Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Užitečná hmotnost: Pomoc, moje alfa je moc tlustá!

Gert Wiertelarz má problém. Koupil si novou Alfu Romeo Spider a zjistil, že své spolujezdce si bude muset pečlivě vybírat. Jeho vůz má totiž užitečnou hmotnost 170 kilogramů a on sám váží 115 kilo…
Zpět na článek
24. 6. 2007 07:48
24. 6. 2007 09:25
neregistrovaný "JAN"
24. 6. 2007 12:56
24. 6. 2007 13:39
24. 6. 2007 07:58
neregistrovaný "Erkil1452"
24. 6. 2007 15:06
neregistrovaný "P4WLYK"
24. 6. 2007 09:07
neregistrovaný "mac2"
24. 6. 2007 10:43
neregistrovaný "e.t."
24. 6. 2007 09:18
neregistrovaný "ASF"
24. 6. 2007 09:57
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
24. 6. 2007 09:38
neregistrovaný "Grizz Li"
24. 6. 2007 10:21
neregistrovaný "wolff"
24. 6. 2007 12:25
neregistrovaný "Fik"
24. 6. 2007 12:30
neregistrovaný "Angel"
24. 6. 2007 14:49
neregistrovaný "yaroukh"
24. 6. 2007 16:39
neregistrovaný "wolff"
24. 6. 2007 20:31
neregistrovaný "Deception"
24. 6. 2007 17:42
neregistrovaný "Abre"
24. 6. 2007 17:53
neregistrovaný "Abre"
25. 6. 2007 08:40
neregistrovaný "MrBob"
24. 6. 2007 12:41
neregistrovaný "Jyrki"
24. 6. 2007 12:42
neregistrovaný "king"
25. 6. 2007 23:51
neregistrovaný "dCi"
24. 6. 2007 14:04
neregistrovaný "mike"
24. 6. 2007 14:57
anonym
24. 6. 2007 15:33
neregistrovaný "Urbi"
24. 6. 2007 16:25
anonym
24. 6. 2007 20:19
neregistrovaný "mida"
24. 6. 2007 23:35
neregistrovaný "Skopi"
24. 6. 2007 20:16
neregistrovaný "rout"
24. 6. 2007 21:41
neregistrovaný "jan z NY"
25. 6. 2007 06:55
anonym
25. 6. 2007 10:48
neregistrovaný "smudliky budliky"
25. 6. 2007 12:54
anonym
25. 6. 2007 12:34
25. 6. 2007 12:57
neregistrovaný "potkan"
25. 6. 2007 14:01
neregistrovaný "Pavel V6"
25. 6. 2007 22:13
neregistrovaný "delph"
27. 6. 2007 00:11
neregistrovaný "Marc159"
30. 6. 2007 23:02
neregistrovaný "xxxx"
Avatar - Sprint
24. 6. 2007 07:48
málo
Drahá auta od kterých člověk něco čeká ale pro praktické využití jsou k ničemu. S žádným s uvedených aut bych asi nemohl ani jet na dovolenou. Stačí 4 dospělí lidi a pár kufrů a jsou přetížený. :no:
Blbá Fabie nebo Octavie uvezou 515, resp. 660kg. :yes:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "JAN"
24. 6. 2007 09:25
Re: málo
no jo, ale ani fabia a octavie nemaji v crash testu 5 hvezdicek....
ono je to prima umera, bezpecnost a vaha....
ja radsi jdu po bezpecnejsim aute!! mam zminenou alfu, ale 159, coz je stejny podvozek - je tezka, ale stabilni a bezpecna, to je pro mne dulezity!!
24. 6. 2007 12:56
Re: málo
Nic proti 159, ale hmotnost se nerovna bezpecnosti. Pri srazce s jinym vozidlem to je urcita vyhoda, pri srazce s pevnou prekazkou zase naopak. Bezpecnost se dosahuje pevnosti karoserie a programovanymi bezpecnostnimi zonami. Dle me jsou AR 159/brera/spider velmi podarena auta. V zasade bych jim vytknul prave predevsim tu hmotnost. Kdyby usetrili nejakych 100kg, vyrazne by jim to prospelo.
24. 6. 2007 13:39
Re: málo
to je mozna z casti pravda. ale kdyz uz udelam auto s vysokou hmotnosti tak ho asi nadimenzuji tak, aby melo i nakou pouzitelnou nosnost.
neregistrovaný "Erkil1452"
24. 6. 2007 07:58
Prekvapeni
Tak by me zajimalo jestli to nekdo resi, pac vetsina aut musi jezdit pretizena. BMW 523i uzitecna hmotnost 360 kg.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "P4WLYK"
24. 6. 2007 15:06
Re: Prekvapeni
řek bych že to faaakt nikdo neřeši... a na silnicich váhu osobákum nekontrolujou... jakou má vubec užitečnou hmotnost forman?? myslim že většina lidi co ho má si to tak jednou přečetla v techničáku nebo tak, ale vic to už absolutně neřeši... tak nevim proč to řeši ten němec?? němci sou divni
neregistrovaný "mac2"
24. 6. 2007 09:07
pohotovostní x provozní hmotnost
Je třeba rozlišovat pohotovostní hmotnost a provozní (pohotovostní + 75kg řidič). Třeba Lexus LS460 uvádí max. provozní hmotnost 2130 a celkovou 2495 - zbývá tedy 430kg pro řidiče a 3 pasažéry (top verze je čtyřmístná), což není tak zlé.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "e.t."
24. 6. 2007 10:43
Re: pohotovostní x provozní hmotnost
Spravnej nazor. a navic existuje pohotovostni stav, coz odpovida provozni hmotnosti. ;-)). Dle vyjadreni z MVCR kdyz jsem se ptal na ten zmatek v technicaku a v zakonech. Nevim jeslti na to autor clanku bral zretel ale plno z tech aut muze mit tu hmotnost jako hmotnost bez ridice a to uz vetsinou staci.
24. 6. 2007 13:49
Re: pohotovostní x provozní hmotnost
Dneska se do vsech dokladu uvadi provozni hm. (technicaky, ZTP, CoC listy....), opravdu vcetne 75kg ridice. Takze ta uzitecna hmotnost u alfy 140kg staci na 55kg pritelkyni a 85kg nakladu.
neregistrovaný "ASF"
24. 6. 2007 09:18
SUBARU FORESTER.
S tym FORESTEROM to nie je pravda.Hmotnost Forestera je 1398 Kg/ odmerany na vahe/ a uzitocna nosnost je 490 Kg. Neviem odkial ste zobrali tie udaje.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
24. 6. 2007 09:57
Re: SUBARU FORESTER.
Máte pravdu, autor článku se zjevně překoukl. Opraveno (správná užitečná hmotnost je 490/475 kg - druhé pro AT).
neregistrovaný "Grizz Li"
24. 6. 2007 09:38
Fitnes
Tak ať zhubne a má po problémech..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "wolff"
24. 6. 2007 10:21
hmm
Takhle bych to viděl.
Ten němec je trouba, ale to je v Německu běžné.
Za a) Bych to neřešil, za b) je to spider, tedy v podstatě motorka an 4 kolech, co tam chce proboha vozit. Aby vozil nějakou bacyhyni, na to si nemusel kupovat spider. Zajímala by mě užitečná hmotnost třeba u Mercedesu SLK a jiného zázraku...
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Fik"
24. 6. 2007 12:25
Re: hmm
Holka 55 kg je bachyne??? no nevim - mas doma anorekticku?
neregistrovaný "Angel"
24. 6. 2007 12:30
Re: hmm
Wolff vozí holky v instatním balení, na obrázku v časopise >:D
neregistrovaný "yaroukh"
24. 6. 2007 14:49
Re: hmm
možná se prostě zaměřil na jinou věkovou kategorii
neregistrovaný "wolff"
24. 6. 2007 16:39
Re: hmm
No tak jako takhle. já vážím nějakých 80 kg, což je celkem standardní váha.. A k tomu pipku s 55 kg (ta na obrázku tu váhu nemá ani náhodou) a mám i volno na věci an dovču. Takže.. resumé? Jás e o tu Alfici dobrovolně hlásím.. >:-[]
neregistrovaný "Deception"
24. 6. 2007 20:31
Re: hmm
Wolffe, to jsi tedy doslova chroust >:D
neregistrovaný "Abre"
24. 6. 2007 17:42
Re: hmm
Trouba neni v nemecku o nic beznejsi nez tady, cehoz si sam dukazem, a dvoumistny vuz s uzitecnou hmotnosti 170kg je opravdu dost na hrane. No, italsky normy.
neregistrovaný "Abre"
24. 6. 2007 17:53
Re: hmm
Tech 170kg je sice na hrane, ale faktem zustava, ze prumernym dvem lidem i se zavazadly bude stacit. To ten Spider 3.2 JTS V6 se svymi 140kg to je teprve neco.
neregistrovaný "MrBob"
25. 6. 2007 08:40
Re: hmm
SLK 350 - 315kg, s automatom 295kg. Na dvojmiestne auto celkom dosť.Či nie?
neregistrovaný "Jyrki"
24. 6. 2007 12:41
Alfa a export do USA
Uz je mi jasne proc se Alfa nevyvazela do USA. Je tam bez sance :-D Ovsem ruku na srdce....evropane, pokud chcete jezdit krasnymi vozy, vyhybejte se americkemu stylu zivota!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "king"
24. 6. 2007 12:42
.
asi si prestanu kupovat autotip, driv nebo pozdeji se z nej vsechny clanky objevi zde
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "dCi"
25. 6. 2007 23:51
Re: .
:yes: :yes:
neregistrovaný "mike"
24. 6. 2007 14:04
pol nadrze
...alebo nech chodi vzdy iba na pol nadrze :-) zopar kilo "usetri"
Rozbalit vlákno
0
anonym
24. 6. 2007 14:57
s 600
pri tom s600 treba pripocitat 68 kg vodica 7 kg batoziny a na 90% plnu nadrz co je asi 81 litrov paliva
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DanieliDesign
24. 6. 2007 15:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Urbi"
24. 6. 2007 15:33
Podvozek
Já to naprosto nechápu - dyť přece musí stačit dát tužší pružiny/tlumiče a užitečná hmotnost se musí zvýšit. Akorát by to nenaložený trochu víc drncalo. Ale to u takovýho Range Roveru asi nebude problém... Proč by to třeba automobilky nemohly řešit třeba příplatkovou výbavou???
Rozbalit vlákno
3
anonym
24. 6. 2007 16:25
Re: Podvozek
range ma myslim vzduchove pruzenie ak ne tak sorry
neregistrovaný "mida"
24. 6. 2007 20:19
Re: Podvozek
tos na to kápnul - ať žije tucink >:D >:D :yes:
neregistrovaný "Skopi"
24. 6. 2007 23:35
Re: Podvozek
>:D no ale fakt by mely pomoct, ty pruziny!
neregistrovaný "rout"
24. 6. 2007 20:16
...
Tak u luxusních aut bych určitě řešil užitečnou hmotnost. Už vidím, jak někdo rve do káry za + 2 mega famílii, bagář a jede pár set kiláků na dovolenou. Tihle lidi mají na leteckou přepravu a zajímavější destinace. Ale v česku na tohle lidi ještě holt nejsou zvyklí, takže zalínadlo jménem užitečná hmotnost má pořád ještě sílu. >:D
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "jan z NY"
24. 6. 2007 21:41
Re: ...
nizka uzitecna homotnost u lexuse byla uz drive v USA velka tema. Prumerny american vazi okolo 100kg, kdyz nalozi celou rodinu tak muze zavazadlo posilat letecky. Na BBC rikali ze ls460 snese jen 340KG! jeho primi kunkurent je s450 (ne s600) a ten snese 550KG co je patrny rozdil!
na zapade se tyto veci resi, protoze vpripade nehody hleda pojistka kazdou blbost jen aby nemusela vyplacet, v urcitem pripade muzes ztratit i garanci.
anonym
25. 6. 2007 06:55
Re: ...
citat diskusiu skopírujem ti jeden prispevok od mac2. :"..Je třeba rozlišovat pohotovostní hmotnost a provozní (pohotovostní + 75kg řidič). Třeba Lexus LS460 uvádí max. provozní hmotnost 2130 a celkovou 2495 - zbývá tedy 430kg pro řidiče a 3 pasažéry (top verze je čtyřmístná), což není tak zlé..."
neregistrovaný "smudliky budliky"
25. 6. 2007 10:48
Re: ...
Tak to se teda těžce pleteš. Letecká doprava ano, ale je to jiný typ dovolené. Je to peklo na přepravu zavazadel, zvlášť když jsi zvyklý na své sportovní náčiní apod. Tam jsou auta k nezaplacení. Divil by ses, kolik lidí jezdí slušnými auty na Riviéru trochu si užít sluníčka... :-)
anonym
25. 6. 2007 12:54
Re: ...
ano ale maju par veci a golfove palice.. par 100eur bankviek a ...KREDITKY:)) na rozdiel od klasickej ceskoslovenskej rodinky ktora vlecie vsetko(od nafukovaciek lehatok uterakov zradla a pod..) v 5hviezdickovom hotel na francuzkej riviere toho vela nepotrebujes.Okrem sakra velkeho uctu a dajakej goldkarticky.)
25. 6. 2007 12:34
Neřešit...
Britský sportovní vůz nejmenované značky má přesně stejnou užitečnou hmotnost a bez problémů uveze dva lehce přesmetrákové chlapy plus věci na víkend (dvě sportovní tašky a stan). Mám vyzkoušené :o)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "potkan"
25. 6. 2007 12:57
hmotnost
mě to přijde celkem absurdní.. moje corolla má 1020kg pohotovostní hmotnost, celkem to vychází do půldruhé tuny včetně lidí, paliva a bagáže.. dnes mají auta o půl tuny navíc, a přitom je to stejně velký auto. co furt řešej - neříkejte, že bezpečnost (výztuhy, pytle atp. tolik váží..)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel V6"
25. 6. 2007 14:01
1790???
Kde sebrali pohotovostní hmotnost 1790Kg.
Dle údajů na www.alfaromeo.cz jsou pohotovostní váhy Spideru následující:
2,2 JTS 1530Kg (Selespeed 1550Kg)
3,2 V6 1690Kg (Automat 1710Kg)
2,4 JTD 1660Kg
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "delph"
25. 6. 2007 22:13
?mladík?
jestly jsou fotky autentické tak ten chlap má prošedivělé vlasy víc jak můj 50 letý otec...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Marc159"
27. 6. 2007 00:11
159
AR 159 3,2 JTS, která tomu Spideru není nepodobná, má max povolenou hmotnost 2200kg. Mám to v techničáku a v případě zájmu je to k nahlédnutí.
Ale nemám moc času, protože si běžím přečíst poslední informace o Aničce Mudrové, důchodkyni z klokánku. To je mnohem objektivnější než tyhle nesmysly. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "xxxx"
30. 6. 2007 23:02
hmmm
a to ako ked tam nalozi 60 kg priatelku tak sa auto nepohne ci co..
Rozbalit vlákno
0