Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
2
"Klaun, to je klaun!" burácely děti.
Man Ký
1
@Roman Horký a kde na tebe burácely? měl jsi z toho trauma nebo radost?
JirkaVejrazka
1
@Man Ký Zhruba nekdy koncem 60. let v povidce Simka a Grossmanna "Navsteva cirkusu"
PowerHouse
Tak víme, že v Indii (nejlidnatější stát) je Kylaq za 8690€
a do 3 let tam bude mít Škodárna za podobné peníze i BEV.
A k té samořiditelnosti, i ta Indie nasazuje Qualcomm, který dnes umí eyes off a dobře víme, jak ty čipy rychle zastarávají a jak se ta auta rychle učí díky AI factories.
Většina lidí na této planetě bude s elektronikou, samořiditelností do aut nejspíše závislá na Qualcommu.
Již nyní Qualcomm využívají všechny EU automobilky.
https://www.qualcomm.com/…automotive/elite
a do 3 let tam bude mít Škodárna za podobné peníze i BEV.
A k té samořiditelnosti, i ta Indie nasazuje Qualcomm, který dnes umí eyes off a dobře víme, jak ty čipy rychle zastarávají a jak se ta auta rychle učí díky AI factories.
Většina lidí na této planetě bude s elektronikou, samořiditelností do aut nejspíše závislá na Qualcommu.
Již nyní Qualcomm využívají všechny EU automobilky.
https://www.qualcomm.com/…automotive/elite
@PowerHouse
qualcomm ma problem s licenci od ARM, tak je otazka, ja se to vyvine ...
jen aby skodovka v indii nedopadla podobne jako v chine.
myslim, ze to byl jahn, kterej to v chine s nadsenim rozjizdel a po par letech, kdyz chinani od Zapadu ukradli co mohli a auta se naucili delat, mu sklaplo a dnes aby chodil kanalama.
ale verim, ze indie je myslenim a moralkou apon trochu jinde, nez komousi v chine
qualcomm ma problem s licenci od ARM, tak je otazka, ja se to vyvine ...
jen aby skodovka v indii nedopadla podobne jako v chine.
myslim, ze to byl jahn, kterej to v chine s nadsenim rozjizdel a po par letech, kdyz chinani od Zapadu ukradli co mohli a auta se naucili delat, mu sklaplo a dnes aby chodil kanalama.
ale verim, ze indie je myslenim a moralkou apon trochu jinde, nez komousi v chine
Xprcek
„V podstatě, myslím si, že nabízet běžný model za 25 tisíc dolarů postrádá smysl. Bylo by to hloupé,“ uzavřel Musk.
Přeloženo do reality, neumíme postavit auto do 25 tisíc, ale budeme to okecávat stejně trapně, jako to dělají ostatní lidé v branži. Sutečnost je taková, že BYD a její mateřské zemi to umí, což otevírá příležitost pro Wolfsburg znovu začít vyrábět lidové vozy v joint-venture. Jenže to by prvně musela kriegsmarine přestat okopávat čínské kotníky v taiwanské úžince.
- https://ip-quarterly.com/…rs-taiwan-strait
Přeloženo do reality, neumíme postavit auto do 25 tisíc, ale budeme to okecávat stejně trapně, jako to dělají ostatní lidé v branži. Sutečnost je taková, že BYD a její mateřské zemi to umí, což otevírá příležitost pro Wolfsburg znovu začít vyrábět lidové vozy v joint-venture. Jenže to by prvně musela kriegsmarine přestat okopávat čínské kotníky v taiwanské úžince.
- https://ip-quarterly.com/…rs-taiwan-strait
@Xprcek Máš rád Číňany? Máš rád ty kluky šikmooký?
Nezdá se, že by xenofobie a politika historicky stála v cestě spolupráce evropských a čínských automobilek:
- Volkswagen a SAIC Motor: Společný podnik Shanghai Volkswagen Automotive Co., Ltd. (SVW) byl založen v roce 1984 a je jedním z největších výrobců automobilů v Číně.
- Volkswagen a FAW Group: FAW-Volkswagen Automotive Co., Ltd. je dalším významným společným podnikem Volkswagenu v Číně, zaměřeným na výrobu osobních vozů.
- BMW a Brilliance Auto Group: BMW Brilliance Automotive Ltd. je společný podnik založený v roce 2003 pro výrobu vozů BMW v Číně.
- Daimler a BAIC Motor: Beijing Benz Automotive Co., Ltd. je společný podnik mezi Daimlerem a BAIC Motor, zaměřený na výrobu vozů Mercedes-Benz v Číně.
- Renault a Dongfeng Motor Corporation: Společný podnik Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) byl založen v roce 2013 pro výrobu vozů Renault v Číně.
- PSA Group (nyní součást Stellantis) a Dongfeng Motor Corporation: Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile Co., Ltd. je společný podnik pro výrobu vozů Peugeot a Citroën v Číně.
- Stellantis a Leapmotor: V roce 2023 Stellantis oznámil investici do čínské automobilky Leapmotor, čímž získal 20% podíl a přístup k technologiím pro výrobu elektromobilů.
- Renault a Geely: V roce 2023 Renault a Geely založili společný podnik zaměřený na vývoj a výrobu spalovacích motorů a hybridních pohonných systémů.
- Mercedes-Benz a Geely: V roce 2019 Mercedes-Benz oznámil společný podnik s Geely pro výrobu elektromobilů značky Smart na platformě Geely SEA.
- BMW a Great Wall Motor: V roce 2020 BMW a Great Wall Motor investovali do společného podniku Spotlight Automotive pro výrobu elektromobilů Mini v Číně.
- Jaguar Land Rover a Chery: V roce 2012 Jaguar Land Rover a Chery založili společný podnik Chery Jaguar Land Rover pro výrobu vozů Jaguar a Land Rover v Číně.
... a mohli bychom pokračovat.
- Volkswagen a SAIC Motor: Společný podnik Shanghai Volkswagen Automotive Co., Ltd. (SVW) byl založen v roce 1984 a je jedním z největších výrobců automobilů v Číně.
- Volkswagen a FAW Group: FAW-Volkswagen Automotive Co., Ltd. je dalším významným společným podnikem Volkswagenu v Číně, zaměřeným na výrobu osobních vozů.
- BMW a Brilliance Auto Group: BMW Brilliance Automotive Ltd. je společný podnik založený v roce 2003 pro výrobu vozů BMW v Číně.
- Daimler a BAIC Motor: Beijing Benz Automotive Co., Ltd. je společný podnik mezi Daimlerem a BAIC Motor, zaměřený na výrobu vozů Mercedes-Benz v Číně.
- Renault a Dongfeng Motor Corporation: Společný podnik Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) byl založen v roce 2013 pro výrobu vozů Renault v Číně.
- PSA Group (nyní součást Stellantis) a Dongfeng Motor Corporation: Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile Co., Ltd. je společný podnik pro výrobu vozů Peugeot a Citroën v Číně.
- Stellantis a Leapmotor: V roce 2023 Stellantis oznámil investici do čínské automobilky Leapmotor, čímž získal 20% podíl a přístup k technologiím pro výrobu elektromobilů.
- Renault a Geely: V roce 2023 Renault a Geely založili společný podnik zaměřený na vývoj a výrobu spalovacích motorů a hybridních pohonných systémů.
- Mercedes-Benz a Geely: V roce 2019 Mercedes-Benz oznámil společný podnik s Geely pro výrobu elektromobilů značky Smart na platformě Geely SEA.
- BMW a Great Wall Motor: V roce 2020 BMW a Great Wall Motor investovali do společného podniku Spotlight Automotive pro výrobu elektromobilů Mini v Číně.
- Jaguar Land Rover a Chery: V roce 2012 Jaguar Land Rover a Chery založili společný podnik Chery Jaguar Land Rover pro výrobu vozů Jaguar a Land Rover v Číně.
... a mohli bychom pokračovat.
Barry Lyndon
Pokud by mělo být FSD na spadnutí (moc nevěřím, ale budiž), pak by bylo logické opustit plány na mega výrobu levných aut, protože pro ně nebudou zákazníci. Nízkopříjmovky budou jezdit právě těmi roboty za 5 Kč/km a ani si nebudou muset dělat řidičák, takže na co levná auta?
Jinak nevím, jak teď budou woke Kaliforňané a spol. kupovat auta od vrchního Trumpitisty... :-)
Jinak nevím, jak teď budou woke Kaliforňané a spol. kupovat auta od vrchního Trumpitisty... :-)
DonVito
Timto Musk nesokuje vubec!
Pry nechtel volant ani do TMY.
😀
https://www.businessinsider.com/…l-model-y-2021-8
Elon Musk didn't want Tesla's Model Y to have a steering wheel so engineers developed the car behind his back
Pry nechtel volant ani do TMY.
😀
https://www.businessinsider.com/…l-model-y-2021-8
Elon Musk didn't want Tesla's Model Y to have a steering wheel so engineers developed the car behind his back
Freddka
Ja myslim, ze Tesla nepotrebuje mit prosukt s malym marginem.
Je to velky riziko delat velky objem s 5-10% marginem - jakmile se zhoupne odbyt, jsi tezce v minusu.
At si to uzije nekdo jiny. Treba nejaky cinan, ktereho zachrani stat, kdyz bude krachovat.
Tesla se bude soustredit na to, v cem je dobra tj 3 a Y. Stale je vylepsuji a zlevnuji a jsou ziskovi a konkurence nestiha.
A mezitim budou brutalne investovat do autonomie, cimz si odemknou dalsi dve dekady. A nevadi, ze to 10 let nevydela, pokud si usrzi technologicky naskok.
To jejich robotaxi bude na silnicich max 2030, mozna ze zacatku trochu blby, ale 2040 to bude fungovat uplne v pohode.
Je to velky riziko delat velky objem s 5-10% marginem - jakmile se zhoupne odbyt, jsi tezce v minusu.
At si to uzije nekdo jiny. Treba nejaky cinan, ktereho zachrani stat, kdyz bude krachovat.
Tesla se bude soustredit na to, v cem je dobra tj 3 a Y. Stale je vylepsuji a zlevnuji a jsou ziskovi a konkurence nestiha.
A mezitim budou brutalne investovat do autonomie, cimz si odemknou dalsi dve dekady. A nevadi, ze to 10 let nevydela, pokud si usrzi technologicky naskok.
To jejich robotaxi bude na silnicich max 2030, mozna ze zacatku trochu blby, ale 2040 to bude fungovat uplne v pohode.