Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Nová Škoda Enyaq naživo a na videu: Lepší světla i příjemný interiér

24 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
"s prosklenou střechou – která mimochodem stále nemá roletku, nýbrž manuálně vkládanou stínící síťku" To jako vážně? To si někdo koupí? Myslel jsem, že se to zatmavuje nějak elektrochromaticky a ani to bych nechtěl. Nejlepší prosklená střecha je žádná prosklená střecha. Prosklená střecha bez možnosti otevření (a tady koukám i zastínění) je pro mě naprosto nepochopitelná. To, že je to u lifbacku jediná možná volba, je nepochopitelné dvojnásob.
Masari12
@Barry Lyndon Jj, to je fraška
Arese
@Masari12 Mno, má to celou řadu "výhod": těžké sklo v nejvyšším bodě karoserie zvyšuje těžiště vozu, snižuje tuhost karoserie (která je v případě liftbacku již sama o sobě principiálně omezená) a ještě snižuje výšku interiéru a zvyšuje cenu auta. A to se "vyplatí"! 😃
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
U SUV nízké těžiště fakt není priorita.
Ale souhlasím, že tohle je fail, kdyz tam není zatahovaci roleta, nebo to není samozatmavovaci.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus To je tak, když se někdo vzhlídne v Muskovi a udělá to stejně blbě. Pokud vím, tak Teslalidi si to nějak polepují folií nebo co... Nicméně to je sekta, tam se nepochybuje, co Guru činí, dobře činí. Normání zákazník normální automobilky ale na podobné bizáry a samodomo řešení není zvědavý a auto si třeba i kvůli takové relativní banalitě nekoupí. Já bych si to nekoupil...

Bizár jak z roku 1960: https://shop.tesla.com/…lony-pro-model_y
ryccardo
@Barry Lyndon Ještě jsem neviděl, že by nějaká Škodovka měla prosklenou střechu bez elektricky ovládané roletky. Jsi si jistý, že to nemá roletku? To by si snad nikdo nedovolil takový kopanec.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ryccardo Cituju toho redaktora...
ryccardo
@Barry Lyndon No když vidím, že ten křáp od Tesly to má taky holý a musíš si k tomu koupit vkládanou roletku jinak tě tam slunce upeče, tak to bude asi nějaký nový standard. Zákazníky už asi nezajímá pohodlí v kabině, ale velikost televize na palubní desce a procento použitých recyklovaných materiálů :-D
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ryccardo Ještě je důležitá velikost ráfků (21" je minimum) a podsvícená loga (jakože minimálně vepředu i vzadu)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Enyaq ještě po FL ujde.
Ale na to coupe to vůbec nesedí...

Za mě cesta do šedi a uniformity.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Mně naopak připadá, že s lifbackem ten nový předek ladí líp než s kombíkem...
ryccardo
@rohYpnol Hele to mě se zase naopak to kupé líbí. Má to šmrnc a není to hnusná krabice.
Modrý blesk
To zase bude mnoho článků a novinářských chvalozpěvů na "novou" Škodu Enyaq, která je stále po základní technické stránce pět let starým autem (a to nebylo auto žádný výkřik techniky ani před 5 roky), baterie stále podobnou kapacitu a hmotnost, maximální rychlost také stejná, dojez zlepšený nepatrně, rychlost nabíjení stále pomalá, ani přechod na 800 V platformu, trvalý maximální výkon zde ani redaktorům nestojí za napsání... Pouze změny masky, světel nárazníků a dalších drobností. Tak jo, "nová" Škoda Enyaq,
Arese
@Modrý blesk Máš samozřejmě pravdu, ale jelikož je to zkratowůz, tak si to 98 % Čechů stejně nekoupí, takže je to buřt. Jediným, ovšem zásadním, přínosem tohoto elektrospotřebiče je redukce absurdně nízkých flotilových emisí, nařizovaná ekoteroristickou EU. Na západě a severu Evropy tohoto mastodonta kupodivu kupují, naštěstí...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Naprostá většina Čechů si nekoupi ani nové auto, tak je zbytečné o nich psát ne?
Arese
@Mikesus Ne. Normální spalovací auta vyvolávají u lidí přirozený zájem a někdy i vzrušení, elektrokruply jen odpor či útrpný úsměv...
ryccardo
@Mikesus Nevím, ale přijde mi, že se nová auta v ČR prodávají celkem slušně.
Modrý blesk
@Arese
Proti elektroautům obecně jsem nic neměl, než se začaly tlačit "silově" mezi lid. Tristní ale je, že tady se opěvuje konstrukčně a technicky skoro 10 let staré auto, u které se po 5 letech udělaly pouze "kosmetické" změny. Pokud by za 5 let byly např. inovace, že u baterie by se snížila hmotnost třeba 60 - 90 kg, nebo dojezd se zvětšil o 100 -150 km nebo cena klesla o 200 - 300 tis Kč apod. tak bych to bral, že elektromobilita má vývoj a perspektivu, ale tohle je stále v současnosti pouze obchod s pouhou iluzí, že vývoj jde kupředu.
PowerHouse
Starý krám,
na tom se tady v komentech shodli všichni.

Nevím, kdo si dnes může koupit za 1 200 000 auto s 400V nabíjením.
Letos to mělo být 800V.
Čekejme tedy do roku 2026 na těch 800V.
Tedy od roku 2026 se začnou plnit bazary Enyaqy s 400V.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@PowerHouse Jde o dílčí modernizaci, nikoliv novou generaci, platforma zůstává stejná, nešlo čekat, že enyaq přejde na 800 V.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@PowerHouse Kvanta EV v čele s Teslou nemá 800 V...

... ale zatímco u všech je to průšvih a znak naprosté zaostalosti, u Tesly je těch 400 V správně.
ryccardo
@PowerHouse to vidím jako marginalitu. Nabíjecí výkon 130 kW postačuje. Stejně na 800V a vyšší výkony nemáš síť nabíječek.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@PowerHouse "Nevím, kdo si dnes může koupit za 1 200 000 auto s 400V nabíjením."

Většina zákazníků si za ty peníze kupuje 400V.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nesluší mu to. Jednou z největších výhod Enyaqu byl obyčejný, nekonfliktní design. Tady když se rozsvítí světla, tak klasicky nevím, kam mu koukat "do očí". Prostě další zbytečná variace na hmyzí xicht.
https://www.auto.cz/…rijemny-interier?…