Testy
Pepa_007
1
Proč nám bude chybět? Nikdo to nekupuje?
Nebo Nebo
4
@Pepa_007 Kvůli EU...bude pouze 1.5 motor.
Pepa_007
2
@Nebo Nebo jak kvůli EU? Vždyť EU nám nic nenutí.
Stejsn
1
@Pepa_007 Četls ten článek???
Pepa_007
0
@Pepa_007 četl. Prostě kvůli EU ruší 2.0 motor pro Evropu.
praptak
1
I s tou 1.5 bude jistě zábava, na těch 97 kW bude točit slušné otáčky. 😉
Nebo Nebo
0
@praptak Tak ona i MX-5 NA a NB měla 1.6 a 1.8 s vykonem max do 110kW a jelo to, 1.6 tuším kolem 60kW.
Opět další omezení, které přišlo z EU - dvoulitr u MX-5, 2.2CRDi u Hyundai Staria
Pak že EU nenutí.
Pak že EU nenutí.
@Nebo Nebo
Nenutí. Je to volba automobilky. Kdyz to nikdo nekupuje, je příliš nákladné to nabizet. Mazda má problém v tom, ze nemá úsporné motory. Sky-x byl propadák a nic jiného nemá, co by ji snížilo emise. Do toho se chytla slepe uličky a vrhla sem nový diesel, který ty emise ještě zhorsuje.
Nenutí. Je to volba automobilky. Kdyz to nikdo nekupuje, je příliš nákladné to nabizet. Mazda má problém v tom, ze nemá úsporné motory. Sky-x byl propadák a nic jiného nemá, co by ji snížilo emise. Do toho se chytla slepe uličky a vrhla sem nový diesel, který ty emise ještě zhorsuje.
@Mikesus Meleš hovadiny. MX-5 současné generace se z velké většiny prodávala právě s větším motorem. Ten teď ale Mazda kvůli absurdně nízkým flotilovým limitům vynucovaným ekoteroristickou EU kuž v Evropě nemůže prodávat! 😡😡😡
@Mikesus, @Praptak tieto diskusie, ci nieco EU nuti/nenuti alebo zakazuje/nezakazuje su ako medzi blbym a blbsim a opakuju sa hadam pod kazdym druhym clankom.
Samozrejme ze EU nic priamo nenuti/nezakazjue, ale pokuty za flotilove emisie tiez nie su vymysel zakaznikov alebo automobiliek. Takze ano, automobilky rozhoduju same co budu na trhu ponukat, ale pod hrozbou pokut. A ano, emisie CO2 treba znizovat ale uz je trochu na zamyslenie ci bola spravna trebars ***ska metodologia, kedy sa prepocitavali na vahu. Takze tvarit sa, ze uradnici nemaju na nic dosah a vsetko su slobodne rozhodnutia automobiliek na zaklade dopytu je rovnaka stupidita ako sa tvarit ze nam EU vsetko zakazuje.
Samozrejme ze EU nic priamo nenuti/nezakazjue, ale pokuty za flotilove emisie tiez nie su vymysel zakaznikov alebo automobiliek. Takze ano, automobilky rozhoduju same co budu na trhu ponukat, ale pod hrozbou pokut. A ano, emisie CO2 treba znizovat ale uz je trochu na zamyslenie ci bola spravna trebars ***ska metodologia, kedy sa prepocitavali na vahu. Takze tvarit sa, ze uradnici nemaju na nic dosah a vsetko su slobodne rozhodnutia automobiliek na zaklade dopytu je rovnaka stupidita ako sa tvarit ze nam EU vsetko zakazuje.
@Prasivak P A ještě pro Praptáka a Mikesuse: říkat, že zrušení prodeje nějaké oblíbené motorizace nebo modelu pod diktátem debilního, absurdně nízékého flotilového průměru, nadiktovaného EU "je jen rozhodnutím výrobce" je vrchol pokrytectví. Je to stejné, jako byste tvrdili, že znásilněná žena se agresorovi sama rozhodla vyhovět, přitom jí ovšem ten chlap při aktu mířil na hlavu nabitou pistolí!
@Prasivak P Problém pro Mazdu paradoxně je, že těch MX5ek prodala docela dost. Což ji zvyšovalo emisní průměr, který, nutno dodat, již tak má celkem vysoký, protože nemá žádné pořádné EV, které by se alespoň trochu prodávalo (MX30 nepočítám, to je nepoužitelnej werk a jeden velkej omyl) a plugin CX60ek se asi tolik neprodává... Takže musí škrtat.
@Prasivak P Proč je potřeba emise CO² snižovat? Protože EU blbne? Na klima to nemá žádný vliv.
@Nebo Nebo V EU se prodávají i šestilitrové dvanáctiválce, takže dvoulitrové čtyřválce určitě nikdo nikomu nezakazuje, maximálně trochu zdražuje...
@Barry Lyndon Slyšel si někdy termín "EU limity na flotilové emise CO2" nebo seš opravdu takový hlupák? 😧
@Barry Lyndon az na to, ze to 'trochu zdrazenie' vie spravit lacnejsie auta nepredajnymi. Potom tu ostanu 12-valce so spotrebov 20+litrov (kedze v nejakom RR za bambilion EUR sa par tisic strati), ale lahka MX-5ka s dvojlitrom zmyzne. Neviem, ci je zrovna toto spravna strategia na znizovanie globalnych emisii.
@Prasivak P
Otázka znie, aké by bolo to premietnutie emisnej pokuty do ceny MX-5. Druhá otázka je, prečo Mazda neponúka autá, ktoré by mali extra nízke emisie (rozumej EV a PHEV), znižovali jej flotilové emisie a umožnili by predávať tú MX-5ku naďalej.
Naviac pri počte predaných kusov Miaty si nemyslím, že by mala významný dopad na flotilové emisie. Nemám EU dáta, iba slovenské, ale ako ilustrácia postačia: za 1-7/2024 predala Mazda 778 áut, iba 8 z nich boli MX-5. Teda podiel Miaty na celkových predajoch Mazdy je smiešne jedno percento. Nech mi nikto nehovorí, že tie nadlimitné emisie Miaty v dvojlitri by sa nestratili vo flotilových.
Otázka znie, aké by bolo to premietnutie emisnej pokuty do ceny MX-5. Druhá otázka je, prečo Mazda neponúka autá, ktoré by mali extra nízke emisie (rozumej EV a PHEV), znižovali jej flotilové emisie a umožnili by predávať tú MX-5ku naďalej.
Naviac pri počte predaných kusov Miaty si nemyslím, že by mala významný dopad na flotilové emisie. Nemám EU dáta, iba slovenské, ale ako ilustrácia postačia: za 1-7/2024 predala Mazda 778 áut, iba 8 z nich boli MX-5. Teda podiel Miaty na celkových predajoch Mazdy je smiešne jedno percento. Nech mi nikto nehovorí, že tie nadlimitné emisie Miaty v dvojlitri by sa nestratili vo flotilových.
@iudex nespominal si niekde vyssie, ze ten dvojliter bol pri mx-5 ziadanejsia motorizacia? Lebo potom mi nedava zmysel, ze by zarezali prave oblubenejsi dvojliter ak by sa im ho oplatilo predavat. Bolo by idealne vediet vysku pokuty za flotilive emisie aby bol clovek viac v obraze. Ale tiez si hovorim preco nepredavaju nejake nizkoemisne modely a “nasetrit” tak na nieco zaujimavejsie po vzore Lexusu
@Prasivak P Je, protože těch dvanáctiválců je o tři (čtyři?) řády míň, než těch čtyřválců. Jinak to asi vymyslet nejde. Co se jim ale opravdu nepovedlo, je, že zvýhodňují těžší auta před lehčími. To je bizár, nechápu, jak to mohlo projít. Výsledkem jsou dvoutunová auta střední třídy (nepíšu o elektromobilech).
@Barry Lyndon nad tym tiez krutim hlavou, to bola asi najvacsia prasacina co mohli vymysliet . Ja si to nejeako vysvetlujem tak, ze tam mohla byt idea neznevyhodnit nakladne alebo uzitkove auta, ale klasicky to uradnici nedotiahli do detailov a vypalilo to presne naopak proti povodnej myslienke byt ekologicky. Ale to uz asi teraz nezistime.
EDIT: odpoved mala byt samozrejme na tvoj prispevok z 26. září 2024 • 21:00, akurat sa to ***sky naparovalo
EDIT2: rozmyslam co musia fukat v redakcii, aby mi to vyhviezdickovalo slovo i d i o t sky
EDIT: odpoved mala byt samozrejme na tvoj prispevok z 26. září 2024 • 21:00, akurat sa to ***sky naparovalo
EDIT2: rozmyslam co musia fukat v redakcii, aby mi to vyhviezdickovalo slovo i d i o t sky
Úroveň diskusního fóra ACZ je opravdu na svém vrcholu, plná parádní slávy. Příspěvky uživatele Pepa nebo nebo 007, jsou toho jasným a horkým důkazem.
BRAVO 👏🏻
BRAVO 👏🏻
@Horký Rom A nebo také Horký Rom a jeho další účty typu hiphop, ýmroH namoR, Já první a poslední, Lenka Čížková a mohl bych jmenovat další hodinu
Jak moc já tohle auto chci, ale kde vzít ten milion... Musím si tak "vystačit" s M3 BP...
@Wolfalack Ona M3 BP v plné palbě od toho milionu už zase tak daleko také není 😊 Ale jo, taky jí jednoho dne chci (až půjdou děti z domu 😊) A pár let stará v záruce se dá sehnat třeba za 600... https😐/www.sauto.cz/…a/mx-5/207200361
Mám zkušenost s oběma. Teda 2 roky a cca 40,000km jsem najezdil v “základní” 1,5 ND (rok 2016).
Teď jezdím 2,0 184k annivers 30 (v podstatě testované auto).
A že jezdím hodně svižně. Podvazkově bych neměnil. Nevěřil bych, jak to dokáže Miatu posunout.
Ale přiznám, že bych klidně vystačí s motorem 1,5. Je stejně krásně točivý. Ale co je podstatné, při (s ohledem na papíry) jízdě na hraně výkonu a schopnosti motoru se dá jezdit skoro všude. Jj, na pokutu by to bylo. Ale nevezmou mi papíry na fleku. A zábavy, té je i s 1,5 opravdu, ale opravdu hromada. Veliká. Rohlík nezmizí ani hodinu po návratu domů.
Teda pokud se dočkáme kombinace 1,5 s vymazleným podvozkem, samosvorem, recarama. Sem s ním. Těším se
A co hlavně, zaplať nevím kdo, že tu takové auto ještě bude
Teď jezdím 2,0 184k annivers 30 (v podstatě testované auto).
A že jezdím hodně svižně. Podvazkově bych neměnil. Nevěřil bych, jak to dokáže Miatu posunout.
Ale přiznám, že bych klidně vystačí s motorem 1,5. Je stejně krásně točivý. Ale co je podstatné, při (s ohledem na papíry) jízdě na hraně výkonu a schopnosti motoru se dá jezdit skoro všude. Jj, na pokutu by to bylo. Ale nevezmou mi papíry na fleku. A zábavy, té je i s 1,5 opravdu, ale opravdu hromada. Veliká. Rohlík nezmizí ani hodinu po návratu domů.
Teda pokud se dočkáme kombinace 1,5 s vymazleným podvozkem, samosvorem, recarama. Sem s ním. Těším se
A co hlavně, zaplať nevím kdo, že tu takové auto ještě bude
@Jan Šmerek
mohol by som podpichnúť, že Tvoje činy sú trošku v rozpore s tvrdeniami. Na jednej strane tvrdíš, že by si vystačil s 1,5kou a súčasne že si tú 1,5ku vymenil za dvojliter. 😉
Možno je problém v tom slove "vystačiť". Človek si reálne vystačí s málom, otázka je nie čo stačí, ale čo je vhodné alebo optimálne, notabene pri aute pre zábavu. Verím, že pri troche snahy nie je problém driftovať aj s 1,5kou, ale s dvojlitrom to musí ísť podstatne ľahšie, proste s tým bude väčšia zábava. A i keď to nie je primárne určenie auta, s dvojlitrom bude majiteľ aj v priamke hodne rýchlejší a nebude si musieť ospravedlňovať, keď ho predbehne hocijaká Octavia, že "v zákrutách by jej to nandal".
Nejdem tu tvrdiť, že to auto potrebuje 200 a viac koní či turbo, to nie, ale ten atmosférický dvojliter sem proste patrí. 1,5ka je kompromis, nič moc neušetrí (na cene ani na benzíne), ale je o hodne pomalšia. Proste ten dvojliter bude chýbať a ak by som bol záujemcom o Miatu (keby som sa do nej zmestil, čo sa so 193 cm nezmestím), tak by som chcel jedine dvojliter a jeho vyradenie z ponuky by ma od kúpy Miaty odradilo.
mohol by som podpichnúť, že Tvoje činy sú trošku v rozpore s tvrdeniami. Na jednej strane tvrdíš, že by si vystačil s 1,5kou a súčasne že si tú 1,5ku vymenil za dvojliter. 😉
Možno je problém v tom slove "vystačiť". Človek si reálne vystačí s málom, otázka je nie čo stačí, ale čo je vhodné alebo optimálne, notabene pri aute pre zábavu. Verím, že pri troche snahy nie je problém driftovať aj s 1,5kou, ale s dvojlitrom to musí ísť podstatne ľahšie, proste s tým bude väčšia zábava. A i keď to nie je primárne určenie auta, s dvojlitrom bude majiteľ aj v priamke hodne rýchlejší a nebude si musieť ospravedlňovať, keď ho predbehne hocijaká Octavia, že "v zákrutách by jej to nandal".
Nejdem tu tvrdiť, že to auto potrebuje 200 a viac koní či turbo, to nie, ale ten atmosférický dvojliter sem proste patrí. 1,5ka je kompromis, nič moc neušetrí (na cene ani na benzíne), ale je o hodne pomalšia. Proste ten dvojliter bude chýbať a ak by som bol záujemcom o Miatu (keby som sa do nej zmestil, čo sa so 193 cm nezmestím), tak by som chcel jedine dvojliter a jeho vyradenie z ponuky by ma od kúpy Miaty odradilo.
Inak celkom tematicky mi teraz pristála reklama na Miata tour (stránka miatatour bodka sk). Teda krátke výlety na MX-5ke. Neviem, či to organizuje priamo Mazda, alebo niekto iný, ale je možnosť ísť s MX-5kou na organizované výlety, od jednodňovej cesty po južnej Morave až po viacdňové výlety do Álp či na Istriu. Celkom zaujímané, ak chce niekto vyskúšať MX-5ku viac než len pár kilometrov okolo autosalónu.