Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ja Prvni 123
Nic divneho.
Ja na novou Grande Pandu cekam taky.
A jestli me odradi, tak si asi pujdu pro C3.
🙄
Ja na novou Grande Pandu cekam taky.
A jestli me odradi, tak si asi pujdu pro C3.
🙄
@Ja Prvni 123 Otázkou asi je, jak drahá ta Grande Panda bude a co přesně nakonec dostane pod kapotu... Aby to nebyl zas propadák... Jakmile bude základní cena nad 500k, tak je zle...
@ericn
Zaklad, ale doce slusne vybavenej, ma byt za 470.
Cistej benzin 1.2.
Vedle neho pak hybrid 1.2 + elektromotor v prevodovce.
No a pochopitelne i cista elektrika, pro me nepouzitelna.
I kdyby nestala tech cca 800 tisic.
Zaklad, ale doce slusne vybavenej, ma byt za 470.
Cistej benzin 1.2.
Vedle neho pak hybrid 1.2 + elektromotor v prevodovce.
No a pochopitelne i cista elektrika, pro me nepouzitelna.
I kdyby nestala tech cca 800 tisic.
@Ja Prvni 123 Ano, ale i tak je to o dost výše než kdy Panda začínala, zas by měla být větší. Otázkou je, jestli to trh akceptuje...
@Ja Prvni 123 Pro mě je tedy nová Panda jedním z mála novodobých Fiatů, který mě designově vůbec nezaujal. A ani zvenčí, ani uvnitř. A když si ještě uvědomým, že to bude mít motor od PSA... No a základní cena 470 000 Kč, to už je úplně mimo!
P.S. To si radši za 300 000 Kč koupím nepříliš ojetý, prostornější, silnější a krásný Fiat Tipo.
P.S. To si radši za 300 000 Kč koupím nepříliš ojetý, prostornější, silnější a krásný Fiat Tipo.
@ericn Tu novou Pandu může zabít i variabilita atp. Vypadá to skladně, ale co víme jak vyřeší skladnost uvnitř. Motor může být propadák i jako spalovák (třeba tam budou slabé komponenty vykazující poruchovost atd.). Pokud to bude přímovstřik tak děs a hrůza, těch je všude plno a karbonuje to...
Muselo by to mít skoro samá pozitiva i v jízdě a hlavně spoustu chytavých "clever" řešení uvnitř, aby to kupujícího nadchlo oproti té současné klonované bídě okolo....
Muselo by to mít skoro samá pozitiva i v jízdě a hlavně spoustu chytavých "clever" řešení uvnitř, aby to kupujícího nadchlo oproti té současné klonované bídě okolo....
Jaros 00071
Chybí nové Punto ! A Tipo by potřebovalo taky nástupce.
@Jaros 00071
Tohle je nove Punto.
Jen se to jinak jmenuje.
Stara Panda se budejmenovat Pandina, a bude se vyrabet dal.
Tohle je nove Punto.
Jen se to jinak jmenuje.
Stara Panda se budejmenovat Pandina, a bude se vyrabet dal.
@Ja Prvni 123 No nevim, crossover nahrazuje malý hatch?
@ericn
Je takova doba... mne se to taky nelibi.
Nevim proc nemuzu odpovedet nahore: jako kdyz uplne zacinala?
No, to uz by dneska bylo neprodejny.
Vzduchem chlazeny dvouvalec 750ccm, trubkovy sedacky... kde se daly ty "deky" normalne vyprat.
🙄
A jak rikam - mala Panda se dela dal. S litrovym mildhybridem.
Jako, hodne mild... coz povazuji za vyhodu.
:-)
Je takova doba... mne se to taky nelibi.
Nevim proc nemuzu odpovedet nahore: jako kdyz uplne zacinala?
No, to uz by dneska bylo neprodejny.
Vzduchem chlazeny dvouvalec 750ccm, trubkovy sedacky... kde se daly ty "deky" normalne vyprat.
🙄
A jak rikam - mala Panda se dela dal. S litrovym mildhybridem.
Jako, hodne mild... coz povazuji za vyhodu.
:-)
@Jaros 00071
A ano, Tipa je skoda.
Mam ho. Normalni auto.
A s trochou dopomoci i hezke, a opravdu dobre jezdici auto.:-)
A ano, Tipa je skoda.
Mam ho. Normalni auto.
A s trochou dopomoci i hezke, a opravdu dobre jezdici auto.:-)
@Jaros 00071 Zlaté časy Fiatu jsou pryč... tenkrát 126p, Brava, Bravo, Stilo, Palio, dnes z něj nic pomalu nezbylo, a to díky Carlosu Tovaresovi, který vše zničil
@Nebo Nebo Fiat už nemá ani ten čas, Stellantis už ho zničil. Všichni ukazovali na mrtvou Lancii a protěžovali polomrtvou Alfu, ale zapomněli, že ten co dlouho plnil kasu, vyklízí pole a neinovuje portfolio modelů a proto je, tak kde je…
@ericn "Stará" Panda je do města pořád skvělé autíčko. A hlavně Tipo, to byl opravdová trefa do černého (s motory FIRE samozřejmě).
@Nebo Nebo kvôli Tavaresovi? Fiat je súčasťou Stellantisu tri roky. A pred tromi rokmi čo také vyrábal Fiat? Akurát stratu. Historické Grande Punto.
Stejsn
Fiat už nejde zachránit. Jakmile jednou začne pád, lidi si přestanou kupovat auta od automobilky s nejistou budoucností a pak už to jde ve spirále.
@Stejsn Přitom počátkem 70. let to byla nejprodávanější značka v Evropě!
KANKUNEN
FIAT ceka konečně lepší budoucnost, nikdy nebyl schopen přesáhnout hranice malého auta. 1,2 z Peugeota je nyní dobrá volba a hybrid si nic nezadá z hybridem z Toyoty. Naopak má navrch projevem.
@KANKUNEN
Jo, technicky to taky nepovazuju za tragedii: 1.2 je po "dodelani" vlastne dobrej motor, i kdyz ma jen 3 valce.
A dvouspojka s elektromotorem je pro me jedina akceptovatelna forma obojiho: dvouspojky i elektromotoru.
:-)
Jen mi nejak nesedi soucasnej design.
:-(
Fiaty se mi libily jednoduchymi, cistymi liniemi.
Posledni Punto (grande) je dodnes fakt krasny auto.
O tech soucasnych se toproste rict neda.
:-(
Jo, technicky to taky nepovazuju za tragedii: 1.2 je po "dodelani" vlastne dobrej motor, i kdyz ma jen 3 valce.
A dvouspojka s elektromotorem je pro me jedina akceptovatelna forma obojiho: dvouspojky i elektromotoru.
:-)
Jen mi nejak nesedi soucasnej design.
:-(
Fiaty se mi libily jednoduchymi, cistymi liniemi.
Posledni Punto (grande) je dodnes fakt krasny auto.
O tech soucasnych se toproste rict neda.
:-(
@Ja Prvni 123 Naprostý souhlas, té Grande Pandě nějak chybí ten fiatovsky-italský designový švih... :(((( Škoda, že už ten návrh Fiat nemohl svěřit maestrovi Giugiarovi... :(((((
@Arese
Uvazuju, ze udelam "vizualni repas" svymu Puntu II.
Technicky mu nic nechybi, a furt je to kradny auto.
Proti tem soucasnym.
Jen mi ho "pripalili" v servisu, pod vysouseci infra lampou, a loupe se mu ten kryci lak.
Na jinak krasne modre perleti.
Nevite nekdo o nejake lakovne, kde to umi udelat?
Uvazuju, ze udelam "vizualni repas" svymu Puntu II.
Technicky mu nic nechybi, a furt je to kradny auto.
Proti tem soucasnym.
Jen mi ho "pripalili" v servisu, pod vysouseci infra lampou, a loupe se mu ten kryci lak.
Na jinak krasne modre perleti.
Nevite nekdo o nejake lakovne, kde to umi udelat?
Stejsn
Ten volič automatu mi příjde jako ergonomická katastrofa. Jak se to ovládá? Palcem? Nebo dvěma prsty?
el sendador
Jako fanda znacky doufam, ze Grande Panda ty prodeje fakt nakopne (aspon v Italii), jinak to bude s Fiatem hodne spatny. Dost jsem si sliboval od 600, ktera se mi i libi, ale prodeji ji jednoznacne valcuje i v Italii sestersky Jeep. Pak by mohla pomoct jeste benzinova 500, ktera ma ale prijit az za rok.
Když se to zkombinuje s neschopností automobilky Fiat vyvíjet od roku cca 2010 nová auta a nakonec faktickým ovládnutím Fiatu francouzským PSA, výsledkem je nejhorší mizérie Fiatu v jeho dějinách.
Jo, v tomhle souhlas.
Bohuzel.
Ale ted vyhodili nejvyssiho... tak treba se to jeste otoci k lepsimu.
Vedenim Stelantisu byl poveren majoritni vlastnik Fiata.
naopak, GD povede k boomu malejch elektrickejch aut, protoze proti spalovaku jsou mnohem jednodussi a nemusi resit gpf, katalyzatory a vse co souvisi s emisema, tedy i mnohem jednodussi certifikace.
vznikne prostor pro nove male vyrobce. vetsina nejspis zkrachuje, ale nekdo se uchyti. kazdopadne cekam vzrust nabidky ruznejch malejch samochodu, podobne jako to bylo v pocatcich automobilismu.
1kWh aku dnes pada k $100, cas od casu probleskne zprava i k $65. pri $100 to znamena pro 50kWh aku do malyho auta cca 150tis v ceskejch i s DPH, se slusnou provizi 200tis.
takze zbytek 300tis, aby se komplet vesel do pul mega nebude problem, kdyz vezmes, ze vypadne vse co souvisi se spalovacim motorem - od vejfuku pres prevodovku, spojku, alternator ... az po ventily a pribude jen jednoduchej elektromotor a silova elektronika.
uz dnes maly EV padaj pod 700k (R5), inster dokonce 550k vcetne DPH.
takze tomu, aby maly mestsky auto velikosti fabie nebo R5 pokorilo 500k, davam 2 roky.
ostatne - nenapada me, ze by doted nekdo nabizel maly pouzitelny auto, takze behem par roku nas s rostouci nabidkou a konkurenci cekaj zajimavy a prijemny veci
To jako kdyz se mi nehodi vlastnit nic na baterky, tak simusim koupit autobus?
Je to demagogie.
Baterkarna za 500 bude tak strasne hola, jako byl malej benzinak za 200.
Videls nekdy male auto?
Na nem nic sloziteho opravdu neni.
inster je za 550, pro firmy v akci za 400 bez DPH, tedy cca 480 s DPH (nechapu, proc bych to mel mit levnejsi)
nejlevnejsi fabie je za 400
odecti motor, vejfuk, katalyzator, alternator, starter, chladic, nadrz, prevodovku, spojku ... a prihod baterku, elektromotor a elektroniku a do tech 500k se vejdes
davam tomu rok maximalne dva (inster uz dnes)
Prave ze je, emisni normy je zabijeji. Napr do fabie pro novou euronormu je tak slozity katalizator, ze materialove naklady na vyrobu atakoujinhranici 150 000,-
A ano, nemusí řešit gpf, dpf, katalyzátory, ale zase musí řešit jiné věci, které řeší automobilky, různé omezovače, dodavatele elektromotorů a baterií...
A ano, sice alternátor, ventily atd. odpadnou, ale přibydou jiné soucčásti, a to vysokonapětová baterie, různé spínače akcelerátoru, rekuperace, složitější software apod.
A mozna je to pro nekoho sokujici, ale i EV maji převodovku.
I kdyz v drtive vetsine pripadu jednorychlostni...
No zatím to tak nevypadá. Evropští výrobci až na vyjímky A-segment opustili a nevypadá to, že by se do něj nadšeně hrnuli zpět.
U té baterie nemůžeš kalkulovat s čínskými výrobními náklady. Musíš připočíst licenční poplatky na patentované technologie, dovozní clo, náklady na krytí záruk atd. Tedy vše, co automobiloví výrobci musejí přičítat k cenám katalyzátorů nebo jiných komponent spalovacích motorů.