Bezpečnost
@Honza Mička
Zadní mlhovka oslnuje a stahuje pozornost. Je za mne mnohem nebezpečnější než neosvetlene auto, protoze oko podvědomě stále kouká na intenzivní zdroj světla. Je nebezpečná pro celé okolí, neosvetlene auto hlavně sám pro sebe
Zadní mlhovka oslnuje a stahuje pozornost. Je za mne mnohem nebezpečnější než neosvetlene auto, protoze oko podvědomě stále kouká na intenzivní zdroj světla. Je nebezpečná pro celé okolí, neosvetlene auto hlavně sám pro sebe
@KANKUNEN tady se jedná hlavně o ranní mlhy nebo náhlý silný déšť a šedá auta - typicky třeba Hyundai i30 nebo Tucson se světly v režimu Auto. Ty vzadu často nesvítí, i když by už měly. Takové vzadu neosvětlené auto je vidět až na poslední chvíli a to je mnohem větší nebezpečí než špatně použitá zadní mlhovka. Ta naštve, ale neohrožuje.
Představte si, že takové auto bude mít na dálnici poruchu, pojede pomalu a nestihnete dobrzdit, protože není vidět. Řidiče takového auta můžete upozornit zablikáním, zatroubením a on se kolikrát ještě vzteká, co si to dovolujete. On totiž neví, jak jeho auto svítí/nesvítí. Tyhle případy nás motivovaly k tomuto článku.
Honza
Představte si, že takové auto bude mít na dálnici poruchu, pojede pomalu a nestihnete dobrzdit, protože není vidět. Řidiče takového auta můžete upozornit zablikáním, zatroubením a on se kolikrát ještě vzteká, co si to dovolujete. On totiž neví, jak jeho auto svítí/nesvítí. Tyhle případy nás motivovaly k tomuto článku.
Honza
@Pepa_007
Zrovna včera jsem jen v Praze mezi 22😁0 a 23:00 potkal 2, co jeli na denní. Nechápu, že někdo není chopen si rozsvítit.
Zrovna včera jsem jen v Praze mezi 22😁0 a 23:00 potkal 2, co jeli na denní. Nechápu, že někdo není chopen si rozsvítit.
Ten guláš v podobě nejrůzněji fungujících systémů a nejrůznějších způsobů ovládání je na palici, hlavně pro ty co střídají více aut. Podobné je to třeba i s umístěním spínače varovných světel, který je pokaždé jinde a v kritickém okamžiku musí řidič pátrat kde je ten spínač zrovna v tomhle autě místo aby najisto sáhnul na nějaké standardní místo.
A perličkou jsou naše dopravní předpisy, které považují jízdu bez předepsaného osvětlení za banální přestupek, a to i za snížené viditelnosti tedy i v noci nebo mlze. Zákony u nás tvoří banda pitomců.
A perličkou jsou naše dopravní předpisy, které považují jízdu bez předepsaného osvětlení za banální přestupek, a to i za snížené viditelnosti tedy i v noci nebo mlze. Zákony u nás tvoří banda pitomců.
Klasika. Jízda na denní svícení v noci. V dešti. Mlhovky bez mlhy. LED nehomologovane žárovky v běžných světlech. Policie s tím nic nedělá.
Auto bez světel je vidět dobře i za šera, kdy to automat ještě nepřepne. Vepředu svítí a vzadu vidíš sem tam brzdu nebo blinkr. Nejvíce oslňuje zadní mlhovka, přežít by se to dalo, ale leze mi to na nervy.
No neviem, ked prsi, dam stierac na auto a zapne mi to predne/zadne svetla. Ked ho dam na manualnu rychlost tak tusim tiez. Auto rezim mi zapne svetla az za vyraznejsieho sera, ked uz polovica aut iducoch oproti svieti stretavackami.
Ked prepnem na obrysovky/parkovacky, tak predne denne mi vyrazne zblednu, zapnu sa samozrejme zadne.
Ale suma sumarum, nejde o system, ale vzdy o vodica.
Ked prepnem na obrysovky/parkovacky, tak predne denne mi vyrazne zblednu, zapnu sa samozrejme zadne.
Ale suma sumarum, nejde o system, ale vzdy o vodica.
@Johnn ja obrysové svetlá ani neviem za jazdy na mojom aute zapnúť, proste mi to nedovolí. Takže ak chcem svietiť aj vzadu, musím zapnúť stretávacie svetlá.
Ja som zvyknutý už roky, že auto pri daždi (ak mám zapnuté automatické stierače) tak zapne už pri trochu vyššej intenzite stierania aj svetlá (ak sú v automatickom režime). Funguje to spoľahlivo (v minulosti niekoľko Fordov a teraz BMW). Pravdaže pri šere, občas manuálne zapnem svetlá ak sa mi zdá, že by to bolo vhodné a automaticky sa ešte nezapli.
např. megane svítí denní i zadní a má i kontrolku na obrysovky. Octavia ukáže kontrolky světel jen, když zmáčknete čudlík, jinak nevíte, co zrovna svítí.
Rady. Už je to hodně let,co jsem absolovoval autoškolu. Ale platilo, že světla obrysová, neboli parkovací se nepoužívají při jízdě,ale při stání třeba na krajnici.
A aby ve dne potkávací světlo oslňovalo, když by nemělo oslňovat ani v noci, je opravdu super úvaha. Z příručky koncernu VAG , nebo odkud pocházejí tyto moudra?
A aby ve dne potkávací světlo oslňovalo, když by nemělo oslňovat ani v noci, je opravdu super úvaha. Z příručky koncernu VAG , nebo odkud pocházejí tyto moudra?
@Roman Horký Ještě by mě zajímalo co dělat s LED žárovka mim které nejsou homologovány. Značně to oslňuje. vytváří to nebezpečné situace.
@Mikesus Klíč je v tom, že policajtům je to jedno. Za komančů chytali lidi kvůli pásům, světlům, blinkrům, kvůli nedání přednosti i kvůli nesprávné jízdě v pruhu, předjíždění. Dnes se tak maximálně měří rychlost, nic víc. Proč je divné, že si každý dělá co chce?
Vynucování dodržování Zákona není totalita. Anarchie na silnicích není demokracie. Bohužel, v ČR se to všem plete. Občanům, úředníkům, policii i vládě.
Vynucování dodržování Zákona není totalita. Anarchie na silnicích není demokracie. Bohužel, v ČR se to všem plete. Občanům, úředníkům, policii i vládě.
jo souhlas. Vidět a být viděn je základ jako jízda vpravo.