Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
PowerHouse
Čekal jsem nižší spotřebu, to se již blíží benzínu, který je ale značně tižší.
Výhodou je samozřejmě nižší DPH na naftu.
Výhodou je samozřejmě nižší DPH na naftu.
@PowerHouse spotřební daň, ale to už taky nebude dlouho...
Frfla
Jo líbí, ten kufr je úžasný. Škoda jen toho automatu, dávat navíc 100k se mi nechce. Jinak pro českou rodinu je příliš drahá.
@Frfla Škoda je celkově drahá, mohou za to nejspíš elektromobily, které se musí cenově vyrovnat se spalovacími auty... a ještě aby se VW vrarili investice
johny555
Hlavně, že všichni řešili snížení výkonu u i30 z 118 na 103 kW, tady máme těžkou Oktávku se směšnými 85 kW a měl by být zlatý grál. Pro mě, za mě, ať si to kupuje, kdo chce. Za mě je to nejnesmyslnější kombinace. Nafta je pro služebáky, kteří najezdí desítky tisíc km ročně, hlavně dlouhé štreky. Tam je jediná přijatelná volba alespoň 110 kW v automatu. Fakt bych v dnešní době nechtěl dostat služebáka, ve kterém bych musel několik hodin denně trávit kvrdláním šaltpákou.
Pro soukromého zákazníka, který najede max 20t. ročně jedině benzín. Tam už je na osobních preferencích, jestli manuál či automat. Jednou jsem zkusil automat a nikdy bych se nevrátil k manuálu. Obzvláště v dnešní době, kdy jsou převody extrémně dlouhé a dávno neplatí, že člověk zařadil 5tku a měl ji 90 procent času.
Pro soukromého zákazníka, který najede max 20t. ročně jedině benzín. Tam už je na osobních preferencích, jestli manuál či automat. Jednou jsem zkusil automat a nikdy bych se nevrátil k manuálu. Obzvláště v dnešní době, kdy jsou převody extrémně dlouhé a dávno neplatí, že člověk zařadil 5tku a měl ji 90 procent času.
@johny555
Přijde mi fakt absurdní že u služebáku ti manuál vadí zatímco soukromé ne.
Přitom je to často naopak. Když někdo najede hodně km, tak to jsou často dálnice nebo I. třídy a tam řadíš minimálně. Teda až na poskakování v koloně, tam je manuální řazení fakt opruz. Ale pokud jedeš, tak je řazení často naopak příjemné. Protože máš mj. auto pořád pod svoji 100% kontrolou a nejsi odkázán na to, co vymyslí stupidní zelený algoritmus mapy řazení dnešních aut.
Přijde mi fakt absurdní že u služebáku ti manuál vadí zatímco soukromé ne.
Přitom je to často naopak. Když někdo najede hodně km, tak to jsou často dálnice nebo I. třídy a tam řadíš minimálně. Teda až na poskakování v koloně, tam je manuální řazení fakt opruz. Ale pokud jedeš, tak je řazení často naopak příjemné. Protože máš mj. auto pořád pod svoji 100% kontrolou a nejsi odkázán na to, co vymyslí stupidní zelený algoritmus mapy řazení dnešních aut.
To je mi líto, jestli jezdíš autem, kde jako řidič netušíš, co dělá jeho automat.... co je to za auto ? Já to dokážu regulovat i u starého hydroměniče a vím, kdy co zařadí :D @rohYpnol
@Ozzman
Nikdy nemůžeš vědět, co udělá automat. Řidicí jednotka automatu bývá většinou nadřazena všem řidicím jednotkám včetně motoru. U běžných aut, i kdybys prosil na kolenou, tak automat zařadí podle sebe.
Nikdy nemůžeš vědět, co udělá automat. Řidicí jednotka automatu bývá většinou nadřazena všem řidicím jednotkám včetně motoru. U běžných aut, i kdybys prosil na kolenou, tak automat zařadí podle sebe.
Vetsinu automatu regulujes plynem, jezdim řadu let automaty, variator, dvouspojka, menic, planetovka a vzdy se to da naucit. Powersfhift navic v sekvencnim rezimu nepreradil nikdy bez pokynu ridice… Variator a planetovka pak neradi, takze se ridi jen plynem a mas plnou kotnrolu ;) @Tycoon
@Ozzman
Příklad - nesnáším když mi auto přeřazuje v zatáčce. Ano, plynem teoreticky dokážeš ovlivnit. Jenže manuálu žádným plynem nic ovlivňovat nemusím a v zatáčce mi nepřeřadí, že. Jinýmisovy, mám auto zcela pod vlastní kontrolou a okamžik přeřazení nemusím ničím ovlivňovat, resp. nemusím svoji jízdu ovlivňovat tak, aby auto nepřeřadilo.
Příklad - nesnáším když mi auto přeřazuje v zatáčce. Ano, plynem teoreticky dokážeš ovlivnit. Jenže manuálu žádným plynem nic ovlivňovat nemusím a v zatáčce mi nepřeřadí, že. Jinýmisovy, mám auto zcela pod vlastní kontrolou a okamžik přeřazení nemusím ničím ovlivňovat, resp. nemusím svoji jízdu ovlivňovat tak, aby auto nepřeřadilo.
Arese
Každopádně je velká škoda, že motor 2.0 TDi 110 kW už u Octavie nelze zkombinovat s manuání převodovkou...😥
gil54
Podivné konfigurace, malý výkon a vysoká cena je dobrá cesta k nízkým prodejům a k legitimnímu důvodu ukončit výrobu kombíku podobně jako u Fabie.
Hlavně nenápadně.
Hlavně nenápadně.
@gil54 jo, to víš že jo... mezi tím v realitě - Octavia 6. nejprodávanější auto v Evropě za pololetí, +25%, relevantní konkurence kromě Golfa a dejme tomu Corolly (#22) daleko vzadu.
GS
Chápu -li to dobře, tak když manuál tak není možný adaptivní tempomat. Což pro dálniční lítání už beru jako vklad do pohodlí.
Mám koupenou O4 facelift 1,5 tsi s manuálem, přičemž adaptivní tempomat mám. Je to zřejmě od určité výbavy...
@GS Tak z principu věci a z logiky to nemůže fungovat, že ano?
Adaptiv je funkční jedině s automatem, to je zcela jasná věc.
Na druhou stranu mám automat i adaptiv, ale ani mě nenapadne to zapnout jak je rok dlouhej ani na tý dálnici. Prostě řídím sám a cítím větší pohodlí, než v křeči sledovat, co si tupej počítač vymyslí tentokrát a přitom být za všechno odpovědný.
Adaptiv je funkční jedině s automatem, to je zcela jasná věc.
Na druhou stranu mám automat i adaptiv, ale ani mě nenapadne to zapnout jak je rok dlouhej ani na tý dálnici. Prostě řídím sám a cítím větší pohodlí, než v křeči sledovat, co si tupej počítač vymyslí tentokrát a přitom být za všechno odpovědný.
A co kolony ? Tam teda adaptiv je neocenitelny :) Na poloprazdny dalnici te chapu ..@Mokrous
@Ozzman Nejsem pražák a jezdím co nejmíň to jde. Klidně mi auto tejden stojí. A v kolonách, když už se do nich dostanu řídím opět sám. Nevidím v tom vůbec žádný problém. Situace je stále stejná. Řidič je 100% zodpovědný za to, co se stane. Už jsem to tu psal, že to zapnu 2x za rok v Rakousku na dlouhém omezení, kde je 100 km/h.
Nechci platit pokutu, protože občas se zamyslím a najednou jedu prostě víc...
Nechci platit pokutu, protože občas se zamyslím a najednou jedu prostě víc...
Chápu, já to používám převážně pro lepší spotřebu na delší trase, nebo pak ty prujezdy městem po okruhu a tak @Mokrous
Meky
Nechápem, kto je cieľová skupina.
Neskutočne zaostalé vozidlo.
Neskutočne zaostalé vozidlo.
@Meky Budeš se divit, ale je hodně lidí, kteří by dali přednost ještě "zaostalejším" autům, kdyby se vyráběla nová. Někomu stačí dobrý podvozek, kola, volant, brzdy, klima, rádio a pohodlné sedačky a klidně by jezdil nepřímovstřikovou atmosférou, nebo turbem v manuálu...
Ne každej potřebuje 256 asistentů, 37 displayů a baterku kam se podíváš.
Ne každej potřebuje 256 asistentů, 37 displayů a baterku kam se podíváš.
@Mokrous
to je v poriadku.
Lenze O4 facelift ma asistentov (su povinne) a sucasne ma primitivne technicke riesenia - hlucny naftovy motor s nizkym vykonom, vysokou spotrebou.
Vyzaduje pravidelny a drahy servis.
Ma kratku zaruku.
to je v poriadku.
Lenze O4 facelift ma asistentov (su povinne) a sucasne ma primitivne technicke riesenia - hlucny naftovy motor s nizkym vykonom, vysokou spotrebou.
Vyzaduje pravidelny a drahy servis.
Ma kratku zaruku.
@Meky Má moderní naftový motor, který není extra hlučný (jel jsem v tom) a spotřebu to má vynikající. Jezdí to v pohodě do 4,5/100. Nezajímá mě, že autor testuje dálkový křižník v centru Prahy. A 300Nm z 2.0 litrů v lehkém a nízkém autě je úplně v pohodě na běžnou jízdu. Chybí špička, ale opět jsme u toho. Ne každý si potřebuje kompenzovat ego a velikost přirození stovkami koní pod kapotou. 5 let záruka je v pohodě. A servis začne být drahý po 300 tisících km. Já během 5 let třeba u TDI za servis nedám ani 1,- Kč. Dostal jsem to k úvěru zdarma. A pak mě jednou za rok 2.000 ,- Kč za olej a filtry nezabije.
Nic proti, ale 2000 za olej a filtry na 2.0TDI je dost málo, i mimo autorizák to bude alespon dvojnásobek, pokud si to neměníš sám :) @Mokrous
Emel
Hezké je, že se pořád dá vybrat - mnohem lépe, než u konkurence... ale zdaleka ne tak dobře jako dřív. 4x4 je fuč, 2.0TSI je pryč kromě RS. Scout je fuč, silná nafta taky, CNG a PHEV taky, kombinace motoru a převodovky omezené... no, prodeje jsou slušné, tak asi se Škodovce podařilo osekat to, co tolika kupcům nechybí.
Pro soukromé kupce to však není. Octavia je drahá, zvláště pro české rodiny.
Naštěstí máme stále Hyundai a Kia, a Ceed nebo i30 jsou mnohem lepší nabídkou.
Co mi na současných modelech Škody ale dost vadí, jsou dekory a materiály. Tam je třeba být hodně obezřetný. A obávám se, že v rozumných cenách rozumný dekor nebude...
Přesně tak jsem to myslel.
Aha, obhajoba vlastní garáže? Už jsme zase u toho, když ti to nevadí, neznamená že to nedělá.ale budeš tvrdit, že to nedělá.
Octavky jsem jezdil od O1 po O4 a asi nejpohodlnější byla O2 a nejlepší materiály měla. Nejspolehlivější byla O1, zbytek byl jen horší čím se číslo zvyšovalo.
Oproti tomu je O3 scout 4x4 ktore som jazdil 2ks je ine auto, aj predna a zadna naprava sa chovaju uplne inac nez na torzkach... ovladatelnost, tlmenie verovnosti, odhlucnenie podvozku.
O4 2,0TDi 85KW pred FL ma oproti O3 iny level odhlucenia a pohlcovania vibracii od podvozku, velky rozdiel kultivovanosti. Tiez mi prisla rozbredla, postrada istotu v ovladani, ale netvrdim ze nefunguje... zataca, je bezpecna nemal som s tym problem. Nejazdil som s tym vyssie rychlosti, takze mozno by sa dojmy zmenili na ohopsanej okreske pri 100kmh :-)