TEST Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Automatická volba? Ne tak docela
Spojení naftového motoru s karoserií kombi představuje minimálně ve střední Evropě ideální kombinaci služebního vozu, který s chutí používáme i pro soukromé účely. Testovaná Octavia Combi takovým žhavým kandidátem na tuto pozici je. I když bych volil trochu jinak.
Design, interiér
Nejprodávanější škodovka historie v rámci modernizace nepředvedla technickou ani estetickou revoluci. Na rozdíl od předchozích dvou generací v rámci faceliftu v Mladé Boleslavi vsadili na jistotu. Jestliže druhé a třetí vydání po představení kvůli tvaru a podobně hlavních světlometů vzbudilo velmi vášnivé diskuze, u aktuální, již čtvrté generace si někteří změny ani nevšimnou. Zejména u základních diodových světel, které nový tvar reflektorů trochu maskují.
Změny jsem důkladně popisoval v článku z letošního února (vizte odkaz níže), proto se k nim vrátím pouze krátce. Za mě osobně je největším přínosem nový multimediální systém s výrazně rychlejší odezvou a logičtějším ovládáním. Zatímco systém naběhne již několik sekund po startu, stop/start můžete díky pětici volitelných ikon na hlavní obrazovce deaktivovat během mžiku.
Trochu mě mrzí, že jak nedávno představené menší elektrické Elroq, tak Škoda Octavia nedostaly chytré kruhové ovladače Smart Dials, které vedle teploty ventilace zvládnou nastavit také vyhřívání/odvětrávání a dalších několik věcí (třeba „zoomování“ mapy či ovládání hlasitosti audia), které si můžete v případě prostředního z trojice ovladačů zvolit. Naštěstí jsou zde alespoň fyzická tlačítka pod středovým displejem o úhlopříčce až 13“ pro rychlý přístup do vybraných částí palubního systému.