Technika
Musím příznat, že tento druh rotačního motoru miluju. Obzvlášť jeho startování je úplně jiný pocit, než u Hubkolbenmotoru (zdvihového). Na druhou stranu dřívější varianty měly problém, že žraly litr oleje na 1000 km, což se naštěstí o něco zlepšilo v případě Renesisu. Co však zůstalo je velmi nízký kroutící moment motoru, jež řidiče nutí vůz opravdu vytáčet aby mohl bezpěčně předjet. Ale stejně je to krása. Viva RX-8 :yes:
No... No možná to má míň pohyblivých částí, ale co s tím, když výkon je na úrovni průměrných motorů, spotřeba taky není nízká. Snad jedině, kdyby dělali průhledný i blok motoru, že by to hezky blikalo při provozu tak by se to více rozšířilo. Třeba u Civicu by tou skleněnou výplní mohl tuner těšit své diodové oči koukáním do motoru. >😒]
Co s tím... motor je velmi kompaktní, 170kW z 1,3 litru bez turba není u běžných motorů zrovna standardní údaj. Dále je to hodně jednoduché, nemusí se řešit speciální rozvody ventilů kvůli vyšším otáčkám. A v neposlední řadě, je to něco co nikdo jiný nemá, skutečná individualita...
DeLorean v laku?
Já myslel, že je z nerez plechu a vždy bez laku ;-\
Já myslel, že je z nerez plechu a vždy bez laku ;-\
puvodni DeLorean je samozrejme bez laku a z nerez plechu. Lak ma jen tahle verze s wankelem 😄
DeLorean mal vzdy karoseriu s nehrdzavejuceho plechu!!! jedine kusy ktore boli po nehode a podobne mali lakovane karoserie pretoze kusova oprava by vysla viac ako auto, preto je aj ich hodnota na trhu s jazdenymi vozidlami neporovnatelne nizsia ako pri modeloch s original antikor karoseriou.
a to auto bola prerabka s Wankelom a Porsche prevodovkou
a to auto bola prerabka s Wankelom a Porsche prevodovkou
Áno aj mňa tu máte! ALE NEBOJTE SA, NIČ ODBORNÉ NEBUDE!
Úžasný vynález!!! Nemal by som to hovoriť já. Ale odvážim si malú kritiku! Mal vysokú spotrebu a ani ho vtedy nevedeli poriadne urobiť-kvalita NSU. Tak prečo konvečný motor nazvaľ , že je "trasľavec" alebo tak niečo. Keď videl, že to nevedia ani Nemci urobiť!
Že to mala vtedy Mazda? Ale tam bola aj iná kvalita!
Úžasný vynález!!! Nemal by som to hovoriť já. Ale odvážim si malú kritiku! Mal vysokú spotrebu a ani ho vtedy nevedeli poriadne urobiť-kvalita NSU. Tak prečo konvečný motor nazvaľ , že je "trasľavec" alebo tak niečo. Keď videl, že to nevedia ani Nemci urobiť!
Že to mala vtedy Mazda? Ale tam bola aj iná kvalita!
uz podle vsech jeho vyhod by se dalo usoudit ze je to motor ktery patri spis do motorek a ne do aut(mala velikost, mala hmotnost, nizke vibrace) a ty nevyhody jsou pro motorkare taky lip stravitelne(zere olej...). akorat si dost dobre nedikazu predstavit kdo by vlezl na motorku co by mela 0,9l tri rotory a cca pres 200k(tipuju tak v 20000ot/min) byla by to vrazda ale urcite by se nasel nekdo kdo by to koupil(proto nechapu ze to nikdo nedela(asi tam maj nejaky problem-mozna chlazeni...)
Popravdě mě Wankelovy motory vždy fascinovaly. Podle mě je škoda, že se tím kromě Mazdy (Lada asi ve vývoji nepokračuje) nikdo jiný nezabývá. Když byl totiž motor s rotačním pístem vymyšlen, nebyl dostatek použitelných materiálů. A tak třeba NSU v záruce měnila! celé motory. To pochopitelně odrazovalo potenciální kupce, protože nikdo není rád, když mu tvrdne auto týden v servisu, zvlášť když se nejedná o nějaký levný vehikl do města. Spotřeba paliva a hlavně oleje se taky nedala označit za "nízkou". Takže se nemůžeme divit, že tento odstrašující příklad odradil ostatní výrobce ve vývoji. Pochybuji že se dnes najde někdo kdo by se do toho pustil. Což je škoda, protože by dnešním "moderním" vozům komapaktni Wankelův motor dost ulehčil.
Ani klasicky stvortakt s valcami a piestami nebol vo svojich zaciatkoch prave spolahlivy a bezproblemovy....v case, ked sa Wankel dostal do seriovych aut, mal uz piestovy motor nieco odkrutene...Vela veci v autach bolo vymyslenych uz v zaciatkoch automobilizmu, cakali vsak casto aj destrocia na vhodne materialy, ktore v dobe vzniku tychto technickych noviniek este neexistovali (napriklad kotucove brzdy).
mazda uz ma hotova dve auta, Premacy a RX8 s Wanklem ktery spaluje vodik, pry se ten motor na to bajecne hodi, mimochodem, s tou spotrebou oleje...ehmm jak to rict, ono se to vlastne timto zpusobem maze, takze u wartburku taky nikdo nehovoril o spotrebe oleje (kdyz byl v palivu) tady je to podobne... kdyby ho to nezralo, tak se to zadre, jinak sada pretesneni motoru (ty steraci brity) stala na RX7 neco kolem 17 tis Kc coz neni vubec spatny, vzhledem k tomu ze je to vlastne generalka motoru.
uz asi pred dvema lety Mazda ukazala auto, ktere ma byt nastupce RX7, pry osazen motorem se tremi rot. pisty ( trikomorovy Wankel) obsah 1.6l a vykon odhadovan na neco kolem 400 koni, snad s turbem, ktery bude "dole" davat vic tociveho momentu.
auto je podobne konceptu Ryuga
[odkaz]
uz asi pred dvema lety Mazda ukazala auto, ktere ma byt nastupce RX7, pry osazen motorem se tremi rot. pisty ( trikomorovy Wankel) obsah 1.6l a vykon odhadovan na neco kolem 400 koni, snad s turbem, ktery bude "dole" davat vic tociveho momentu.
auto je podobne konceptu Ryuga
[odkaz]
Mazda dělala Wankely "odjakživa": [odkaz]