
Vyměň káru za elektromobil: Nejvíc kontroverzní díl přichází
V minulém díle jsme si představili Mercedes-Benz E430 4Matic s nímž majitel Michal většinou tvrdě pracuje. Tahá koně, jiné vozy, jezdí do lesa za svým zaměstnáním operátora vyvážecího stroje.
No ale co měl Michal dělat, když mu mercedes sebral redaktor Světa motorů a nechal výměnou za něj elektrické auto? No dlouho nad tím nepřemýšlel a začal Enyaq 85x Laurin & Klement používat stejně.
Že vůz, který má pohotovostní hmotnost celých 2200 kg smí táhnout brzděný vlek jen 1200 kg, by jej nikdy nenapadlo. Těžko říci, proč výrobce svému elektromobilu tak málo věří. Nám jako nejpravděpodobnější příčina připadá zajištění stojící soupravy na místě jen zadními bubnovými brzdami, kdy narozdíl od spalovacích čtyřkolek zde není ani žádná možnost zablokovat přední kola.
Kdo se neštítí použít zakládací klíny, těžko odhalí nějakou slabinu, která výrobce k opatrnému nastavení hmotnosti vleku vedla. Důležité pouze je nenabít si baterku doplna někde v horách před dlouhým klesáním, aby měly elektromotory kam dávat energii a náklad šlo brzdit rekuperací.
Tak nechme teorie a pojďme se podívat, jak obstál Enyaq v roli dříče.