Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Užitečná hmotnost: Pomoc, moje alfa je moc tlustá!

42 komentářů

a to ako ked tam nalozi 60 kg priatelku tak sa auto nepohne ci co..
AR 159 3,2 JTS, která tomu Spideru není nepodobná, má max povolenou hmotnost 2200kg. Mám to v techničáku a v případě zájmu je to k nahlédnutí.
Ale nemám moc času, protože si běžím přečíst poslední informace o Aničce Mudrové, důchodkyni z klokánku. To je mnohem objektivnější než tyhle nesmysly. 😉
:yes: :yes:
jestly jsou fotky autentické tak ten chlap má prošedivělé vlasy víc jak můj 50 letý otec...
Kde sebrali pohotovostní hmotnost 1790Kg.
Dle údajů na www.alfaromeo.cz jsou pohotovostní váhy Spideru následující😒br /> 2,2 JTS 1530Kg (Selespeed 1550Kg)
3,2 V6 1690Kg (Automat 1710Kg)
2,4 JTD 1660Kg
mě to přijde celkem absurdní.. moje corolla má 1020kg pohotovostní hmotnost, celkem to vychází do půldruhé tuny včetně lidí, paliva a bagáže.. dnes mají auta o půl tuny navíc, a přitom je to stejně velký auto. co furt řešej - neříkejte, že bezpečnost (výztuhy, pytle atp. tolik váží..)
ano ale maju par veci a golfove palice.. par 100eur bankviek a ...KREDITKY😊) na rozdiel od klasickej ceskoslovenskej rodinky ktora vlecie vsetko(od nafukovaciek lehatok uterakov zradla a pod..) v 5hviezdickovom hotel na francuzkej riviere toho vela nepotrebujes.Okrem sakra velkeho uctu a dajakej goldkarticky.)
Sleeper
Britský sportovní vůz nejmenované značky má přesně stejnou užitečnou hmotnost a bez problémů uveze dva lehce přesmetrákové chlapy plus věci na víkend (dvě sportovní tašky a stan). Mám vyzkoušené 😄
Tak to se teda těžce pleteš. Letecká doprava ano, ale je to jiný typ dovolené. Je to peklo na přepravu zavazadel, zvlášť když jsi zvyklý na své sportovní náčiní apod. Tam jsou auta k nezaplacení. Divil by ses, kolik lidí jezdí slušnými auty na Riviéru trochu si užít sluníčka... 😄
SLK 350 - 315kg, s automatom 295kg. Na dvojmiestne auto celkom dosť.Či nie?
citat diskusiu skopírujem ti jeden prispevok od mac2. :"..Je třeba rozlišovat pohotovostní hmotnost a provozní (pohotovostní + 75kg řidič). Třeba Lexus LS460 uvádí max. provozní hmotnost 2130 a celkovou 2495 - zbývá tedy 430kg pro řidiče a 3 pasažéry (top verze je čtyřmístná), což není tak zlé..."
>😁 no ale fakt by mely pomoct, ty pruziny!
nizka uzitecna homotnost u lexuse byla uz drive v USA velka tema. Prumerny american vazi okolo 100kg, kdyz nalozi celou rodinu tak muze zavazadlo posilat letecky. Na BBC rikali ze ls460 snese jen 340KG! jeho primi kunkurent je s450 (ne s600) a ten snese 550KG co je patrny rozdil!
na zapade se tyto veci resi, protoze vpripade nehody hleda pojistka kazdou blbost jen aby nemusela vyplacet, v urcitem pripade muzes ztratit i garanci.
Wolffe, to jsi tedy doslova chroust >😁
tos na to kápnul - ať žije tucink >😁 >😁 :yes:
Tak u luxusních aut bych určitě řešil užitečnou hmotnost. Už vidím, jak někdo rve do káry za + 2 mega famílii, bagář a jede pár set kiláků na dovolenou. Tihle lidi mají na leteckou přepravu a zajímavější destinace. Ale v česku na tohle lidi ještě holt nejsou zvyklí, takže zalínadlo jménem užitečná hmotnost má pořád ještě sílu. >😁
Tech 170kg je sice na hrane, ale faktem zustava, ze prumernym dvem lidem i se zavazadly bude stacit. To ten Spider 3.2 JTS V6 se svymi 140kg to je teprve neco.
Trouba neni v nemecku o nic beznejsi nez tady, cehoz si sam dukazem, a dvoumistny vuz s uzitecnou hmotnosti 170kg je opravdu dost na hrane. No, italsky normy.
No tak jako takhle. já vážím nějakých 80 kg, což je celkem standardní váha.. A k tomu pipku s 55 kg (ta na obrázku tu váhu nemá ani náhodou) a mám i volno na věci an dovču. Takže.. resumé? Jás e o tu Alfici dobrovolně hlásím.. >😒]
range ma myslim vzduchove pruzenie ak ne tak sorry
Já to naprosto nechápu - dyť přece musí stačit dát tužší pružiny/tlumiče a užitečná hmotnost se musí zvýšit. Akorát by to nenaložený trochu víc drncalo. Ale to u takovýho Range Roveru asi nebude problém... Proč by to třeba automobilky nemohly řešit třeba příplatkovou výbavou???
řek bych že to faaakt nikdo neřeši... a na silnicich váhu osobákum nekontrolujou... jakou má vubec užitečnou hmotnost forman?? myslim že většina lidi co ho má si to tak jednou přečetla v techničáku nebo tak, ale vic to už absolutně neřeši... tak nevim proč to řeši ten němec?? němci sou divni
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pri tom s600 treba pripocitat 68 kg vodica 7 kg batoziny a na 90% plnu nadrz co je asi 81 litrov paliva
možná se prostě zaměřil na jinou věkovou kategorii
...alebo nech chodi vzdy iba na pol nadrze 😄 zopar kilo "usetri"
Kuba2k
Dneska se do vsech dokladu uvadi provozni hm. (technicaky, ZTP, CoC listy....), opravdu vcetne 75kg ridice. Takze ta uzitecna hmotnost u alfy 140kg staci na 55kg pritelkyni a 85kg nakladu.
CrazyJester
to je mozna z casti pravda. ale kdyz uz udelam auto s vysokou hmotnosti tak ho asi nadimenzuji tak, aby melo i nakou pouzitelnou nosnost.
essesant
Nic proti 159, ale hmotnost se nerovna bezpecnosti. Pri srazce s jinym vozidlem to je urcita vyhoda, pri srazce s pevnou prekazkou zase naopak. Bezpecnost se dosahuje pevnosti karoserie a programovanymi bezpecnostnimi zonami. Dle me jsou AR 159/brera/spider velmi podarena auta. V zasade bych jim vytknul prave predevsim tu hmotnost. Kdyby usetrili nejakych 100kg, vyrazne by jim to prospelo.
asi si prestanu kupovat autotip, driv nebo pozdeji se z nej vsechny clanky objevi zde
Uz je mi jasne proc se Alfa nevyvazela do USA. Je tam bez sance 😁 Ovsem ruku na srdce....evropane, pokud chcete jezdit krasnymi vozy, vyhybejte se americkemu stylu zivota!
Wolff vozí holky v instatním balení, na obrázku v časopise >😁
Holka 55 kg je bachyne??? no nevim - mas doma anorekticku?
Spravnej nazor. a navic existuje pohotovostni stav, coz odpovida provozni hmotnosti. 😉). Dle vyjadreni z MVCR kdyz jsem se ptal na ten zmatek v technicaku a v zakonech. Nevim jeslti na to autor clanku bral zretel ale plno z tech aut muze mit tu hmotnost jako hmotnost bez ridice a to uz vetsinou staci.
Takhle bych to viděl.
Ten němec je trouba, ale to je v Německu běžné.
Za a) Bych to neřešil, za b) je to spider, tedy v podstatě motorka an 4 kolech, co tam chce proboha vozit. Aby vozil nějakou bacyhyni, na to si nemusel kupovat spider. Zajímala by mě užitečná hmotnost třeba u Mercedesu SLK a jiného zázraku...
Máte pravdu, autor článku se zjevně překoukl. Opraveno (správná užitečná hmotnost je 490/475 kg - druhé pro AT).
Tak ať zhubne a má po problémech..
no jo, ale ani fabia a octavie nemaji v crash testu 5 hvezdicek....
ono je to prima umera, bezpecnost a vaha....
ja radsi jdu po bezpecnejsim aute!! mam zminenou alfu, ale 159, coz je stejny podvozek - je tezka, ale stabilni a bezpecna, to je pro mne dulezity!!
S tym FORESTEROM to nie je pravda.Hmotnost Forestera je 1398 Kg/ odmerany na vahe/ a uzitocna nosnost je 490 Kg. Neviem odkial ste zobrali tie udaje.
Je třeba rozlišovat pohotovostní hmotnost a provozní (pohotovostní + 75kg řidič). Třeba Lexus LS460 uvádí max. provozní hmotnost 2130 a celkovou 2495 - zbývá tedy 430kg pro řidiče a 3 pasažéry (top verze je čtyřmístná), což není tak zlé.
Tak by me zajimalo jestli to nekdo resi, pac vetsina aut musi jezdit pretizena. BMW 523i uzitecna hmotnost 360 kg.
Avatar - Sprint
Sprint
Drahá auta od kterých člověk něco čeká ale pro praktické využití jsou k ničemu. S žádným s uvedených aut bych asi nemohl ani jet na dovolenou. Stačí 4 dospělí lidi a pár kufrů a jsou přetížený. :no:
Blbá Fabie nebo Octavie uvezou 515, resp. 660kg. :yes: