Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

České ceny nové Škody Enyaq: Levnější než před faceliftem

122 komentářů

Infi
Ked bude mat baterku 120KWH, bude vazit pod dve tony a nabije sa z 10% na 100% za 10 minut a spotrebu na dialnici 15KWH na 100 pri tachmetrovej 140Km/hod dam elektricke sancu.
traveldrive
@Infi
To sú zase kecy...
Infi
@traveldrive aké kecy ja mam peniaze ja si vyberám ja sa rozhodujem. Ak urobia elektricky z môjho pohľadu atraktívne tak si ju kúpim. Neviem kolky z Vás co tu diskutujete aj kriticky myslite. Vážte si svoje ťažko zarobené peniaze a chcite adekvátnu protihodnotu!
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Infi Kdyz zapojime kriticke mysleni - ve ktere fyzice je mozne, aby auto bezneho tvaru a bezne hmotnosti spotrebovalo pri 140km/h 15kWh na 100km ?
Avatar - Emel
Emel
@JirkaVejrazka on taky říkal "když"... implikace s nepravdivým předpokladem...
Nedávno jsme tu počítali, že pro auto s těmi cca. 2,5m2 a Cx = 0,2 je 10kWh/100 spotřeba odpovídající 100km/h čistě na aerodynamiku (doufám, že si to pamatuju správně).
traveldrive
@Infi

Kecy. Nejde o peniaze, ide o to, že si nahodil parametre, ktoré proste nie sú a nikdy nebudú. Dobre to vieš, takže neviem, na čo sa hráš. Alebo si v škole prepadal z fyziky a nevieš si spočítať reálne parametre auta?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Infi
A teď ti nevadí, že při 140 jezdíš na cca 60-80 kWh?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Infi Když na všem trochu slevíš (cca 20 %), tak už to třeba taková Audi A6 docela splňuje...
psel
@Barry Lyndon Na testy A6 jsem docela zvědav, to nevypadá fakt špatně, až teda na cenu, protože je to snad první Audi kde je limuzína / kombi dražší než SUV... Vypadá to že si dost věří, ukáže se až se to začne doopravdy letos prodávat protože zatím to nemaj ani obchodníci v Německu, loni jich tam přihlásili jen 260...
Infi
@Barry Lyndon tak po mesačnej skúsenosti s Porsche Taycan by som neveril tym sľubom od Audi!
psel
@Infi jako po FL? To si všichni chválí, neslyšel jsem na to ani muk nějaké kritiky...
Avantime
@Infi Jasné, to sú tie výhovorky ľudí, čo si takéto auto aj tak nikdy nekúpia. Vždy začínajú "Keď bude mať.." a končia "...tak dám električke šancu" alebo "...tak si to možno kúpim." Nie, z vás automobilky ozaj nič nemajú.
Infi
@Avantime necháp ma zle ja verím v elektromobilitu, akurát ak nas bude niekto znasilnovat a tvrdiť ze je adekvátnou náhradou spaľovacím motorom tak to nie je pravda, pretože technologicky elektromobilita potrebuje dospieť do štádia ktoré som popísal vo vyššom komentári. Verím ze za cca. 5rokov budeme mat elektromobily so spotrebou 15kwh pri tachometrových 140km/h na diaľnici atd. Technológie sa vyvíjajú pozrime sa na mobilný telefón. Kto by pred 30 rokmi povedal ze to bude v podstate počítač vo veľkosti dlane.
kyklop
@Infi za 5 rokov sa zmení kadečo, ale tá spotreba istotne nie. Jedna vec je vývoj, druhá vec je fyzika (aerodynamika, valivý odpor) , prirovnanie k mobilom kríva na obe nohy
kyklop
@Infi niekto chýbal na hodinách fyziky :) . Jediné reálne v dohľadnej dobe je možno tá kapacita baterky....
Infi
@kyklop nechaj sa prekvapiť, potom o 5 rokov sa pobavíme o fyzike
Avatar - Emel
Emel
Rohypnol to říkal a na jeho slova zase došlo
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Emel

Je to tak, základ zdražil víc než cca +100t.
psel
@rohYpnol Ježišmarjá ty si nedáš pokoj co? Nejdřív rejpe se zdražením aby to shodil, jen protože to je BEV a teď si ho dokonce potvrzuješ s tím, že zcela ignoruješ jinou baterku, motor a výbavu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
V základu se odehrálo přesně to co jsem se domníval.
Mimochodem, motor jiný nebude, jen díky jiné baterce má jiný výkon.
DonVito
rohYpnole, zaklad prevzal Elroq!

Změna je do určité míry logická, protože Škoda mezitím uvedla menší elektrické SUV Elroq, které startuje na 799 tisících korunách. Enyaq, který až doposud stál nejméně 899 tisíc korun, mu tak byl zbytečně blízko. Mimochodem Elroq 60 se stejnou technikou jako Enyaq 60 stojí od 882 tisíc korun, rozdíl oproti většímu sourozenci je tak výrazný.
psel
@rohYpnol motor má jiné nastavení software, hardwarově je stejný, tak se to v motorech dělá a je to normální. A dokonce i ve spalovácích.
Máš pravdu, měl jsem napsat motor s vyšším výkonem. Spokojen?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Však ano. A proč si asi myslíš že jsem předpovídal tento scénář??? Právě proto že Elroq...
DonVito
rohYpnole, chces rict, ze jsi predpovidal zlevneni verze 60 o vice nez 200.000Kc?
😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Jojo. Predpovidal zlevnění vsech verzí. Jeho předpovědi vždy vychází ne? Aha, on tvrdil že ceny zvednou a přitom všechny verze zlevnily.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Ne. Měl jsi napsat s baterií umožňující podávat elektromotoru vyšší výkon.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Zaklad nezdrsžill, naopak zlevnil o 100tis. Verze 50 byla speciální nabídka pro dotace, jinak nebyla k dispozici. Verze 60 stala o 100tis draz nez teď. Zase ses prostě netrefil, jak je zvykem u tvých předpovědi tahaných z prstu či nosu.
A ze teď není 50 k dispozici, neznamená, že zase nebude, a pokdi bude, bude opět levnější nez předtím.
Avatar - Emel
Emel
@rohYpnol jo, to víš že jo. Třeba Sportline stál 1.444 a teď stojí 1.230 a dostaneš za to masážní sedačky navíc, to je přesně jak jsi tvrdil.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Emel

Provedení Enyaq Tour 85 začíná na částce 1 129 000 Kč,

Provedení Selection 85 začíná na 1.130.000 Kč

Ale, co to je, že? On tady opět někdo tak trochu manipuloval s názory a ignoroval zlevnění Enyaqu v červnu 2024, že...
DonVito
rohYpnole, psal jsi toto:
"Jinak ti moji predikci upřesním, předpokládám, že to Škoda udělá samozřejmě "simply clever". Tj. zdraží, ale přihodí jakože "výbavu navíc" /příp. větší baterii/, aby mohl říkat jak zlevnili i když zdraží."

To se (krome vypusteni zakladni verze) rozhodne nepotvrdilo, nedelej z toho drama.
😉

Bud chlap!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
a proč srovnáváš různé výbavy?
selection 85 teď na 1.130M, srovnatelná výbava clever, na konci roku 2024 stála 1.364M. Tedy zlevněno o 234tis. Pokud bychom i ubrali z výbavy, ale ještě stále podobná, verze enyaq stála 1.324M, tedy zlevněno o 194tis. S výbavou tour, natož s verzí 50 se to nedá vůbec srovnat. To je jako srovnávat cenu fabie junior s fabií elegance s 1,4 motorem. Nechtěné výbavy se prostě ruší a i škodovka už dávno prodává vybavenější verze.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Skutečný chlap vědomě nelže a přizná svůj omyl bez jakýchkoliv prodlev. To u dnešních zoufalců fakt nehrozí. Ti by se hned po**, když se na ně jen někdo špatně podívá a házeli by žalobami, místo toho, aby si to normálně vyříkali a uznali svůj omyl.
Avatar - Emel
Emel
@rohYpnol proto srovnávám Sportline se Sportline, kde se obsah výbavy prakticky nezměnil
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Emel
Není nic lepšího než srovnavat různé výkony a různé výbavy, to je přece to nejlepší srovnání. Rohypnol ani stejne věci srovnavat neumi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Emel
Presne tak je to se všemi jeho předpovědi. Zase se netrefil, protoze jeho domněnky jsou liché a ještě mu není trapné tady lhát, že auto zdrazilo, i když zlevnilo o 100-200tis. Však lhář nikdy neprizna svůj omyl, raději bude lhát dál v přímém přenosu.
ericn
@Mikesus Taková sebereflexe Mikeši, to se jen tak nevidí :-) Btw někdo ti včera pod oknem nastartoval diesel?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
A helemese. Další takový, který s rohypnolem tvrdil, jak enyaq zdrazi. Někdo má sebereflexi, nekdo je takovej zoufalec, že ani tu nemá. Jen další cucani z prstu přijde?
A kdyz chceš tvrdit, že je to o mně, napiš a odkaz na jedinou lež, co jsem psal. Jinak jen ukázka, že jsi lhář s rohypnolem ty.
A lháři jsou pro mne lidskej odpad, to ty zajsite nebudeš. Nebo?
ericn
@Mikesus Mikeši, co ty si o mě myslíš, je mi úplně jedno 😋 To jaké veletoče tu předvádíš poslední dobou v diskusi je opravdu minimálně k pozastavení. Zblbnul si a chováš se stejně dogmaticky jako Don a Hendly, ještě chvilku a padneš ještě níž na úroveň Hamuny a jeho x nicků 👎
kesumb
@Emel
jasne a hlavne je to dratsi jak trivalcova fabie. Zatracenej Fiala, kdyby delal co ma tak by enyaq jezdil za 8kwh pri tempomatovejch 260kmh a stal 35tis kc pri vykoupeni staryho auta!
traveldrive
Koľko článkov o Enyaqu tu ešte bude? S každou informáciou zase ďalší?
DonVito
@traveldrive

Tak zrovna ceny jsou docela dulezity.

Posledni dobou mne prijde, ze jsou tu samy clanky o EV.
👍
psel
@DonVito Kdo by se taky zajímal o spalovače dinosaurů že :-)
ericn
@psel Zvlášť u 4,72% podílu BEV na celkových prodejích v ČR. Ty si šašek :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
A nechtěl bys ještě nějaký důležitější trh pro automobilky než ten český? Třeba Vatikán nebo antarktidu? To jsou zásadní ukazatele trhu, stejně jako ten český.
traveldrive
@DonVito
A ono sa to nevojde do jedného solídneho článku. Každý nový titulok boduje, nadôležitejší je počet kliknutí, však to sa počíta...
Samé články o nedokonalej, nedokončenej, nezrelej technológii za premrštené peniaze, čo pozitívneho na tom vidíš?
topten
@traveldrive
ceny jsou znamy az odedneska
tak logicky dnes clanek o cenach
traveldrive
@topten
Zaujímavé, s každou Škodou je to podobné.
5 mikročlánkov za sebou, v každom jedna informácia. Som zvedavý, na akom čísle sa to zastaví tentoraz. ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
No premiéra byla Beran, ceny dneska. Tak jako měli ignorovat premiéru a počkat na ceny?
psel
@traveldrive no to dělaj kvůli rohYpnolovi, aby tady mohl šířit své bláboly. Kdyby byl jen jeden článek, nemohl by si sám v jedné diskuzi odporovat.
traveldrive
@psel

Vidíš? To by mohlo byť...
Avatar - Helle2
Helle2
U auta s minimální cenou více jak 1 mil korun je příplatek za tepelné čerpadlo zrůdnost.
psel
@Helle2 S tím souhlasím, nevím proč to takhle v CZ je, asi aby měli tu základní cenu nižší. V DE je to třeba v základu...
topten
@psel
navic TC neni soucasti ani ty nejvyssi vybavy, ani soucasti nejakyho balicku
jen jako samostatny priplatek
chapal bych to nekde na jihu ale u nas?
tak se naskyta otazka, kolik energie to tepelny cerpadlo usetri proti primotopu
mozna to je lip tepelne izolovany, tak TC zas takovy vyznam nema
Avatar - Mikesus
Mikesus
@topten
Já bych se nedivil, ze to bude převážně specifikum českého trhu. Ovečky zaplati.
Avatar - Emel
Emel
@topten což je z druhé strany možná lepší varianta, než když kvůli DCC musíš vzít balíček Maxx za 180t :-) . Pokud chceš čerpadlo, za 30 si ho koupíš... něco jako nezávislé topení u spalováků.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@topten První ID.3 prý s TČ žraly víc než bez něj (nějaký blbý nastavení čehosi prý...) :-D

Bylo by fajn, kdyby si tu verzi bez TČ někdo koupil (jestli se najde, umím si představit, že u Elroqu 50 s použitím mamacar 30 km denně ano) a pak to objektivně porovnat...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže zdražení +100t. a tváříme se jak jsme zlevnili...
Opět jsem měl pravdu.
admin badge
Ondřej Šámal
@rohYpnol Dobrý den, jaké zdražení myslíte? Starší Škoda Enyaq sice začínala na 899.000 Kč, ovšem ve verzi 50.

Nyní je základ s větším akumulátorem (59 vs. 52 kWh) a silnějším elektromotorem (150 vs. 125 kW).

Ve výsledku se stejně nejvíce prodávají varianty 85, které ovšem zlevnily téměř o 200 tisíc, aniž by utrpěla standardní výbava ;-)
psel
@Ondřej Šámal On takhle rejpe do všech BEV, navíc se mu to zdálo málo, tak dokonce v jedné diskuzi to dvakrát zopakuje.
RohYpnol je z toho zlevnění totiž na prášky :D.
Avatar - hiphop
hiphop
@psel ibalgyn je nejvetsi lhar a hujer v dejinach acz.
traveldrive
@hiphop
Neklam, to sú tvoje prvenstvá.
traveldrive
@psel
Nežaluj, žalobníček. Ak bude písať v rozpore s pravidlami alebo neslušne, tak prosím, bolo by to žiadúce a na mieste. Ale na niekoho ukazovať prstom za odlišný názor, aké hlúpe a detinské.
psel
@traveldrive promiň žalovat? Nejde o žádný názor on prostě jen lže a pak to otáčí jako každý správný Lubor. Sleva není zdražení a v jeho případě nejde o blbost on prostě jen rejpe a lže.
Pokud je pro tebe názor že 1400 je míň než 1200 tak ti není pomoci. Pro mě to je prostě lež.
traveldrive
@Ondřej Šámal
Avatar - hiphop
hiphop
@traveldrive neco k autu mas kedlubno?
traveldrive
@hiphop
Na kedlubnu sa pozri do zrkadla. Ono sa občas stane, že spadne sieť a nestihneš dopísať príspevok, vieš? A keď vieš, že padá, odošleš to aj 3x, kým dopíšeš. Ale to asi trolla nenapadne, prečo by premýšľal, že.
Avatar - hiphop
hiphop
@traveldrive ty ses fakt zblaznil nejdriv postnes a pak k tomu dopisujes obsah?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Spadne síť a samo se odešle prázdné? Od kdy? Chápu duplicity z tohoto důvodu, kdy má člověk pocit, že to neodeslal, nebo dát aktualizovat.
traveldrive
@Mikesus

No vidíš to? A čo s tým teraz? :-D
psel
@traveldrive je zajímavý že před tím než ti spadne síť tak ten browser sám ještě stihne bacit na tlačítko odeslat komentář.
traveldrive
@psel

Tak nesekaj frajera, keď v browseri nemáš automatické tlačítko.
traveldrive
@hiphop

Na pochopenie mojich postupov máš príliš dlhé vedenie. Možno to raz na pár riadkov spíšem, budeš mať čítanie na dlhé zimné večery. ;-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ondřej Šámal

No a co že ve verzi 50?
Stalo se přsně to co jsem předpovídal. Základ zdražil. Nic víc. O tom, že dají nějakou výbavu navíc, aby se ohli tvářit, že zlevnili, jssem psal. O tom, že nejspíš dají o málo větší baterku, jsem psal.

Místní diskusní STBák jistě dohledá i přesné znění toho co jsem napsal :-D
admin badge
Ondřej Šámal
@rohYpnol Základ nezdražil, základ skončil. A nahradila ho jiná, výkonnější verze s větším akumulátorem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ondřej Šámal

I když přistoupím na tuto interpretaci, tak baterie přeci výrazně zlevńují každým dnem, a motor je stejný (nebo není?) a rozdíl v nominálním výkonu je dán právě baterií a proudem, který je schopna dodat.

Takže je to zdražení nejlevnějšího Enyaqu. Bohužel.
DonVito
@rohYpnol
01/2023
iV 60 62 kWh
132kW
SUV 1.239.900 Kč 🤫
https://autotrendliberec.cz/…q_cenik_2023.pdf
Ja vidim 2025 Enyaq 60 zlevneni o cca 200.000Kc.
Co vidis ty?

2025
Enyaq SUV 60 (150 kW a 59 kWh)
Selection 1.015.000Kč
👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Doníčku, prozradim ti tajemství. Bavim se tady o základu. A říkám , že v základu zdražila. Zkusíš to zvládnout tuhle myšlenku? 🤣
DonVito
rohYpnole, zaklad v nabidce EV od Skody je dnes Elroq.

Šach mat
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Nebudu se opakovat o tvé inteligenci.
Elroq není Enyaq, Elroq je jiný model. Ale pro tebe zřejmě těžko pochopitelné, viď...

Enyaq v základu zdražil, naplnilo se to co jsem očekával. Smolík 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ondřej Šámal
Takže vzhledem k tomu, že jste zcela ignoroval v cenovém srovnání výrazné zlevnění v červnu 2024, tak je tvrzení o zlevnění vysloveně manipulativní.

https://www.auto.cz/…ako-coupe-153022
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
A výbava taky stejná? Když tedy budu ignorovat rozdíl v ořezané výbavě tour, která za 85 stala 1.129M, kdyz vezmu srovnatelnoi vybavu, bylo to za 1.324, tak teď verze 85 stojí 1.130, ještě s výbavou navíc. Skodovka uz zjevně nema zájem o "socky" jako je rohypnol, kteří nechtějí komfort v autě, ale o zákazníky, kteří se za volantem chtějí cítí jako člověk. Tak dávají vybavenejsi verze a ještě navíc je zlevnuji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Opět lžeš. Výbava Tour byla velmi slušná, žádná socka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ondřej Šámal
On si chce jen dokázat, že jeho výmysly a předpovědi cucané z prstu nakonec vyšli, i když nakonec lže v přímém přenosu. Záměrně srovnava nesrovnatelné varianty ,omezené dostupnou speciální variantu 50, která byla jen pro dotace a před nimi vůbec nebyla.
topten
@Mikesus
je smesnej jak jakes na cervenym hradku s bojlerama, brojlerama, kulem v plote a milou holkou hanickou zagorovou, ktera bere 600tis kazdej rok
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Stojí opravdu více? Škoda Enyaq v základu zdražila, oblíbené verze ale překvapí

https://zpravy.aktualne.cz/…01c0cc47ab5f122/

Blbý, co??? :-DDD
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
No vidíš, nezdrazila, protoze verze 50 není. Všechny verze, které jsou nyní, jsou levnější nez před faceliftem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ondřej Šámal

Stojí opravdu více? Škoda Enyaq v základu zdražila, oblíbené verze ale překvapí

https://zpravy.aktualne.cz/…01c0cc47ab5f122/

=potvrzení toho co jsem napsal.
psel
@rohYpnol ty jsi z toho fakt na prášky a tady fakt 100x napsaná lež lží zůstává. Ale tobě jde o první místo mezi diskutéry v roce 2025 a zvolil jsi strategii jak toho docílit co?
Jsi jak děcko v hysterickém záchvatu na pískovišťi, jen ty místo bouchání do bábovičky postuješ zdražili, zdražili, zdražili
Dej sem i odkaz na autoforum prosim
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Doložil jsem ti, že i jiní to vidí stejně... smolík, utřel... 🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Aspon muzes byt rád, ze nejsi sám kdo micha jablka a hrušky, komu se motá bojler a brojler, hodinky nebo holínky. Nejsi jediný, kdo srovnava dvě rozdílné verze.
psel
@rohYpnol mám ti sem dát odkazy na jiné stránky kde tvrdí, že je země placatá? Budeš to taky zmiňovat v nějakých diskuzích?

Navíc ten headline toho článku je:
Stojí opravdu více? Škoda Enyaq v základu zdražila, oblíbené verze ale překvapí

6.1 jsi psal jsi přesně tohle:

Mnohem zajímavější bude ceník... Předpokládám že přijde zdražení. To bude to zlevňování BEV 🤣🤣🤣

Takže nelži, nic o základu...
topten
co me tam chybi - zasuvka 230V ani za priplatek
zakladni verze jen asi o cca 70k drazsi nez odpovidajici u elroqu (60kWh/150kW)
ostatni drazsi o cca 100k nez odpovidajici u elroqu
s konkurenci a vyssi vyrobou budou ceny dal klesat
psel
@topten Jo s tím souhlas, 230V schází a vlastně nevím proč tam není. A na můj notebook USB-C s 45W bohužel nestačí, potřebuji 65...
Vypadá to, že konečně dochází na velkovýrobu a cenu půjdou dolů.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
Však to se dalo vědět, že dojde ke zlevnění. Jen pár tupounů si myslí, že se bude zdrazovat, kdyz se zvětšuje vyroba daného modelu. Jeden ze sebe dělat ještě většího šaška, místo aby uznal, že se mýlil, druhý, který mu bezne pritakava, se ještě neobjevil.
Avatar - Emel
Emel
@Mikesus ono je asi jasné, odkud vítr vane - emisní cíle pro 2025. To je ten pravý důvod, proč se zlevňuje...
traveldrive
@Mikesus
Ak je na aute "cena od", a potom tú verziu zrušia a môžeš si kúpiť len drahšiu verziu, tak to proste zdraželo. Aj keď je tá drahšia verzia voči predchodcovi výhodnejšia.
Taký príklad, zámerne to preženiem: Predstav si lacné auto, základ s litrovou atmosférou 50 kW, minimálna výbava, za 13000 €. Potom ten základ napr. kvôli emisiám zrušia, a nový základ bude mať hybrid s litrovým turbom 80+10 kW, s lepšou výbavou, primeranejšou motoru, s cenovkou 18000 €. Nový základ predtým stál 20 tisíc, ale keďže sa stal základným modelom, jeho cenu upravili.
A teraz mi povedz - zlacnelo to auto, alebo zdraželo?
Pre toho, kto chcel model za 20 tisíc, tak zlacnelo, a je vysmiaty, že 2 tisícky ušetrí. Pre zákazníka základu za 13 výrazne zdraželo, už naň nemá a nekúpi si ho.
Ide o uhol pohľadu. Takže nie, ak rohYpnol tvrdí, že Enyaq zdražel, môže mať rovnako pravdu ako tí, pre ktorých je lacnejší. Ale hlavne nie je tupoun a šašek ten, čo má iný názor ako ty.
psel
@traveldrive ale to je zase lež. Aby to takhle mohl napsat musel by tu včera psát že zdraží základ enyaqu. On ale psal že zdraží enyaq po faceliftu. A nemusíš mu dělat advokáta a hledat zcestnou myšlenku jak z jeho lži udělat názor.
traveldrive
@psel

Kto chápe a vidí veci inak je tupoň a šašek? Dotyčný by sa mal najprv pozrieť do zrkadla. Nejde o rohYpnola, však píše občas koniny. Ako každý.
psel
@traveldrive tak určitě, když napíšu koninu tak to jako chlap přiznám a nebudu furt dokola tu kravinu opakovat ne? A já nikoho šaška a tuponě nenazval, já jen napsal že je z toho na práškY, když tady plevelí diskuzi samými nesmysly a důkazy protože mi to připadalo být vtiPné při tom jeho nicku no.
traveldrive
@psel
Však ja som to tiež na teba nenapísal, ale zareagoval si, tak som vysvetlil. ;-)
Sevca1
@traveldrive ty je píšeš nejvíc. Typický naozajstny slovenský *** . Neděkuj mi 😁
traveldrive
@Sevca1

To píšem preto, aby si aj ty pochopil.
Avatar - xxc
xxc
@topten preco by tam nemala byt 230v zasuvka?
psel
@xxc tak teď jsi mě dostal. Fakt jsem našel fotky na netu kde je pod třízonovou klima s vyhříváním zadních sedaček 230V zásuvka a dvě USB-C. Dokonce mě to vyhnalo ven abych se do auta podíval a ujistil se že nejsem blázen. Já pod tou regulací klima a vyhřívání zadních sedaček ani USB-C a ani tu zásuvku nemám.
Kupoval jsem Eny RS coupe jako předváděčku a asi to někdo nenaklikal, asi součást nějakého simply clever paketu...
Martin Evaty
@psel kolik byla sleva za predvadecku? 10-15 %?
psel
@Martin Evaty taková, že mě to motivovalo k tomu to koupit. lehce pod 27% z tehdejších cen... najeto 100km, staré 9 měsíců cca.
Avantime
Som zvedavý, aký bude záujem o nový Enyaq keď už je tu Elroq. Očakávam, že to bude podobné ako pri Tesle Model S vs. Model 3. Elroq bude v pohode väčšine stačiť a v kontexte ceny je to jedno z najlepších elektro na trhu. Teraz u nás dali von ceny Renaultu 5 a tá drahšia 52 kW verzia vie stáť toľko čo Elroq 50. Obe autá sú do mesta len Škoda vie v cene B segment auta ponúknuť C segmentové SUV. To je potom Scenic u nás nepredajný.
Avatar - Emel
Emel
@Avantime myslím, že to bude zásadně jiné, než u Tesly. U Tesly měli auto za 2M a pak přišli s autem za 1M (zhruba).
U Škodovky mají auto za 1M a teď přijdou s autem za 0,8M... ale menším, slabším a hůř vybaveným. Takže ta value for money vůbec není tak jednoznačná...
psel
@Emel navíc teda value znamená pro každého něco jiného, ten rozdíl mezi nimi velký není. Já bych třeba šel jen do Elroqa nebo do enyaqa coupe. Na enyaqu normálním ty šedivé dark chrome plasty jsou pro mě prostě nezkousnutelné stejně tak jako v případě dosavadniho L&K. Šedivé auto nechci a to je jediná barva kde se na to dá koukat.
Avatar - Emel
Emel
@psel beru to obecně, ne své osobní preference.
Když srovnáš stejné výbavy (Selection 60), tak Elroq stojí 950 a Enyaq 1015... Enyaq ale má třízónu, prediktivní tempomat.
Je fakt, že ta 60 u Elroqu asi není úplně nejvýhodnější z nabídek, ale i když zůstaneš u té 50, tak ten rozdíl je asi odpovídající - ne jako u Tesly, kde po představení 3+Y prodeje Tesly tvoří fakticky jen tyhle dva modely.
psel
@Emel jasně, jsou to stejná auta tak proč by měla být jejich cena tak odlišná. Navíc mi připadá být trefné, jak Elroq někde nazvali Enyaq hatchback, protože to prostě Enyaq je. To že Elroq má pár plastů nenalakovaných asi taky není nákladově gamechanger stejně jako 15cm kufru.
Navíc fleetové slevy budou určitě vyšší na Enyaq než na Elroq, takže to ve finále firmám bude jedno, pokud teda nepůjdou do základu.
Důvod proč to takhle oddělili se možná objeví až v budoucnu, až třeba dojde na další technický update kde prostě něco dostane jen Enyaq a Elroq už ne a bude pak držet nízkou cenu za recyklaci té staré techniky. Čert ví...
traveldrive
@Avantime
Je to stále pridrahé. Človek by prižmúril oko, pokiaľ by to elektrické auto bolo aspoň približne použiteľné ako spaľovák. To ale nie je, dlhšie trasy, aj keď je to len párkrát do roka, by som s elektrom absolvovať nechcel. Bol som sa schválne pozrieť na Enyaq, aby som si ho trochu pripomenul. Nehľadiac na dojazd, na dlhšiu cestu ani pre štvorčlennú rodinu nie je, na pomerne rozmerné auto mi kufor prišiel na zaplakanie, mám pocit, že škodováci vždy napočítajú viac litrov (alebo majú tie litre menšie?).
No a dať 35 tisíc za auto, ktoré musím cestou na dovolenku niekoľkokrát nabíjať, a na strechu hodiť box, aby sa dalo normálne zbaliť, no ja neviem, kamoš. Na bežné denné jazdenie vpohode, ale v tom prípade mi príde jeho cena už zvlášť neadekvátna. Nehľadiac na to, že dovolenku už musím absolvovať lietadlom, alebo si normálne auto požičať.
Nie, na elektro je ešte stále čas.
psel
@traveldrive je to vždy o tvém profilu cestování. Kdybych jezdil na dovolenou každý týden do Chorvatska a nebo jezdil prg ova každý den tak si to asi taky nekoupím. A stejně tak bych si to BEV nekoupil, kdybych nemohl nabíjet doma nebo v práci. Kdo ale takhle jezdí? Nikdo. Průměrný roční nájezd je 15000 km cca.
Protože ale nemám každý týden dovolenou v Chorvatsku a nejezdím prg - ova každý den, tak už rok a půl neřeším ani turbo, ani automatickou převodovku, ani nejezdím na benzinky, do servisu a jen si užívám okamžitě reakce auta při předjíždění, nesmrdím sousedům a užívám si dosud nepoznaného ticha a ráno lezu do vyhřátého auta. A to vše za nákladů které bych neměl ani s naftou.
traveldrive
@psel
To je možné a ja to nerozporujem. Čítal som už pár dosť článkov o živote s elektromobilom, takže mi nič nového nepíšeš. Ale nie každý je ochotný plánovať hoci 1-2x do roka. Nie každý je ochotný obetovať čas naviac kvôli nabíjaniu. Každý neocení úsporu prevádzkových nákladov výmenou za krátky dojazd a dlhé nabíjanie. Nie každému sa chce hľadať správna alebo funkčná nabíjačka. A nie každý je ochotný vysoliť 35 tisíc za auto, ktoré v jeho očiach takú hodnotu nemá. Chápeme sa?
Preto tvrdím, že BEV nie je auto na každý účel a pre každého. Možno taká doba príde, ba celkom pravdepodobne. Ale to iba bude, nie je.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Ano, ne každý je ochoten svému zdraví obětovat 5 minut denně, natož aby zdraví nejen celé sve rodiny obětoval 10 minut za rok. To je jasné hned podle argumentů.
DonVito
travele, je to jak pises.
O prioritach.
Ja tu mel diskuzi na tema elektromobilita a venkov s ericem.
Jedinym argumentem bylo, tak jako v tvem pripade okamzity dojezd 1.000km...
Zvlastni, ze v diskuzi o autech je pro mnoho lidi jediny (pritom jeden z mnoha) parametr tak dulezity.
Ok. Jen proboha ze svych nazoru netvorte dogma!
Dogma (pl. dogmata; řec. δόγμα dogma názor, učení; δοκεῖν dokein ukazovat se správným) je výslovné tvrzení čili teze, o němž se v dané oblasti nebo v určitém společenství příliš nepochybuje.

PS Jen pro uplnost moje priority: naklady, emise/ekologie, kazdodenni komfort, spolehlivost.
A jeste priority petrolheada:
dojezd
rychlost tankovani
dojezd
Vmax
dojezd
zvuk, rucka, manual
psel
@traveldrive jo každý to máme jinak nastaveno, třeba jsi si všiml že v mém prvním shrnutí téma ekologie nebo zdraví nebylo vůbec. Ne že bych o tuto část nestál, jen jí nemám tak nahoře jako ostatní a přesto je důležitá.
Jen jsem třeba nikdy nehledal správnou nebo funkční nabíječku, zatím jsem nenarazil na žádnou špatnou nebo nefunkční. Nikdy jsem nečekal na volnou nabíječku. Stejně tak jsem nikdy nenabíjel dlouho, protože nabíjím jen tolik kolik potřebuju k dojetí a ne plnou jak u nádrže.
Je to ale moje zkušenost a věřím tomu, že někdo jiný jí může mít jinou.
A to plánování trasy zvládá i ta moje stařešina s MEB 3.7. takže moc neplánuji.
traveldrive
@Mikesus

Tieto ideologické kecy si nechaj pre niekoho iného. Ak nemieniš písať trochu pragmaticky a tak nejak normálnou ľudskou rečou, tak sa ani nemusíš snažiť.
traveldrive
@Don Vito

Určite sa v nejakých veciach zhodneme, ale napríklad tých 1000 km si mi pripísal neprávom, nič takého som ani nespomenul. Písal som len o dobíjaní pri dlhej dovolenkovej ceste. Tá v mojom prípade znamená hoci 1300-1500 km. Pri diaľničných presunoch a reálnom dojazde 300-350 km by to cestovanie bolo pre mňa neznesiteľné. Pri reálnom dojazde 500-600 km by sa o tom už uvažovať dalo.

Nie je to pre mňa jediný parameter. EV u mňa zatiaľ nebodujú pomerom cena/hodnota. Tiež vzhľadom k faktu, že zvyknem pravidelne meniť v rodine 2 autá, tak cena okolo 35 tis. € za jedno z nich je proste príliš vysoká.

Ďalší argument bol k mizernému kufru vzhľadom k veľkosti auta aj k jeho cene.

Čo z toho sa ti zdá byť dogmatické? Alebo som vynechal práve niečo takého?
traveldrive
@psel

Nie je to o zvládaní či nezvládaní plánovania, alebo iných aspektoch života s elektromobilom. Je to, okrem iných vecí, o ochote akceptovať tieto rozdiely voči spaľovákom.
DonVito
travele, takto to zni lip.

Dogmaticka byla moje diskuze s ericem, ktera se zcvrkla na jediny parametr dojezdu.


S cenou porad jeste souhlas. Enyaq pres snizeni neni zadna lace.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
To nejsou ideologické kecy, ale evidentně realita. Kdyz chceš nicit sobě a svému okolí zdraví kvůli 10 minutam ročně svého času, pak nebudu daleko od pravdy, ze zdraví je pro tebe až za pohodlím.
Jen si ukazal, ze jediný tvůj argument je pohodlí tvé vlastní a všichni ostatní tomu mají uhnout.