Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Pozor na levné náhrady DPF: Zdražilo se, tak nenaleťte!

72 komentářů

Tycoon
A není lepší rovnou koupit motor bez zkratek jako je DPF, EGR, SCR apod?

Čím jednodušší a robustnější motor, tím méně starostí. Prostě člověk tankuje a jezdí. Rád vzpomínám na osmiventilový dvoulitr. Jediná závada byl vadný zapalovací kabel při 210 000 km. Stalo se to o Vánocích, tak jsem to musel nakoupit v nejmenovaném řetezci s díly, kde jsou ceny poměrně vysoké, ale měli otevřeno a bylo to skladem. Stálo to 675 Kč. A to nikoliv jeden kabel, ale celá sada, takže mi tři zbyly a o pár let později jsem je nechal v autě dalšímu majiteli. Vlastně je zajímavé, že mnohonásobně více motor vyžadoval na dolévání oleje než na opravy.

Co se týče zdražování DPF filtrů, tak to není překvapivé. Byla prostě hyperinflace a nevím o žádném dílů do aut, který by za posledních 5 let nezdražil. A je úplně jedno, jestli obsahuje drahé kovy apod.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Tycoon Ale prosímvás... z wikipedie: "Hyperinflace je jedním ze tří druhů inflace (mírná inflace, pádivá inflace a hyperinflace).[1] Je to inflace vyjádřená tři a víceciferným číslem (více než 100 %)".
Tycoon
@Stejsn

OK, tak ne hyperinflace, ale pádová inflace. Ale to na věci nic nemění.
Hendly
@Tycoon
Padiva ne padova.
Tycoon
@Tycoon

"o" a "i" jsou na klávesnici vedle sebe. Víc toho nemáš?
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
@Tycoon Ano, U NÁS PROBÍHÁ PÁDOVÁ INFLACE
Th0r
@Stejsn a ona tady za ty roky není? Mnoho věcí zdražilo i o tech 100% A víc.Staci zajit do obchodu s potravinami. A hned treba u toho filtru v úvodu. 🥱
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Th0r
Ze zdrazi konkrétní zboží neznamena, ze byla taková inflace. To je zase neznalost co inflace je.

Nejvyšší byla v posledni době v roce 2022, a to 15.1%

https://csu.gov.cz/…letech-1998-2023
traveldrive
@Mikesus

Čo to zase pletieš? Inflácia je inflácia. Bez ohľadu na to, či ju sleduješ po mesiacoch, ročne, alebo po desaťročiach.
Výnimočne zdražie nejaký konkrétny tovar z iného dôvodu ako je rast nákladov, ktorý sa následne premieta do ceny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive

Máš tam v odkaze danou inflaci. Spis co ty pleteš s thorem? Jak pises, inflace je inflace.
Od roku 2000 je průměrná roční inflace 3.12%
Hendly
@Tycoon
Kolik ten dvojlitr stal jako novy a jaka by byla realna cena dnes?
Tycoon
@Hendly
Nový skoro půl milionu v roce 2005. Já jsem ho kupoval ojetý za 99 tisíc. Přepočet na dnešní peníze by byl samozřejmě krutý. Ale zase to jezdilo za hubičku a bylo to spolehlivé jako slunce.

Cena ale nebyla dána výrobními náklady, ale spíše cenovou politikou koncernu VW. Díly motoru za hubičku, fixní náklady vývoje malé (konstrukce motoru EA827 vznikla na začátku 70. let, modernizace nebyla příliš složitá, šlo jen o katalytický systém) a mexičtí dělníci určitě nebrali horentní sumy. Ono je to jako třeba se Škodovkou, která motor 2.0 TDI nabízela za cenu motoru 1.5 TSI. Nákladově to je absolutně nereálné. Dříve to bylo o té cenové politice, respektive snaze automobilek vydělat na výkonnějších motorech a vyšších výbavách. Dnes do výsledné ceny daleko více promlouvají předpisy EU než výrobní náklady.
Hendly
@Tycoon
Takze to auto s tim motorem, kolik to bylo 85kW?, stal jako dnes mnohonásobně lepsi motorizace.

Stejně tak tve klasicke motani do vseho EU…
Nejdřív pises “ Cena ale nebyla dána výrobními náklady” a pak to zas popiras…
Tycoon
@Hendly

Otázka je, co je lepší motorizace. Nejde jen o výkon, ale třeba o odezvu na plynový pedál, rozsah použitelných otáček a spoustu dalších věcí. Kupříkladu do mohelnického kopce i zpět jsem mohl jet bez řazení a jen s ovládáním plynového pedálu (nahoru na nejvyšší pátý převod, dolů na čtyřku). Na dálnici šlo jezdit úplně bez pedálů jen pomocí tlačítek tempomatu, jelikož brzdný účinek i zátah na nejvyšší převod byl dostatečný na většinu jízdních situací. Teď mám sice vyšší výkon, ale výše uvedené věci už dělat nemůžu.

Nic jsem nepopřel. To jen ty tam hledáš nějaké popírání. Je všeobecně známo, že automobilky nejvíce vydělávaly na vyšších specifikacích. Popíráš snad, že nám EU zasahuje do životů?
Hendly
@Tycoon
Dnes mas za stejnou realnou cenu Octavii RS….

To je asi k tvym názorům nejen na auta…
Tycoon
@Hendly
Ano. Ale jak by řekl Arese, že až tam dají manuální převodovku, můžeme o tom začít uvažovat. Ještě se cítím mladý a perspektivní a auto beru jako koníček😁
Hendly
@Tycoon
Ale jiste… Subaru BRZ…
Tycoon
@Hendly

Bezpochyby jedno z nejzajímavějších aut dnešní doby pro ty, co rádi auto řídí.
Hendly
@Tycoon
Ano, a je za cenu co byl tebou vychvalovany motor 85kW bez vybavy v totalne nudnem a obyčejném aute.

Dnes za stejne penize muzes mit takovy uzasny auto, ale ty misto toho sedis zde a nadavas jak je EU spatna….
Tycoon
@Hendly
Mě stačí tempomat, centrál DO, klima a dobré audio a to i ta Fabia měla. Slabina byly sedačky, čí spíše trestné lavice. A nudné? Stačilo se jen mírně dotknout brzdového pedálu a Fabie Combi šla okamžitě do přetáčivého smyku ... pro běžné lidi docela nebezpečné.

Teď koupi auta neplánuju. A navíc Subaru BRZ by mi asi nevyhovovalo (ne)praktičností. Preferuju 5-door hatch nebo kombík jako univerzální auto.

Kde vidíš nějaké nadávání? Je ještě dovoleno kritizovat to, co se mi nelíbí, nebo už ne?
kesumb
@Tycoon
´spolehlive jako slunce..'

kde je sakra panadol, ten by ti to vysvetlil 😆
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Tycoon : žádný takový model už se nenabízí, to nevíme?
Tycoon
@WinDiesel

Tak třeba 1.5 TSI. Žádné DPF, žádné, EGR, žádné SCR. To nevíme? A takových motorů bude jistě více. Včetně těch, co nemají ani GPF.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Ve kterém modelu nemá 1.5TSI GPF filtr?
Já myslel, že už ho má automaticky každý model s tímto motorem. Mluvíme-li o nových vozech.
traveldrive
@WinDiesel

Ty ešte žiješ, kámo?
topten
@Tycoon
moje rec
EV - ten tyhle zkratky nezna
takze na strasaky jako dpf, gpf, scr, katalyzatory, vstriky, preskoceny retezy, turba, deravy vejfuky ... muzes zapomenout
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@topten EV má jednoho obřího strašáka = baterii, u které lze předpokládat, že ukončí životnost auta. A k tomu jsou výrobci, kteří dokážou zprasit i elektromotor a jiné elektrické součásti + je sestavit a zabezpečit tak, aby bylo nemožné je levně opravit. Když chci odolné auto, které vydrží, koupím si benzínové MPI, ne EV.
ryccardo
@Tycoon jasne ze je to lepsi. I me dalsi auto bude benzinove a bez dpf ;-)
Hendly
DPF 100 tis plus prace a plus to proc DPF odeslo coz muzou byt vstriky atd.

Takze co se udela? DPF se odstrani. STK nefunguje, coz dokazuje ignorace dukazu o podvodech od ministerstva dopravy, takze na to nikdo neprijde a jezdi se dal.
Jenze misto vzduchu pak dychame nejen ve městech směs rakovin.
Th0r
@Hendly každá socka si myslí, že má div ne ústavní právo vlastnit a jezdit autem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Th0r
Každý má právo vlastnit auto, ale též ma povinnost ho provozovat splňující emisni limity. Pokud svou povinnost není schopen dodržet, auto nema mít.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Každý, ovšem opět kromě majitelů BEV, že...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Můžeš vysvětlit kontext?
Jako ze majitel BEV nema právo vlastnit auto?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Mikeši Mikeši... opět jsi nic nepochopil. Opět úplně špatně 🤣🤣🤣
Přečti si co jsi sám napsal. A na to jsem reagoval...

Že ty si vždycky vybereš tu možnost, která je špatně... 🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak druhá část, kdyz tedy není spravne, ze majitel BEV nema právo vlastnit auto, tak jako že majitel BEV nema povinnost ho udržovat v technickém stavu, který je v souladu se zákonem?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Mikeši Mikeši... opět špatně 🤣🤣🤣🤣🤣

Opět potvrzuješ jak nesmyslně uvažuješ, a jak nedokážeš vyhodnocovat informace a sdělení...

Asi to opět nedáš 🤣🤣🤣

...má povinnost ho provozovat splňující emisní limity.
Kolik mají emisní limity BEV??? A kolik majitelů reálně splňuje tyto limity v našem energetickém mixu?!? Co?!??

Samozřejmě kromě kesumba, který má FVE i na psí boudě a jezdi jen kolem komína... 😁
kesumb
@Panadol:

presne, za pul roku 15tis bezemisnich km!
Spolehlivy jak slunce!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Jo však víme že ty jsi speciální kategorie sama pro sebe 😉
Jinak se těším na tvoji bilanci prosinec-leden 😆
Mimochodem, není to takový hezký paradox, že FVE a provoz BEV přes zimu v našich zeměpisných šířkách je alespoň nějak možný jen díky tomu globálnímu oteplování, které je způsobeno těmi zlými spalováky?!? 🤣🤣🤣

Nebýt globálniho oteplování, tak tady jsme 2 měsíce zapadaní sněhem a ze solárů bys ani neuvařil vodu na čaj v konvici 🤣🤣🤣
topten
@rohYpnol
placas nesmysle jako StBak motyle
snih ze solaru sjede nebo ho ometes
a pak je uplne jedno, jestli venku mrzne nebo ne
navic bych se nedivil, kdyby driv bylo vic slunecnech dni nez dnes, kdy jsou diky oteplovani cestejsi mlhy a inverze
.
mimoni
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Mimoň jsi ty, protože vůbec netušíš o čem mluvíš.

Stejně jako sníh nesjede při typické dřívější zimě zexaedlovych střech, stejně tak nesjede z FVE panelů.

A FV panely asi běžně neometeš, protože je máš často na střeše... 🤣🤣🤣

A u FVE elektráren asi těžko jen tak ometeš stovky, tisíce panelů 🤣🤣🤣

Navíc ten sníh často namrzá, přimrzá... i auto musíš omést a oškrábat... 🤣🤣🤣
Jak to budeš dělat u 15ti, 20ti panelů na střeše... 🤣🤣🤣
Ty vůbec netušíš o čem se baviš, hujere.
kesumb
@Panadol
mam 45-47 stupnu a snih tam nevydrzi ani den. Opravdu bys udelal lip kdybys nepsal o cem nic nevis. Delas tu ze sebe pitomce. To jak snih klouze dolu je dany vlastnostma materialu. Prejed si nekdy prstem po paleny tasce, pak po betonce a potom po solarnim panelu...
Ty tvoje vseobecny moudra jsou odpady hrozny. Je pecka jak zastance dizlu s chcankama, egrama, cirkulacema spalin apod vyjadruje svuj nazor na zivotnost elektromotoru v prevodovce. Ty ses jeste horsi nez Humac! Zaslapal si do zeme nejvetsi hovado tydle stranky vsech
dob!

a abych odpovedel, prosinec a leden 1800kWh solarni energie! A to jeste nemam psi boudu, 50kWp teprve bude!
Hendly
@Rohypnol
ze toho snehu posledni roky je…..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Aha, a víš jaký je materiál toho FVE panelu?? Co?? No tak mi to napiš, já moc dobře vím co to je... Tak jsem zvědavý co za chytystiku vymyslíš...
Navíc jsi zapomněl, že jestli sníh sjede nebo ne je dáno sklonem panelu. A hádej, jaký sklon panelů je v našich zeměpisných šířkách...
Neřeším samozřejmě pokud dáš FVE panel na střechu horské chaty.

A samozřejmě, že teď tam sníh nevydrží, protože sníh není nikde a nevydrží nikde a pokud někde je, tak pokrývka je minimální! Já jse mti jasně psal, že pokud by přišla dříve normální zima!
kesumb
@Panadol
jasne ze vim z ceho je to vyrobeny, cist umim. Na rozdil od tebe.
Na sklon jsem nezapomnel, zato ty cist jo. Kazdopadne z panelu snih sjede driv nez z tasek nebo stresnich oken ve stejnym sklonu.

A kdybys dal na moji radu a nevyjadroval se k necemu co je nad tvoje chapani nepsal bys o sklonu panelu.. Je to totiz presne naopak nez si myslis.
topten
canceled
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Chápu že jsi duchem mdlý.

V článku máš jasně popsáno, že existují běžné dostupné kvalitní levnější druhovýroby a levné možnosti vyčištění...

Takže DPF dnes není žádný veliký strašák. Strašák je pokid je spojený s katem... Ale to jsme jinde.

To říkám, že moderní MHEV s elektromotory v převodovce budou bazarový průšvih...

Stejně tak BEV má mnohé problémy, levné to fakt není, druhovýroba není... a baterie trakční fakt není jediný problém. Trakční baterie budou nějak opravitelné, ale levné na materiál, drahé a časově náročné na práci, a hlavně s nejistým výsledkem.
Hendly
@rohYpnol
Cisteni bez opravy duvodu nepomuze a kvalitni druhovyroba přesahuje mnohdy hodnotu vozu s tim, ze stejně musis odstranit duvod zavady.

DPF je snad jediny problém spalovaku?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
První odstavec jsou opět jen tvé lži a fabulace.

A otázka na závěr opět jen tvoje demagogie...

Smolík hujeříčku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Hendly
Problém DPF nejcasteji je špatné používání auta, jízda na krátké vzdálenosti, prerusovana regenerace. Takze příčinu, tj. hloupého majitele, nevymenis. Takze nezbývá, než aby majitel platil. Jak se říká, za hloupost se platí. A proto majitele dieselu maji mnohem dražší servisní náklady, dražší náhradní díly mj i DPF.
Hendly
@Rohypnol
S DPF je vetsinou problem kdyz ma motor vetsi kourivost. To muze mit vice duvodu jako vstriky, brani oleje atd. Vycisteni pak pomuze jen na chvilku. Pak nastupuje nutnost vymeny a opravy a ta je v řádu vyšších desitek tisisc coz je s ohledem na zbytkovou hodnotu auta neefektivní.
Co se udela? DPF se odstrani.

A rim mas i odpoved na to hak tu pravidelne brecis nad prumernym starim aut. Aut je v CR stale vice, duvod je prave v tom, ze auta ktera uz nemaji davno jezdit zustavaji v provozu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Zašlete lžeš?!? Proč neustále lžeš??Většina STK splní.
Výjimky co nesplni a projdou stačí vyčistit DPF na 98% účinnost nového za 6.000,- máš to v textu ty hujere...

A naprostou menšinu s DPF off samozřejmě vyhodit.
Hendly
@Rohypnol
podle dat ISTP je podezreni, ze skoro 80% emisnich kontrol je podvod a nebo nespravne provedeno. Odpovidaji tomu i porovnani uspesnosti STK z okolnich zemi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Je podezření...
Ano, já chápu že ty vykládáš domněnky, spekulace a teorie za fakta...
Hendly
@Rohypnol
potiz je, ze ty krome nadavani na EU nerozumis takrka nicemu a diskutovat nechces.
Data z mereni mluvi zcela jasne. 80% mereni neodpovídá metodice. Potvrzuji to i porovnani z ostatních zemi.
Ale co s tim? Skokově zpřísnění vyvolá obrovskou bouri odporu, brutalni tlak ke korupci, bombu na trhu ojetin atd. . Mnoho aut se pres noc stane vrakem. Vse dopadne na ty nejchudší atd. To samozřejmě nikdo z politiků nechce, protože jde i o volice atd.
Proto se kolem toho tancuje.
Ty nic z toho nechces videt a jen tu nadavas a urazis.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

80% neodpovídá metodice??
Ti, co s tímto objevem přišli, ovšem tvrdí i to B, a tak sami poukazují, že metodika je špatná a nelze ji dodržet!!!
Ano, je to typicky české, někdo vymyslí předpis, ten je nesmyslný, a všichni ho obcházejí... Ale to ení problém dieselu, to neznamená že 80% nesplní emisní limity!!!

To je jen tvá demagogie, že 80% limity nesplní!
Sevca1
@rohYpnol dnešní moderní naftaky s adblue se dvěma filtry třeba od VW, hahaha levná a kvalitní druhovýroby, už ty dvě slova si odporujou.No mají se na co těšit až to budou kupovat olitane v bazaru lidi. Opět vedle Tabletko, opět rána na komoru. Co tvá nereakce pod článkem o Toyotě kde jsi si naběhl na vidle, kde jsi tvrdil že Toyota prosperuje díky tomu že nedělá moc Ev, jo pravda a taky že nedělá moc naftaky jsi zapomněl jaksi dodat 😁 Jseš v hledáčku pá
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Co meleš??? Toyota dělá hybridy, BEV minimum....
Na vidlích zřejmě sedíš ty... 🤣🤣🤣
Sevca1
@rohYpnol však jo dělá minimum Bev a také dělá minimum naftaku, proto se jí daří , to je o co jde hňupe že dělá i minimum naftaku!!!!!!!. Opět rána na komoru 😁😁 . Tvl mysli a pořádně čti
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Sám ses opět oběsil na vlastním laně 🤣🤣🤣

Tvrdíš že Toyota dělá minimum nafťáků...
No, takže hujeříčku, přes 3.300 osobních Toyot bylo s diesleem z celkových necelých 15.000.

Takže víc než každá pátá osobní Toyota má diesel 🤣🤣🤣 To je výrazně více než podil BEV ... 🤣🤣🤣

Smolík, zase ses usvedčil z vlastních lží... 🤣🤣🤣

Jsi v hledáčku, mrzáčku 🤣🤣🤣
Sevca1
@rohYpnol hahaha, takže bavíme se o celosvetovem prodeji Toyoty ne jenom o prodeje v Česku, tam čísla mluví za vše proto se jí daří , víš to není brouku jenom o prodeji v Česku 😁 . A pane Tabletko není to málo přes 3 tisíce z 15 . Vždyť každý chce naftu jak je to možné 😁 A snaž se být originální a neopic se. Něco snad ještě z té okorale mozkové kůry co máš dostaneš. Tak zase příště až napíšeš hloupost. Jsi v hledáčku ju 👋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Opět sis pomočil vlastní boty 🤣🤣🤣

Toyota diesely v mnoha modelech nemá, takže je asi ani nikdo nemůže zvolit 🤣🤣🤣 Proto je 3 z 15ti hezké číslo.

V osobních dodávkách bude naprostá většina diesel!!! 🤣🤣🤣
Konkrétní příklad:
Toyota Proace City
337 ks benzin
1728 ks diesel

Všichni chtějí diesel, blbý co hujeříčku?🤣🤣🤣 Game over!
kesumb
@Panadol
neni vetsi jebka bez Kojota s fr dizlakem a servisni podporou Toyoty. Je neuveritelny ze takovou sracku vubec pustili na silnici. Vetsinu casu v nouzaku, v toyote s tim nic nedelaj a hnije to tam pokazdy mesic. To je v 10 nejhorsich autech posledni dekady.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

No, chtělo by to aspoň trochu česky...

Nevím co je bez Kojota...
To mělo znít než Toyota?

Každopádně to co popisuješ je zjevně problém servisu a ne auta... Obecně ty hdi mají vesměs problémy se vstřikovači močoviny.... což není jen u hdi, ale i obecně. Hold nesmysl nařízený EU...
kesumb
@Panadol
problem je vyrobce, protoze nedokazal vytvorit dizla plniciho i ty mirny emisni normy co to ma mit. Jen tak dal, za chvili po tom uz snad nestekne pes
Sevca1
@rohYpnol přesně v nabídce moc naftaku nemá, stejně jako Bev a proto Toyota prosperuje opět jsi to sám potvrdil, jj chlapče oni přemýšlí a ví že naftaky chtějí jen v pár státech Evropy (skanzen), svět jede v osobacich na benzín, to je fakt, to nevyvratis jestli v kedlbne něco máš. Ale přeji úspěch bazarovym kovbojum (tobě také) až budou současné naftaky kupovat v bazarech. Druhovyroba kvalitní a levná, to je na zlatý volant tento výrok. No nic pá a až něco vypotis,pod dalším článkem, na sto procent volovinu tak se ozvu. Jsi v hledáčku
ryccardo
@Hendly v dnesni dobe lze dpf vycistit a netreba kupovat hned novy. Btw snaha automobilek zakaznika okrast na tak banalnim dilu, na ktery si napali asi 1000% marzi, je skutecne trestuhodna.
matuS
1,4tsi to má ako?
_Teddy_
@matuS
Mam dojem, ze 1.4tsi este nema GPF...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@_Teddy_
Ano, je to další z důvodů, proč raději 1.4 tsi než 1.5 tsi...
Ale ne všechny 1.5 tsi už mají GPF.
matuS
@_Teddy_.moja má, preto sa pýtam. Posledné roky výroby to nafasovali, lebo euro 6 tuším "c"
Avatar - lordlord
lordlord
jízda na krátké vzálenosti, zvýšená kouřivost díky opotřebení motoru...To co ušetří na palivu, dá na servis.
Roman T-jet
Dobrý den pane Faltýsku,technicky napsáno naprosto bravurně! Klobouk dolů.