Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Přehodnoťme zákaz spalovacích motorů už příští rok, žádá ministr Kupka

95 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je skvělé, že aspoň někomu se trochu odtemnilo a aspoň někdo vystřízlivěl ze zeleného snu...

Jen se musím ptát, proč až teď?
Proč někdo nechal situaci zajít tak daleko?
Kdo to schválil? Kde jste byli doteď...?!?

I tak ale Kupka patří rozhodně mezi solidnější politiky, kteří jsou aspoň trochu rozumní a dá se s nimi bavit.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@rohYpnol

Spalovacím motorům definitivně odzvonilo.
To už dnes ví i malé dítě.
Avatar - Katikakus
Katikakus
@Jean Reno Ale jdi, ty brepto. Asi proto automobilky opět mohutně investují do vývoje spalovacích motorů a ruší elektrické plány. Odzvonilo plánům o hromadném nahrazení ICE vozidel BEV vehikly. To už dnes chápou všichni, kdo nemají v hlavě nakáleno...
Ruskem a Čínou placené zelenorudé bolševické plány na likvidaci evropského průmyslu a ekonomiky a uvržení EU do absolutní závislosti na Číně jdou konečně do h*jzlu.
Arese
@Katikakus Přesně tak. Progresivní levice pracuje v žoldu fašistického ruSSka a komunistické Číny na rozvrácení dříve silného a prosperujícího evropského Západu. Prostředky? Podpora masové muslimské migrace, homosexuálnímu a hlavně Green Dealu! 🤮Nejvyšší čas jim v tom zabránit!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jean Reno

Odzvonilo možná tak tobě...
Avatar - Ykroh namoR
Ykroh namoR
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol tomu zvoní leda v kedlubně 😊
Avatar - Anonym
Anonym
@Jean Reno Tak určitě, a proto jezdí na světě 97% aut na benzín, naftu, CNG , LPG a ethanol. HAHAHAHA
Avatar - apoho
apoho
@Jean Reno
Rendo, sundej ty růžové brýle a nasaď slepecké! 😂🤮
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol Tak tak, a konečně jdou od válu i neobolševický piráti a utopisti. Akorát Krysa Lipánek převleče radši kabát aby zůstal u koryta 😊
Arese
Bravo pane ministře, držíme vám všechny palce! Nesmíme se nechat těmi zelenorudými neobolševiky zničit!!!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já bych to vůbec neřešil, protože nevíme kam výzkum pokročí. Jednou příjde čas, kdy EV nebude ani třeba přikazovat. A ti co teď nadávají na EV, tak budou plivat třeba na malý jaderný reaktor a že je daleko lepší fotovoltaika. To bude v době, kdy rusáci si budou krást záchody navzájem.
Avatar - Zetti
Zetti
@KANKUNEN
Zrovna sem planoval cestu, ze si v sobotu v Klatovech nabiju abych se zpatky nezdrzoval. Klatovy maji tri nabijecky. Lidl jenom do 21.00, pokud bude volnx, renault v arealu o vikendu zavreno a eon u benzinky pise mimo provoz. To vsecko pro město pres 20000 obyvatel. Tak na to dlabu, beru fosil, na nadrz dojedu tam i zpátky. Todle někomu nutit muze jen blb.
psel
@Zetti Klatovy jsou zatím na max 50kW, prý je tam vedle LIDLu 6 nabíječek u Tesco (ukazuje mi to že je 5/6 volných v APP) stejně tak jako u benzínek co jsou u výjezdu na Prahu , ale ty jsem nezkoušel, když jedu dál do Německa tak nabíjím buď v Německu (u ALDI bez registrace 150kW/10Kč), nebo dál po cestě mám Nepomuk nebo Příbram, kde se to dá rychle dososnout, když je potřeba a chci mít rezervu. Obvykle je to ale pár minut protože nepotřebuju sosat 80% abych dojel domu.
Avatar - Zetti
Zetti
@psel
Plugshare Tesco neukazoval, nabijecek u tesca neni 6, ale 2. AC nepocitam ty jsou k prdu. Cas k hledani nabijecek bych přidal k casu nabíjení. Krome toho jednotky nabijecek k poctu obyvatel je furt smesny. Do nemecka nejedu, jedu do vesnice kousek za klatovy pro manzelku jen na otoč .

Porad je na elektromobilite komplexně hodne prace.
Prasivak P
@KANKUNEN rovnako sa kedysi hovorilo, ze okolo roku 2000 budu auta lietat. A nechcem tym povedat, ze to nikdy nenastane, len ze ten pokrok moze byt pomalsi nez si myslime 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN

Možná přijde možná nepřijde.
Nikdo nedokáže říct, jestli to bude za 10 let nebo za 50 nebo nikdy...

Navíc jedna věc je technologická vyspělost, a druhá zcela odlišná je realita. Ta si žije vlastním životem.

Ukrajina už se konečně začíná domlouvat s Ruskem, tento průšvih tak snad brzo uhasne. Z druhé strany je průšvih v Izraeli ...

Značná část Moravy je krutě zasažena povodněmi, lidi tam pálí bordel na ulici a jsou rádi, že mají dieselové auta pokud jim je voda nevzala ... Zelené sny eurohujerů jsou hezká věc, ale realita všedních dnů je úplně jinde.
Michal Ježek
Nebude sám. Přidávají se další státy. Dnes už je jasné, že konec spalovacích motorů nedává smysl a ani s masivními dotacemi na prodej BEV se to většinově nerozšíří.
Avatar - Anonym
Anonym
@Michal Ježek

Jenže o tom, co je nám všem jasné, je potřeba přesvědčit ostatní státy EU, Evropskou komisi a Europarlament.
Avatar - Anonym
Anonym
Blázni se radujou a fonderlejno to drží pevně ve svých zelených prackách. Tak se zase hezky uklidnete a vyčkejte totalni deindustrializace Evropy.
Avatar - Anonym
Anonym
Tato iniciativa a její prosazení je nezbytně nutné pro zachování konkurenceschopnosti evropského autoprůmyslu.
Ale samo o sobě to nestačí. Na nereálnost utopistických vizí Green Dealu budeme narážet v jednotlivých průmyslech, sektorech ekonomiky i podmínek života dál a dál. Místo neustálého přehodnocování jednotlivých nereálných cílů by bylo lepší celý Green Deal zrušit. Je to něco jako dvěstěpatrový luxusní mrakodrap postavený na bažině a základech ze ztrouchnivělého dřeva.
Arese
@Tycoon Krásné přirovnání! 👍
Hendly
@Tycoon
Presne, kdo potrebuje cisty vzduch, kdo ootrebuje udrzitelne hospodareni s krajinou, kdo potrebuje ciste reky atd…
Jen vzhuru ke kouricim kominum…
Proc vyvíjet nove technologie kdyz muzeme byt otroci ropnych statu a pracovat pod staty ktere se novych technologii neboji….
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly Jestli nemáš čistej vzduch, tak se odstěhuj, nikdo tě nedrží tam kde bydlíš utopistickej trolle.
Žádný kouřící komíny tady nejsou, všechny elektrárny sou dávno odsířený a maj filtry. Evropa místo 30 let žvanění mohla postavit 30 nových reaktorů a mohla odpojit hafo uhelek. Nepostavila nic jen kecá a vyýmšlí bolševické utopie a likdviduje ekonmiku a průmysl a ze střední třídy dělá totální žebráky, pracující otroky.
Hendly
@Barrichello
Nikdo nezakazoval stavet jaderné elektrárny.
Cely problem jaderne energetiky je cena.
Nikdo to nechce platit.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly a Kdo cxhce platit STOVKY MILIA|RD Euro, možná až BILIONU za kompletní přebudování evropské přenosové sítě, za zelený vodík, čínské FV panely, větrníky a bateriová úložiště?

Zase ležeš vid. Na jedné straně peníze nejsou a na druhé jsou. Že někdo staví reaktor 14 let, když jde postavit za 5 není problém Jaderné Energie.
Avatar - praptak
praptak
Nikdo nechce platit ani jedno.
Hendly
@Barrichello
Úplně jednoduše.
Instalace FVE a vetrnych elektráren e😜onenciálně roste. Vystavba jadernych elektraren klesa.
Celasvetova data.
Co chces za lepsi dukaz?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly odpověd na můj dotaz NULA, NOTHING BUT ZERO. Na tohle sem se tě neptal. Já se ptal jaktože na jedné straně jsou MILIARDY na OZE a njesou peníhze na jádro.

Jo jinak moderní reaktor má životnost 90 let.
Kolik že vydrží větrník a FVE? HAHAHA
Hendly
@Barrichello
Tak znova.
Celosvetove instalace FVEa VTE stoupají e😜onenciálně
Jaderna energetika klesa.

Co chces vic resit?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Já nevím hendlíčku, ale jsi vážně tak tupý jak násada od lopaty?!?

Barik se tě ptal na něco úplně jiného!!!!!

Je úplně jedno co "se staví"!!!
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Já mluvím o zrušení věčně nesmyslnéhi, nesplnitelnéhi a škodlivé byrokraticko-utopistického plánu jménem Green Deal.

To nic nemění na tom, že jsem pro pro rozvoj nových technologií, udržitelné hospodaření s krajinou, ochranu ovzduší apod. Vždy jsem podporoval náhradu tepelných elektráren a tepláren jadernými nebo přísnější emisní normy NOx u aut.
Hendly
@Tycoon
Takže nechceš Green deal, ale vlastne ho chces.

Mozna by bylo dobre se podivat co Green deal je.

Ale o to prece nejde, trollove nemaji premyslet, maji dokola psat jak je GD a EU spatna a jak za vse spatne muze.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly cíle GreenDealu jsou nesplnitelné neobolševické utopie plně navazující na nesmysly sovětských utopistů jako byly Lysenko, Mičurinci , Borisov a desítky dalších.

Někteří to už pochpili, ale placená nemarixistická lůza dál jede zelenou agitku za peníze Číny vid LOJZO 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
GD jsou utopické nereálné zelené vzdušné zámky.
Je neufinancovatelný.
Dál se proto nemá smysl ani bavit.
Stačí jen zůstat u automotive. Už jen to, že sice na trhu je čím dál více "lokálně bezemisních" EV, ale reálně vozové parky jen stárnou, je konkrétní jasný důkaz toho, že je to naprostý nesmysl co Evropa tlačí.
Co asi tak je pro emise lepší? 5 mil. nových vozů s dieselem EURO 6, nebo 0,5 mil. EV a průměrný věk aut 20 let?! Co? Dokážeš na to odpovědět??
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Už několikrát jsem ve své odborné praxi narazil na absolutní nesmyslnost či nelogičnost některých ustanovení evropských směrnic.

Právě byrokratická džungle vznikající přijímáním dalších a dalších směrnic je přirozeným podhoubím pro podvody typu Dieselgate. Jednoduchá pravidla se obchází hůř.
Hendly
@Tycoon
Tady se opet ukazuje to ruske mysleni trollu.
V demokracii se legislativa neustale vyvíjí a vstupuje do ni stale nekdo novy dle vysledku voleb.
Ty hledas dokonaleho vudce co zaridi dokonalost.

Green deal je ve své podstatě zpusob jak prezit.

Znicit krajinu a prirodu pro kratkodoby zisk je nesmysl, ktery naprosta vetsina lidi nechce.
Ty to chces?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Ano, ukazuje se, že ruské myšlení máš. Lhaní ti jde taky na výbornou. Ještě se nauč pít vodku a můžeš dělat Lavrovovi náměstka.

Zatímco my hledáme racionalitu, odbornou diskuzi, zapojení občanů a rozhodnutí s jasnou odpovědností za jeho výsledky, ty si myslíš, že dokonalost nastolíme tím, že nějaká komise vydá tisíce stran dalších směrnic.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Jaj, ta sedla... 😅👍
Hendly
@Tycoon
“ Zatímco my hledáme racionalitu, odbornou diskuzi, …”
Tak racionalita i odborna diskuse ma jasny a jednoznacny vysledek. Prestat palit fosilni paliva co nejdrive. To je jednoznacny zaver odborne diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ne, stále jsi vůbec nic nepochopil 😖 ale ty na to ani nemáš.

To hujerství spočívá právě v tom, že se řekne jen A ale neřekne se to B, C, D...

Až bude k dispozici udržitelná alternativa, pak se o ní můžeme bez problému bavit. Jenže ta alternativa tady stále není!!!
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly přestat okamžitě pálit fosilní paliva je UTOPISMUS. Takže dokonal navazuje na SOVETSKE STALINISTICKE PAVEDCE 😊
Avatar - xxc
xxc
@Tycoon Ako nejake prehodnotenie zakazu v roku 2035 pomoze zachovaniu konkurencieschopnosti autopriemyslu, ked je jasne, ze ten autopriemysel konkurencieschopny nebude? Spalovacie auta uz nikto kupovat nebude a drahe europske elektricke auta tiez asi velmi nie. Kto chce nieco lepsie, kupi si cinske alebo americke auto. Mozno jedina sanca budu fuzne, lietajuce auta, pekne sa vysmiat Cine, ze ovlada vsetky suroviny potrebne pre baterie, ked uz Europa bude inde, bude mat kazdy maly fuzny reaktor doma a druhy v aute. To by sa mozno predavalo aj v Cine, nech nemusia budovat tolko obnovitelnych zdrojov, ked tu bude jadrova fuzia v kazdom lepsom europskom aute. Ale toto este nikoho ani nenapadlo 😄
Avatar - Anonym
Anonym
@xxc

Čím více otevřeš trh (konkurence technologií, konkurence domácích výrobců, konkurence dovozců), tím větší vznikne konkurenceschopnost.
A nebo ti můžeš to udělat jako v NDR, tzn. omezíš to na dva výrobce, výrazně omezíš dovoz a necháš v autech jen technologii dvoutaktních motorů.
Hendly
@Tycoon

OK. Co se dnes stane kdyz zrusis clo na Cinske EV ktere je az 47%?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Důležité je, co to udělá dlouhodobě. Můžeme se podívat do historie.

Po druhé světové válce došlo v Německu k rozdělení automobilek BMW a Auto Union mezi NSR a NDR.

V NSR o autech rozhodovaly automobilky a zákazníci, byl zachován trh a konkurence technická i obchodní a v roce 1989 výsledkem bylo třeba BMW 530i a Audi 100 Quattro.

V NDR o autech rozhodovali politici a úředníci, trh byl v podstatě zrušen a konkurence technická i obchodní omezena až zakázána. V roce 1989 byl výsledkem Trabant 601 a Wartburg 353.
Hendly
Pan Kupka by hlavne mel zkontrolovat funkci mereni emisi na STK.
Podle udaju z verejne databaze ISTP je zde velke podezreni na rozsáhlý podvod.
vencelín
@Hendly
Občas jsou vidět až šokující dymovnice (a nejen v ČR), ty regulérní mererfnim mě asi bez úplatu neprochází.
Na druhou stranu jsu z tk schopni člověka vyhodit za to že nemá zadní sedadla, které výrobce navrhl tak aby se dala rychle bez nářadí vyndat a nandat.
Hendly
@vencelín
Ne.
Dle dat z ISTP ma velke cast mereni znaky korupčního jednani.
Sleduj pana Libor Fleischhans.
Pan Kupka se k tomu nechce vyjadrovat.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly to máš řešit policie a ty hulící TDI zastavovat a sbírat jim techničáky. Ale absolutně to neřeší. Hulící benzíny nepotkávám, smůla co.
Hendly
@Barrichelo
Ne.
Dle dat ze systému jde nejspis o soustavne podvody ktere se zverejnuji.
Ministr Kupka ma o veci informace, ale nic nedela.

PS: cele to samozrejme ukazuje, ze pohadky o autech co nesmrdi se nezakládají na tealite.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly on někdo tvrdil že auta nesmrdí? smrdět může i auto co vůbec nekouří.
Znovu opakuji že nikdo mikomu v roce 1930 neoznámil, že v roce 2030 to auto nebude moci jezdit. Takže pokud mu to nepznámil a nezapsal do do Velkého TP, to auto smí na jakékoliv silnice, pokud splní emisní přespisy pro rok výroby, tj 1930
Těšilo nás.
Až až se to zakáže, uděláme deomostrace, že kdy vyjedeš z Hostivaře 3.10. ve 10:15 , dojede do Kobylis 27.10. ve 23:48
A to včetně zásobování, takže si připrav na rohlík na černém trhu 350-700 kč a na pcene chleba 14-45 000 kč
Jmenuje se tot toální blokáda dopravy. budeš muset požádat zaměstanvatele nebo pokud podnikáš si zajistit sám, aby si místo 60 000 kč měsíčně vydělala 900 000. Jinak bohužel zdechneš hlady, BOLSEVIKU
Žádná bolševická NULA tu nebude nikomu diktovat, kde, čím , jak a za kolik může jezdit . Bohužel už se Vám to hroutí vid, piráti šli od válu, lidi o tuhle politiku zájem nemaj, jak se jednoznačně ukázalo v krajských a senátních volbách, kde to zelený fanatici těžce projeli 😊
vencelín
Škoda že takové zakazují i hovadiny byly vůbec schválený aby se po několika letech zrušily. Ale lepší je zrušit pozdě než nikdy.
psel
Jojo dýzl a fízl nahnal strach partajím tak je potřeba být akční. Je to blbost, tím nic nezískají a čím víc budeme proti BEV a nevezmeme to jako příležitost, tím hůř nám bude.
V roce 2035 už po spalovácích nikdo ani neštěkne, včetně té skupiny co považuje benzín za voňavý. Diesel snad nikdo za voňavý nepovažuje.
Stačí se podívat na to jak vypadá rozebraný moderní spalovací motor s převodovkou a jak vypadá pohon BEV. Každému musí být jasné, jak je to jednoduché a že spousta věcí, které jsou do spalováků potřeba, prostě už potřeba nebude. Nebudou se vyrábět a tudíž zmizí i ty pracovní pozice, které je vyrábějí.
Místo toho se budou vyrábět nabíječky, bateriová úložiště pro stabilizaci sítí, elektrolyzéry pro výrobu vodíku a budou vznikat firmy nabízející uživatelům BEV energii zadarmo, pokud baterku svého vozidla umožní využívat částečně energetickým firmám. Čím později do toho naskočíme, tím hůře dopadneme, protože ta konkurence je velká.
Říkáme že nás Čína zničí, protože to vše už umí, a na čínském trhu se nechytáme, protože ty ICE plečky už nikdo nechce. A my teď budeme chtít revidovat nastavené plány, protože chceme zachránit spalováky, které už pak stejně nikdo kupovat nebude.
Avatar - Anonym
Anonym
@psel prolhanej trolle, na čínském trhu nejde spalovák regulerně postavit na značky. pouze za pomoci loterie kde nikdo nemá jistotu, že to vyhraje a ty značky dostane. Pokud to těžce neuplatší nebo nejsi vysoký stranický činitel.
Proto sou čínani nuceni si kupovat EV, pokud nechtěj jezdit na kole
psel
@Barrichello Ale no tak, proč troll?
To s Čínou ti neberu, protože tam měli tolik smogu že to museli začít regulovat ještě předtím než se nějaké BEV narodilo. A proto do toho začali cpát ty prachy. Nechtěli být závislí na energii z dovozu.
Avatar - Anonym
Anonym
@psel to jsou stejně, nebot vozí ve velkém uhlí z Ruska a Austrálie a ropu z Ruska a bývalých zemí Sojuzu, stejně tak Indie 😊
Avatar - Anonym
Anonym
@psel
Špatně jste to pochopil. Nikdo neříká, že máme být proti BEV. Přesně naopak. Říkáme (my technicky vzdělání dlouhodobě, nyní se k nám přidali ministři některých vlád, např. ministr Kupka), abychom nebyli proti ICE a zrušili zákaz v roce 2035.

Sám říkáte, že BEV je ve všem lepší a ICE nikdo nebude kupovat, takže zrušení zakázu ICE v roce 2035 vás nemusí nijak trápit. Nechápu, proč se rozčilujete.

Kupte si BEV dle vašeho gusta a v klidu čekejte na elektřinu zdarma. My vám v tom bránit nijak nebudeme.
Avatar - Anonym
Anonym
@Tycoon elektřina bude už jenom zdražovat. Někdo (konový zákazník) ty STOVKY MILIARD EURO co chtějí investovat do přenosoové sítě, větrníků FV elektráren a zeleného vodíku musí zaplatit.
psel
@Barrichello Ale prd. Zatímco jaderka je zcela zadarmo co? Kup si solár a máš svou vlastní energii, resp její větší část. A investice je to velmi malá. Paleta 36ti panelů se dá koupit za 50000, střídač co by těch 15MWh ročně vyrobil je taky za obdobnou částku. plus DPH. Zbývá baterka na provoz domu a jo baterku velkou mám v BEV.
Budou zdražovat platby za infrastrukturu a stabilizaci sítě, to určitě ano, ale u zdroje každý kouká na to co stojí vyrobená kWh. A solár a vítr jsou na tom fakt dobře.
Díky tomu, že soláru bude víc, a doby kdy bude na spotu záporná cena elektřiny bude přibývat, tak ten vodík bude možno vyrobit ekonomicky. A třeba nejen vodík.
psel
@Barrichello Jo a k tomu nákupu uhlí, to je také pravda, ale už příští a přespříští rok ten podíl bude klesat, protože oni budují o 106. Takže až to dobudují, sníží svojí závislost na ropě a plynu. Ale to je většině diskutujících tady zcela šumák.
Avatar - Anonym
Anonym
@psel
Bolševický lži, kolik Fv oanelů si musí postavit na střechu 2 generačního baráku, aby mi to utáhlo v lednu tepelko při -14 + všechny spotřebiče + nabíjení dvou aut? 345?
Tolik se mi ji ale na střechu nevejde, LOJZO 😊
Avatar - Anonym
Anonym
@psel

"Milý mladý pionýre, až ti bude 35, poletší na dovolenou na Mars."

Časopis ABC, rok 1962. Opakujete se 😊
Avatar - Anonym
Anonym
@psel
Kolik stojí čínskej panel je mi šumák, já osobně asi těžko polezu na střechu a těžko si na to vydám revizi o zapojení a zprávu o instalaci, jelikož nejsem elektrikář. A bez toho ti pojištovna neproplatí ani kačku, až ti od těch kvalitních čínských šmejdů chytne barák.
A profi instalace stojí 200 000 +

Tohle si může někdo navěsit sám na chajdu někde na Slapech kde není elektrika.
psel
@Tycoon Mě spíš šlo o to, že jediným důvodem proč teď najednou to chce někdo revidovat není nic jinýho než volby do EU kam vlezl dýzl a fízl.
Takže místo toho abych vysvětloval tu vizi, jaký je cíl a co se tím změní tak budu mít snahu revidovat něco na čem se všichni shodli a uděláme si tím jen blbé jméno.
A k elektřině zdarma, přece víš že byl letos rekordní počet hodin se zápornou cenou na spotu? Těch hodin bude jen víc...
Avatar - Anonym
Anonym
@psel

Chce to revidovat italský ministr průmyslu Adolfo Urso, německý ministr dopravy Volker Wissing i Evropská asociace výrobců automobilů. Vůbec to nesouvisí s nějakým dýzlem a fízlem.
Komunisti taky jednohlasně schválili třetí pětiletku na roky 1961-1965. Už v prvním roce se pětitetý plán začal hroutit, v druhém roce úplně zkolaboval a pak ti samí komunisti tu pětiletku v tichosti zrušili.
Avatar - Anonym
Anonym
@psel

A ta elektřina ze spotu se dostane do zásuvky teleportem?

Za to, aby distributor elektřinu k tobě přivedl, zaplatíš cca 1,4 Kč/kWh, když se to kryje s nízkým tarifem HDO, nebo 3,5 Kč/kWh, když se to zrovna kryje s vysokým tarifem HDO. Takže zadarmo to bude jen vzácně a dost pravděpodobně právě v dobu, kdy s autem nebudeš doma.
A jak bude více a více hodin se zápornou cenou na spotu, bude platba distributorovi za přivedení elektřiny vyšší a vyšší.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Typické lži.
Elektro je mechanicky jednodušší. Ale elektroniky je tam naopak výrazně víc.
Rozdíl je v tom, že když dobře uděláš mechaniku, bude sloužit dlouhá desetiletí.
Uděláš kvalitní elektroniku, a stejně ji za 5 let vyhodíš do šrotu. To je ten rozdíl.
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol hodinová sazba na elektro v autorizáku stojí víc jako hodiná sazba na spalovák. Nehledě na to, že sou stále spalováky kde si jde udělat hafo věcí doma. A sou rok výroby 2023 nebo 2024. Ale u BMW to nekoupíte, pravda.
psel
@rohYpnol Cokoliv když navrhneš a vyrobíš kvalitně, tak ti to vydrží dlouho.
Mobil používáš furt a po +- 5ti letech odejde, spíš teda zastará.
Auto při nájezdu 30000km ročně a průměrné rychlosti 60km/h používáš za rok 500 hodin? Nějakých 20 dní za rok. To pro elektroniku není problém, pokud teda velké elyty nenacpeš pod chladič střídače...
Navíc k životnosti, Automotiv používá vždy komponenty navrhované pro toto použití.
Narozdíl o ICE, kde řešíš spaliny a opotřebovávání mechaniky tak tady tohle, co ovlivňuje rapidně životnost schází.
Takovej elektromotor po 150,000 km najetých tak bude vypadat jak novej. Bude mít za sebou 100 dní provozu 😄. A to elektromotory dávájí 😄.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Nemáš pravdu. Protože ta elektronika a baterie je v režimu -20 až +60 stupňů, vlhko... Stačí když mobil indukčně nabíjíš a za 2 roky ho můžeš chytnout a vyhodit...
Avatar - Anonym
Anonym
Budou muset, nic jiného jim nezbyde, pokud nechtějí totálně zkrachovat a zlikvidovat evropský průmysl. Ty Ev plečky nikdo nekupuje, prodeje na klíčových trzích jako Německo jedou bleskovou rychlostí dolů.
Sou to nekvalitní šmejdy, které hoří, sou na ně neustále svolávačky, které stejně nic neřeší a ńeštastníci co si to koupili maj doma nebezpečný zgarb u kterého nevědí jestli bude fugovat ještě 3 roky nebo 3 dny

Příkladů miliony, Jeep, GMC Hummer, Chevrolety, Cadillacy, VW, Jaguary, Tesly atd
psel
@Barrichello
To máš z Autoforum co?
Jen tam nemůžeš diskutovat tak ty svoje nesmysly cpeš sem co?
Možná si rozšiř bublinu 😄.

Co se týče třech dnů a 3 let, nebo milionů příkladů, tak se polepši. Proč ne 3 sekundy nebo 3 hodiny, nebude to znít líp?
A co místo milionů rovnou miliardy 😁.

Dej si prostě příště víc záležet.
Avatar - Anonym
Anonym
@psel to mám z NHTSA, svolávaček výrobců atd.
Auroforum jenom překládá zahraniční články, blbý co
https😐/static.nhtsa.gov/odi/inv/2024/INOA-PE24024-19581.pdf
https😐/www.nhtsa.gov/press-releases/jeep-wrangler-grand-cherokee-phevs-fire-risk
Hendly
@Barrichello Autoforum lze.
Proc veris nekomu kdo lze?
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Avatar - Anonym
Anonym
@Takže lže NHTSA, Autocar, Bild, Statistiky atd
Zajímavý.
Jestli to nebude tím, že největší lhář jsi tu TY 😊
Avatar - Anonym
Anonym
@psel Účelově manipulativní lži o tom, jak s FV panely vytopíš barák a nabiíješ auta v zimě sem cpeš ty LOJZIKU. Smůla 😊
psel
@Barrichello Neblbni, a já to někde psal? Zase jen lžeš, já ti neberu tvé náboženství plné smradu z benzínu, výměny olejů a servisních prohlídek. Užij si to.
Ale prostě šíříš tady naprosté bláboly z AUTOFORUM tak vehementně, že ti i věřím, že těm blábolům sám věříš. Ale i když jim věříš, tak je to stále jen náboženství, a není to pravda. A když jsi v úzkých tak vytáhneš zase něco dalšího, jako třeba teď vytápění RD a nabíjení auta ze soláru celoročně, přestože to nikdo netvrdí.
Avatar - Anonym
Anonym
@psel JJ, vono je nejlepší vytápět barák za pomoci dřeva a uhlí ale EV plečku nabíjet ze solárů, jasná věc.

Máte smůlu, že to vytápění dřev a uhlí Vám neobolševická EU brzy brutálně zdaní nebo zakáže a to sem zvědav, jak vám Fotovoltika na střešě utáhne v lednu při -14 celej barák při vtápněí teplkem a jak budeš mít přebytky na dobíjení aut, HAHAHA 😊

Autoforum překládá zahraniční články, pokud umíš anglicky a německy, dočteš se totéž v originále.
Hendly
Opravdubsi nekdo mysli, ze za 10 let se vyvoj baterii nikam neposune?😀

Uz dnes je EV cenou skoro na urovni spalovaku.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly určitě, EV plečka se střední baterií 1,1 mega, zábava za volantem NULA, když za 1,4 je V8 muscle car pro skutečný řidiče a radost z jízdy. HAHA
https😐/www.sauto.cz/…lenger/151040316
Hendly
@Barrichello
Hmm a ted mi vysvetli jak je mozne, ze tohle stoji tak malo kdyz tady od tebe a ostatnich trolls stale slysim jak jsou auta draha z duvodu CO2 limitu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Protože to není made in EU ty kedlubno... 😖
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly ono zdražuje i tohle, ještě před rokem se dala sehnat V6 verze za 1 030 000 Kč, dneska stojí o 300 víc.....
Hendly
@Rohypnol
tak CO2 limity plati v EU pro vsechny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Zase lžeš. Když budu dobíjet EV z dýzlové elektrocentrály, tak bude EU chrochtat blahem jak zařídila zelený ráj v EU.

CO2 platí jen pro někoho.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly Ameriky vždycky nabízely hodně muziky za málo peněz jak se říká. Tohle není německý uberwagen....
psel
@Barrichello Tak to jsi teda frajer, na denní ježdění to je super auto, přesně na ranní cestu do práce a na nákup. Dodge v benálu se prodalo do srpna 116 v ČR což je 50% nárůst oproti 2023, ještě je lidi přihlašují s LPG, to jsou asi ti co nemají vlastní benzínku.
Proti gustu žádný dišputát.
Avatar - Anonym
Anonym
@psel Já tím jezdím do práce už 5 let 😊 A předtím sem jezdil rok dieslovým V6 a předtím další dva roky benzínovými V6
ericn
Držím Vám palce pane ministře 😄 Pevně doufám, že v EU vás bude víc, kteří tento dogmatický zákaz budou chtít změnit, jinak je EU Automotive v pr... a těch pár desítek tisíc frustrovaných lidí z celé Evorpy nebude muset do ulic, což by byl asi opravdu průser...

Zeleným mozkům v Bruselu moc nedochází, že se tam dostali právě kvůli lidem, kteří je volili. Řeší si tam nějakou svou zelenou politiku, ke které nemají mandát. Green deal měl být tématem pro referendum a jako takový by neměl šanci projít, tj ani tento zákaz by neexistoval...
Hendly
@ericn
Aneb jak si nekdo mysli, ze staci jen stale vyrabet parni stroj a vse bude jako driv….
ericn
@Hendly Nevím, jestli toho blbce ze sebe děláš záměrně nebo je to jen póza? Hmmm těžko říct.

Víš moc dobře o co jde, zákazy nic neřeší, pokud být nějaká technologie lepší, převálcuje tu starou výhodami... ale tady je to tak, že po parním stroji přišla elektrika, které se prostě nechytla a pak teprve ICE. A teď se nám ji politici snaží nacpat zpět, ale příkazem nebo spíš zákazem ICE...

Můžeš k tomu napsat co chceš, ale historii nezměníš 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Jak výroba spalováku brání výrobě a nabídce EV?!?

Sám bys měl vědět, že vůbec NIJAK.

A když zákazníci preferují spalovák před EV, asi to má nějaký důvod.

Nebo on Franz Josef zakázal koně a nařídil auta?!???
Avatar - lordlord
lordlord
Zrušení nic neřeší, pokud taky nezruší pokuty za CO2, jinak se spalováky přestanou prodávat mnohem dříve.
MB1975
Evropsti politici svym obcanum vyslovene skodi a jednaji proti jejich zajmum. Je to tak okate, ze se az podsouva myslenka , jestli nejsou placeni cinou a usa..ale nic jim nehrozi, volici jsou takove tupe ovce, ze jim to zpravidla hodi znova..a ted hraji komedii, kde se snazi resit problem, ktery puvodne sami vytvorili..