Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeOsmiválce mizejí z amerického trhu. Nastupují dříve nepředstavitelné motory
17 komentářů
topten
taky je potreba videt, jaky vykon mel 8-6-4 valec pred tim pulstoletim a jaky vykon ma dnes.
a ze na co byl tehdejsi obycejnej 8 valec tak akorat, tak dnes vykonove bez problemu zastane 6-4 valec a i tak z toho je mnohem rychlejsi raketa nez tehdy s tim 8 valcem a to za min jak polovicnim pridelem benzinu
a ze na co byl tehdejsi obycejnej 8 valec tak akorat, tak dnes vykonove bez problemu zastane 6-4 valec a i tak z toho je mnohem rychlejsi raketa nez tehdy s tim 8 valcem a to za min jak polovicnim pridelem benzinu
@topten Není to totéž, ty čtyřválce v některých parametrech ty osmiválce nikdy nepřekonají, např. v tažné síle. Dnes, aby člověk na trhu hledal, pokud chce vůz, který utáhne hodně kg na tažné. Takových už je opravdu málo a právě jednou z příčin jsou neustále se zmenšující motory a opouštění od dieselů, i v kategoriích, kde to bylo do nedávna nepředstavitelné. Pokud se bavíme o šestiválcích, tak ok, ale i tam se automobilky uchylují ke čtyřválcům, a v některým případě z osmiválců také rovnou na čtyřválce. Samozřejmě, o jízdním projevu se člověk nemůže ani bavit, 6 a 8 válce mají úplně jiný charakter, než čtyřválce.
@Mokacio
co porad vsichni mate kolik utahnete na kouli ?
uplne se vam s tim ted roztrh pytel
kolik lidi to skutecne zajima ??
snad mi nechces tvrdit, ze amik uz zadnej 8valec nekoupi, kdyz potrebuje tahat jachtu
.
podivej se, jaky parametry mely 8valce a auta pred pul stoletim a jaky parametry maj 6-4 valce a auta dnes
moc tehdejsich 8 valcu by dnesnim i jen 4 valcum neujelo
4 valec byl na tehdejsi normalni auto malo, aspon pro amiky, ale doba se zmenila a vetsina ami ani nevi co pod kapotou ma, protoze je to nezajima
.
ja pamatuju na "tahouna" pajero 3.0V6 z ranych devadesatek, na ktery u nas nic nemelo
150 koni 236Nm pri 4tis otackach, zrychleni na stovku 14 sec
smesny
to i obycejna fabie na tom je dnes lip
co porad vsichni mate kolik utahnete na kouli ?
uplne se vam s tim ted roztrh pytel
kolik lidi to skutecne zajima ??
snad mi nechces tvrdit, ze amik uz zadnej 8valec nekoupi, kdyz potrebuje tahat jachtu
.
podivej se, jaky parametry mely 8valce a auta pred pul stoletim a jaky parametry maj 6-4 valce a auta dnes
moc tehdejsich 8 valcu by dnesnim i jen 4 valcum neujelo
4 valec byl na tehdejsi normalni auto malo, aspon pro amiky, ale doba se zmenila a vetsina ami ani nevi co pod kapotou ma, protoze je to nezajima
.
ja pamatuju na "tahouna" pajero 3.0V6 z ranych devadesatek, na ktery u nas nic nemelo
150 koni 236Nm pri 4tis otackach, zrychleni na stovku 14 sec
smesny
to i obycejna fabie na tom je dnes lip
@topten
Ono u toho tažení nejde ani tak o maximální parametry pohonného řetězce, ale o parametry, které může dávat trvale. Proto má hodně elektromobilů někdy až násobně nižší tažnou kapacitu než stejně výkonné a těžké spalovací auto.
Fordův 1.0 Ecoboost má maximální výkon jako Pajero 3.0 V6 z devadesátek, ale pravidelně táhnout dvouapůltunový vlek by zvládal jen těžko.
Ono u toho tažení nejde ani tak o maximální parametry pohonného řetězce, ale o parametry, které může dávat trvale. Proto má hodně elektromobilů někdy až násobně nižší tažnou kapacitu než stejně výkonné a těžké spalovací auto.
Fordův 1.0 Ecoboost má maximální výkon jako Pajero 3.0 V6 z devadesátek, ale pravidelně táhnout dvouapůltunový vlek by zvládal jen těžko.
@Tycoon
de vo to tycoone, co se tady vyrojilo lidi, kteri najednou potrebujou tahat prinejmensim jachty
a porad si snad na tahani skoro tritunovyho vleku muzes koupit trochu vic, nez litrovej kolovratek, to je jako bys ho pred 30 lety chtel tahat favoritem
jen hledas duvody proc by neco nemelo jit, jak je vsechno dnes problem
nemyslim si to
de vo to tycoone, co se tady vyrojilo lidi, kteri najednou potrebujou tahat prinejmensim jachty
a porad si snad na tahani skoro tritunovyho vleku muzes koupit trochu vic, nez litrovej kolovratek, to je jako bys ho pred 30 lety chtel tahat favoritem
jen hledas duvody proc by neco nemelo jit, jak je vsechno dnes problem
nemyslim si to
@topten
No jo jenže takovým výkonově podladenym motorum nevadilo ani to, že spalovacím prostorem projde koště. To moderna je kolikrát ráda, když se udrží v provozu po nižší desítky tisíc km.
No jo jenže takovým výkonově podladenym motorum nevadilo ani to, že spalovacím prostorem projde koště. To moderna je kolikrát ráda, když se udrží v provozu po nižší desítky tisíc km.
@vencelín ano, to je ono, výkonová rezerva. vysoký točivý moment a nízký výkon obvykle způsobí, že motor vydrží daleko více, ovšem ve hře je i to, že má vyšší spotřebu - a tu má ještě vyšší, když něco tahá. jak to šalamounsky vyřešit? nějaká výjimka?
@Man Ký
Nejsem přesvědčen o tom že atmosféra má v reálu u tolik vyšší spotřebu než nadopovana sekačka. Při vyšší zátěži bude nárůst spotřeby u atmosféry menší než nárůst spotřeby u dople sekačky, které bude pak už výkonnostně na svém limitu.
Nejsem přesvědčen o tom že atmosféra má v reálu u tolik vyšší spotřebu než nadopovana sekačka. Při vyšší zátěži bude nárůst spotřeby u atmosféry menší než nárůst spotřeby u dople sekačky, které bude pak už výkonnostně na svém limitu.
@vencelín Atmosféra má spotřebu podle toho, jaká je v tom převodovka a jak je to auto těžké. Není problém jezdit dálky s 3,6 V6 někde za 8,7-9,2 :)
@topten nějAk ti z TOHO vypadlo, že to dřív mělo 3st převodovky a dneska to má 8-9 a 10 st.
Ty převodovky dělají obrovský rozdíl ve zrychlení auta a ve spotřebě, tj dej k 40 let starému V8 8 st převodovku a uvidíš ten rozdíl.
Jinak moderní V6 umí jezdit za 9-10 litrů průměr a moderní V8 za 10,5-12.
A nemusí mít 4 turba jako tříválec a R4, aby to dávalo 400-600 HP :)
Ty převodovky dělají obrovský rozdíl ve zrychlení auta a ve spotřebě, tj dej k 40 let starému V8 8 st převodovku a uvidíš ten rozdíl.
Jinak moderní V6 umí jezdit za 9-10 litrů průměr a moderní V8 za 10,5-12.
A nemusí mít 4 turba jako tříválec a R4, aby to dávalo 400-600 HP :)
@topten A to ani nemluvím o tom, co výkonově zastane TDI s třetinovou spotřebou nafty.
W.O. PRSCLEY
No s Trumpem se osmiválce nejspíše vrátí. Stellantis stáhne ocas a bude dělat to co Amíci chtějí. Ford a GM ho budou rychle následovat.
Ve 40. letech stál základní šestiválcový Ford kolem 1400 USD a osmiválcový kolem 1500 USD (přepočteno inflační kalkulačkou na dnešní ceny je to zhruba 18000 až 20000 USD)
Průměrný hrubý roční příjem domácnosti byl kolem 3500 USD a roční hrubá minimální mzda kolem 1400 USD.
V USA se v roce 1949 prodalo 33 osobních aut na 1000 obyvatel.
V ČR se v roce 2023 prodalo 20 osobních aut na 1000 obyvatel.
To jen k těm houskám na krámě. U nás se těch housek stále prodává výrazně méně než ve 40. letech v USA. Nemluvě o tom, že u nás jsou to obyčejné housky, zatímco tam se tehdy prodávaly pětimetrové full size sedany s šestiválci a osmiválci (velké automobilky jako Ford nebo Chevrolet nic menšího v nabídce neměly).