Testy
Tak to má byť , že prvý test v novom roku má byť domáca značka. Za mňa v pohode auto a keďže Leon dostal 5 hviezdičiek mala by ho dostať aj Oktávka . 👍👍👍
@hugino
Proč by ho octavia měla dostat? Teď bylo hezké srovnání corolly s leonem v autosalonu. 1.5 sedan to natrela 1.5tsi leonu dynamicky i na okruhu, losi test dala Corolla v 75, leon jen v 70. A do toho mnohem komfortnější podvozek u corolly.
Proč by ho octavia měla dostat? Teď bylo hezké srovnání corolly s leonem v autosalonu. 1.5 sedan to natrela 1.5tsi leonu dynamicky i na okruhu, losi test dala Corolla v 75, leon jen v 70. A do toho mnohem komfortnější podvozek u corolly.
@Mikesus "Toyota Corolla Sedan projela ostré kolo za 55,07 sekundy. To je spíše podprůměrný výsledek, jelikož téměř konkurenční Seat Leon s takřka shodným výkonem motoru zvládl trať projet o celou sekundu rychleji. Toyota se oproti Seatu více nakláněla v zatáčkách a na prudkých brzdách při nájezdu do zatáček jí takzvaně „tancoval“ zadek." - tomu říkáš "natřela"?
@Emel Dovolim si podotknut, ze pri takychto "strelach" na okruhu, bude robit obutie dost podstatny faktor
@ptr078 mně je celkem buřt, jak zrovna tahle dvě auta jezdí na okruhu... ale když už to Mikesus napsal... tak jsem se raději podíval, protože v poslední době bývají jím prezentovaná fakta lehce přiohnutá.
@Emel - může být, nafasoval jsem Leona FR po O IV... Leon je tvrdý jak šutr, na dlouhé trasy nepohodlný. Ale je fakt, že v zatáčkách drží. Jako soukromé auto bych ho ale fakt nechtěl, je to možná sportovnější svezení , než Octavia a Corolla, ale kostitřas.
@hugino Leon SP Vamos byl o nějakých 170 tisíc levnější a měl třízónovou klimu (v základní výbavě, připomínám), kola rozumného rozměru a pocitově o malý chloupek lepší přední světla + přední mlhovky.
@Marek Bednář - já vám i věřím ,ale jelikož Leona "sedlám" po Octavii,(stejný 2,0TDi, automat) tak přímé srovnání je o dost horší ve prospěch Octavie. Už jen těch Simply clever vychytávek má Octavia více, je prostě uživatelsky příjemnější.
@Marek Bednář jak už tu někde zaznělo, Octavia má taky akční výbavy (130 let), ve kterých vyjde levněji... přijde mi, že tahle konfigurace celkem nemá smysl, když za 740t je 130 let Premium se silnější 1.5.
K tomu, aby bola Octavia skutočne dobrým autom, toho chýba viac. V prvom rade výmena kokpitu, opustiť dotykové nezmysly a vrátiť sa k tlačidlám. Tiež trochu zlepšiť použité materiály, príde mi, že plasty idú stále kvalitou dolu. Neškodilo by popracovať na až príliš jednoduchom podvozku a pridať nejaké odhlučnenie naviac.
@traveldrive Všetky škodovky majú mizernú akustiku a dunenie od kolies je dosť otravné či je to Fabia alebo Superb. Na tom by fakt mohli popracovať.
Škodovky už 18 let nekupuji jen Japonskou kvalitu Mazdy
@milous A ta kvalita spočívá konktrétně v čem? Pro mě je Mazda divné auto s malým prostorem, nepohodlnou pidisedačičkou místo sedadla (vlastní zkušenost z Cx5), vlekoucí se pravým pruhem 110 km/h (jakoby nebyly "autobahnprüf"). Ale můžu se samozřejmě mýlit, rád se nechám poučit.
Na druhou stranou má i svá plus, nekvalitou dieselových motorů přispěla k jejich diskreditaci, což samozřejmě cením. 😁
Na druhou stranou má i svá plus, nekvalitou dieselových motorů přispěla k jejich diskreditaci, což samozřejmě cením. 😁
Auta s naftovými motory jsem nikdy neměl to patři do traktoru Měl sem Superba a pak AUDI A6 4x4 nekupuji auto abych doléval co 5 tisíc km litr oleje a co 60 000 km měnil spojku ! Turba už nechci ! Tak jsem si koupil Mazdu CX 5 Revolution 4x4 najeto 130 000 km bez jediné poruchy. Žena má Mazdu 3 bez jediné poruchy všechny auta koupené nové v Česku .Momentálně mám Mazdu CX 60 Plun in hybrid 4x4 327 koní .
@milous Nebudu tu rýt do Mazdy i když to není můj šálek a nekoupil bych si ji pro příliš mnoho nedostatků. Komu vyhovuje, nechť si ji užije.
Ale za celý život (přes 30 let řízení) u koncernu jsem dolil asi 3x pár deci oleje a měnit spojku jsem nezažil ani u sebe ani ve svém okolí a to ani u nájezdů nad 150, či 200 tisíc km.
Asi jsi měl hroznou smůlu.
Ale za celý život (přes 30 let řízení) u koncernu jsem dolil asi 3x pár deci oleje a měnit spojku jsem nezažil ani u sebe ani ve svém okolí a to ani u nájezdů nad 150, či 200 tisíc km.
Asi jsi měl hroznou smůlu.
@Barry Lyndon nejvic diesel zdiskreditoval a nakonec zabil hlavne vw svymi podvody, coz taly cenim 😁 V Mazde je nikdo moc, narozdil od vw, stejne nekupoval. Jen par hejlu v Evrope. Ale ta ostuda vw byla skutecne galakticka 😁 Hlavne jak se pak plazili v USA 😁
@Th0r To, že VW fixloval s reálnými emisemi NOx (ale nelžeme si tu, že ostatní snad nefixlovali taky) je hnus, ale nijak to u mne nezdiskreditovalo vynález Rudolfa Diesela.
Nemám tudíž problém s moderním dieselem, který splňuje veškeré emisní normy a stejně tak nemám problém s podobně "čistým" benzínem.
Nemám tudíž problém s moderním dieselem, který splňuje veškeré emisní normy a stejně tak nemám problém s podobně "čistým" benzínem.
@Mokrous jedinu kanku maju aj nove diesely v tom, ze z dlhodobeho pohladu nie su udrzatelne ich emisie. Technicky ano, ale nie uzivatelsky, dnes su naj prikladom podplatenych emisii, vykuchane DPF, zakarbonovane, poruchove adblue ... z casti sa to tyka aj benzinov s priamym vstrekom, ale tam vacsinou staci bezna dekarbo a emisie plnia dalej s povodnym catom.
A nepisem to len kvoli tomu, aby som si kopol do diesela...
A nepisem to len kvoli tomu, aby som si kopol do diesela...
@Barry Lyndon Pokud máš 130kg a *** jako kůň, tak sedačka v CX-5 se může zdát opravdu malá. Pro normální postavy do 100/110kg je úplně v pohodě a nepohodlná sice je (tvrdé bočnice), ale paradoxně jen v kožené verzi z nejvyšších trimů. Od 2023 by to mělo být opraveno. V CX-XX nebo v 3/6 jsou sedačky taky naprosto normální (pokud tedy člověk není sele, s tím obecně asijské značky obecně nepočítají, protože to u nich není tak běžné).
Že si jednou v životě viděl nějakou Mazdu jet 110 pravým pruhem fakt neznamená, že je to norma a o kvalitě auta to neříká vůbec nic.
To jsou všechny argumenty k té "nekvalitní" Mazdě? Pak kluci japonský můžou zůstat asi celkem v klidu 😊
Že si jednou v životě viděl nějakou Mazdu jet 110 pravým pruhem fakt neznamená, že je to norma a o kvalitě auta to neříká vůbec nic.
To jsou všechny argumenty k té "nekvalitní" Mazdě? Pak kluci japonský můžou zůstat asi celkem v klidu 😊
Mazda je nesrovnatelně lepší, od ovládání infotainmentu po skvělý motory a luxusní interiér 👌🏻měl jsem pučený nový Superb před měsícem když jsem dělal opravu nárazníku na Mazdě, a těch chyb a problémů je neskutečně moc. Od ovládání po bouchající nápravu
@Uživatel_5799291 Nejvíc mě u nového Superbu dojímá, že ani v poslední generaci nebyli schopní vyladit tlumiče, tak aby se auto na každé nerovnosti citelně nezhouplo. U infotainmentu se mi zase po druhém "teplém" nastartování odmítá připojit mobil. Ale nejvíc mě dostalo, když mi start-stop zhasnul motor v křižovatce, ještě než jsem úplně zastavil a já se nemohl rychle rozjet, takže jsem byl vytrouben. DSG stále po městě škube, ale hlavně, že má v kufru síťky z výroby, které jdou Číny koupit za stovku sada...
Mazda je nesrovnatelně lepší, od ovládání infotainmentu po skvělý motory a luxusní interiér 👌🏻měl jsem pučený nový Superb před měsícem když jsem dělal opravu nárazníku na Mazdě, a těch chyb a problémů je neskutečně moc. Od ovládání po bouchající nápravu
Když 1.5 TSI, tak samozřejmě se 110 kW. Výrobní náklady na oba motory jsou pro Škodovku na korunu stejné! Nesnesl bych pomyšlení, že jsem si koupil auto s uměle softwérově sníženým výkonem! 😬👎
@Arese A co teprve pomyšlení, že tě donutili připlatit si 30tis (nebo kolik) jen kvůli softwarovému navýšení na 110 kW 😁
@Barry Lyndon Ne, to mi nevadí, +- 110 kW a 250 N.m jsou na přeplňovanou patnáctistovku již celkem odpovídající parametry. 🙂👍
P.S. Ovšem hlavní předností 1.5 TSI v obou verzích je přítomnost 4 válců (byť 2 z nich se občas vypínají, ale to skoro není cítit) a hlavně fakt, že není zprzněný hybridizací!!! Přitom jeho úspornost je s hybridními hnusy plně srovnatelná! 🙂👍👍👍
P.S. Ovšem hlavní předností 1.5 TSI v obou verzích je přítomnost 4 válců (byť 2 z nich se občas vypínají, ale to skoro není cítit) a hlavně fakt, že není zprzněný hybridizací!!! Přitom jeho úspornost je s hybridními hnusy plně srovnatelná! 🙂👍👍👍
@Arese Čo vlastne máš proti hybridom? Spaľováku v ničom neškodia, naopak, pomáhajú mu s výkonom a znižujú spotrebu. Pravda, dva pohony v jednom aute vyzerajú ako zbytočný luxus, ale v dnešnej podobe to už má svoj význam. S tou porovnateľnou úspornosťou by som si úplne istý nebol...
@Arese Můžeš se na to dívat i opačně. Že u 110 kW verze připlácíš, přestože do auta nedostaneš navíc.
@Arese
Je to úhel pohledu. Můžeš to prostě brát i opačně, kdy za cenu mrzáka R3 máš reálně techniku R4 110 kW, jen s nižším výkonem, což se může odvděčit vyšší životností a menším opotřebením.
Za mě jsou základy na 85 kW v R4 tsi i tdi úplně ok. Pro běžné ježdění bych za silnější verze opravdu nepotřeboval příplácet. Konečně důstojné základní motory.
Je to úhel pohledu. Můžeš to prostě brát i opačně, kdy za cenu mrzáka R3 máš reálně techniku R4 110 kW, jen s nižším výkonem, což se může odvděčit vyšší životností a menším opotřebením.
Za mě jsou základy na 85 kW v R4 tsi i tdi úplně ok. Pro běžné ježdění bych za silnější verze opravdu nepotřeboval příplácet. Konečně důstojné základní motory.
@Arese miluju ty tvoje teatrální výstupy😊 ať to trvá věčně!
@Man Ký Fakt? Tak to mě těší. Zato tvoje reakce na ně stojí za hov..! 🙂
Chápu správně, že přestože je tam baterie všemožných tlačítek, tak tlačítko "přepnutí na vnitřní ventilaci" mezi nimi není??? To je tlačítko, které v autě používám zdaleka nejvíc (systémům, co se to snaží řešit sami (většinou neúspěšně) nevěřím). Nechápu... Ve východní Evropě je takové tlačítko imho nutnost.
@Barry Lyndon
Ano, chápeš to správně.
Tahle auta už nenavrhují technici, ale účetní a marketéři. Desetipalcový displej vyjde levněji a lépe se s ním pracuje v reklamě než s dedikovanými tlačítky, geniálním vícesměrovým ovladačem světel (postupné zapínání světel otáčením a mlhovek vysouváním bez ohledu na počet těchto poloh, které byly dána výbavou konkrétného auta), otočnými ovladači klimatizace s precizním chodem a celkově propracovanou logikou ovládání.
Teď nás čekají roky, kdy budeme nadávat, jak se trefit do dotykového ovladače stropních svítilen (já nadávám asi už 15 let, když jsem na Vánoce dostal stolní LED lampu s dotykovým ovládáním, a ta potvora stále ještě funguje a je mi líto ji vyhodit), že se po dvou letech vyviklají USB-C zdířky a telefon se odpojuje, že uvnitř není 12V zásuvka atd atd.
Ano, chápeš to správně.
Tahle auta už nenavrhují technici, ale účetní a marketéři. Desetipalcový displej vyjde levněji a lépe se s ním pracuje v reklamě než s dedikovanými tlačítky, geniálním vícesměrovým ovladačem světel (postupné zapínání světel otáčením a mlhovek vysouváním bez ohledu na počet těchto poloh, které byly dána výbavou konkrétného auta), otočnými ovladači klimatizace s precizním chodem a celkově propracovanou logikou ovládání.
Teď nás čekají roky, kdy budeme nadávat, jak se trefit do dotykového ovladače stropních svítilen (já nadávám asi už 15 let, když jsem na Vánoce dostal stolní LED lampu s dotykovým ovládáním, a ta potvora stále ještě funguje a je mi líto ji vyhodit), že se po dvou letech vyviklají USB-C zdířky a telefon se odpojuje, že uvnitř není 12V zásuvka atd atd.
@Tycoon tvl a stale se opakujici blabol. Jasně levne řešeni v podobě hw tlačitek je dle neznalich jako ty vlastně nakladnějši než ten displej. A pravě proto dražši modely či vyšši vybavove stupně dostavaji pravě ten dotyk a ty levnějši verze fasuji ty lacinna hw tlačitka.
A ergonomicky to rozhodně a zdaleka neni jednoznačne ve prospěch těch hw tlačitek.
Už jen pišeš mylně a je jedno jestli neznalosti nebo zaměrem o tom, že musiš utrefit male dotykove plochy. Tak zrovna ty dotykove plochy jsou často a to značněji větši než pravě ty hw ovladače. A už jen ta soustředěnost dotyk. ovladani do jednoho mista je určitě ergonomičtějši než rozeseta tlačitka a to i utopena a to tak, že bez odvraceni zraku je složitějši je aktivovat než ten dotyk v blizkosti zorneho pole. Navic ten pokrokovějši dotyk umožňuje automatizaci takže odpada řada dalšiho zasahu řidiče.
A ergonomicky to rozhodně a zdaleka neni jednoznačne ve prospěch těch hw tlačitek.
Už jen pišeš mylně a je jedno jestli neznalosti nebo zaměrem o tom, že musiš utrefit male dotykove plochy. Tak zrovna ty dotykove plochy jsou často a to značněji větši než pravě ty hw ovladače. A už jen ta soustředěnost dotyk. ovladani do jednoho mista je určitě ergonomičtějši než rozeseta tlačitka a to i utopena a to tak, že bez odvraceni zraku je složitějši je aktivovat než ten dotyk v blizkosti zorneho pole. Navic ten pokrokovějši dotyk umožňuje automatizaci takže odpada řada dalšiho zasahu řidiče.
@Barry Lyndon Treba počkať do ďalšieho faceliftu a keď tam dajú smart dials zo Superbu, bude aj to. Nieže by to nemala ktorákoľvek Dacia, ale tak čo už. Nemá ho ani Leon.
1.5 TSI ve vyssich otackach urcite nema lepsi zvuk nez trivalec.
@XTad
Tady jde naopak hlavně o to, že 1.5 TSI je mnohem lepší motor v nižších otáčkách. Což je u základního motoru mnohem důležitější. Zvuk ve vysokých otáčkách bych řešil u RS.
Tady jde naopak hlavně o to, že 1.5 TSI je mnohem lepší motor v nižších otáčkách. Což je u základního motoru mnohem důležitější. Zvuk ve vysokých otáčkách bych řešil u RS.
@Tycoon Resim to jednak proto, ze to zminuje autor v clanku a taky zrovna zakladni motor vzhledem k nizsimu vykonu byva potreba casteji vytacet i pri bezne jizde, proto bych tento aspekt nezanedbaval.
@XTad
Ale má. A to říkám pro veškerém vědomí toho, že 1.5 tsi ve vyšších otáčkách zní fakt hrozně, jak umečená koza. Ale pořád lepší jak R3.
Ale má. A to říkám pro veškerém vědomí toho, že 1.5 tsi ve vyšších otáčkách zní fakt hrozně, jak umečená koza. Ale pořád lepší jak R3.
@rohYpnol
To opravdu nemá. Trivalec ma hrozný zvuk, ale ve vyšších otackach zní pěkně. Tsi zní hrozně ve vyšších otackach. A tento názor je napříč od všech možných testerů i uživatelů. Ze tobě se nelíbí, nikomu nerozporujeme, ale fakta jsou jiná. Zanedbatelná minoritní část názoru, který máš ty nedělá,neznamená že tomu tak je. Naopak tu realitu dělá ta většina.
To opravdu nemá. Trivalec ma hrozný zvuk, ale ve vyšších otackach zní pěkně. Tsi zní hrozně ve vyšších otackach. A tento názor je napříč od všech možných testerů i uživatelů. Ze tobě se nelíbí, nikomu nerozporujeme, ale fakta jsou jiná. Zanedbatelná minoritní část názoru, který máš ty nedělá,neznamená že tomu tak je. Naopak tu realitu dělá ta většina.
@XTad
Ale má. A to říkám pro veškerém vědomí toho, že 1.5 tsi ve vyšších otáčkách zní fakt hrozně, jak umečená koza. Ale pořád lepší jak R3.
Ale má. A to říkám pro veškerém vědomí toho, že 1.5 tsi ve vyšších otáčkách zní fakt hrozně, jak umečená koza. Ale pořád lepší jak R3.
@rohYpnol
Honíš počet příspěvků duplicitou? Víme, že u tebe kvalitní příspěvek těžko hledat, ale jak jsem psal výše, trivalec obecne ma obzvlast ve vyssich otackach pěkný zvuk. Je takový dravý. Ale to ty nikdy nepochopis, který má předsudky místo zkušenosti a svoje názory pokladas za fakta. Takoví lidi budou tvrdit, že i ty hrozný jsou kyselé, stačí se jen na ně podívat.
Honíš počet příspěvků duplicitou? Víme, že u tebe kvalitní příspěvek těžko hledat, ale jak jsem psal výše, trivalec obecne ma obzvlast ve vyssich otackach pěkný zvuk. Je takový dravý. Ale to ty nikdy nepochopis, který má předsudky místo zkušenosti a svoje názory pokladas za fakta. Takoví lidi budou tvrdit, že i ty hrozný jsou kyselé, stačí se jen na ně podívat.
Konečne sa tá Octavia oplatí aj v základe. Dlho to pri tejto štvrtej generácii vyzeralo, že sa tak nestane. Dovolím si tvrdiť, že v nízkych otáčkach pri mestskom jazdení tá slabšia 1,5 TSI pôsobí živšie ako výkonnejšia 1,5 T-GDi v Ceede či i30. A hlavne menej žerie aj bez mHEV.
Chvalim perfektny motoricky zaklad ... kua drat preco taketo nieco nemoze dostat aj scala ... no ale inak po tom facelifte a s tymto novym zakl motorom je octavka vazne dokonala... samozrejme ceed bude nadalej pre sukromnikov v nasich zemepisnych sirkach lacnejsi a akysi vyhodnejsi ale inak octavka tne do ziveho a svoje kvality uz davno nemusi nikomu dokazovat... jedno brutalne dobre auto... az sa bojim kam to zase potiahne jej nastupca... aby uz nezacala predajne ublizovat superbu ktory v tejto sucasnej novej generacii si predsa len opat a nadalej udrzuje potrebny odstup od octavky.. len dokedy
@3_diamanty Nástupcu riešiť nemusíš, bude to elektrické kombi.
@Avantime
Dobry vtip na novy rok...
Dobry vtip na novy rok...
@3_diamanty To nie je vtip, keby si viac čítal o novinkách tak to vieš. Tu je silueta/proporcie toho elektrického kombi. Štvrtá generácia Octavie ostane popritom v ponuke ale na novú generáciu budeš zbytočne čakať, tak ako pri Golfe.
https😐/m.smedata.sk/…453840_1000x.jpg?…
https😐/m.smedata.sk/…453840_1000x.jpg?…
To je docela hezky napsané 😄 . Trošku mi chybí pár vět k dynamice, prázdné/plné auto a tak... řeší se jen kultivovanost a spotřeba.
Co se cen týče - v aktuálním ceníku pořád jsou modely 130 let a asi nemá smysl kupovat v běžných specifikacích nic jiného (pokud tedy nedává Škodovka na "běžné" výbavy lepší slevy).
Co se cen týče - v aktuálním ceníku pořád jsou modely 130 let a asi nemá smysl kupovat v běžných specifikacích nic jiného (pokud tedy nedává Škodovka na "běžné" výbavy lepší slevy).
@Emel Suhlasim fajn test, autor reaguje aj na informacie v diskusiach, vsimol som si utriedenie nazorov o setreni, ze display je na rozdiel od mech ruciciek a ovladacov vyznamne setrenie nakladov a nie luxus...
Zo zrovnani co som videl k pohonu, je 85kW verzia citelne slabsia aj v nizkych otackach, dlhe prevody to kazia a zvyraznuju tupost pohonu.
Zo zrovnani co som videl k pohonu, je 85kW verzia citelne slabsia aj v nizkych otackach, dlhe prevody to kazia a zvyraznuju tupost pohonu.
@lamal 220Nm oproti 250Nm od 1500 - To je nějakých +13%, což by nemělo být úplně kritický.
Obecně u turba mi dlouhé převody obvykle vyhovují, použitelné pásmo je třeba 2500 otáček a do toho se vždycky nějak trefíš... tady teda je ta šestka hodně dlouhá, 2350 při 130 a 3000 na pětku, to dřív bývalo na šestku...
PS: tabulka otáček dle rychlosti taky hezká, jen více podobných "tvrdých" dat.
PPS: ...i když teda nevím, proč ta tabulka není úplná... pokud mám na trojku 2200 při 50, tak asi není problém doplnit, kolik tam bude při 60, 70, 100...
Obecně u turba mi dlouhé převody obvykle vyhovují, použitelné pásmo je třeba 2500 otáček a do toho se vždycky nějak trefíš... tady teda je ta šestka hodně dlouhá, 2350 při 130 a 3000 na pětku, to dřív bývalo na šestku...
PS: tabulka otáček dle rychlosti taky hezká, jen více podobných "tvrdých" dat.
PPS: ...i když teda nevím, proč ta tabulka není úplná... pokud mám na trojku 2200 při 50, tak asi není problém doplnit, kolik tam bude při 60, 70, 100...
@Emel Subjektivny rozdiel byva v prudkosti narastu, 220nm moze odbrzdit po natlakovani, ale z 1500ot do 2500ot mu to aj tak moze dlhsie trvat nez odpoveda rozdiel 13%.
Dovody mozu byt rozne, ale hlavne teda emisie a odlisne naladenie ci dlzka prevodov. (pripadne realny krutiaci moment, bude tam viac nez 250nm a rozdiel moze byt vyssi oproti podladenej verzi)
Mne teda pride nezmyselne dlha aj 3ka/4ka ked na najazd na dialnicu do kopca z 50kmh nechas 4 je to des, 3 je lepsie, ale stale nemas vykon, 2 je zufale... to turbo nepotrebujes 😄
Dovody mozu byt rozne, ale hlavne teda emisie a odlisne naladenie ci dlzka prevodov. (pripadne realny krutiaci moment, bude tam viac nez 250nm a rozdiel moze byt vyssi oproti podladenej verzi)
Mne teda pride nezmyselne dlha aj 3ka/4ka ked na najazd na dialnicu do kopca z 50kmh nechas 4 je to des, 3 je lepsie, ale stale nemas vykon, 2 je zufale... to turbo nepotrebujes 😄
@lamal no... hardwarový důvod pro to není, ta slabší 1.5 má identické turbo s VGT a tipl bych, že i převodovka bude stejná.
Trojka je 2600@60, to by mohlo vyhovovat, ne? ... ale chápu, že pokud nestačí, tak je to pruda, dvojku už člověk v takových situacích řadit nechce.
Trojka je 2600@60, to by mohlo vyhovovat, ne? ... ale chápu, že pokud nestačí, tak je to pruda, dvojku už člověk v takových situacích řadit nechce.
@Emel Mechanicky zhodny zaklad sa mysli hlavne zakladna mech. motora a priemery/sirka lozisiek, kompresia tj rozdiel kt sa obcas pouzivali pri podladenych verziach.
ACZ pise o zhodnom plneni motora, za uplne zhodne by som povazoval keby vidim cisla dielov vstrekovacov a samotneho turba, VGT je vseobecne tvrdenie.
Nechcem spekulovat kazdopadne, podladenie sa tyka celeho pasma otaciek v tomto pripade.
https😐/youtu.be/C2DIaOmiWMs?feature=shared&t=1414
Staci, zalezi co ocakavas, ak zvolis tento motor oproti hybridu v ocakavani, ze budes mat od 1500ot 220nm a tichu silu, tak sa jej v tomto pripade moc nedockas.
ACZ pise o zhodnom plneni motora, za uplne zhodne by som povazoval keby vidim cisla dielov vstrekovacov a samotneho turba, VGT je vseobecne tvrdenie.
Nechcem spekulovat kazdopadne, podladenie sa tyka celeho pasma otaciek v tomto pripade.
https😐/youtu.be/C2DIaOmiWMs?feature=shared&t=1414
Staci, zalezi co ocakavas, ak zvolis tento motor oproti hybridu v ocakavani, ze budes mat od 1500ot 220nm a tichu silu, tak sa jej v tomto pripade moc nedockas.
@lamal byl tu k tomu článek
"Oba motory 1.5 TSI jsou po stránce konstrukce identické. Používají Millerův spalovací cyklus a turbodmychadlo s proměnnou geometrií. Shoduje se také soustava sání, chlazení, výfuku, uložení motoru a odstupňování převodovky. Odlišných výkonnostních parametrů je dosaženo aplikací."
https😐/www.auto.cz/…-a-110-kw-151674
Že to není jen ořezaný vršek je zřejmé, to je těch 220 vs. 250Nm... redaktor se tam v tom trošku plácá 😄
"Oba motory 1.5 TSI jsou po stránce konstrukce identické. Používají Millerův spalovací cyklus a turbodmychadlo s proměnnou geometrií. Shoduje se také soustava sání, chlazení, výfuku, uložení motoru a odstupňování převodovky. Odlišných výkonnostních parametrů je dosaženo aplikací."
https😐/www.auto.cz/…-a-110-kw-151674
Že to není jen ořezaný vršek je zřejmé, to je těch 220 vs. 250Nm... redaktor se tam v tom trošku plácá 😄
@Emel jj cital som to preto som spominal "ACZ pise o zhodnom plneni motora" co mne na tom prislo zajimave je, ze VGT turbo vseobecne maju oba, ale nemusi to byt zhodny diel a soustava sání zase moze to byt airbox, mozno EGR aj skrtiaca klapka... konstrukcne zhodne podla mna pripusta ine cisla dielov napr mensia kapacita vstrekovacov alebo mensie VGT turbo.
Ono je to vo vysledku jedno, pravdu sa nedozvieme, aspon si pokecáme 😄
Ono je to vo vysledku jedno, pravdu sa nedozvieme, aspon si pokecáme 😄
@lamal já tu poslední větu "Odlišných výkonnostních parametrů je dosaženo aplikací." chápu tak, že je to fakt jen o SW.
Ale jak říkáš... ve výsledku je to jedno (pokud se nechceš pouštět do nějkého chiptunningu, tam by ta slabší verze mohla být zajímavá).
Ale jak říkáš... ve výsledku je to jedno (pokud se nechceš pouštět do nějkého chiptunningu, tam by ta slabší verze mohla být zajímavá).
@Emel Neviem na kolko brat exaktne tieto vseobecne info o rozdieloch z druhej ruky. Chip je vlhky sen koncernu, dnes to maju hosi tazke, min v zaruke 😄
Mne by sa lubilo keby Toyota casom ked postupi tech baterii solidstate pripravila kity do hybridov, plug&play s vyssou kapacitou... to by hybridom vyznamne zvysilo dynamiku, ucinnost a zivotnost.
Mne by sa lubilo keby Toyota casom ked postupi tech baterii solidstate pripravila kity do hybridov, plug&play s vyssou kapacitou... to by hybridom vyznamne zvysilo dynamiku, ucinnost a zivotnost.
@lamal: na popud čtenářů se auto.cz ptalo přímo ve Škodovce, takže já to beru jako celkem spolehlivý údaj.
Co se těch hybridů týče... je to balíček věcí, samotné navýšení kapacity baterky by podle mě velký rozdíl neudělalo... byl bys schopný uložit o něco víc energie, takže třeba při delších horských sjezdech bys nasyslil o 1kWh víc... takže bys místo minuty byl schopný z baterky plně zrychlovat dvě minuty.
Co se těch hybridů týče... je to balíček věcí, samotné navýšení kapacity baterky by podle mě velký rozdíl neudělalo... byl bys schopný uložit o něco víc energie, takže třeba při delších horských sjezdech bys nasyslil o 1kWh víc... takže bys místo minuty byl schopný z baterky plně zrychlovat dvě minuty.
@Emel Co mam odsledovane, system je nastaveny na setrenie so zivotnostou baterie. Nenabija uplne do plna, nevybija do prazdna a podla vonkajsej teploty, teploty baterie a inych dat disponuje dostupnym mnozstvom energie pre EV cast. S vacsou bateriou by mal viac energie a generator na to bohate staci.
Dobré to asi bude, ale škodovkám už nevěřím. V dnešní době je etalonem rodinného auta Ceed SW 1.5 T-GDi. Reálná prodejní cena skladovek cca 500.000 u chudší výbavy SPIN, 550.000 u bohatší TOP, kde už je vše co člověk potřebuje.
Navíc je to osvědčené a spolehlivé auto a ne koncernový e😜eriment.
Navíc je to osvědčené a spolehlivé auto a ne koncernový e😜eriment.
@johny555 Vnimam to podobne, nechcem Skode/koncernu krivdit, ale koncernovy e😜eriment to bol a clovek nikdy nevie do akej miery este je, alebo bude.
Mat tam mechanicke ovladace tj. istu autonomiu od jedneho displaya a systemu je lepsie riesenie, ked sa vyšerie MIB tak je auto neovladatelne z pohladu uplnych zakladov ako klimatizacia a pod.
Mat tam mechanicke ovladace tj. istu autonomiu od jedneho displaya a systemu je lepsie riesenie, ked sa vyšerie MIB tak je auto neovladatelne z pohladu uplnych zakladov ako klimatizacia a pod.
Až na to, že ten nový infosystém umi také padnout. Mám ho v Golfu a během 2 měsíců se už dvakrát po zapnutí zapalování nespustil a obrazovka zůstala tmavá. Bez toho displeje nelze nic nastavit ani vypnout otravné asistenty.
🧔🏽TSI a TFSI jsou stejné motory a dokonce s přímým vstřikováním! Což má VELMI ZÁBAVNÝ efekt na ventily, nemluvě o všem ostatním!
Každý člověk má svůj vkus a sklony......
Preferuji DFGA 2.0TDI!
Tohle je MNOHEM SPOLEHLIVEJŠÍ a domáckejší než ostatní...! Alespoň ze všeho, co ještě žije...!
Protože za cca 3 roky už na tohle dobrá matka Škoda nebude mít čas... ...! Tak je to zatím...
Každý člověk má svůj vkus a sklony......
Preferuji DFGA 2.0TDI!
Tohle je MNOHEM SPOLEHLIVEJŠÍ a domáckejší než ostatní...! Alespoň ze všeho, co ještě žije...!
Protože za cca 3 roky už na tohle dobrá matka Škoda nebude mít čas... ...! Tak je to zatím...
Octavia je opravdu takřka bez konkurence vzhledem k době.
Bohužel, je to cenovka. Vzhledem k ceně je i30 pro rodinnou volbu nesrovatelně rozumnější.
Ještě se vrátím k testu. Nemůže za to autor, ale opět tu máme test základní Octavie, ovšem v naprosto nezákladní novinářské specifikaci... u Škody je přitom právě tohle dost zásadní pro dojem. Zvlášť po FL, kdy překopali výbavy, kombinace a materiály tak, že už se v tom ani prase nevyzná...
Základ Octavie byl myslím na YT na volant.tv. Jsou to sice bratia, ale nemyslím že by se na Slovensku základ významněji lišil...
Bohužel, obecně nové materiály a dekory na Škodě nemám za vydařené a je třeba si dávat pozor. A novy volant s nápisem? Vyloženě odporný... Opět souhlas s autorem.
Nechce sa mi hľadať české cenníky, preto sem hodím slovenské ceny, ale teda časy keď sa i30 nejak super oplatil, sú už preč.
Octavia Combi Drive 1,5 TSI 85 kW je u nás aj po zvýšení DPH na 23% od nového roka za 21 980 eur, i30 SW Family s 1,0 T-GDi 74 kW je od 20 940 eur. Horšia dynamika, trojvalec, nepresnejšie radenie, vysoko zaberajúca spojka, vo vnútri viditeľne staršie auto a subjektívne aj nižšia spoľahlivosť.
V čom je to tak nezrovnateľne rozumnejšia voľba?
Ja som sa teda dostal za volant tejto vynovenej Octavie v úplnom základe alebo teda akčnej výbave Drive a podľa mňa je to v dnešnej dobe super ponuka.