Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda prodala víc aut na Slovensku než v Číně. Stále víc stojí na západoevropském trhu
47 komentářů
johny555
Statistiky jsou neúprosné. Škodu jakžtakž drží Evropa, na zbytek by se měla vyprdnout, to nemá žádný smysl. Elroq/Enyaq vidím docela nadějně, tam je teď třeba udržet krok s konkurencí - dále vyvíjet SW, efektivitu a kapacitu baterií.
Z ostatních modelů mi přijde docela dobrá Fabia, tam neinvestovat do rozvoje, ale srazit výrobní náklady, aby v dalších 10 letech byla dobře prodejná.
Karoq a Kodiaq už další generaci nedostanou, tam nemá smysl nacpat do nich ani korunu. V tomto segmentu je lepší konkurence, navíc El/Enyaq budou postupně přebírat podíl.
U Oktávky a Superbu to jsou modely, které mají jméno a mají slabou konkurenci. A stojí za to ještě na nich makat, především v oblasti efektivity výroby.
Z ostatních modelů mi přijde docela dobrá Fabia, tam neinvestovat do rozvoje, ale srazit výrobní náklady, aby v dalších 10 letech byla dobře prodejná.
Karoq a Kodiaq už další generaci nedostanou, tam nemá smysl nacpat do nich ani korunu. V tomto segmentu je lepší konkurence, navíc El/Enyaq budou postupně přebírat podíl.
U Oktávky a Superbu to jsou modely, které mají jméno a mají slabou konkurenci. A stojí za to ještě na nich makat, především v oblasti efektivity výroby.
@johny555 Můžete, prosím, říci, které auto je lepší než Kodiaq?
Pokud bereme v úvahu velikost a cenu. Děkuji
Pokud bereme v úvahu velikost a cenu. Děkuji
Skoro vsechny, ten novej se extra nepovedl, kufr nic moc, na to jak velke auto to je, podvozek boucha a levnej taky neni, ano, jel sem s tim @Robbert
@Ozzman Takže nic. Děkuji.
Nového Kodiala jsem měl na týden. Nakonec jsem si pořídil předchozí verzi Sportline.
Ale chápu, že žádné zkušenosti s podobnými auty nemáte, protože byste němohl napst to, co jste napsal.
Zkuste být opravdu konkrétní ne takto obecně. Pokud napíšete třeba Santa Fe, beru, ale skoro všechny je úplně stejná odpověď jako žádné.
Nového Kodiala jsem měl na týden. Nakonec jsem si pořídil předchozí verzi Sportline.
Ale chápu, že žádné zkušenosti s podobnými auty nemáte, protože byste němohl napst to, co jste napsal.
Zkuste být opravdu konkrétní ne takto obecně. Pokud napíšete třeba Santa Fe, beru, ale skoro všechny je úplně stejná odpověď jako žádné.
Sám pisete, ze jste si vybral jine auto nez je novy Kodiaq 😁 😁 Tak na tom asi neco bude, rikam vam realnou zkusenost z testovaci jizdy s 2.0tdi a DSG v te vyssi vybave (v lete byly jen 2 , cena 1.5m kc). Jinak co je lepsi ? Pro me potreby Ford Kuga HEV, mnohem lepe postavene auto po jizdni strance, je i levnejsi a ano mensi, nicmene jsou to konkurenti (zde se proti sobe ve starsich verzi testovaly), nebo Toyota Rav4/Highlander. Kodiaq 2 je pro mne zklamanim, a to i treba downgradw v kvalite materialu v interieru. SantaFe jsem nejel, neumim posoudit.. Nafte neholduji, nepotrebuji, az budete argumentovat tim..@Robert
@Robbert
Lepší než současný kodiaq je třeba ten předchozí kodiaq. Pak taky kuga, rav4, highlander, jak zmiňoval ozzy, santafe, sorento, ev9, kdyz se budeme držet mainstreamu. Ne každé auto je srovnatelné buď cenově nebo velikostně, ale vždy jedno z toho jsou konkurenti. Kodiaqu bouchala zadni náprava, podvozek prenasel vibrace na d6 za Prahou, kde jsem do té doby netušil, ze nejake drobné nerovnosti jsou, nejsilnější diesel subjektivně a částečně i objektivně ( vim kde jakou rychlost při zrychlování na dalnicni tempo mám) byl dost letargický. Materiály oproti minulém kodiaqu horší a do toho dost malej kufr na to co je na papíře.
A ozzyho osočovat ze nema zkusenosti? Ten zkusil nejspíš víc aut než ty dohromady.
Lepší než současný kodiaq je třeba ten předchozí kodiaq. Pak taky kuga, rav4, highlander, jak zmiňoval ozzy, santafe, sorento, ev9, kdyz se budeme držet mainstreamu. Ne každé auto je srovnatelné buď cenově nebo velikostně, ale vždy jedno z toho jsou konkurenti. Kodiaqu bouchala zadni náprava, podvozek prenasel vibrace na d6 za Prahou, kde jsem do té doby netušil, ze nejake drobné nerovnosti jsou, nejsilnější diesel subjektivně a částečně i objektivně ( vim kde jakou rychlost při zrychlování na dalnicni tempo mám) byl dost letargický. Materiály oproti minulém kodiaqu horší a do toho dost malej kufr na to co je na papíře.
A ozzyho osočovat ze nema zkusenosti? Ten zkusil nejspíš víc aut než ty dohromady.
@johny555
Celkom seriozne si viem predstavit superba v severnej amerike vedla camry accordu ci nejakeho toho cadillacu ... a to iste kodiaqa vedla sorenta santa fe ci nejakeho jeepu alebo outlanderu.... aj dizajnom mi skoda pasuje na americky trh ( vyrazna masivna maska... tu tam maju vsetci radi )
Cina tiez nie je spasa vsetkeho ( aj ked si to vsetky znacky myslia ) ... a aj tam nemoze mat uspech kazdy... mame tu aj ameriku ... sev .. strednu a juznu... coraz zaujimavejsi je trh v thajsku vietname filipinach ci indonezii ... za zmienku stoji aj juhoafricka republika maroko egypt saudska arabia a pod... ked to nejde v cine treba skusit proste inde... ved ako pekne sa dari aj fiatu v brazilli ci seatu v mexiku alebo dacii v maroku ... ani im ziadnu cinu netreba...
Celkom seriozne si viem predstavit superba v severnej amerike vedla camry accordu ci nejakeho toho cadillacu ... a to iste kodiaqa vedla sorenta santa fe ci nejakeho jeepu alebo outlanderu.... aj dizajnom mi skoda pasuje na americky trh ( vyrazna masivna maska... tu tam maju vsetci radi )
Cina tiez nie je spasa vsetkeho ( aj ked si to vsetky znacky myslia ) ... a aj tam nemoze mat uspech kazdy... mame tu aj ameriku ... sev .. strednu a juznu... coraz zaujimavejsi je trh v thajsku vietname filipinach ci indonezii ... za zmienku stoji aj juhoafricka republika maroko egypt saudska arabia a pod... ked to nejde v cine treba skusit proste inde... ved ako pekne sa dari aj fiatu v brazilli ci seatu v mexiku alebo dacii v maroku ... ani im ziadnu cinu netreba...
@3_diamanty
Podla mna Superb nema pohony, ktore su v svernej amerike preferovane medzi zakaznikmi.
Nema hybrid s MPI atmosferickym motorom, nema obycajny benzin vacsieho objemu, diesel tam nepreda a DSG s priamovstrekovymi benzinmi asi budu okrajovka a kto vie, su citlive na kvalitu benzinu... sice sa predava 1.5tsi aj 2.0tsi, ale Amici to nevnimaju moc pozitivne podla mna.
Podla mna Superb nema pohony, ktore su v svernej amerike preferovane medzi zakaznikmi.
Nema hybrid s MPI atmosferickym motorom, nema obycajny benzin vacsieho objemu, diesel tam nepreda a DSG s priamovstrekovymi benzinmi asi budu okrajovka a kto vie, su citlive na kvalitu benzinu... sice sa predava 1.5tsi aj 2.0tsi, ale Amici to nevnimaju moc pozitivne podla mna.
hrtlik1
V roce 2019 hlásali, že budou dělat 50% obratu v Číně 😊 Jenže Čína přijela s EV a po Škodovce ani památky.
@hrtlik1
Ked si zoberies kolko dnes v cine sa predava rocne aut tak tych 17 500 aut je asi taka exotika ako ked v nemecku predaju nejake 4 pagani huayra rocne ... brutal no... to fakt nema cenu to tam silit... treba ist inde... ( india, maroko sev amerika a pod )
S tou indiou by to mohlo vyjst... lowcost skoda vie aj ked u nas uz s nim davno skoncila ... hyundai sa tiez v indii ako pekne uchytil ( s lowcost modelmi )
Ked si zoberies kolko dnes v cine sa predava rocne aut tak tych 17 500 aut je asi taka exotika ako ked v nemecku predaju nejake 4 pagani huayra rocne ... brutal no... to fakt nema cenu to tam silit... treba ist inde... ( india, maroko sev amerika a pod )
S tou indiou by to mohlo vyjst... lowcost skoda vie aj ked u nas uz s nim davno skoncila ... hyundai sa tiez v indii ako pekne uchytil ( s lowcost modelmi )
@3_diamanty v Indii nič, nezáujem😒br />
"Škoda Auto v Indii dál krvácí. Celý Volkswagen si přitom od „druhé Číny“ sliboval rychlý růst"
https😐/www.e15.cz/…hly-rust-1421621
https😐/www.e15.cz/…hly-rust-1421621
@3_diamanty s Indii jim to nevyjde ani na druhy pokus. Utopily tam slusne penize, ktere se jim uz nikdy nevrati. Hyundai alespon umi podnikat globalne, obstojne prodava i na trzich kde VW koncil s ostudou… Ale skodovka jinde nez v evrope dlouhodobe prodavat neumi.
Ono dokud budou evropani financovat levnejsi auta pro cinu, indii a afriku tak to skodovka a dalsi budou zkouset dal. Kdyz prodelaji kalhoty zvednou ceny doma. Takhle to delaji uz roky. Ale nejak jim to prestava fungovat…
Ono dokud budou evropani financovat levnejsi auta pro cinu, indii a afriku tak to skodovka a dalsi budou zkouset dal. Kdyz prodelaji kalhoty zvednou ceny doma. Takhle to delaji uz roky. Ale nejak jim to prestava fungovat…
@hrtlik1 Tak v první řadě je to důsledek neochoty dosavadních vlád ČR zamezit politickým sabotážím Pekarová/Vystrčil. Čína dlouhodobě jasně deklaruje, že podkopávání územní celistvosti Číny znamená obchodní odvetu. Pokud jde o Indii, tam snad teoretická naděje na změnu k lepšímu existuje, ale určitě ne se zastaralou MEB platformou nebo snad dlouhodobě se spalováky. Pokud jde o Vietnam, zapomeňte na to. Dříve vysmívaný Vinvast nabral vítr do plachet (VF3, Xanh SM) a škodovka tady působí spíš jako putovní skanzen pro pobavení publika.
Alpha Tango
Cina je jeden z nejvetsich failu skodovky...
3_diamanty
Dost brutal klesnut v priebehu 6 rokov z 341 000 na 17 500... aj ked je fakt ze dnes uz nie kazdy chce dizlovu octavku ... mimo europy je ten svet aut ako vidime uz razom uplne iny... skor ako v cine by sa za mna skoda presadila v severnej amerike ( octavia superb karoq kodiaq... aj enyaq ) ... ved napr sorentu sa v amerike dari... tak preco by to neslo aj kodiaqu ( ktory podla mna vyprasi aj sorento ) ... ale to uz je na kompetentnych aby zvazili co kde a ako a preco... inak momentalne to vyzera ze skoda je az moc zavisla od europy ... a vlastne este viac ako pred tymi 5 ci 10 rokmi... ci je to pre nu dobre to hadam vie len ona sama... ja by som ale rad videl silnu skodu uz aj niekde mimo europy... mozno ze teraz v dohladnej dobe ta india skode viac vyjde ako cina ( tam je to ale zase skor o lowcoste tak uvidime )... stejne ale som toho nazoru ze taky paradny velky kodiaq by na americke cesty pekne pasoval ( aj dizajnom aj motoricky ) ... drz sa skoda... fandim ti doteraz defakto cely svoj zivot ... a budem aj nadalej ak bude aj nadalej dovod na kupu tvojich aut
@3_diamanty
pochybuju, ze v chine dyzlovou oktavku vubec nabizeli
to je jen evropska uchylka, kde se tyhle auta kupuji jen diky desitkam let danovyho zvyhodnovani nafty
pochybuju, ze v chine dyzlovou oktavku vubec nabizeli
to je jen evropska uchylka, kde se tyhle auta kupuji jen diky desitkam let danovyho zvyhodnovani nafty
@topten Přesně tak a teď ta úchylka přispěje k nekonkurenceschopnosti Evropy (vývoj dieselů pro osobáky se globálně ukázal jako naprosto marná aktivita). Jinak ta úchylka přispívá ještě k jedné bizarnosti, kromě ropy musí Evropa dovážet i naftu...
@topten
Ako pise kolega vyssie... zrejme ten rychly prechod na EV v poslednych 5 rokoch ( nielen ) skode v cine doslova zlomil väzy ( aj ford tam padol.. aj mitsu... a dalsi ) ... a kodiaq mi dnes uz tiez viac pasuje na americke cesty ako na cinske ...
Ako pise kolega vyssie... zrejme ten rychly prechod na EV v poslednych 5 rokoch ( nielen ) skode v cine doslova zlomil väzy ( aj ford tam padol.. aj mitsu... a dalsi ) ... a kodiaq mi dnes uz tiez viac pasuje na americke cesty ako na cinske ...
topten
skodovackym maskotem v chine byl socan jahn - mistopredseda pro ekonomiku v socansky vlade kristalove cistyho standy grosse
pamatuju jak se pred skoro 20 lety naparoval, jakej deal v chine skodovka udela. bylo mi z nej na bliti
a rikal jsem si, ze chinani udelaj to co udelali vzdycky - technologie oprasknou, casem si to budou vyrabet sami a skodovce zustanou jen oci pro plac
a tak to i dopadlo
tohle musel videt kazdej co mel aspon trochu selskyho rozumu a nebyl zaslepenej rudou ideologii
bejt "ekonomem" jahnem, tak chodim kanalama
pamatuju jak se pred skoro 20 lety naparoval, jakej deal v chine skodovka udela. bylo mi z nej na bliti
a rikal jsem si, ze chinani udelaj to co udelali vzdycky - technologie oprasknou, casem si to budou vyrabet sami a skodovce zustanou jen oci pro plac
a tak to i dopadlo
tohle musel videt kazdej co mel aspon trochu selskyho rozumu a nebyl zaslepenej rudou ideologii
bejt "ekonomem" jahnem, tak chodim kanalama
@topten Njn. socani sami prodali komunistům provaz, na který je pak pověsili 😁.
@topten
A Jahn, takový "supermanager" a je nyní v Česku, místo aby byl v Číně a ukázal svoji erudici vrcholného managera pro prodej a marketing a prodeje škodovek u soudruhů v Číně razantně zvedl,
A Jahn, takový "supermanager" a je nyní v Česku, místo aby byl v Číně a ukázal svoji erudici vrcholného managera pro prodej a marketing a prodeje škodovek u soudruhů v Číně razantně zvedl,
@Modrý blesk ono i v tom predstavenstvu musi byt nejaky poslusny chlapec, ktery na zacatku porady jde pod stul a ostatnim prelesti boty.
Barry Lyndon
Ta Octávka v náhledu vypadá, že si někdo připlatil paket pro špatné cesty hned dvakrát, to auto je přizvedlé snad o 5 cm 😁.
rohYpnol
Budoucnost evropských značek mainstreamu je krajně nejistá.
Pokud EU 5 minut po 12té neotočí a neuvědomí si obrovskou chybu flotilových emisí a 2035, tak evropský mainstream skončí v propadlišti dějin.
Evropa začne koupovat čínské BEV modely vyrobené v Číně, smontované v EU. Už dnes vedle Nia a Zeekeru je Škoda chudý příbuzný, a Stellantic vedle toho vypadá jak výrobce žebřiňáků...
Berlínská Tesla Y SR má baterky z Číny. Koncern VAG má baterky z Číny, dokonce má celé modely z Číny (Cupra Tavascan...).
Každý soudný a myslící jedinec vidí, kam to celé směřuje... Green deal je zelenou STOPkou pro evropský průmysl.
Pokud EU 5 minut po 12té neotočí a neuvědomí si obrovskou chybu flotilových emisí a 2035, tak evropský mainstream skončí v propadlišti dějin.
Evropa začne koupovat čínské BEV modely vyrobené v Číně, smontované v EU. Už dnes vedle Nia a Zeekeru je Škoda chudý příbuzný, a Stellantic vedle toho vypadá jak výrobce žebřiňáků...
Berlínská Tesla Y SR má baterky z Číny. Koncern VAG má baterky z Číny, dokonce má celé modely z Číny (Cupra Tavascan...).
Každý soudný a myslící jedinec vidí, kam to celé směřuje... Green deal je zelenou STOPkou pro evropský průmysl.
@rohYpnol
jj, evropa musi zacit brat EV poradne vazne a prestat danove zvyhodnovat naftu, aby automobilky mely cas, kapacity a penize tahnout vyvoj EV, jinak nas chinsky EV prevalcujou
.
ty mas "genialni" schopnost si v jednom prispevku nekolikrat odporovat
podobne jako 25085, kterej na vecerni tiskovce blabolil uplne opacne proti tomu jak blabolil na tiskovce poledni
jj, evropa musi zacit brat EV poradne vazne a prestat danove zvyhodnovat naftu, aby automobilky mely cas, kapacity a penize tahnout vyvoj EV, jinak nas chinsky EV prevalcujou
.
ty mas "genialni" schopnost si v jednom prispevku nekolikrat odporovat
podobne jako 25085, kterej na vecerni tiskovce blabolil uplne opacne proti tomu jak blabolil na tiskovce poledni
@topten Rezidenta 25085 nelze brát ani trochu vážně. Je to generátor dezolátům libě znějících slov, ovšem bez jakéhokoliv smyslu a nebo vazby na realitu. 😄
@topten
Aby měly peníze?!?
Kdyby tovje zelenorudá ideologie EU nepoškozovala evropský automotive emisními povolenkami, tak by evropský automotive měl na vývoj 7,3 mld euro ty tupane ... 😁DD
Aby měly peníze?!?
Kdyby tovje zelenorudá ideologie EU nepoškozovala evropský automotive emisními povolenkami, tak by evropský automotive měl na vývoj 7,3 mld euro ty tupane ... 😁DD
@rohYpnol na vyvoj? Haha. Evropske automobilky si zvykly setrit zejmena na vyvoji. A proto jsou tam kde jsou.
Vsak v cine uz nestoji ani o evropskou “premii”.
Vsak v cine uz nestoji ani o evropskou “premii”.
@topten
Nemusi.
EV se proste hodi pro uzkou skupinu lidi, a vetsina z nich uz ho ma.
Zbyva si to v EU pripustit.
Nemusi.
EV se proste hodi pro uzkou skupinu lidi, a vetsina z nich uz ho ma.
Zbyva si to v EU pripustit.
misak
chybi tam 2021 cisla!
kdyby to nekdo chtel videt graficky znazornene😒br />
https😐/app.powerbi.com/view?…
kdyby to nekdo chtel videt graficky znazornene😒br />
https😐/app.powerbi.com/view?…
Ja Prvni 123
Za me v poradku.
Cinu vzal cert.
Zbyva nekupovat jejich kramy tady a bude to uplne tak, jak to ma byt.
Cinu vzal cert.
Zbyva nekupovat jejich kramy tady a bude to uplne tak, jak to ma byt.
Marek Lalke
Rok 2006😒br />
personální ředitel mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Martin Jahn představoval Číňanům minulý týden značku Škoda. Při velkolepé show zveřejnil záměr automobilky vyrábět do devíti let milion vozů ročně.
Nojo luftmartin... Vzdy se plete a ani po letech v cine nebyl absolutne schopny znalosti z tamniho prostredi vyuzit.
Jeho jedina schopnost je poslusnost vuci “kolegum” z nemecka.
Nojo luftmartin... Vzdy se plete a ani po letech v cine nebyl absolutne schopny znalosti z tamniho prostredi vyuzit.
Jeho jedina schopnost je poslusnost vuci “kolegum” z nemecka.
Nemyslel TU v článkoch na ACZ že je to stále dokola? Ale je to pravda. Kórejské značky šli strmo hore, sú tu Čínske značky, o ktorých sa v Európe pred pár rokmi nikomu ani nesnívalo... A predávajú, takže ten podiel trhu logicky niekomu chýba...