Gert Wiertelarz má problém. Koupil si novou Alfu Romeo Spider a zjistil, že své spolujezdce si bude muset pečlivě vybírat. Jeho vůz má totiž užitečnou hmotnost 170 kilogramů a on sám váží 115 kilo…
Drahá auta od kterých člověk něco čeká ale pro praktické využití jsou k ničemu. S žádným s uvedených aut bych asi nemohl ani jet na dovolenou. Stačí 4 dospělí lidi a pár kufrů a jsou přetížený. :no:
Blbá Fabie nebo Octavie uvezou 515, resp. 660kg. :yes:
no jo, ale ani fabia a octavie nemaji v crash testu 5 hvezdicek....
ono je to prima umera, bezpecnost a vaha....
ja radsi jdu po bezpecnejsim aute!! mam zminenou alfu, ale 159, coz je stejny podvozek - je tezka, ale stabilni a bezpecna, to je pro mne dulezity!!
Nic proti 159, ale hmotnost se nerovna bezpecnosti. Pri srazce s jinym vozidlem to je urcita vyhoda, pri srazce s pevnou prekazkou zase naopak. Bezpecnost se dosahuje pevnosti karoserie a programovanymi bezpecnostnimi zonami. Dle me jsou AR 159/brera/spider velmi podarena auta. V zasade bych jim vytknul prave predevsim tu hmotnost. Kdyby usetrili nejakych 100kg, vyrazne by jim to prospelo.
řek bych že to faaakt nikdo neřeši... a na silnicich váhu osobákum nekontrolujou... jakou má vubec užitečnou hmotnost forman?? myslim že většina lidi co ho má si to tak jednou přečetla v techničáku nebo tak, ale vic to už absolutně neřeši... tak nevim proč to řeši ten němec?? němci sou divni
Je třeba rozlišovat pohotovostní hmotnost a provozní (pohotovostní + 75kg řidič). Třeba Lexus LS460 uvádí max. provozní hmotnost 2130 a celkovou 2495 - zbývá tedy 430kg pro řidiče a 3 pasažéry (top verze je čtyřmístná), což není tak zlé.
Spravnej nazor. a navic existuje pohotovostni stav, coz odpovida provozni hmotnosti. ;-)). Dle vyjadreni z MVCR kdyz jsem se ptal na ten zmatek v technicaku a v zakonech. Nevim jeslti na to autor clanku bral zretel ale plno z tech aut muze mit tu hmotnost jako hmotnost bez ridice a to uz vetsinou staci.
Dneska se do vsech dokladu uvadi provozni hm. (technicaky, ZTP, CoC listy....), opravdu vcetne 75kg ridice. Takze ta uzitecna hmotnost u alfy 140kg staci na 55kg pritelkyni a 85kg nakladu.
Takhle bych to viděl.
Ten němec je trouba, ale to je v Německu běžné.
Za a) Bych to neřešil, za b) je to spider, tedy v podstatě motorka an 4 kolech, co tam chce proboha vozit. Aby vozil nějakou bacyhyni, na to si nemusel kupovat spider. Zajímala by mě užitečná hmotnost třeba u Mercedesu SLK a jiného zázraku...
No tak jako takhle. já vážím nějakých 80 kg, což je celkem standardní váha.. A k tomu pipku s 55 kg (ta na obrázku tu váhu nemá ani náhodou) a mám i volno na věci an dovču. Takže.. resumé? Jás e o tu Alfici dobrovolně hlásím.. >:-[]
Trouba neni v nemecku o nic beznejsi nez tady, cehoz si sam dukazem, a dvoumistny vuz s uzitecnou hmotnosti 170kg je opravdu dost na hrane. No, italsky normy.
Tech 170kg je sice na hrane, ale faktem zustava, ze prumernym dvem lidem i se zavazadly bude stacit. To ten Spider 3.2 JTS V6 se svymi 140kg to je teprve neco.
Uz je mi jasne proc se Alfa nevyvazela do USA. Je tam bez sance :-D Ovsem ruku na srdce....evropane, pokud chcete jezdit krasnymi vozy, vyhybejte se americkemu stylu zivota!
Já to naprosto nechápu - dyť přece musí stačit dát tužší pružiny/tlumiče a užitečná hmotnost se musí zvýšit. Akorát by to nenaložený trochu víc drncalo. Ale to u takovýho Range Roveru asi nebude problém... Proč by to třeba automobilky nemohly řešit třeba příplatkovou výbavou???
Tak u luxusních aut bych určitě řešil užitečnou hmotnost. Už vidím, jak někdo rve do káry za + 2 mega famílii, bagář a jede pár set kiláků na dovolenou. Tihle lidi mají na leteckou přepravu a zajímavější destinace. Ale v česku na tohle lidi ještě holt nejsou zvyklí, takže zalínadlo jménem užitečná hmotnost má pořád ještě sílu. >:D
nizka uzitecna homotnost u lexuse byla uz drive v USA velka tema. Prumerny american vazi okolo 100kg, kdyz nalozi celou rodinu tak muze zavazadlo posilat letecky. Na BBC rikali ze ls460 snese jen 340KG! jeho primi kunkurent je s450 (ne s600) a ten snese 550KG co je patrny rozdil!
na zapade se tyto veci resi, protoze vpripade nehody hleda pojistka kazdou blbost jen aby nemusela vyplacet, v urcitem pripade muzes ztratit i garanci.
citat diskusiu skopírujem ti jeden prispevok od mac2. :"..Je třeba rozlišovat pohotovostní hmotnost a provozní (pohotovostní + 75kg řidič). Třeba Lexus LS460 uvádí max. provozní hmotnost 2130 a celkovou 2495 - zbývá tedy 430kg pro řidiče a 3 pasažéry (top verze je čtyřmístná), což není tak zlé..."
Tak to se teda těžce pleteš. Letecká doprava ano, ale je to jiný typ dovolené. Je to peklo na přepravu zavazadel, zvlášť když jsi zvyklý na své sportovní náčiní apod. Tam jsou auta k nezaplacení. Divil by ses, kolik lidí jezdí slušnými auty na Riviéru trochu si užít sluníčka... :-)
ano ale maju par veci a golfove palice.. par 100eur bankviek a ...KREDITKY:)) na rozdiel od klasickej ceskoslovenskej rodinky ktora vlecie vsetko(od nafukovaciek lehatok uterakov zradla a pod..) v 5hviezdickovom hotel na francuzkej riviere toho vela nepotrebujes.Okrem sakra velkeho uctu a dajakej goldkarticky.)
Britský sportovní vůz nejmenované značky má přesně stejnou užitečnou hmotnost a bez problémů uveze dva lehce přesmetrákové chlapy plus věci na víkend (dvě sportovní tašky a stan). Mám vyzkoušené :o)
mě to přijde celkem absurdní.. moje corolla má 1020kg pohotovostní hmotnost, celkem to vychází do půldruhé tuny včetně lidí, paliva a bagáže.. dnes mají auta o půl tuny navíc, a přitom je to stejně velký auto. co furt řešej - neříkejte, že bezpečnost (výztuhy, pytle atp. tolik váží..)
Kde sebrali pohotovostní hmotnost 1790Kg.
Dle údajů na www.alfaromeo.cz jsou pohotovostní váhy Spideru následující:
2,2 JTS 1530Kg (Selespeed 1550Kg)
3,2 V6 1690Kg (Automat 1710Kg)
2,4 JTD 1660Kg
AR 159 3,2 JTS, která tomu Spideru není nepodobná, má max povolenou hmotnost 2200kg. Mám to v techničáku a v případě zájmu je to k nahlédnutí.
Ale nemám moc času, protože si běžím přečíst poslední informace o Aničce Mudrové, důchodkyni z klokánku. To je mnohem objektivnější než tyhle nesmysly. ;-)