Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePád elektromobilů! Registrace nových aut v Německu v srpnu dramaticky klesly
42 komentářů
Xprcek
Nemáme zapotřebí bulvární titulky s vykřičníky jako "Pád elektormobilů!". Vy, autonovináři, transformaci evropského automotive přežijete. Nemusíte mít obavy. Na rozdíl od dealerů, mnoha divizí automotive dodavatelů a spousty zaměstanců.
@Xprcek Jestli jsi to ještě pořád nepochopil, tak žádná "totální transformace" evropské automotive na odporné elektrozkraty nepříjde. Maximálně budou automobilky povinny nějaká procenta prodejů vyhradit pro EV a nějaká pro hybridy. Tož vše. Však už za 2 roky budeme vědět víc. :)))
pradeda777
Klídek! To je přece normální reakce zákazníků, když si nejsou jisti budoucností...a je to vina EU, která rozdrbala normální trh s auty... 😫
@pradeda777 dej blbci funkci a rozesere kde co 😋 Btw ptal jsem se včera v servisu u dealera Škodovky, jak jim jdou na prodej Enyagy s dotací a prodejce jen mávnul rukou a povídal, že ani tak to nikdo nechce 😋
@ericn
Ale o tom to prave cele je.
Enyaq i na domaci pude porazi Tesla co nema prakticky zadne zazemi v porovnani se Skodovkou.
Vem si jaky zajem ma prodejce prodat elektro misto spalovaku?
Spalovak se kazdy rok vrati min na pravidelnou vymenu oleje a v ramci toho pripadne dalsi veci.
Elektro uz neuvidi kdyz nebude zavada.
Ale o tom to prave cele je.
Enyaq i na domaci pude porazi Tesla co nema prakticky zadne zazemi v porovnani se Skodovkou.
Vem si jaky zajem ma prodejce prodat elektro misto spalovaku?
Spalovak se kazdy rok vrati min na pravidelnou vymenu oleje a v ramci toho pripadne dalsi veci.
Elektro uz neuvidi kdyz nebude zavada.
@Hendly jasně, výměna oleje to je úkon je svina. To mam hotový za 30 minut i s kafem. A na EV nejsou žádný svolávačky, update a aktulaizace a ůvbec nestojí hodinová sazba o 35-90% víc jak na ICE vid. HEHEHE
@Hendly vrtá mi hlavou, proč Hertz pustil celou tu teslí flotilu. Teda ono se ví proč, kvůli "vysokým provozním nákladům"... ale není mi úplně jasné, co si pod tím představit.
@Emel
Ale ne! To mu nedělej. Takhle mu nabourávat jeho vidění světa. 😁
Ps.: Mě by to zajímalo také. Každopádně - autopůjčovny počítají náklady velice přesně, ja to základ jejich podnikání. Takže zrovna tohle není pro potenciální zákazníky dobrá zpráva. Zejména pro ty s vysokým nájezdem.
Ale ne! To mu nedělej. Takhle mu nabourávat jeho vidění světa. 😁
Ps.: Mě by to zajímalo také. Každopádně - autopůjčovny počítají náklady velice přesně, ja to základ jejich podnikání. Takže zrovna tohle není pro potenciální zákazníky dobrá zpráva. Zejména pro ty s vysokým nájezdem.
PowerHouse
Ha, ha, ha. Jasně, není srpen jako srpen.
Loni byl v srpnu prodej BEV v Německu velmi vysoký, protože v záři přišly firmy o dotace.
Ale to tady nikoho nezajímá.
Loni byl v srpnu prodej BEV v Německu velmi vysoký, protože v záři přišly firmy o dotace.
Ale to tady nikoho nezajímá.
@PowerHouse
Teď je pokles způsobem tím, že v srpnu končily dotace firmám. V lednu bude způsobem tím, že v prosinci skončily dotace soukromým osobám. Ale co ty další měsíce? V říjnu budeš pokles vysvětlovat tím, že dříve spadlo listí? V listopadu, že více pršelo? Ten propad v Německu prostě je i po očištění vlivu dotací.
Teď je pokles způsobem tím, že v srpnu končily dotace firmám. V lednu bude způsobem tím, že v prosinci skončily dotace soukromým osobám. Ale co ty další měsíce? V říjnu budeš pokles vysvětlovat tím, že dříve spadlo listí? V listopadu, že více pršelo? Ten propad v Německu prostě je i po očištění vlivu dotací.
@Tycoon Já si spíš myslím, že je to kombinace několika věcí které se brzy vyřeší.
Jednak máme informační přetlak o tom, jaké inovace nás v brzké době čekají a pro někoho to může vyznít tak, že v roce 2025 bude mít ID2 dojezd 1000km, nabije se za 10 minut a bude stát 25.000€. Změny jsou velké na to, aby si část lidí řekla, že je lepší počkat. A to se bavím jen o těch co mohou nabíjet doma nebo v práci, pro ostatní to zatím moc není díky cenám u veřejných nabíječek.
Dále máme Teslu Y, což je nejprodávanější BEV před faceliftem. Stejně tak máš první BEV koncernu VW před faceliftem (AUDI/VW/Škoda). Kdo si koupí současný model, když ví, že facelift bude stát v nejhorším stejně co ten současný a bude mít menší spotřebu, větší dojezd a rychlejší nabíjení? A bude za 5 měsíců?
Jediný kdo to dává je BMW s nárůstem a z koncernu Škoda (+-0). Ta Škoda to dává jen z toho důvodu, že je rozumně ovladatelná.
V případě VW hraje roli pozdní nástup ID.7 s velkou baterkou a zejména kombi (proč proboha přichází s kombi jako druhým, když se jim víc bude prodávat v Evropě? ). AUDI Q6 je v předprodeji a A6 zatím nemá ani ceník. Takže nástup nových modelů do prodejních tabulek bude trvat.
Když se podíváš na tu německou křivku prodejů tak ten srpen 23 fakt byla anomálie a pokud by byl stejný prodej v září jako v srpnu, tak se budeme bavit o prodejích BEV -10/-15% meziročně a to už jako klickbait nebude stačit.
Samozřejmě, že ten návrat z5 nebude trvat měsíc ale rok až rok a půl. Po představení faceliftů, možnosti jejich objednání a skutečných dodávkách to nějaký čas trvá. Aktuální ID7 v Německu 6..9 měsíců doba dodání, to nevypadá na to, že by se to neobjednávalo.
Takže se vraťme k této diskuzi za rok a uvidíme :-).
Jednak máme informační přetlak o tom, jaké inovace nás v brzké době čekají a pro někoho to může vyznít tak, že v roce 2025 bude mít ID2 dojezd 1000km, nabije se za 10 minut a bude stát 25.000€. Změny jsou velké na to, aby si část lidí řekla, že je lepší počkat. A to se bavím jen o těch co mohou nabíjet doma nebo v práci, pro ostatní to zatím moc není díky cenám u veřejných nabíječek.
Dále máme Teslu Y, což je nejprodávanější BEV před faceliftem. Stejně tak máš první BEV koncernu VW před faceliftem (AUDI/VW/Škoda). Kdo si koupí současný model, když ví, že facelift bude stát v nejhorším stejně co ten současný a bude mít menší spotřebu, větší dojezd a rychlejší nabíjení? A bude za 5 měsíců?
Jediný kdo to dává je BMW s nárůstem a z koncernu Škoda (+-0). Ta Škoda to dává jen z toho důvodu, že je rozumně ovladatelná.
V případě VW hraje roli pozdní nástup ID.7 s velkou baterkou a zejména kombi (proč proboha přichází s kombi jako druhým, když se jim víc bude prodávat v Evropě? ). AUDI Q6 je v předprodeji a A6 zatím nemá ani ceník. Takže nástup nových modelů do prodejních tabulek bude trvat.
Když se podíváš na tu německou křivku prodejů tak ten srpen 23 fakt byla anomálie a pokud by byl stejný prodej v září jako v srpnu, tak se budeme bavit o prodejích BEV -10/-15% meziročně a to už jako klickbait nebude stačit.
Samozřejmě, že ten návrat z5 nebude trvat měsíc ale rok až rok a půl. Po představení faceliftů, možnosti jejich objednání a skutečných dodávkách to nějaký čas trvá. Aktuální ID7 v Německu 6..9 měsíců doba dodání, to nevypadá na to, že by se to neobjednávalo.
Takže se vraťme k této diskuzi za rok a uvidíme :-).
@psel
presne tak, ja na ix porad cekam, linka je obsazena na minimalne 6-7 mesicu a to bude na podzim face, kterej z toho (a moji verze 40) udela
nepredejnej kram
presne tak, ja na ix porad cekam, linka je obsazena na minimalne 6-7 mesicu a to bude na podzim face, kterej z toho (a moji verze 40) udela
nepredejnej kram
@psel
Tvůj argument je logický. Historie však několikrát ukázala, že spotřebitelé se takto logicky nechovají. V 90. letech si každý mohl rok či dva počkat a stejný procesor měl za poloviční cenu ( nebo za stejnou cenu procesor s dvojnásobným výkonem) a k tomu novější edici Windows. Přesto trh s počítači rost. Proč? Protože když lidé něco chtějí a přináší jim to užitek nebo potěšení, tak si to prostě koupí. To samé smartphony, etc. Všimni si, že všechny tyto technologie se prosadily bez dotací a jiných politických tlaků.
Tvůj argument je logický. Historie však několikrát ukázala, že spotřebitelé se takto logicky nechovají. V 90. letech si každý mohl rok či dva počkat a stejný procesor měl za poloviční cenu ( nebo za stejnou cenu procesor s dvojnásobným výkonem) a k tomu novější edici Windows. Přesto trh s počítači rost. Proč? Protože když lidé něco chtějí a přináší jim to užitek nebo potěšení, tak si to prostě koupí. To samé smartphony, etc. Všimni si, že všechny tyto technologie se prosadily bez dotací a jiných politických tlaků.
@psel Pokud by někdo pořád na něco čekal, tak si nic nekoupí, tj takhle lidi neuvažují, pokud si chtějí koupit auto, jdou a koupí si ho - nové či ojeté, buď ho chceš nebo potřebuješ (bez ohledu na pohon) a nečekáš až náhodou něco... a ty kecy o kompaktním EV za 20-25tis eur atd jsou tady už léta a skutek utek...
@psel
Ne. Nákup si odloží jen malá část zákazníků.
Naopak dokonce určitá část upřednostňují starší modely, které jsou zlevněné nebo nemají některé nové nesmysly, třeba i Tesly joke nebo tlačítka místo páčky směrových světel.
Ne. Nákup si odloží jen malá část zákazníků.
Naopak dokonce určitá část upřednostňují starší modely, které jsou zlevněné nebo nemají některé nové nesmysly, třeba i Tesly joke nebo tlačítka místo páčky směrových světel.
Ada je zase tady
Prodej dieselových vozů klesá především proto, že nemají manuální převodovky
@Ada je zase tady
Škoda Chrochtavia ještě manuál má, Ádo.
Ono to bude spíše tím, že některá auta už diesel nemají vůbec, třeba nový Duster.
Škoda Chrochtavia ještě manuál má, Ádo.
Ono to bude spíše tím, že některá auta už diesel nemají vůbec, třeba nový Duster.
@Tycoon Má, ale jen ta uškrcená verze s 85 kW. Ta plnohodnotná se 110 kW už je v nabídce jen s DSG!!! :(((((
@Tycoon Taky si myslím, takový Hyundai na to dojede až zjistí, že Santa Fe se mu neprodává, stejně tak Volvo s XC90 🙈
Barrichello
Jojo, elektromobilům se daří, i u nás!
Tesla model 3 v srpnu 24 ks, víc se prodalo i Subaru Outback nebo Audi A5. Trhák :)
A nabídku doplnují prodejní šlágry Tesla X a S, každej po jednom ks, to překonal i Chrysler Pacifica s 2 ks přes šedej dovoz :)
Tesla model 3 v srpnu 24 ks, víc se prodalo i Subaru Outback nebo Audi A5. Trhák :)
A nabídku doplnují prodejní šlágry Tesla X a S, každej po jednom ks, to překonal i Chrysler Pacifica s 2 ks přes šedej dovoz :)
rohYpnol
Tak co eurohujeři, doníčci, heldlícci... jak to že se plní to co jsem předpovídal??? Co???
3_diamanty
Leden az srpen - 10 209 spacestarov ( neskutocne cislo ) .... bohate nemecko ma zda sa coraz radsej lacne auta ... hehe... len tak dalej
×
Sdílení komentáře
×
https://www.cistadoprava.cz/…rocne-o-04-mene/
a....?
co jsi tím chtěl říct?
V kterém že to roce má být ukončena výroba spalováků v EU?
Můžeš nám zopakovat ty milníky?
Je k tomu vše nachystané? Běží to podle plánu UvdL a její partičky?
Vy jste mi teda myslitel, pane :-D