Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRenault Espace 1.2 E-Tech vs. Toyota RAV4 2.5 Hybrid – Prostorně a úsporně
53 komentářů
Mikesus
Ano, úsporné. Moderní technika, u které Toyota za 25let ukázala, že je mnohem spolehlivější a jednodušší než nehybridni varianty. Proč dělat věci složité, kdyz jdou jednoduše a jsou navíc mnohem úspornější. Teď ještě uvidíme, jestli to bude i v podání Renaultu, který zrovna nemá nejlepší spolehlivost elektrické výbavy auta.
@Mikesus
Co zase meleš za nesmysly probůh ???
To, že Renault měl problémy s elektronikou v době příchodu Mégane 2 a Laguny 2, to jako myslíš vážně tohle?? 😅
Co zase meleš za nesmysly probůh ???
To, že Renault měl problémy s elektronikou v době příchodu Mégane 2 a Laguny 2, to jako myslíš vážně tohle?? 😅
@rohYpnol Nemele, Renault má stále problémy s elektronikou a softvérmi. Týka sa to najmä Australov a Meganov. Akokoľvek mám rád túto značku, dal by som dnes prednosť Toyote.
@Avantime
SW... Jenže to má problém každý 😁
Problémy s elektronikou - jaké konkrétně má Renault dnes problémy?
SW... Jenže to má problém každý 😁
Problémy s elektronikou - jaké konkrétně má Renault dnes problémy?
@Avantime Australa som nemal, mal som Megane III (generation), megane IV pred a po fl. S elektrikou bolo problémov nula. Jo nie som extra veľká štatistická vzorka, ale pri ich štandardnej 5 ročnej záruke by musel výrobca skapať z reklamácií, ak by niečo trvale nefungovalo
@kyklop Ved uz Renault skapina, mne len tak vymenili prevodovku po 38 000 km :-) Predpokladam, ze to nie je lacna zalezitost, ale mozno to maju skoro zadarmo, ktovie.
@Mikesus neviem či máš aj osobnú skúsenosť, ja som mal kosoštvorce tri a zoznam závad je fakt brutálny. 1x upadte sw (len mi to oznámili počas výmeny oleja), 1x tyčky stabilizátora (prvé kusy megane IV, menené na záruku). O elektrike som na nich nevedel a ani iné problémy nemali. Upozorňujem , že autá u mňa nemali ľahký život
@kyklop v tom případě si nemůžeš stěžovat na tyčky stabilizatoru. To je skoro to samé jako ojete pneu. Ale ohledně elektriky ve francouzských autech, to je výživná kapitola. Ti frantici musí něco hulit, co dokážou vymyslet.
@Roman Horký čítaj celý môj príspevok, tri súčasné renaulty , nula problémov s elektrikou. Ja viem, že je to malá vzorka, ale pravdepodobne hodnotnejšia ako tvoj príspevok založený na nulovej skúsenosti
Jenže tohle, co napsal Mikesus je z jeho strany spíše popíchnutí, odkazuje se na vozidla z přelomu milénia, kdy pro nasazení obrovské porce moderních el. systémů do mainstreamových aut udělali dost přešlapů a stávaly se hruzostrašné historky o vlastní životě elektroniky, dnes je znají třeba majitelé Oktávií 4. Jenže po tomto fiasku Renault vše dost vylepšil, spojil se s Boschem a auta byla osazena novou elektroinstalací, která fungovala minimálně tak dobře, jako dobová konkurence. Jak je to dnes, to netuším, jistě se pár problémů najde (sleduji třeba české Renault fórum a tu a tam nějaký aktualizace zazlobí), ale to u každé značky, mnohdy některá řešení Renaultu fungují dodnes, třeba keyless na starem Meganu má lepší a rychlejší reakci, než u nových Toyot (osobní zkušenost). A i když souhlasím s Mikesusem v tom, že systém hybridního pohonu Renaultu je zatím z pohledu dlouhodobé trvanlivosti velká neznámá (skeptický bych byl ale u každého takového nového pohonu bez ohledu na výrobce), tak třeba na poli EV Renault není nováčkem a Zoe vlastně docela funguje řadu let, stejně jako velká část motorů od Renaultu, takže to bych elektropohony nemíchal s elektroinstalací, jsou to přecijen trochu jiné věci, než špatný kabelový svazek, nebo nefunkční čidlo, navíc u aut 20-25 let starých. A už vubec bych neházel všechny francouze do jednoho pytle @Roman Horký
@Ozzman Prober se. Všichni víme, že máš pro Renault slabost, ale tahle jebka s hybridním 3hrnkem si pozornost nezaslouží 🙈 Btw taky bych se toho pohonu bál…
@Ozzman tak já ti neberu, že Renault je asi spolehlivější, než Peugeot. Jsem si dovolil hodně paušalizovat fšechna francouzská zrovna před tebou, rozumím :-)
Ale notak, tohle není o pohonu s tříválcem, stejné elegie by se tu psaly, kdyby tam byl třeba 1.8TCe s elektrem, neřeším, jestli je R3 málo, ale obecně to zkreslené vnímání Renaultu, které si myslím za tu řadu let Renault už fakt nezaslouží v takové míře... mužeme se mu smát za R3, ale za spolehlivost už ne @ericn
@Ozzman No kvůli kvalitě bych se Renaultu nesmál, ale kvůli 3hrnkovému hybridnímu pohonu většiny “velkých” modelů, případně nesmyslných EV alá Scenic ano 😋
@kyklop
Neberu nikomu, že s tím nemá problémy žádné. Přímo vlastní zkušenosti jen se starým ozzyho megamen 2. No a zbytek o co nestojím ani za zkusenost, je mé blízké okolí a kolegové. To mi bohatě stačí co vypráví. A k tomu ještě statistika spolehlivosti.
https://www.whatcar.com/…rs-brands/n26159
https://uk.motor1.com/…-and-car-europe/
Neberu nikomu, že s tím nemá problémy žádné. Přímo vlastní zkušenosti jen se starým ozzyho megamen 2. No a zbytek o co nestojím ani za zkusenost, je mé blízké okolí a kolegové. To mi bohatě stačí co vypráví. A k tomu ještě statistika spolehlivosti.
https://www.whatcar.com/…rs-brands/n26159
https://uk.motor1.com/…-and-car-europe/
Jenže ten Megan funguje :D Občas mu vyměním žárovku.... a občas zlobí zadní parkovací senzor, ktery je neorigo, ale to dělaj i ty origo u jiných aut @Mikesus
@Ozzman
A co to zadní světlo, co jednou svítí jednou mžourá, okno, kterému se chce/nechce stahovat apod. Do toho ty prasklé žárovky, to je už jen perlička 🤣
Ano to poslední je vtip a obecně je to popichnuti. Je to proste horší než na co jsem zvyklý, ale je pravda, ze uz je na tom lépe než volkswagen. A to je pro renault obrovská pochvala.
A co to zadní světlo, co jednou svítí jednou mžourá, okno, kterému se chce/nechce stahovat apod. Do toho ty prasklé žárovky, to je už jen perlička 🤣
Ano to poslední je vtip a obecně je to popichnuti. Je to proste horší než na co jsem zvyklý, ale je pravda, ze uz je na tom lépe než volkswagen. A to je pro renault obrovská pochvala.
To zadní světlu říkáš jen ty :D Já na to koukal mockrát a nikdy mne to nepřišlo, nenachytal jsem to = není problém :D , nicméně to taky muže být zase jen ta žárovka, nejsou tam LED a klasické žárovky jsou prostě časem unavené. Jo, stahovačka, na tu jsem zapoměl, to je mechanická závada, že se zacuchává, ale motorek i tlačítko je pořád původní, takže elektroinstalace funguje :D Autu je 16, to mne příjde pořád jako naprosto spolehlivé @Mikesus
@Ozzman
To světlo jsem i fotil. Je to tam vidět. :)
Ale jak říkáš, kdyz tě to netrápí, není co řešit.
To světlo jsem i fotil. Je to tam vidět. :)
Ale jak říkáš, kdyz tě to netrápí, není co řešit.
@Mikesus Ozzman, to bude ukostrenie v konektore, pripadne v kastli, oxidacia... Renaulty na to celkom trpeli (megane 1), potom zadne svetla pohasinaju, alebo blikaju vsetky pri spusteni smerovky atd. Jednoduchy fix :-)
@Mikesus priamo vlastná skúsenosť s megane II . Hmm, ja píšem o súčasných autách a tých, ktoré boli kúpené ako nové. Riešiť čo bude v bazáre o 10 rokov je dosť komplikované, keďže je to vždy lotéria. Mimochodom, podľa skúsenosti na tomto webe je passat 6 týždňov v roku v servise. A furt čakám, kedy sa pokazí a on furt nič, ráno vstanem, dôjdem k autu, naštartujem, dsg pár krát cukne a život ide ďalej :D
@kyklop
Proč bych kolegům.do toho sedal? Abych jim to odvezl do servisu nebo ab ymne štvalo, že tam něco nefunguje? Ne to mám lepší zábavu díky.
Proč bych kolegům.do toho sedal? Abych jim to odvezl do servisu nebo ab ymne štvalo, že tam něco nefunguje? Ne to mám lepší zábavu díky.
@Mikesus Tak ono objektivně vzato je Toyota jediný spolehlivý HEV/PHEV. U ostatních se čistě statisticky sčítají běžné poruchy spalovacího a elektrického ústrojí. Toyota využila hybridizaci naopak k maximálnímu zjednodušení, což nese své ovoce (pravda někdy i poněkud kyselé :-D)
Ada je zase tady
Rendlíka si koupí jen naprostý zoufalec.
@Ada je zase tady největší zoufalec jsi ty, už víc jak 15 let sem píšeš tyhle nesmysly plný zlosti a nikdo tě nemá rád. Jakej ubohej život 🤮
MB1975
Pristi rok mne bude 50 ale od detstvi jsem slychaval ze Renaulty vzdy byly na chvoste s kvalitou a spolehlivosti.. podobne jsko ford fiat a opel.. ta povest asi nespadla z nebe. Ale treba uz je vse jinak..osobni dlouholetou zkusenost mam pouze z traficem a to byla dost bida
@MB1975 nejaká osobná skúsenosť , ideálne nový kus, prípadne súčasná produkcia?
@kyklop Jasne, ze je tam osobni zkusenost, vzdyt to napsal: "od detstvi jsem slychaval"
To jsou dnes už hospodské báchorky, které vychází z reality, jenže z reality kolem roku 2000 a vztahovala se především na elektroinstalace a první dieslové motory s commonrailem, ale některým lidem nevysvětlíš, že se dost změnilo... jsou to především ti stejní, kteří si pořád myslí, že koncern VW je etalonem spolehlivosti..... btw dodávky Renault si dost lidí chválí v mém okolí... Realita je taková, že spolehlivostí jsou si auta dnes velmi podobná, některý model je lepší, jiný horší, jediný, kdo je nejlepší, je Toyota :D tak hovoří statistika @kyklop
@Ozzman jo , legendy sú nesmrteľné, podobne ako 1,9tdi pd :D . Dnes je to pri nových o záruke, vzhľadom ku komplikovanosti skrz technológie (tie povinné, alebo tie jazdu spríjemňujúce) je to proste naprieč výrobcami (asi okrem tej toyoty) lotéria (hlavne keď každá blbosť stojí 4 cifernú sumu v €) . Zase aby sme nechválili, toyota má iné muchy a pre mňa je ako auto nepoužiteľná, ale to sme si už dopodrobna rozobrali ;)
PATRICKP
Rekl bych, ze RAV 4 i Tucson je SUV spis segmentu C, nikoliv D.
@PATRICKP
Nikoliv, rav4 je D segment. Platforma camry,C segment je Corolla cross a CHR. U tucsonu to bude podobné si myslím, ale tam nevím jak to mají.
Rav4 je přímý konkurent kodiaqu, nikoliv karoqu.
https://www.carsized.com/…kodiaq-2016-suv/
https://www.carsized.com/…v4-2019-suv-swb/
Nikoliv, rav4 je D segment. Platforma camry,C segment je Corolla cross a CHR. U tucsonu to bude podobné si myslím, ale tam nevím jak to mají.
Rav4 je přímý konkurent kodiaqu, nikoliv karoqu.
https://www.carsized.com/…kodiaq-2016-suv/
https://www.carsized.com/…v4-2019-suv-swb/
PATRICKP
Příspěvek podléhá schvalování.
Jenik3
Já mám mentální problém s tím, že ravka má 2.5l motor (do města). To musí trvat dlouhou dobu než se zahraje. Hybridni pohon mu v tom zahřívání asi moc nepomáhá.
Zkušenosti s tímto jsou?
Zkušenosti s tímto jsou?
K čemu přesně potřebuješ ten zahřátý motor? :-) Je ty zyma?
Hyridy Toyoty nemají ani ukazatel teploty oleje. Protože nikoho nezajímá.
Hyridy Toyoty nemají ani ukazatel teploty oleje. Protože nikoho nezajímá.
@Roman Horký Inu zahřátý olej lépe maže motor a zahřátá chl.kapalina lépe hřeje osazenstvo vozu.
@Jenik3 Oleji je to jedno, tomu co v tom hybridu je. A jestli je ti fakt zima, tak si hybrid na zimu nekupuj. On opravdu méně topí. Já jezdím v zimě Peugeotem 406. Ten topí po 500 metrech.
@Jenik3 Nez se ten spalovaci motor zahreje, tak se proste nevypina tak casto, jako zahraty.
Plug-in hybridy Toyoty mivaji i dalsi technologie, co s tim pomuzou - tepelne cerpadlo pro pohodli pasazeru a rekuperaci tepla z katalyzatoru zpet to motoroveho bloku pro rychlejsi zahrati spalovaku. Nevim, jestli nektere ty technologie Toyota uz nasazuje i u "beznych" HEV.
Plug-in hybridy Toyoty mivaji i dalsi technologie, co s tim pomuzou - tepelne cerpadlo pro pohodli pasazeru a rekuperaci tepla z katalyzatoru zpet to motoroveho bloku pro rychlejsi zahrati spalovaku. Nevim, jestli nektere ty technologie Toyota uz nasazuje i u "beznych" HEV.
@Jenik3
Jo a zkušenosti jsou takové, že v zimě jezdíš oproti letu o litr víc, protoze topí a motor jede i když se nepoužívá k pohonu. Takze většinou funguje jen jako generator, aby nebezel na prazdno. Zahratej je za pár km a pak funguje stejně jako v létě. A topit topí během minuty. Mám vyzkoušeno, že 10minut topeni vymrzleho auta stači, aby se uvnitř dalo pohodlne sedět jen v triku.
Jo a zkušenosti jsou takové, že v zimě jezdíš oproti letu o litr víc, protoze topí a motor jede i když se nepoužívá k pohonu. Takze většinou funguje jen jako generator, aby nebezel na prazdno. Zahratej je za pár km a pak funguje stejně jako v létě. A topit topí během minuty. Mám vyzkoušeno, že 10minut topeni vymrzleho auta stači, aby se uvnitř dalo pohodlne sedět jen v triku.
3_diamanty
Z tejto dvojice za mna RAVka ... v praxi ale stejne asi nikto si nebude vyberat prave medzi tymito dvoma kuskami ...
Proč myslíš ? Reálně obě auta seženeš od 1 milionu, jsou to hybridy, takže konkurenti ano.. @3_diamanty
@Ozzman No vlastně ani nejsou. Toyota má na rozdíl od Renaultu pod kapotou motor :-)
×
Sdílení komentáře
×
Ja som prave RAVku z vyberu vyradil prave kvoli interieru. Tie ich zaslepky neexistujucich tlacidiel a cvakajuce prepinace ako z minuleho tisicrocia posobia na mna strasne odradzujuco.