Novinky
Udržitelná biopaliva, syntetická paliva, elektromobily, hybridy, vodík. Spektrum technických řešení ke snížení emisí CO2 je velmi široké. Lze očekávat, že v budoucnu se prosadí kombinace těchto řešení v závislosti na podmínkách daných trhů, dostupnosti a ceně energií v dané lokalitě, potřebách zákazníků, velikosti auta atd.
Automobilky, které na to budou připraveny, budou ve výhodě. Kdo vsadí vše na jednu kartu, půjde do velkého rizika. A může dopadnout jako Nokia, která vše vsadila na Windows Phone a sázka jí nevyšla.
Automobilky, které na to budou připraveny, budou ve výhodě. Kdo vsadí vše na jednu kartu, půjde do velkého rizika. A může dopadnout jako Nokia, která vše vsadila na Windows Phone a sázka jí nevyšla.
@Tycoon Řekl bych, že v tomto je na tom Evropa nejlíp, třeba VW je na tom dobře se spalováky i elektro. Na TSI Čína nemá a Bosch, Siemens, ABB jsou stále špička na světě.
@KANKUNEN
Dosud na tom byla Evropa celkem dobře. Ale náskok se snižuje.
Například VW i Stellantis mají v Brazílii motory na 100% ethanol z cukrové třtiny. Ale Korejci i Japonci se učí rychle a třeba Toyota nabízí v Brazílii full-hybrid spalující 100% ethanol. Na to Evropa zatím odpověď nemá.
Dosud na tom byla Evropa celkem dobře. Ale náskok se snižuje.
Například VW i Stellantis mají v Brazílii motory na 100% ethanol z cukrové třtiny. Ale Korejci i Japonci se učí rychle a třeba Toyota nabízí v Brazílii full-hybrid spalující 100% ethanol. Na to Evropa zatím odpověď nemá.
Jak léčit kašel rakovinou. V článku se i píše, že se jedná o snahu udržet auta jaká jsou tato, takže auta pro zábavu a ne do práce. Ze samé nenávisti k baterce, jste ochotni podporovat energetický nesmysl. Na tu energii, která byla potřeba k výrobě toho paliva by tu Británii objely 4 el. kamiony. A kdo ví co ta srágora s tím motorem nakonec udělá. I ta pitomá fotovoltaika na poli dodá víc energie, než když uděláš z řepy líh. Stále platí, že vidím budoucnost takto: lopata uranu-trafo-dráty-trafačka na parkovišti pro 50 aut zabere asi dvě parkovací místa.
@KANKUNEN už si konečně běží koupit Teslu ať zachraniš planetu 😉
@del42sa Mluvím o budoucnosti a Tesla se mi moc nezamlouvá. Ale takový Ioniq 5N by šel.
Pepo, dojezd neřeším, na to mám diesla s močkou a jako druhé auto EV mi přijde dokonalá kombinace.
@KANKUNEN
mas to zbytecny na zupaforu psali ze je potreba milion temelinu a velky trafo v kazdym byte..
mas to zbytecny na zupaforu psali ze je potreba milion temelinu a velky trafo v kazdym byte..
Je skvele, jak dobre je akceptovano synteticke palivo, pres jeho astronomickou cenu.
Petrolhead je tedy ochotny zaplatit (dejme tomu) 200Kc/l, jen aby mu vrcel motor a mohl chranit planetu. To je 10Kc/km.
Ja jsem jen chudy elektromobilista a jezdim za desetinove naklady.
Dnes...
Takze hosi, drzim vam palce, abyste si takovou jizdu mohli dovolit a nenarikali ve zdejsich diskuzich.
Petrolhead je tedy ochotny zaplatit (dejme tomu) 200Kc/l, jen aby mu vrcel motor a mohl chranit planetu. To je 10Kc/km.
Ja jsem jen chudy elektromobilista a jezdim za desetinove naklady.
Dnes...
Takze hosi, drzim vam palce, abyste si takovou jizdu mohli dovolit a nenarikali ve zdejsich diskuzich.
Když si někdo může něco dovolit, tak obvykle nenaříká. 🙃
@praptak
Fakt? Nějak jsem di nevšiml.strasilonse cenou jen 50kc/l u benzinu a nafty a kolik lidí tu brecelo, že to chudaky zlikviduje. Máš na výběr, pokid chceš archaickou technologií, koupíš žárovku a svitis 60w, pokud chceš moderní, koupíš LED s 5w a ještě svítí lépe. To je stejne s tím komfortem a cenou o čem píše donvito.
Fakt? Nějak jsem di nevšiml.strasilonse cenou jen 50kc/l u benzinu a nafty a kolik lidí tu brecelo, že to chudaky zlikviduje. Máš na výběr, pokid chceš archaickou technologií, koupíš žárovku a svitis 60w, pokud chceš moderní, koupíš LED s 5w a ještě svítí lépe. To je stejne s tím komfortem a cenou o čem píše donvito.
Škoda 😒br />
Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %.
Zatim je to drahe, ale drive nebopozdeji na nej prejdeme vsichni.
To jedine dava smysl.
A prosazovani malych aut.
Dost mozna iomezeni rychlosti.
To vsechno je lepsi, nez baterkarny.
Pak by nebyla tak drahá a byla by učinnější a méně nákladná na výrobu. Samozřejmě, že to (nejspíš) nebude nikdy tak jako když dáváš elektřinu přímo do EV, ale mohlo by se to k tomu blížit.
Vis jaky jsou ztraty pri prenosu?
A jak se ztraci i kdyz autonikam nejede?!
Bude to lepsi, bude to vic fungovat,
Věřím v tom taky palce a doufám, že to uspěje namísto zkratovozů.
A navíc bychom mohli mít krásně spolehlivá auta, protože by odpadli např. tyto součásti: katalyzátor, DPF, OPF, AdBlue... Navíc by také nebylo měření emisí.
No jaké jsou ztráty při přenosu? ideálně rozpocitat na km vedení, protoze všude je to různé daleko a určitě nebude stejná ztráta s vlastní fv, bydlištěm pár km od elektrarny, nebo stovek km od elektrárny. A kolik je ztráta při "nejezdeni" za hodinu nebo den? Rád se nechám poučit.
no tak tohle je vysoko nasazeny, pod nebo se klepe stupinek vitezu…