Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Automatická volba? Ne tak docela

58 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Perfektní auto vzhledem k dnešní době. 2.0 r4 diesel pod kapotou dnes je zkrátka doslova zlatý grál. Nic lepšího pro ty, co najedou více km, zkrátka není.

Pro soukromé kupce to však není. Octavia je drahá, zvláště pro české rodiny.
Naštěstí máme stále Hyundai a Kia, a Ceed nebo i30 jsou mnohem lepší nabídkou.

Co mi na současných modelech Škody ale dost vadí, jsou dekory a materiály. Tam je třeba být hodně obezřetný. A obávám se, že v rozumných cenách rozumný dekor nebude...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Drahá není, respektive záleží s čím ji srovnáváš, proti korejcům s 1.5TGDi je drahá, ale jinak rozumná konfigurace pod 800 ( i cena testovaného auta není závratná na dnešní dobu, ale seženeš za to O4 s 1.5 TSI a DSG) za takové auto nevidím jako problém, jenže pak už nastupují ti lepší z C segmentu, které mají třeba dotaženější jízdní vlastnosti, lepší a silnější motory, výbavy a to třeba i sesterský Golf.... Faceliftem jsem nejezdil, ale předface stejnou verzí ano, auto je měkké (takové francouzské z 80-90tek), ale v první zatáčce se začne brutálně vlnit, prostornost je super, materiály už nic moc, tady to jde od Oktávie 2 pořád tak nějak pomalu dolu.. naopak se mne líbil motor, i já s tím jezdil za 5, takže je to o prioritách @rohYpnol
Petr Kozohorský
@Ozzman Pokud si jdete koupit nové auto, třeba Octavii, tak Vám houby pomůže konstatování, že Octavia není drahá, protože existují mnohem dražší auta, třeba za 3, 5 a více miliónů. Důležitý pro Vás bude stav peněženky, zda na to máte nebo ne. A rohYpnol napsal, že pro peněženku českých rodin je Octavia drahá, tzn. nedostupná. Řekl bych, že to myslel takto.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Kozohorský ?? 😆
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud si jdu koupit Oktávii, jdu si koupit Oktávii, pokud si jdu koupit kombík C segmentu a mam na něj 500-600 tisíc, nekoupím si ji, nemám na ni a jdu asi ke korejcum. Pokud mám na takový kombík 800-900 tisíc, tak už o ní mohu uvažovat, ale v této cenové jsou i jiná auta tohoto segmentu a proti nim není nijak výrazně dražší.... a tam už nemaj třeba ti korejci co nabídnout, když osekali motorizace, ale jsou tam jiná auta, Golf, Cupra Leon, Corolla, lepší verze Peugeotu 308/Astry, Mazda 3, Civic... to vše stojí s trochou výbavy a s nějakým motorem podobně jako ta Oktávie... takže vzhledem ke konkurenci Oktávka s 1.5TSI či 2.0TDI není nikterak dražší... .a že lidi spíše mají na auta levnější ? To ano, ale to Oktávku nečiní drahou vůči konkurenci, ale drahou pro lidi, ale to jsou pak drahá všechna jemnovaná auta.. @Petr Kozohorský
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Kozohorský

Přesně tak jsem to myslel.
ericn
@Ozzman Ozzy, kdy že se ta OIV vlní? Já že jsem to za 4 roky, co s ní jezdím, nepozoroval 😋 Materiály jsou podle mě velmi dobré, nejhorší měla OIII - to byl lowcost i v Eleganci. Btw Octávek jsem měl zatím 8 různých od OII do OIV, srovnávat bych řekl, že můžu…
Avatar - Ozzman
Ozzman
V zatackach a idealne na nerovnostech v zatackach, nekdo tady nedavno trefne popsal, ze je to jako lodka v rozbourenem mori :) Pripdalo mne to jako peugeot 406, ale vlastne to nemyslim ve zlem. Trojka je tuzsi a takova tupejsi v zatackach, navic vic odskakuje zadek (taktez TDi, tady mal najeto hodne tisic km s poface verzemi a stale jezdim sluzebne). Interier jak co, trojka taky nebyla uz nic moc, ale kdyz si sednes do o2 tak pak pochopis o cem mluvim, mam prime srovnani, kamaradi to jeste provozuji O1-O4, tak v tom jezdim na stridacku jako ridic i pasazer ;) A za dlouhodobeho hlediska jsem sluzebne taky jezdil se vsemi od O1 @ericn
ericn
@Ozzman hele nesouhlasím s tebou, ale je to možná tím, že mám služební OIV G-Tec, která má vzadu v kufru dvě ze tří CNG flašek 😋 Nicméně jsem měl 14dní náhradní 2.0TDI a taky jsem žádné vlnění nepozoroval…
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jezdil Liftback 1.5 TSI MT a kombi v konfiguraci testovaneho, tzn 85kw TDI s MT a obě auta byla strašně měkká a v zatáčkách se to nahýbalo, až jsem měl nepříjemný pocit, že to auto nemám pod kontrolou, u moderních aut nejsem na toto zvyklý, i posilovač byl takový měkčí, hodně do komfortu, nechtěně, ale musím to srovnat, protože jsem přesedal, moje auto je proti tomu v zatáčce mnohem pevnější, máš pocit, že daleko více sedí a právě tím přesednutím to poznáš, ale upřímě, kdybych si měl vybrat podvozkově, tak beru měkčí O4, než netečnou a tužší O3, která zase ubírá komfortu. @ericn
ericn
@Ozzman OIII byl takový žebřiňák, hlavně teda s torzkou vzadu. Multilink byl v pohodě, i když v podobě G-Tecu měl ten zadek těžkej 😋 Tuhle jsem měl půjčenou jako náhradní OIII 2.0TDI s DSG a připadal jsem si jak ve Fabii. OIV je proti tomu pohoda, i s torzkou je to odladěné dobře. Pravidelně střídam 3 auta - zmíněnou OIV G-Tec, benzinový Touran a fastback i30 s víceprvkem vzadu. Vlnění u prostě nepozoruji, toť vše 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Aha, obhajoba vlastní garáže? Už jsme zase u toho, když ti to nevadí, neznamená že to nedělá.ale budeš tvrdit, že to nedělá.
Octavky jsem jezdil od O1 po O4 a asi nejpohodlnější byla O2 a nejlepší materiály měla. Nejspolehlivější byla O1, zbytek byl jen horší čím se číslo zvyšovalo.
ericn
@Mikesus Ne, žádná obhajoba, je to služebák. Jen se prostě nevlní. Btw s těmi materiály souhlasím, OII před FL je měla nejlepší. Takový bytelný auto :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vlastně Oktávku s multilinkem nejel, máme v práci O3 110kw, ty ještě nebyly hodny multilinku, takže ano, žebřinák to je, OIV taktéž v mnou zkoušených konfigurací neměl multilink, ale Gtec je na tom jak ? O3 ho měla.@ericn
ericn
@Ozzman OIV G-Tec má torzku (dokonce jsem se kvůli tobě dneska koukal pod auto, OIII měla víceprvek), ale nad ní je cca 50kg zátěže - 3 CNG lahve, 2 v kufru a jedna před nápravou, tj nejspíš to hraje svou roli :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak jsem vlastně jel s Oktávkou 3 s multilinkem, s tím Gtecem kdysi předface :D No určitě to muže být jiné, vždyť by to nebylo první auto, co je dle motorizace a verze totálně jinak nastavené, zkrátka na mne O4 nepusobila jako auto s kterym s chutí projedeš zatáčku, O3 tak působí trochu víc (i tak né nijak moc extra), do té doby, než je v zatáčce výmol a odskočí ti zadek :D @ericn
Avatar - lamal
lamal
@oZZ mk3 1.6tdi s torzkou pred fl je rebrinak, tuhsie nez clio po vymene podvozku, bez prehanania. Mame jednu liftback 2013 prvy rocnik na firme nedavno som v tom isiel a hrozne tuhe je to na silenblokoch aj tlmice... na druhej strane jazdi isto kvoli tomu a nepride mi, ze nejak zasadne uskakuje... mame aj facelifty combiky tie su zase gumove od zadnej torzky a uskakuju. Mlati na nich zadna naprava uz po 100tis km... do nejakych 80tis to nebolo tak poznat co ma prekvapilo, maju makksie silenbloky na torzke, ale pride mi to zase nedoladene, len to je blatovejsie.
Oproti tomu je O3 scout 4x4 ktore som jazdil 2ks je ine auto, aj predna a zadna naprava sa chovaju uplne inac nez na torzkach... ovladatelnost, tlmenie verovnosti, odhlucnenie podvozku.
O4 2,0TDi 85KW pred FL ma oproti O3 iny level odhlucenia a pohlcovania vibracii od podvozku, velky rozdiel kultivovanosti. Tiez mi prisla rozbredla, postrada istotu v ovladani, ale netvrdim ze nefunguje... zataca, je bezpecna nemal som s tym problem. Nejazdil som s tym vyssie rychlosti, takze mozno by sa dojmy zmenili na ohopsanej okreske pri 100kmh :-)
Homer J
@rohYpnol Korejci jsou levnější, ale jen díky základním výbavám s manuální klimou. Když si člověk vybaví i30 na úroveň základu Octavie, která má automatickou klimu, tak zjistí, že ten rozdíl bude okolo 30 tisíc, a to fakt není hodně. Samozřejmě chápu, že někdo dokáže s manuální klimou žít a stačí mu úplný základ, tak ten rozdíl je 100 tisíc a to je pro soukromníky hodně. Za to pojedou v létě na all-inclusive dovolenou a to se vyplatí, viď mamino :-) Navíc i30 už je na trhu od roku 2017, takže už je daleko zastaralejší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tu zastaralost proti O4, které do faceliftu nefungovala polovina elektroniky a druhá polovina byla na zasekaném infotainmentu (osobní zkušenost i zkušenost uživatelů z okolí) asi zase leckdo ocení, když si zakroutí klasickym kolečkem v korejci .) @Homer J
ericn
@Ozzman jj, i30 Fastback mám doma a je to takový korejský Golf VI v současné době a funguje ve spojení s 1,4TGDI a 6M velmi dobře a jak říkáš, vše je na tlačítko, včetně navždy vypnutelného asistenta hlídání v pruzích :-)
PowerHouse
Čekal jsem nižší spotřebu, to se již blíží benzínu, který je ale značně tižší.

Výhodou je samozřejmě nižší DPH na naftu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@PowerHouse spotřební daň, ale to už taky nebude dlouho...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon
Kéž by. Babiš si nebude řezat větev pod svou zlatou slepicí.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus To bude v rámci EU, nějaký Bureš do toho nemá co kecat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon
Že by konečně někdo v EU použil hlavu na to, co je potřeba?
Frfla
Jo líbí, ten kufr je úžasný. Škoda jen toho automatu, dávat navíc 100k se mi nechce. Jinak pro českou rodinu je příliš drahá.
Nebo Nebo
@Frfla Škoda je celkově drahá, mohou za to nejspíš elektromobily, které se musí cenově vyrovnat se spalovacími auty... a ještě aby se VW vrarili investice
johny555
Hlavně, že všichni řešili snížení výkonu u i30 z 118 na 103 kW, tady máme těžkou Oktávku se směšnými 85 kW a měl by být zlatý grál. Pro mě, za mě, ať si to kupuje, kdo chce. Za mě je to nejnesmyslnější kombinace. Nafta je pro služebáky, kteří najezdí desítky tisíc km ročně, hlavně dlouhé štreky. Tam je jediná přijatelná volba alespoň 110 kW v automatu. Fakt bych v dnešní době nechtěl dostat služebáka, ve kterém bych musel několik hodin denně trávit kvrdláním šaltpákou.
Pro soukromého zákazníka, který najede max 20t. ročně jedině benzín. Tam už je na osobních preferencích, jestli manuál či automat. Jednou jsem zkusil automat a nikdy bych se nevrátil k manuálu. Obzvláště v dnešní době, kdy jsou převody extrémně dlouhé a dávno neplatí, že člověk zařadil 5tku a měl ji 90 procent času.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@johny555

Přijde mi fakt absurdní že u služebáku ti manuál vadí zatímco soukromé ne.

Přitom je to často naopak. Když někdo najede hodně km, tak to jsou často dálnice nebo I. třídy a tam řadíš minimálně. Teda až na poskakování v koloně, tam je manuální řazení fakt opruz. Ale pokud jedeš, tak je řazení často naopak příjemné. Protože máš mj. auto pořád pod svoji 100% kontrolou a nejsi odkázán na to, co vymyslí stupidní zelený algoritmus mapy řazení dnešních aut.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je mi líto, jestli jezdíš autem, kde jako řidič netušíš, co dělá jeho automat.... co je to za auto ? Já to dokážu regulovat i u starého hydroměniče a vím, kdy co zařadí :D @rohYpnol
Avatar - Anonym
Anonym
@Ozzman
Nikdy nemůžeš vědět, co udělá automat. Řidicí jednotka automatu bývá většinou nadřazena všem řidicím jednotkám včetně motoru. U běžných aut, i kdybys prosil na kolenou, tak automat zařadí podle sebe.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vetsinu automatu regulujes plynem, jezdim řadu let automaty, variator, dvouspojka, menic, planetovka a vzdy se to da naucit. Powersfhift navic v sekvencnim rezimu nepreradil nikdy bez pokynu ridice… Variator a planetovka pak neradi, takze se ridi jen plynem a mas plnou kotnrolu ;) @Tycoon
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Příklad - nesnáším když mi auto přeřazuje v zatáčce. Ano, plynem teoreticky dokážeš ovlivnit. Jenže manuálu žádným plynem nic ovlivňovat nemusím a v zatáčce mi nepřeřadí, že. Jinýmisovy, mám auto zcela pod vlastní kontrolou a okamžik přeřazení nemusím ničím ovlivňovat, resp. nemusím svoji jízdu ovlivňovat tak, aby auto nepřeřadilo.
Arese
Každopádně je velká škoda, že motor 2.0 TDi 110 kW už u Octavie nelze zkombinovat s manuání převodovkou...😥
Man Ký
@Arese a chybí rovněž zadní spoiler
gil54
Podivné konfigurace, malý výkon a vysoká cena je dobrá cesta k nízkým prodejům a k legitimnímu důvodu ukončit výrobu kombíku podobně jako u Fabie.

Hlavně nenápadně.
Avatar - Emel
Emel
@gil54 jo, to víš že jo... mezi tím v realitě - Octavia 6. nejprodávanější auto v Evropě za pololetí, +25%, relevantní konkurence kromě Golfa a dejme tomu Corolly (#22) daleko vzadu.
gil54
double
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
triple
Man Ký
@Lenka Čížková kriple
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
simple
GS
Chápu -li to dobře, tak když manuál tak není možný adaptivní tempomat. Což pro dálniční lítání už beru jako vklad do pohodlí.
Miroslav Václavík
Mám koupenou O4 facelift 1,5 tsi s manuálem, přičemž adaptivní tempomat mám. Je to zřejmě od určité výbavy...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@GS Tak z principu věci a z logiky to nemůže fungovat, že ano?
Adaptiv je funkční jedině s automatem, to je zcela jasná věc.
Na druhou stranu mám automat i adaptiv, ale ani mě nenapadne to zapnout jak je rok dlouhej ani na tý dálnici. Prostě řídím sám a cítím větší pohodlí, než v křeči sledovat, co si tupej počítač vymyslí tentokrát a přitom být za všechno odpovědný.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co kolony ? Tam teda adaptiv je neocenitelny :) Na poloprazdny dalnici te chapu ..@Mokrous
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Nejsem pražák a jezdím co nejmíň to jde. Klidně mi auto tejden stojí. A v kolonách, když už se do nich dostanu řídím opět sám. Nevidím v tom vůbec žádný problém. Situace je stále stejná. Řidič je 100% zodpovědný za to, co se stane. Už jsem to tu psal, že to zapnu 2x za rok v Rakousku na dlouhém omezení, kde je 100 km/h.
Nechci platit pokutu, protože občas se zamyslím a najednou jedu prostě víc...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chápu, já to používám převážně pro lepší spotřebu na delší trase, nebo pak ty prujezdy městem po okruhu a tak @Mokrous
Avatar - Emel
Emel
@GS jsem šťastný za neadaptivní tempomat. Úplně nejradši bych měl přepínatelný.
Meky
Nechápem, kto je cieľová skupina.
Neskutočne zaostalé vozidlo.
Avatar - Anonym
Anonym
@Meky

Firmy.
Ja Prvni a Posledni
@Tycoon

Matky samo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Meky Budeš se divit, ale je hodně lidí, kteří by dali přednost ještě "zaostalejším" autům, kdyby se vyráběla nová. Někomu stačí dobrý podvozek, kola, volant, brzdy, klima, rádio a pohodlné sedačky a klidně by jezdil nepřímovstřikovou atmosférou, nebo turbem v manuálu...
Ne každej potřebuje 256 asistentů, 37 displayů a baterku kam se podíváš.
Meky
@Mokrous

to je v poriadku.

Lenze O4 facelift ma asistentov (su povinne) a sucasne ma primitivne technicke riesenia - hlucny naftovy motor s nizkym vykonom, vysokou spotrebou.

Vyzaduje pravidelny a drahy servis.

Ma kratku zaruku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Meky Má moderní naftový motor, který není extra hlučný (jel jsem v tom) a spotřebu to má vynikající. Jezdí to v pohodě do 4,5/100. Nezajímá mě, že autor testuje dálkový křižník v centru Prahy. A 300Nm z 2.0 litrů v lehkém a nízkém autě je úplně v pohodě na běžnou jízdu. Chybí špička, ale opět jsme u toho. Ne každý si potřebuje kompenzovat ego a velikost přirození stovkami koní pod kapotou. 5 let záruka je v pohodě. A servis začne být drahý po 300 tisících km. Já během 5 let třeba u TDI za servis nedám ani 1,- Kč. Dostal jsem to k úvěru zdarma. A pak mě jednou za rok 2.000 ,- Kč za olej a filtry nezabije.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nic proti, ale 2000 za olej a filtry na 2.0TDI je dost málo, i mimo autorizák to bude alespon dvojnásobek, pokud si to neměníš sám :) @Mokrous
Arese
@Mokrous Přesně tak, jsem jedním z nich. 🙂
Avatar - Emel
Emel
Hezké je, že se pořád dá vybrat - mnohem lépe, než u konkurence... ale zdaleka ne tak dobře jako dřív. 4x4 je fuč, 2.0TSI je pryč kromě RS. Scout je fuč, silná nafta taky, CNG a PHEV taky, kombinace motoru a převodovky omezené... no, prodeje jsou slušné, tak asi se Škodovce podařilo osekat to, co tolika kupcům nechybí.
Avatar - hugino
hugino
Asi rodinný ideál ale ja by som radšej volil Golf Variant.