Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Vyměň káru za elektromobil: Nejvíc kontroverzní díl přichází

71 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Krásný příklad.
Takže kombinace vlek + zima z toho dělají nepoužitelný krám 🤣🤣🤣

https://www.garaz.cz/…ropadla-21014191

Poklesy dojezdu proti deklarovanému doslova drastické 🤣🤣🤣 V průměru kolem -40% 🤣🤣🤣

Moje domněnka proč by to nemohlo tahat těžší přívěsy, jsou brzdy. Vzhledem k tomu, že jsou to jen bubny, tak dost možná soupravu neubrzdí. Druhá možnost je, že motor by tuhle zátěž dlouhodobě nevydržel na ložiskách.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Jsem přesvědčen, že ti diskutující, kteří nemají žádné námitky proti evoluci automotive, nebudou věnovat pozornost tvému diskuznímu roztleskávání a infantilním blábolům, z nichž si ve všech clickbaitových příspěvcích pravidelně vybíráš své dividendy.

Tvé příspěvky nejsou ničím jiným než prázdnými pokusy o vyvolání zbytečných konfliktů, které mohou zaujmout jen ty, kteří jsou stejně ztraceni v labyrintu nenávisti a neinformovanosti jako ty sám.

Pokračuj v tomto směru, ale nesmíš se divit, že to nikomu neprospívá, a ve finále se tvá slova ztratí v šumu dalších internetových trollů a hejteru, jako jsi ty, agenturní multivitamine.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom
ti diskutující, kteří nemaj žádné žádné námitky proti evoluci automotive, nebudou věnovat pozornost tvému diskuznímu roztlesksávání....

Takže ty mezi ně nepatříš evidentně a zjevně máš námitky proti evoluci automotive, co? 🤣🤣🤣
Arese
@Horký Rom Právě jsi tady předvedl další exemplární příklad progresivistických elektrofašistických blábolů, majících za cíl vytvořit kouřovou clonu. Ta má zakrýt zoufalé vrozené nedostatky v použitelnosti elekropleček a hlavně tvoji zoufalou argumentační nouzi tato nepopiratelná fakta vyvrátit. Je to zcela marná snaha, ale pokračuj, královsky se bavím! :)))
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
"Finální zpráva ADAC elektromobily označila jako vhodné na dlouhé cestování, ale upozornila na velké rozdíly mezi jednotlivými modely"

Citace z tvého odkazu.
Takze naopak jsou použitelné i na dlouhé cestování, tvrdí adac.
Avatar - Zetti
Zetti
@Mikesus elektromobily JSOU vhodne i na dlouhe cestovani, ale jen pro rekreační účely. Všude poslouchám, jak je to úžasné na cestu k moři do Chorvatska, ale nikde neslyším, jaké to je třeba jet na Šumavu, s dětma, v párové jízdě, natož víc aut. Hodně těžko, hlavně v zimě se plánuje dojezd na určitý čas. DC nabíječek je mimo páteřní trasy pomálu a není na ně spoleh, že budou funkční, že budou volné a když volné nejsou, neodhadneš kdy volné budou. Řidič obvykle někde běhá, svačí, nakupuje a i když má už nabito, že stepuješ u nabíječky je mu to jedno. Jezdim to v létě, v zimě už je to uplna tragedie. Uz ani stepovat u auta nechceš a když odběhneš, nabíjí ten kdo je u auta.
Snadno se to mluví, když jsi jen žvanil teoretik. Až to budeš mít tak přijd skolit a prosím vynech to chorvatsko
DonVito
@Zetti

Mikesus zkusenosti s EV ma. Mohu to osobne potvrdit. Dokonce i s tvym EV, ktere vyhodnotil pomerne negativne. Kdybys ty mel vyzkouseno tolik EV jako Mikesus, tak bys mozna zvolil jinak a mozna bys tu vubec nehudroval...
Mne naopak bZ4X dost vyhovuje a po FL BYCH s nim asi nemel zadny problem (pres vyssi spotrebu a pomalejsi nabijeni...).

Jinak ja mam s nabijeckami vesmes opacnou zkusenost.
Pouzivas vsechny spolecnosti nebo jsi vazan na jednu?

Tak jako s tvym autem. Me zkusenosti s EV jsou jine nez tvoje.
Obsazenost rychlonabijecek obecne je v Cesku nizka.

Kolikrat musis proboha cestou na Sumavu nabijet resp. odkud jedes? Z Ase do Brna je to 400km.
Delas z elektromobility hrozny drama.
😀

Zrovna na rekreacni jizdy po Cesku, pokud nejedes s miminem do Beskyd..., je EV super.
A s rozsirujici se infrastrukturou to bude samozrejme jeste lepsi.
👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Zetti
S DC nabijeckama jsem problém nikdy neměl. Ano, možná zatím nemám tolik najeto s EV jako, ty. Dohromady mám kolem 8tis km jen, vzdy s kazdym jsem projel minimalne pulku republiky. Vyzkoušel jsem různé modely napříč značkami. Některé byly lepší, jiné horší. A jen tak mimochodem, třeba takový ČEZ ti řekne v aplikaci jaká nabijecka je funkční nebo obsazená. Jiné jsem zatím nepotřeboval. To je fakt takový problém se podívat do aplikace?
A neboj se, další a jedine auto v rodině bude EV. Na mých cca 40tis ročně to stačí v pohodě.
topten
@Zetti
kdyz jede vic aut nebo motorek, tak to vzdycky strasne zdrzuje
parkrat sem jel na motorce v tlupe - vepredu sem se musel vylozene cou*rat, abych aspon nekoho mel v zrcatku a kdyz sem uzaviral, tak skoro porad hodne pres limit abych ty predemnou mel na dohled
podobny v aute, ale tam nikdy tak na kontakt ale meli jsme body, kde se sejdeme ale i tak zdrzovani neskutecny
u EV to logicky bude jeste o level "vyse"
.
uz hodne dlouho se branim tomu jezdit nekam spolecne vic aut v tlupe
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Bohužel opět jsi dokázal NEPOCHOPIT A NEPOROZUMĚT psanému textu!!!

Zpráva říkala úplně něco jiného!!!

"Povzbudivé je, že s VW ID.7 a Teslou Model 3 na čtvrtém a pátém místě existují alternativy na dlouhé vzdálenosti začínající na počátečních cenách kolem 59 000, respektive 45 000 eur. Oba modely dokazují, že elektromobily vhodné na dlouhé vzdálenosti jsou k dispozici i v levnějších cenových relacích. "

Je úplně něco jiného tvrdit, že existuje elektromobil vhodný na dlouhé vzálenosti proti tomu tvrdit, že na dlouhé vzálenosti je vhodný elektormobil.

Naopak závěr byl:
Kromě toho by se výrobci měli snažit zlepšit účinnost pohonu. To není dobré pro mnoho modelů – v zimních podmínkách na dálnici – jak ukazují měření spotřeby. A pak ani ta největší baterie nestačí na jízdu z Mnichova do Berlína bez zastavení.

Opět smolík. RohYpnol měl opět pravdu.
DonVito
@rohYpnol
Za vse hovori tato veta:
A pak ani ta největší baterie nestačí na jízdu z Mnichova do Berlína bez zastavení.

Necht kazdy podle svych potreb posoudi, jak dulezite je pro nej dojet v zime bez zastavky z Mnichova do Berlina.
😂
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol jak často jezdíš s těžkým vlekem v zimě? Já tedy vůbec. Ta potřeba přichází z jara - odvézt třeba veterána na STK, jet pro dřevo z polomů, jet pro hnůj na zahradu. A v létě táhnout třeba nějaký karavan. Na podzim opět dřevo. Ale zima?
gil54
@eLzyx

Je přece všem úplně jasný, že tvé potřeby jízd s vlekem v zimě se musí shodovat s potřebami všech ostatních.

Ten, kdo potřebuje v zimě převážet třeba sněžné skútry, počká do jara a místo skútrů bude vozit hnůj jako ty. 😀https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

...nebo samozřejmě, že kácet můžeš jen přes léto od května do října, že... :-DDD
...výlov rybníka je taky v červnu, že...

Mimochodem, právě ty veterány často řešíš v zimě, protože je přes zimu dáváš dohromady a vozíš je na podválu k řemeslníkům...

No nic, zkus něco vymyslet příště...
sduben
Skvělá recenze a prima zkušenosti. Taky jsem moc zvědavý jestli se škodovka vyjádří k tomu tažnému zařízení a jestli ho přeci jen nezvednou. Nemá Enyaq Cupé RS lepší brzdy, kvůli větší maximální rychlosti a nemohl by kvůli tomu třeba mít větší zatížitelnost tažného zařízení? Podle popisu na webu Škody ne, ale kdyby důvodem byly brzdy auta, Coupé RS by v tom mohlo mít výhodu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@sduben jako že by byl takový rozdíl z ubohých 160km/h u klasiky a neméně ubohých 180km/h u RS?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@kari.laz opatrně. 160 nelze legálně jezdit skoro nikde. Takže dostačující. Osobně by BEV stačilo jako maximální rychlost 110-130km/h. Víc nikdo nepotřebuje jezdit.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Pepa_007 : ty jsi ubožák, svoboda volby ti nic neříká? Tak šup odstěhuj se do nějaké země kde svoboda není.
Avatar - Michal Opluštil
Michal Opluštil
@kari.laz Tyhle argumenty jsou liché. Na drtivé části silnic Evropy je 160km/h nelegální. To i když v RS předjíždím na dálnici, tak tam více jak 140 nevidím.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Michal Opluštil Tak to jsi frajer, 140 v elektrice jsem dlouho nikoho jet neviděl. Ale je vidět že buď si vymýšlíš, nebo nejezdíš. I když jedu "volněji" 150, tak se pořád uhýbám rychlejším.
psel
@kari.laz vypadá to, že se s námi nepotkáváš :-). 140 je normální a nemám pocit, že bych s RS nepředjížděl nebo se tulil za náklaďáky. Ale je pravda, že se s někým, kdo mě chce ve 140 předjet nehoním, protože ho stejně dojedu v nejbližší koloně.
A i když jsem ještě míval spalovák bez omezení na 180, tak jsem to prohnal jednou na dálnici v Německu, navíc večer nebo v noci, protože přes den je to jen zbytečně brzda - plyn... Skončíš někde v koloně předjíždějící nějaký kamion, nebo v omezení nebo v omezení díky rekonstrukci dálnice. Doby kdo tohle dávalo smysl jsou dávno pryč a sám si myslím, že jednou i ti Němci budou mít koule na tempolimit, ale zatím je voličů co takhle jezdí i díky ceně pohonných hmot stále dost.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel
Kari.laz je taky takovej troll. On se s kazdym hada, kdyz ma jine zkusenosti a tvrdí, že si musí vymýšlet. Dokonce ani to, když jsem mu kdysi dal nespočet videií, tak si tvrdil svuj nesmysl a porad tvrdil jak ten jeho pohled je realita, i když není.
Tady je to stejné. Taky potkavam hodne EV jezdit 130 a je vás tu několik, kteri tak jezdíte. Ale on si bude tvrdit pořád tu jeho ochranou písničku, jak ostatni si vymýšlí.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Michal Opluštil : nesouhlasím, Německo je opravdu velká země a tak si to slovo "drtivé" vraž zase zpátky tam odkud jsi ho vypustil.
Avatar - Michal Opluštil
Michal Opluštil
@sduben Mám RS Enyaq 2022 a brzdy má stejné, ale většinu času na ně neslapu, rekuperace bohatě stačí. Vlek jsem zatím neměl:)....na jaře možná bude 400kg vozík, ale víc ne :)
DonVito
CHO CHO CHO
Diky Martine, vyborne video.
👍👍👍

Rozumny pohled na vec. Takto mluvi clovek, ktery autem skutecne jezdil.
Mam to uplne stejne.
EV ma oproti fosilu par nevyhod:
cena (zatim jeste)
pokles hodnoty
dojezd a doba nabijeni

Zbytek ale jsou sama pozitiva:
komfort, ticho, plynulost, nizke naklady na provoz, temer nulova udrzba atd.
Vyhody jez ridic, ktery si muze EV dovolit, ocenuje denne.
👍

Tohle se zdejsim trollum (o kterych je ve videu v case 11:00) s monimalnimi zkusenostmi s EV nebude libit a jiste zapleveli zdejsi diskuzi nenavistnymi prispevky.

FUTURE IS ELECTRIC
❤️

PS Je na kazdem ridici, aby si dal na misky,vah vyhody proti nevyhodam. A jiste pro spoustu kupcu dnes prevazi nevyhody. Jen at ten u koho prevazi nevyhody jako kupec novych aut neposuzuje, jaka EV budou v roce 2035, resp. kupec ojetin, jaka ojeta EV a za kolik budou v roce 2045. Pro roky 2035 a trh novych vozu i rok 2045 a trh ojetych vozu je DNESNI stav trhu s automobily velmi irelevantni!
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
DonVito
@Horký Rom
👍
Same dobre elektromobilni zpravy.
Ocekavam shit storm odpurcu EVcek.
😀
Ale treba se pletu a toto video s realnym use case otevre odpurcum EV oci.
❤️

Jinak bych doplnil, ze spotreba 20kWh, navic castecne s vlekem, je extremne nizka. A video bylo toceno asi v lete. V lednu bych ocekaval spotrebu minimalne 25kWh.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@DonVito
EV není bez chyb, ale výhody vždy převažují.

Trollové vždy budou kritizovat, ale cesta vpřed je jasná – elektromobilita.

Každý si vybere podle svých potřeb 👍❤️
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Víš co by mne zajímalo? Co na to řekne rohypnol, který predpovidal zdražování.
DonVito
@Mikesus

Ze mel pravdu.
🤣

Ale tu z roku 2015.
😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
No a odpověď rohypnola, že jeho opět zjevná špatná předpověď nevyšla, nebude. Jak typické. Místo toho, aby opět uznal, že je totálně mimo, tak zmizí z diskuze a zase začne něco zvracet v jine diskuzi jak měl pravdu.
ptr078
@DonVito Stracam sa v tom donparito, jeden den tu uz podla tvojich slov cenovu paritu mame, druhy este nie. Kto sa v tom ma vyznat. Paci sa mi, ze hlavou lietas v roku 45. Tipujem ta na novu Vangeliju Pandevu Dimitrovovu automobiloveho priemyslu 🫡
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
Protoze jako každý troll záměrně říkáš jen půlku informací, říká, že parita je, ale jen ve vyšších kategoriích. Tj kodiaq vs enyaq jsou ( vse vyssi též). Elroq ma jeste 100tis ke karoqu. Nizsi segmenty taky ještě srovnané nejsou. A to vše píše, ale taky že B segment byl před pár lety za EV milion, dnes tu je inster za 549.
DonVito
@ptr078

Rok 2045 je rokem, kdy podle aktualniho planu budou jen desetilete ojetiny elektricke.
Co na tom nechapes?
Ja vychazim ze situace dnes.

S paritou me tu lidi radi berou za slovo.
Jedna vec byla obecna predpoved a druha je realita.
V nizsich tridach si jeste pockame.
Ale rok nebo dva nejsou rozhodujici.
budman
@DonVito Nízké náklady na provoz a nulová údržba? Hmm, zajímavé, že dle Hertzu, který těch elektrohraček provozoval kapku větší množství, byla právě vysoká cena za opravy oproti spalovákům jeden z hlavních důvodů, proč se těch BEV začala ve velkém zbavovat...

https://www.auto.cz/…spalovaky-151212
Avatar - xxc
xxc
@budman lebo mali tesly
Avatar - Mikesus
Mikesus
@budman provozní náklady a náklady na opravy jsou rozdílné věci. Pokud často bouras, není pro tebe vhodna Tesla. To byl důvod tech nakladu, tesla ma drahe opravy i po drobnych nehodach. Nikoliv provozní. Chtělo by to trochu zjišťovat co byla příčina. Pak to pro neznalé může vypadat, že tenhle nesmysl, co jsi vyplodil, může znamenat, že provozní náklady jsou vysoké.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@DonVito BEV vidím osobně jednu výhodu, krásné lineární zrychlení za třeba 4-6s. Spalovací to nemají. A lineárně to brutálně táhne az k omezovači někde kolem 250km/h. Proto bych chtěl BEV.
Nevýhody : těžké, dlouhé nabijeni, drahé, malý výběr modelu hatchback či kombi, bez zvuku z výfuků, elektrický bzukot, malý dojezd,..... .
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@DonVito : strč si ta elektrická hesla někam, trapný aktivisto. Prodeje EV v Evropě neustále klesají takže lidi už pochopily jak NEvýhodné pro ně jsou.
Avatar - Zetti
Zetti
Otazka na redakci. Je velky problém se zeptat ve skodovce?
Stojici vlek v kopci udrzi i trabant. Jinak na staré Omeze jsem mel na kouli 1600 kilo a asi totez auto vážilo . Ale jinak to bylo pro německý a jinak pro český trh. Čechům muselo stačit 1200
martinvaculik
@Zetti Výrobce jsme se zeptali i s podezřením, zda příčinou nejsou možnost zajištění vozu na místě jen jednou nápravou či výkon brzd, když z důvodu nízké teploty nebo vysokého stavu nabití baterie nepomůže rekuperace. Odpověď:
"Brzdové systémy nejsou tím, co limit bržděného přívěsu omezuje. Hodnota maximální povolené hmotnosti přívěsu byla na základě přísných interních pravidel a simulací provozu vozu s tažným zařízením, např. v prudkém stoupání, nastavena na zmíněné hodnoty v souladu s prioritami, kterými jsou bezpečnost a životnost vozu. "

Takže nám nezbývá než spekulovat.
Avatar - Zetti
Zetti
@martinvaculik samozrejme. Brzdy vleku kdyz jsou v poradku vlek ubrzdi. Ja bych tipoval spis prevody. Ten elmotor bez prevodovky tezsi vlek proste neutahne . Na takovouhle praci to auto proste staveny není a univerzálně ani byt nemuze. Leda by do nej vymysleli prevodovku
Avatar - mariov8
mariov8
@Zetti Já budu jenom spekulovat, ale důvodem může být i omezená chladící kapacita vodního pláště relativně malého elektromotoru, který do stoupání s vlekem bude dlouhodobě pracovat s podstatně vyšším příkonem a tedy i odpadním teplem, než bez vleku, a pak je samozřejmě rozdíl, zda souprava váží 3400kg nebo 4700kg...
elipsoid
@martinvaculik Možná nechtějí dopadnout takhle: https://www.torquenews.com/…-tow-rating-isnt
Michal Pištínek
@martinvaculik
Takže kupovat bez tažného protože s tím jejím "tažným k hovnu" neutáhnu ani felicii
HADOS
Příspěvek podléhá schvalování.
Manfred Befelein
Příspěvek podléhá schvalování.
kesumb
Z praxe, za IX jsem dal trinapravu (6x2m lozna) a na ni 2t zeleznejch tyci. To je cca 500kg nad povolenou hmotnost vleku (2500kg) a celkova soupravy byla na hranu.
Spotreba pri dalnicnich 90-100kmh (nema zadnej smysl s tim jezdit rychlejc protoze nad 120kmh se to rozkmitava a prekazet s tim v levym nechci) byla v zimnich tesne nad nulou do 30kwh. I s malou baterkou by to dalo neco jako Praha - Breclav. Opet neni to na to tahnout za tim dvouplato z Barcelony, ale taha to prekvapive dobre. Rozhodne to neni pruser jako DSG nebo nedej boze ty VW manualy s dlouhou jednickou jako ma treba Transporter
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@kesumb ono to utáhne. Ale co životnost pohonu?
kesumb
@Pepa_007
to netusim, phev x5 pretezuju dost a ma 160tkm a s pohonem nic neni. Menil jsem v tom akorat oleje
Avatar - speedfred
speedfred
@kesumb
Hodne ťahám aj ja ale k tomu EV som na toto ešte nedospel aj keď som chvíľu uvažoval nad F150 Lightning pri nedávnej výmene auta. Nie zatial ešte nie a okrem pikapu nemá žiadne ev tž na 3,5t.
iX je ešte k tomu tak hnusné (prepáč) že keby bolo aj za 1M tak nie.
kesumb
@speedfred
jako hezky neni jen co je pravda..
F150l by me docela lakala nebo spis Ramcharger?
Avatar - speedfred
speedfred
@kesumb
F150 sú už v ponuke dve ale Ramcharger ešte není.
Menil som RAM-a za Defíka ale už iné auto na ťahanie ako poriadny pikap nechcem. Žiadne aj keď lepšie SUV sa im nevyrovná.
kesumb
@defika sem chtel presne do doby nez jsem se s tim
svezl, to neni muj salek kavy
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ono hlavně kdyby BEV táhl tak těžký vlek, tak dojezd na jedno nabití by byl poloviční až třetinový. BEV nejsou určená k běžném tahání vleků.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Pepa_007 no dobře, ale pokud za deset let EU spalovací auta zakážem čím se ty vleky budou tahat? Možná příjde zákaz vleků...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Zatím. To ze nejsou teď, neznamená že nebudou za 10 let. Pořád je to jen okrajový trh a potřebu tahat tezke vleky má tak promile zákazníků.
Arese
topten
... nabijet muze v garazi za necelejch 5 kacek, ale proc by nenabijel pres chip za 10, kdyz to neplati ...
jen blbec by nabijel za svy
takze nakladove se porovnava ta nejlevnejsi varianta u spalovaku s tou (skoro) nejdrazsi u EV a i tak to vychazi stejne
co to je za blbce s tim modrym autem, co se mu celou dobu lepi na kufr ???
.
.
PS
mozna, ze nabijeni na verejnejch nabijeckach bylo soucasti testu, jestli se s tim da pri najezdu skoro 3tis tejdne = cca 150tis rocne zit i bez vlastni zasuvky, tak se omlouvam
aktualni cena u CEZ je 4.22kc/kWh vcetne DPH sakum prdum nocni (nejen v noci)
Vladan Marcalík
Hmotnost přívěsu má samozřejmě vliv na dimenzivabi brzd, konstrukčních prvků atd atd.
V tomto případě však máme elektromobil. A ten má akumulátory.
A největším problémem v akumulátorech elektromobilů je teplota.
Provoz auta má vliv na teplotu aku.
Jakmile je váha " připojená " k aku vyšší tak roste i jejich teplota.
Vzhledem k tomu, že Škoda používá zastaralou technologií LNMC a samozřejmě nemá tolik zkušeností jako ten kdo vyrábí elektroauta déle tak si nechává "rezervu". Škoda má doposud s provozem aku neklidné spaní. Technologie LNMC bohužel zapálila nejeden dům i EV.
Jinak EV mam od roku 2011 od C-Zero přes Tesla S až po Hyundai IONIQ 5. Vždy pořízení bez dotace.
To co zde mnozí uvádějí jako výhody jsou smyšlenky a hlouposti.
Praktické nevýhody EV:
Ztráty při nabíjení cca 40%
Dražší pneu o 50%
Nižší nájezd na pneu o 30%
Vyšší vliv na povrch vozovky, který budeme platit z našich daní.
Téměř 50% z ceny EV směřuje mimo EU. Kdo plati ten chudne.
Čína kontroluje 90% trhu se vzácnými kovy a také 90% výrobních kapacit. Mimo jiné drží 52% emisních povolenek.
EV bez rafinace ropy nelze vyrobit, protože nebudou plasty.
Recyklace aku z EV je dražší než jejich výroba a proto neexistuje. A také nerecyklování není dáno tím, že "vymyslíme zitra". Jednoduše nelze roztřídit to z čeho je elektrolyt "smíchán".
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Vladan Marcalík Co jsi udělal s těmi starými EV, prodal jsi je? Případně s jakým ekonomickým výsledkem?
psel
@Vladan Marcalík Až na ztráty při nabíjení 40% dobrý.
Pokud nabíjím 145kW a šlo by 40% do ztrát, je to 60kW. To je potřeba na vytápění pár rodinných domů, a to je jedno auto. Takže se divím že u nabíječek nejsou chladící věže :D Tohle by jinak uchladit nešlo. Prosím koriguj si tu informaci ano?
kesumb
@Vladan Marcalík
ale to sou mi zas ***iny...

1) Nabijeni je kolem 10%
2) gumy jsou hovadina uplna, vydrzej stejne jako u jinyho podobne tezkyho auta.
3) cena gum je taky blbost na etron stojej 2/3 toho co na x5
4) silnici je uplne jedno jestli po ni jede vec co ma 1600 nebo 1900kg
Avatar - lordlord
lordlord
Nabíjet po 250 km je nic moc, rychlonabíjení stále ničí baterku?
topten
@lordlord
je otazka, jak rychly to rychlonabijeni je
nabit z 20 na 80% za pul hodiny, tedy cca 2C bych za rychlonabijeni nepovazoval
.
proc pres noc nenabijel v garazi za svy ?
usetril by polovinu casu na nabijecce
.
ale abych jenom nehanel
ani nahodou sem necekal, ze pri tomle vyuziti a najezdu bude vysledek tak pozitivni
.
.
PS
mozna, ze nabijeni na verejnejch nabijeckach bylo soucasti testu, jestli se s tim da pri najezdu skoro 3tis tejdne = cca 150tis rocne zit i bez vlastni zasuvky, tak se omlouvam
aktualni cena u CEZ je 4.22kc/kWh vcetne DPH sakum prdum nocni (nejen v noci)
gil54
...šikovný, s tím vlekem u nabíječek....
Arese
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty lidi propagující EV jsou vážně nemocní a s nimi celá redakce Auto cz.
Takže vezmu diesel, nastartuji, připojím a táhnu.
Abych mohl táhnout s EV, musím prvně splnit řadu podmínek , "aby to vyšlo". Výborný a Auto cz nadšeně hýká.
psel
@WinDiesel proč jsou nemocní? Já si myslím že je super že na to někdo měl odvahu. Myslím si, že to takto odsuzovat ukazuje na nějakou duševní nemoc diskutujícího, třeba elektrofobii. :-)
Já bych to tahat nechtěl ani s ICE.
johny555
Na jedné straně jsou lidi, kteří si to osobně vyzkoušeli nebo delší dobu již s tím jezdí a mají k tomu objektivní názory. A pak jsou diskutéři, kteří budou zuřivě rozporovat ty reálné zkušenosti uživatelů, aniž by s tím někdy jeli.
Komu budu logicky věřit víc? Ano, logicky první skupině.
To je jako, kdybych se při nákupu počítače radil s pošťačkou a nevěřil ajťákovi.
Xifarg
Proč by Michal nabíjel doma když mu dali chip k PRE 😉