Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Renault Espace 1.2 E-Tech vs. Toyota RAV4 2.5 Hybrid – Prostorně a úsporně

53 komentářů

Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Designéři Toyoty by se mohli inspirovat u tvůrců exteriérů, a zejména interiérů od Renaultu, kteří mají v oblasti designu a estetické harmonie skutečně co nabídnout.
Speed
@Jean Reno Designeři by se možná inspirovat mohli, nicméně technici Renaultu by se měli inspirovat v technických dovednostech
wings
To je individualne... mne sa interiery R. nepacia, ale RAVka aktualnej generacie vypada za mna vnutri velmi dobre, aj na pocit kvalitne, jazdil som v nej.
stopel
@wings nova RAV4 ma interier na urovni premie. A tou premiou nemyslim vrzgajuci Mercedes
Elixir
@wings
Ja som prave RAVku z vyberu vyradil prave kvoli interieru. Tie ich zaslepky neexistujucich tlacidiel a cvakajuce prepinace ako z minuleho tisicrocia posobia na mna strasne odradzujuco.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, úsporné. Moderní technika, u které Toyota za 25let ukázala, že je mnohem spolehlivější a jednodušší než nehybridni varianty. Proč dělat věci složité, kdyz jdou jednoduše a jsou navíc mnohem úspornější. Teď ještě uvidíme, jestli to bude i v podání Renaultu, který zrovna nemá nejlepší spolehlivost elektrické výbavy auta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Co zase meleš za nesmysly probůh ???
To, že Renault měl problémy s elektronikou v době příchodu Mégane 2 a Laguny 2, to jako myslíš vážně tohle?? 😅
Avantime
@rohYpnol Nemele, Renault má stále problémy s elektronikou a softvérmi. Týka sa to najmä Australov a Meganov. Akokoľvek mám rád túto značku, dal by som dnes prednosť Toyote.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
SW... Jenže to má problém každý 😁

Problémy s elektronikou - jaké konkrétně má Renault dnes problémy?
kyklop
@Avantime Australa som nemal, mal som Megane III (generation), megane IV pred a po fl. S elektrikou bolo problémov nula. Jo nie som extra veľká štatistická vzorka, ale pri ich štandardnej 5 ročnej záruke by musel výrobca skapať z reklamácií, ak by niečo trvale nefungovalo
Avatar - xxc
xxc
@kyklop Ved uz Renault skapina, mne len tak vymenili prevodovku po 38 000 km :-) Predpokladam, ze to nie je lacna zalezitost, ale mozno to maju skoro zadarmo, ktovie.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Každý? Nesmíš soudit ostatní podle VW nebo Renaultu.
Avatar - hiphop
hiphop
@rohYpnol dej si tabletku, troIIe
kyklop
@Mikesus neviem či máš aj osobnú skúsenosť, ja som mal kosoštvorce tri a zoznam závad je fakt brutálny. 1x upadte sw (len mi to oznámili počas výmeny oleja), 1x tyčky stabilizátora (prvé kusy megane IV, menené na záruku). O elektrike som na nich nevedel a ani iné problémy nemali. Upozorňujem , že autá u mňa nemali ľahký život
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@kyklop v tom případě si nemůžeš stěžovat na tyčky stabilizatoru. To je skoro to samé jako ojete pneu. Ale ohledně elektriky ve francouzských autech, to je výživná kapitola. Ti frantici musí něco hulit, co dokážou vymyslet.
kyklop
@Roman Horký čítaj celý môj príspevok, tri súčasné renaulty , nula problémov s elektrikou. Ja viem, že je to malá vzorka, ale pravdepodobne hodnotnejšia ako tvoj príspevok založený na nulovej skúsenosti
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže tohle, co napsal Mikesus je z jeho strany spíše popíchnutí, odkazuje se na vozidla z přelomu milénia, kdy pro nasazení obrovské porce moderních el. systémů do mainstreamových aut udělali dost přešlapů a stávaly se hruzostrašné historky o vlastní životě elektroniky, dnes je znají třeba majitelé Oktávií 4. Jenže po tomto fiasku Renault vše dost vylepšil, spojil se s Boschem a auta byla osazena novou elektroinstalací, která fungovala minimálně tak dobře, jako dobová konkurence. Jak je to dnes, to netuším, jistě se pár problémů najde (sleduji třeba české Renault fórum a tu a tam nějaký aktualizace zazlobí), ale to u každé značky, mnohdy některá řešení Renaultu fungují dodnes, třeba keyless na starem Meganu má lepší a rychlejší reakci, než u nových Toyot (osobní zkušenost). A i když souhlasím s Mikesusem v tom, že systém hybridního pohonu Renaultu je zatím z pohledu dlouhodobé trvanlivosti velká neznámá (skeptický bych byl ale u každého takového nového pohonu bez ohledu na výrobce), tak třeba na poli EV Renault není nováčkem a Zoe vlastně docela funguje řadu let, stejně jako velká část motorů od Renaultu, takže to bych elektropohony nemíchal s elektroinstalací, jsou to přecijen trochu jiné věci, než špatný kabelový svazek, nebo nefunkční čidlo, navíc u aut 20-25 let starých. A už vubec bych neházel všechny francouze do jednoho pytle @Roman Horký
ericn
@Ozzman Prober se. Všichni víme, že máš pro Renault slabost, ale tahle jebka s hybridním 3hrnkem si pozornost nezaslouží 🙈 Btw taky bych se toho pohonu bál…
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Ozzman tak já ti neberu, že Renault je asi spolehlivější, než Peugeot. Jsem si dovolil hodně paušalizovat fšechna francouzská zrovna před tebou, rozumím :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale notak, tohle není o pohonu s tříválcem, stejné elegie by se tu psaly, kdyby tam byl třeba 1.8TCe s elektrem, neřeším, jestli je R3 málo, ale obecně to zkreslené vnímání Renaultu, které si myslím za tu řadu let Renault už fakt nezaslouží v takové míře... mužeme se mu smát za R3, ale za spolehlivost už ne @ericn
ericn
@Ozzman No kvůli kvalitě bych se Renaultu nesmál, ale kvůli 3hrnkovému hybridnímu pohonu většiny “velkých” modelů, případně nesmyslných EV alá Scenic ano 😋
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kyklop
Neberu nikomu, že s tím nemá problémy žádné. Přímo vlastní zkušenosti jen se starým ozzyho megamen 2. No a zbytek o co nestojím ani za zkusenost, je mé blízké okolí a kolegové. To mi bohatě stačí co vypráví. A k tomu ještě statistika spolehlivosti.
https://www.whatcar.com/…rs-brands/n26159

https://uk.motor1.com/…-and-car-europe/
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže ten Megan funguje :D Občas mu vyměním žárovku.... a občas zlobí zadní parkovací senzor, ktery je neorigo, ale to dělaj i ty origo u jiných aut @Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman

A co to zadní světlo, co jednou svítí jednou mžourá, okno, kterému se chce/nechce stahovat apod. Do toho ty prasklé žárovky, to je už jen perlička 🤣
Ano to poslední je vtip a obecně je to popichnuti. Je to proste horší než na co jsem zvyklý, ale je pravda, ze uz je na tom lépe než volkswagen. A to je pro renault obrovská pochvala.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To zadní světlu říkáš jen ty :D Já na to koukal mockrát a nikdy mne to nepřišlo, nenachytal jsem to = není problém :D , nicméně to taky muže být zase jen ta žárovka, nejsou tam LED a klasické žárovky jsou prostě časem unavené. Jo, stahovačka, na tu jsem zapoměl, to je mechanická závada, že se zacuchává, ale motorek i tlačítko je pořád původní, takže elektroinstalace funguje :D Autu je 16, to mne příjde pořád jako naprosto spolehlivé @Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman

To světlo jsem i fotil. Je to tam vidět. :)
Ale jak říkáš, kdyz tě to netrápí, není co řešit.
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus Ozzman, to bude ukostrenie v konektore, pripadne v kastli, oxidacia... Renaulty na to celkom trpeli (megane 1), potom zadne svetla pohasinaju, alebo blikaju vsetky pri spusteni smerovky atd. Jednoduchy fix :-)
kyklop
@Mikesus priamo vlastná skúsenosť s megane II . Hmm, ja píšem o súčasných autách a tých, ktoré boli kúpené ako nové. Riešiť čo bude v bazáre o 10 rokov je dosť komplikované, keďže je to vždy lotéria. Mimochodom, podľa skúsenosti na tomto webe je passat 6 týždňov v roku v servise. A furt čakám, kedy sa pokazí a on furt nič, ráno vstanem, dôjdem k autu, naštartujem, dsg pár krát cukne a život ide ďalej :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kyklop

Proč bych kolegům.do toho sedal? Abych jim to odvezl do servisu nebo ab ymne štvalo, že tam něco nefunguje? Ne to mám lepší zábavu díky.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus Tak ono objektivně vzato je Toyota jediný spolehlivý HEV/PHEV. U ostatních se čistě statisticky sčítají běžné poruchy spalovacího a elektrického ústrojí. Toyota využila hybridizaci naopak k maximálnímu zjednodušení, což nese své ovoce (pravda někdy i poněkud kyselé :-D)
Avatar - lamal
lamal
@Barry Lyndon v nasom regione je obluba kysleho tradicna :-)
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Rendlíka si koupí jen naprostý zoufalec.
Karel Štolař
@Ada je zase tady největší zoufalec jsi ty, už víc jak 15 let sem píšeš tyhle nesmysly plný zlosti a nikdo tě nemá rád. Jakej ubohej život 🤮
MB1975
Pristi rok mne bude 50 ale od detstvi jsem slychaval ze Renaulty vzdy byly na chvoste s kvalitou a spolehlivosti.. podobne jsko ford fiat a opel.. ta povest asi nespadla z nebe. Ale treba uz je vse jinak..osobni dlouholetou zkusenost mam pouze z traficem a to byla dost bida
kyklop
@MB1975 nejaká osobná skúsenosť , ideálne nový kus, prípadne súčasná produkcia?
Robert.Hujer
@kyklop Jasne, ze je tam osobni zkusenost, vzdyt to napsal: "od detstvi jsem slychaval"
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jsou dnes už hospodské báchorky, které vychází z reality, jenže z reality kolem roku 2000 a vztahovala se především na elektroinstalace a první dieslové motory s commonrailem, ale některým lidem nevysvětlíš, že se dost změnilo... jsou to především ti stejní, kteří si pořád myslí, že koncern VW je etalonem spolehlivosti..... btw dodávky Renault si dost lidí chválí v mém okolí... Realita je taková, že spolehlivostí jsou si auta dnes velmi podobná, některý model je lepší, jiný horší, jediný, kdo je nejlepší, je Toyota :D tak hovoří statistika @kyklop
kyklop
@Ozzman jo , legendy sú nesmrteľné, podobne ako 1,9tdi pd :D . Dnes je to pri nových o záruke, vzhľadom ku komplikovanosti skrz technológie (tie povinné, alebo tie jazdu spríjemňujúce) je to proste naprieč výrobcami (asi okrem tej toyoty) lotéria (hlavne keď každá blbosť stojí 4 cifernú sumu v €) . Zase aby sme nechválili, toyota má iné muchy a pre mňa je ako auto nepoužiteľná, ale to sme si už dopodrobna rozobrali ;)
PATRICKP
Rekl bych, ze RAV 4 i Tucson je SUV spis segmentu C, nikoliv D.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PATRICKP
Nikoliv, rav4 je D segment. Platforma camry,C segment je Corolla cross a CHR. U tucsonu to bude podobné si myslím, ale tam nevím jak to mají.
Rav4 je přímý konkurent kodiaqu, nikoliv karoqu.

https://www.carsized.com/…kodiaq-2016-suv/

https://www.carsized.com/…v4-2019-suv-swb/
PATRICKP
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Já mám mentální problém s tím, že ravka má 2.5l motor (do města). To musí trvat dlouhou dobu než se zahraje. Hybridni pohon mu v tom zahřívání asi moc nepomáhá.
Zkušenosti s tímto jsou?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
K čemu přesně potřebuješ ten zahřátý motor? :-) Je ty zyma?
Hyridy Toyoty nemají ani ukazatel teploty oleje. Protože nikoho nezajímá.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Roman Horký Inu zahřátý olej lépe maže motor a zahřátá chl.kapalina lépe hřeje osazenstvo vozu.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Jenik3 Oleji je to jedno, tomu co v tom hybridu je. A jestli je ti fakt zima, tak si hybrid na zimu nekupuj. On opravdu méně topí. Já jezdím v zimě Peugeotem 406. Ten topí po 500 metrech.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Jenik3 Nez se ten spalovaci motor zahreje, tak se proste nevypina tak casto, jako zahraty.

Plug-in hybridy Toyoty mivaji i dalsi technologie, co s tim pomuzou - tepelne cerpadlo pro pohodli pasazeru a rekuperaci tepla z katalyzatoru zpet to motoroveho bloku pro rychlejsi zahrati spalovaku. Nevim, jestli nektere ty technologie Toyota uz nasazuje i u "beznych" HEV.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Jenik3 RAV4 PHEV s tepelným čerpadlem problém efektivně řeší :-D.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jenik3
Jo a zkušenosti jsou takové, že v zimě jezdíš oproti letu o litr víc, protoze topí a motor jede i když se nepoužívá k pohonu. Takze většinou funguje jen jako generator, aby nebezel na prazdno. Zahratej je za pár km a pak funguje stejně jako v létě. A topit topí během minuty. Mám vyzkoušeno, že 10minut topeni vymrzleho auta stači, aby se uvnitř dalo pohodlne sedět jen v triku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Z tejto dvojice za mna RAVka ... v praxi ale stejne asi nikto si nebude vyberat prave medzi tymito dvoma kuskami ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč myslíš ? Reálně obě auta seženeš od 1 milionu, jsou to hybridy, takže konkurenti ano.. @3_diamanty
ericn
@Ozzman No vlastně ani nejsou. Toyota má na rozdíl od Renaultu pod kapotou motor :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
No kdzy se to vezme takhle, tak vlastně tam má 2 narozdil od Renaultu. Ten jeho 50kw elektromotor oproti 134kw v RAV4 je jen plyvnuti do rybniku.
ericn
@Mikesus Díky za upřesnění, pravdu máš :-)