Testy
Vazeny autor,
Dusteru sa da vytykat milion veci, no absenciu prekrytov prahov dveri na 100% NIE. To auto je na rozdiel od inych tzv. Barbie SUV realne pouzitelne mimo ciest. Ked od kolesa odleti nejaky silnejsi kus dreva, alebo zavadis spodkom o teren, prekryt prahu sa ohne a dvere sa bud nebudu dat otvorit, alebo sa otvoria a uz nezavru. Takze Duster - palec hore za nepodlahnutie mode zakryvania prahov dveri !
Duster III vyzera dobre iba na foto. V realite je to totalne a vsade oklamany kus tvrdej plastovej hracky. YouClip simply never riesenie je smiesne, najhorsi je drziak na telefon, ktory drzi len na dobre slovo, cele to vyzera, akoby mal uz uz odpadnut.
Motor 1.2 TCE sice ma 130 koni, no pod 2000 otacok nedava NIC, takze aj napriek kratkym prevodom je to dost zle, ma tendenciu stale zdochynat. Jednotka je kratsia ako maju ine auta, no stale je pridlha pre motor s tak slabym spodnym pasmom otacok. Takze v terene dostava spojka pekne zabrat. Keby mal hybrid moznost 4x4, bolo by to vyrazne lepsie, pretoze rozjazd cisto na elektriku je super riesenie. Ide iba o to, ako sa vyriesi chladenie vinuti motorov, aby pri nizkych otackach a vysokych prudoch pod zatazou nezhoreli.
Aj napriek tomuto vsetkemu je Duster III 4x4 stale najlacnejsie v terene realne pouzitelne auto. Za nim dlho dlho nic, potom Vitara a S-Cross s 1.4BJ (nie DualJet hybrid !), potom nic. Korando ani Torres sa do terenu absolutne nehodia pre poddimenzovanu spojku pohonu zadku, vsetko ostatne su bohuzial iba predohraby, ktore zastavia v prvom travnatom kopceku ci blaticku, alebo maju remenove variatory, eventualne suche dvojspojky smrdiace po prvej vaznejsej zatazi.
Dusteru sa da vytykat milion veci, no absenciu prekrytov prahov dveri na 100% NIE. To auto je na rozdiel od inych tzv. Barbie SUV realne pouzitelne mimo ciest. Ked od kolesa odleti nejaky silnejsi kus dreva, alebo zavadis spodkom o teren, prekryt prahu sa ohne a dvere sa bud nebudu dat otvorit, alebo sa otvoria a uz nezavru. Takze Duster - palec hore za nepodlahnutie mode zakryvania prahov dveri !
Duster III vyzera dobre iba na foto. V realite je to totalne a vsade oklamany kus tvrdej plastovej hracky. YouClip simply never riesenie je smiesne, najhorsi je drziak na telefon, ktory drzi len na dobre slovo, cele to vyzera, akoby mal uz uz odpadnut.
Motor 1.2 TCE sice ma 130 koni, no pod 2000 otacok nedava NIC, takze aj napriek kratkym prevodom je to dost zle, ma tendenciu stale zdochynat. Jednotka je kratsia ako maju ine auta, no stale je pridlha pre motor s tak slabym spodnym pasmom otacok. Takze v terene dostava spojka pekne zabrat. Keby mal hybrid moznost 4x4, bolo by to vyrazne lepsie, pretoze rozjazd cisto na elektriku je super riesenie. Ide iba o to, ako sa vyriesi chladenie vinuti motorov, aby pri nizkych otackach a vysokych prudoch pod zatazou nezhoreli.
Aj napriek tomuto vsetkemu je Duster III 4x4 stale najlacnejsie v terene realne pouzitelne auto. Za nim dlho dlho nic, potom Vitara a S-Cross s 1.4BJ (nie DualJet hybrid !), potom nic. Korando ani Torres sa do terenu absolutne nehodia pre poddimenzovanu spojku pohonu zadku, vsetko ostatne su bohuzial iba predohraby, ktore zastavia v prvom travnatom kopceku ci blaticku, alebo maju remenove variatory, eventualne suche dvojspojky smrdiace po prvej vaznejsej zatazi.
@garminbreak s motorem plně souhlasím, taky to v testu píšu.
Ty překryvy prahů se dají udělat plastové, které se při zásahu klackem nebo kamenem neohnou, ale prasknou a půjde je v nejvyšší nouzi prostě utrhnout a pak si je člověk koupí nové a vymění.
Youclip není na těžké věci, taky ten držák nápojů pro zadní sedačky neunese nic moc, ale ty lampičky jsou super a jako nápad to je dobré. Jen to prostě muselo stát co nejmíň.
Ty překryvy prahů se dají udělat plastové, které se při zásahu klackem nebo kamenem neohnou, ale prasknou a půjde je v nejvyšší nouzi prostě utrhnout a pak si je člověk koupí nové a vymění.
Youclip není na těžké věci, taky ten držák nápojů pro zadní sedačky neunese nic moc, ale ty lampičky jsou super a jako nápad to je dobré. Jen to prostě muselo stát co nejmíň.
tomuto autu by nejlíp slušel diesel, všichni to vědí, ale budeme se tvářit že hybrid je do terénu lepší ...
@del42sa Aky hybrid ? Ten do terenu nie je, je to iba predohrab, staci trocha blaticka a ma vazne problemy. Naopak, ako stvorkolka by sa mi v terene velmi pozdaval - plazit sa na elektriku minimalnou rychlostou a plnym krutiakom ma svoje caro. Toto neznasaju ani suche dvojspojky, ani remenove variatory, o robotizovanych prevodovkach (ze Suzuki AGS6) ani nehovorim. A hydromenice uz nikto rozumny nepouzije pre ich nizku efektivitu, hoci technicky su najlepsim riesenim.
"Podvozek par excellence"
Jazdné vlastnosti sú OK to chválilo mnoho novinárov (v rámci cenovej kategórie vozidla). Avšak v jednom video teste od Slovenských kolegov ukázali podvozok toho auta (novinárske vozidlo) a po pár tisíc km ten podvozok bol hrdzavý tak, že niektoré autá čo majú 10 alebo 20 rokov nemajú toľko hrdze na podvozku. V tomto ťahá Duster bohužiaľ za kratší koniec.
Jazdné vlastnosti sú OK to chválilo mnoho novinárov (v rámci cenovej kategórie vozidla). Avšak v jednom video teste od Slovenských kolegov ukázali podvozok toho auta (novinárske vozidlo) a po pár tisíc km ten podvozok bol hrdzavý tak, že niektoré autá čo majú 10 alebo 20 rokov nemajú toľko hrdze na podvozku. V tomto ťahá Duster bohužiaľ za kratší koniec.
"Třeba displej místo analogových budíků za nutnost jednoduše nepovažuji – resp. jinými slovy, radši bych měl v základu vyhřívané sedačky, než displej coby přístrojový štít."
Display miesto budikov je setrenie, jedno LCD s controlerom je omnoho lacnejsie nez kvalitny elektromechanicky podsvieteny budik s rucickami. Na rozdiel od toho vyhrievanie sedadiel uspora financii nebude.
Plati to aj pre ovladanie tlacitkami (klima, volant atd) VS vsetko v displeji MIB, VW s tym usetril hromadu nakladov a vykaslal sa na ergonomiu a bezpecnost... NCAP si z toho hlavu nerobi.
Display miesto budikov je setrenie, jedno LCD s controlerom je omnoho lacnejsie nez kvalitny elektromechanicky podsvieteny budik s rucickami. Na rozdiel od toho vyhrievanie sedadiel uspora financii nebude.
Plati to aj pre ovladanie tlacitkami (klima, volant atd) VS vsetko v displeji MIB, VW s tym usetril hromadu nakladov a vykaslal sa na ergonomiu a bezpecnost... NCAP si z toho hlavu nerobi.
A ještě smutnější jsou názorové nesmysly autora testu.
Horší vyhled je dílem lepší aerodynamicky a větší bytelnosti, kritiku tímto směrem však lze ještě vzít.
Kde už to ale rozum nepobírá, je kritika digitálních přístrojů a LED světel. Ne, zadní couvací fakt nejsou důležitější jak kvalitní přední LED ani omylem. A jakkkoliv nemám digitální přístroje rád, tak chápu, že v dnešní době je to bohužel levnější a jednodušší než klasické budíky...
Za mě naopak klobouk dolů, o kolik je Duster dospělejší a že tohle dokázali bez zásadního zdražení. Duster je opravdu ojedinělým jevem.
Přesto se doba změnila, a ma konkurencí. MG a Ssangyong jsou zajímavé volby, ale u Ssangyongu mi vadí horší antikorozní ochrana, je to zkrátka typický korejec/japonec...
Kritika displeje-přístrojového štítu vychází z toho, že na něm jsou zbytečné animace, které nejsou plynulé. Klidně by ta zelená linka uprostřed mohla přeskočit mezi horní, prostřední a dolní pozicí bez animace, u dacie by to všichni pochopili, stejně jako všichni akceptovali nenastavitelný jas přístrojů v předchozí generaci.
Díky za reakci a odvahu hájit svůj názor 😁👍
Ano, já tomu rozumím co jste napsal/řekl. Ani vůbec bezpochybňuji že 1 couvací světlo je blbost, nota bene v suv s terénními ambicemi.
Já jen říkám, že je blbost a nesmysl tohle dávat co do priorit před kvalitní LED potkávací světla. Potkávací světla jsou naprostý základ všech základů co do potřeb řidiče, protože je využívá v podstatě neustále, zvlášť v zimním období.
A stejně tak je nesmysl kritizovat digitální přístroje ve vztahu k ceně Dacie. Právě že dnešní doba znamená, že digitální panel místo budíků šetří výrobní náklady. To opět neznamená, že animace nejsou mizerné. Ale v levném autě prostě naopak digitální přístroje podporují smysl auta.
Reflektorové LEDky rozhodne nepatří mezi kvalitní led světla, takže to couvání světlo ma větší přínos nez tyhle LEDky. Kdyz by tam opravdu byly kvalitní LED, tak souhlas, ony tam ale nejsou.
Zase lžeš. LED světla v Dusteru svítí vzhledem k ceně a třídě velmi dobře. Proti dřívějším halogenům výrazný pokrok.
A ještě viz zadní klika. Naopak ta je za mě hodná kritiky. Protože design úplně zbytečně převýšil účel, a Dacia nikdy nebyla vyloženě stylovka. A zadní klika je takto vysoko, což je nepraktické zvlášť pro děti, které vzadu budou asi celkem často. A i pro dospělého je toto umístění o dost míň praktické.
To mohu potvrdit.
Na autech mam 2 couvacky a leckdy na různých lesních polních cestách či na louce prostě vidím ped kam jedu a jen něco tuším.
Ono to nemusí být ani v "terénu", stačí někde na vesnici a situace je stejná. Trochu si vypomaham zadní mlhovkou.
Divím se že se s tímto žádný výrobce zatím nepotkal. Náklady na výrobu při použití nějakého svitivejsiho světla by byly stejne
Duster sa predávať bude - vyzerá pekne.
Avšak, v lepšej výbyve už jeho pomer Ceny/hodnoty výrazne klesá, výbava je slabá, motory tiež, a vnútro pôsobí veľmi lacno.
škoda - vonkajší dizajn sa fakt podaril