Elektromobily
Čínská automobilka MG oznámila, že během příštích 12 měsíců začne používat nové typy trakčních akumulátor. Jde o tzv. Solid-state akumulátory, tedy akumulátory s pevným elektrolytem. Jejich výhodami jsou delší životnost, vyšší odolnost proti zahoření a
především vyšší energetická hustota. Z dlouhodobého hlediska se také hovoří o
třetinové úspoře nákladu na výrobu. První model MG s touto baterií bude představen ve druhém čtvrtletí roku 2025 a na trh zamířil nejpozději do konce roku 2025. MG údajně vsadí na 800V architekturu.
Jaký je vás názor, přátelé, na akumulátory typu Solid-state?
především vyšší energetická hustota. Z dlouhodobého hlediska se také hovoří o
třetinové úspoře nákladu na výrobu. První model MG s touto baterií bude představen ve druhém čtvrtletí roku 2025 a na trh zamířil nejpozději do konce roku 2025. MG údajně vsadí na 800V architekturu.
Jaký je vás názor, přátelé, na akumulátory typu Solid-state?
@Renoo Tvůj komentář je naprosto děsivý. Nedokážu si představit, jakým člověk musí být, aby byl tak krutý a bezcitný, jako jsi ty. Absolutní dno.
Generické SUV bez výrazu, tj bezpohlavní design, hranatý volant a tablet uprostřed palubky 🤣 Všechna klišé v jednom EV autě a to má být jako hit? Tak určitě…
@Horký Rom Že sliby se slibují a blázni se radují, podle nesplněných slibů některých automobilek měly být STB v produkci už 2 nebo 3 roky.
https😐/www.forbes.com/…toyota-confirms/
Takže až skutečně budou, tak budou a uvidí se co ve skutečnosti přinesou.
Zatím se většina e😜ertů přiklání k názoru, že to nebudou skutečné "Solid-State", ale elektrolyt bude gel, tedy něco mezi solid a liquid, tedy jakýsi semi-solid (třeba Nissan).
https😐/www.carsales.com.au/…pendence-147294/
https😐/www.forbes.com/…toyota-confirms/
Takže až skutečně budou, tak budou a uvidí se co ve skutečnosti přinesou.
Zatím se většina e😜ertů přiklání k názoru, že to nebudou skutečné "Solid-State", ale elektrolyt bude gel, tedy něco mezi solid a liquid, tedy jakýsi semi-solid (třeba Nissan).
https😐/www.carsales.com.au/…pendence-147294/
@Mikesus GM se zapojilo do akce "zničíme západní automobilky", což inicioval BYD. Oni vědí, že tu máme továrny a budeme tu vyrábět za drahé ceny, protože evropské nefachčenka chtějí prachy, nechodit do práce a stávkovat. Máme drahé energie, nemáme dostupné suroviny a nikdy mít nebudeme. Takže evropská produkce levnější nebude nikdy.
Co ale mohou automobilky udělat? Vyrábět taky v Číně a vozit to tu levně. Vyhodit všechny nefachčenka (= všechny), pozavírat všechny továrny a to včetně subek a subek jejich subek a víceméně zruinovat ekonomiku EU na počkání, která se už na nohy nepostaví, protože nemá jak.
A zchudneme všichni. A bude jedno, zda je to dělňas z automobilky, nebo právník nebo doktor. Proleze to celým systémem.
A pokud to nenastane a Čína je prostě zruinuje, protože výrobou zde konkurovat nemohou, tak pak ty auta zase zdraží, protože evropan nebude mít na výběr. Budou tu už jen oni a dumpingové ceny nebudou třeba. Číňan si bude chtít namastit kapsy na bl.blečkách z EU.
Jak je vidno, slepců je dost. Nevidět svět v big picture je pro dnešní evropany typické.
Co ale mohou automobilky udělat? Vyrábět taky v Číně a vozit to tu levně. Vyhodit všechny nefachčenka (= všechny), pozavírat všechny továrny a to včetně subek a subek jejich subek a víceméně zruinovat ekonomiku EU na počkání, která se už na nohy nepostaví, protože nemá jak.
A zchudneme všichni. A bude jedno, zda je to dělňas z automobilky, nebo právník nebo doktor. Proleze to celým systémem.
A pokud to nenastane a Čína je prostě zruinuje, protože výrobou zde konkurovat nemohou, tak pak ty auta zase zdraží, protože evropan nebude mít na výběr. Budou tu už jen oni a dumpingové ceny nebudou třeba. Číňan si bude chtít namastit kapsy na bl.blečkách z EU.
Jak je vidno, slepců je dost. Nevidět svět v big picture je pro dnešní evropany typické.
@Horký Rom
Všichni, kteří hovoří, že zítra, za měsíc nebo za rok, budou dodávat do elektroaut komerčně SSB, jen doufají, že do té doby se podaří vyřešit všechny zbývající problémy, které doposud brání bezproblémovému použití v běžném provozu v automobilech.
Nikdo neví, kdy se to konečně podaří a optimistické prognózy a termíny vykřikují jen proto, aby neztratili současné donátory výzkumu, případně záměrně příliš růžovým scénářem a tím i avizovaným brzkým cílem přilákali případně ještě nové.
Odkazy, které uvedl Ham., poměrně realisticky popisují, podle mě, současný stav pokud se týká SSB a jejich uplatnění resp. realizace v komerčních sériových vozidlech.
Všichni, kteří hovoří, že zítra, za měsíc nebo za rok, budou dodávat do elektroaut komerčně SSB, jen doufají, že do té doby se podaří vyřešit všechny zbývající problémy, které doposud brání bezproblémovému použití v běžném provozu v automobilech.
Nikdo neví, kdy se to konečně podaří a optimistické prognózy a termíny vykřikují jen proto, aby neztratili současné donátory výzkumu, případně záměrně příliš růžovým scénářem a tím i avizovaným brzkým cílem přilákali případně ještě nové.
Odkazy, které uvedl Ham., poměrně realisticky popisují, podle mě, současný stav pokud se týká SSB a jejich uplatnění resp. realizace v komerčních sériových vozidlech.
@Meky Já jezdím tak, že natankuji do plna a tankuji zase když mi zbývá dojezd 50 km. Čili ujedu skoro 900 km. A je jedno zda je léto nebo mrzne. Benzínky jsou všude a když jdu natankovat, tak mám do 5 minut hotovo.
@_Teddy_
Dojazd na uhlíkové palivo sa tiež počíta na celý objem nádrže.
60 kWh po diaľnici v lete v takejto krabicu bude okolo 25 kWh na 100 km.
Cca max 250 km.
V zime to bude max 200 km.
V realite musíš dobíjať s nejakou rezervou, takže ešte min o 30 km menej.
A áno, je to malo.
Dojazd na uhlíkové palivo sa tiež počíta na celý objem nádrže.
60 kWh po diaľnici v lete v takejto krabicu bude okolo 25 kWh na 100 km.
Cca max 250 km.
V zime to bude max 200 km.
V realite musíš dobíjať s nejakou rezervou, takže ešte min o 30 km menej.
A áno, je to malo.
Rychlo-nabijanie len z 10 na 80%. Cize z 60kWh baterie realne vyuzitelna kapacita je len ~40kWh. To fakt niekto veri, ze to bude stacit na 440km?
@3_diamanty Měli se držet kopírování a vykrádání. Geely Merrie 300 bylo ve své době hezké auto 😁
@Meky
Len taky "detail": ak natankovanie 80% nadrze trva "x" sekund, tak natankovanie plnej bude trvat len o 1/4 dlhsie. Nie je preto ziaden dovod netankovat "doplna" (ak mam dost penazi).
Nabitie z 10 na 80% vraj trva "okolo 20 minut". Kolko by trvalo nabitie na 100%, to radsej ani nenapisu. Dost mozne, ze to bude trvat niekolko nasobne (!) dlhsie. Cakat ~hodinu u nabijacky je dost neprakticke, takze aj dojazd by sa mal udavat len z 80% na 10%...
Len taky "detail": ak natankovanie 80% nadrze trva "x" sekund, tak natankovanie plnej bude trvat len o 1/4 dlhsie. Nie je preto ziaden dovod netankovat "doplna" (ak mam dost penazi).
Nabitie z 10 na 80% vraj trva "okolo 20 minut". Kolko by trvalo nabitie na 100%, to radsej ani nenapisu. Dost mozne, ze to bude trvat niekolko nasobne (!) dlhsie. Cakat ~hodinu u nabijacky je dost neprakticke, takze aj dojazd by sa mal udavat len z 80% na 10%...
@gil54 Ale já bych tomu docela věřil. Podobně tomu bylo s LFP, které dosáhly jakž takž rozumných parametrů. Toyota baterie nevyrábí, Nissan taky ne. Ale CATL ano a je to největší výrobce baterií na světě. IM (alias CATL) tento rok uvede (uvedl?) LS6 se semi solid baterií, takže rok vývoj a dotáhne to do konce.
@Pepa_007 Top maximální rychlost mají EV o něco nižší než spalováky, ale je to bezvýznamný rozdíl. V praxi je téměř k ničemu. Kdo jede po dálnici 150km/h, předjíždí 95% provozu, možná ještě víc. Mnohem užitečnější je okamžité zrychlení a v něm je většina EVček lepší než kde jaký šestiválec. Některá až nebezpečně lepší.
@Renoo Ano, to vše je pravda, ovšem dojezdem výhody spalováků víceméně končí. Už jenom kdyby v každém místě kde stojí benzínka byl i dobíjecí stojan, byla by tato výhoda, skoro k ničemu. Nehledě na to, že dobíjecí stojan pro EV je možné zřídit téměř u každého parkovacího místa, prakticky kdekoliv.
V tom množství EVček vyráběných v číně by se mi možná podařilo najít některé, co by se mi líbilo, nicméně Geely EX5 k nim nepatří. Kromě toho bych si velmi rozmyslel kupovat auto bez servisního zázemí, a od značky bez historie. Auto není telefon, který po dvou letech vyměním, aniž bych pocítil ztrátu. Rovněž bych si dal pozor právě na ty drobné detaily, ale i větší odlišnosti, které se mohou stát velmi otravné, bez možnosti je řešit.
@skejpa Je že to auto tolik nikdy nepojede, protože by pak nikam nedojel. Ta spotřeba by při 180kmh atakovala 40kWh a víc... Tj baterka za chvilku kaput 😂
@Pepa_007 180km/h, což už jde. A údajně to má mít i celkem úspornej motor. Ale počkejme si na realitu.
Pokud nebude o 100.000,- levnější než Kona nebo Niro, tak to nemá šanci. Ač to třeba nebude špatné auto, pořád to je čína bez servisní sítě v ČR. Nabíjení za 20 minut je fajn, asi to bude 800V technologie. Ale stejně si myslím, že bez agresivní ceny nezaboduje protože až se tam něco pokazí, bude každý chtít servis někde kousek od domova.
@Renoo Tak v Číně to mají skoro příkazem, ale v Evropě asi chceme trochu víc. Navíc číňani zkouší na Evropu vyšší ceny a moc to nefunguje, viz Dong Feng a jeho značky... MG to naopak pochopilo celkem dobře... Uvidíme kam zamíří Geely, ale mám obavu, že si budou myslet, že jsou něco jak jejich Volvo...
@Ada je zase tady Mám z toho stejný pocit jako z Tesly. Ale Tesla je alespoň Tesla. Geely je číňan, který existuje díky zlodějině.
Nic proti geely ale tento kusok vyzera nejak ... ehm nijako ... bezpohlavnost je tu slaby pojem.. to uz aj MG ZS ma oproti tomuto geely neskutocnu charizmu a caro ... ale tak v MG uz skor prisli na to co na europanov ( okrem ceny ) funguje... a v geely zrejme na to este len musia prist....
vůbec neodsuzuji lidi, co si koupí čínské auto. Já bych to neudělal. Nicméně MG je cenově dostupné mnohem víc než evropský konkurent, ICE i EV varianta. A jestli Dacii nebo Čínu, to je na kvalitě úplně fuk, jen ta bezpečnost už bude asi u Číny lepší.