Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Enyaq
Škoda Enyaq
Škoda Enyaq
Škoda Enyaq Coupé
137 Fotogalerie

České ceny nové Škody Enyaq: Levnější než před faceliftem

Ondřej Šámal

Omlazené elektrické SUV od Škodovky vychází o stovky tisíc levněji než starší provedení. V nabídce jsou zatím dvě linie a tři různé pohony.

Začátek roku 2025 se z pohledu českého fanouška auta zřejmě nese hlavně v duchu premiéry omlazené Škody Enyaq. Tohle elektrické SUV, jež se světu představilo již v září 2020, si postupně vybudovalo silnou pozici v segmentu aut s lokálně bezemisním pohonem. V Německu se loni dokonce jednalo o druhý nejprodávanější elektromobil vůbec, když o necelých pět tisíc exemplářů zaostalo za Teslou Y (statistiky o německém trhu s elektromobily přineseme velmi záhy).

Enyaq loni dostal menšího sourozence v podobě modelu Elroq, který je de facto zkrácenou verzí. Oba vozy se od sebe lišily především vzhledem předních partií, to však po modernizaci již neplatí. I Škoda Enyaq totiž dostala novou tvář odpovídající stylistickému jazyku Modern Solid. Ostatně o všech změnách si můžete přečíst v článku pod tímto odstavcem.

Jen několik den po světové premiéře faceliftu Škoda zveřejnila také české ceny. A v porovnání s předchůdcem jde o zajímavé srovnání. Základní linie Selection ve verzi 85 s 210 kilowatty a 77 kWh totiž stojí prakticky stejně jako akční provedení Tour u staršího modelu. Pokud bych měl srovnat standardní ceník, tak jde o zlevnění dokonce téměř o 200 tisíc korun.

Původní Škoda Enyaq 85 v linii Enyaq totiž startovala na 1.324.900 Kč.  Mladší provedení má přitom například třízónovou klimatizaci místo dvouzónové jako starší model či vyhřívání předních sedadel.

Video placeholder
Faceliftovaná Škoda Enyaq Coupé naživo • Škoda Auto/Auto.cz/Marek Bednář

Velkou změnu lze vidět také u verze Sportline. Ta u Enyaqu 85 začínala na 1.444.900 Kč, nově za ni dáte 1.230.000 korun. Standardní výbava se přitom prakticky neliší. Bez příplatku dostanete například 20“ kola, sportovní přední sedadla, sportovní volant s pádly pro ovládání rekuperace, sportovní podvozek, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, masáží a elektrickou bederní opěrkou, paket Asistovaná jízda 2.6, přední maticové (matrix) světlomety, boční airbagy vzadu, akustická a zatmavená boční skla, elektricky ovládané páté dveře, roletky zadních oken a další prvky.

Ceník Škody Enyaq
SUV60 (150 kW a 59 kWh)85 (210 kW a 77 kWh)85x (210 kW a 77 kWh)
Selection1.015.000 Kč1.130.000 Kč1.190.000 Kč
Sportline1.125.000 Kč1.230.000 Kč1.290.000 Kč
Coupé   
Selection1.075.000 Kč1.190.000 Kč1.250.000 Kč
Sportline1.185.000 Kč1.290.000 Kč1.350.000 Kč

Naopak tepelné čerpadlo zůstává mezi příplatky. U omlazeného enyaqu za něj dáte totožných 30.500 Kč. Mezi příplatky najdeme též metalické laky za 19.000 až 34.000 Kč, jiná kola o průměru až 21 palců, několik druhů interiéru včetně koženého, pakety Clever, Plus, Advanced, Maxx, Transport a Klima a další.

Příplatek 60.000 Kč za verzi Coupé je totožný jako dosud.

Za zcela základní provedení 60 s jedním elektromotorem vzadu se 150 kilowatty a akumulátorem s celkovou kapacitou 63 kWh a využitelnou 59 kilowatthodin zaplatíte minimálně 1.015.000 Kč. Starší provedení 50 (125 kW a 52 kWh) v případě akční nabídky Tour vyšlo na 899 tisíc, z nabídky ovšem zmizelo, aby uvolnilo prostor menší Škodě Elroq s totožnou technikou.