazu predstavit kdo by vlezl na motorku co by mela 0,9l tri rotory a cca pres 200k(tipuju tak v 20000ot/min) byla by to vrazda ale urcite by se nasel nekdo kdo by to koupil(proto nechapu ze to nikdo nedela(asi tam maj nejaky problem-mozna chlazeni...)
Rozbalit vlákno
2
27. 6. 2007 17:59
Re: nevim nevim....
0,8 l, takmer 20 000 - borci v MotGP? :-)
neregistrovaný "Adam"
27. 6. 2007 22:31
Re: nevim nevim....
Wankely se hodne pouzivaji v malych letadlech...

jinak k tem otackam: Renesis toci max cca 3000 ot./min, jen je to tam jeste staly prevod 3x do rychla, takze tech 9000 ot. na otackomeru nejsou otacky rotoru, ale hridele na vystupu z motoru ;-)
neregistrovaný "SpeedyRam"
27. 6. 2007 18:00
Dobrý nápad v nevhodnou dobu
Popravdě mě Wankelovy motory vždy fascinovaly. Podle mě je škoda, že se tím kromě Mazdy (Lada asi ve vývoji nepokračuje) nikdo jiný nezabývá. Když byl totiž motor s rotačním pístem vymyšlen, nebyl dostatek použitelných materiálů. A tak třeba NSU v záruce měnila! celé motory. To pochopitelně odrazovalo potenciální kupce, protože nikdo není rád, když mu tvrdne auto týden v servisu, zvlášť když se nejedná o nějaký levný vehikl do města. Spotřeba paliva a hlavně oleje se taky nedala označit za "nízkou". Takže se nemůžeme divit, že tento odstrašující příklad odradil ostatní výrobce ve vývoji. Pochybuji že se dnes najde někdo kdo by se do toho pustil. Což je škoda, protože by dnešním "moderním" vozům komapaktni Wankelův motor dost ulehčil.
Rozbalit vlákno
1
28. 6. 2007 06:45
Re: Dobrý nápad v nevhodnou dobu
Ani klasicky stvortakt s valcami a piestami nebol vo svojich zaciatkoch prave spolahlivy a bezproblemovy....v case, ked sa Wankel dostal do seriovych aut, mal uz piestovy motor nieco odkrutene...Vela veci v autach bolo vymyslenych uz v zaciatkoch automobilizmu, cakali vsak casto aj destrocia na vhodne materialy, ktore v dobe vzniku tychto technickych noviniek este neexistovali (napriklad kotucove brzdy).
neregistrovaný "Joe_ST"
28. 6. 2007 17:41
mazda & wankel
mazda uz ma hotova dve auta, Premacy a RX8 s Wanklem ktery spaluje vodik, pry se ten motor na to bajecne hodi, mimochodem, s tou spotrebou oleje...ehmm jak to rict, ono se to vlastne timto zpusobem maze, takze u wartburku taky nikdo nehovoril o spotrebe oleje (kdyz byl v palivu) tady je to podobne... kdyby ho to nezralo, tak se to zadre, jinak sada pretesneni motoru (ty steraci brity) stala na RX7 neco kolem 17 tis Kc coz neni vubec spatny, vzhledem k tomu ze je to vlastne generalka motoru.

uz asi pred dvema lety Mazda ukazala auto, ktere ma byt nastupce RX7, pry osazen motorem se tremi rot. pisty ( trikomorovy Wankel) obsah 1.6l a vykon odhadovan na neco kolem 400 koni, snad s turbem, ktery bude "dole" davat vic tociveho momentu.
auto je podobne konceptu Ryuga

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0