Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Astra ST GSe – Rychlé to je, ale něco tomu chybí

26 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Astra je docela hezké auto, ale musí být v takové vysoké výbavě, nicméně při pohledu na cenu to asi málokomu dává smysl. Dynamika na papíře slušná, ale jezdil jsem s tímto pohonem v Peugeotu 4008 a při snaze o ostřejší jízdu bych tomu 165kw rozhodně netipoval. Nevadilo mne, že je tam opravdu převodovka, protože ta reaguje na sešlápnutí plynu akceptovatelně (jsem zvykly na měnič či dvouspojku), ale že i na sportovní režim při sešlápnutém plynu vytočila motor do otáček a pak neodřadila nahoru (narazila do omezovače a až po chvíli hodila vyšší rychlost a akcelerace pokračovala), jako když zapomenete zařadit, to bylo docela nemilé. Z papírových hodnot pak vyplývá, že dynamika je shodná, jako slabší auta konkurence. Osobně by se mne to auto líbilo více s čistou 1.6THP, možná by pak i předovodka fungovala lépe.
ericn
@Ozzman Přesně tak Ozzy, tomuto autu, stejně jako P308, chybí silný benzím 1,6THP 133kW, klidně i mildhybridní s 8AT... Hmotnost 1700kg je zoufalost a cena 1,2mio Kč naprostý úlet, je to neprodejné. V případě čistě benzinové verze 1,6 by to bylo zajímavé, cena i hmotnost by letěla dolu. Stejně jako ty si myslím, že design je povedený (zvlášť v modré metalíze) a mohlo by se to dobře prodávat, ale Stellantis má stažené půlky...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@ericn Přesně. Věřím, že s MHEV 1.6 PT 133 kW (nebo i podladěné na 110) za 600-650 k v základu by to byl krásný rodinný univerzál. Takhle? PHEV ani EV není pro každého a v ICE motorizacích je koncern superiorní. Ale co čekat od Stellantisu, který už zase stahuje z nabídky spalovací dodávky.
ericn
@twistedTSD V podstatě nemá Astra/P308 šanci na větší úspěch, pokud nenabídne stejné konfigurace jako koncern, tj silnější benzin a naftu, tak je mimo zájmu lidí i fleetu...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@ericn Je to škoda. Astra IMHO ukazuje, že i normální nízký kompakt může mít šmrnc. Ale pokud si chce hrát na poctivou německou techniku, těžko toho dosáhne s tak podprůměrnou nabídkou motorizací.

On by za mě ten 1.2 PT na hatch úplně stačil, ale kup si konstrukční omyl v podobě motoru s mokrým řemenem...
ericn
@twistedTSD hele mám ten pocit, že ten nový motor už se smáčeného řemenu zbavil a má řetěz 😋

Btw Astra F byla moje druhé auto - 3dv GSI 8V 85kW rv.92. Vzpomínám v dobrém, super auto, jen trochu hnilo - zadní lemy blatníků… Stejně jako jeho předchůdce Kadett…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@twistedTSD Nový motor vím, že je v hybridu. Neslyšel jsem nic o tom, že by se objevil u jiných motorizací.
Avatar - Atlis
Atlis
@Ozzman Stellantis na tie Astry nastavil tak vysoké ceny, že aj dnes stoja dvojročné PHEV na predajniach a nevedia sa toho zbaviť (aj keď ceny išli výrazne dole). Je to ohromná škoda, pretože "obyčajná" GS PHEV je veľmi schopné a pekné auto. Takže Astru asi len s tým malým dieslom, pretože PHEVy sú drahé a 1,2PT fakt nechceš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Podívej kolik stojí i ten malý diesel, aby to bylo alespoň trochu vybavenější a opticky zajímavější auto, je to cca 750 + (a to koukam na skladovky, né na ceník), za to už seženeš dost aut podobného či vyššího výkonu u konkurence .. a takhle vypadá nejlevnější 1.5 Astra http://d19-a.sdn.cz/…N_E6/4uR1qk.jpeg?… nedivím se, že u nás nejezdí @Atlis
ericn
@Ozzman Tak v Praze novou Astru skoro vůbec nepotkávám, jako by ani neexistovala. Vím jen o jedné v modré barvě, která pravidelně parkuje na stejném místě kousek od Anděla (často jezdím kolem), ale na silnici je jak jednorožec 😋 A 1.5HDi není moc výhra, 3hrnek ani PHEV nechceš. Není moc na výběr, být v tom 1.6PT se 110 a 132kW jde jak housky na krámě 👍
Frfla
Ta cena mě pobavila nejvíce.
Arese
Proč bych proboha měl něco tak technický komplikovaného, jízdně nezáživného a celkově kontroverzního upřednostnit před skvělou Octavií Combi bez jakékoliv hnusné hybridizace? :))
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jasny, uplne jednoduchej primovstrikovej benzin se suchym dsg a v aute plnem elektroniky :D Hotova jednoduchost na kolech…zvaž Ladu, Barik ti poradi jak na to @Arese
Arese
@Ozzman Proč bych proboha měl kupovat DSG? :)) Samozřejmě bych volil 1.5 TSI/110 kw se 6st. manuálem! :)))
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, tak už je v nabídce, 110tka byla jen s DSG... no tak tam máš manual s dvouhmotou, to taky neni levna věc :D A zbytek je stejny.. zlatej hybrid s jednoduchým automatem...co do spolehlivosti tedy ;) @Arese
ericn
@Ozzman 1.5TSI + 6M je pohoda, vůbec bych se toho nebál. Suchý 7DSG je na proti tomu průšvih. Má na něm aktuálně 105tis km a 3 průšvih - 2x mechatronika (jednou výměna) a teď začíná při couvání suprově škubat = čekám kdy odejde…. Ještě, že to je služební auto 🤣 Motor je naopak úplně v pohodě 👍
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím, že je to slušný motor, ale Arese tyhle blbosti píše i pod hybridy od Toyoty, jak jsou složité a nespolehlivé, přičemž obsazují řadu let první příčky spolehlivosti...pohádka o jednoduché Oktávii s manuálem a benzínem už není taková, jako když tu jezdila nepřímovstřiková atmosférická Ofce 1. generace, která měla maximálně elektrické okna a někdy ani to ne :) @ericn
ericn
@Ozzman Jj, jasně, chápu :-) Btw k té jedničkové Ovci a 1,6atmo - někdy mám nutkání si ji jen tak ze srandy koupit a zkusit s ní dát nějakou dlouhou cestu. Jak se na začátku milénia cestovalo... Už ani nepamatuju, kdy naposled jsem s ní jel...
Avatar - lamal
lamal
@Ozzman znamy ma Kodiaqa 2.0TDI 4x4 a po zaruke a 150tis km mu prevodovka hlasi chybu, uz to nejazdi ani v nouzáku... des.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je ale jiné DSG ne? To je to, které je doporučované. Hele, nechci z toho vyvozovat, žádná převodovka není 100 %, mám dost kamarádů, kteří měnili i manuální převodovky do 200 tisíc na běžných autech, zrovna třeba na Oktávkách, takže faktor řidič je nutné započítat, ale pokud vše dělal jak měl, tohle by se stávat nemělo ve 150 tisících a relativně mladému vozu... @lamal
Avatar - lamal
lamal
@Ozzman jo je to ina prevodovka, tiez ma to prekvapilo... je vodic z povolania, asi by nemal robit nejake chyby
Avatar - del42sa
del42sa
na tom autě jsou zajímavé jen ty tlumiče .....
Arese
@del42sa Je ovšem otázka, jakou budou mít po letech provozu výdrž a kolik bude stát jejich výměna...
Avatar - lamal
lamal
@Arese presne, az tak zaujimave mi to nepride... stale je lepsie dobre vyladena klasika so zdravym rozmerom pneumatik
Avatar - hugino
hugino
Avatar - Ham.
Ham.
@hugino Dodat co je, kdo chce PHEV, tak si nekoupí benzín a naopak. Samozřejmě zájemců o benzín je víc, takže Opel "šidí" v prodejích sám sebe, protože pořádný benzín nemá. V rámci nabídky PHEV v nižší střední je ale tohle konkurenceschopná nabídka (skutečné prodejní ceny jsou u Opelu o něco nižší než u Golf/Leon/Octavia s 1.5 TSI eHybrid 150/200kW, což je ve třídě jediná přímá konkurence s podobně slušnou dynamikou).