Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia byla nejprodávanějším plug-inem v ČR. Letos určitě nevyhraje

30 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
Plugin hybrid je motorizace na nic, takový kočkopes. Funguje dobře jen pokud ho člověk pravidelně dobíjí, což většina lidí nedělá a zbytečně to zdražuje prodejní cenu nemluvě o nákladech na servis.

Pokud chci dobíjet, tak si rovnou koupím elektromobil a ne auto, do kterého je třeba lít benzín a ještě ho denně dobíjet.

Pokud dobíjet nechci/nemůžu což bude většina motoristů, tak jedině full-hybrid/mild-hybrid nebo regulérní ICE pohon.

Kdyby tohle pochopily i automobilky, měly by hned lepší prodeje a více zákazníků. Obzvláště takový Stellantis .-)
MarekAbsolon
@del42sa Automobilky by to i chápaly. Jenom využívají nejjednodušší cestu k papírovému plnění nařízených emisních limitů. Lejnové papír stačí a planeta je zachráněna.
Avatar - mariov8
mariov8
@MarekAbsolon Kdyby nebyla legislativa jaká je, nejsou ani plug-in hybridy. Ale je legislativa jaká je a na ni pásnou jak výrobcům, tak i velké skupině zákazníků právě ty plug-in hybridy. Já bych za to svoje soukromé peníze nedal, ale jako zaměstnanci se mi to vyplatí. A kdo v ČR kupuje víc nová auta? Firmy nebo soukromé osoby? S ohledem na daňový systém není odpověď překvapivá... A tak i já jako zaměstnanec jezdím služebním plug-inem a dokonce ho nabíjím! Při té příležitosti si dovolím podotknout, že rychlonabíjení je při současných cenách energii u plug-inu nesmysl a já i kolegové co ty auta jezdíme, se mu vyhýbáme jako čert kříži. Protože to je pak provoz ještě dražší než jízda na naftu. A ještě dodám, že jestli mne to mělo na elektromobilitu navnadit, tak je to přesně naopak. Skáču kolem nabíjení a vyúčtování jak jsem kolem žádného auta neskákal. Často mi přijde, že už neslouží auto mne, ale já autu! Kolikrát nemít tam ješte tu naftovou nádrž...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@mariov8 Už roky nedělám pro korporát a tak ani nevím, že se PHEV jako služební auto k soukromým účelům vyplatí finančně oproti klasice i v ČR. Kolik to dělá % oproti klasice? To nabíjení a cesťáky jsou děsnej opruz. O kolik lepší je mít čistou naftu a jet sám na sebe a využít paušálu na palivo. 1-2x do měsíce 3 minuty u stojanu a nazdar. Papírování nula, evidence nula, ztráta času nula.
ryccardo
@MarekAbsolon Přesně tak. Automobilky se snaží jen nějak přežít v devastujících nařízeních ze strany EU. Takže na papíře vykážou nízké emise a víc je nezajímá. Hlavně aby to bylo pro zákazníka z nějakého pohledu zajímavé. V případě pluginu, to je zajímavé nízkýma papírovýma emisema.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Takhle to bylo vždycky, i když emisni normy byly mnohem mírnější. Však emise je nikdy nezajimaly. Jinak by nebyl dieselgate. Pořád tvrdit jak to nejde zlepšit, pořád se to zlepšuje a pořád to musí nařídit legislativa na základě odborníků, jinak evropské automobilky s tím nic dělat nebudou. No a prvá robili tomu jim ujel vlak.
ryccardo
@Mikesus reálný emise nikoho nezajímají. Dieselgate byla jen tendenční pseudo kauza. Emise aut se zlepšují průběžně společně s vědecko technickým pokrokem. Nicméně to jak jsou prezentovány na papíře (jak ty škodlivé PM, NOx, tak ty nepodstatné -CO2) a jaká je realita v provozu vždycky byla, je a bude naprosto odlišná. To je prostě nutný akceptovat jako fakt. Co je podstatné, tak auta jezdící po silnicích v dnešní době jsou naprosto v pohodě a netřeba plašit, protože to v čem jsem vyrůstal před 30 lety já je naprosto o vesmír jinde.
Prasivak P
@ryccardo emisie CO2 su nepodstatne iba pre imbecilov, ktori si myslia, ze po pozreti dvoch clankov na konspiracnych weboch su mudrejsi nez vsetci vedci na svete dohromady.
ryccardo
@Prasivak P Ty si dej pozor, aby ti nepraskla cévka z klimatickýho žalu. A pro jistotu nepij ani sodovku. Z tý se CO2 uvolňuje taky :-D
Prasivak P
@ryccardo este ze tebe nic nepraskne, ako ukazkovy dunning-kruger uz vsetko vies a nic ta neprekvapi
Avatar - Ham.
Ham.
@del42sa Nesmysl, v dnešní době musí mít velké automobilky v nabídce od ICE přes PHEV až po EV všechny typy pohonů. Co nevyhovuje tobě vyhovuje jinému a naopak. Mám ve firmě převahu ICE, ale i tři PHEV a jedno EV na courání po Praze, protože na dvoře kde sídlíme s dalšími firmami máme rychlonabíječku 50 kWh (plus bateriové úložiště a 400 panelů na střechách hal) na které se mi přes noc skoro zadarmo nabijí 3 supové PHEV v kombajnu (vrátný v areálu má za povinnost je na nabíječce přehazovat i s ostatními a do rána nabije jak naše auta, tak dalších 5 PHEV auťáků a dva EV) a ta PHEV pak následně pendlují po Praze na elektriku, přičemž jsou použitelné i jako dálková auta, když se někde vyvrbí nějaká mimořádka. Ano, takové auto nevyhoví každému (a i u nás ve firmě si ho na rozdíl od ICE nikdo nevezme i na soukromé účely, protože přes noc se nabíjí na firemním dvoře a jak píše kolega výše vykazovat a účtovat PHM u takového auta je za trest pro uživatele i pro naše účetní), ale automobilky by byly pitomé, kdyby nenabídly takovou alternativu a ošidily se byť jen o 5% prodejů. Problém Stellantisu není PHEV, ale skutečnost, že zcela zdevastoval svou nabídku ICE a nemá v této oblasti co nabídnout.
Mr.Murphy
@Ham. taky mam SupaPHEV a jsem hodne spokojen... respekt za to jak to ve firme delas :-) ano, mas pravdu v tom, ze to neni pro kazdeho.
ryccardo
@del42sa A odkud máš informaci, že funguje dobře jen když ho majitel dobíjí? Pokud ho nedobíjí a jen tankuje tak co konkrétně nefunguje dobře? Podle mě je to tomu autu úplně jedno.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
No není. Prázdný phev má vyšší spotrebu než hev. Docela razantně. Aspon každý, kde je možné srovnat variantu hev a phev. Minimálně váha je rozdílná. A je jedno, jestli to byla toyota nebo hyundai, u obojího byl obrovský rozdíl v neprospěch phev při prázdné baterce než u hev varianty. Proč, to se mne neptej, ale realita je taková.
Zajiste kdyz tohle pořád opakuješ dokola, tak sis to vyzkousel a máš jiné zlusebosti. Už se to tu psalo a řešilo x krát a pokaždé jsi tvrdil to co teď.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mikesus V tom pripade je moje auto asi nejake rozbite, protoze pri jizde na spalovak ma spotrebu stejnou (nebo hodne podobnou) jako HEV verze.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaVejrazka
Priuse, uprimne si nepamatuju a asi jsem ani nemel srovnani na stejnych trasách. Rav4 i nove chr, tucson, to bylo vždy u phev s prázdnou baterkou o dost neda hev. Po Praze 7-9l, kdežto hev po praze nad 6 nejde.
ryccardo
@Mikesus PHEV s prázdnou baterkou..... je možný toho vůbec docílit? Není to tak, že auto vůbec nenechá baterku dojít do stavu kdy je vybitá? Nicméně i kdyby si ji nějak vytřískal, tak se ti za chvíli jízdou dobije do nějakého stavu, kdy je schopná opět při akceleraci pomáhat a spořit palivo, takže bych spíš věřil Jirkovi, že se žádné dramatické rozdíly ve spotřebě nekonají. A to pořád není o tom, že by auto nefungovalo dobře. Prostě naleješ benzín a jedeš.
Avatar - del42sa
del42sa
@ryccardo takové auto vypouští mnohem větší emise než jaké by vypouštělo při správném používání a potom taková forma hybridizace postrádá smysl. Pak je lepší mít klasické ICE anebo mild hybrid. Plugin-hybrid , který nevyužívá baterii jen tahá zbytečnou váhu navíc, zvyšuje spotřebu spalovacího motoru, nehledě na vyšší prodejní cenu a zvýšené servisní náklady.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@del42sa Ano, PHEV má to horší z obou světů (potřeba dobíjet, poruchy EV + poruchy ICE, v hmotnost, cena...), ale má taky to lepší z obou světů:
EV využívám tam, kde to má největší smysl, tzn ve městě a na krátkých trasách (takže lepší vzduch ve městě a absence bambilionu studených startů).
Tam, kde to EV zatím moc nejde (typicky na dálnici v zimě), jedu na benzin s "neomezeným dojezdem".
A dobíjet se sice musí, ale na rozdíl od EV na to stačí 230V/2000W...
Avatar - del42sa
del42sa
@Barry Lyndon hele v pohodě, kdo má možnost to auto dobíjet a využívat naplno jeho potenciál, tam to potom má smysl. Ideální pro lidi co mají rodinný dům a v garáži wallbox nebo soláry, pro zbytek už to tak růžové není
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Rallye ma uplne jiné užití než běžný provoz. Navíc pokud jsi četl ten článek, problém není v hynridni technice, ta je přínosná a posunujíci technologii vpred, zlepšující efektivitu, ale ze si tam jedna firma vydobila monopol a teď si diktuje podmínky, které nejsou úplně odpovídající podmínkám rallye.
Jen zase ukázka lživých titulků na autoforu a clanek plný polopravd a vymyslů autora. Poctivý novinář ma přinášet fakta, bulvární novinář si tam přidá svoje výmysly, aby ti jednodušší to četli a sirili dal.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Aresi, nečti to autoforum a přepni se trochu do pozitivna.
Arese
@KANKUNEN Až se podaří porazit antiatomobilovou ekoteroristickou pakáž ve vedení EU, budu ten nejpozitivnější člověk na světě! 🙂👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese

Nějak jsem si nevšiml, že by politik chtěl zakázat auta. I třeba kdyby opravdu vstoupil v platnost ten nesmyslný zákaz spalovaku v roce 35, pořád tu budou auta, jen s jiným pohonem. Nikdo auta nezakazuje, jen zakazuje ostatním nicit životní prostředí a zdraví ( a to ve všech odvětví)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Arese Do WRC to je dobře. V běžných autech je to technologie správným směrem. Třeba mildhybrid 1,2 od peugeota se spotřebou dostal blízko HEV od Toyoty, ale není otravný.
Arese
@KANKUNEN Naopak, hybridy zásadně NEBRAT! :(((
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Naopak. Vse plytvajici energiemi a zdroji zpoplatnit ještě více. Kdyz chce člověk plýtvat, může dnes i v budoucnu, ale at to ostatním kompenzuje a zaplatí.
Avatar - mariov8
mariov8
@Arese Občas trefuješ hřebík na hlavičku, i když se to některým nelíbí, ale tentokráte je to palec. Brzdy mají násobně větší výkon než motor a i když je jejich použití krátkodobé, je to maření velkého množství jednou vyvinuté energie. Zvláště v městském a příměstkém hustém provozu. Klasický hybrid s malou baterkou a schopností jet na elektromotor třeba jenom do 80km/h a to jen pár km nakonec dává smysl asi největší. Vyplňuje to místo, kde má spalovací motor nejnižší efektivitu (režim velice nízkého zatížení) a to energii zachráněnou rekuperací a za městem nebo na dálnici už to berou do svých písty a uhlovodíková paliva. Samozřejmě jsou hybridy lepší a hybridy horší, ale má to svoje kouzlo.